eitaa logo
🌴 یاوران قرآن
5.8هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
3.5هزار ویدیو
493 فایل
جهت هرگونه انتقاد و پیشنهاد و تبادل @Yazahra8054 سایر کانالهای ما یاوران نماز @yavarannamaz ره توشه معلمان @rahtoosheh12
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه ۳۷۳ مصحف شریف سوره مبارکه شعراء 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
4_5893196357090412124.mp3
2.07M
🔸ترتیل صفحه 373 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده _مقام ماهور 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه ☘️☘️☘️☘️ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
قرآن ترجمه المیزان سوره 26 سوره مبارکه الشعراء صفحه 373 إِنْ هَٰذَا إِلَّا خُلُقُ الْأَوَّلِينَ (137) اين [دعوت تو چيزى] جز روش پيشينيان نيست. (137) وَمَا نَحْنُ بِمُعَذَّبِينَ (138) و ما گرفتار عذاب [که تو به آن تهديد مى کنى ]نخواهيم شد. (138) فَكَذَّبُوهُ فَأَهْلَكْنَاهُمْ ۗ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً ۖ وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ (139) پس او را تکذيب کردند و [ما] هلاکشان کرديم، بى شکّ در اين [حادثه] نشانه اى [بزرگ] وجود دارد، و بيشتر آنان مؤمن نبودند. (139) وَإِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (140) و همانا پروردگار تو آن عزّتمند و صاحب رحمت است. (140) كَذَّبَتْ ثَمُودُ الْمُرْسَلِينَ (141) قوم ثمود رسولان را تکذيب کردند. (141) إِذْ قَالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ صَالِحٌ أَلَا تَتَّقُونَ (142) آن گاه که برادرشان هود به آنان گفت: آيا تقوا پيشه نمى کنيد؟ (142) إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ (143) همانا من براى شما فرستاده اى امين هستم. (143) فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ (144) پس از خدا پروا داشته باشيد و از من اطاعت کنيد. (144) وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ ۖ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَىٰ رَبِّ الْعَالَمِينَ (145) و من براى اين [رسالت] هيچ مزدى از شما طلب نمى کنم، مزد من جز برعهده خداوندگار جهانيان نيست. (145) أَتُتْرَكُونَ فِي مَا هَاهُنَا آمِنِينَ (146) آيا شما در آنچه در اين جا (دنيا) هست، ايمن رها خواهيد شد؟ (146) فِي جَنَّاتٍ وَعُيُونٍ (147) در باغ ها و چشمه سارها، (147) وَزُرُوعٍ وَنَخْلٍ طَلْعُهَا هَضِيمٌ (148) و کشتزارها و نخلستان هايى که شکوفه هايشان نرم و لطيف است. (148) وَتَنْحِتُونَ مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتًا فَارِهِينَ (149) و از کوه ها با مهارت خانه هايى مى تراشيد. (149) فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ (150) پس، از خدا پروا داشته باشيد و از من اطاعت کنيد. (150) وَلَا تُطِيعُوا أَمْرَ الْمُسْرِفِينَ (151) و از فرمان مسرفان اطاعت نکنيد. (151) الَّذِينَ يُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ وَلَا يُصْلِحُونَ (152) همانان که در زمين فساد مى کنند و اصلاح نمى کنند. (152) قَالُوا إِنَّمَا أَنْتَ مِنَ الْمُسَحَّرِينَ (153) گفتند: جز اين نيست که تو از آنانى که سخت سحر زده اند. (153) مَا أَنْتَ إِلَّا بَشَرٌ مِثْلُنَا فَأْتِ بِآيَةٍ إِنْ كُنْتَ مِنَ الصَّادِقِينَ (154) تو جز بشرى مانند ما نيستى، اگر راست مى گويى معجزه اى بياور. (154) قَالَ هَٰذِهِ نَاقَةٌ لَهَا شِرْبٌ وَلَكُمْ شِرْبُ يَوْمٍ مَعْلُومٍ (155) گفت: اين ناقه اى است [که شما خواستيد ]سهمى از آب براى او و سهم روز معيّنى براى شما است. (155) وَلَا تَمَسُّوهَا بِسُوءٍ فَيَأْخُذَكُمْ عَذَابُ يَوْمٍ عَظِيمٍ (156) و آسيبى به او نرسانيد که عذاب روزى بزرگ شما را فرا مى گيرد. (156) فَعَقَرُوهَا فَأَصْبَحُوا نَادِمِينَ (157) پس ناقه را کشتند و به دنبال آن پشيمان شدند. (157) فَأَخَذَهُمُ الْعَذَابُ ۗ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً ۖ وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ (158) آن گاه عذاب [موعود] آنان را فراگرفت، بى شک در اين [حادثه] نشانه اى [بزرگ] وجود دارد، و بيشتر آنان مؤمن نبودند. (158) وَإِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (159) و همانا پروردگار تو آن عزّتمند و صاحب رحمت است. (159) 🌸🌸🌸 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
نکته تفسیری صفحه ۳۷۳: ما عذاب نخواهیم شد!: بر اساس آیات قرآن، مهم­ترین وظیفه‏ی پیامبران، «بشارت دادنِ» مردم به لطف و رحمت خدا و «بیم دادنِ» آنان از خشم و عذاب او بوده است. در آیه‏ی 48 سوره‏ی انعام می­خوانیم: «ما پیامبران را فقط برای بشارت دادن و بیم دادن فرستادیم.» در حقیقت این دو وظیفه‏ی مهم، توجیه­گرِ پیرویِ مردم از دستورهای پیامبران است؛ زیرا بزرگترین سؤال مردم این است که پس از مرگ، چه سرانجامی خواهند داشت و پیامبران، پاسخ این سؤال را از سوی آفریدگار مردم، به آنان می­رسانند. پیامبران نیز از سوی خدا، مردم را به دو انجام خوب و بد بشارت و بیم می­ دهند و به آنان می­گویند که انجام نیک، با پیروی از دستورهای ایشان، و انجام بد، با سرپیچی از دستورهای آن­ها به دست خواهد آمد. پیروان پیامبران نیز پیوسته در بین دو حالت بیم و امید قرار دارند؛ بیم از نافرمانی خدا و فرجام دردناک آن، و امید به فرمان­برداری از خدا و فرجام شیرین آن. آنان هیچ­گاه امید خود را به علّت اشتباهاتشان از دست نمی­ دهند؛ زیرا خود را در پیشگاه خدای مهربان می­بینند که می­تواند گناهانشان را ببخشد و آنان را در لطف و رحمت خویش وارد کند. از سوی دیگر هیچ­گاه با غرور و تکبّر به گناهان ادامه نمی­ دهند و خود را از خشم و عذاب خدا در امان نمی‏دانند؛ زیرا می‏دانند که خدا با هیچ‏کس خویشاوندی ندارد تا در برابر نافرمانی­ اش بی­تفاوت باشد. از این رو در روایات پیشوایان دین، هم «نومیدی از رحمت خدا» و هم «ایمن دانستنِ خود از خشم خدا»، گناهی بسیار بزرگ برشمرده شده است؛[1] زیرا کسی ­که دچار هر یک از این دو گناه شود، هم خدا را از بخشش توبه­ کاران یا عذاب نافرمانان ناتوان شمرده و هم در بزرگ­ترین دام شیطان افتاده است؛ زیرا دیگر راه بازگشتی برای خود نمی­ داند، یا خود را از آتش دوزخ در امان می­شمارد، و در هر دو صورت، به راه تاریک و بدفرجام خود ادامه می­ دهد و هیچ تصمیمی برای تغییر حال و روزش نمی­ گیرد؛ درست مانند قوم عاد که در برابر هشدارهای پیامبرشان هود، با بی­تفاوتی می­ گفتند «ما عذاب نخواهیم شد» و سرانجام به سبب همین طرز فکر آلوده، برای همیشه در عذاب خدا گرفتار شدند. البته خداوند نه­ تنها مردمِ عادی، بلکه بهترین بنده­ ی خویش یعنی پیامبر اسلام صلوات الله علیه را از عذاب خود ترسانده و فرموده است: «بگو: من نیز اگر از فرمان پروردگارم سرپیچی کنم، از عذاب روزی بزرگ می­ ترسم.»[2] از این رو پیشوایان دین نیز به سبب علم و آگاهی زیادی که از گستردگی لطف و رحمت خدا و شدّت خشم و عذاب او داشتند، بیشتر از همه به لطف خدا امید داشتند و از خشم او می­ ترسیدند. برگ­ های تاریخ، پر از گریه­ ها و ناله­ های پیامبر‹ و اهل­بیت است که از ترس خدا در نیمه­ های شب به آسمان بلند بوده است[3]. پیشوای فرزانه‏ی ما امیر مؤمنان علی علیه السلام چه زیبا فرموده است: «آیا به شما بگویم که فرد بسیار دانا و خردمند کیست؛ کسی که مردم را از رحمت خدا مأیوس نکند و آنان را از عذاب خدا در امان نشمارد.»