eitaa logo
یاوران‌حضرت‌مهدی‌عج و نماز 🇵🇸
555 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
174 فایل
#ستاد_اقامه_نماز #بنیاد_فرهنگی_مهدی_موعود_استان‌لرستان #یاوران_مهدی_یاوران_نماز 🕋 پاسخ به سوالات : @y_a_n88
مشاهده در ایتا
دانلود
💠امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند: 🌱«.. أَبَی اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لِلْحَقِّ إِلاَّ إِتْمَاماً وَ لِلْبَاطِلِ إِلاَّ زُهُوقاً وَ هُوَ شَاهِدٌ عَلَی بِمَا أَذْکرُهُ» خداوند مقدّر فرموده است که حقّ به مرحله نهایی و کمال خود برسد و باطل از بین رود، و او بر آنچه بیان نمودم گواه است. 📗الغیبة (للطوسی) ج۱ ص۲۸۷ 🕋 🆔@yavaran_mahdaviat_namaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 حضرت مهدی علیه السلام 🔹قسمت ششم 🔺اقدامات حضرت مهدی در مکه مکرمه 🌱در پی انجام بیعت برای حضرت مهدی (علیه‌ السّلام) ، امام (علیه‌ السّلام) پس از آنکه حکومت سابق سقوط کرد و نابود شد، بساط حکومت را در مکه می‌گسترانند و بر مراکز قدرت تسلط می‌یابند. 🔅در آن شهر حضرت مهدی (علیه‌السّلام) به انجام کارهائی اقدام می‌فرمایند که برخی از آنها را (که در احادیث ذکر شده است) ذیلاً یادآور می‌گردیم: 🔸۱ - اصلاح مسجدالحرام ✨حضرت امام صادق (علیه‌السّلام) می‌فرمایند: «زمانی که قائم قیام کند ساختمان مسجد الحرام را خراب می‌کند تا به صورت اولیه برگردد. مقام را نیز به محلی که قبلا ً بوده برمی‌گرداند.» [۲۱] مسجد الحرام پس از وفات رسول خدا(صلی‌ الله‌ علیه‌و‌ آله‌و سلّم) تاکنون مرتباً وسعت یافته مساحت‌های فراوانی از تمام جوانب به آن اضافه گردیده است ولی با وجود آن هنوز به‌اندازه قبلی که حضرت ابراهیم (علیه‌ السّلام) ساخته بود نرسیده‌ است زیرا که اساس قدیم آن از «حَزْوَرَه» (حزوره اسم محلی بین صفا و مروه و جزء مسعی است.) بوده که اکنون در «مسعی» بین صفا و مروه قرار دارد. ✨از حضرت امام صادق (علیه‌السّلام) درباره اضافاتی که در مسجدالحرام واقع شده است سؤال کردند که آیا جزء مسجد است یا نه؟ 🍃 آن حضرت پاسخ فرمودند: «آری... آنان هنوز آن را به‌ اندازه مسجدی که ابراهیم و اسماعیل (علیهم‌ السّلام) ساخته بودند نرسانده‌اند.» [۲۲] ✨وقتی حضرت مهدی (علیه‌السّلام) ظاهر شوند، دیوار محیط بر مسجدالحرام امروزی را خراب کرده دیوار تازه‌ای بر پایه دیوار نخستین می‌سازند و این باعث سهولت طواف خواهد شد؛ به ویژه آنکه تعداد حاجیان در زمان ظهور حضرت به دهها میلیون نفر خواهد رسید. 🔸۲ - اصلاح مقام ابراهیم ✨قبلاً گفتیم که حضرت صادق (علیه‌السّلام) فرمودند: «زمانی که قائم قیام نماید... مقام ابراهیم را به همان محلی که بوده است برمی‌گرداند.» ✨مقام ابراهیم سنگی است که حضرت ابراهیم خلیل الرّحمان (وقتی که خانه کعبه را بنا می‌فرمود) برآن سنگ ‌ایستاد. این مقام در زمان رسول خدا (صلی‌الله‌ علیه‌ و‌آله‌ و سلّم) مجاور کعبه بود. وقتی عمر بن خطاب زمامدار شد، مقام ابراهیم را از مکانش منتقل ساخت و محلّش را تغییر داد. ✨زمانی که حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌ السّلام) زمام حکومت را پس از کشته شدن عثمان به دست گرفت، تصمیم گرفت که هر زیاده و بدعتی را از دین بردارد و همه چیز را به همان صورتی که در زمان رسول خدا(صلی‌ الله‌ علیه‌و‌ آله‌ وسلّم) بود برگرداند. 🌱 از آن جمله مقام را به جای نخستینش در مجاورت کعبه برگرداند؛ ولی منافقان و دشمنان آن حضرت (که در برابر هر نوع قدم اصلاحی آن حضرت می‌ایستادند) قیام کردند؛ لذا مولا (علیه‌ السّلام) بهتر آن دیدند که با توجه به مسائل مهم‌تر ، قضیه را تا زمان دیگر مسکوت نهند. این بود که مقام ابراهیم تا امروز در غیر محلّ خود باقی مانده است. پی نوشت📚 ۲۱.↑ شیخ مفید، محمد بن محمد، الارشاد، ج۲، ص ۳۸۳. ۲۲.↑ کلینی، محمد بن یعقوب، اصول کافی، ج۴ ص۵۲۶، کتاب الحج باب فضل الصلاه فی المسجدالحرام.  🕋 🆔@yavaran_mahdaviat_namaz
