فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فواید مصرف نمک 👌👌
#طب_الائمه ❤️
«ٱللَّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ و عجل فرجهم و العن اعدائهم اجمعین»
┄┄┅┅┅❅❁ ❁❅┅┅┅┄
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#قطره_ای_از_اقیانوس_بیکران_فضائل
خوشم با حب حیدر قد کشیدم...
محبین و شیعیان درگاهش بر خود ببالید که چنین مولایی دارید.. 😍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اصول امام شناسی 12
#کلیپ_اصول_امام_شناسی
🔴 در قالب کتاب چاپ خواهد شد
لطفا بفرستید برای دوستی
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
#امام_زمان_تنها_راه_نجات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اصول امام شناسی 13
#کلیپ_اصول_امام_شناسی
🔴 در قالب کتاب چاپ خواهد شد
لطفا بفرستید برای دوستی
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
#امام_زمان_تنها_راه_نجات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اصول امام شناسی 14
#کلیپ_اصول_امام_شناسی
🔴 در قالب کتاب چاپ خواهد شد
لطفا بفرستید برای دوستی
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
#امام_زمان_تنها_راه_نجات
MARG-07.mp3
1.75M
گلسرخی بنام مرگ 🌹
جلسه 7
مرگ ـ برزخ ـ قیامت 👉🏽
#گل_سرخی_بنام_مرگ
@maasharegh
🌻🌻🌻🌻
MARG-08.mp3
1.79M
گلسرخی بنام مرگ 🌹
جلسه 8
مرگ ـ برزخ ـ قیامت 👉🏽
#گل_سرخی_بنام_مرگ
@maasharegh
🌻🌻🌻🌻
سلام امام زمان💚
کجایی ...
ای که عمری در هوایت
نشستم زیر باران ها ...
امام_عصر علیه السلام
▪️اللّهُمَّ عَجِّل فَرجَ بحق زینب کبری سلام الله علیها
▫️مُنتَِقمِ الزَّهرٰاء سَلٰامُ اللهِ عَلَیها
#امام زمان _انتظار
@yaranmuood🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼در این صبح زیبا چهارشنبه
براتون بهترین
اتفاقات رو آرزو میکنم✨
دلتون بی غم و پر از آرامش❤️
امروزتون پراز شکوفه های شادی🌼🌸🍃
❌ شنیدن غیبت
🔆 حضرت امیرالمومنین امام على عليه السلام فرمودند:
السّامِعُ لِلغيبَةِ کالمُغتابِ .
📌 شنونده غيبت، مانند غيبت کننده است.
📚غرر الحكم ح۱۱۷۱
#امام زمان _صفات_ناپسند_غیبث
@yaranmuood🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺امیرالمومنین علی علیه السلام:
قیامت پیش روی شماست
و مرگ شما را از پشت سر میراند سبکبار شوید تا برسید ...
همانا رفتگانِ شما را برای محاسبه نهایی به انتظار گذاشته اند
تا آخرین شما با آنها ملحق شوند ...
(نهج البلاغه خطبه ۲۱)
#امام زمان حدیث
@yaranmuood🌸
با این تفکر برای آمرزش گناهان توبه کنیم تا ان شاء الله مورد پذیرش واقع شود 🤲
عَنْ يُونُسَ بْنِ يَعْقُوبَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (صلوات الله علیه) قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ مَنْ أَذْنَبَ ذَنْباً فَعَلِمَ أَنَّ اللَّهَ مُطَّلِعٌ عَلَيْهِ إِنْ شَاءَ عَذَّبَهُ وَ إِنْ شَاءَ غَفَرَ لَهُ غَفَرَ لَهُ وَ إِنْ لَمْ يَسْتَغْفِرْ.
🔸 يونس بن يعقوب گويد: شنيدم امام صادق (صلوات الله عليه) می فرمود:
هر كه گناهى كند و بداند كه خداوند بر او مطلع است كه اگر خواهد او را عذاب كند و اگر خواهد او را بيامرزد، خداوند او را بيامرزد اگر چه استغفار هم نكند.
📓الكافي- ط الاسلامية جلد 2 صفحه 427 بَابُ الِاعْتِرَافِ بِالذُّنُوبِ وَ النَّدَمِ عَلَيْهَا حدیث 5
اللَّهُمَّ إِنْ تَشَأْ تَعْفُ عَنَّا فَبِفَضْلِكَ ، وَ إِنْ تَشَأْ تُعَذِّبْنَا فَبِعَدْلِكَ
📙 (صحیفه سجادیه دعای 10)
دلش خواست می بخشد ، دلش خواست عذاب می کند ، صاحب اختیار اوست.