[4] [1] - براساس روایتی از امام کاظم (ع)، تفسیر البرهان، ج5، ص201 [2] - انعام، 15 [3] - برای نمونه ر.ک به کتاب گناهان کبیره، اثر شهید دستغیب، ج1، فصل چهارم، الا من مکر الله   [4] - الکافی، ج1،ص36 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 🍃هیچ یک از دستورات و اوامر و نواهی الهی فوق طاقت انسان نیست. 📖 یک نکته از صفحه ١۴٩ قرآن کریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎥 حاج آقا پناهیان: نماز رو می‌پیچونی که چی بشه؟ درس بخونی؟ کار کنی؟ تفریح کنی؟ خب همه اینا که به دست خداست❗️ ‌رو پیچوندی، چی شد؟ رفتم پول در آوردم! چیکارش کردی؟ دکتر اشتباهی گفت سرطان داری، خرج MRI شد❗️ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🆔 لینک کانال 👇 http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab
📝 (خلاصه قسمت ۱) 🔺 خدای متعال هم نشانه‌هایی در طبیعت و هم نشانه هایی در جانمان به ما نشان داده است. «سَنُرِيهِمْ آيَاتِنَا فِي الْآفَاقِ وَفِي أَنْفُسِهِمْ حَتَّىٰ يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ» 🔺 کسی که خودش و عالم را جلوه صفات و اسماء الهی بداند، همه عالم برای او جلوه‌ی خدا می‌شود؛ که این نوع نگاه، «جهان بینی توحیدی» نام دارد 🔺 هر مخلوقی تجلی اسماء الهی است. 🔺 انسان میتواند با نگاه به آفرینش و مخلوقات الهی به «وجود خدای متعال» در عالم پی ببرد. 🔺 گاهی هم نگاه به آفرینش میتواند موجب غفلت انسان و بی توجهی به خالق آفرینش بشود. 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
✍ سوال جوابهای مربوط به فایل اول همراه با آیه ها 1️⃣. نگاه خردمندان به «نظام آفرینش» چگونه است ؟ الف) جهان بینی مادی ب) جهان بینی توحیدی ✅ ج) جهان بینی آخرتی د) هیچکدام 2️⃣. انسان چگونه میتواند به «اسماء و صفات الهی» پی ببرد؟ الف) با نگاه به آفرینش ✅ ب) با ارتباط با مردم ج) بوسیله انجام فرامین الهی د) الف و ج 3️⃣. از آسیب های نگاه به آفرینش کدام است؟ الف) دوری از مردم ب) عدم شناخت اهداف ج) غفلت ✅ د) ب و ج 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نماز بخوان تا سوار بر کشتی نوح شوی و با سرعت در مسیر کمال حرکت کنی .نماز بخوان تا در معبد گاه متقیان قدم گذاری و خود را در معنویات غوطه ور سازی.نماز بخوان تا شامل آیه ی فاذکرونی اذکرکم وشکرولی ولا تکفرون شوی نماز بخوان تا با شوق در مسیر مرگ گام نهی. ✿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸️ترفند ثواب بردن در هنگام خواب 🎙سخنران: حجت الاسلام عالی ___ 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام ای بهشت ویرانم😭 سلام ای قبور امامانم 😭 به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع به دست وهابیت نجس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه ۳۷۴ مصحف شریف سوره مبارکه شعراء 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
4_5895448156904097724.mp3
2.04M
🔸ترتیل صفحه 374 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام ماهور 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
