https://twitter.com/A_poormasood/status/1031775663387230208?s=19
➖➖➖
✅کانال علیرضا پورمسعود(گاه نوشت)
@yasinasr
🔻بازخوانی مطلبی از وبلاگم (وبلاگ انتظار) در روز عرفه ۱۳۹۲
به مناسبت روز عرفه :
✍ #علیرضا_پورمسعود
💢یک سال گذشت و باز روز عرفه آمد روزی که در روایات بیان شده است که اگر کسی در ماه رمضان بخشیده نشود در عرفه حتما بخشیده می شود روزی که حسین مسیر به نمایش گذاشتن عبودیت را آغاز می کند و و هر لحظه تا کربلا یک درس بزرگ است روزی آمد که همه در عرفات دعای عرفه زمزمه می کنند اما نمی دانم که متوجه هستند که حسین زمان خویش با آن ها عرفه زمزه می کند و هل من ناصر می طلبد ؟
نمی دانم متوجه هستند که مهدی برای آن ها دعا می کند و آنها برای حوائج خود؟
💢نمی دانم متوجه هستند که وقتی که دعا میکنند او پشت سرشان آمین میگوید ؟؟
💢نمی دانم متوجه هستند که اگر در آن سرزمین هستند به خاطر امضای اوست؟
نمی دانم متوجه غربت عظیم و بس بزرگتر از غربت جدش حسین هستند؟
💢نمی دانم متوجه هستند که در عرفات فقط باید به دنبال حضرت عشق یعنی او باشند؟
💢و هزاران سوال دیگر در ذهنم نقش بسته است که چرا و چرا وچرا مردم اصلی ترین موضوع یعنی امام زمان خویش را فراموش کرده اند و به حاشیه ها دقت می کنند شاید اصلا او را فراموش کرده اند...
💢مدتی بود به این می اندیشیدم که چقدر علی (ع) مظلوم و غریب بوده است آرزو می کردم کاش در زمانش بودم و یاریش می کردم اما به یک باره فکرم به سمت امام زمان خویش رفت که چقدر او به اندازه همه زندگی علی حسن و حسین و...... غریب است و باز از اعما خویش خجل شدم که در راس آن اعمال نیست برای امام زمان نیست
💢آری نمی فهمیم و نخواهیم فهمید که تمام هستی برای آمدن او فراهم شده و او برای نجات و برقراری حکومتی علوی بی قرار است
💢آری همه ما به خود مشغول شدیم رفتیم به نماز ایستادیم و نفهمیدیم که اول شرط نماز یعنی قبله ما در کجا مانده است؟
💢نفهمیدیم که او در کجا تنها مانده است
💢نفهمیدیم که نماز بدون امام عشق معنا ندارد نفهمیدیم که نماز بدون تکبیر پیشوای محبت نماز نیست و از اینرو همه نمازهایمان رنگ عادت به خود گرفت
💢آری رفتیم به طواف حرم و نفهمیدیم که خورشید و ماه و ستاره همه مخلوقات طواف وجود او می کشد به پرده کعبه چنگ زدیم و هیچ نفهمیدیم که پرده کعبه حرمت لباس او نیز ندارد نفهمیدیم که همه حاجیان راه صفا گم کرده اند
💢نمیفهمیم و نخواهیم فهمید...
✍ #علیرضا_پورمسعود
۲۲ مهرماه ۱۳۹۲
➖➖➖
✅کانال علیرضا پورمسعود(گاه نوشت)
@yasinasr
❌محاجه با حوزه (البته با اجازه بزرگترها)❌
✍ نقادی رحیمپور درباره وضعیت نامطلوب و نامقبول حوزه علمیه و جامعه فقهی شیعی با مخالفتهای گوناگونی روبرو شد که بخش کم اهمیت آن ناظر به یکی دو تراکت احمقانه در حاشیه برنامه بود اما از نظر محتوایی، برخی مراجع و برخی روحانیون معروف به فضلاء مثل جواد فاضل لنکرانی و سبحانی و... مخالفتهای متفاوتی داشتند که شایسته تأمل و توجه بود.