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
﴿1﴾ اللَّهُمَّ إِنْ تَشَأْ تَعْفُ عَنَّا فَبِفَضْلِكَ ، وَ إِنْ تَشَأْ تُعَذِّبْنَا فَبِعَدْلِكَ
(1) خدایا! اگر بخواهی ما را ببخشی، از فضل و احسان توست و اگر بخواهی عذابمان کنی، از عدالت توست.
📙صحیفه سجادیه دعای 10 وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ فِي اللَّجَإِ إِلَي اللَّهِ تَعَالَي
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
#امام_زمان_تنها_راه_نجات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه چیزی جناب ابوذر را بی نیاز از مال دنیا کرده بود ⁉️
#ببینید_نشردهید_به_نیت_فرج
#ما_منتظر_وارث_غدیریم
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
استغفار و توبه به معنای واقعی کلمه در کلام امیرالمومنین صلوات الله علیه
#توبه
●وَ قَالَ (عليه السلام) لِقَائِلٍ قَالَ بِحَضْرَتِهِ "أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ": ثَكِلَتْكَ أُمُّكَ، أَ تَدْرِي مَا الِاسْتِغْفَارُ؟ الِاسْتِغْفَارُ دَرَجَةُ الْعِلِّيِّينَ وَ هُوَ اسْمٌ وَاقِعٌ عَلَى سِتَّةِ مَعَانٍ: أَوَّلُهَا النَّدَمُ عَلَى مَا مَضَى، وَ الثَّانِي الْعَزْمُ عَلَى تَرْكِ الْعَوْدِ إِلَيْهِ أَبَداً، وَ الثَّالِثُ أَنْ تُؤَدِّيَ إِلَى الْمَخْلُوقِينَ حُقُوقَهُمْ حَتَّى تَلْقَى اللَّهَ أَمْلَسَ لَيْسَ عَلَيْكَ تَبِعَةٌ، وَ الرَّابِعُ أَنْ تَعْمِدَ إِلَى كُلِّ فَرِيضَةٍ عَلَيْكَ ضَيَّعْتَهَا فَتُؤَدِّيَ حَقَّهَا، وَ الْخَامِسُ أَنْ تَعْمِدَ إِلَى اللَّحْمِ الَّذِي نَبَتَ عَلَى السُّحْتِ فَتُذِيبَهُ بِالْأَحْزَانِ حَتَّى تُلْصِقَ الْجِلْدَ بِالْعَظْمِ وَ يَنْشَأَ بَيْنَهُمَا لَحْمٌ جَدِيدٌ، وَ السَّادِسُ أَنْ تُذِيقَ الْجِسْمَ أَلَمَ الطَّاعَةِ كَمَا أَذَقْتَهُ حَلَاوَةَ الْمَعْصِيَةِ؛ فَعِنْدَ ذَلِكَ تَقُولُ أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ.
●کسى در محضر امیرالمومنین صلوات الله علیه گفت: «استغفر اللّه» ؛ حضرت فرمود: مادرت به عزايت بنشيند، مى دانى استغفار چيست؟ استغفار مقامِ عِلّیّین (مردمِ بلند مرتبه) است، و آن نامى است كه آن را شش معناست: اول پشيمانى از آنچه گذشته (گناه انجام گرفته و قصورات)، و دوم تصميم بر عدم بازگشت ابدی به آن (ترك گناه در آينده)، و سوم پرداخت حقوق مخلوق ها تا خدا را ملاقات كنى و حقى از مردم بر عهده ات نباشد، و چهارم اراده بر اداى هر حق واجبى كه آن را ضايع كرده اى و آن را بپردازى، و پنجم همّت بر آب كردن گوشتى كه از حرام بر وجودت روييده با اندوه بر گذشته تا جايى كه پوست را به استخوان بچسبانى و بين آن دو (بین پوست و استخوان) گوشت جديد رويد، و ششم چشاندن رنج عبادت بر بدن چنانكه شيرينى گناه را بر آن چشاندى.
آن گاه مى گويى: استغفر اللّه.
نهج البلاغه حکمت 417
مراحل توبه و بازگشت از گناه...
1⃣#پشیمانی_از_گناه
قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ صلوات الله علیه كَفَى بِالنَّدَمِ تَوْبَةً.
🔸امام باقر صلوات الله علیه: در توبه پشیمانی کافی است.
📙الكافي- ط الاسلامية جلد 2 صفحه 426 بَابُ الِاعْتِرَافِ بِالذُّنُوبِ وَ النَّدَمِ عَلَيْهَا
_________________
2⃣#تکرار_نکردن_گناه
قال امیرالمومنین علیه السلام: الاِستِغفارُ مَعَ الإِصرارِ ذُنوبٌ مُجَدَّدَةٌ.
🔸امیرالمومنین صلوات الله علیه: آمرزش طلبی همراه اصرار بر گناه، خود گناه جدیدی است.
