eitaa logo
آموزش مداحی یاس کبود
18.6هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
606 ویدیو
23 فایل
کانال رسمی مجمع حضرت یاس کبود که مستقیما زیر نظر استاد معظم #دکتر_محمد_فراهانی اداره می شود تماس با دکتر فراهانی 09123064825 صندوق سرمایه گذاری رضوان eitaa.com/egtesade_heiat مدیر: @ramin_mohammadi تهیه کتاب ستایشگران نور @Seyedabas135
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5868629779812455457.mp3
35.6M
📻 بشنوید | نکته ۱ بهمن ۱۴۰۲ 🎤 🕌 مجمع یاس کبود 🗓 یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۱ ✅ کانال مجمع یاس کبود https://t.me/yase135 [ @YASE135 ] 🌏 سایت مجمع https://yase135.ir 🌐 https://ble.ir/yase135 ✅ ایتا: https://eitaa.com/yase133 🆔 روبیکا: https://rubika.ir/yase135 [ @yase133 ]
4_5868629779812455466.mp3
37.84M
📻 بشنوید | سخنرانی 🎤 🕌 مجمع یاس کبود 🗓 یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۱ ✅ کانال مجمع یاس کبود https://t.me/yase135 [ @YASE135 ] 🌏 سایت مجمع https://yase135.ir 🌐 https://ble.ir/yase135 ✅ ایتا: https://eitaa.com/yase133 🆔 روبیکا: https://rubika.ir/yase135 [ @yase133 ]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ولادت امیرالمومنین علیه السلام 🌺 ‍ توسط👇 🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻 💠استفاده از نغمات جدید گاهی ممکن است ما تمام اعیاد را با نغمه ای خاص در دستگاه های آواز اداره کنیم و همین باعث یکنواختی در کار ما شود ، در این جلسه استاد کریمی از نغمه جدیدی نسبت به نغمات خود استفاده کردند که نوعی ایجاد تنوع بود . 💠تناسب نغمه و محتوا با اینکه حاج آقای کریمی نغمه ای شاد و حماسی انتخاب کرده بودند اما در شبی که خطاب به حضرت گفته می شد (( حضرت مشکل گشا )) ایشان لحن خود را متناسب با آن تغییر دادند و از لحن دارای تضرّع و حُزن عاطفی استفاده نمودند . 💠استفاده از قالب مناسب قالب شعری منتخب ایشان ترکیب بند بود که هر بند قافیه ای جداگانه دارد و یا یک بیت مُصرَّع (( بیتی که دو مصراع آن با هم ، هم قافیه هستند )) ، به هم متصل می شدند که (( بیت ترجیع )) نام دارد . این قالب جزء سه قالبی است که برای اعیاد بسیار مناسب است چون دارای تنوع قافیه است . 💠هنر بدن یکی از شاخص ترین هنرهای فیزیکی که در خواندن ایشان مشاهده شد (( زانو زدن )) هنگام خواندن بیت ترجیع (( عالمی پشت سرت السابقون السابقون / زنده ام با وعده اِنّا اِلیه راجِعون )) بود . اینجا با این حرکت و برگشتن به سمت دکور پشت منبر ، مستمع را چنان به وجد آورد که همه با کف زدن و فریاد (( یا علی )) این وجد را ابراز کردند . نکته اول : معمولا شعرا بالاترین شور محتوایی خود را در ابیات ترجیع بند قرار می دهند و مداح باید به روشی از قبیل روش حاج محمود کریمی آن را بخواند ، که مستمع به وجد بیاید و با صلوات و یا ذکر و . . . شور و حال خود را ابراز کند . نکته دوم : اشعاری را انتخاب کنید که ابیات اینگونه داشته باشد و از قبل آن ها را مشخص کنید . 💠تنوع پرده های صدا : حاج محمود کریمی در این مجلس بارها پرده ی صدای خود را بالا و پائین بردند ، مخصوصا بعد از اوج معمولا فرود داشتند و اگر اینگونه نباشد خواندن یکنواخت می شود . نکته : اوج و فرود باید با توجه به محتوا انجام شود ، مثلا محتوای حماسی متناسب اوج و محتوای عاطفی متناسب با فرود است . 👏👏👏👏👏👏👏👏👏 @yase133 تحلیل را بشنوید👇👇👇👇
18.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پوشش مداح‼️ بعضی افراد فکر می‌کنند که پوشش مداح یک امر علیحده ای است ❗️ اگه پوشش شما مناسب نباشه ،دیگه کلامت اثر نمی‌کنه 💯 🔜 @yase133 🔚 https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فایل قدیمی از نوحه خوانی به مناسبت 🏴 ما سینه زنان بین الحرمینیم سربازان زینب مجنون الحسینیم چه خوشبخته کسی که پیش زهرا رو سفید شه توی راه دفاع از مرقد زینب شهید شه به یاد همه شهدای مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها شهدای @yase133 @farahani_info