eitaa logo
کانال یاران همدل
94 دنبال‌کننده
14هزار عکس
14هزار ویدیو
108 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
45.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 موضوع: تَوهّم سوریه سازی ایران 🎙کارشناس: محمد اکبرزاده http://eitaa.com/yaranhamdel
7.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 پاسخ امیرحسین ثابتی به سوال پرتکرار این روزهای مردم که "چرا رئیس جمهور را استیضاح نمیکنید؟" ✍امیرحسین ثابتی خیلی قشنگ گفت؛استیضاح دولت شوخی نیست که بخوان رئیس جمهور کشور رو ۱ ۲ ۳ استیضاح کنن؛وضعیت برای همه مشخصه و اصلا نیاز به توضیح نداره، همه ی مردم زیر فشار هستن،شما عزیزان باید هر کدوم یه افسر جنگ نرم باشیدبیشتر به اونایی که اصلا رای ندادن بگید دیدید با عدم مشارکت شما چیشد؟تا زمانی که همه پای کار نباشن همین آشه همین کاسه،از همین الان اول هدف باید مشارکت حداکثری و دوم هدف انتخاب فرد اصلح باشه http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 برگی از داستان استعمار 🎬قسمت: ۹۹ ″تاگز″ گرسنگی همه هندی‌ها را در برابر انگلیسی‌‌ها به زانو در نی
🔰 برگی از داستان استعمار 🎬قسمت: ۱۰۰ ″نان اسرارآمیز″ اولین روز‌های سال ۱۸۵۷ میلادی خبر‌هایی از شهر‌های شمالی هند به انگلیسی‌‌ها ‌می‌رسید که آن‌ها را نگران کرده بود. مردم نان‌‌های کوچکی به نام «چاییتی» ‌می‌پختند که علامت ویژه ای هم روی آن‌‌ها بود. این نان‌‌ها به رایگان بین مردم پخش ‌می‌شد. از گذشته‌‌های دور‌، مردم شمال هند هرگاه ‌می‌خواستند خبر واقعه بزرگی را به یکدیگر برسانند و برای این حادثه آماده شوند‌، چاپیتی ‌می‌پختند و پخش می‌کردند. انگلیسی‌‌ها نمی‌دانستند علت این کار چیست و از طرفی نمی‌توانستند از مردم بخواهند به یکدیگر «نان» ندهند‌، با آنکه ‌می‌دانستند آن‌‌ها به این ترتیب پیا‌می‌ را به هم منتقل می‌کنند. کانینگ‌، یکی از رئیسان کمپانی هند شرقی‌، در نامه ای نوشت: «واقعه ای عجیب و اسرارآمیز در حال رخ دادن است که علت آن ناشناخته است. گروه‌‌هایی از مردم نان‌های کوچکی ‌می‌پزند و از محله ای به محله دیگر ‌می‌برند. معنی این کار چیست؟ هنوز روشن نشده.» با آغاز سال ۱۸۵۷‌، حکومت کمپانی در هند صد ساله شده بود. هنگا‌میکه در سال ۱۷۵۷ میلادی رابرت کلایو‌، افسر انگلیسی‌، سراج الدوله را در بنگال شکست داد کمپانی نخستین ایالت بزرگ را به چنگ آورد و حکومت خود را آغاز کرد. اکنون صد سال از آن روز‌ها می‌گذشت. در این سال‌ها به تدریج باوری در بین مردم به وجود آمده بود که حکومت کمپانی در هند صد سال دوام خواهد آورد و نه بیشتر. پیش از آغاز سال شایعه‌‌هایی در میان مسلمانان و هندو‌ها پراکنده شده بود: «ارتش بزرگی از لندن به سوی هند اعزام شده است تا تمام هندی‌ها‌، چه مسلمان و چه هندو را مسیحی کنند. انگلیسی‌‌ها با لجاجت جلوی چشم‌‌های هندو‌ها گوشت ‌می‌خورند تا باور‌های مذهبی آن‌ها را سست کنند.» هندو‌ها پیروان یکی از ادیان بسیار قدیمی‌ هند بودند و خوردن گوشت حیوانات را حرام ‌می‌دانستند و اگر شاهد خوردن گوشت توسط یک انگلیسی بودند‌، پس از آن سایه او را هم آلوده کننده محیط به حساب ‌می‌آوردند و ظرف‌‌های غذای خود را از سایه او هم دور نگه ‌می‌داشتند. هندی‌‌ها‌، پیرو هر مذهبی که ‌می‌بودند‌، همه ستم‌‌ها و تحقیر‌ها را تحمل می‌کردند‌، اما نمی‌توانستند ا‌هانت به عقاید مذهبی شان را تاب بیاورند. انگلیسی‌‌ها نمی‌توانستند جلوی این شایعه‌‌ها را بگیرند. پخش شدن این اخبار همراه دست به دست شدن نان اسرارآمیز آن‌‌ها را نگران کرده بود. ادامه دارد... سرگذشت استعمار ، ج۸ ص۳۳ http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 اسرار سقیفه 📚فصل اول: موقعیت پیغمبر در برابر خلافت ۳)واگذاری مسئله به انتخاب امت 📌بخش سوم م
