🍀یاران موعود🍀
#خطبه_غدیر #قسمت_دوم 💐کَریمٌ حَلیمٌ ذُوأَناتٍ، قَدْ وَسِعَ کُلَّ شَیءٍ رَحْمَتُهُ وَ مَنَّ عَلَیْه
#خطبه_غدیر
#قسمت_سوم
💐فَأَوْحی إِلَی: (بِسْمِ الله الرَّحْمانِ الرَّحیمِ، یا أَیُهَاالرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ - فی عَلِی یَعْنی فِی الْخِلاَفَةِ لِعَلِی بْنِ أَبی طالِبٍ - وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَالله یَعْصِمُکَ مِنَ النّاسِ).
مَعاشِرَالنّاسِ، ما قَصَّرْتُ فی تَبْلیغِ ما أَنْزَلَ الله تَعالی إِلَی، وَ أَنَا أُبَیِّنُ لَکُمْ سَبَبَ هذِهِ الْآیَةِ: إِنَّ جَبْرئیلَ هَبَطَ إِلَی مِراراً ثَلاثاً یَأْمُرُنی عَنِ السَّلامِ رَبّی - وَ هُوالسَّلامُ - أَنْ أَقُومَ فی هذَا الْمَشْهَدِ فَأُعْلِمَ کُلَّ أَبْیَضَ وَأَسْوَدَ: أَنَّ عَلِی بْنَ أَبی طالِبٍ أَخی وَ وَصِیّی وَ خَلیفَتی (عَلی أُمَّتی) وَالْإِمامُ مِنْ بَعْدی، الَّذی مَحَلُّهُ مِنّی مَحَلُّ هارُونَ مِنْ مُوسی إِلاَّ أَنَّهُ لانَبِی بَعْدی وَهُوَ وَلِیُّکُمْ بَعْدَالله وَ رَسُولِهِ.
وَقَدْ أَنْزَلَ الله تَبارَکَ وَ تَعالی عَلَی بِذالِکَ آیَةً مِنْ کِتابِهِ (هِی): (إِنَّما وَلِیُّکُمُ الله وَ رَسُولُهُ وَالَّذینَ آمَنُواالَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَیُؤْتونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ)، وَ عَلِی بْنُ أَبی طالِبٍ الَّذی أَقامَ الصَّلاةَ وَ آتَی الزَّکاةَ وَهُوَ راکِعٌ یُریدُالله عَزَّوَجَلَّ فی کُلِّ حالٍ.
👈پس آنگاه خداوند چنین وحی ام فرستاد: «به نام خداوند همه مهرِ مهرورز. ای فرستادی ما! آن چه از سوی پروردگارت درباری علی و خلافت او بر تو فرود آمده بر مردم ابلاغ کن، وگرنه رسالت خداوندی را به انجام نرسانده ای؛ و او تو را از آسیب مردمان نگاه می دارد.»
هان مردمان! آنچه بر من فرود آمده، در تبلیغ آن کوتاهی نکرده ام و حال برایتان سبب نزول آیه را بیان می کنم: همانا جبرئیل سه مرتبه بر من فرود آمد از سوی سلام، پروردگارم - که تنها او سلام است - فرمانی آورد که در این مکان به پا خیزم و به هر سفید و سیاهی اعلام کنم که علی بن ابی طالب برادر، وصی و جانشین من در میان امّت و امام پس از من بوده. جایگاه او نسبت به من به سان هارون نسبت به موسی است، لیکن پیامبری پس از من نخواهد بود او (علی)، صاحب اختیارتان پس از خدا و رسول است؛
و پروردگارم آیه ای بر من نازل فرموده که: «همانا ولی، صاحب اختیار و سرپرست شما، خدا و پیامبر او و ایمانیانی هستند که نماز به پا می دارند و در حال رکوع زکات می پردازند.» و هر آینه علی بن ابی طالب نماز به پا داشته و در رکوع زکات پرداخته و پیوسته خداخواه است.