قرآن ترجمه المیزان سوره 26 سوره مبارکه الشعراء صفحه 374 كَذَّبَتْ قَوْمُ لُوطٍ الْمُرْسَلِينَ (160) قوم لوط رسولان را تکذيب کردند. (160) إِذْ قَالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ لُوطٌ أَلَا تَتَّقُونَ (161) آن گاه که برادرشان لوط به آنان گفت: آيا تقوا پيشه نمى کنيد؟ (161) إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ (162) همانا من براى شما فرستاده اى امين هستم. (162) فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ (163) پس از خدا پروا داشته باشيد و از من اطاعت کنيد. (163) وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ ۖ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَىٰ رَبِّ الْعَالَمِينَ (164) و من براى اين [رسالت] هيچ مزدى از شما طلب نمى کنم، مزد من جز برعهده خداوندگار جهانيان نيست. (164) أَتَأْتُونَ الذُّكْرَانَ مِنَ الْعَالَمِينَ (165) آيا از ميان مردم جهان با مردان آميزش مى کنيد. (165) وَتَذَرُونَ مَا خَلَقَ لَكُمْ رَبُّكُمْ مِنْ أَزْوَاجِكُمْ ۚ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ عَادُونَ (166) و آنچه را خدا از همسرانتان براى شما آفريده است رها مى سازيد؟ [براى اين کار توجيهى نداريد ]بلکه شما قومى تجاوزکاريد. (166) قَالُوا لَئِنْ لَمْ تَنْتَهِ يَا لُوطُ لَتَكُونَنَّ مِنَ الْمُخْرَجِينَ (167) گفتند: اى لوط: اگر [از اين روش] دست برندارى حتماً تبعيد خواهى شد. (167) قَالَ إِنِّي لِعَمَلِكُمْ مِنَ الْقَالِينَ (168) [لوط] گفت: همانا من از عمل شما به شدّت متنفّرم. (168) رَبِّ نَجِّنِي وَأَهْلِي مِمَّا يَعْمَلُونَ (169) پروردگارا! مرا و خانواده ام را از آنچه اينان مى کنند نجات بده. (169) فَنَجَّيْنَاهُ وَأَهْلَهُ أَجْمَعِينَ (170) پس او و خانواده اش را همگى نجات داديم. (170) إِلَّا عَجُوزًا فِي الْغَابِرِينَ (171) مگر پيرزنى (زن لوط) را [که] در باقى ماندگان [بود]. (171) ثُمَّ دَمَّرْنَا الْآخَرِينَ (172) سپس ديگران را ريشه کن کرديم. (172) وَأَمْطَرْنَا عَلَيْهِمْ مَطَرًا ۖ فَسَاءَ مَطَرُ الْمُنْذَرِينَ (173) و بارانى [از سجّيل] بر آنان بارانديم پس چه بد بود باران [عذاب] اخطارشدگان! (173) إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً ۖ وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُمْ مُؤْمِنِينَ (174) بى شک در اين [حادثه] نشانه اى [بزرگ] وجود دارد، و بيشتر آنان مؤمن نبودند. (174) وَإِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (175) و همانا پروردگار تو آن عزّتمند و صاحب رحمت است. (175) كَذَّبَ أَصْحَابُ الْأَيْكَةِ الْمُرْسَلِينَ (176) مردم <اَيکه> رسولان را تکذيب کردند. (176) إِذْ قَالَ لَهُمْ شُعَيْبٌ أَلَا تَتَّقُونَ (177) آن گاه که شُعيب به آنان گفت: آيا تقوا پيشه نمى کنيد؟ (177) إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ (178) همانا من براى شما فرستاده اى امين هستم. (178) فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ (179) پس، از خدا پروا داشته باشيد و از من اطاعت کنيد. (179) وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ ۖ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَىٰ رَبِّ الْعَالَمِينَ (180) و من براى اين [رسالت] هيچ مزدى از شما طلب نمى کنم، مزد من جز به عهده خداوندگار جهانيان نيست. (180) ۞ أَوْفُوا الْكَيْلَ وَلَا تَكُونُوا مِنَ الْمُخْسِرِينَ (181) پيمانه را کامل بدهيد و از کم دهندگان نباشيد. (181) وَزِنُوا بِالْقِسْطَاسِ الْمُسْتَقِيمِ (182) و [کالاها را] با ترازوهاى درست وزن کنيد. (182) وَلَا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْيَاءَهُمْ وَلَا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ (183) و از اشياى مردم [و حقوق آنان] نکاهيد و در زمين به فسادگرى نکوشيد. (183) 🌸🌸🌸🌸 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۷۴ 🌷 یکی از مراحل نهی از منکر: می دانیم که یکی از فروع دین، «نهی از منکر» است. بر اساس این وظیفه، هیچ مسلمانی حق ندارد در برابر کارهای زشت بی تفاوت باشد و باید در مقابل آن موضع بگیرد. البتّه نهی از منکر، سه مرحله دارد که یکی از آنها در هر حالی بر تمام مسلمانان واجب است؛ ولی دو مرحله‏ ی دیگر با وجود شروطش واجب می شود: 1ـ مرحله‏ ی قلبی؛ 2ـ مرحله‏ ی زبانی؛ 3ـ مرحله‏ ی عملی. در مرحله‏ ی قلبی، انسانِ باایمان با دیدن یا شنیدن یک گناه و کار زشت، از آن کار احساس تنفّر می کند. روشن است که برای داشتن این احساس، نیازی به سخن گفتن یا انجام کاری نیست؛ بلکه انسان با مشاهده‏ ی نافرمانی خدا، ناخودآگاه احساس بدی پیدا می کند. این مرحله هرچند به چشم دیگران نمی آید، سرچشمه‏ ی دو مرحله‏ ی بعد ـ یعنی مراحل زبانی و عملی ـ است؛ زیرا کسی که در دل از کاری بدش نیاید، نمی تواند دیگران را از آن نهی کند، و اگر هم بکند، کاری ساختگی و بی ثمر کرده است. در این آیه‏ می خوانیم که حضرت لوط به قوم گنهکار خویش فرمود «من از کار زشت شما بسیار متنفّرم»، و بدین وسیله به آنان اعلام کرد که با تمام وجود از گناهانشان تنفّر دارد. علاوه بر قرآن کریم، پیشوایان معصوم ما نیز تأکید فراوانی بر لزوم تنفّر قلبی از گناه و کار زشت کرده اند؛ چراکه بر اساس روایات، ناراحت نبودن از نافرمانی خدا و خشنودی از آن، باعث شریک شدن انسان در آن می شود. در روایتی از امام رضا می خوانیم: «هر کس در هنگام انجام کاری حضور نداشته ولی از آن خشنود باشد، مانند کسی است که حضور داشته و آن را انجام داده است.» در حدیث دیگری از امیر مؤمنان علی می خوانیم: «کسی که به کار گروهی راضی باشد، مانند کسی است که در آن گروه و همراه آنان بوده. و هر کس به کار باطلی دست بزند، دو گناه کرده است؛ یکی، گناه انجام دادن آن، و دیگری، گناه خشنودی از آن.» در روایتی پندآموز از امام صادق نقل شده که به یکی از شیعیان فرمود: «آیا شما گاهی در کوفه ساکن می شوید؟» آن شخص عرض کرد: «بله.» حضرت فرمود: «قاتلان امام حسین(ع) را پیش رویتان می بینید[و بی تفاوت می گذرید]؟» او عرض کرد: «فدایت شوم؛ دیگر هیچ کس از آنان باقی نمانده است.» امام(ع) فرمود: «پس تو فقط کسی را قاتل می دانی که [مستقیماً] کشته باشد یا در کشتن کمک کرده باشد؟ مگر نشنیده ای که خدا [در قرآن] به پیامبر فرموده است: «[به یهودیان] بگو: پیش از من، پیامبرانی با معجزات و دلایل روشن آمدند و معجزاتی را که شما اکنون از من می خواهید نیز آورده بودند. اگر راست می گویید، چرا آنان را کشتید؟» سپس امام فرمود: «یهودیان زمان محمّد کدام پیامبر را کشته بودند؛ در حالی که بین محمّد و عیسی ، پیامبری نبود. آنان فقط بدین علت قاتل شمرده شدند که به کشته شدن پیامبران گذشته[توسّط پدرانشان] راضی بودند [و بسیاری از کوفیان نیز هم اکنون به کشتن امام حسین توسّط پدرانشان راضی هستند].» در جهان امروز نیز بسیاری از مردم مظلوم در گوشه و کنار دنیا از سوی دولت های متجاوز مورد ظلم و ستم قرار می گیرند. از این رو بر همه‏ ی مسلمانان و عدالت خواهان جهان لازم است که از ظلم ستمگران در هر جای دنیا ابراز تنفّر کنند. 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 *🍃خداوند خواهان رسیدن انسان به حق و دستیابی به عقاید کردارهای شایسته و صحیح است.* 📖 یک نکته از صفحه ١۵١ قرآن کریم