📘تحف العقول صفحه 223
بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث جلد 75 صفحه 63
________________________
3⃣#انجام_راهکارهای_سفارش_شده
#شرط_پذیریش_توبه_ولایت_اهلبیت
وَ مِنْهَا أَنَّ أَبَا جَعْفَرٍ (علیه السلام) كَانَ فِي الْحِجْرِ وَ مَعَهُ ابْنُهُ جَعْفَرٌ (علیه السلام) فَأَتَاهُ رَجُلٌ فَسَلَّمَ عَلَيْهِ وَ جَلَسَ بَيْنَ يَدَيْهِ ثُمَّ قَالَ إِنِّي [أُرِيدُ أَنْ] أَسْأَلَكَ قَالَ سَلْ ابْنِي جَعْفَراً [قَالَ] فَتَحَوَّلَ الرَّجُلُ فَجَلَسَ إِلَيْهِ ثُمَّ قَالَ أَسْأَلُ قَالَ سَلْ عَمَّا بَدَا لَكَ قَالَ أَسْأَلُكَ عَنْ رَجُلٍ أَذْنَبَ ذَنْباً عَظِيماً عَظِيماً عَظِيماً قَالَ أَفْطَرَ يَوْماً مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ مُتَعَمِّداً قَالَ أَعْظَمَ مِنْ ذَلِكَ قَالَ فَزَنَى فِي شَهْرِ رَمَضَانَ قَالَ أَعْظَمَ مِنْ ذَلِكَ قَالَ قَتَلَ النَّفْسَ قَالَ أَعْظَمَ مِنْ ذَلِكَ قَالَ إِنْ كَانَ مِنْ شِيعَةِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ (علیه السلام) مَشَى إِلَى بَيْتِ اللَّهِ الْحَرَامِ مِنْ مَنْزِلِهِ ثُمَّ لْيَحْلِفْ عِنْدَ الْحَجَرِ أَنْ لَا يَعُودَ وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ مِنْ شِيعَةِ عَلِيٍ فَلَا بَأْسَ فَقَالَ لَهُ الرَّجُلُ رَحِمَكُمُ اللَّهُ يَا وُلْدَ فَاطِمَةَ ثَلَاثاً هَكَذَا سَمِعْتُهُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) ثُمَّ قَامَ الرَّجُلُ فَذَهَبَ فَالْتَفَتَ أَبُو جَعْفَرٍ (علیه السلام) إِلَى جَعْفَرٍ فَقَالَ عَرَفْتَ الرَّجُلَ قَالَ لَا قَالَ ذَلِكَ الْخَضِرُ إِنَّمَا أَرَدْتُ أَنْ أُعَرِّفَكَهُ
● روایت شده که امام باقر (علیه السّلام) با فرزندش جعفر (امام صادق علیه السّلام) به حج رفته بود، مردی خدمتش رسیده پس بر او سلام کرد و در مقابلش نشست. سپس عرض کرد: سؤالی داشتم، فرمود: از پسرم جعفر سؤال کن. آن مرد به طرف امام صادق (علیه السلام) رفته نزد او نشست ؛ سپس عرض کرد سؤال کنم؟ فرمود: هر چه مایلی بپرس. گفت: میخواهم از مردی سؤال کنم که گناه بزرگ بزرگ بزرگی کرده، فرمود: روزه ماه رمضان را عمدا خورده، گفت: از این بزرگ تر، فرمود: در ماه رمضان مرتکب زنا شده، گفت: از این بزرگ تر، فرمود: آدم کشی کرده گفت: از این بزرگتر فرمود: اگر از #شیعیان_علی_بن_ابی_طالب (علیه السلام) است
پیاده از منزلش رهسپار بیت الله الحرام (خانه خدا) شود و نزد حجر الاسود سوگند یاد کند دیگر چنین کاری نکند، چنانچه از شیعیان علی (علیه السلام) نیست #راهی_ندارد. آن مرد سه مرتبه به او گفت: خدا تو را رحمت کند ای فرزند فاطمه. همین جواب را از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) شنیدم. سپس آن مرد بلند شد و رفت، حضرت باقر (علیه السّلام) رو به جعفر (امام صادق علیه السلام) کرد و فرمود: این شخص را شناختی؟ فرمود: نه، فرمود: خضر بود خواستم او را معرفی کنم.
📓بحارالانوار/ج47/ص21
الخرائج و الجرائح(راوندی)/ج2/ص631
________________
بيان : قوله علیه السلام لا بأس لعل المراد به أنه ليس كفارة ولا تنفعه لاشتراط قبولها بالإيمان وما فيه من الكفر أعظم من كل إثم.
☑️توضیح علامه مجلسی رحمه الله ذیل حدیث:
اینکه می فرماید راهی ندارد یعنی دیگر توبه او قبول نمی شود چون #قبولی_توبه_مشروط_به_ایمان است که او ایمان ندارد و کفر او بزرگ تر از هر گناهی است.