eitaa logo
🌹🌹یاصاحب الزمان ادرکنی 🌹🌹
36 دنبال‌کننده
523 عکس
358 ویدیو
7 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️شبهه ۱۹ 👇👇👇👇👇👇👇👇 چرا خداوند موجودات را خلق کرد مگر خداوند به موجودات نیازمند بوده که خلقشان کرد؟ آیا این نقص برای خداوند نیست❓
جواب اول به شبهه ۱۹👇👇 ✅هر «بود»ی ، «نمود»ی دارد؛ نمی شود خداوند فیاض باشد ، اما فیضی نداشته باشد ، همان گونه که نمی توان نور باشد، اما روشنایی نداشته باشد. و رحمت باشد، اما بخشش نداشته باشد! بنابراین از همین جا می توان نتیجه گرفت که خلقت جهان نتیجه صفات خداوند است . خداوند فیض و بخشش دارد . لازمه آن این است که هر چه امکان وجود دارد ، فیض و هستی خداوند را دریافت کند چون قابلیت وجود برای جهان هستی بود ، خداوند آن را آفرید؛ بنابراین جهان هستی ، نشان دهنده صفات خداوند است. خداوند از آن جا که "علم" و "قدرت" و "فضل" و "جود" بی نهایت دارد ، جهان و انسان را آفریده ،لازمه این صفات آن است که خلقت خداوند بهترین و کامل‏ترین آفرینش باشد، یعنی در مجموعه هستی اگر وجود مخلوقی، زیبایی و کمال آفرینش مجموعه عالم را افزایش دهد، لازم است خدا آن موجود را خلق کند، زیرا عدم خلقت آن موجود، یا ناشی از عدم اطلاع و آگاهی از زیبایی آن است، یا در اثر ضعف و ناتوانی از خلقت آن است. ادامه دارد 👇👇👇👇
جواب دوم به شبهه ۱۹ ✅ علت ایجاد یک اثر هنری مانند خط خوش یا نقاشی زیبا و بی نظیر از یک صحنه چشم نواز یا سرودن شعری لطیف و دل انگیز چیست؟ علت خلق یک ابتکار توسط مبتکر چیست؟ آیا خلق این آثار نشانه دارایی و ثروت و نبوغ خالق است یا نشانه نقص او؟ حقیقت امر این است که خالق یک خط یا نقاشی نیازی به اثر خویش ندارد و اثر خلق شده نشانه توان او می باشد. خدای متعال نیز در خلق عالم نیازی به مخلوقات نداشت و این خلق زیبا و دقیق بیانگر علم و قدرت بی نظیر خالق آن است. هدف حضرت حق از خلق عالم -با بی نیازی که از موجودات دارد- به کمال رساندن آنها بود. چرا که سراپای موجودات نقص و نیاز است.در واقع خلق موجودات لطف حضرت حق به آنها و رساندن آنها از فقر محض به کمال محض در سایه مهر و ربوبیت حضرت حق است. نکته اول 👌✅میل آدمی به خلق شدن قابل اثبات است و انکار این میل تنها از باب مجادله است و گرنه از بین میلیونها اسپرم تنها همین من و شما بودیم که بر اساس میل خودمان به ثمر نشستیم و مابقی دور ریخته شدند. نکته دوم غالب افراد بشری وسایل بی ارزش را دور می ریزند.اما برخی افراد زیرک و با ذوق و سلیقه از همین وسایل دورریختنی اشیایی زیبا و مفید و گاه قیمتی می سازند.به گونه ای که سایرین می گویند یعنی واقعا این وسایل عجیب از همین اشیای بی ارزش ساخته شده اند؟اصلا باورکردنی نیست.احسنت به خالق آن.گاه خالقان همین اشیا عمر خویش را صرف برپایی نمایشگاهها می کنند وافراد دسته دسته فوج فوج برای دیدن از آن سرازیر می شوند. آیا این کار بیانگر قدرت خالق آن اثر نیست؟ ادامه دارد 👇👇👇👇