✍ لُب کلام رحیمپور این بود که حوزههای فقهی در قم و نجف و... ناظر به مسائل واقعی و مبتلابه اجتماعی و سیاسی مثل حکومت و تمدن و... ورودی ندارند. حالا یا اساسا اعتقادی برای ورود به این مسائل ندارند یا دانایی لازم را برای مواجهه مجتهدانه با این مسائل ندارند. در مقابل، آقایان در مخالفت ادعا کردهاند که هم اعتقاد دارند و هم دانایی لازم را دارند و رحیمپور چون از حوزه بیاطلاع بوده است، متوجه نیست و نفهمیده یک حرفی زده است.
✍ به نظرم این ادعا قابل آزمون است و با طرح چند مسئله واقعی و مصداقی میتوان رحیمپور و امثال او را از جهالت خارج کرد:👇
✍ شیعه معروف است به عدلیه و جایگاه عدالت در متون دینی منحصر به فرد و اساسا نظم سیاسی شیعی، نظمی عدالت بنیاد است. حوزه و فقه هم که سابقه هزار ساله دارد. سئوال از آقایان علما و فضلا این است آیا با این اوصاف، انتظار داشتن نظریهای درباره عدالت خصوصا عدالت اجتماعی و توزیعی انتظار گزافی است؟ آیا در همه جامعه فقهی شیعی، یک کار تئوریک درباره عدالت به اندازه کار راولز در سنت لیبرالی وجود دارد؟ از لیبرالترین لیبرالها مثل هایک (لیبرتارینها) تا کامنتارینهایی مثل والزر و سندل تا انواع و اقسام گرایشها در چپها درباره عدالت، نظریه و نظریههایی را برساختهاند. درحالیکه نه به اندازه شیعه عمق عدالتخواهانه داشتهاند و نه متون درجه اولی مثل قرآن و نهجالبلاغه و... را در اختیار داشتهاند! انسان از خودش به عنوان شیعه علی که تجسم تئوریک و عملی عدالت است، شرمنده میشود که چرا ما حرف حسابی درباره عدالت نتوانستهایم بزنیم؟ اگر غیر از این است بفرمایید.
✍ تنبیهالامه و تنزیهالمله نائینی در ۱۳۲۷ قمری در پاسخ به پرسش زمانه یعنی مشروطه نوشته شده است. بعد از ۱۱۰ سال، کاری در حد و اندازه کار نائینی در فقه سیاسی ما با اینکه چهل سال از تأسیس نظم سیاسی نوبنیاد ج.ا.ا گذشته است، انجام شده است؟ از این بالاتر این که کار همین کار نائینی چنان مهجور واقع شده است که جناب صادق زیباکلام در کتاب سنت و مدرنیته ادعا میکند که این کتاب که از اول به فارسی نوشته شده است، به زبان عربی است(!!!) و آنچنان کسی متعرض این مسئله نشده است که خطای زیباکلام حتی در تجدیدچاپهای بعدی کتاب تکرار میشود.
✍ جناب آقای جوادی آملی که در فقه و فلسفه و عرفان و تفسیر، سرآمد حوزویان است، کتابی دارد به نام منزلت عقل در هندسه معرفت دینی که بعید است بتواند نظر یک دانش آموخته متوسط فلسفه علم را جلب کند! کافی است به خود کتاب و نقد کسانی که اتفاقا در همین سنت فکری هستند، مراجعه شود تا عیار این کتاب از نظر فکری و علمی روشن گردد.
✍ اگر در ایران، سروش سروش شد، اگر ملکیان ملکیان شد، اگر جواد طباطبایی جواد طباطبایی شد و... بیش از آنکه از توانایی فکری و قدرت نظرورزی آنها ناشی باشد، از ناتوانی و بیسوادی و بیمایگی طرف مقابل بود وگرنه این آقایان به قول فوتبالیها در دسته محلات علوم انسانی دنیا نیز نمیتوانند توپ بزنند و نزدهاند.