💐وَسَأَلْتُ جَبْرَئیلَ أَنْ یَسْتَعْفِی لِی (السَّلامَ) عَنْ تَبْلیغِ ذالِکَ إِلیْکُمْ - أَیُّهَاالنّاسُ - لِعِلْمی بِقِلَّةِ الْمُتَّقینَ وَکَثْرَةِ الْمُنافِقینَ وَإِدغالِ اللّائمینَ وَ حِیَلِ الْمُسْتَهْزِئینَ بِالْإِسْلامِ، الَّذینَ وَصَفَهُمُ الله فی کِتابِهِ بِأَنَّهُمْ یَقُولُونَ بِأَلْسِنَتِهِمْ مالَیْسَ فی قُلوبِهِمْ، وَیَحْسَبُونَهُ هَیِّناً وَ هُوَ عِنْدَالله عَظیمٌ.
وَکَثْرَةِ أَذاهُمْ لی غَیْرَ مَرَّةٍ حَتّی سَمَّونی أُذُناً وَ زَعَمُوا أَنِّی کَذالِکَ لِکَثْرَةِ مُلازَمَتِهِ إِیّی وَ إِقْبالی عَلَیْهِ (وَ هَواهُ وَ قَبُولِهِ مِنِّی) حَتّی أَنْزَلَ الله عَزَّوَجَلَّ فی ذالِکَ (وَ مِنْهُمُ الَّذینَ یُؤْذونَ النَّبِی وَ یَقولونَ هُوَ أُذُنٌ، قُلْ أُذُنُ - (عَلَی الَّذینَ یَزْعُمونَ أَنَّهُ أُذُنٌ) - خَیْرٍ لَکُمْ، یُؤْمِنُ بِالله وَ یُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنینَ) الآیَةُ.
👈و من از جبرئیل درخواستم که از خداوند سلام اجازه کند و مرا از این مأموریت معاف فرماید. زیرا کمی پرهیزگاران و فزونی منافقان و دسیسی ملامت گران و مکر مسخره کنندگان اسلام را می دانم؛ همانان که خداوند در کتاب خود در وصفشان فرموده: «به زبان آن را می گویند که در دل هایشان نیست و آن را اندک و آسان می شمارند حال آن که نزد خداوند بس بزرگ است.»
و نیز از آن روی که منافقان بارها مرا آزار رسانیده تا بدانجا که مرا اُذُن [سخن شنو و زودباور ]نامیده اند، به خاطر همراهی افزون علی با من و رویکرد من به او و تمایل و پذیرش او از من، تا بدانجا که خداوند در این موضوع آیه ای فرو فرستاده: « و از آنانند کسانی که پیامبر خدا را می آزارند و می گویند: او سخن شنو و زودباور است. بگو: آری سخن شنو است. - بر علیه آنان که گمان می کنند او تنها سخن می شنود - لیکن به خیر شماست، او (پیامبر صلی الله علیه و آله) به خدا ایمان دارد و مؤمنان را تصدیق می کند و راستگو می انگارد.»
🍀یاران موعود🍀
#خطبه_غدیر #قسمت_سوم 💐فَأَوْحی إِلَی: (بِسْمِ الله الرَّحْمانِ الرَّحیمِ، یا أَیُهَاالرَّسُولُ بَلّ
#خطبه_غدیر
#قسمت_چهارم
💐وَلَوْشِئْتُ أَنْ أُسَمِّی الْقائلینَ بِذالِکَ بِأَسْمائهِمْ لَسَمَّیْتُ وَأَنْ أُوْمِئَ إِلَیْهِمْ بِأَعْیانِهِمْ لَأَوْمَأْتُ وَأَنْ أَدُلَّ عَلَیْهِمُ لَدَلَلْتُ، وَلکِنِّی وَالله فی أُمورِهمْ قَدْ تَکَرَّمْتُ. وَکُلُّ ذالِکَ لایَرْضَی الله مِنّی إِلاّ أَنْ أُبَلِّغَ ما أَنْزَلَ الله إِلَی (فی حَقِّ عَلِی)، ثُمَّ تلا: (یا أَیُّهَاالرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ - فی حَقِّ عَلِی - وَ انْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَالله یَعْصِمُکَ مِنَ النّاسِ).
👈و اگر می خواستم نام گویندگان چنین سخنی را بر زبان آورم و یا به آنان اشارت کنم و یا مردمان را به سویشان هدایت کنم [که آنان را شناسایی کنند] می توانستم. لیکن سوگند به خدا در کارشان کرامت نموده لب فروبستم. با این حال خداوند از من خشنود نخواهد گشت مگر این که آن چه در حق علی عیه السّلام فرو فرستاده به گوش شما برسانم. سپس پیامبر صلّی الله علیه و آله چنین خواند: «ی پیامبر ما! آن چه از سوی پروردگارت بر تو نازل شده - در حقّ علی - ابلاغ کن؛ وگرنه کار رسالتش را انجام نداده ای. و البته خداوند تو را از آسیب مردمان نگاه می دارد.»
#بخش_سوم_خطبه_غدیر:
💐فَاعْلَمُوا مَعاشِرَ النّاسِ (ذالِکَ فیهِ وَافْهَموهُ وَاعْلَمُوا) أَنَّ الله قَدْ نَصَبَهُ لَکُمْ وَلِیّاً وَإِماماً فَرَضَ طاعَتَهُ عَلَی الْمُهاجِرینَ وَالْأَنْصارِ وَ عَلَی التّابِعینَ لَهُمْ بِإِحْسانٍ، وَ عَلَی الْبادی وَالْحاضِرِ، وَ عَلَی الْعَجَمِی وَالْعَرَبی، وَالْحُرِّ وَالْمَمْلوکِ وَالصَّغیرِ وَالْکَبیرِ، وَ عَلَی الْأَبْیَضِ وَالأَسْوَدِ، وَ عَلی کُلِّ مُوَحِّدٍ.
ماضٍ حُکْمُهُ، جازٍ قَوْلُهُ، نافِذٌ أَمْرُهُ، مَلْعونٌ مَنْ خالَفَهُ، مَرْحومٌ مَنْ تَبِعَهُ وَ صَدَّقَهُ، فَقَدْ غَفَرَالله لَهُ وَلِمَنْ سَمِعَ مِنْهُ وَ أَطاعَ لَهُ.
مَعاشِرَالنّاسِ، إِنَّهُ آخِرُ مَقامٍ أَقُومُهُ فی هذا الْمَشْهَدِ، فَاسْمَعوا وَ أَطیعوا وَانْقادوا لاَِمْرِ(الله) رَبِّکُمْ، فَإِنَّ الله عَزَّوَجَلَّ هُوَ مَوْلاکُمْ وَإِلاهُکُمْ، ثُمَّ مِنْ دونِهِ رَسولُهُ وَنَبِیُهُ الُْمخاطِبُ لَکُمْ، ثُمَّ مِنْ بَعْدی عَلی وَلِیُّکُمْ وَ إِمامُکُمْ بِأَمْرِالله رَبِّکُمْ، ثُمَّ الْإِمامَةُ فی ذُرِّیَّتی مِنْ وُلْدِهِ إِلی یَوْمٍ تَلْقَوْنَ الله وَرَسولَهُ.
👈هان مردمان! بدانید این آیه درباری اوست. ژرفی آن را فهم کنید و بدانید که خداوند او را برایتان صاحب اختیار و امام قرار داده، پیروی او را بر مهاجران و انصار و آنان که به نیکی از ایشان پیروی می کنند و بر صحرانشینان و شهروندان و بر عجم و عرب و آزاد و برده و بر کوچک و بزرگ و سفید و سیاه و بر هر یکتاپرست لازم شمرده است.
[هشدار که] اجرای فرمان و گفتار او لازم و امرش نافذ است. ناسازگارش رانده، پیرو و باورکننده اش در مهر و شفقت است. هر آینه خداوند، او و شنوایان سخن او و پیروان راهش را آمرزیده است.
هان مردمان! آخرین بار است که در این اجتماع به پا ایستاده ام. پس بشنوید و فرمان حق را گردن گذارید؛ چرا که خداوند عزّوجلّ صاحب اختیار و ولی و معبود شماست؛ و پس از خداوند ولی شما، فرستاده و پیامبر اوست که اکنون در برابر شماست و با شما سخن می گوید. و پس از من به فرمان پروردگار، علی ولی و صاحب اختیار و امام شماست. آن گاه امامت در فرزندان من از نسل علی خواهد بود. این قانون تا برپایی رستاخیز که خدا و رسول او را دیدار کنید دوام دارد.
لاحَلالَ إِلاّ ما أَحَلَّهُ الله وَ رَسُولُهُ وَهُمْ، وَلاحَرامَ إِلاّ ما حَرَّمَهُ الله (عَلَیْکُمْ) وَ رَسُولُهُ وَ هُمْ، وَالله عَزَّوَجَلَّ عَرَّفَنِی الْحَلالَ وَالْحَرامَ وَأَنَا أَفْضَیْتُ بِما عَلَّمَنی رَبِّی مِنْ کِتابِهِ وَحَلالِهِ وَ حَرامِهِ إِلَیْهِ.
مَعاشِرَالنّاسِ، علی (فَضِّلُوهُ). مامِنْ عِلْمٍ إِلاَّ وَقَدْ أَحْصاهُ الله فِی، وَ کُلُّ عِلْمٍ عُلِّمْتُ فَقَدْ أَحْصَیْتُهُ فی إِمامِ الْمُتَّقینَ، وَما مِنْ عِلْمٍ إِلاّ وَقَدْ عَلَّمْتُهُ عَلِیّاً، وَ هُوَ الْإِمامُ الْمُبینُ (الَّذی ذَکَرَهُ الله فی سُورَةِ یس: (وَ کُلَّ شَیءٍ أَحْصَیْناهُ فی إِمامٍ مُبینٍ).
مَعاشِرَالنَّاسِ، لاتَضِلُّوا عَنْهُ وَلاتَنْفِرُوا مِنْهُ، وَلاتَسْتَنْکِفُوا عَنْ وِلایَتِهِ، فَهُوَالَّذی یَهدی إِلَی الْحَقِّ وَیَعْمَلُ بِهِ، وَیُزْهِقُ الْباطِلَ وَیَنْهی عَنْهُ، وَلاتَأْخُذُهُ فِی الله لَوْمَةُ لائِمٍ. أَوَّلُ مَنْ آمَنَ بِالله وَ رَسُولِهِ (لَمْ یَسْبِقْهُ إِلَی الْایمانِ بی أَحَدٌ)، وَالَّذی فَدی رَسُولَ الله بِنَفْسِهِ، وَالَّذی کانَ مَعَ رَسُولِ الله وَلا أَحَدَ یَعْبُدُالله مَعَ رَسُولِهِ مِنَ الرِّجالِ غَیْرُهُ.
بیشترین حسرت روز قیامت
🤍امام صادق علیهالسلام:
به درستی در روز قیامت
بیشترین حسرت
نصیب کسیست که
عدالت را به دیگران توصیه کرده،
ولی خودش کاری غیر از آن را انجام داده
بحارالانوار ج۶۹ص۲۲۳📖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.یه نوره و این همه فایده 👌👌🥰
#نوره بهترین راه مو زدایی و پیشگیری از سرطان های مختلف است.اگه پوست زیبا و شاداب میخوایید، دیگه لازم نیس کلی هزینه کنید...
این کلیپ رو ببین ان شاء الله نظرتون عوض میشه 💐
🔹برای نوره نزدن بهانه نیارید😉
حتما تا آخر فیلم ببینید و انتشار دهید 💐👌
🔴 نوره درمانی در طب اسلامی
💠《نوره هدیه پروردگار بر حضرت سلیمان علیهالسلام》
🔷 استفاده از تیغ و کِرِمها و ... برای زدن موها باعث بیماری میگردد چون مزاج آنها سرد هست.
💠 امام صادق علیهالسلام :
بکارگیری نوره در هر ۱۵ روز یک بار سنت پیامبر است، و کسی که در طی ۲۱ روز نتوانست نوره تهیه نماید بر عهده خدا پول قرض نماید و نوره تهیه نماید و چنانچه فردی به ۴۰ روز از نوره استفاده ننماید، چنین شخصی نه مومن کامل است، و نه مسلمان کامل بوده و نه دارای احترام است.
✔️ پیشینه نوره
💠 امام صادق علیهالسلام :
بلقیس همسر حضرت سلیمان سلام الله علیه بدنی پر مو داشت، آن حضرت برای رفع پر موئی به کارگزاران خود دستور درست کردن نوره را ابلاغ فرمودند.
✔️ آداب نوره
🔰 شستن موضع نوره با آب سرد
💠 امام رضا علیهالسلام :
کسی که میخواهد با بکارگیری نوره از آسیب زخم و ترک و سیاهی پوست در امان بماند قبل از بکارگیری نوره موضع را با آب سرد بشوید.
💠 امام رضا علیهالسلام :
کسی که میخواهد در حمام نوره استفاده نماید از ۱۲ ساعت قبل از آن اجتناب کند.
✔️ مالیدن گیاهان معطر به بدن بعد از نوره.
💠 امام رضا علیهالسلام :
بعد از بکارگیری نوره بدن گیاهان معطری مانند: برگ هلو، برگ عصفر (گلی مانند زعفران یا گل رنگ) حنا، سعد کوفی، گل سرخ، سنبل الطیب، را به بدن بمالد.
✔️ کم نگه داشتن نوره بر بدن
💠 امام رضا علیهالسلام :
کسی که میخواهد از سوزش نوره در امان باشد از زیاد ماندن نوره بر بدن کم کند و هنگام عمل آمدن نوره آن را بشوید.
🔰 بکارگیری ترکیب سهگانه (دال عدس، سرکه، گلاب) در هنگام سوزش
💠 امام رضا علیهالسلام :
در هنگامی که از ناحیه نوره سوزش بر بدن وارد شد از ترکیب دال عدس آسیاب شده و سرکه و گلاب خمیری تهیه و بر موضع زخم بمالید.
✔️ رفع اثر سوزش نوره
💠 امام رضا علیهالسلام :
جهت رفع اثر سوزش نوره میتوان از روغن گل سرخ و سرکه و یا از سرکه به تنهایی استفاده نمود.
✔️ دعای بکارگیری نوره
🔰 مقداری نوره خشک بر بینی مالیده و بو کند و بگوید:
اللهم ارحم سلیمان بن داود کما امرنا بالنوره.
✔️ حنامالی کل بدن بعد از نوره
💠 پیامبر صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم :
کسی که از نوره استفاده نماید و کل بدن را بعد از آن حنامالی نماید از سه بیماری جذام، پیسی، و خوره در امان خواهد بود.
🔰 شخص جنب بعد از ۱۲ساعت از جنابتش میتواند از نوره استفاده نماید.
💠 امام رضا علیهالسلام :
مانعی ندارد که شخص جُنب بعد از ۱۲ ساعت از گذشت جنابتش از نوره استفاده نماید زیرا نوره بر نظافت جنب میافزاید.
✔️ مزیت بکارگیری نوره در تابستان
💠 امام صادق علیهالسلام :
یک نوره زدن در تابستان برابری میکند با ده نوره در زمستان.
✔️ عدم نشستن در هنگام بکارگیری نوره
💠 امام رضا علیهالسلام :
کسی که نشسته نوره میزند ترس بیماری فتق برای او وجود دارد.
✔️ مواضع نوره
🔰 دور دستگاه تناسلی
💠 پیامبر اکرم صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم :
کسی که ایمان به خدا و قیامت دارد کوتاه کردن موهای عانه را بیش از چهل روز ترک نمیکند.
✔️ زیر بغل
💠 رسول خدا صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم :
هیچ کدام از شما موهای سبیل، زیر بغل و عانه خود را بلند نگذارد که آنجا سکونت گاه شیطان است.
✔️ امکان بکارگیری مجدد نوره با کوتاهی مو
💠 امام صادق علیهالسلام به یکی از اصحاب خود که چند روز قبل از نوره استفاده نموده بود فرمودند از نوره استفاده نما چرا که نوره بسیار مایه پاکیزگی میشود.
♻️ خواص نوره
🔰 آب کمر را زیاد میکند.
🔰 بدن را تقویت میکند.
🔰 شحم کلیه را زیاد میکند.
🔰 مایه چاقی بدن میشود.
🔰 موجب شادی روان میگردد.
🔰 پاک کننده بدن از میکروبها و قارچها میباشد.
🔰 درمان کننده بیماریهای سختی مانند جذام و پیسی میباشد.
🔰 درمانگر مزاج سودای غالب میباشد.
✍️ منابع: دراست فی طب الرسول المصطفی ج4
✍️ رساله ذهبیه امام رضا علیهالسلام
✍️ الکافی ج6ص506
✍️ الوسائل ج1ص387
✍️ من لا یحضره الفقیه ج1ص119
✍️ علل الشرایع ج2 ص519
✍️ الخصال ص538
GHADIR-01.mp3
2.26M
غدیر چه میگوید
جلسه 1
چه کسانی بر ما ولایت دارند؟
چه کسانی بر ما ولایت ندارند؟
در پاسخ به اهل سنت
🍀یاران موعود🍀
غدیر چه میگوید جلسه 1 چه کسانی بر ما ولایت دارند؟ چه کسانی بر ما ولایت ندارند؟ در پاسخ به اهل سنت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدا همسری رو قسمتت کنه...
