تفسیر المهدی ع
سوره طارق
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
وَالسَّمَاءِ وَالطَّارِقِ ﴿١﴾
بدان که شخصی درب آسمان را خواهد کوبید
وَمَا أَدْرَاكَ مَا الطَّارِقُ ﴿٢﴾
و تو نمیدانی که او چگونه مینالد و دق الباب میکند
النَّجْمُ الثَّاقِبُ ﴿٣﴾
ستاره ای درخشان که در تمام دورانها تاریکیهارو میدرد
إِنْ كُلُّ نَفْسٍ لَمَّا عَلَيْهَا حَافِظٌ ﴿٤﴾
نفسها همه در گروگان ظهور او هستند از اول تا آخر دنیا
فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسَانُ مِمَّ خُلِقَ ﴿٥﴾
یا محمد نظر کن که چگونه انسانی (مهدی) آفریدم که از اول خلقت تا به آخر در زمین تاثیر گذار است
خُلِقَ مِنْ مَاءٍ دَافِقٍ ﴿٦﴾
او هم مانند بقیه انسانها از آبی جهنده خلق شد (ولی تاثیر گذار در عالم)
يَخْرُجُ مِنْ بَيْنِ الصُّلْبِ وَالتَّرَائِبِ ﴿٧﴾
که خارج کردیم از میان استخوانهای کمر و سینه ها
إِنَّهُ عَلَىٰ رَجْعِهِ لَقَادِرٌ ﴿٨﴾
او بر بازگشت خود به جوانی قادر است
يَوْمَ تُبْلَى السَّرَائِرُ ﴿٩﴾
روزی که بشر به تبدیل سرائر و مواد ساختمان بدن انسان تبحر پیدا کنند
فَمَا لَهُ مِنْ قُوَّةٍ وَلَا نَاصِرٍ ﴿١٠﴾
ولی در نزد او نصرت و فرجی نیست جز رسیدن وقت موعود
وَالسَّمَاءِ ذَاتِ الرَّجْعِ ﴿١١﴾
ائمه هدی از آسمانها کاملا بر نفسها مسلط هستند
وَالْأَرْضِ ذَاتِ الصَّدْعِ ﴿١٢﴾
و زمینیان هم کاملا پیامهای آنان را در هر زمان دریافت میکنند
إِنَّهُ لَقَوْلٌ فَصْلٌ ﴿١٣﴾
آنچه در بالا گفته شد در آخر زمان روشن خواهد شد
وَمَا هُوَ بِالْهَزْلِ ﴿١٤﴾
و او که آن آیات را برای شما بیان میکند کلام پوچ نمیگوید
إِنَّهُمْ يَكِيدُونَ كَيْدًا ﴿١٥﴾
معاندین به دین خدا شروع به مکر و حیله کردند و من هم با آنان مکر کردم
(آیات را تا ظهور منجی مخفی نگاه داشتم)
وَأَكِيدُ كَيْدًا ﴿١٦﴾
و من هم حیله خواهم کرد برابر حیله آنان
فَمَهِّلِ الْكَافِرِينَ أَمْهِلْهُمْ رُوَيْدًا ﴿١٧﴾
پس مهدی اندکی فقط صبر کن که مهلت کافران رو به پایان است
https://eitaa.com/joinchat/90505556C42115452c8
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
امام على علیه السلام:
حَسبُکَ مِن تَوکُّلِکَ أن لا تَرى لِرِزقِکَ مُجرِیا إلاّ اللّهَ سُبحانَهُ
از توکّلت تو را همین بس که براى خود روزى رسانى جز خداوند سبحان نبینى.
