با سلام بخشی از تصاویر جلسه مولودی مراسم جشن میلاد امام علی علیه السلام🌷🌷👆👆
⭕ حُبّ علی بن ابیطالب سپر از آتش است
🔻ولادت با سعادت امیرالمؤمنین حضرت امام علی علیه السلام و روز پدر مبارک باد.
═════❁💠 ❁═════@montagm. 🌷🌷 کانال یاران موعود🦋
دروغگو و مُرده يكسانند؛ زيرا برترىِ زنده بر مرده، به اعتماد بر اوست. پس اگر به سخنِ او اعتمادى نشود، زنده نيست!
✍🏻امامعلی(علیهالسلام)▪️غررالحكم @montagm. 🌷🌷 کانال یاران موعود🦋
hadadian-ghasam-be-rooze(128).mp3
3.56M
قسمبهروزیمُتیَرنی
میمیرمتاببینمرویتو😍
#روز_پدر👏
#میلاد_امام_علی♥
════✧🌸✧════
الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْبحق حضࢪٺزینبڪبرۍسلاماللهعلیها🤲🏻🕊
••الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَدْعُوهُ فَيُجِيبُنِی
وَ إِنْ كُنْتُ بَطِيئاً حِينَ يَدْعُونِی••
سپاسخداىراكهمیخوانمش..
و اوجوابمرامیدهد!
گرچهسستیمیكنم؛
گاهىكهاومرامیخواند...
- ابوحمزهثمالی💚- @montagm. 🌷🌷 کانال یاران موعود🦋
مداحی آنلاین - تا صورت و پیوند جهان بود علی بود - قلیچ.mp3
4.46M
🌺 #میلاد_امام_علی(ع)
💐تا صورت و پیوند جهان بود علی بود
💐 تا نقش زمین بود زمان بود علی بود
🎤 #علی_اکبر_قلیچ
👏 #نوآهنگ
@montagm. 🌷🌷 کانال یاران موعود🦋
#نماز_شب
💠حضرت صادق علیه السلام می فرماید، از جدم امیرالمؤمنین علیه السلام سؤال کردند:
🔸«اگر کسی یک دهم شب را بلند بشود و مناجات و دعا و نماز بخواند، خداوند چه چیزی به او عنایت می کند؟»
🔸 امیرالمؤمنین فرمودند: «خداوند به عدد نباتات و حیوانات و حبوبات، عفو و بخشش و رحمت خود را شامل حال این شخص می کند.»
📚(من لايحضره الفقيه، ج1، ص475.)
#نماز_شب_را_به_نیت_ظهور_میخوانیم
🍃🌸🌹🍃🌸🌹🍃🌸🌹🍃@montagm. 🌷🌷 کانال یاران موعود🦋
اعتکاف و آغوش خدا
۱. هم نشینی با خداوند:
گرچه در تمام لحظه های زندگی انسان همنشین خداست، اما خدا خصوصی با ما کار دارد و لذا از ما خواسته تا سه روز فقط در خانـﮥ او باشیم:
«سه روز مهمان من باش تا این همنشینی و مهمانی ذاتی شود تا بتوانی وارد جامعه شوی.»
اعتكاف برای این است كه به یقین برسیم.
مهمان میداند كه میزبان قادر به فراهم كردن همه چیز است، والا مهمانی نمیگرفت!
اگر در مقابل خدا به این درجه رسیدیم که خود را مهمان خدا دانستیم، اطمینان خواهیم داشت صاحب خانه برای ما چیزی کم نمی گذارد و ما هم از معصیت در درگاهش شرم خواهیم کرد
انشالله
آداب اعتکاف
اعتكاف علاوه بر شرايط فقهى داراى آداب و ملزوماتى است كه با رعايت آنها اعتكاف داراى بار معنوى افزون تر و اثرات گسترده تر و عميق ترى می شود و در روح و جان آدمى نقش بهترى ايفا می نمايد. كه از آن جمله است:
1 ـ دورى از خانه و خانواده..
2 ـ امساك از لذايذ گوناگون، همچون خوردن و نوشيدن و لذت جنسى اعم از جماع، لمس، بوسيدن به قصد لذّت ..
3 - قناعت و اكتفا به كمترين امكانات مسجد..
4 ـ يافتن فرصت بيشتر و مناسبترى براى انديشيدن و تلاوت قرآن و تدبّر و تعمق در آيات آن..
5 ـ خواندن نمازهاى نافله، به ويژه تهجّد و شب زنده دارى و نماز شب..
6 ـ تمركز و تفكر پيرامون اوضاع و احوال خويش..
7 ـ كنترل نفْس امّاره و تسلط بر خويشتن..
8 ـ عاقبت انديشى و فرجام نگرى نسبت به اعمال و رفتار خود..
9 ـ نظر كردن به زاد و توشه آخرت خود كه تاكنون چه پيش فرستاده است..
10 - به دنيا رو نكردن و به ما فيها توجه ننمودن و به جاذبه هاى آن دل نبستن، جز در حدّ لزوم و اكتفا به قدر ضرورت..
11 ـ فرصت بيشتر براى مطالعه و كسب معرفت و فراگيرى معارف الهى..
و....
اينها بخشى از امور و نكاتى است كه در اعتكاف بايد مورد توجه و دقت نظر قرار بگيرد..
ا••═इई 🌹🌸🌹🌸🌹ईइ═••
روزه ؛ شرط اصلى اعتكاف:
گرچه اعتكاف داراى شرايطى است، اما شرط اصلى آن، روزه است و در فقه شيعه اعتكاف بدون روزه محقق نمی شود و روزه فى حدّ نفسه داراى فوايد و آثار و نتايج فراوانى تربيتى، فرهنگى، اجتماعى و... است.
معتکف می تواند به جای نیت روزه ی مستحبی اعتکاف ؛ قضای روزه های واجب قبلی مانند روزه قضای ماه رمضان را نیت کند.
ا••═इई 🌹🌸🌹🌸🌹ईइ═••
☘اعتكاف☘
تاريخچه
عبادت اعتكاف به دليل اهميت و آثار و بركات ارزشمند آن از عبادتهاى مخصوص دين اسلام نبوده و در اديان آسمانى قبل از اسلام نيز اجمالاً می دانيم كه وجود داشته است گر چه از نحوه انجام آن در اديان سابق بی اطلاعيم. چنانكه برخى از آيات قرآن، وجود عبادت اعتكاف در اديان گذشته را تأييد می كند، آنجا كه می فرمايد:
وَ عَهِدْنا إِلى إِبْراهيمَ وَ إِسْماعيلَ أَنْ طَهِّرا بَيتِي لِلطّائِفينَ وَ الْعاكفينَ وَ الرُّكعِ السُّجُودِ
بقره/125
به ابراهيم و اسماعيل توصيه نموديم تا خانهام را براى معتكفان و نمازگزاران تطهير كنند..
باز در قرآن مىخوانيم: وَ اذْكرْ فِي الْكتابِ مَرْيمَ إِذِ انْتَبَذَتْ مِنْ أَهْلِها مَكاناً شَرْقِيا فَاتَّخَذَتْ مِنْ دُونِهِمْ حِجاباً فَأَرْسَلْنا إِلَيها رُوحَنا فَتَمَثَّلَ لَها بَشَراً سَوِيا مريم/17-16...
مريم-(س)- آنگاه كه به افتخار ملاقات با فرشته الهى نايل آمد از مردم بريده بود و در خلوت به سر مىبرد....
علامه طباطبايى ـ -رضوان الله عليه- ـ در تفسير قيم خود مىفرمايد: مقصود از، دورى مريم از مردم، بريدن از آنان و روى آوردن به عبادت اعتكاف براى بندگى و پرستش خدا بوده است..
علامه مجلسى-(ره)- نقل می كند: حضرت سليمان -(ع)- در مسجد الأقصى به دفعات، به مدت يك ماه، دو ماه، يك سال، دو سال و كمتر و بيشتر اعتكاف مىكرد و خوردنى و نوشيدنى برايش فراهم می شد و او در همانجا به عبادت می پرداخت..
در برخى از روايات اهل سنت آمده كه در دوران جاهليت قبل از اسلام نيز يك سلسله اعمال به عنوان اعتكاف در ميان مردم رايج بوده است..
بنابراين، با استناد به شواهد فوق، اعتكاف در اديان سابق الهى نيز وجود داشته و با بعثت نبىّ خاتم -(ص)- در اسلام نيز تنفيذ شده و استمرار يافته است، اگر چه ممكن است در شريعت اسلام پارهاى از خصوصيات و آداب و احكام و شرايط آن تغيير كرده باشد..
ا••═इई 🌹🌸🌹🌸🌹ईइ═••