به مناسبت هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام، درباره این اقدام ضد دین و غیر انسانی نکات زیر باید مورد توجه قرار بگیرد... بقیع ۱ - وهابیت که ساخته‌ی ذهن آل عبدالوهاب است در سال ١٢٠٠ قمری در عربستان حاکمیت دینی را در دست گرفت در حالیکه آل سعود، حاکمیت سیاسی عربستان را عهده‌دار بوده و هست. محمدبن عبدالوهاب بنیانگذار این فرقه، فهم غلط خود از دین اسلام را که در افکار و نوشته‌هایش آشکار است، از ابن تیمیّه و ابن قیّم جوزی گرفته است. ۲ - در هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری پس از اشغال مکه، وهابیان به سرکردگی عبدالعزیزبن سعود روی به مدینه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر، سرانجام آن را اشغال نموده، مأمورین عثمانی را بیرون کردند و به تخریب قبور ائمه بقیع و دیگر قبور هم چنین قبر ابراهیم فرزند پیامبر اکرم، قبور زنان آن حضرت، قبر ام البنین مادر حضرت اباالفضل العباس و قبر عبدالله پدر پیامبر و اسماعیل فرزند امام صادق علیهم السلام و بسیاری قبور دیگرپرداختند. ۳ - فقط شیعیان و اماکن مقدسه آن‌ها نبودند که وهابیان آثار مجد و شکوه خود را در آن به نمایش گذاشته‌اند، مکه مکرمه و طائف نیز از حملات آنان در امان نماند. «جمیل صدقی زهاوی» در خصوص فتح طائف می‌نویسد: «طفل شیرخواره را بر روی سینه مادرش سر بریدند، جمعی را که مشغول فراگیری قرآن بودند کشتند، چون در خانه‌ها کسی باقی نماند، به دکان‌ها و مساجد رفتند و هر کس بود، حتی گروهی را که در حال رکوع و سجود بودند، کشتند.» ۴ - یکی از رفتارهای این فرقه، در سال ١٣٤٤ قمری [ ٩٤ سال قبل]انجام شد که طی آن مزار ائمه بقیع ع. را تخریب کردند. این جنایت، در راستای همان جنایاتی است که پیش از این، از زمان متوکل ناصبی شروع شده و در این زمان نیز با انفجار مقام عسکریین در سامرا ادامه یافته است و اکنون نیز وسعت آن به جنایاتی هم‌چون هتک حرمت مساجد و تخریب مساجد و حسینیه‌ها که در بحرین و توسط همان گروه‌ها انجام شده، رسیده است. ۵ - خداوند به پیامبرش فرمود::‌ای رسول ما! بگو که من هیچ پاداشی در برابر رسالت خود نمی‌خواهم، جز مودت اهل بیت من. وهابیت اگر کمترین ذره‌ای برای فرمایش خدا و پیامبرش ارزش قائل بودند، مقبره اهل بیت پیامبر را خراب نمی‌کردند. ۶ - کمترین اثر این مقابر این است که از شعائر الهی است. شعائر، نشانه‌ای است که انسان را به یاد خدا می‌اندازد. در قرآن مصادیق متعددی از آن آمده است: «دو کوه صفا و مروه از شعائر الهی است» سوره بقره آیه ١٥٨ و نیز «از مقام ابراهیم عبادتگاهی برگیرید» سوره بقره آیه ١٢٨ و همینطور «درباره مدفن آن‌ها [اصحاب کهف]نزاع کردند که چه کنیم؟ گروهی گفتند بر روی قبر آن‌ها بنایی بسازیم. گروه دیگر که در این کار پیروز شده بودند گفتند مدفن آنان را مسجد می‌سازیم» سوره کهف آیه ٢١ 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
23.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قسمت2️⃣ 🗣 کارشناس برنامه: حجت الاسلام و المسلمین اسکندری(حفظه الله) 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
📝 (خلاصه قسمت ۲) 👈مخلَص کلام چیه ؟!🤔 🔺 خدای متعال در توصیف عظمت قرآن در دوره‌ی مبارکه‌ی حشر اینگونه فرمود: لَوْ أَنزَلْنَا هَٰذَا الْقُرْآنَ عَلَىٰ جَبَلٍ لَّرَأَيْتَهُ خَاشِعًا مُّتَصَدِّعًا مِّنْ خَشْيَةِ اللَّهِ 🔺 نزول قرآن با عظمت بر انسان از نعم بزرگ الهی است. 🔺 خدای متعال کسانی را که در آیات قرآن تدبر نمی‌کنند، مذمت کرده است. 🔺 خدای متعال در قرآن از بیان هیچ چیزی دریغ نکرده است: مَّا فَرَّطْنَا فِي الْكِتَابِ مِن شَيْءٍ 🔺 یکی از موضوعات آیاتی که قرآن مطرح می‌کند، سیر در آیات آفاقی و انفسی است: سَنُرِيهِمْ آيَاتِنَا فِي الْآفَاقِ وَفِي أَنْفُسِهِمْ حَتَّىٰ يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd