eitaa logo
آموزش مداحی یاس کبود
18.3هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
592 ویدیو
23 فایل
کانال رسمی مجمع حضرت یاس کبود که مستقیما زیر نظر استاد معظم #دکتر_محمد_فراهانی اداره می شود تماس با دکتر فراهانی 09123064825 صندوق سرمایه گذاری رضوان eitaa.com/egtesade_heiat مدیر: @ramin_mohammadi تهیه کتاب ستایشگران نور @Seyedabas135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎤 توسط🔚 🎤 : انتخاب پرده مناسب ـ نوآوری در ضرب 📝📝📝📝📝📝📝📝📝 👇👇👇👇 شکوفه های خنده روی هرلب آخه خبر رسیده که از امشب برا امام رضا یه خواهر اومد شبیه زینب چه خبره حالا میون مدینه ماهُ ببین امشب که روی زمینه هرچی که بگم از وصفش کمه دنیا اومده بازم فاطمه مولاتی حضرت معصومه حال و هوای حرمت بارونه قم به کرامت شما مدیونه نیمه شبا میون صحنت انگار خدا مهمونه نگاه به دلم کن میدونی خزونم مسیر بهشتُ تو دادی نشونم رویای منه شبهای حرم دستم را بگیر بانوی کرم مولاتی حضرت معصومه مثل امام رضا تو رأفت داری ملیکه ای و کلی رعیت داری گدا همیشه دورته ازبس که کرامت داری تو آسمون دل بارون امیده برات شفاعت دوباره رسیده صحنت قصره و از دل میبره خاکه این حرم عالِم پروره مولاتی حضرت معصومه 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 👇👇 ⁉️انتخاب پرده مناسب: یکی از نکات محوری در خواندن سرود، انتخاب پرده مناسب است، اگر پرده محوری خواندن بالا باشد مستمع برای جواب دادن دچار مشکل می شود و به خود مداح نیز زیاد فشار وارد می شود؛ اگر پرده محوری پایین باشد، خواندن بدون احساس و شور لازم خواهد بود و مستمع خموده می شود. در این جلسه آقای بنی فاطمه سرود را در پرده ای بالاتر از آنچه که باید شروع کردند و چون دیدند جواب دادن برای مستمع مشکل است بلافاصله پرده را پایین آوردند. لازم به ذکر است نحوه پایین آوردن پرده باید به نحوی باشد که در جلسه سکته ایجاد نکند، مثلا ذکری گرفته شود یا فضیلتی از شخصیت صاحب مجلس گفته شود و بعد از یک فاصله، سرود در پرده مناسب دم داده شود. ⁉️نوآوری در ضرب: نوآوری در خواندن بسیار مهم است و برای آن بایستی از ابزار مباح و مناسب استفاده کرد، در این جلسه یک نوآوری در ضرب کف زدن مستمع دیده شد، به این صورت که خط اول هر بند، بعد از هر مصراع سه ضرب کف زده شد و خط دوم با کف زدن بدون ضرب و خط سوم با ضرب تک و جواب با ضرب شور. به این طریق در هر بند چهار نوع ضرب به کار رفته است که نوعی تنوع و نوآوری است. 🎋🎋🎋🎋🎋🎋🎋🎋🎋 @yase133 بشنوید📌🎧🎧🎧📌
اطلاع رسانی سخنران: آموزش اصول و مبانی مداحی : (شروع جلسه رأس ساعت 18:00) 🗺 آدرس در گوگل : https://nshn.ir/rbve74exRp4m 📳 پخش زنده : https://yase135.ir/پخش-زنده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تحلیل توسط📌 موضوع: ولادت حضرت معصومه(س) 🔎موضوع: متوقف کردن کف زدن ـ جواب سرود 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 👇📝📝 دل یه دنیا آرومه شب میلاد خانومه نیگا کنید تو آغوش امام رضا داره میخنده معصومه باز دوباره چشماتُ ببند تامدینه بزن بال و پری یا امام رضا مبارکه خدا داده بهت چه خواهری کیه که امشب اومد دنیا دوباره زینب اومد دنیا تموم هستی برادر و نور دل امام کاظمه عالمه آل علیه و به زیر دینش هرچی عالِمه دلارو میبره شبیه مادره می ذارن اسمشُ فاطمه دوباره وقت پروازه خدا براما میسازه درخونه کریمۀ آل علی همیشه روی ما بازه هرکسی میاد زیارتش تموم حاجتش شفاعته