eitaa logo
یاشیل وطن _ تبریز ، مرند ، ارس و ....
12.2هزار دنبال‌کننده
67.1هزار عکس
10.3هزار ویدیو
65 فایل
پایگاه خبری یاشیل وطن 👈اخبار مهم آذربایجان شرقی (تبریز، مرند، جلفا، شبستر و .....)، کشور و جهان 👈 مطالب اجتماعی و آموزشی و دینی 🖊ادمین فعلا در تلگرام T.me/yashil_admin 🍃لینک عمومی eitaa.com/joinchat/3389718528C2b27eabdaf سایت www.yashilvatan.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند سید غنی نظری خانقاه، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و عضو کمیته تحقیق و تفحص از بانک های دولتی: ▫️درست در زمانی که میزان تسهیلات اعطایی فقط یکی از بانک‌ها به کارکنان خود بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است، مردم برای دریافت وام ازدواج از همان بانک با مشکلات متعددی مواجه هستند. ▫️طبق بررسی‌های این هیات کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه گرفته‌اند. ▫️برخی بانک‌ها تا حدودی از پرداخت تسهیلات به کارکنان خود عقب نشینی کرده‌اند. ▫️کل تسهیلات قرض الحسنه ای که سال گذشته بانک‌ها به کارکنان خود پرداخت کرده اند، ۲۰ هزار میلیارد تومان بیشتر از تسهیلات ازدواجی است که پارسال به ۹۰۰ هزار متقاضی پرداخت شد. ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰⚠️نکات مهم و مفید سلامتی: 🔸داغی كف پا: ⬅️ كسانی كه كف پای آنها داغ می شود، سه روز چای نخورند و به جای آن به روش صحيح آب بنوشن. 🔸پوكی استخوان از زانو درد شروع می‌‌‎شود: ⬅️كلسيم را با فسفر مصرف كنيد، مثلا پنير با گردو.به جای پنير پاستوريزه، از پنير محلی كه مطمئن است، استفاده نماييد. 🔸برای بالارفتن ضريب هوشی بچه‌‌‎ها: ⬅️ در شب امتحان پنير با گردو به همراه نعنا يا پونه و پياز بدهيد. 🔸كسانی كه پوستی تيره و جوش صورت دارند: ⬅️ با غذا پياز بخورند.پياز دارای گوگرد است و باعث رقيق شدن خون و افزايش هوش می‌‌‎شود. 🔸كسانی كه دچار افسردگی می‌‌‎شوند: ⬅️به هيچ وجه عدس نخورند.سوسيس و كالباس باعث افسردگی و پريشانی در خواب می‌‌‎شود. 🔸برای سه عضو بدن تا می شود دارو استفاده نکنید: ⬅️چشم،گوش و بينی ╲\╭┓ ╭‌🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰 کمبود آب شرب و تفریح عده‌ای در خانه باغ‌ها؛ ضرورت قطع آب خانه‌باغ‌ها در فصول گرم « توجه: یاشیل وطن با علم به اینکه متن حاضر موجب ناراحتی برخی عزیزان خواهد شد اما در راستای رسالت رسانه‌ای و بعنوان یک رسانه مستقل مردمی به وظیفه خویش عمل می نماید.» با نزدیک شدن به فصل گرما شاهد کمبود آب شرب در برخی شهرها و برخی روستاها هستیم که یکی از دلایل آن هزاران امتیاز آب شرب برای خانه باغ هاست خانه باغ ها این روزها محل تفریح عده‌ای از مردم شده اند و البته باغداری و تفریح سالم بسیار هم نیک است اما لوله کشی آب شرب که مخصوصا در سالهای گذشته با مبالغ ناچیز انجام شده اینک مشکل کمبود آب را حادتر نموده است. در برخی مناطق و باغات حومه شهرها و روستاها چنان مصرف آب شرب زیاد است که شکی نیست عده‌ای ناانصاف درختان باغات را هم با آب شرب مردم آبیاری میکنند!! آب قیمتش در این کشور چیزی در حد رایگان است و این امر باعث سواستفاده میشود. مورد دیگر اینکه برخی افراد که امتیاز آب شرب برای خانه باغ خود تهیه کرده اند، همزمان به چندین باغ همسایه نیز لوله کشی کرده و همه باهم به جان این نعمت خدادادی و غیرقابل جایگزین افتاده‌اند!!! از مرجع محترم قضایی تقاضا داریم به این مقوله نیز بپردازند  و ادارات آبفا نیز بیش از پیش در رصد این تخلفات جدی باشد و مقوله پلیس آب را قاطعانه دنبال نماید. آری ما مردمی هستیم که برای دیگران و برای مسئولین نسخه کار و صداقت و «عامل باشین» می‌پیچیم اما هرجا نوبت خودمان شد عدالت و صداقت را فراموش کرده به منافع شخصی خود ارجحیت می‌بخشیم .... آب سهم همه است، قطعا در گوشه گوشه شهرها و روستاها پیر زنان و پیرمردان و بیماران و بانوان بچه‌داری هستند که هرآنکس را که آب را جز برای شرب معمولی هدر میدهند و هرآنکس را که در هدر رفت آب نقش و کوتاهی دارد، نفرین میکنند.... ╲\╭┓ ╭‌🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن» فراگیرترین رسانه محلی آذربایجان شرقی (تبریز، مرند، ارس و ...)
🌐 آگهی استخدام در شرکت ایسترم انواع قسمتها با حقوق و مزایای قانون کار سرویس رفت و برگشت صبحانه و نهار ☎️ 04142444255 09146860842 📌 جاده صوفیان به شبستر
🔰بانک جهانی: رشد اقتصاد ایران ۲.۲ درصد می‌شود 🔹بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود رشد ۲.۲ درصدی را برای اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۳ پیش بینی کرد که با وجود تداوم تحریم‌ها بیشتر از متوسط رشد پیش‌بینی شده برای اقتصاد جهانی در این سال خواهد بود. 🔹بر اساس برآورد بانک جهانی، اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۲ رشد اقتصادی ۲.۹ درصدی داشته است. ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰ساعت کاری‌ بانوان دارای فرزند شناور می‌شود 🔹معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور: مقرر شد مسئله شناور بودن ساعت شروع ساعت کار بانوان ابلاغ شود تا بانوانی که کودک زیر ۷ سال دارند از این مزیت برخوردار شوند. ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰متنی بسیار زیبا از پرفسور سمیعی: برای کسی که میفهمد هیچ توضیحی لازم نیست و برای کسی که نمیفهمد هر توضیحی اضافه است آنانکه میفهمند،  عذاب میکِشند و آنانکه نمیفهمند، عذاب می دهند مهم نیست که چه "مدرکی" دارید مهم اینه که چه "درکی" دارید مغزِ کوچک و دهانِ بزرگ میلِ ترکیبیِ بالایی دارند کلماتی که از دهانِ شمابیرون می آید ویترینِ فروشگاهِ شعورِ شماست پس وای بر جمعی که لب را بی تامل وا کنند چرا که کم داشتن و زیاد گفتن مثلِ نداشتن و زیادخرج کردن است! پس نگذارید زبانِ شما از افکارتان جــــــلو بزند ...! ╲\╭┓ ╭‌🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰رئیسی به «ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا» می‌رود 🔹رئیس‌جمهور یکشنبه آینده به منظور تداوم سیاست تقویت روابط با کشورهای همسو و دوست و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و علمی، به دعوت رسمی همتایان خود در راس یک هیئت عالیرتبه، به سه کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا سفر خواهد کرد. ╲\╭┓ ╭‌🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🌐 آگهی واردت انواع کم مصرف با برندهای معتبر جهانی  به قیمت باور نکردنی بانه در «بازرگانی ندائی» آغاز شد ■■■با اقساط بلند مدت و شرایط ویژه فروش خرده به قیمت عمده ■■■با گارانتی ۵ساله معتبر شرکتی ●●●●●واردت  انواع پکیج ،رادیاتور، تصفیه آب خانگی ،انواع لوازم خانگی ●●●●● 📌آدرس دفتر فروش؛ مرند خ فهمیده ۲۹متری برق نرسیده به ثبت احوال ■■■لینک  ما در تلگرام https://t.me/behinedyi ■■■پیج ما در اینستاگرام https://www.instagram.com/bazarganinedaei ☎️تلفن‌های تماس: 09143911469 09199301670