🔰 اسرار سقیفه 📚فصل اول: موقعیت پیغمبر در برابر خلافت ۴)در خصوص قاعده اختیار نصی وارد نشده است ما اکنون از همه مطالبی که در بحث سابق پیرامون فساد تشریع قاعده اختیار گفتیم دست برمی داریم ولی آیا برای ما لازم نیست که از مدعیان صدور چنین تشریعی از ناحیه پیغمبر سؤال کنیم که چه دلیلی است که کتاب و سنت برای این مدعی دارند؟ دوست دارم که یکی مرا به آنچه پیغمبر در این زمینه گفته دلالت و راهنمایی کند که ما شنیدیم روزی پیغمبر تصریحاً یا تلویحاً گفت گفته باشد: «اختیار تعیین امام به دست اهل حل و عقد است.» یا به مردم دستور داده باشد که پس از خودش امام را انتخاب کنند در صورتی که انگیزه نقل چنین گفتاری جداً فراوان بود و کارگزاری و قدرت به دست کسانی بود که چنین رأی می دادند و از آن دفاع می نمودند. پس هیچ کس نمی تواند بگوید چنین اثری از ما مخفی مانده و یا روات از نقل آن امتناع کردند. چرا! این را داریم که خدا در قرآن می گوید: «پروردگار تو هرچه بخواهد می آفریند و بر می گزیند مردم حق برگزیدن ندارند» بدین ترتیب نه تنها از پیغمبر گفتار و تصریحی در این زمینه نرسیده که امر خلافت را به اختیار امت گذاشته باشد و بلکه برعکس خدا می فرماید مردم حق اختیار ندارند. بنابراین برای اثبات صحت چنین قانون گذاری‌ای باید از طریقه دیگری برویم و بگوییم: «مگر نه این است که پیغمبر غافل از امر خلافت نبود. ولی از این که این مشکل را از راه نص راجع یکی از اصحاب خویش حل کند سکوت کرد، پس لابد مسئله را به اختیار امت گذاشته است و خود همین سکوت دلیل بر واگذاری امر به امت است. این گفته رل در اولین وهله اگر بتوانیم تصدیق کنیم که وی در مورد نص سکوت اختیار کرده ــ فکر صحیحی می‌نماید ــ ولی نمی توانیم این فکر را صحیح بدانیم مگر آنکه برای ما ثابت شود که در اینجا نصی وجود نداشته است و بنابراین لازم است که ببینیم شیعه و سنی راجع به علی و ابوبکر چه می گویند و این مسئله در بحث ۷ و ۸ مطرح شده است. ولی اگر کمی فکر کنیم هیچ گاه راضی نمی شویم که حتی درباره یک مصلح خردمند چنین بگوییم تا چه رسد به پیغمبر بزرگوار. یعنی پیغمبر برای چنین امر عظیمی که بزرگترین اختلاف را در بین امت اسلامی پدید آورده چنین رمز پنهانی‌ای به کار برده است؟ پیغمبر که می دانست بعد از او اختلاف و شقاق پیش می آید و شکافی این چنین دامنه دار پیدا می شود و فتنه‌ها و جنگ هایی در این میانه پدید می گردد که باعث گرفتاری مسلمین و تباه ساختن روحیه اسلام می‌گردد از چه رو به چنین دلیل گنگی پناه برد؟ در صورتی که پیغمبر نسبت به کسی نصی صادر نفرموده. آیا شایسته نبود که تصریح کند اختیار این کار را به امت واگذار کرده و آنگاه به اختیار اهل حل و عقد یا خصوص اهل مدینه یا مردم پایتخت خلافت محدودش کند و بالاخره به یکی دو نفر از مردم اکتفا نماید (به طوری که مذهب عده ای از علمای اهل سنت همین است) و سرانجام شرایط امام را بیان کند تا مردم بفهمند چه کسی را انتخاب کنند. آیا همه این شرایط و قیدها را می‌توانیم از این دلیل گنگ و صامت بفهمیم؟ و آیا می شود همین سکوت در برابر کسی که در هر یک از این شئون تشکیک می کند حجت و دلیل باشد؟ آن وقت چنین فردی مستحق عقاب خدای خالق جبار خواهد بود؟ از رتبه اسلام خارج شده و در زمره کافران داخل خواهد شد! خدایا تو شاهدی که من نمی توانم باور کنم چنین دلیل صامتی درست باشد. دلیلی که بدین وسعت دلالت بر عظیم‌ترین مسئله ای کند که مربوط به عموم است و همه مردم در هر زمان و مکان دست به گریبان آنند، آن هم در وقتی که احتیاج به دلیل گویا و حجت واضح داریم. خدایا تو شاهدی که من نمی توانم به چنین چیزی ایمان بیاورم مگر آنکه آزادی فکر و عقل درست را از دست بدهم! ادامه دارد... 🖋️استاد فقید محمدرضا المظفّر http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 روشهایی سودمند برای زندگی بهتر ✅ توصیه‌های ساده و سودمند 🔹 به زندگی خود شادی ببخشید خنده را وار
🔰 روشهایی سودمند برای زندگی بهتر ✅ توصیه‌های ساده و سودمند ″به ترس‌هایتان بخندید″ وقتی ترس‌هایتان را ریشه‌یابی کنید و به منشأ آنها برسید متوجه می‌شوید که تا چه اندازه مضحک و خنده‌دارند. http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 داستانهای اخلاقی، اجتماعی و تربیتی اسلام ✅ اخلاص ۱- سه نفر در غار پیامبر فرمود: سه نفر از ب
🔰 داستانهای اخلاقی، اجتماعی و تربیتی اسلام ✅ اخلاص ۲ـ علی (ع) بر سینه عمرو عمرو بن عبدود شجاعی بود که با هزار سوار و مرد جنگی برابری می‌کرد. در جنگ احزاب مبارز طلبید، هیچکس از مسلمین جرات مبارزه با او را نداشت. تا اینکه حضرت علی(ع) خدمت پیامبر (ص) آمد و اجازه مبارزه با او را پیشنهاد کرد. پیامبر (ص) فرمودند: این عمر بن عبدود است. حضرت عرض کرد: من هم علی بن ابیطالبم. و به طرف میدان حرکت کرد و مقابل عمرو ایستاد. بعد از مبارزه حساس عاقبت علی علیه السلام عمرو را بر زمین انداخت و بر روی سینه او نشست. صدای فریاد مسلمین بلند شد و به پیوسته به پیامبر صلوات الله علیه می‌گفتند یا رسول الله بفرمایید علی(ع) در کشتن عمرو تعجیل نماید. پیامبر صلوات الله علیه فرمود: او را به خود واگذارید او در کارش داناتر از دیگران است. هنگامی که سر عمرو را حضرت جدا نمود خدمت پیامبر صلوات الله علیه آورد، فرمود: یا علی چه شد که در جدا کردن سر عمرو توقف نمودی؟ عرض کرد یا رسول الله موقعی که او را بر زمین انداختم مرا ناسزا گفت. من غضبناک شدم، ترسیدم اگر در حال خشم او را بکشم، این عمل از من به واسطه تسلّی خاطر و تشفّی نفس صادر شود، ایستادم تا خشمم فرو نشست آنگاه از برای رضای خدا و در راه فرمانبرداری او سرش را از تن جدا کردم. آری، برای این اخلاص و مبارزه با ارزش، پیامبر صلوات الله علیه فرمود: «شمشیر علی در روز جنگ خندق با ارزش‌تر از عبادت جن و انس است.» منبع: یکصد موضوع، پانصد داستان به قلم سید علی‌اکبر صداقت http://eitaa.com/yaranhamd
32.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 مجری مصری از خجالت جولانی در می‌آید! 🔺جولانی اخیرأ حرف‌های خیلی قشنگی میزنی، گفتی ایران به خاطر مسائل ۱۴۰۰ سال پیش سراغ سوریه آمده بود و این مسائل چه ربطی به ما دارد؟! مگر خودت نبودی که به خاطر اختلافات ۱۴۰۰ سال پیش به داعش پیوستی و خون مردم را ریختی؟ با این حرف‌ها فقط به دنبال فریب رسانه‌ها هستی! باور کردن این سخنان از تو حماقت محض است و ما می‌دانیم که این حرف‌ها را فقط برای ضربه زدن به ایران به تو یاد دادند... http://eitaa.com/yaranhamdel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سؤال یکی از اعضای باند تروریستی تکفیری جولانی از یک اسیر شیعه 🔹 شیعه هستی یا مسلمان...؟!!! http://eitaa.com/yaranhamdel
- چه خبر؟ - هیچی، دلار نزدیک ۸۰ ، 😐 هوا نیست، 😐 برق نیست، 😐 عوضش واتساپ و گوگل پلی رفع فیلتر شدن .. http://eitaa.com/yaranhamdel