این شبا فقط گدایی کن همه میگن دهه کرامته زندگیمُ به پاش می ریزم آخه غلام این دوشیزم تاروز محشر آب وخاکمون آبروداره از پاقدمش زیارت مزار فاطمه ست زیارت میون حرمش فقیه و عارف و عالم و مجتهد میسازه تنها با یک دمش میشینی روبرو گنبد اگه یه وقت دلت پر زد دل هواییتُ روونه کن بیا بیا با هم بریم مشهد هرکی این حرم دلشُ برد محاله دیگه دلبریدنش هرکسی بره زیارتش آقا سه جامیاد به دیدنش پاشوکه موقع پابوسه رئوفیِ آقا محسوسه مثل خونه امام رضا کجا گدا شبانه روز میره میاد کسیکه اسم مادرشُ برد یه جاتموم حاجتاشُ داد گدای این درم نباشه تو حرم دری شبیه باب الجواد 🖋🖋🖋🖋🖋🖋🖋🖋🖋 📌متوقف کردن کف زدن: در سرود گاهی خوب است کف زدن متوقف شود و بندهای سرود بدون آن خوانده شود. در این جلسه این کار چند مرتبه اتفاق افتاد. در بند دوم توقف به جهت نفس گرفتن مستمع بود ولی در بند سوم برای جا انداختن کامل محتوای شعر بود. ذاکرینی که در حال کسب تجربه هستند باید دقت کنند که توقف کف زدن را نباید به جهت تقلید از مداحان پیشکسوت و الگوها انجام داد، حتما باید دلیلی از این قبیل که گفتیم داشته باشد. 📌جواب سرود: جواب سرود در فایلی که ارائه داده ایم، بند اول سرود است؛ چراکه مستمع جلسه، ظرفیت و توانایی یادگرفتن و جواب دادن یک بند را داشت؛ در جلساتی که می خوانید دقت کنید اگر مستمع این توانایی را ندارد، یک جواب ساده و مختصر انتخاب کنید مثل «یا حضرت معصومه». 📌📌📌📌📌📌📌📌📌 @yase133 بشنوید🔰🔰🔰🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
27.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ورود به چه روضه هایی ممنوع است ❌ ❌ورود به چه روضه هایی مطلقا ممنوع است ❌ *⃣*⃣*⃣*⃣*⃣*⃣*⃣*⃣*⃣*⃣*⃣ 🔜 @yase133 🔚 مشاهده در آپارات: https://aparat.com/v/jnbtlu4 https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
💎 اولین دوره مشارکت طرح آقای شاهینی، در تاریخ 08/02/1403 کلید خورد 🤲 بحمدالله سهم منفعت 36 درصد سالیانه علی الحساب همه شرکا که سرمایه شان در این پروژه به کارگیری شده است تا کنون به حسابشون واریز شده است و اضافه بر آن صرف مجمع و حسینیه حضرت یاس کبود(س) گردید 💠 برای در صندوق رضوان، حامی مجمع و حسینیه حضرت یاس کبود(س)، پیام دهید: 👇👇 🆔 @Farahani135 ⚛️ عزیزانی که برای کسب و کارشان سرمایه به صورت مضاربه نیاز دارند به آی دی زیر پیام بدن 👇👇 ‏🆔 @admin_rezvan_yase 💎برای اطلاع از فعالیت صندوق رضوان یاس کبود در کانال زیر عضو شوید 👇👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1601896761C3f5ae5618b 📢 شعار ما ♦️هم سود کنید هم ثواب ببرید♦️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صوت کامل جلسه یکشنبه 1403/2/23 اجتماع عمومی شعبات 👇👇
🔊گزارش صوتی جلسات🔊 🔻مراسم هفتگی 🔷 🔷 📆 یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ 🔊 سخنرانی(شیخ محمود ریاضت) 🔊 نکته(دکتر محمد فراهانی) ____ 💢💢 مداحی های  استاد حاج محمد فراهانی در کانال ایشان بارگزاری می شوند 💢💢 ° @farahani_info ° 💢 کانال مجمع ادبی مذهبی یاس کبود ↙️ 🌐 [ https://eitaa.com/yase133 ] 🌐 https://ble.ir/yase135 🌐 [ @YASE135 ] 🆔 [ https://rubika.ir/yase135 ] 👇👇👇👇👇👇
4_5915656317334197629.mp3
37.88M
📻 بشنوید|سخنرانی ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ 🎤 🕌 مجمع یاس کبود 🗓 یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ ✅ کانال مجمع یاس کبود https://t.me/yase135 [ @YASE135 ] 🌏 سایت مجمع https://yase135.ir 🌐 https://ble.ir/yase135 ✅ ایتا: https://eitaa.com/yase133 🆔 روبیکا: https://rubika.ir/yase135 [ @yase133 ]