📗 کتاب درّ و یاقوت ✍تالیف حجت الاسلام محمود اباذری 🌱 به گل روے تو ✨شماره ۲۳ 🕋 🆔@yavaran_mahdaviat_namaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹🍃 ‌ ‌امروزاگـرچهـ‌حآلِ‌جھان‌بی‌قرارۍاست ‌ ‌ ‌فـرداجھـان‌رسدبهـ‌سریک‌قرارِسبز .. !' ‌ َه @yavaran_mahdaviat_namaz
💠امیرالمومنین علی علیه‌السلام: 🍃الدُّنْيَا دَارُ مَمَرٍّ لَا دَارُ مَقَرٍّ وَ الـنَّاسُ فِيهَا رَجُلَانِ رَجُلٌ بَاعَ فِيـــهَا نَفْسَهُ فَأَوْبَقَهَا وَ رَجُلٌ ابْتَاعَ نَفْسَهُ فَأَعْتَقَهَا . دنيا سراى عبور است نه سراى اقامت و مردم در دنيا دو گونه اند: بعضى خود را فروختند و خويش را هلاك كردند و بعضى خود را خريدند و آزاد كردند. 📚نهج البلاغه،حکمت۱۳۳ 🕋 🆔@yavaran_mahdaviat_namaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼 امام رضا (علیه السلام) فرمودند: او [حضرت مهدی(عج)] از پدر و مادرشان به آن ها تر است. 🎈 🕋 🆔@yavaran_mahdaviat_namaz
🔰 امید افزایی در زندگی فرانکل معتقد است: 🌱شخصیتهای سالم، ویژگیهای دیگری هم دارند؛ به آینده می نگرند و به هدفها و وظایف آتی توجه می کنند ؛ در واقع به چنین هدفهایی نیاز دارند. 🔸این ویژگی انسان است که تنها با نگرش به آینده می تواند زندگی کند... بدون اعتقاد به آینده، محمل معنوی زندگی از میان می رود و روح و جسم به سرعت محکوم به فنا می گردد. باید برای ادامه زندگی دلیلی داشت؛ در راه هدفی آتی کوشید، وگرنه زندگی معنای خود را از دست می دهد. 🔸اگر امید چنین نقش تأثیرگذاری در زندگی ما دارد باید به دنبال شیوه ای در زندگی بود که توأم با امید به آینده روشن و بهتری باشد و سبک زندگی منتظرانه واجد چنین خصوصیتی است؛ زیرا ویژگی این شیوه زندگی که با اعتقاد قلبی به قطعی بودن وعده الهی و اراده پروردگار مبنی بر تشکیل حکومت حق مهدوی در جهان ((وَ نُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّهً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثین)) ، شکل گرفته آن است که نیروی امید در کالبد فرد و جامعه منتظر دمیده می شود و همین امر پشتوانه محکمی برای فعالیتها است. 🕋 🆔@yavaran_mahdaviat_namaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سبک زندگی-قسمت دوم ملایی.mp3
3.07M
🔰 🔸 قسمت دوم 🔺عدم درک دینی- و نه عرفی- از انتظار، عامل عدم دینداری مطلوب 🔺 رفتار ، تفسیر رسول اکرم ص از انتظار ظهور 👤استاد حسن ملایی 🕋 🆔@yavaran_mahdaviat_namaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹🍃 جان‌مولا ،دگر از جمعہ‌بِڪش دست؛ بیا دلمان‌تنگ‌شدھ ،گرچھ سہ‌شنبہ‌ست؛ بیا 🌱 🕋 🆔@yavaran_mahdaviat_namaz
💠امام علی علیه السلام: 🍃در عجبم از مردمی که به دنبال دنيايی هستند که روز به روز از آن دورتر ميشوند ؛ و غافلند از آخرتی که روز به روز به آن نزديکتر ميشوند. 📚نهج البلاغه،خطبه ۴۳ 🕋 🆔@yavaran_mahdaviat_namaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_930601131.mp3
1.81M
🎙 ⁉️ به کسی که می گوید : «من نمی خواهم نماز بخوانم و اطاعت خدا کنم» چه پاسخی بدهیم؟ 🔹استاد پناهیان 🕋 🆔@yavaran_mahdaviat_namaz