✍ سطح درگیریها با افکار مخالف از هگلی که تقی ارانی نمایندگی میکرد و راه طی شده بازرگان و راه انبیاء راه بشر حنیفنژاد و قبض و بسط شریعت و.. به خود هگل و کانت و هایدگر و ویتگنشتاین و هوسرل و کوهن و دورکیم و وبر و مارکس و دریدا و فوکو و لاک و هابز و... رسیده است اما صحنه از شما آقایان آنچنان خالی است که رائفیپورها جور کار را میکشند.
✍ آیا حوزه و فقه میتواند در برابر این وضعیت اقتصادی کشور بعد از چهل سال از انقلاب، شانه از بار مسئولیت خالی کند؟ اگر مسئولین کشور بخواهند بر اساس مُر اسلام، اقتصاد کشور را اداره کنند، حوزه علمیه نظریهای پرورده و نهادسازیهای لازم را برای پیشنهاد دارد یا جز تکرار حرام بودن ربوی بودن اقتصاد و ربا جنگ با خداست، حرف دیگری ندارد؟
✍ دستگاه قضایی نزدیکترین عرصه حکومتی و در عین حال حداقلیترین بخش به حوزه فقه است. در این چهار دهه نیز کسانی سکاندار اداره آن شدهاند که ویژگی مهم آنها اجتهاد فقهی مصطلح در حوزهها بوده است. خوب به قوه قضائیه نگاه کنید. چقدر قابل دفاع است؟
✍ بدانید و بدانیم که گفتن و نگفتن رحیمپور تأثیری در واقعیت ندارد و واقعیتها و چالشها در حوزه فکر و عمل، از آنچه رحیمپور گفت، رادیکالتر است. اگر با سخنانی در این حد طاقت از دست بدهید، در مواجهه با آن واقعیت رادیکالتر، چه خواهید کرد؟!
دکتر پرویز امینی
@najva_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سلسله کلیپ های تحلیلی
#نفوذی
💢قسمت اول
👤 #علیرضا_پورمسعود
➖➖➖
✅کانال علیرضا پورمسعود(گاه نوشت)
@yasinasr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سلسله کلیپ های تحلیلی
#نفوذی
💢قسمت دوم
👤 #علیرضا_پورمسعود
➖➖➖
✅کانال علیرضا پورمسعود(گاه نوشت)
@yasinasr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سلسله کلیپ های تحلیلی
#نفوذی
💢قسمت سوم
👤 #علیرضا_پورمسعود
➖➖➖
✅کانال علیرضا پورمسعود(گاه نوشت)
@yasinasr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سلسله کلیپ های تحلیلی
#نفوذی
💢قسمت چهارم
👤 #علیرضا_پورمسعود
➖➖➖
✅کانال علیرضا پورمسعود(گاه نوشت)
@yasinasr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سلسله کلیپ های تحلیلی
#نفوذی
💢قسمت پنجم
👤 #علیرضا_پورمسعود
➖➖➖
✅کانال علیرضا پورمسعود(گاه نوشت)
@yasinasr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سلسله کلیپ های تحلیلی
#نفوذی
💢قسمت ششم
👤 #علیرضا_پورمسعود
➖➖➖
✅کانال علیرضا پورمسعود(گاه نوشت)
@yasinasr
🔺راهکار استاد دانشگاه آمریکایی برای عبور ایران، ترکیه و روسیه از تحریم
استاد اقتصاد کاربردی دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا در مقاله ای نوشت:
🔹راه عبور سه کشور ایران، ترکیه و روسیه از تحریم های مالی آمریکا ایجاد بلوک طلا برای تثبیت بهای طلا در کشورهایشان است.
🔹هانکه راه فرار این سه کشور از چوب تحریم را بالا بردن ارزش پول ملی آن ها به اندازه طلا دانست /ايرنا
➖➖➖
✅کانال علیرضا پورمسعود(گاه نوشت)
@yasinasr
♦️شما از منافقين هم بدتر و خطرناكتر هستيد
🔺سعید حجاریان پس از شهادت شهيد لاجوردی در مصاحبهاي ميگويد: لاجوردي به خود من همواره ميگفت شما از منافقين هم بدتر و خطرناكتريد، ميگفت رجوي دورانديش نبود و خيلي زود دست خودش را رو كرد، اما شما سازمانيها دور انديش هستيد و خودتان را براي آينده آماده كردهايد و منتظر فرصت هستيد تا شرايط به نفعتان مهيا شود.
http://yon.ir/dt54k
🔺حجاريان در ادامه ميگويد: لاجوردي مرا كه ميديد ميگفت تو و بهزاد(نبوي) و خسرو(تهراني) از رجوي خطرناكتريد... بارها به من گفت كه شما (سازمان مجاهدين انقلاب) از منافقين بدتريد.