جواب سوم به شبهه ۱۹👇👇 خداوند کمال محض می باشد ؛ و هدف و غایت داشتن برای او بی معنی است. لذا او خلق می کند ، چون خالقیّت اقتضای ذات اوست. یعنی خالقیّت عین ذات اوست و فرض خدای غیر خالق ، مثل فرض مربّع سه ضلعی ، فرضی است متناقض. 👌☘برای این که جواب این سؤال مشخص شود به خودمان رجوع می کنیم. ما انسان ها قوّه ی خیال و تعقّل داریم ؛ قوّه ی شنوایی و بینایی داریم ، که گوش و چشم ابزار آنها می باشند ؛ حتی کمال جویی و آگاهی جویی داریم؛ و ... ؛ اینها کمالات ذاتی ما یا به تعبیری ، اوصاف ذاتی ما هستند ؛ به نحوی که اگر این قوا نباشند موجودی به نام انسان نیز نخواهد بود و نقص و ضعف در این قوا ، یک نحوه نقص و ضعف در انسان بودن ماست. ــ توجه : داشتن چشم و گوش برای دیدن کافی نیست. برای دیدن و شنیدن نیاز به قوّه ی بینایی و شنوایی هست که قوایی روحی هستند برای همین است که انسان در حالت خواب بدون چشم و گوش نیز می بیند و می شنود ــ. حال اگر کسی از ما بپرسد که شما چرا می بینید یا می شنوید؟ چه جوابی می دهیم؟ جواب می دهیم که: می شنوم و می بینیم چون انسانم و قوّه ی شنوایی و بینایی دارم. به همین صورت ما تخیّل می کنیم، تعقّل می کنیم و در پی آگاهی هستیم ؛ چون انسانیم و اینها از ذاتیّات انسان است. موجودی که قوّه ی شنوایی و بینایی ــ نه چشم و گوش ــ و تعقّل و تخیّل و علم جویی و کمال جویی ندارد ، یقینا انسان نیست ؛ چون فاقد کمالات اوّلیه انسانی است .چنین موجودی اگر زنده و از نظر ظاهری شبیه انسان باشد ، تنها یک شبه انسان است . مثل این است که میمونی را با جرّاحی پلاستیک شبیه انسان کنند. البته توجّه شود که مراد داشتن اصل این قواست نه فعلیّت یافتن آنها(چون گاهی کسی انسان است ولی بخاطر جنون یا مریضی و...اینها را ندارد) ادامه دارد 👇👇👇👇
🗡 دَعـوا شُدهـ بۅد، آقـا اَݦیـرَالمـومنیݩ(ع) رښید. گفتــ: آقاے قصاب ولش ڪُݩ بزار برهـ. گفتــ: بهـ تو رَبطے ندارهـ. گفتــ: ولۺ ڪُن بزار برهـ. به تو ربطی ندارهـ. دَستشـو بُرد بالا، مُحڪَم گُذاشتــ تو صـوږَٺ عَـلـے(ع). آقـا سَرشـو اَنداخـٺــ پاییݩ رفتـ. مَردُم ریختݩ گفتݩ فَهمیدے ڪیو زدے؟! گفتــ: نهـ فضولے میڪرد زدمش. گفتݩــ: زدے تو گوش عَـلـے(ع)، خَلیفہ مسلمیݩ. ســاتورو بَرداشتــ دَستِشو قَطع ڪَرد، گفتــ: دستے ڪه بخورهـ تو صورتــ عَـلـے(ع) دیگهـ مال من نیست... دستی ڪه بخوره تو صورت امــام زمانمـــ نباشـہ بهـترهـ..... 🌷امـام زمـاݩ(عـج) فـرمـود: هَر موقعـــ گناهـ میڪنے یـہ سیلے تـو صورٺـ مَـݩ میـزنے.🌷 📚بحارالانوار ج۴۱، ص ۲۰۳-۲۰۴ الخرائج و الجرائح، ج۲، ص۷۵۸-۷۵۹
✨﷽✨ ✍امام علی علیه‌اسلام میفرماید: پسرکم، سفارش مرا درک کن، و خود را میان خویشتن و دیگران، میزان در نظر آور؛ پس آنچه براى‌خود، دوست مى‌دارى براى غیر خود نیز دوست بدار .. و آن‌چه براى خود نمى‌پسندى، براى دیگران نیز مپسند .. ستم مکن همان گونه‌ که، دوست ندارى به تو ستم شود .. و نیکى کن همچنان‌که، دوست دارى به تو نیکى کنند .. زشت بشمار براى خود آن‌چه را، از غیر خودت زشت مى‌دانى .. و از مردم براى‌خود چیزى را بپسند که خودت در حق آنان مى‌پسندى! مگو آنچه را نمى‌دانى، بلکه، هر چیزى را که مى‌دانى هم مگو .. و مگو آن‌چه را دوست ندارى به تو، بگویند! تو نیز به دیگران مگو.» 📚نهج‌البلاغه، نامه‌۳۱، نامه‌به فرزند
🥀 گفتم منم اهل خطا گفتی که بخشیدم بیا گفتم شکستم توبه هااا گفتی که بخشیدم بیا گفتم که ای ستّار من ؟ ای حضرتِ غفّار من ؟ من بر خودم کردم جفا گفتی که بخشیدم بیا گفتم ز خوبی خالی ام من دانه ای پوشالی ام بنگر تهی دستم خدا گفتی که بخشیدم بیا گفتم که احوالم بد است از بس گناهم بی حد است بخشیده ای این بنده را ؟ گفتی که بخشیدم بیا گفتم که نفسم سرکش است جایم درون آتش است اغفرلنا اغفرالنا گفتی که بخشیدم بیا لاادری صد بار اگر توبه شکستی باز آ 🥀
10.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 سخنرانی حدود ۵۰ سال پیش بلبل بوستان حضرت مهدی (عج) شهید حاج شیخ احمد کافی(ره) در مورد پیاده‌روی اربعین بفرستید برای کسانی که میگویند پیاده روی اربعین رو جمهوری اسلامی درست کرده 🏴👈 هزار و یک چرااااااااا... ورود👆👆👆👆👆
از پریشان شدنم بستر من ریخت به هم بنگر از زهر،که بال و پر من ریخت به هم جگرم پیشتر از زهر جفا سوخته بود جگرم پاره شد و خواهر من ریخت به هم جگرم سوخته از خنده ی قنفذ باشد باورم نیست چنین باور من ریخت به هم با تو سربسته بگویم که درآن کوچه،چه شد مادرم پیش دو چشم تر من ریخت به هم دست من بود به دستش که ره ما سد شد بی هوا زد به رخ مادر من ریخت به هم وسط کوچه سر مادرمان پایین بود تا زمین خورد همه پیکر من ریخت به هم سر او خورد به دیوار به یک ضربه ولی تا که دیدم سر او را سر من ریخت به هم زینبم گریه ی تو قلب مرا می شکند ار تماشای تو خاکستر من ریخت به هم پهلویم چکمه نخورده ست چرا بی تابی فکر کردی نکند حنجر من ریخت به هم چون به گودال رسیدی بگو از سوز جگر غیرت الله ببین معجر من ریخت به هم 🔸شاعر: ____________________ 👈 هزار و یک چرااااااااا..
1_11325542484.opus
663.6K
چرا استفاده از تلفن ثابت مقرون به صرفه است❓❓❓ ✅ امتیاز استفاده از تلفن ثابت‌... (99%) خانواده ها اطلاع ندارند. لطفا برای همه بستگان خود ارسال بفرمائید! 👈 هزار و یک چرااااااااا..