⁉️ به عنوان «تبیانا لکل شیء» یعنی همه چیز درونش بیان شده است، چه تعریفی از مهدویت به عنوان مهمترین اصل شیعه ارائه داده است ؟ ⁉️ مفهوم در زبان قرآن و روایات به چه صورت است ؟ 🔹بله، قرآن «تِبْیاناً لِکُلِّ شَیْء» هست شکی در این نیست ، به همین خاطر پیغمبر خدا فرمود؛ قرآن ظهری (ظاهری) دارد و بطنی (باطنی) دارد. اینکه ما از ظاهر قرآن فکر کنیم همه چیز به دست می آید خُب نه! باطنی هم دارد. این باطن چه طور به دست می آید؟ از طریق روایات «لا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ» [79/ واقعه] به باطن قرآن نمی تواند دست پیدا کنند جزء افراد معصوم. یکی از تفاسیر آیه همین است که انسانهای معصوم می توانند به باطن قرآن دست پیدا کنند. پس اگر می خواهیم «تِبْیاناً لِکُلِّ شَیْء» قرآن را درک کنیم باید به روایت ها هم رجوع بکنیم. 🔺اما اینکه می گویید قرآن چه تعریفی از مهدویت دارد.. وقتی سه جای قرآن داریم «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّهِ» که اسلام کل جهان را می گیرد.. خُب باید فکر کنیم این چه زمانی قرار است صورت بگیرد؟ وقتی خدای متعال در آیه ۵۵ سوره نور می گوید صالحین جانشینان روی زمین می شوند یا آیه ۵ سوره قصص ما مستضعفان را وارثان روی زمین قرار می کنیم، تمام اینها یک نگرش مهدویست. 🔹 آیه قرآن آیه ۱۶ سوره حدید می گوید ؛ «لا یَکُونُوا کَالَّذینَ أُوتُوا الْکِتاب» شبیه اهل کتاب یک وقتی شما مسلمین نشوید «فَطالَ عَلَیْهِمُ الأَمَد...» پس زمان بر آنها طولانی شد «فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ» قساوت قلب پیدا کردند. این آیه چه چیزی را دارد می رساند؟ 👈می گوید مثل اهل کتاب نشوید که موسی (ع) سی شب رفت کوه طور، ده شب دیگر به آن اضافه کردیم در آن ده شب قوم بنی اسرائیل دیدند منجی یشان نیامد منحرف شدند ، می گوید شما مسلمانها یک وقتی مثل اینها نشوید ، شما منتظران! مثل اینها یک وقتی نشوید فکر کنید زمان طولانی شد. قرآن این طور دارد مهدویت را تبیین می کند. 🔺از آن طرف اصل عنوان امامت را قرآن مطرح کرده وقتی می گوید «أَطِیعُوا اللهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولی الأمرِ» صراحتا اولی الامر را اینجا کنار خدا و رسول آورده ، یعنی یکی هست مثل اینها باید مطلقا از او اطاعت بکنید! فخر رازی از مفسرین بزرگ اهل سنت می گوید که این اولی الامر جزء انسان معصوم کس دیگری نمی تواند باشد. وقتی خدا در آیه ۴ سوره قدر می گوید؛ «تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَةُ وَ الرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِم مِّن کُلِّ أَمْرٍ» 👈خُب ، این ملائکه و روح شب قدر به چه کسی نازل می شوند برای کل امر. اینها تبیین های مهم بحث مهدویت است که در قرآن صورت گرفته و ما بالای آیه مهدوی داریم که باید رویش کار بشود و متأسفانه سخنران های ما زیاد سمتش نمی روند. اگر تبیین شود فوق العاده نجات بخش است اینها از کلیات بحث است. 🔹مفهموم مهدویت در قرآن همان بحث حکومت صالحان است که قرآن ذکر کرده، خُب حکومت صالحان کی هست؟ چه زمانی قرار است؟ ✨آیه ۵ سوره قصص «وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمُ أَئِمَّه و نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ» ✨آیه بعدی [۶/قصص] «وَ نُرِی فِرْعَوْنَ وَ هَامان..» فرعون و هامان را نشان می دهیم. چه را نشان می دهی؟ حکومت مستضعفین را. این حکومت کی قرار است شکل بگیرد؟ حکومت مهدوی و آخرالزمانیست. ✨آیه ۱۷ سوره حدید «اعْلِّمُوا أَنَّ اللهَ یُحْیِ الأَرْض بَعدَ مَوْتِها..» بدانید خدا زمین را زنده می کند.. امام صادق (ع) می گوید زنده کردن زمین بعد از مرگ مراد زمان غیبت است که خدا از طریق عدالت زمین مرده را زنده می کند اینها حکومت مهدویست. 🔺 اینها ذکر شده، پس این طور نیست بگوییم قرآن هیچ چیزی نیاورده! اصلا آیاتی از قرآن جز در حکومت امام زمان (عج) امکان ندارد صورت بگیرد ، مخصوصا سه بار تکرار می کند «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّهِ» که اسلام تمام زمین را خواهد گرفت. خُب این آیه چه موقع می تواند به فعلیت برسد؟ زمان ظهور. 👤 استاد احسان عبادی 🕋 🆔@yavaran_mahdaviat_namaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا