eitaa logo
یاشیل وطن _ تبریز ، مرند ، ارس و ....
12.2هزار دنبال‌کننده
67.1هزار عکس
10.3هزار ویدیو
65 فایل
پایگاه خبری یاشیل وطن 👈اخبار مهم آذربایجان شرقی (تبریز، مرند، جلفا، شبستر و .....)، کشور و جهان 👈 مطالب اجتماعی و آموزشی و دینی 🖊ادمین فعلا در تلگرام T.me/yashil_admin 🍃لینک عمومی eitaa.com/joinchat/3389718528C2b27eabdaf سایت www.yashilvatan.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌐 آگهی ⚡️ تــــــکـــــوانــــــدو                          باشگاه هــمــا جوان ⚡️   🔸 ثبت نام ترم تابستان شروع شد🔸 ✅ آموزش تخصصی هنر رزمی المپیکی و سازمان یافته توسط کادر آموزشی مجرب و کارآزموده مربیان تیمهای پایه استان آذربایجانشرقی باحضور قهرمانان استان و کشور ☎️ جهت هماهنگی تایمهای تمرینی روزهای زوج 09149922801 روزهای فرد  09147875424 🌸🔰🌸
🔰باکو: شهروندان آذربایجان به ایران سفر نکنند 🔹وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای از شهروندانش خواست از سفر به ایران خودداری کنند. ╲\╭┓ ╭‌🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰حذف دلار در تجارت با ایران کلید خورد 🔸بخشنامه رسمی وزارت بازرگانی پاکستان در اعلام فهرست کالا‌های تجاری برای تجارت تهاتری با ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های چاپی و الکترونیکی این کشور داشته و کارشناسان این طرح را برای کاهش فشار دلار و بهبود وضعیت واردات و صادرات پاکستان موثر دانستند. ╲\╭┓ ╭‌🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰📸 واژگونی پژو پارس در جاده تبریز به ارومیه ۳ مصدوم برجای گذاشت ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰هشدار آتش‌نشانان درباره گذاشتن عینک روی داشبورد خودرو 🔹آتش‌نشانان درباره باقی ماندن اشیا در خودرو به ویژه عینک روی داشبورد و خطر آتش‌سوزی هشدار دادند. به گزارش اسکای‌نیوز، با گرم‌تر شدن هوا، باقی‌ماندن یک عینک زیر آفتاب روی داشبورد خودرویی در یورکشایر در بریتانیا به آتش گرفتن بخشی از فرمان و داشبورد منجر شد. ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰 کسانی که تلاش میکنند شما را تخریب کنند شک نکنید بسیار بیچاره و ضعیف هستند؛ انسانهای سالم به جای تخریب دیگران برای پیشرفت خود وقت صرف میکنند ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرز مصر 🔸امروز میان نظامیان رژیم صهیونیستی و افراد مسلح ناشناس در مرز با مصر درگیری و تیراندازی صورت گرفت. 🔸حالا سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفته دست‌کم ۲ نظامی صهیونیست در این درگیری کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند ╲\╭┓ ╭‌🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰تعیین تکلیف ۴۵۰۰ تن پیاز وارداتی رسوب‌شده در انبار‌های تعاون روستایی به دستور دادستان تهران 🔹دادستان تهران: ۴۵۰۰ تن پیاز وارد شده، از اسفند سال گذشته تاکنون به فروش نرسیده و در انبار‌های سازمان تعاون روستایی رسوب شده است. 🔹با ورود دادستانی تهران و دعوت از دستگاه‌های متولی، نحوه واردات و دلایل رسوب این کالا بررسی و در رابطه با توزیع آن تعیین تکلیف و اتخاذ تصمیم شد. 🔹پیاز‌های رسوب‌شده به منظور مدیریت بازار در اواخر سال گذشته و با مجوز ستاد تنظیم بازار وارد کشور شده، اما به‌موقع به بازار عرضه نشده و در معرض فساد قرار گرفته است. 