بیانیه مشترک انجمنهای اسلامی غیر وابسته به اتحادیههای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
♦️به نام ایران
"برق چشمان اهریمن بوی قتل میدهد
و لبخند گل سرخ گویاست
چه سرها که در این باغ بریدهاند"
🔹تاریخ هزاران سالهی ما گویاست که تمامی متجاوزین به خاک زرخیز میهن، پیش از شادی پیروزیشان به دستان پر خشم و توان فرزندان این خاک دچار شدهاند
و کمانهایی همچون کمان آرش، مادامی که این خاک، وطن ما، از گزندی در خطر باشد، پاسدار وجب به وجب این میهن خواهند بود؛ خاکی که به خون جوانانی سیاوشْخوی آبیاری شده است و نخلهای بلند قامت سرفرازش در خوزستان، گویاترین شاهد برای سر دادنْ برای نگاهداشت میهن است.
خیلیها آمدند که بمانند ولی ما بودیم و نگذاشتیم.
امروز که دماوند و زاگرس، داغدار ترین سرفرازان میهناند و نام شهدا را به شانه میکشند، دشمنان بد سرشت که هوس ماجراجویی با ایرانیان کردهاند بدانند که راهی پر از پوچی برگزیده اند.
🔹انجمنهای اسلامی دانشجویان ضمن تسلیت به ملت صبور و انديشمند ایران، تجاوز سحرگاه روز جمعهی رژیم جعلی به خاک میهن و به خاک و خون کشیدن جمعی از فرماندهان، سربازان میهن، دانشمندان و هموطنان غیر نظامی بیگناهمان، توسط رژیم کودککشِ غاصب را محکوم میکنند و اعلام میدارند به دادخواهی با قلم و اندیشهشان در حکم اسلحهِ درد تا زمان خونخواهی از پیکرهای پاک، در کنار سربازان وطن ایستاده اند.
🔹همچنین برداشتن گامهای محکم نخبگان این خاک برای دستیابی و استفاده صلح آمیز از تمامی فناوریهای نوظهور، حق مسلم ملت شریفمان میدانیم که میراثی برای فرداییان این میهن خواهد بود. به شهادت رساندن دانشمندان هسته ای کشور توسط رژیم جعلی، کرداری ناپسند، غیر انسانی و ناتوان است؛ ناتوان از بازدارندگی جوانان برای دسترسی به فناوریهای صلح آمیز از جمله فناوری هستهای.
🔹از جامعه فرهیختگان، نخبگان، دانشجویان، اساتید و دانشگاهیان خواستاریم که در ضربه های دشمن برای عدم تحقق دستیابی به این حق مسلم ملت، سکوت نکنند و در فضای علمی و بین المللی، صدای دانشمندان شهیدمان باشند.
🔹در شرایط جنگی و التهاب در خاک پاکمان، وقت آن رسیده که اختلافات و تفاوتها را کنار گذاشته و همگی برای ایران و با نام ایران بار دیگر تا مشخص کردن تکلیف جنگ تحمیلی رژیم جعلی همصدا و همنفس شویم؛ چرا که نفس برای ما یکیست و آن خاک ایران است.
از تمامی تشکلها و پایگاههای مدنی که میتوانند با زبان مشترک ما که ایران است گفتمانی ایجاد کنند، درخواست همصدایی داریم و انجمنهای اسلامی دانشجویان خود را پیشاهنگ این جبهه میدانند.
چو ایـران نبـاشد تـن مـن مباد
بدین بوم و بر زنده یک تن مباد
انجمن اسلامی دانشجویان تحولخواه دانشگاه علوم پزشکی آبادان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل
انجمن اسلامی دانشجویان نواندیش دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه علوم پزشکی اهواز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد
انجمن اسلامی نسل نو دانشگاه علوم پزشکی یزد
🆔@mefdanews
⭕️ دکترحبیبی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت:
تمهیدات وزارت بهداشت برای امنیت و آرامش دانشجویان در شرایط بحرانی فعلی
🔹️باید به دشمن جواب دندان شکنی داد تا دیگران جرات نکنند به خاک ما چشم بدوزند
🔹️نیاز دانشجویان داخلی و خارجی در شرایط استرسزا به حمایت و حضور مسولان دانشگاهی
🔹️اختیار دانشگاهها نسبت به تعویق و یا برگزاری مجازی امتحانات
🔹️تاکید بر اهمیت پاسخگویی عاطفی مشاورهای و روانی به دانشجویان در شرایط پر اضطراب
🔹️دانشجویان بینالملل به دلیل لغو پروازهای داخلی و خارجی به مکان امن منتقل شدند.
