eitaa logo
چهارشنبه های زهرایی.آتش به اختیار
2.3هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
2.7هزار ویدیو
99 فایل
|گروه جهادے چهارشنبه های زهرایے✨| -هیئت شهیـ🥀ـده های انقلاب -موسسه راه بهشت اطـ💞ــهر خادم ڪانال : 09105830377 @yazahraa1397
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹سهم امروز ختم نهج البلاغه از حکمت ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌼🍃✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ 💠 هرگاه نيكوكاری بر روزگار و مردم آن غالب آيد، اگر كسی به ديگری گمان بد برد در حالی كه از او عمل زشتی سرنزده، ستمكار است، و اگر بدی بر زمانه و مردم آن غالب شود، و كسی به ديگری خوش گمان باشد، خود را فريب داد. 📒 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌼🍃✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ 💠 (شخصي از امام پرسيد حال شما چگونه است؟ حضرت فرمود:) چگونه خواهد بود حال كسی كه در بقای خود ناپايدار، و در سلامتی بيمار است، و در آنجا كه آسايش دارد مرگ او فرامی رسد!. 📒 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌼🍃✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅ 💠 چه بسا كسی كه با نعمتهایی که به او رسيده، به دام افتد، و با پرده پوشی گناه، فريب خورد، و با ستايش شدن، آزمايش گردد، و خدا هيچ كس را همانند مهلت دادن، نيازمود. 📒 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌼🍃✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ 💠 دو تن به خاطر من به هلاكت رسيدند: دوست افراط كننده، و دشمن دشنام دهنده. 📒 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌼🍃✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ 💠 از دست دادن فرصت، باعث اندوه می شود. 📒 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌼🍃✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ 🌸 || @yazahraa_1397
📸| و او ثابت ڪرد اگر واقعا منتظر شہادت باشی شہادت دنبالت میاد :) و می‌شود حتی در ڪوچہ‌پس‌ڪوچہ‌هاۍ تہران هم بہ اوج رسید🕊!' بہ‌مناسبت‌سالروز‌ضربت‌خوردنِ‌ شہیدغـیرت‌| شہیدعلـےخلیلی‌' ... ➰➰➰➰➰ @shahid_mohammad_mohammadi ➰➰➰➰➰
چه شده است که شما را از خدا گریزان و به سوی غیر خدا راغب می بینم...؟! "مولاعلی" ✨ 🌸 || @yazahraa_1397
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅 آیه ۱۲ سوره انعام به رحمت خداوند اشاره دارد. ♻️موضوع وجوب رحمت بر خدا، در قرآن دو بار آن هم در این سوره (آیات ۱۲ و۵۴ ) آمده است.  جمله‏ «لاریب فیه»، هم درباره‏ ى قرآن آمده است، هم درباره‏ قیامت.  ♻️خداوند همان گونه که بر ما تکالیفى واجب کرده است، وظایفى را هم بر خود مقرّر فرموده؛ از جمله: 🔻هدایت کردن: «اِنّ علینا للهدى» 🔺رزق دادن: «على اللّه رزقها» 🔻 لطف کردن: «کتب على نفسه الرّحمة» 🔺 پیروزى و غلبه‏ دین خدا: «کتب اللّه لاغلبنّ انا و رسلى» 👈ولى شرط بهره مند شدن از رحمت الهى، رحم به بندگان است. چنانکه در حدیث آمده است: «مَن لایَرْحَم لا یُرحَم»  ♻️سلمان از پیامبر نقل کرده که فرمود: رحمت خداوند، صد درجه است، یک درجه‏ آن، منشأ همه‏ الطاف الهى در دنیا شده است، خداوند در قیامت، با همه‏ صد درجه رحمت خود با مردم معامله خواهد کرد.  ♻️قرآن، رحمت الهى را بر همه چیز شامل مى‏ داند: «رَحمَتى وَسعت کلّ شى‏ء» و این رحمت، مصداق ‏هاى فراوان دارد، از جمله:  🎈باران: «ینزّل الغیث من بعد ما قنطوا و ینشر رحمته»  🎈باد: «یُرسل الرّیاح بُشرىً بین یدى رحمته»  🎈شب و روز: «و مِن رَحمته جَعَل لکم اللیل و النّهار»  🎈پیامبر: «و ما أرسلناک الاّ رحمة للعالمین»  🎈قرآن: «هذا بصائر للنّاس و هُدىً و رحمة»  🎈تورات: «کتاب موسى اماماً و رحمة»  🎈آزادى: «فأنجیناه و الّذین معه برحمة منّا»  🎈علاقه به همسر: «و جعل بینکم مودّة و رحمة»  🎈گیاهان و میوه‏ها: «فانظُر الى آثار رحمة اللّه کیف یُحیى الارض بعد موتها»  🎈پذیرش توبه: «لاتَقنطوا من رحمة اللّه»  📝پیام ها ۱- یکى از شیوه‏ هاى تبلیغى که پیامبر مأمور به آن است، طرح سؤال و جواب است. «قل لمن... قل للّه»  ۲- هستى بر اساس رحمت است و رحمت الهى بر همه چیز و همه جا گسترده است. «کتب على نفسه الرّحمة»  ۳- همان گونه که آفریده‏ هاى خدا در دنیا (مثل باد، باران، روز و شب، گیاهان...) رحمت است، معاد هم رحمت است. «لیجمعنّکم»  ۴- دلیل بر پا شدن قیامت، برخوردارى مردم از رحمت است. «کتب على نفسه الرّحمة لیجمعنّکم»  ۵ - گرچه رحمت الهى گسترده و لازم است، لکن گروهى خود را محروم مى‏ کنند. «خسروا انفسهم»  ۶- به جاى استدلال، در پى هوا و هوس بودن و به جاى اولیاى خدا، سراغ طاغوت رفتن و به جاى ایمان و اعتقاد به آخرت، کفر ورزیدن و به جاى تسلیمِ نور، تسلیمِ نار شدن، خسارت عظیم کفّار است. (تمام آیه)  💠 پیام صفحه ۱۲۹ قرآن 📿 🌸|| @yazahraa_1397
خدای خوبم در روز عرفه دلم می‌خواهد برای همه بنده‌هایت دعا کنم.الهی شاد کن دلی را که گرفته و دلتنگ است.بی نیاز کن کسی را که به درگاهت نیازمند است امیدوار کن کسی را که به آستانت آمده.بگیر دستانی را که اکنون به سویت بلند است.مستجاب کن دعای کسی که با اشک‌هایش دارد تو را صدا می‌زند.حامی آن دلی باش که تنها شده و راه چاره‌اش باش دستگیرِ دستی باش که درمانده شده و رو به آسمانت دراز خدای نازنین من، عزیز قلب من سلامتی و شادی را مهمان دائمی دل‌های عزیزان و دوستان و همکارانم.گردان. آمین .در بهشت عاشقی و در کنار مضجع نورانی شمس الشموس، خسرو اقلیم طوس، شاه انیس النفوس، حضرت امام رضا علیه السلام، دعاگوی شما هستیم @yazahraa_1397
من رها گشته در خود ادغام گشته درتو از من تا تو راه گریز نمانده است..🤍 | خدا جونم | ✨ 🌸 || @yazahraa_1397
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅 آیه ۱۹ سوره انعام به رسالت جهانی اسلام اشاره دارد. ♻️مشرکان مکّه، از پیامبر اسلام براى رسالتش شاهد مى‏ طلبیدند و نبوّت آن حضرت را نمى‏ پذیرفتند و مى‏ گفتند: حتّى یهود و نصارا تو را پیامبر نمى ‏دانند. این آیه در زمان غربت اسلام، خبر از آینده ‏اى روشن و رسالت جهانى اسلام مى ‏دهد.  🍃حضرت على (ع) در تفسیر عبارت «انّما هو اله واحد» فرمودند: اگر خدایان دیگرى بودند، آنها هم پیامبرانى مى‏ فرستادند.  ♻️عدّه ‏اى را به عنوان اسیر نزد پیامبراکرم‏ آوردند، حضرت از آنان پرسید: آیا تاکنون دعوت به اسلام شده‏ اید؟ گفتند: نه، حضرت فرمود: همه را به محل اَمن برسانند و آزادشان کنند، زیرا کسى که هنوز نداى اسلام را نشنیده است نباید اسیر نمود، سپس این آیه را تلاوت فرمود: «لانذرکم به و من بلغ»  🍃امام صادق (ع) فرمودند: انذار همیشگى باید همراه با منذر همیشگى باشد. پس امامت و رهبرى الهى نیز تا ابد باید همراه قرآن باشد.   ♻️معمولاً در انسان ‏ها انگیزه‏ دفع ضرر، قوى‏ تر از جلب منفعت است. لذا قرآن، به مسأله‏ انذار تأکید کرده است. «لانذرکم» در آیات دیگر نیز مى ‏خوانیم: «ان أنت الاّ نذیر»، «انّما أنا نذیر مبین»  در احادیث متعدّدى «مَن بَلَغ» به ائمّه معصوم تفسیر شده است.  🍃امام صادق‏ (ع) نیز درباره «مَن بَلغ» فرمودند: مقصود کسى است که وظیفه امامت به او رسیده است و او همانند پیامبر، مردم را با قرآن انذار می کند.  📝پیام ها ۱- براى حقّانیت پیامبر اسلام، گواه بودن خداوند کافى است. «قل اللَّه شهید»  ۲- طرح و بیان حقایق به شکل سؤال و جواب از شیوه‏ هاى تبلیغى قرآن است. «قل اىّ شى‏ء...قل اللَّه»  ۳- غفلت و سهو و فراموشى و محدودیّت، هم قدرت خبرگیرى انسان را کم مى‏ کند، هم قدرت گواه بودن او را، و چون خدا از این عوارض دور است، پس بزرگ‏ ترین شاهدها خداوند است. «أکبر شهادة قل اللَّه»  ۴- قرآن، بزرگ‏ترین گواه بر رسالت پیامبر است. «اللَّه شهید بینى و... هذا القرآن»  ۵ - براى مردم غافل، سخن گفتن از زاویه‏ انذار مؤثّرتر است. «لانذرکم»  ۶- رسالت حضرت محمد جهانى و جاودانى و براى همه‏ مردم در همه‏ ى عصرها و نسل‏هاست. «لانذرکم به و مَن بلغ»  ۷- تا قانون به مردم ابلاغ نشود، توبیخ و مسئولیّتى در کار نیست. «و من بلغ» و به اصطلاح علم اصول، عِقاب بدون بیان، قبیح است.  ۸ - از جمله شرایط لازم براى رهبر آسمانى: ✨ایمان به مکتب: «اوحى الى هذا القرآن»، ✨امید به آینده «و مَن بَلَغ»، ✨صلابت «قل لا أشهد» و ✨برائت از شرک است. «انّنى برى‏ء ممّا تشرکون»  💠 پیام صفحه ۱۳۰ قرآن 📿 🌸|| @yazahraa_1397
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌼🍃✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ 💠 دنيای حرام چون مار سمی است، پوست آن نرم ولی سم كشنده در درون دارد، نادان فريب خورده به آن می گرايد، و هوشمند عاقل از آن دوری گزيند. 📒 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌼🍃✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ 💠 (از قريش پرسيدند) فرمود: اما بنی مخزوم، گل خوشبوی قريشند، كه شنيدن سخن مردانشان، و ازدواج با زنانشان را دوست داريم، اما بنی عبد شمس (امويان) دورانديش، و در حمايت مال و فرزند توانمندند كه به همين جهت بدانديش تر و بخيل تر می باشند، و اما ما (بنی هاشم) آن چه در دست داريم بخشنده تر، و برای جانبازی در راه دين سخاوتمندتريم، آنها شمارشان بيشتر اما فريبكارتر و زشت روی ترند، و ما گوياتر و خيرخواه تر و خوش روی تريم. 📒 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌼🍃✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ 💠 چقدر بين دو عمل فاصله دور است : عملی كه لذتش می رود و كيفر آن می ماند، و عملی كه رنج آن می گذرد و پاداش آن ماندگار است. 