🔹در جلسه دادستانی تهران با نمایندگان دستگاه‌های متولی، مقرر شد عملیات سورت(جداسازی) پیاز سالم از همین امروز توسط سازمان تعاون روستایی جهاد کشاورزی استان تهران آغاز شده و ظرف یک هفته به پایان برسد و این سازمان با همکاری دستگاه‌های متولی، حداکثر ظرف ۲۱ روز (تا تایخ ۳ تیر ۱۴۰۲) پیاز‌های رسوب شده در انبار را به فروش برساند. ╲\╭┓ ╭‌🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰قدم به قدم به نابودی روح و روان خودتان نزدیک ميشويد 1-وقتی نمی‌بخشید 2-وقتی به کاری که دوست ندارید ادامه می‌دهید 3-وقتی وقتتان را تلف می‌کنید 4-وقتی از خودتان مراقبت نمی‌کنید 5-وقتی از همه چیز شکایت می‌کنید 6-وقتی با پشیمانی و افسوس زندگی می‌کنید 7-وقتی شریک نادرستی برای زندگی‌تان انتخاب می کنید 8-وقتی خودتان را با دیگران مقایسه می‌کنید 9-وقتی فکر می‌کنید پول برایتان خوشبختی می‌آورد 10-وقتی شکرگزار و قدرشناس نیستید 11-وقتی در روابط اشتباه می‌مانید 12-وقتی بدبین و منفی‌گرا هستید 13-وقتی با یک دروغ زندگی می‌کنید 14-وقتی درمورد همه چیز نگرانید ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰سرخط خبرهای ایران و جهان، شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲: وضعیت آب و هوا: افزایش رگبار باران در نواحی جنوبی کشور هواشناسی: هشدار نارنجی بارندگی در برخی از نقاط کشور/ روند افزایش دما در روزهای آینده ادامه خواهد داشت افزایش ۲۰ درصدی مبلغ یارانه ۳ دهک اول از امروز ۱۳خرداد‌ماه اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی، دهه دوم تیر وزارت نیرو: تابستان امسال دوشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۲۳ در شهرک‌های صنعتی قطعی برق خواهیم داشت مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش: دپوی حجم زیاد کارت سوخت در دفاتر پست مدیرکل بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی:ثبت سفارش دستی واردات برنج لغو می‌شود رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی: فروش مغازه‌داران ۳۰ درصد کاهش یافته اصرار ایرلاین‌ها بر لجبازی/ادامه پروازهای چارتری علی‌رغم هشدار قبلی مشکلی به نام فاضلاب در منطقه ۲۲ تهران/مناطق غربی ۱۸ و ۱۹ و ۲۱ هم بحران پساب دارند رییس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: فروش سیگار الکترونیکی ممنوع است مدیر کل سلامت شهردار تهران: فروش مواد دخانی در کیوسک‌های مطبوعاتی ممنوع است وزیر بهداشت: درخواست از علما برای دعوت به فرزندآوری نیروهای انقلابی اعتراض «کوروش یغمایی» به پخش آثارش از صداوسیما و ممنوع الکاری خبرگزاری رسمی عمان میانجیگری این کشور در آزادی ۳ زندانی اروپایی در ایران را تایید کرد وزیر امور خارجه ایران و عربستان در کیپ تاون آفریقای جنوبی دیدار کردند فرمانده نیروی دریایی ارتش: ایران،‌ عربستان و امارات ائتلاف دریایی تشکیل می‌دهند وزیر خارجه عربستان: به‌زودی به تهران سفر می‌کنم فایننشال تایمز: رابرت مالی، فرستاده ویژه ایالات متحده در امور ایران⁩⁩ چندین مرتبه با نماینده ایران در سازمان ملل متحد دیدار کرده است ╲\╭┓ ╭‌🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰سه‌شنبه ۱۶خردادماه، یکی از دستاوردهای رُعب‌انگیز و مرموز سپاه پاسداران رونمایی خواهد شد. 🔹اهمیت این رونمایی در این است که آمریکا و پیروانش، تصوّر اینکه ایران به دانش آن رسیده است را ندارند و با رونمایی آن ان‌شاءالله معادلات منطقه دگرگون خواهد شد. ╲\╭┓ ╭‌🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰اطلاعیه ؛ مرند| مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🌐 آگهی مرکز توانبخشی حرفه‌آموزی دخترانه ارمغان کاردرمانی، پیش‌حرفه‌ای، حرفه‌آموزی مشاوره و روانشاسی 📌 مرند، میدان معلم، کوی فردوسی، کوچه پنجم فردوسی ☎️ 04142270858 🌸🔰🌸
🔰رهبر انقلاب یکشنبه در حرم امام (ره) سخنرانی می‌کند 🔹مراسم سی‌وچهارمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) با حضور و سخنرانی رهبر انقلاب برگزار خواهد شد. 🔹این برنامه صبح یکشنبه ۱۴ خرداد در حرم امام خمینی (ره) آغاز می‌شود و سخنرانی رهبر انقلاب نیز حدود ساعت ۹ صبح خواهد بود. ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