🔺حتی سعيد حجاريان پس از شهادت لاجوردی در مقالهاي تحت عنوان «دشمنشناسي وارونه» وصيتنامه شهيدلاجوردي را نقد ميكند.
➖➖➖
✅کانال علیرضا پورمسعود(گاه نوشت)
@yasinasr
❓خاندان نمازی؛ و شبکه ی نفوذ ❓
✍ بخش پایانی
💢سیامک نمازی در زمان همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بانی کنفرانس کار آفرینی ۲۰۱۵ آی بریج آلمان هم بوده است.
💢آنطور که از اسناد برمیآید سیامک نمازی در برگزاری کنفرانس آی بریج در حقیقت بهدنبال آن بوده تا با استفاده از فضای بهوجود آمده در حوزهی کسب و کارهای اینترنتی، از طریق راهاندازی استارت آپهای بینالمللی، نخبگان کشور را شناسایی و با فریب آنها، شبکهی نخبگان ضدایرانی را راه اندازی کند!
💢 وی برای اجرا کردن این هدف با مؤسسهای آمریکایی به نام سایپ هم همکاری میکرده است. این مؤسسه که در پوشش گسترش دموکراسی در جهان از طریق فعالیت بخشهای خصوص فعالیت میکند، یکی از ۴ مرکز وابسته به “بنیاد ملی اعانه برای دموکراسی” است که برنامههای خود را از وزارت امور خارجه آمریکا دریافت میکند. مؤسسه سایپ در ایران برنامههای فراوانی از جمله نفوذ در مدیریت میانی و کلان کشور را دارد.
💢سیامک نمازی بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ به مدت ۱۹ ماه و به صورت رسمی تحت عنوان عضو کمیته مشورتی خاورمیانه با مؤسسه سایپ همکاری داشته و برای این مدت ۱۹ هزار دلار حقوق دریافت کرده است.
💢وی در دوران اقامت خود در آمریکا با دانشگاه دفاع ملی آمریکا (NDU) که بهنوعی ارگان علمی و اطلاعاتی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) محسوب میشود، همکاری داشته و در جلسات محرمانه این نهاد شرکت داشته است.
💢سیامک نمازی همچنین با مؤسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل (INSS) که مقر آن در تلآویو است، همکاری داشته است. بهعنوان مثال، وی در جلسهای در ۲۲فروردین ۹۲ و تنها دو ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران، شرکت کرده و به بررسی میزان تغییرات در جمهوری اسلامی پرداخته است.
💢سرانجام در سال ۱۳۹۴ و پس از بازداشت سیامک نمازی در ایران، محمدباقر نمازی که برای رسیدگی به پروندهی پسرش به ایران آمده بود نیز دستگیر شده و به این ترتیب یکی از مهرههای مهم شبکه نفوذ در ایران به تور دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی میافتد.
💢این، تنها بخشی از اقدامات صورت گرفته توسط خاندان نمازی در ایران برای پیادهسازی نفوذ و شبکهسازی در حوزه جاسوسی از کشور، است.
📚 اندیشکده مطالعات یهود
➖➖➖
✅کانال علیرضا پورمسعود(گاه نوشت)
@yasinasr
هدایت شده از داریوش سجادی
جعبه پاندورای هاشمی!
فائزه هاشمی در گفتوگو با یورو نیوز، خواستار پیگیری مرگ مبهم اکبر هاشمی رفسنجانی و پلاکارد تجمع طلاب در مدرسه فیضیه قم، از سوی دستگاههای امنیتی و شورای عالی امنیت ملی شده و همزمان فاطمه هاشمی نیز در مصاحبه با ایسنا ضمن اشاره به تابلونوشت تجمع طلاب در قم گفته: تابلو «استخر فرح» ابهامات در مورد مرگ مشکوک پدرم را که تاکنون بیپاسخ مانده است، قوت میبخشد.
هر چند ژاژخائی فرزندان هاشمی به بهانه آن «تابلونوشت بیمُسما» قابل فهم است و می توان این را در ژانر مسئلهسازیها و هزینه افزائی های مطابق معمول این خانواده برای کشور تلقی کرد اما از سوی دیگر حال که ایشان بر دوباره خوانی پرونده مرگ پدرشان اصرار دارند خوب است از این فرصت استفاده شود و پرسش های بجا مانده و حرفهائی که هاشمی هرگز درباره آنها سخن نگفت نیز طرح و راستی آزمائی شود.
علی ایحال ادعاهای دیگری نیز درباره مرگ هاشمی رفسنجانی مطرح شده که تاکنون بدون پاسخ مانده (*)
گذشته از آنکه هاشمی تا قبل از مرگ نیز در مظان شائبه ها و اتهامات پنهان دیگری نیز بود که هرگز رسانه ای نشد!
ـ از جمله مفقود شدن معنادار رابرت لوینسون در اسفند ۸۵ و بایگانی شدن این پرونده از سوی آمریکائیها! و ارتباط سفر این مامور آمریکائی با اکبر هاشمی رفسنجانی!
ـ از جمله اینکه منابع غیر رسمی گفته اند لوینسون با پوشش ظاهری مامور بازنشسته اف بی آی وارد ایران شد و در واقع نماینده ارشد و تامالاختیار از جانب ارشدترین دولتمردان وقت آمریکا بود که یک سال بعد از روی کار آمدن احمدی نژاد با ماموریت ویژه و بمنظور مذاکره با هاشمی عازم ایران شده بود!
ـ از جمله آنکه همان منابع غیر رسمی ادعا کردند لوینسون با ورودش به ایران برخلاف «انتظار طرفین» در تور نیروهای امنیتی ایران افتاد و پروژه مزبور و فرد مزبور سوخت و هاشمی نیز «وارنینگ امنیتی» گرفت!
ـ از جمله اینکه دولتمردان آمریکائی که برای شهروندان بمراتب کم اهمیتتر خود در ایران سنگین ترین جنجال های رسانه ای را دامن می زدند در مورد لوینسون سیاست بی وقعی را اتخاذ کرده اند چرا که مانند ماجرای سفر مخفیانه مک فارلین به ایران در ۶۴ و مذاکرهشان با عقبه هاشمی رفسنجانی اکنون نیز مفتوح شدن پرونده لوینسون تا آن اندازه ظرفیت دارد که به یک جنجال رسانه ای و سیاسی بزرگ مُبدل شود!
ـ از جمله اینکه بعد از سوختن پروژه لوینسون، هاشمی مطرود نظام شد و به همین دلیل ایشان در «ماجرای ۸۸» (!) ریسک و خیز بلندش برای تصاحب قدرت را برداشت و بعد از آن «ناکامی بزرگ» مبتلا به افسردگی سیاسی منجر به خودکشی شد! (**)
علی ایحال باز شدن «پروژه هاشمی رفسنجانی» را می توان برای یابش چنین پرسش هائی استقبال کرد اما خانواده ایشان نیز جوانب احتیاط را رعایت کنند! این ماجرا می تواند حکم «جعبه پاندورا» را برای ابوی ایشان داشته باشد!
ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ
* ـ نگاه کنید به مقاله خانم دکتر «پرستو مروجی» و همچنین اظهارات سردار «سعید قاسمی» در فردای مرگ هاشمی:
https://bit.ly/2Lq4HyP
** ـ نگاه کنید به دو مقاله «خودکشی هاشمی» و «هاشمی قدیس یا ابلیس»
https://bit.ly/2kcjGCp
https://bit.ly/2lyge7z
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
داریوش سجادی
@dariushsajjadi44
هدایت شده از هواداران استاد رائفی پور
🔰اعتراض توییتری علیرضا پور مسعود به جریان رسانه ای تحقیر پلیس
#اقتدار_پلیس
🌐کانال رسمی هواداران استاد رائفی پور
@raefipourfans