📒 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌼🍃✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ 💠 (در پي جنازه ای می رفت و شنيد كه مردی می خندد) فرمود: گویی مرگ بر غير ما نوشته شد، و حق جز بر ما واجب گرديد، و گويا اين مردگان مسافرانی هستند كه به زودی باز می گردند، در حالی كه بدنهايشان را به گورها می سپاريم، و ميراثشان را می خوريم. گويا ما پس از مرگ آنان جاودانه ايم! آيا چنين است؟ كه اندرز هر پنددهنده ای از زن و مرد را فراموش مي كنيم؟ و خود را نشانه تيرهای بلا و آفات قرار داديم؟ 📒 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅•═༅𖣔✾🍃‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌼🍃✾‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌𖣔༅═•┅─ 🌸 || @yazahraa_1397
ای بزرگی ڪه در هرڪار بزرگی امید به اوست یا عظیم ترجی لکل عظیم ✨ 🌸 || @yazahraa_1397
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅 آیات ۲۹_۳۰ سوره انعام به خطاب خداوند به کافران در قیامت اشاره دارد. ✳️ در آیه ۲۷ و ۳۰، دو بار کلمه‏ «و لو ترى» تکرار شده است تا صحنه‏ هاى سخت قیامت را ترسیم و گامى براى هدایت مردم باشد.  ✳️ طبق آیه‏ ۳۰ خداوند با مجرم سخن مى‏ گوید. ولى بعضى آیات، سخن گفتن خدارا با آنان نفى مى‏ کند. «لایکلّمهم اللَّه»، این مطلب یا اشاره به مواقف و صحنه‏ هاى مختلف در قیامت است، و یا آنکه مراد آن است که خداوند با آنان کلام طیّب و دلشادکننده نمى‏ گوید.  ✳️ در آیه‏ ۲۲، خداوند کفّار را در برابر نفى توحید مؤاخذه نمود: «أین شرکاؤکم» و در آیه ۲۷ به خاطر تکذیب نبوّت مؤاخذه کرد: «لانکذّب بایات ربّنا» و در آیه ۳۰ به سبب انکار قیامت مؤاخذه مى‏ کند. «ألیس هذا بالحقّ»  ✳️ اسلام براى انسان‏ ها چند نوع حیات را ترسیم مى‏ کند:  ۱- حیات دنیا. «زهرة الحیاة الدّنیا»  ۲- حیات برزخى. «من ورائهم برزخ الى یوم یبعثون»  ۳- حیات معنوى و هدایت. «دعاکم لما یحییکم»  ۴- حیات اجتماعى. «ولکم فى القصاص حیاة»  ۵ - حیات طیبه (در سایه‏ قلب آرام و قناعت). «فلنحیّینه حیاة طیّبة»  📝پیام ها ۱- مشرکین، افرادى سطحى‏ نگر و مادّى هستند و محدوده‏ حیات را تنها در همین دنیا مى‏ بینند و منکر رستاخیزند. «اِن هى الاّ حیاتنا الدّنیا» (اگر در جاى دیگر قرآن مشرکین بت را شفیع خود مى‏ دانند: «هؤلاء شفعاؤنا» مرادشان شفاعت در دنیاست.)  ۲- خداوند، پیامبرش را تسلیت و دلجویى مى ‏دهد که همه‏ لجاجت‏ها بى‏ پاسخ نخواهد ماند. «و لوترى‏»  ۳- مجرمان، همانند اسیران ذلیل، بازداشت و نگه‏داشته مى‏ شوند. «اذ وقفوا»  ۴- در قیامت قاضى و بازپرس در درجه‏ اوّل خود خداوند است. «قال ألیس هذا بالحقّ»  ۵ - اعترافات کفّار و مشرکان در قیامت، سودى ندارد. «قالوا بلى‏... فذوقوا»  ۶- کفّار، در قیامت بارها سوگند یاد مى‏ کنند. «واللّه ربّنا ما کنّا مشرکین - قالوا بلى‏ و ربّنا»  ۷- کیفرهاى قیامت، به خاطر مداومت در کفر و انکار معاد در دنیاست. «و مانحن بمبعوثین... فذوقوا العذاب بما کنتم تکفرون» 💠 پیام صفحه ۱۳۱ قرآن 📿 🌸|| @yazahraa_1397