مرند کجاست!؟(۳) در اواخر قرن چهارم هجری، در کتاب‌های «حدودالعالم» و «صورةالارض»، از مرند به عنوان شهری آباد یاد شده‌است و ابوعبدالله مقدسی نیز مرند را شهری مستحکم نامیده و حمدالله مستوفی در نزهةالقلوب نوشته‌است: «مرند شهر بزرگی است که دور بارویش ۸۰۰ گام است و باغ‌های پرمیوه دارد. بالاخره شاردن، سیاح فرانسوی می‌نویسد: «مرند شهر خوبی است و دارای ۲۵۰۰ باب خانه و باغچه می‌باشد و بوستان‌هایش بیش‌تر از عمارت و آبادی است». هم‌چنین بسیاری از مورخین اسلامی از جمله ابن حوقل بغدادی، یاقوت حموی، حمدالله مستوفی قزوینی، ابراهیم اصطخری، الفداء قزوینی، ناصر خسرو قبادیانی، ابن واضح یعقوبی، یحیی بلاذری و ابن خردادیه همگی در کتب خود از مرند یاد کرده و آن را توصیف کرده‌اند. در سال ۶۰۲ هجری قمری، مرند در یک یورش سهمگین توسط ارمنیان به ویرانی کشیده شد. در سال ۶۲۲، «سلطان جلال‌الدین خوارزمشاه» در مرند استقرار یافت. در دورهٔ ایلخانان بر رونق و آبادی مرند افزوده شد. به‌طوری‌که بنای کاروانسرای آیراندیبی و قلعهٔ هلاکو در شمال مرند نیز از بناهای اواخر دورهٔ ایلخانی، یعنی زمان ابوسعید بهادرخان به سال ۷۳۱ است که کتیبهٔ محراب مسجد جامع مرند نیز شاهد این مدعاست. مرند در زمان حکومت امرای محلی قراقویونلوها، محل پیکارهای مختلفی واقع گردید. در سال ۸۰۷ هجری، مرند به دست سپاهیان «میرزا ابوبکر کرد» غارت گردید. قرایوسف در سال ۸۰۹، پس از جنگ با ابوبکر در مرند، زمستان را اتراق کرد. در سال ۸۳۷، شهر مرند پس از نبردی طولانی بین آق‌قویونلوها و تیموریان به دست آق قویونلوها فتح گردید. جهانشاه میرزا قرایوسف، هنگام جنگ با برادر خود -اسکندر میرزا- در مرند اقامت گزید. در دورهٔ صفویه، هنگام جنگ بین شاه تهماسب صفوی با عثمانیان، مرند مرکز فرماندهی سپاه ایران بود. در سال ۱۰۱۱ هجری، شاه عباس صفوی حکومت مرند را به جمشید سلطان دنبلی سپرد. در سال ۱۰۱۴ تا ۱۰۱۶ در هنگام جنگ بین صفویه و عثمانیان، شاه عباس مدتی در مرند مستقر شد. در بین سال‌های ۱۰۴۵ و ۱۱۳۵ هجری، شهر مرند در جنگ‌های بین ایران و عثمانی مورد تعرض و قتل و غارت قرار گرفت. ادامه دارد...☘ ╲\╭┓ ╭‌🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن» فراگیرترین رسانه محلی آذربایجان شرقی (تبریز، مرند، ارس و ...)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰تصویری از سرباز مصری که ۳ سرباز صهیونیست را در مرز با فلسطین اشغالی به قتل رساند 🔹پیش از این شبکه عبری زبان «کان» اعلام کرد: یک سرباز مصری موفق شد خود را به مناطق مرزی رسانده و ۲ سرباز صهیونیست را در ۲ مکان مختلف به هلاکت برساند و در ادامه در کمین دیگر نیرو‌های پشتیبانی ارتش رژیم صهیونیستی که خود را به این منطقه رسانده بودند، نشسته و یک نظامی صهیونیست دیگر را به هلاکت رسانده و چند نظامی صهیونیست را هم زخمی کرده است. ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰دلار وارد کانال ۴۰ هزار تومانی شد 🔹از لحظاتی پیش دلار بازار آزاد با کاهش مواجه شده و در حال حاضر در کانال ۴۹هزار تومانی خرید و فروش می‌شود. ╲\╭┓ ╭‌🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰ساپینتو چهار ماه محروم شد! 🔹با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال به علت اتفاقات داربی ۱۰۱ به مدت ۴ ماه از همراهی استقلال محروم شد! ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰 چک‌های جدید به بازار می‌آید 🔺بنا بر اعلام بانک مرکزی چک‌های قدیمی (چک‌های بدون نیاز به ثبت و تایید در سامانه صیاد) تا پایان شهریور امسال با چک‌های جدید جایگزین می‌شوند. ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰🔴 قابل تامل مغازه‌دار‌ محل، هر روز، صبح زود ماشین سمندش را در پیاده رو پارک میکند، مردم مجبورند از گوشه خیابان رد شوند. سوپرمارکتی، نصف بیشتر اجناس مغازه اش را بیرون چیده، راه برای رفت و آمد سخت است. کارمند اداره، وسط ساعت کاری یا صبحانه میل میکند، یا به ناهار و نماز میرود و یا همزمان با مراجعه ارباب رجوع کانالهای تلگرام و اینستاگرامش را چک میکند. بساز بفروش، تا چشم صاحبان آپارتمان را دور میبیند، لوله‌ها و کابینت را از جنس چینی نامرغوب میزند در حالی که پولش را پیشتر گرفته است. کارمند بانک، از وسط جمعیتی که همه در نوبت هستند به فلان آشنای خود اشاره میزند تا فیش را خارج از نوبت بیاورد تا کارش راه بیوفتد! استاد دانشگاه، هر جلسه بیست دقیقه دیر میاد و قبل از اتمام ساعت، کلاس را تمام میکند جالب‌تر اینکه مقالات پژوهشی دانشجویان را به نام خودش چاپ میکند. دانشجو پول میدهد، تحقیق و پایان نامه را کپی شده میخرد و تحویل دانشگاه میدهد تا صاحب مدرک شود. پزشک، بیمار را در بیمارستان درمان نمی‌کند تا در مطب خصوصی به او مراجعه کند و یا به همکار دیگر خود پاس میدهد تا بیمار جیب خالی از درمانگاه خارج شود. همه اینها شب وقتی به خانه می آیند، هنگامی که تلگرام را باز میکنند از فساد، رانت، بی عدالتی، تبعیض و گرانی سخن میگویند و در اینستاگرام پست‌های روشنفکری را لایک میکنند. همه هم در ستایش از نظم و قانونمداری در اروپا و آمریکا یک خاطره دارند اما وقتی نوبت خودشان میرسد، آن میکنند که میخواهند. جامعه با من و تو، ما میشود، قبل از دیگران به خودمان برسیم. 🆔 @yashilvatan_ir 🌺🍃 یاشیل وطن
🔰سگ گزیدگی کودک در مرند ↩️ سگ ولگرد وحشی با حمله به کودک ۸‌ ساله در شهر مرند او را شدیدا زخمی و روانه مرکز درمانی کرد. ▪️وجود سگ‌های ولگرد خیابانی در مناطق مختلف مرند علاوه بر تاثیر منفی در جلوه شهری، خطرات امنیتی و جانی برای مرندیان دارد که تا کنون ارگان‌های مربوطه اقدام عملی مثبتی در این زمینه انجام نداده‌اند و روزانه شاهد افزایش اینگونه سگ‌های بی‌صاحب در سطح شهر مرند هستیم، ناگفته نماند که اخیرا چندین مورد ابتلای سگ‌ به بیماری هاری در روستاهای مرند مشاهده شده است که فوریت رسیدگی به این مورد را دوچندان می‌کند. ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🌐 آگهی مزاج شناسی علی قلی‌پور حجامت، بادکش (توسط آقا و خانم)، فصد زالو و مشاوره 📌 مرند، خ جلفا، روبروی مسجد مومنلر، جنب بانک سپه، اول کوچه ☎️ 04142265297 09141936740 @mazajman Instagram.com/mazajman 🌸🔰🌸
🔰ژاپن ۱۱ درصد از برقش را از باد و خورشید می‌گیرد که قرار است تا ۲۰۳۰ به ۲۴ درصد برسد 🔸نمودارشان می‌گوید به احتمال زیاد می‌توانند. اینکه زبانزد شده از هر آشغالی برق تولید می‌کنند هم درست است: ۴.۶ درصد از کل برقشان را از زیست‌توده می‌گیرند، تقریبا به اندازه هسته‌ای که ۴.۸ درصد است. ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰ساعت کاری جدید بانک‌ها اعلام شد 🔹ساعت کاری واحدهای صف و ستاد بانک‌ها، از تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۱۶ الی ۱۴۰۲/۰۶/۱۵ به شرح جدول پیوست می‌باشد. ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰افزایش ساعات کاری ناوگان اتوبوسرانی تبریز از ۱۶ خرداد پرویز عباس نژاد: ▫️همزمان با تغییر ساعت کاری ادارات، ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی  تبریز و حومه از روز سه شنبه ۱۶ خرداد ماه، در روزهای عادی از ساعت ۵:۳۰ صبح الی ۲۰.۳۰ و در روزهای جمعه و تعطیل از  ساعت ۷:۱۵ صبح الی۲۰  به امر خدمات رسانی به همشهریان عزیز مشغول خواهند بود. ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن» فراگیرترین رسانه محلی آذربایجان شرقی (تبریز، مرند، ارس و ...)