فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این همه منکر بدتر از بی حجابی داریم، چرا انقدر گیر دادید به حجاب؟!
حجت الاسلام عالی
https://eitaa.com/yazdmohamadmahdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آرمیتای دیروز، آرمیتای امروز
🔹بزرگ شده بود. مثل کودکیاش که بازیگوشی میکرد و آتش میسوزاند، نبود. دیگر برای خودش نمیرفت و نمیآمد و وسط حرف میهمان نمیپرید؛ آنهم چه میهمان رودربایستیداری؛ مقام معظم رهبری. حالا موقع حرف زدن دستش به نشانه احترام روی سینه بود.
🔹از لباس کودکانه قرمز رنگش هم خبری نبود و چادر سر داشت، برای خودش خانمی شده بود. وقتی آقا متوجه شدند او کیست، با تعجب شوقآوری گفتند: عه؟ این آرمیتاست؟ آرمیتا احوالت چطوره خانم؟
🔹آقا هم از این دیدار غیرمنتظره و این همه تغییر محسوس در آرمیتا شوکه شدند، اصلا انتظار نداشتند دخترِ کوچولویی که روزی پای صندلیشان پری دریایی نقاشی میکشید و حسابی شیرینزبانی میکرد، حالا اینقدر بزرگ شده باشد که نتوان او را به سادگی شناخت.
🔹آقا میپرسند؛ چرا خودت را معرفی نکردی؟ آرمیتا اما نمیتواند مثل قبل که حاضرجواب بود به راحتی پاسخ رهبر را بدهد. صدایش میلرزد و اختیار دستش برای خودش نیست. معلوم است که بغض کرده. با همین شرایط همه توانش را میگذارد تا به زبان بیاورد؛ خیلی مشتاق دیدارتان بودم.
🔹شاید در آن لحظه دیدار، یاد بابا داریوشش افتاده باشد و همه سالهایی که جای خالیاش را با گرمی آغوش پدرانه رهبری با همان دیدار گرم یک ساعته و با همان خاطراتی که هرروز مرور شدهاند، سر کرده است.
🔹حتماً خیلی وقت بود که انتظار دیدار تازه را کشیده است. بارها حرفهایش به آقا را در مقابل آینه تمرین کرده ولی مشخص است آخرش هم نتوانست مثل همان دنیای کودکیاش حرف دلش را ساده برای رهبر بگوید.
https://eitaa.com/yazdmohamadmahdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻یک استاد دانشگاه: لایحه حجاب و عفاف یک تله فرهنگی است!
🔸دکتر مهدی جمشیدی (عضو هیات علمی دانشگاه):
🔹لایحه حجاب و عفاف در صورتی که هست، یک باتلاق برای حجاب است چون از جنبههایی فرصت و مجال قانونی برای اعمال خلاف حجاب و عفاف فراهم کرده است.
🔹نمیگویم قصد نویسندگان لایحه این بوده، ولی نتیجه همین شده که گفتم، و تعجب میکنم از اینکه لایحه، از دولت و قوه قضائیه هم گذشته است، انتظار ما بیش از اینها بود.
https://eitaa.com/yazdmohamadmahdi
27.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رونمایی از سیستم چهرهزنی با هوش مصنوعی/تذکر رعایت حجاب به متخلفین و اخذ تصویر چهره افرادی که اصرار بر ارتکاب جرم دارند
🔹️افرادی که از قانون سرپیچی کنند و حجاب را رعایت ننمایند، احراز هویت و به مرجع قضایی معرفی شدند.
🔹️حتی آقایونی که اخلال در فرآیند قانونی تذکر حجاب داشته باشند شناسایی و پرونده تحویل مراجع قانونی خواهد شد.
https://eitaa.com/yazdmohamadmahdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقام معظم رهبری:
خیلی از کشف حجاب کنندگان اگر بدانند پشت کارشان چه سیاستی است این کار را نمیکنند
https://eitaa.com/yazdmohamadmahdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 ویژه شهادت شهید سلیمانی و یاران در فرودگاه بغداد
📹 نماهنگ | رهبر انقلاب: در دنیا با حاج قاسم خیلی رفیق بودیم؛ انشاءالله خدا کاری کند که در قیامت هم خیلی رفیق باشیم...
https://eitaa.com/yazdmohamadmahdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خمینی (ره)
امر به معروف و نهی از منکر بر همه واجب است...
https://eitaa.com/yazdmohamadmahdi
💠حدیث روز💠
🔶عاقبت زنانی که خودرا برای نامحرم زینت می کنند.