#زنگ_تفریح
زندگی هاتون پر از عشق و محبت به ولی خدا و آرامش
کجایند محبان امیر المؤمنین علی صلوات الله علیه و آله؟....
[تفسير فرات بن إبراهيم ] ، بِإِسْنَادِهِ عَنْ جَعْفَرٍ عَنْ أَبِيهِ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ قَالَ:
*«يُنَادِي مُنَادٍ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ: _أَيْنَ اَلْمُحِبُّونَ لِعَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ_؟ فَيَقُومُونَ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ؛ فَيُقَالُ لَهُمْ: مَنْ أَنْتُمْ؟ فَيَقُولُونَ: نَحْنُ اَلْمُحِبُّونَ لِعَلِيٍّ اَلْخَالِصُونَ لَهُ حُبّاً. فَيُقَالُ لَهُمْ: _فَتَشْرَكُونَ فِي حُبِّهِ أَحَداً مِنَ اَلنَّاسِ؟_ فَيَقُولُونَ: لاَ! فَيُقَالُ لَهُمْ: _اُدْخُلُوا اَلْجَنَّةَ أَنْتُمْ وَ أَزْوٰاجُكُمْ تُحْبَرُونَ_.»*
امام باقر علیه السلام فرمود:
«منادی روز قیامت ندا سر میدهد: _محبان #امیرالمومنین_علی علیه السلام کجایند؟_ پس از هر راه دوری بر میخیزند؛ به آنان گفته میشود: _شما که هستید؟_ میگویند: ما محبان اميرالمؤمنين علیه السلام هستیم که فقط محبت او را داشتیم؛ پس گفته میشود: _آیا در محبت او احدی از مردم را شرکت میدادید؟_ میگویند: نه؛ به آنان گفته میشود: _داخل بهشت شوید! شما و همسرانتان در نهایت سرور و شادمانی.»
[بحارالانوار، ج ٧، ص ٢١١]
🍀یاران موعود🍀
کجایند محبان امیر المؤمنین علی صلوات الله علیه و آله؟.... [تفسير فرات بن إبراهيم ] ، بِإِسْنَادِ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:
از ویژگی های مومن، زیبایی و آراستگی در عین نداری است.
📖(الکافی - جلد 2 - صفحه 231)
●عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ صلوات الله علیه قَالَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (صلوات الله علیه) إِذَا كَانَ الرَّجُلُ كَلَامُهُ كَلَامَ النِّسَاءِ وَ مِشْيَتُهُ مِشْيَةَ النِّسَاءِ وَ يُمَكِّنُ مِنْ نَفْسِهِ فَيُنْكَحُ كَمَا تُنْكَحُ الْمَرْأَةُ فَارْجُمُوهُ وَ لَا تَسْتَحْيُوهُ[1].
●از امام صادق صلوات الله علیه نقل شده امیرالمومنین (صلوات الله علیه) فرمود: اگر مردی مانند زنان سخن می گوید و رفتار می کند و مانند زنان خود در اختیار دیگران می گذارد ، سنگسارش کنید و زنده اش نگذارید.
الكافي- ط الاسلامية جلد 7 صفحه 268 حدیث 36
تهذيب الأحكام جلد 10 صفحه 149
یکی از یاران امام صادق علیه السلام از ایشان پرسید: چقدر از شما می شنوم که سلمان فارسی را نام می برید؟ حضرت فرمود: نگو سلمان فارسی، بگو سلمان محمدی. می دانی چرا زیاد نام سلمان را می بریم؟
عرض کردم: نه نمی دانم.
فرمود: به خاطر سه ویژگی.
۱. خواستة امیرالمؤمنین را بر خواستة خود مقدم می داشت.
۲. محرومان و فقرا را دوست داشته و بر ثروتمندان ترجیح میداد.
۳. علم و عالمان را گرامی می داشت.
سلمان، عبد صالح خدا، حق گرا و مسلمان بود و از مشرکین نبود.
📚 امالی شیخ طوسی، صفحه ۱۳۳