4_5915656317334197641.mp3
38.4M
📻 بشنوید | نکته ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ 🎤 🕌 مجمع یاس کبود 🗓 یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ ✅ کانال مجمع یاس کبود https://t.me/yase135 [ @YASE135 ] 🌏 سایت مجمع https://yase135.ir 🌐 https://ble.ir/yase135 ✅ ایتا: https://eitaa.com/yase133 🆔 روبیکا: https://rubika.ir/yase135 [ @yase133 ]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دانلود بخش کتاب به صورت رایگان 👇 https://eitaa.com/Thevoicesetayeshgaranenoor/20 جهت تهیه نسخه فیزیکی کتاب عضو کانال شوید👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اطلاع رسانی م سخنران: آموزش اصول و مبانی مداحی : (شروع جلسه رأس ساعت ۱۸:۰۰) 🗺 آدرس در گوگل : https://nshn.ir/rbve74exRp4m 📳 پخش زنده : https://yase135.ir/پخش-زنده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تحلیل📌 سرود ولادت امام رضا(ع) 📍موضوع: استفاده از سبکهای محلی ـ کاربرد دستگاه ماهور 📝📝📝📝📝📝📝📝📝 ⬇️⬇️ شب جشنه وعیده نور سبحان دمیده مدینه چراغونه امام رضا رسیده ملائک دسته دسته در خونش نشسته اومده دوای درد دل زار و خسته یا امام رضا تو دنیا دلمُ دست تو دادم غرق غصه و غمم امام رضا برس به دادم علی علی مولا علی موسی الرضا تویی سلطان ایران تویی شاه خراسان تو رو از ته دلم دوست دارم به قرآن تو رئوفی رضاجون زائر تو فراوون نمی خام بهشتُ دیگه حرمت رو قربون دلمُ گره زدم به پنجره فولادی آقا هرچی دارم توی این دنیا به من تودادی آقا علی علی مولا علی موسی الرضا بی تو آقا می میرم سر زلفت اسیرم آقا کربلامُ امشب از شما میگیرم کرمت بی حسابه دعامون مستجابه یه دلم صحن گوهرشاد یکی انقلابه حرمی قشنگتر از حریم تو والله ندیدم یا امام رضا به غیر تو من از همه بریدم علی علی مولا علی موسی الرضا 💎💎💎💎💎💎💎💎💎 💎استفاده از سبک های محلی: در مباحث قبل گفتیم، برای اثرگذاری بر مستمع خوب است اقسام تنوع را مد نظر قرار بدهیم. یکی از این اقسام، استفاده از سبکهای محلی در مداحی است. می دانیم که موسیقی لری تنوع و بیشینه ای طولانی دارد. سرود پیوستی در قالب موسیقی لری می گنجد. آهنگ های لری در قالب ترانه و سرود به هفت بخش تقسیم می شود که عبارت است از: (عاشقانه، حماسی، سوگواری، مربوط به فصلها، کار، طنز و مذهبی) 💎کاربرد دستگاه ماهور: سبک های معروف لری، غالباً در دستگاه ماهور اجرا می شود. از جمله همین سرود. به همین تناسب به نکاتی پیرامون دستگاه ماهور اشاره می کنیم. برخی از گوشه های این دستگاه برای محتوای شاد مناسب است و مداحانی که دارای طبع دموی و متعادل هستند با این دستگاه انس بیشتری می گیرند و بر مستمعین با این طبع نیز این دستگاه موثرتر است. طی تحقیقی که انجام شده این دستگاه در آخِرِ بهار، اول پائیز و میانه زمستان موثرتر است و در طی شبانه روز، سحر و نیمروز بیشتر اثر می گذارد. 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 @yase133 🎶🎶🎶بشنوید⬇️⬇️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ولادت امام رضا علیه السلام تحلیل📝 ✅موضوع: طول مصراع کوتاه ـ تناسب پرده های صدا با محتوا ـ تفسیر شعر 📝📝📝📝📝📝📝📝📝 👇👇 در تب عاشقی شبی دیگر می برم چشم روشنی دیگر باز کن در که شعر آوردم بیت هایی نگفتنی دیگر به رسول خدا خبر بدهید آمده پاره ی تنی دیگر مادر یک امام شد نجمه باب حاجات شد زنی دیگر ماه ذی القعده اش خدا بخشید عرش خود را به دامنی دیگر آی بیچارگان کجا ماندید که بنا گشته مأمنی دیگر پر دلشوره ام امام رضا در صف حشر بامنی دیگر از دل نور نور آمده است باز موسی به طور آمده است هرچه که شبهه ها فراوان شد پرسش سخت با تو آسان شد عاقبت هم به دست بدخواهت قله ی علم تو نمایان شد هرکه با علم تو جدل کرده آخر از کرده اش پشیمان شد کافری در مناظره با تو خوب با یک نظر مسلمان شد با نگاه تو مرد سلمانی فیض مِنّا گرفت و سلمان شد و خدا مدح خاندانت را آنقدر گفت و گفت قرآن شد خواست مأمون که پادشاه شود تویی اما کسی که سلطان شد عرش در شأن بارگاهت بود افتخارش نصیب ایران شد عالم آل احمدی آقا به خراسان خوش آمدی آقا با همه عاشقان یک دله ات ما دویدیم پشت قافله ات نسل در نسل ما همه هستند بند در بند اسیر سلسله ات از نشابور رد شدی و هنوز در دل سنگ هاست ولوله ات هر کجای جهان اگر باشم از دلم دور نیست فاصله ات گاه هم ما گناهکاران را یاد کن در قنوت نافله ات از تو تنها عبا نمی خواهم که بهشت است کمترین صله ات وقت اذن دخول می مانم و برای تو شعر می خوانم در کنارت کلام یادم رفت بار دیگر دعام یادم رفت بیت دوم مرا ببخش آقا هول بودم سلام یادم رفت آمدم پیش تو که درمانی دردهایم تمام یادم رفت نه فقط درد من خودم را هم بین آن ازدحام یادم رفت در حریمت به سجده افتادم در نمازم قیام یادم رفت خیره بودم به نور گنبد تو گردش صبح و شام یادم رفت تو به قولت وفا کن آخر کار من که عهدم مدام یادم رفت کار قبر و قیامتم با توست قول دادی شفاعتم با توست خوش به حال کبوتران حرم همگی جلد آسمان حرم پیش از این گفته بودم از لذت گم شدن میان حرم قسمت می دهم به جان جواد قسمت می دهم به جان حرم خاک ما گوشه ای ز سفره ی توست ما فقط خورده ایم نان حرم کشورم امنیت اگر دارد آرمیده است در امان حرم سر همسایگی تو مشهد شده شهر مدافعان حرم داغ خوش غیرتان افغان است برده تا آسمان فغان حرم نام داران بی نشانی که جانشان شد فدای جان حرم دور لیلا چقدر مجنون است نامشان تیپ فاطمیون است 📌📌📌📌📌📌📌📌📌 ✅طول مصراع کوتاه : در خصوصیات شعر مولودی، طول مصراع کوتاه، نکته ای حائز اهمیت است، شعری که وزن آن در اصطلاح عروضی «مُسَدَّس» باشد یعنی هر بیت از 6 قطعه تشکیل شده باشد، پیاده کردن آن آسانتر و شادی بخش تر است. البته به این شرط که با رعایت قاعده «توالی» خوانده شود. ✅تناسب پرده های صدا با محتوا: در مصراع «آی بیچارگان کجا ماندید» می بینیم که آقای طاهری، در ادای عبارت «آی» به پرده بالای صدا، صعود می کنند و با لحنی خطابی این مصراع را می خوانند. این کار یعنی رعایت تناسب پرده های صدا با محتوا، که در اثر گذاری کلام و القای معانی بسیار مهم است. ✅تفسیر شعر: بعد از بیت «با نگاه تو مرد سلمانی / فیض مِنّا گرفت و سلمان شد» قصه مرد سلمانی شرح داده می شود، به این کار تفسیر شعر در بیت گفته می شود و بسیار تنوع بخش و معرفت افزاست. چرا که توأم کردن کلام غیر شعری (نثر) با کلام شعری (نظم) نوعی «مُرَصَّع خوانی» است که همان زینت دادن کلام است. علاوه بر این اگر شعر بدون شرح خوانده شود، شاید عمق معانی آن برای مستمع جا نیفتد به همین جهت اشاره به روایات، داستانها و مطالبی که شعر به آنها اشاره دارد، در معرفت افزایی مستمع تاثیر گذار است. 🏳🏳🏳🏳🏳🏳🏳🏳🏳 @yase133 بشنوید👇👇👇👇