غررالحکم حدیث ۴۸۹۵
┏━━ °•🖌•°━━┓
@jahad_tabein
┗━━ °•🖌•°━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیر المهدی ع
در انتظار آمدنم ایستاده ای
-----------------------------------------------------
💐 تا نیایی گره از کار بشر وا نشود
درد ما جز به ظهور تو مداوا نشود 💐
https://eitaa.com/joinchat/90505556C42115452c8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بشارت امام جواد ع به ظهور حضرت مهدی ع
https://eitaa.com/joinchat/90505556C42115452c8
11.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تفسیر المهدی ع
مناظره معتصم عباسی با امام جواد علیه السلام ❤️
https://eitaa.com/joinchat/90505556C42115452c8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نصیحت جبرئیل به حضرت رسول ص
https://eitaa.com/joinchat/90505556C42115452c8
رابطه گرم علی (ع) با ایرانیان
قسمت اول ❤️
آنچه در ادامه می آید، روایت های اسلامی است در این باره:
1-امام علی (ع)، پناهگاه و راهنمای موالی
منظور از « موالی»، غلامان آزاد شده است، این کلمه به افراد غیر عرب از ایرانی و غیر ایرانی اطلاق می شود؛ و به ایرانیانی که بعد از فتح مدائن به اسارت مسلمین در آمدند، و به فرزندان آنها « موالی» اطلاق می شد.
در عصر خلفاء روزی جمعی از موالی به حضور امام علی(ع) آمده و از اعراب، شکایت کردند و گفتند:« رسول خدا(ص) در تقسیم بیت المال با ازدواج، میان عرب و غیر عرب، هیچ گونه تبعیضی قائل نبود، سلمان، بلال و صهیب در عصر رسول خدا(ص) با زنان عرب ازدواج می کردند، ولی اکنون اعراب( سران قوم) میان ما و خودشان، تفاوت قائلند.»
امام علی (ع) در این باره با سران قوم، صحبت کرد تا برای رفع تبعیض اقدام جدی کنند، اما سفارش آن حضرت، اثری نبخشید، و آنها فریاد می زدند:« چنین چیزی ممکن نیست، ممکن نیست! !».
امام علی(ع) در حالی که از این جریان خشمناک شده بود، نزد شکایت کنندگان آمد و به آنها فرمود: متاسفانه این ها حاضر نیستند تا با شما روش مساوات پیش گیرند، و مانند یک مسلمان دارای حقوق مساوی با شما رفتار نمایند، من به شما توصیه می کنم(برای سامان دادن به زندگی اجتماعی خود) بازرگانی را پیشه کنید، خداوند به شما برکت خواهد داد، زیرا از رسول خدا شنیدم که فرمود:
« الرزق عشره اجزاء تسعه اجزاء فی التجاره و واحده فی غیرها»
طریق به دست آوردن معاش روزانه، دارای ده شاخه است؛ نه شاخه آن از طریق تجارت و بازرگانی است، و یک شاخه آن از غیر این طریق می باشد.
به این ترتیب، در حالی که دیگران، موالی و ایرانیان را تحقیر و تضعیف کرده و از حق خود محروم می ساختند، امام علی (ع) پناه و راهنمای دلسوزی برای سامان دادن زندگی آنها بود.
2- امام علی(ع) و تجلیل و احترام خاص از ایرانیان اسیر
پس از آن که ایران در عصر خلیفه دوم، به دست مسلمین افتاد و ایرانیان تسلیم حکومت اسلامی شدند، جمعی از مردان و زنان اسیر ایرانی وارد مدینه شدند، عمر بن خطاب تصمیم گرفت زنان و مردان اسیر ایرانی را به عنوان کنیز و غلام در معرض فروش قرار دهد، و نیز تصمیم گرفت تا در مراسم حج در طواف کعبه، ایرانیان، افراد معلول و ناتوان و پیران فرتوت را بر پشت و بر شانه بگیرند و طواف دهند.
امیر مومنان علی (ع) گفت: رسول مکرم(ص) فرموده است:
« اکرموا کریم قوم و ان خالفوکم.»
بزرگان هر قومی را ـ هر چند با شما مخالفت کنند ـ گرامی بدارید.
سپس علی (ع) افزود: « و هولاء الفرس؛ حکماء کرماء فقد القو الینا بالسلم و رغبوا فی الاسلام.»
این ایرانیان، افراد دانشمند و بزرگواری هستند، که با کمال میل تسلیم شما( حکومت اسلامی) شده اند، و به اسلام گرایش پیدا کرده اند.
آن گاه چنین اعلام کرد:« من از سهم خود و بنی هاشم، آنها را بخشیدم و در راه خدا آزاد ساختم.»
مسلمانان مهاجر و انصار، به علی(ع) عرض کردند:« ما نیز سهمیه خود را به تو ای برادر رسول خدا(ص) بخشیدیم.»
آنگاه علی علی(ع) فرمود:« خدایا! گواه باش که مسلمین مهاجر و انصار، حق خود را به من بخشیدند، و من پذیرفتم و آنها را آزاد ساختم.»
عمربن خطاب وقتی خود را در چنین بن بستی دید، اعلام کرد:« علی(ع) در حکم، از ما پیشی گرفت، و تصمیم مرا در مورد ایرانیان نقض کرد، بنابراین همان حکم علی(ع) پذیرفته شد.»
3- امام علی(ع) و دفاع از حق ایرانیان
روزی امام علی(ع) در کوفه بر بالای منبر که از آجر ساخته شده بود، خطبه می خواند، اشعث بن قیس( سردار منافقین) به عنوان اعتراض گفت:« ای امیرالمومنان! این افراد« حمراء» ( ایرانیان) پیش روی تو بر ما چیره شده اند، و تو جلو آنها را نمی گیری» سپس در حالی که خشمگین بود گفت:« امروز من نشان خواهم داد که عرب چه کاره است؟!»
امام علی(ع) ( در دفاع از ایرانیان) فرمود:« این عرب های شکم گنده ( مثل اشعث) خودشان در بستر نرم استراحت می کنند، ولی آنها( ایرانیان) در روزهای گرم به خاطر خدا تلاش می نمایند، آن گاه از من می خواهند که آنها را طرد کنم، تا از ستمگران گردم؛ سوگند به خداوندی که دانه را شکافت وانسان را آفرید، از رسول خدا(ص) شنیدم که فرمود:« به خدا سوگند! همان گونه که شما در آغاز ( در فتح ایران)، ایرانیان را به خاطر اسلام با شمشیر خواهید زد، بعدا ایرانیان، به خاطر اسلام، شما را خواهند زد.» یعنی با شما می جنگند تا شما را به قبول اسلام وادار نمایند.
4- بشارت پیامبر(ص) و جلب عواطف غیر عرب به سوی اسلام
رسول اکرم(ص) در سخنی فرمود:
« ابشروا یا بنی فروخ فلو کان الایمان معلقا بالثریا لاتناله العرب، لنا له العجم.»
https://eitaa.com/joinchat/90505556C42115452c8
نسوختن انگشت در دیگ حریره
اءنس بن مالک حکایت کند:
روزى حجّاج بن یوسف ثقفى مرا نزد خویش احضار کرد و درباره جریان به هم زدن و مخلوط کردن غذاى داخل دیگ به وسیله دست ، که توسّط حضرت فاطمه زهراء سلام اللّه علیها انجام گرفته بود، سؤ ال کرد.
گفتم : روزى عایشه به حضور فاطمه زهراء علیها السلام وارد شد و دید که آن حضرت مشغول پختن حریره براى دو فرزندش حسن و حسین علیهما السلام مى باشد.
و مقدارى آرد و شیر و روغن داخل دیگ ریخته بود و آن را روى اجاقى که آتش زیر آن شعله ور بود قرار داده ؛ و با انگشت خود، حریره داخل دیگ را در حالى که مى جوشید و غُل غُل مى کرد، به هم مى زد و مخلوط مى نمود.
عایشه با دیدن چنین صحنه اى بُهت زده گشت و با حیرت و تعجّب ، از منزل دختر پیامبر خدا صلّلى اللّه علیه و آله خارج شده و به سوى منزل پدرش ، ابوبکر حرکت کرد.
و چون به منزل پدرش وارد شد، گفت : اى پدر! هم اکنون جریان عجیبى را از فاطمه زهراء مشاهده کردم ، که مرا به حیرت و تعجّب واداشته است .
او را دیدم در حالى که دیگ حریره ، روى اجاق آتش مى جوشید، با انگشت خویش آن ها را به هم مى زد و مخلوط مى نمود.
ابوبکر گفت : اى دخترم ! این موضوع را مخفى و کتمان دار، مبادا کسى متوجّه شود، که این امر بسیار مهمّ و عظیم است .
ولى همین که پیامبر اسلام صلّلى اللّه علیه و آله از این جریان آگاه شد، بالاى منبر رفت و پس از حمد و ثناى الهى ، فرمود:
مردم از دیدن صحنه جریان دیگ و آتش تعجّب مى کنند و آن را جریانى عظیم و غیر قابل قبول مى پندارند.
و سپس افزود: سوگند به آن کسى که مرا به رسالت مبعوث کرده و به نبوّت خویش بر انگیخته است ، باید بدانید که خداوند متعال آتش و حرارت آن را بر جسد فاطمه و بر خون و مو و تمام اجزاء بدنش حرام گردانیده است .
همانا فاطمه و شیعیانش (پیروان واقعى در عمل و گفتار) از حرارت آتش در اءمان خواهند بود، و بلکه آتش و خورشید و ماه و ستارگان و کوه ها، همه و همه در طاعت فاطمه و نسل او یعنى ؛ اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام مى باشند.
و همچنین جنّیان در رکاب آخرین فرزندش ، امام زمان علیه السلام با مخالفان و ظالمان مى جنگند.
و در آن هنگام ، زمین تمام برکات و گنجینه ها و مخازنش را تسلیم مهدى موعود عجّل اللّه تعالى فرجه الشّریف خواهد نمود.
پس واى به حال کسى که در فضائل ومناقب بى شمار فاطمه شکّ کند، خداوند لعنت کند آن کسانى را که به هر عنوانى ، کینه و دشمنى شوهرش ، علىّ بن ابى طالب را در دل دارند و امامت او و دیگر فرزندانش را نپذیرند و انکار کنند.
ودر پایان افزود: بدانید و آگاه باشید که فاطمه علیها السلام در صحراى محشر بیش از دیگران شفاعت مى نماید و شفاعتش پذیرفته و مقبول درگاه خداوند متعال قرار خواهد گرفت
https://eitaa.com/joinchat/90505556C42115452c8
از همه ناشکرى هایم خجالت کشیدم..
وقتی پسر بچه فلجی را دیدم که می گفت:
خدایا از تو ممنونم
که مرا در مقامی آفریدی
که هر کس مرا ببیند،
تو را شکر می کند...
https://eitaa.com/joinchat/90505556C42115452c8
9.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پست_ویژه
🎥#کلیپ_مهدوی
🎙استاد رائفی پور
🔸ارزش کار برای امام زمان ارواحنا فداه رو قیاس نکنید با کارهای دیگری در دنیا
👌کوتاه و شنیدنی
👈ببینید و نشردهید
تفسیر الهمدی ⬇️⬇️
https://eitaa.com/joinchat/90505556C42115452c8
21.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍ شما اربعینیها صرفاً عزاداران حسین نیستید؛ یاوران حسین هستید
در اربعین، حسّ رزم داشته باشید و به قصد یاریِ امامزمان بیایید
امروز اگر کسی با اربعین، متحول نشود، علامت خطر است؛ نسبت به اربعین نمیشود بیتفاوت بود
امامحسین (علیهالسلام) فرمود :
«خون من آرام نمیگیرد تا مهدی (علیهالسلام) ظهور کند» ؛ هرچه به ظهور نزدیک میشویم، این التهاب دلها بیشتر میشود
این التهاب و تحول دلها در اربعین، عادی نیست و معنا دارد
حسّ و حال شما در زیارت اربعین، صرفاً توسل و حاجتگرفتن نباشد؛ دنبال نصرت امامزمان باشید
وقتی برای اربعین آمدی یعنی برای نصرت امامزمان (علیهالسلام) آمدهای
---------------------------------------------------
💐 تا نیایی گره از کار بشر وا نشود
درد ما جز به ظهور تو مداوا نشود 💐
تفسیر المهدی🌷
https://eitaa.com/joinchat/90505556C42115452c8
May 11