🔰ساعت کاری کارمندان ستادی دولت ۶ تا ۱۴:۴۵ شد 🔸 بر اساس اعلام سازمان اداری و استخدامی، ساعت کاری کارکنان ستادی دستگاه‌های دولتی به ۶ صبح تا ۱۴:۴۵ تغییر کرده است. پیش از این ساعت کاری همه کارکنان دولت ۶ تا ۱۳ اعلام شده بود. 🔸 با اصرار مجلس، همه دستگاه‌های اجرایی ستادی مکلف به اجرای ساعت کاری از ۶ صبح تا ۱۴:۴۵ هستند تا سقف ۴۴ ساعت مشخص شده مطابق قانون مدیریت خدمات کشوری رعایت شود. 🔸 فقط دستگاه‌هایی که ۶ روز در هفته خدمت ارائه می کنند انتهای ساعت کاری را می‌توانند با رعایت میزان قانونی، متغیر کنند. ╲\╭┓ ╭‌🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰مقایسه جریمه رانندگی در ایران با ۴ کشور غربی 🔹در فرانسه میانگین درآمد در پایتخت حدود ۲۵۰۰ دلار است و مبلغ ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار جریمه برای «رانندگی در حالت مستی» تعیین شده که معادل یک پنجم تا تمام درآمد ماهانه‌ یک شهروند فرانسوی است! جریمه همین تخلف در کشورمان ۲۰۰ هزار تومان است! 🔹با تبدیل این درصد به ریال در ایران، مبلغ جریمه‌ رانندگی در حالت مستی باید بین ۱.۵ تا ۶ میلیون تومان باشد؛ مبلغی که در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار تومان است! و در صورت تایید پیشنهاد پلیس مبنی بر افزایش برخی جرائم رانندگی این مبلغ جریمه به ۲ میلیون تومان می‌رسد! ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰بورس هفته را قرمزپوش به پایان برد 🔹شاخص کل بورس امروز با ۱۱۰۰ واحد کاهش تا رقم دو میلیون و ۲۸۸ هزار واحد نزول کرد. ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰سقوط سکه به کانال ۲۹ میلیون تومان ▫️امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲ میلیون و ۴۲۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. ▫️در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۱ میلیون تومان و سکه یک‌گرمی ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد. ╲\╭┓ ╭‌🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰شجاعت زنان ترک در تاریخ درمیان کشتگان جنگ چالدران اجساد زنان ایرانی پیدا شد که بالباس مردانه به میدان جنگ آمده بودند! سلطان سلیم بر دلیری و میهن‌پرستی این بانوان آفرین گفت وفرمان داد تا باتشریفات نظامی به خاک سپرده شوند... جنگ چالدران، نخستین نبرد ایران (در زمان صفویان) با عثمانی بود که در نزدیکی شهرستان چالدران در شمال غربی ایران، در ۲ رجب ۹۲۰ ه‍. ق/۲۳ اوت ۱۵۱۴ میلادی رخ داد ؛ نتیجه این نبرد، پیروزی سپاهیان عثمانی به فرماندهی سلطان سلیم اول . چالدران در آذربایجان غربی قرار دارد. ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰امام خمینی: نوه من اگر دست به سلاح برد، او را با تیر بزنید! 🔹سید حسین خمینی در ابتدای انقلاب اگرچه بسیار جوان بود اما در عرصه سیاسی فعالیت محسوسی داشت، به‌گونه ای که یکی از طرفداران شناخته شده جریان بنی صدر و سازمان مجاهدین خلق به شمار می رفت و حتی پس از عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا توسط امام خمینی در خردادماه١٣۶٠ چند روز بعد از آن، حاضر به مرزبندی با بنی صدر نشد. 🔹سید حسین خمینی در سال۵٩ در زمانی که اختلافات بین بنی صدر و شهید رجایی تشدید شده بود، به مشهد می رود و به نفع بنی صدر سخنرانی می کند؛ مردم به او حمله ور میشوند و او هم که اسلحه کمری داشته و دست به سلاح می‌برد و نیروهای کمیته مانع می‌شوند او را به اتاقی منتقل می‌کنند و با دفتر امام خمینی تماس می‌گیرند و جریان رو به ایشون میگن 🔹آیت الله خمینی به مرحوم اشراقی می فرمایند که به مسئولین کمیته مشهد پیغام دهید که سید حسین خمینی تحت الحفظ به تهران اعزام شود و اگر دست به سلاحش برد او را با تیر بزنند. ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰صدور کارت ملی برای همه ۶ میلیون نفری که منتظر کارت ملی بودند وزیر کشور: 🔸در ابتدای دولت حدود ۶ میلیون کارت ملی مانده بوده که در دولت جدید با تلاشی که صورت گرفت، صادر و به آن‌ها داده شد. 🔸اکنون در رابطه با اینکه کارت های قدیمی که نیاز است را از نو صادر کنیم و کسانی که از قبل کارت ملی داشتند و نیاز است تمدید شود، در دست بررسی است. 🔸می‌توان گفت همه افراد کارت ملی خود را دریافت کرده‌اند. 🔸اگر افرادی هستند که هنوز کارت ملی خود را دریافت نکرده‌اند باید به سازمان ثبت احوال مراجعه کنند اما تقریبا همه کارت ملی خود را گرفته‌اند. ↩️ کوتاهی و عدم صدور کارت ملی در دولت قبل سوژه انتقاد برخی افراد و رسانه ها شده بود که این امر در دولت رئیسی رفع گردید. ╲\╭┓ ╭‌🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰 نوجوان ترکیه‌ای برای اردوغان «سبیل هیتلری» کشید و به زندان افتاد 🔹یک نوجوان ۱۶ ساله در شهر مرسین در جنوب ترکیه به «توهین به رئیس جمهور» متهم شد. اتهامی رایج که تنها در سال گذشته به محکومیت ۱۶۷۵۳ نفر انجامیده است. 🔹مقامات ترکیه روز سه‌شنبه یک نوجوان ۱۶ ساله را به دلیل کشیدن سبیل «هیتلری» روی پوستر انتخاباتی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه بارداشت کردند. 🔹برخی از رسانه‌های مخالف دولت می‌گویند این نوجوان ۱۶ ساله به کشیدن سبیل «هیتلری» و نوشتن عباراتی «توهین‌آمیز» متهم شده است./یورونیوز ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🌐 آگهی   🟣توجه 👇👇👇👇توجه👇👇👇👇🟣 💥فروش ویژه نقد واقساط کولر گازی 💥 ✅با۵سال گارانتی شرکتی معتبر کمپرسورو۱۸ماه گارانتی معتبر قطعات ✅تمام کولرهادارای، لوله مسی وکابل ونصب رایگان، فوق کم مصرف انرژیA ✅ کولرهای گازی موجود در این فروشگاه همه با تاییدیه کارشناسی اصلی میباشد💯 Instagram.com/bazargane1sabzi   اینستاگرام 📌آدرس مرند خیابان چهل متری مابین فلکه پنج مهراب و فردوسی روبروی آپارتمان های سهند نمایندگی سبزی  09147624549_09911406009 04142221572☎️‌
🔰شاخه خراسان داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله انتحاری علیه استاندار طالبان در بدخشان را به عهده گرفت. ✍️ طی این حمله هشت نفر از مسلحین طالبان از جمله مولوی نثار احمد احمدی، معاون استاندار طالبان در بدخشان کشته شدند. ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰ناگفته‌هایی از عملیات تروریستی داعش در مجلس ▪️همکاری منافقین با همراه یکی از نمایندگان 🔹پس از گذشت ۶ سال از حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی، برای اولین بار، جزئیات جدیدی از ابعاد این ماجرا در خبرگزاری تسنیم منتشر شد: 🔹پیش از این حمله تروریستی در ۱۷ خرداد سال ۹۶، گروهک منافقین از طریق جاسوسی، نقشه‌های ورود و خروج ساختمان‌های مجلس را بدست آورده و در اختیار داعش قرار داده و همچنین طراحی عملیات تروریستی را بر عهده داشته است. 🔹عوامل منافقین اطلاعات مربوط به ساختمان‌ها و مسیرهای ورود و خروج به مجلس را از طریق ارتباط با یکی از کارکنان مجلس بدست آورده و برای اجرای عملیات در اختیار داعش قرار دادند. 