🔹️تاکید معاونان فرهنگی و دانشجویی
دانشگاههای علوم پزشکی وزارت بهداشت بر اهمیت نقش دانشگاه در حفظ آرامش و امنیت دانشجویان در فضای خوابگاهی و دانشگاهی
🌐مشروح خبر👇🏻
http://www.mefda.ir/news/424413/
🆔@yazdmefda
🆔️@mefdanews
💎رباعی حماسی با عنوان« شور وطن » سروده آقای رضا زارع شاه آبادی،عضو کانون شعر و ادب دانشکده علوم پزشکی میبد:
🇮🇷دلدادهٔ میهن بشویم از همه جان
زین عشق رسد شور وطن بر همگان
🇮🇷چون ضربت ایران به تلاویو رسد
آسان گذرند از تن خود پیر و جوان
#فرهنگی
#اتحاد_ملّی
#انتقام_ملّی
#تیم_ملّی_سلامت
#دانشگاه_علوم_پزشکی_شهید_صدوقی_یزد
🆔@yazdmefda
🆔@mefdanews
گروه سلامت در بلایا و فوریت ها دانشکده بهداشت با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار می کند:
♨️ وبینار علمی یک روزه "آمادگی و پاسخ نظام سلامت در برابر حوادث شیمیایی، پرتویی و انفجاری"
📆 تاریخ: چهارشنبه ۱۴۰۴/۰۳/۲۸
⏰ زمان: ۷:۳۰ الی ۱۱:۳۰
📍 محل برگزاری: آنلاین، در بستر اسکای روم
👨🏻💻👩🏻💻 https://skyroom.online/ch/yazdbehdasht/havades
🎙سخنرانان:
دکتر محمدرضا خواجه امینیان
دکتر محمدرضا صادقیان
دکتر سعید رضا پهلوانپور
دکتر سمانه میرزائی
دکتر روح الله فلاح
دکتر فایزه زینلی
📌 اهداف وبینار:
✅ آشنایی با اثرات عوامل شیمیایی، پرتویی و حوادث انفجاری
✅ آمادگی مراکز بهداشتی درمانی در برابر حوادث شیمیایی، پرتویی و انفجاری
✅ تریاژ، آلودگی زدایی و اقدامات درمانی در حوادث شیمیایی، پرتویی و انفجاری
🎯 گروه هدف:
👨🏻⚕️👩🏻⚕️متخصصان نظام سلامت
🧑🏻🎓👩🏻🎓 دانشجویان علوم پزشکی و دستیاران تخصصی
👨🏻⚕️👩🏻⚕️کارکنان مراکز بهداشتی درمانی (پرستاران، پزشکان، ...)
👨🏻💼🧑🏻💼مدیران و رؤسای بیمارستان ها و شبکه های بهداشت و درمان
🆔@yazdmefda
🆔@mefdanews
#گزارش_تصویری
♡یا علی نام تو بردم نه غمی ماند و نه همّی
♡گوئیا هیچ نه همی به دلم بوده نه غمّی
🎞گزارش تصویری پویش زیبای اطعام عیدغدیر که به همّت هیات دانشجویی حضرت علی اکبر(ع) و بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی نسل نو ، کانون نماز، کانون قرآن عترت؛ برگزار شد.
از بزرگوارانی که در این پویش شرکت کردند و
در این ثواب شریک شدن،سپاسگزاریم.🌱
انشاءالله از همه شما قبول باشه..✨
📍شنبه _ ۲۴ خرداد ماه _ ۱۴۰۴
#هیئت_دانشجویی_حضرت_علی_اکبر
#مدیریت_امور_فرهنگی_و_فوق_برنامه
🆔@yazdmefda
🆔@mefdanews
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد:
⭕️ حفظ همبستگی بین مردم، دانشجویان و تیم سلامت/ توجه به مسائل حفاظتی نظیر تخلیه تلفنی و عدم استفاده از پیام رسانهای خارجی/تشکیل کمیته بحران در بیمارستانها /لغو عملهای زیبایی و خریدهای غیرضروری
💠 رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در دومین نشست ستاد بحران دانشگاه گفت: در شرایط فعلی به گونه ای خدمت رسانی انجام شود که همبستگی بین مردم، دانشجویان و تیم سلامت حفظ گردد.
🌐 ادامه خبر:
https://webda.ssu.ac.ir/?p=47691
📸 گالری تصاویر:
https://webda.ssu.ac.ir/?p=47694
#اتحاد_ملّی
#انتقام_ملّی
#تیم_ملّی_سلامت
🆔@yazdmefda
🆔@mefdanews
🔴سخنگوی دولت: اختلال اینترنت به دلیل این است که برخی اوقات برای مقابله با حملات سایبری مجبور به کاهش سرعت اینترنت هستیم
🆔@yazdmefda
🆔️@mefdanews
🔴برگزاری مراسم قرائت دعای توسل در دانشکده علوم پزشکی میبد
شامگاه سه شنبه ۲۷ خردادماه،مراسم قرائت دعای توسل،با حضور ریاست دانشکده و جمعی از اساتید و کارمندان جهت پیروزی جمهوری اسلامی ایران و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی برگزار شد.
🆔@yazdmefda
🆔️@mefdanews