🔰امام علی (علیه السّلام) فرمودند:
🔺قال رسول الله – صلّی الله علیه و آله -:
… و رایتُ اِمرَاةً تاکُلُ لحمَ جَسَدِها و النّار توقَدُ مِنْ تَحتِها… فاِنَّها کانَتْ تَزیّنُ بَدَنها للنّاس….
✅رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) فرمودند: در شب معراج زنانی را دیدم که گوشت بدن خود را میخوردند در حالیکه آتش جهنم از زیر آنها شعله ور بود… همانا آنها کسانی هستند که خود را برای مردم نامحرم زینت میکنند.
https://eitaa.com/yazdmohamadmahdi
📚«بحار الانوار، ج ۸، ص ۳۰۹»
💠حدیث روز💠
🔶 زمانی که نماز زنان قبول واقع نمی شود.
🔰رسول خدا (صلی الله علیه واله) فرمودند:
🔺 اذا رأیْتُمُ اللاّتی القَیْنَ عَلی رئوسِهِنَّ مثلَ استَمَةِ البَعْرِ فَاعْلَموهنَّ انَّهُ لا یُقْبَلُ لَهُنَّ الصَّلوةُ.
✅ زمانی که دیدید زنانی موهای سر خود را مثل برآمدگی پشت شتر نموده و در میان نامحرمان ظاهر میشوند، به آنها بگوئید که نمازشان قبول نیست.
📚«کنزالعمال، ج ۱۶، ص ۳۹۲»
https://eitaa.com/yazdmohamadmahdi
💠حدیث روز💠
🔶 زمانی که نماز زنان قبول واقع نمی شود.
🔰رسول خدا (صلی الله علیه واله) فرمودند:
🔺 اذا رأیْتُمُ اللاّتی القَیْنَ عَلی رئوسِهِنَّ مثلَ استَمَةِ البَعْرِ فَاعْلَموهنَّ انَّهُ لا یُقْبَلُ لَهُنَّ الصَّلوةُ.
✅ زمانی که دیدید زنانی موهای سر خود را مثل برآمدگی پشت شتر نموده و در میان نامحرمان ظاهر میشوند، به آنها بگوئید که نمازشان قبول نیست.
📚«کنزالعمال، ج ۱۶، ص ۳۹۲»
https://eitaa.com/yazdmohamadmahdi
💠حدیث روز💠
🔶محبوبترین مخلوق نزد خدا
🔰محبوب ترین مخلوق نزد خدارسول خدا صلی الله علیه و آله:
🔺 «وَلَمَوْلُودٌ فِی أُمَّتِی أَحَبُّ إِلَیَّ مِمَّا طَلَعَتْ عَلَیْهِ الشَّمْس.
✅ همانا یک نوزادِ متولد شده در امّتم، از آنچه خورشید بر آن می تابد، نزد من محبوب تر است.
📚 مستدرک الوسائل، ج 14، ص 153 .
https://eitaa.com/yazdmohamadmahdi
🔻 تصویر رای قطعی یکی از شعب دادگاه کیفری در فضای مجازی بازنشر شده که بر اساس آن، یک زن متهم به عدم رعایت حجاب شرعی به ۲ ماه حبس محکوم شده و سپس به عنوان مجازات جایگزین حبس، انجام ۲۷۰ ساعت خدمات عمومی رایگان (نظافتچی اماکن) برای او تعیین شده است.
🔻 دادرس شعبه در این رای با ادبیات قابل تاملی، عدم رعایت حجاب را «حرام سیاسی»، «کمک به تهاجم دشمن به ملت ایران»، «کشاندن جامعه به مرزهای هرزگی جنسی» و «کمک به واپاشی خانواده ایرانی» توصیف کرده است.
https://eitaa.com/yazdmohamadmahdi
💠حدیث روز💠
🔶فرج نجات بخش است
🔰حضرت مهدی(عج):
🔺اَکثِروا الدُّعاءَ بِتَعجِیل الفَرَجِ فَاِنَّ ذلِکَ فَرَجُکُم.
✅ برای تعجیل در ظهور من زیاد دعا کنید که خود فَرَج و نجات شما است.
📚(کمالالدین، ج ٢، ص ٤٨٥)
https://eitaa.com/yazdmohamadmahdi
🔻در جریان اغتشاشات سال گذشته در اصفهان ۲۲۲۸ نفر مورد با عفو رهبری آزاد شدند
جعفری،رئیس کل دادگستری استان اصفهان:
🔹تمام فرایند رسیدگی قضائی در استان اصفهان از آغاز تا پایان الکترونیکی است و قوه قضائیه در این زمینه پیشتاز بوده است.
🔹در زمان اغتشاشات ۴۲۴۷ نفر دستگیر شدند که از این تعداد برای ۳۸۹۱ نفر پرونده قضائی تشکیل شد. در واقع بیش از یکهزار نفر بودند که با تذکر رها شدند که در این آمار نیامدند. ۲۲۲۸ نفر از این ۳۸۹۱ نفر متهم، مورد عفو کریمانه مقام معظم رهبری قرار گرفته و آزاد شدند.
🔹در رابطه با مفسدان اقتصادی، دستگاه قضائی بدون واهمه و با انگیزه بسیار به پروندهها رسیدگی میکند.سه جرم اول ما در استان اصفهان نیز سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و شتم و توهین به اشخاص است.
https://eitaa.com/yazdmohamadmahdi
⭕️ سکوت در برابر منکرات اجتماعی ، سبب هلاکت
⚠️لزوم مخالفت و انتقاد از گناه دسته جمعی و کوچک انگاری حرام های الهی در جامعه
🔅ماجرای اصحاب السبت
«اصحاب السّبت» گروهي از يهوديان بودند كه در كنار دريا به شغل ماهي گيري اشتغال داشتند. روز شنبه كه روز تعطیل و عبادت بود و ماهی گیری هم ممنوع بود، براي بهره مندي از ماهي ها اقدام به حفر حوضچه ها يا پهن كردن تورهاي صيد كردند و ماهي ها را روز بعد صيد كردند. در ميان آنها، عده اي سكوت كرده و عده اي نهي از منكر نموده و عده اي هم با آنها همراهي كردند؛ اما وقتي عذاب الهي آمد، جز گروه نهي از منكر كنندگان باقي مردم عذاب شدند.
📌اکنون به آیاتی از قرآن کریم در این زمینه میپردازیم:
🌙و آنگاه كه گروهى از ايشان گفتند: «براى چه قومى را كه خدا هلاككننده ايشان است، يا آنان را به عذابى سخت عذاب خواهد كرد، پند مىدهيد؟ گفتند:تا معذرتى پيش پروردگارتان باشد، و شايد كه آنان پرهيزگارى كنند.
🌙امّا هنگامىكه تذكّراتى را كه به آنها داده شده بود فراموش كردند، [و لحظه عذاب فرا رسيد]؛ نهىكنندگان از بدى را رهايى بخشيديم؛ و كسانى را كه ستم كردند، به خاطر نافرمانيشان به عذاب شديدى گرفتار ساختيم. (آیات ۱۶۴ و ۱۶۵ سوره اعراف)
امام صادق علیه السلام در حدیث شریفی پیرامون این قوم میفرمایند :
((كانوا ثلثة اصناف: صنف ائتمروا و امروا فنجوا و صنف ائتمروا و لم يأمروا فمسخوا ذرّا و صنف لم يأتمروا و لم يأمروا فهلكوا.))
اهل سبت سه صنف بودند: صنفى فرمان بردار و آمر، پس نجات يافتند؛ و صنفى مطيع، لكن امر ننمودند، پس مسخ شدند؛ و صنفى نه مطيع و نه آمر، هلاك شدند. قتاده نقل كند كه جوانانشان بوزينه و پيرانشان خوك شدند، سه روز باقى، روز چهارم همه هلاك و مردند. (📚کافی جلد 8 صفحه 158)
در روایت دیگری حضرت صادق (علیه السلام ) فرمودند:
(( إِنَّهُ هَلَكَتِ الْفِرْقَتَانِ،وَ نَجَتِ الْفِرْقَةُ النَّاهِيَةُ))
دو فرقه به هلاکت رسیدند و فرقهی نهیکننده نجات یافت.
( 📚تفسیر مجمع البيان ،ج۴)
✍مرحوم علامه طباطبائی(ره) در اثر نفیس "المیزان" ذیل این آیات اینگونه توضیح میدهند : مقصود از نسیان همین بى اثر شدن تذکرات است .
و در خود آیه دلالت هست بر اینکه نجات یافتگان از ایشان تنها همان اشخاصى بوده اند که نهى از منکر مى کردند، و خداوند مابقى ایشان یعنى مرتکبین صید ماهى در روز شنبه و آن کسانى را که سکوت کرده بودند و تازه به دسته اول اعتراض مى کردند که چرا ایشان را موعظه مى کنید، همه را به عذاب خود هلاک کرده است .
و نیز آیه دلالت مى کند که خداوند اعتراض کنندگان را بخاطر سکوتشان و ترک نکردن مراوده با ایشان شریک ظلم و فسق متجاوزین شناخته است .
و نیز آیه شریفه دلالت مى کند بر یک سنت عمومى الهى - نه اینکه این روش تنها اختصاص به بنى اسرائیل داشته باشد - و آن سنت این است که جلوگیرى نکردن از ستم ستمگران و موعظه نکردن ایشان در صورت امکان ، و قطع نکردن رابطه با ایشان در صورت عدم امکان موعظه ، شرکت در ظلم است ، و عذابى که از طرف پروردگار در کمین ستمگران است در کمین شرکاى ایشان نیز هست .
( 📚ترجمه تفسیر المیزان ، ج ،۸ص ۳۸۵)
✍در تفسیر جامع نمونه نیز چنین بیان داشته شده است :
هنگامى كه اين جمعيت از بنىاسرائيل در برابر اين آزمايش بزرگ كه با زندگى آنان كاملًا آميخته بود قرار گرفتند، به سه گروه تقسيم شدند:
گروه اول كه اكثريت را تشكيل مىدادند، به مخالفت با اين فرمان الهى برخاستند.
گروه دوم كه قاعدتاً اقليت كوچكى بودند، در برابر گروه اول به وظيفه امر به معروف و نهى از منكر قيام كردند.
گروه سوم، ساكتان و بىطرفان بودند، كه نه همگامى با گناهكاران داشتند و نه وظيفه نهى از منكر را انجام مىدادند.
🔹از جمله «قالُوا مَعْذِرَةً إِلى رَبِّكُمْ وَ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ» چنین استفاده مىشود : اندرزدهندگان براى دو هدف اين كار را انجام مىدادند:
يكى به خاطر اين كه در پيشگاه خدا معذور باشند و ديگر اين كه: شايد در دل گنهكاران مؤثر افتد.
مفهوم اين سخن چنين است كه حتى اگر احتمال تأثير هم ندهند بايد از پند و اندرز خوددارى ننمايند، در حالى كه معروف اين است: شرط وجوب امر به معروف و نهى از منكر احتمال تأثير است.
ولى بايد توجه داشت گاهى بيان حقايق و وظائف الهى بدون احتمال تأثير نيز واجب مىشود و آن در موردى است كه اگر حكم خدا گفته نشود و از گناه انتقاد نگردد، كم كم به دست فراموشى سپرده مىشود، بدعتها جان مىگيرند و سكوت دليل بر رضايت و موافقت محسوب مىشود، در اين گونه موارد لازم است حكم پروردگار آشكارا همه جا گفته شود هر چند اثرى در گنهكاران نگذارد.
(📚تفسیر نمونه جلد ۶)
https://eitaa.com/yazdmohamadmahdi
💠حدیث روز💠
🔶اوصاف آمر به معروف
🔰عَنْ أَبى عَبْدِاللّه عليه السلام:
🔺اِنّما يَأْمُرُ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهى عَنِ الْمُنْكَرِ، مَنْ كانَتْ فيه ثـَلاثُ خِصـالٍ: عامِلٌ بِما يَأْمَرُ بِهِ تارِكٌ لِما يَنْهى عَنْهُ عـادِلٌ فيما يَأْمـُرُ عـادِلٌ فيما يَنْهى، رَفيـقٌ فيما يَأْمـُرُ رَفيـقٌ فيما يَنْهى.
✅ امام صادق عليه السلام فرمودند: كسى مى توانـد امر به معروف و نهى از منكر كند كه داراى سه صفت باشد:
۱ ـ به آنچه امر مى كند عمل كند و از آنچه نهى مى كند اجتناب نمايد.
۲ ـ در امر كردن و نهى نمودن ميانه روى را پيشه خود كند.
۳ ـ از روى دلسوزى و مهربـانى و با مـدارا امـر و نهى كند.
📚[وسائل الشيعه، ج 11، ص 419، ح 3]
https://eitaa.com/yazdmohamadmahdi