🔹فرد مرتبط با منافقین، از همراهان یکی از نمایندگان مجلس بوده که از طریق فضای مجازی با این گروهک تروریستی مرتبط شده و اطلاعات طبقه بندی شده را در اختیار آنها قرار داده بود. 🔹وی که هم اکنون در بازداشت دستگاه‌های امنیتی قرار دارد، در اعترافاتش گفته که نقشه کامل مجلس را در اختیار سرپل منافقین قرار داده است. 🔹مدت کوتاهی بعد از ارائه نقشه راه‌های ورود و خروج مجلس و اطلاعات مربوط به سطح حفاظت و تعداد محافظین هر درب، عملیات تروریستی داعش در مجلس انجام گرفت که منجر به شهادت و مجروحیت ۲۲ تن از هموطنان شد. 🔹اعترافات این عنصر مرتبط با منافقین در مورد ارائه اطلاعات ساختمان‌های مجلس به زودی برای عموم منتشر خواهد شد. ╲\╭┓ ╭‌🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰نیروی کاری را استخدام کن که دو ویژگی تخصص و تعهد را داشته باشد 📖قصص آیه ۲۶ ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰حمله نیروهای پشتیبانی سریع سودان به سفارت چین، فلسطین و منزل سفیر عمان وزارت خارجه سودان در بیانیه‌ای نیروهای پشتیبانی سریع این کشور را به حمله به سفارتخانه‌های چین و فلسطین و منزل سفیر عمان در این کشور متهم کرد. در این بیانیه آمده است: شبه نظامیان شورشی موفق شدند تعدادی خودروهای دیپلمات‌ها را از سفارت چین به سرقت ببرند و اسناد را دستکاری کرده و اثاثیه آن را هم تخریب کردند. آنها برای چهارمین بار به منزل سفیر عمان یورش برده و فرش، اثاثیه، اشیای قیمتی و لوازم برقی و الکترونیکی را به سرقت بردند. ╲\╭┓ ╭‌🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰ادامه کاهش قیمت ارز در بازار/ دلار وارد کانال ۴۰ هزار تومانی شد ▫️در ساعات گذشته، دلار وارد کانال ۴۰ هزار تومانی شد. ▫️در بازار آزاد هر دلار آمریکا با افت بیش از هزار تومانی، تا ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان نیز کاهش پیدا کرد. ▫️قیمت هر یورو نیز بیشتر از هزار تومان نسبت به دیروز کاهش یافت و به ۵۳ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. منبع:ایسنا ╲\╭┓ ╭‌🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»
🔰 همزمان با دومین سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی ۳۷ پروژه‌ شهرداری تبریز با ۱۷۵۰ میلیارد تومان هزینه به بهره‌برداری می‌رسد یعقوب هشیار شهردار تبریز: ▫️همزمان با دومین سفر آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به آذربایجان‌شرقی، ۳۷ پروژه‌ عمرانی، خدماتی و رفاهی شهرداری تبریز با ۱۷۵۰ میلیارد تومان هزینه به بهره‌برداری می‌رسد. ▫️پروژه‌های عمرانی، خدماتی و رفاهی شهرداری تبریز در حوزه‌های حمل و نقل، سلامت، بازآفرینی شهری و دیگر حوزه‌ها همزمان با دومین سفر رئیس‌جمهور به استان به بهره‌برداری می‌رسند. ▫️ پروژه تهویه خط ۱ مترو، خریداری و راه‌اندازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید، خریداری و راه‌اندازی یک‌هزار دستگاه تاکسی جدید از طریق ارائه تسهیلات، پروژه اطفای حریق خط یک مترو، پروژه‌های شاخص شهرداری تبریز در حوزه حمل و نقل شهری هستند که در دومین سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسند. ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍃 ┗ @yashilvatan_ir «یاشیل وطن»