eitaa logo
کانون مداحان یاس کبود استان گیلان
508 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
195 فایل
📚آموزش مداحی بصورت علمی و تخصصی از مبتدی تاحرفه ای شامل: ✔اصول و فنون مداحی ✔ادعیه و زیارات ✔نغمات آئینی ✔️ روضه خوانی سخنوری مجلس داری 📞 ثبت نام کلاسها: 09391346223
مشاهده در ایتا
دانلود
10230.mp3
578.5K
من زیر لوای خدیجم/عمریه فدای خدیجم قربونِ دختر خدیجه/نوکر زهرای خدیجم خداروشکر ک من گدای/کرم دستای خدیجم محمد٬ مجنون ِ علی ِ/مجنون لیلای خدیجم وقف عزاته بدنم/برات به سینه میزنم یه عمره ک سینه زنه/مادر بزرگ حسنم خدیجة الکبرایی٬مادر زهرایی٬أینَ مِثْلُکْ بی بی٬ تو بی همتایی خدیجة الغَرّایی٬سرورحوائی٬مادر بزرگ ٬شاه عاشورایی یا ام المومنین یا خدیجه... بند دوم: عُلیاحضرته خدیجه/احسانه عادته خدیجه و‌ َ رسیده به بی بی زینب/شکوه و هیبت خدیجه حامی اسلام ذوالفقاره/همراهه ثروته خدیجه بعضی القاب مختصه بی بی/چون با اصالته خدیجه عشق شما بسه بی بی صدام میرسه بی بی ام االمومنین تویی ن دیگه هیچ کسه بی بی تو همسر پیمغبر٬سپر پیغمبر٬مادر زهرایی٬مادر پیغمبر همسفر پیغمبر٬لشگر پیغمبر٬تو شدی الگوی دختر پیغمبر یا ام المومنین یا خدیجه... بند سوم: حامیه ولایته زهرا/ حجت بر امامته زهرا قربون حسین تو بی بی/ک نورهدایته زهرا ماییم و عنایته زهرا/تو محشر شفاعته زهرا قدرت تیغ ذوالفقار/ جنم و شجاعته زهرا نور علی منجلی ِ امام زهرا علی ِ قاتل خصم فاطمه ذوالفقار صیقلی ِ حیدر کرار عشقه٬این علمدار عشقه٬اسدالله حیدر٬یل پیکار عشقه کعبه ی سیار عشقه٬چوبه ی دار عشقه٬سر بدی پای علی٬مثل تمار عشقه امیرالمومنین علی مولا ... حضرت خدیجه (س) شور به کانال آموزش مداحی و اشعار مناسبتی بپیوندید👇 ✅کانون مداحان یاس کبود استان گیلان 1⃣ایتا https://eitaa.com/yaskabodgilan 2⃣سروش http://splus.ir/yas_kabod_gilan 3⃣واتساپ https://chat.whatsapp.com/DkIXskZaYx7AhPtvJmbk3
               شکر خدا که دوره هجران سر آمده مولا کجاست؟بنده به این محضر آمده چه سفره ای خدا روی ما باز کرده است جایی نشسته ایم که پیغمبر آمده در باز بود، در نزده آمدم خدا امن یجیب؟نیمه شب مضطر آمده آن بنده ای که سر به هوا بود را نبین این بنده را ببین که چنین با سر آمده بشکن مرا دوباره دلم را ز نو بساز لطفا ببخش، حال که اشکم درآمده گریه بهشت ماست،ز ما گریه را مگیر آخر بگو که چیزی ازین بهتر آمده؟ درمان ما شکسته دلان با رقیه است چادر تکانده دارو و درمان درآمده این سی شبه مرا بده دست ابوتراب هر وقت کار سخت شده حیدر آمده ما عاقبت بخیر ولای علی شدیم خورشید ما ز گوشه ایوان برآمده افطار ما ز نان علی رنگ و بو گرفت نان پخته و شبانه به پشت در آمده ماه خدا زیارت کرببلا خوش است خوشبخت آنکه در حرم دلبر آمده این ماه قدر دارد و این قدر فاطمه ست آن فاطمه که زیر عبا محور آمده ** یا رب کجا رواست که ناراحتش کنند وقتی کرامتش به صف محشر آمده یک سو بدست خود همه هیزم گرفته اند یک سو به جای شیر خدا کوثر آمده محکم لگد زدند به در پهلویش شکست فضه ببین چه ها به سر مادر آمده این شعله های در به خیام پسر گرفت وقتی که میخ در به نظر خنجر آمده سیدپوریا هاشمی به کانال آموزش مداحی و اشعار مناسبتی بپیوندید👇 ✅کانون مداحان یاس کبود استان گیلان 1⃣ایتا https://eitaa.com/yaskabodgilan 2⃣سروش http://splus.ir/yas_kabod_gilan 3⃣واتساپ https://chat.whatsapp.com/DkIXskZaYx7AhPtvJmbk3
برخيز كه از خطاي خود توبه كنيم از سركشي و جفاي خود توبه كنيم ما توبه شكن شديم اي دوست بيا اين بار ز توبه هاي خود توبه كنيم *** يا رب دل اگر سير در افلاك كند جان را صدف گوهر لولاك كند مگذار كه آلوده بمانم، بگذار باران محبتت مرا پاك كند سيدهاشم وفايي به کانال آموزش مداحی و اشعار مناسبتی بپیوندید👇 ✅کانون مداحان یاس کبود استان گیلان 1⃣ایتا https://eitaa.com/yaskabodgilan 2⃣سروش http://splus.ir/yas_kabod_gilan 3⃣واتساپ https://chat.whatsapp.com/DkIXskZaYx7AhPtvJmbk3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🍃🍃🍃🍃 به مناسبت ماه مبارک بشنوید قطعه دیگری از مناجات خوانی استاد ذبیحی در دستگاه و لحظات آخر ورود به گوشه اصلی درباره گوشه مثنوی قبلا توضیحاتی دادیم نمونه ای در گوشه مثنوی در دشتی نیز از ذبیحی در کانال کار شده، مجدد گوش دهید. 🍁 از نظر حقیر این آواز یکی از بی نظیرترین کارهای استاد ذبیحی است ,تحریرها فوق العاده ریز , محکم و پیوسته که البته اجرای این نوع تحریرها از بهترین آواز خوانهای سنتی هم براحتی برنمیاد که نیاز به حنجره ای توانا و کار کشته دارد. به تحریرهایی که در گوشه مخالف میزند خوب دقت کنید. البته لازم میبینم عرض کنم از این نوع تحریرها در مداحی استفاده زیادی نمی شود و تعداد پله های تحریر در مداحی بسیار کمتر از این می باشد ,اما پیاده کردن و یادگیری این نوع تحریرها باعث می شود در تحریرهایی که در مدیحه سرایی میزنید دیگر مشکلی نداشته باشید. 🍁 همانطور که در مطلب قبلی درباره گوشه مثنوی گفتم ,گوشه مثنوی رابطه ای با گام ملودی ندارد و میتوان تمام گامها را در مثنوی پیاده کرد در این مناجات با درآمد سه گاه شروع و ردیفهای سه گاه را تا اوج ادامه داده و از وسط مناجات حالت خواندن سه گاه به حالت مثنوی تغییر میکند و با گوشه مخالف مثنوی شروع و در بیت آخر در مصرع اول به مویه مثنوی و مصرع آخر با درآمد فرود می آید. دقت کنید❗️ با ورود به گوشه مثنوی قالب شعر هم به مثنوی تغییر می کند. بدین معنی که گوشه مثنوی معمولا در اشعار مثنوی خوانده می شود. 🍁 دقیقا همین ردیفها توسط حقیر در مناجاتی که در کانال موجود است،خوانده شده، که میتوانید گوش کنید و ببینید که در کل فضای کار تغییر خاصی نیست و یک حال و هوا را می توان احساس کرد. 🍁 @amoozeshe_zekre_eshgh در ادامه اشعار آواز سه گاه با صدای زنده یاد سیدجواد ذبیحی بااشاره به گوشه های اجرا شده تقدیم به ذاکرین محترم به دقت گوش کنید👇👇👇 درآمد:👇 من عاشق جانبازم از عشق نپرهیزم من مست سراندازم، از عربده نگریزم زابل :👇 ( گویند رفیقانم: )2 «از عشق نپرهیزی؟» از عشق بپرهیزیم، پس با چه در آمیزم؟! مویه :👇 پروانه ی دمسازم ، می سوزم و می سازم از بیخودی و مستی، می افتم و می خیزم تحریر بعد شعر مویه و فرود به درآمد 👇 از بیخودی و مستی ، ( می افتم و می خیزم )2 مخالف :👇 ( گر سر طلبی من سر در پای تو اندازم )2 ور زر طلبی من زر اندر قدمت ریزم مخالف در اکتاو پایین :👇 فردا که خلایق را از خاک برانگیزند بیچاره من مسکین از خاک تو برخیزم از اینجا وارد فضای مثنوی می شود مثنوی مخالف :👇 گفت معشوقی به عاشق کای فتی تو به غربت دیده ای بس شهرها پس کدامین شهر از آنها خوشتر است ؟ گفت آن شهری که در وی دلبر است تکرار بیت فوق در اکتاو پایین☝️ هر کجا یوسف رخی باشد چو ماه جنت است آن گرچه باشد قعر چاه بی تو جنت دوزخ است ای جانفزا با تو زندان گلشن است ای دلربا مویه و فرود به درآمد:👇 ( هر کجا تو با منی من خوشدلم )۲ ( گر بود در قعر چاهی منزلم )2 🍁 استاد 🍃🍃🍃🍃🍃🍃 https://eitaa.com/yaskabodgilan
آواز غم و فراق نغمه ای فراگیر در تمامی قومیتها و تنیده شده در تمامی فرهنگها خاطرات قرن‌ها صدای یک ملت 🔰🔰🔰🔰
دعای رمضان_دشتی.mp3
453.1K
🌺دعای هر شب ماه مبارک 🌺اللهم رب شهر رمضان... 🎼 🎤 🤲🤲🤲🤲 https://eitaa.com/yaskabodgilan
دستگاه شور مادر دستگاه هاست و گسترده ترین نغمات را در شور شاهد هستیم. اکثر ادعیه ماه مبارک مثل دعای سحر در شور خوانده می شود. دشتی در فایل قبل هم زاییده شور است و در واقع به شور فرود می آید. فقط گام درآمد در دشتی بالاتر است و از درجه پنجم شور وارد دشتی میشویم. حال مقایسه کنید 🔰🔰🔰🔰🔰