eitaa logo
آموزش تخصصی مداحی
343 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.7هزار ویدیو
201 فایل
ارتباط با مدیر کانال https://eitaa.com/MAHDI_EHTESHAMI شماره تماس: ۰۹۱۳۲۲۷۵۹۲۲ مهدی احتشامی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
كلياتي راجع به روضه خواني 1ـ مكمل گويي اين روش خواندن در مجالسي صورت مي گيرد كه دو يا چند مداح حضور دارند ؛ در اين محافل، مداح اصلي مشغول خواندن است و مداح ديگر ، اشعار و مطالب مرتبط با موضوع را ـ در حد چند بيت و يا چند جمله ـ مي خواند ؛ سپس مداح اصلي به ادامه خواندن مي پردازد ، كار مداح دوم "مكمل گويي" ناميده مي شود. نكات حائذ اهميت در مكمل گويي • ايجاز و اختصار. • زيبايي و نو بودن محتواي مكمل گويي. • توجه به ظرافت و مهارت خاص در "مكمل گويي" چه از جهت سبك و چه از جهت بيان. • پياده كرددن مكمل گويي براي مستمعين اهل فن. • پياده كرددن مكمل گويي در محافلي كه مداح ، مقبوليت دارد و مستمعين روي او شناخت مثبت داشته باشند. • تشخيص جاي مناسب مجلس براي مكمل گويي. نمونه اي از مكمل گويي: ـ مداح اصلي در حال خواندن اين شعر است: در آن روزي كه زيورهاي ما را خصم غارت كرد نمي¬گـويـم چه شـد آنقـدر گويم پاره شد گوشم ـ مداح مكمل گو مي¬گويد: از دستها مپـرس چـه بـا گوشواره كرد از مشت¬ها بپرس چه با گوش پاره كرد 2ـ زبان حال و زبان قال در ذكر مصيبت يك زبان حال وجود دارد و يك زبان قال. زبان قال آن فرمايشاتي است كه از دو لب مبارك ائمة اطهار خارج شده است، و در كتب معتبره صحت آن سخنان تأييد شده است. زبان حال آن سخناني است كه احتمال مي¬رود ائمه اطهار آنها را گفته باشند يا اينكه برداشتي است كه يك مداح يا يك شاعر از يك واقعه يا مصيبت به دست آورده است. نكته1:در زبان حال خواني مطلق صحبت نكنيد و بهتر است بگوييد كه ممكن است فلان حرف زده شده باشد. طوري كه مستمع متوجه شود ؛ اين سخن زبان حال است و عين روايات يا تاريخ اهل بيت نيست تا خداي ناكرده مبتلا به دروغ بستن به ائمه اطهار نشويم، چرا كه اين مسئله حرام است و گناه بسيار بزرگي محسوب مي¬شود. نكته2: زبان حال بايستي عقلاني و ريشه در روايات و تاريخ داشته باشد ، فلذا هر مطلب بدون ريشه و مبنا را نمي توان به عنوان زبان حال ، به اهلبيت(ع) نسبت داد. نكته3:زبان حال مي تواند به زبان نثر باشد يا به زبان شعر. البته زبان حال را بيشتردر شعر مي توان جستجو كرد. نمونه اي از زبان حال به زبان نثر امام حسين(ع) كنار بدن حضرت عباس نشست و خونها را از صورت برادر پاك كرد. در اين زمان حضرت عباس (ع) آهي كشيد. امام فرمود برادرم چرا آه مي¬كشي؟ ـ عرضه داشت يا سيدي و مولاي! دلم مي¬خواست در اين لحظات آخر ، دست درگردن شما بيندازم، اما چه كنم كه دست در بدن ندارم. دو نمونه از زبان حال به زبان نثر 1. بيت سوم شعر زير ، زبانحال حضرت علي(ع) كنار بستر حضرت زهرا(س): آمد كنار بستر زهرا دمي نشستخورشيد آسمان ولايت ستاره ريخت"آن روسيه كه بست به روي تو راه را آهي كشيد و آينه¬اش را نگاه كرد تايك نظر به هاله اطراف ماه كرد روي تو نه روز علي را سياه كرد" 1. زبان حال حضرت رقيه(س): سر بابا در آغوشش گرفت و گفت اي بابا تو مي¬داني كه زد سيلي به رويم از جفا گويم گذارم لب به گوشت تا كه رازي را كنم افشا هـمـان دستي كه سيلي زد به روي مادرم زهرا 3ـ تناسب و تسلسل در روضه يكي از مباحثي كه در مداحي حائذ اهميت است ، رعايت تناسب و تسلسل در روضه است. دو بحث در اين موضوع قابل بررسي است: الف) رعايت ترتيب توالي مفاهيم روضه از جهت زمان. ب) وحدت موضوع. الف) رعايت ترتيب توالي مفاهيم روضه از جهت زمان مثلا در روضه هاي حضرت زهرا(س) ـ با يك تقسيم بندي اجمالي ـ سلسله روضه بدين صورت است: روضه در و ديوار ـ روضه كوچه ـ روضه بستر ـ روضه شهادت ـ روضه غسل و كفن و دفن ـ روضه هاي بعد از شهادت. رعايت "ترتيب توالي مفاهيم روضه از جهت زمان" ، در روضه حضرت زهرا(س)؛ يعني اينكه اگر قرار است در مجلسي به دو موضوع از روضه ها بپردازيم ، تناسب زماني آن را رعايت نماييم. مثلا ابتدا روضه بستر را نخوانيم و بعد از آن روضه در و ديوار ، چرا كه حضرت بعد از ماجراي در و ديوار بستري شدند و تناسب زماني حكم مي كند كه روضه بستر بعد از روضه در و ديوار خوانده شود. نكته: ناگفته نماند كه در محافل سنتي كه زمان خواندن محدود است ، فرصتي براي خواندن چند روضه نيست وپرداختن جسته و گريخته به چند موضوع روضه ، از عوامل ضعف محتوايي مجلس است. ب) وحدت موضوع وحدت موضوع دو وجهه دارد: 1. سخنران ومداحان ، روضه همان شخصيتي را كه مناسبت مجلس است ، بخوانند و به روضه معصوم ديگري وارد نشوند مگر در گريز روضه. 2. سخنران ومداحان ، به يك موضوع روضه بپردازند و هر يك پس از ديگري ادامه روضة نفر قبل را بخواند. و اگر روضة كامل يك موضوع خوانده شد بايد به موضوع بعدي وارد شوند ، نه اينكه باز گردند به موضوعات قبلي كه از جهت زماني قبل از روضه خوانده شده اتفاق افتاده است. .............................. 🎙 آموزش تخصصی مداحی🎙 http://eitaa.com/zakerin1401
نكات قابل ذكر در تناسب و تسلسل در روضه 1. افراط در رعايت تناسب و تسلسل جايز نيست ، چرا كه ممكن است ، وقتي روضة موضوعي تمام شد ، خداي نكرده فرد دست به جعل روضه بزند في البداهه موضوعي را ابداع كند. 2. برخي روضه¬ها ـ مثل روضه حضرت عبدالله بن حسن و يا روضه حبيب بن مظاهر و ... ـ حجم محتوايي مختصري دارند، لذا در اين روضه¬ها توصيه مي كنيم ، اگر قرار است مداحي بعد از شما بخواند، به خواندن مقدار كمي از روضه بسنده كنيد و قسمتي از روضه را براي مداح بعد بگذاريد. 3. اگر بعد از شما قرار است مداح ديگري بخواند، از خواندن روضه¬هاي غريب اجتناب كنيد ، و روضه هايي را بخوانيد كه حجم محتوايي بيشتري دارند. .............................................. 🎙 آموزش تخصصی مداحی🎙 http://eitaa.com/zakerin1401 ..............................................
مروری بر مفاد درسی امروز شعر شناسی ✍️ غزل ۵ الی ۱۴ بیت، عاشقانه، مصرعی اول و زوجات هم قافیه هستند. ✍️قصیده مانند غزل با مضمون غیر عشق، با همان قافیه های غزل، از ۱۵ الی ۷۰ بیت است. ✍️قطعه، مضمون آزاد، فقط مصرعهای زوج هم قافیه هستند، بدون محدودیت تعداد ابیات. ✍️چارپاره، مجموع چندین قطعه با دو بیتی های پیوسته و جدا از هم تما هم وزن. داستانی تاریخی. ✍️مثنوی،هربیت قافیه جدا دارد ودومصرع هم قافیه هستند با موضوع پند و اخلاق و عرفان و بدون محدودیت در ابیات. ✍️ترکیب بند، چند غزل که با بیتی آزاد ترکیب می‌شوند و بیت ترکیب میان بندها متفاوت است اما همه بندها و بیت ترکیب‌ها هم وزن هستند مانند شعر شرح پریشانی وحشی بافقی. ✍️ترجیع بند، مانند ترکیب بند بابیت ترجیع ثابت. ✍️مسمط( منوچهری دامغانی )، مانند ترجیع بند اما بیت ترجیع و ترکیب ندارد، مصرع آخر هر بند با مصرع آخر دیگر بندها هم قافیه هستند. ✍️رباعی، چهارمضراب که بجز مصرع سوم بقیه هم قافیه هستند، منظور شاعر در مصرع چهارم بیان می‌شود. زدست دیده و دل+وزن لاحول ولا... ✍️دوبیتی مانند رباعی است با وزن متفاوت و شروع با هجای کوتاه اما رباعی با هجای بلند. ✍️مستزاد، مادر شعر نو، غزلی به شمار می‌آید که کلمه یا عبارتی کوتاه، موزون و هماهنگ به آخر تمامی مصراع‌ها اضافه می‌شود. ✍️مفرد با تک بیتی، قافیه دارباشد یا نباشد، ....................................................... آرایه های ادبی: لفظی و معنوی، ✍️انواع ارایه لفظی: کلمات، شعر را زیبا می‌کند، 📒واج آرایی(ترکیب صامت و مصوتها). 📒جناس تام : کلمات مشابه با معنی متفاوت)مثل شعر بهرام که گور میگرفتی همه عمر... 📒جناس ناقص: کلمات مشابه با آوای متفاوت. مانند دریاب و دُر یاب. 📒سجع: نثر آهنگ دار. الهی آن ده که آن به. ✍️انواع آرایه معنوی؛ 📒تشبیه ) مقایسه شباهت چیزی با چیزی. 📒استعاره: مانند تشبیه با کلمات جایگزین. 📒مجاز: هرگاه کلمه‌ای را در معنا به جای کلمه‌ دیگری بیاوریم، مجاز به کار برده‌ایم. 📒کنایه: بیان اشاره ای و غیر شفاف. 📒مبالغه)زیاده روی در توصیف. 📒مراعات نظیر: کلماتی که باهم نسبتی و مناسبتی داشته باشند. مزرع سبز فلک دیدم و... 📒حسن تعلیل: دلیل زیبا آوردن برای چیزی. 👆حس آمیزی، دریافت حس با ابزاری غیر، بوی بهبود زاوضاع جهان می‌شنوم... 📒تضاد: استفاده از کلمات متضاد. 📒ایهام: کلمه ای با دو معنی متفاوت. 📒تلمیح: اشاره به مثال یا آیه و... 📒تضمین، آوردن بیتی افشاری دیگر در شعر ما. .............................................. 🎙 آموزش تخصصی مداحی🎙 📲۰۹۱۳۲۲۷۵۹۲۲ 🌏http://eitaa.com/zakerin1401 ┈••✾اللهم عجل لولیک الفرج ✾••┈ ⁠⁠⁠⁠⁠
با هم نمونه یک شعر مناسبتی رو بررسی کنیم. مثلا شعری درباره رحلت امام. یک‌شعر مناسبتی : اول باید حزن یا شادی و حالت روحی ما رو نشون بده. مثل این شعر: زهجر پیر جماران به غم گرفتاریم ز درد دوری او ناله ها به دل داریم .... ++++++++++++++++++++ دوم: حالت عشق و علاقه: به یمن دلبری آن نگار شهر آشوب مرید ساقی عشقیم مست دلداریم ++++++++++++++++++++ سوم؛ مقام و منزلت صاحب شعر ؛ تمام عزت ایران تصدق سر اوست ز اقتدار خمینی ست آبرو داریم +++++++++++++++++++++ چهارم؛ اثرگذاری فیض او در جامعه و تاریخ : هنوز هم به خدا سر در حسینیه ها میان قاب وفا عکس یار بگذاریم ++++++++++++++++++++ پنجم؛ وفای ما و ارادت قلبی ابدی ما؛ میان ما همه عهدیست تا ابد باقی که پای عهد خود از جان خویش بیزاریم ++++++++++++++++++++++ ششم؛ نمود ولایت پذیری؛ به جان فاطمه سوگند تا قیامت هم ز حب آل علی دست بر نمی داریم ++++++++++++++ هفتم،: فرهنگ ایثار و شهادت: برای حفظ ولایت شهید باید شد که همچنان شهدا بی قرار دیداریم ++++++++++++++++++++ هشتم: ولایت پذیری و جهاد: کلام سید علی بر زمین نخواهد ماند که در رکاب علی از تبار عماریم الا سقیفه تباران شعار ما این است برای یاری رهبر همیشه بیداریم به خاک چادر زهرا قسم که ماشیعه شهید آن در و دیوار و خون مسماریم ++++++++++++++++++++ نهم: بیان ملزومات رفتار معصومین با روشهای متفاوت و هدف واحد (جنگ و صلح) : خبر زصلح حسن نیست حرف کرب و بلاست که مابلای زمان را به جان خریداریم این نمونه یک شعر کامل و معروف به اشعار مناسبتی با گرایش مکتبی ! اگر کسی سوال کرد شعر مناسبتی مکتبی چیه و خواستید در جلسه رسمی و مهمی مثل دانشگاه و حتی بیت رهبری بخونید باید این اصول ۹ گانه توی شعرتون رعایت بشه. اینطوری به عنوان یک مداح مورد تایید همه خواهید بود. این اصول ۹ گانه رو حفظ کنید چون بعدا در کلاس سبک سازی و شعر شناسی خیلی به کار تون میاد. باید براین اساس شعر بسازید. یا علی. .............................................. 🎙 آموزش تخصصی مداحی🎙 📲۰۹۱۳۲۲۷۵۹۲۲ 🌏http://eitaa.com/zakerin1401 ┈••✾اللهم عجل لولیک الفرج ✾••┈ ⁠⁠⁠⁠⁠
خلاصه مطالب درسی امروز با محوریت هنر نقیضه خوانی در روضه خواندن: نقیضه خوانی الف) گریز مستقیم و معکوس: اشاره به یک درد و مصیبت و گرفتن اشک ، بعد مقدمه سازی برای ذکر دردی بالاتر، مانند: ذکر مصائب اهلبیت و بعد اشاره به مصیبت بالاتر مانند مصیبت‌های اباعبدالله+مقایسه مظلومیت امام علی و اباعبدالله و گریز بالاتر از کربلا به نجف و استفاده از گریزهای مانند شهادت امام صادق(ع) ##: لازم است که شدت مصیبت گریز از روضه اصلی بیشتر باشد). ب)‌ تغلیظ و تفهمیم: اشاره به یک ناراحتی عامیانه و گرفتن اشک از مردم ، سپس تبدیل آن به یک فضیلت و منزلت و اشاره به مباحث معرفتی. مانند: حرم نداشتن ائمه بقیع: چه کسی گفته بی مزاری تو ویا ماجرای پشت در رفتن مادر سادات و سپس فضیلت فداکاری ایشان برای حفظ دین یا اشاره به شعر : ای که ره بستی به زهرا در میان کوچه ها. یا معیشت ساده ایشان و سپس اشاره به بخشیدن لباس عروس و گردنبند و چادرشان و مسلمان شدن ۷۰ یهودی و گریز به شفاعت چادرشان در محشر و پیراهن خونین اباعبدالله. و یا ماجرای غربت امام حسن و سه بار گریه شدید و گریز به روضه کربلا، سپس گریز معکوس به سه دلیل تقدم مظلومیت حیات ایشان بر اباعبدالله: یاران و همسر و لحظه شهادت. ج)روضه و گریز کوتاه؛ اشاره مستقیم به کلام معصومین و استفاده در روضه : امام صادق: افض الاعمال ابراد الکبد الحر + حدیث امام صادق درباره لذت پدر و جوان و... سپس گریز مستقیم به روضه ها. ...................................................... ملزومات نقیضه خوانی: ۱. احساسی خواندن و بازی با ذهن مخاطب و اجاز پیشروی به مخاطب در روضه جلوتر از مداح و عجله نکردن. مانند ماجرای خانواده امام صادق، ۲. نکته سنج بودن : دقت در جزئیات و بهره برداری از ساده ترین اتفاقات در زندکی معصومین برای ساختن نقیضه، مانند: چرخش دستاس خانه حضرت زهرا توسط جبرییل و گریز به آسیای خانه را گیرم بدست..... ویا کارهای روز آخرشان و شانه کردن و لباس نو پوشاندن به بچه ها و بعد غارت این لباسها در کربلا و غرق خون شدن این گیسو و لب و دندان، روی پای مادر نشست اما در کربلا یکی پا روی سینش گذاشت و.... یا ماه رمضان: فراوان ترین چیز آبه: از آب هم... ۳.رعايت گامها و تنالیته در بخش‌های مختلف نقیضه خوانی: بطوریکه آخرین بخش روضه ما در بالاترین گام باشد و کمبود گام پیش نیاید. در لحظات احساسی از گام پایین و در لحظات مصیبت از گام بالاتر استفاده شود و مداح در روضه در یک محدوده قفل نشود. ۴.معارف در روضه: توجه به فضایل اهلبیت و اتفاقات زندگی آنها و اشاره به جایگاه آنها در زندگی مردم، مانند وصایای امیرالمومنین : الله الله فی الایتام، فی الصلاه، یا حجاب حضرت زهرا مقابل نابینای سائل، یا نحوه ورود پیامبر خانه دخترش و اشاره به آیه سوره نور: لا تدخلوا + فسلموا علی+ ۵.ایجاد مراتب خوف و رجا در مراحل روضه: به نحوی که در پایان روضه مخاطب شما متمایل به پیروی از فرامین اهلبیت باشد نه دوری از آن. مانند وصایای امیرالمومنین ، لذت نماز جماعت صبح در مسجد و نه ترس از کشته شدن در مسجد، رسیدگی به ایتام و محرومان، شفاعت در قیامت ، شرط شفاعت اهلبیت در کلام امام صادق ، معارف زیارت جامعه در روضه امام هادی ، نحوه دعاهای حضرت زهرا برای همسایه ، صبر امام کاظم در زندان ، مهربانی امام رضا با آهو حیوانات و توصیه به مردم و..... ۶. ایجاد خط سیر زمانی در ذهن مخاطب: به نحوی که زمان اتقاق حیات معصومین و روضه ها را با شرایط فعلی مقایسه کند، بدون اینکه شما چیزی از زمان حال بگویید یا بدون مقایسه کلامی از طرف شما، مداح باید چشم و ذهن مستمع را درگیر کند. مانند منش سیاسی و عدالت و حاکمیت امیرالمومنین ، حفظ حجاب اسرای کربلا در سخت ترین شرایط ، فریاد حضرت زهرا در مسجدالنبی برای امام شناسی و ياري امام زمان خود، عدالت علوی در تقسیم بیت المال، نماز جمعه علوی ، نماز ظهر جماعت عاشورا در میدان جنگ ، عدم ذلت پذیری اهلبیت از حاکمیت فاسد ، نقش قرآن در کلام و منش اهلبیت و‌.... ۷. تکیه بر تاریخ معتبر و مستندات متقن در گریز و روضه و نقیضه خوانی. مهدی احتشامی ...................................................... 🎙 کانال آموزش تخصصی مداحی🎙 📲۰۹۱۳۲۲۷۵۹۲۲ 🌏http://eitaa.com/zakerin1401
1403062114.mp3
5.15M
🗓 ۲۱ شهریور سال۱۴۰۳ 🎙 #⃣ #⃣ ادرکنا بحق شاه کربلا ادرکنا بحق نام مرتضی ادرکنا بحق خون شهدا ادرکنا امید ما امام ما العجل حماسه ی کلام ما العجل فرمانده ی قیام ما العجل العجل بیا حق را پاینده کن العجل بیا حیدر را زنده کن العجل بچرخان تیغ ذوالفقار العجل که دشمن گوید الفرار العجل العجل اباالفضلی شمشیر بکش العجل علی اکبری تکبیر بکش العجل بر پا کن شور عالمین العجل بگو لبیک یا حسین... اللهم عجل لولیک الفرج.. .............................................. 🎙 آموزش تخصصی مداحی🎙 http://eitaa.com/zakerin1401 ..............................................
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1403062113.mp3
10.63M
🗓 ۲۱ شهریور سال۱۴۰۳ 🎙 #⃣ #⃣ یا لثاراتِ الحسین شعار ما وقت ملاقات حسین یا لثاراتِ الحسین ظهور مهدی است از آیات حسین یا لثاراتِ الحسین آمده در مدح و مقامات حسین تویی تو مایه ی مباهات حسین با تکبیر منتقم با شمشیر منتقم دنیا میشود پر از نعره ی فاتحانه ی عالم گیر منتقم العجل چشم زهرا به شمشیر علی است العجل گلوی تو تکبیر علی است العجل العجل العجل میرسد از راه دعا منتقم خون خدا جاده به جاده میرود تا برسد به کربلا یا لثاراتِ الحسین بانگ اصحاب سپاه منتقم یا لثاراتِ الحسین حب علی فی ضربِ سیوفهم یا لثاراتِ الحسین پیچید این نوای خوش در عالمین قرارمان کجاست بین الحرمین ذکر ماندگار ما تیغ ذوالفقار ما می آید همان دمی که ذکر علی شود در مکه دعای ما العجل جبهه ی حق تو را میطلبد العجل جار بزن یا اباالفصل مدد العجل العجل العجل پشت سر تو شهدا، حبیب ها، سعیدها میرسید اوقات خوش فتح دلیرانه ی ما یا لثاراتِ الحسین شعار ما وقت ملاقات حسین یا لثاراتِ الحسین ظهور مهدی است از آیات حسین .............................................. 🎙 آموزش تخصصی مداحی🎙 http://eitaa.com/zakerin1401 ..............................................
🎙 #⃣ #⃣ میخانه دگر جای من بی سر و پا نیست.... بگذار به پشت در میخانه بمیرم.... ای تاج سرم یابن الزهرا ... من منتظرم یا بن الزهرا... هرکس به کسی نازد و من هم به تو نازم... ای کاش جان بر سر کوی تو ببازم... مهمان توام ... ترسم که بیایی و من آن روز نباشم.... ای کاش که من خاک سر راه تو باشم.... من مال توام یابن الزهرا... دنبال توام یابن الزهرا... شاید که دگر میکده را درک نکردم.... یک بار بیا تا که به دور تو بگردم... سایه ات به سرم یابن الزهرا.... من منتظرم یا بن الزهرا... ما تمام سرمایمون توسل به حضرته ، توجه به حضرته،چطور ما از حضرت غافلیم؟!چطور اینقدر دور شدیم؟!چطور تونستیم زندگی کنیم بدون توجه به حضرت بدون توسل به حضرت بدون در نظر گرفتن حضرت؟!تمام طلبگیمون همین دینه،چه میخواهند از ما؟!ما چه میخواهیم از خودمان؟! کمه همین سفره ای که برای ما پهن کرده اند؟!کی داره بهره میبره؟ما چرا اینقدر بی بهره ایم؟چرا اینقدر غافلیم؟!چرا حتی برای این ارتباطم آمدیم حرف زدیم و حرف زدیم و حرف زدیم؟! نصیب خودمان چی شد؟! چطور روزگار ما را به غفلت انداخت؟! چطور از این بخش جدا شدیم؟! تمام سرمایه همین هست ،این رو نباید کم گرفت . روزانه باید متوسل بود ، گرچه افق این فکر خیلی بلنده ،افق این ارتباط خیلی راعیه و دائم باید منتظر بود و عجیبه تجربه نشان داده است بین علما که نقل میکنند و میکرده اند که توسل و توجه به حضرت بقیة الله روحی له الفدا خیر دنیا و آخرت می آورد . فقط ثبات قدم میخواهد ،مراعات میخواهد،ادب میخواهد ، گذشت میخواهد ،سحر میخواهد،نماز اول وقت میخواهد،قرآن میخواهد ولی یک مرکزه همش ... مرکز نوره...اون وقت انسان احساس میکند که یک باب دیگرم در زندگیش باز شد نسل و ذریه اش هم بهره میبرند،این ادب در مقابل حضرت و حاظر دیدن اونکه ما فکر میکنیم غائب است و توجه به احاطه شهودی او ، این باعث خیر است ما خیلی غافلیم و حیف است کسی سر این سفره غافل از حضرت بخواهد باشد،تمامش مال این بزرگواره،همه رقم ما سر سفره ی این بزرگواریم،ما توجهمون به حضرت بقیة الله خیلی کمه،خیلی دوریم و طلبگی ما را به سمت و سویی نتیجه بخش سوق نمیدهد این نسیان ... باید بیشتر متوسل بود،باید بیشتر متوجه بود ... این سلام ها، زیارت ها، توجهات ،توسلات خیر دنیا و آخرت برای ما خواهد داشت . چرا ما زندگی هایمان به گونه ای شده که از هر طرف مشکلات فشار آورده؟! این مال این غفلت است ! شروع کنیم ،تمدید کنیم این توجه را ...حتما گره ها باز خواهد شد ... گره ها باز خواهد شد .. .............................................. 🎙 آموزش تخصصی مداحی🎙 http://eitaa.com/zakerin1401 ..............................................
4_556979832915755487.mp3
1.35M
⏫⏫⏫ 🔻توسل و توجه به حضرت بقیة الله روحی له الفدا خیر دنیا و آخرت می آورد . 🎙 #⃣ #⃣ .............................................. 🎙 آموزش تخصصی مداحی🎙 http://eitaa.com/zakerin1401 ..............................................
enc_16826868180110776462740.mp3
5.24M
🎙 🎙 #⃣ #⃣ #⃣ یه کنج از اتاقم نشستم تو فکرم که الآن کجایی.. پریشونه این روزا حالم تموم میشه کی این جدایی.. شب و روزمو جمعه کردی غروباش چقدر دل میگیره.. یه فکری به حال دلم کن یه روزی هم این دل میمیره.. حاضرم که بگردم خیابونو بیابونو ببینم چشماتو حاضرم که بمیرم ولیکن نبینم گرفتی تو از من نگاهتو حاضری میدونم میدونم تهش میگی دارم هواتو.. دیگه حال و نایی ندارم حبیبم تو دوایی ندارم طبیبم تو رفیقی ندارم رفیقم تو.. خیابون خلوت فقط من و مشغول گریه به دردم.. چقدر خوبه اون روزی آقا بخندی و من هم بخندم.. شبامون بشه پر ستاره روزا هم کنارت بشینم.. یعنی میشه اون روز بیاد و رنگ خوشبختیو ببینم.. ایشالا که بمونم ببینم چشماتو ایشالله که میدونم میذاری بگیرم نخی از عباتو از اول تو داشتی هوای نوکراتو.. دیگ حال و نایی ندارم حبیبم تو دوایی ندارم طبیبم تو رفیقی ندارم رفیقم تو.. .............................................. 🎙 آموزش تخصصی مداحی🎙 http://eitaa.com/zakerin1401 ..............................................
مداحی_آنلاین_سلام_ای_مهر_از_روی_تو_پیدا_محمود_کریمی.mp3
7.56M
سلام ای مهر از روی تو پیدا رخت پنهان و انوارت هویدا (عج) محمود_کریمی .............................................. 🎙 آموزش تخصصی مداحی🎙 http://eitaa.com/zakerin1401 ..............................................
مداحی_آنلاین_نماهنگ_گوشه_حجاز_پویانفر.mp3
2.95M
من همونم همیشه از خودم فراری که جز شما نداره یاری .............................................. 🎙 آموزش تخصصی مداحی🎙 http://eitaa.com/zakerin1401 ..............................................
دیدن روی شما کاش میسّر می شد شام هجران شما کاش که آخر می شد بین ما فاصله ها فاصله انداخته اند کاش این فاصله با آمدنت سر می شد شهر ما بوی خدا داشت، دوباره ای کاش با ظهورت نفس شهر معطّر می شد .............................................. 🎙 آموزش تخصصی مداحی🎙 http://eitaa.com/zakerin1401 ..............................................
مداحی_آنلاین_نماهنگ_دلگیر_رمضانی.mp3
5.97M
ازم سیری داری از دست من میری آره حق داری آقاجون که ازم روتو می‌گیری 🎙 🔊 .............................................. 🎙 آموزش تخصصی مداحی🎙 http://eitaa.com/zakerin1401 ..............................................
| خوشا صبحی که خیرَش را تو باشی ردیفِ نابِ شعرش را تو باشی خوشا روزی که تا وقتِ غروبش دعایِ خوب و ذکرش را تو باشی ... ☀️ 🌤 .............................................. 🎙 آموزش تخصصی مداحی🎙 http://eitaa.com/zakerin1401 ..............................................
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| خوشا صبحی که خیرَش را تو باشی ردیفِ نابِ شعرش را تو باشی خوشا روزی که تا وقتِ غروبش دعایِ خوب و ذکرش را تو باشی ... ☀️ 🌤 .............................................. 🎙 آموزش تخصصی مداحی🎙 http://eitaa.com/zakerin1401 ..............................................
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا صلوات «اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی سَیِّدنا مُحَمَّدٌ مَا اخْتَلَفَ الْمَلَوان وَ تَعاقَبَ الْعَصْرانِ وَ کَرَّ الْجَدیدانِ وَ سْتَقْبَلَ الْفَرْقدانِ وَ بَلَّغْ رُوحَهُ وَ اَرْواحَ اَهْلِ بَیْتِهِ مِنّا التَّحِیَّهَ وَ السَّلامُ»، معتبر است؟ آیا صلوات «اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی سَیِّدنا مُحَمَّدٌ مَا اخْتَلَفَ الْمَلَوان وَ تَعاقَبَ الْعَصْرانِ وَ کَرَّ الْجَدیدانِ وَ سْتَقْبَلَ الْفَرْقدانِ وَ بَلَّغْ رُوحَهُ وَ اَرْواحَ اَهْلِ بَیْتِهِ مِنّا التَّحِیَّهَ وَ السَّلامُ»، معتبر است و آیا ثواب هر دفعه‌اش برابری با 10000 بار می‌کند؟ پاسخ؛ صلوات به گونه‌ای که در پرسش آمده است؛ در منابع شیعی وجود ندارد، اما در تفسیر روح البیان که از تفاسیر اهل‌سنت است، این صلوات در ضمن داستانی نقل شده است که آن‌را نقل می‌کنیم: «آورده‏‌اند که کسى نزد سلطان محمود غزنوى آمد و گفت مدتى بود که می‌خواستم پیامبر(ص) را در خواب ببینم و غمى که در دل دارم را به آن دلدار غمخوار باز گویم:‏ همه شب دیده بعمدا نگشایم از خواب بو که در خواب بدان دولت بیدار رسم‏ قضا را سعادت مساعده نموده شب دوش بدان دولت بیدار رسیدم و رخسار جانفزاى جهان آرایش «کالقمر لیلة البدر و کالروح لیلة القدر» دیدم؛ چون آن‌حضرت را منبسط یافتم، گفتم یا رسول ‌اللّه هزار درهم قرض دارم که نمی‌توانم آن‌را ادا کنم و مى‏ترسم که مرگ من برسد و وام در گردن من بماند. پیامبر(ص) فرمود که نزد محمود سبکتکین برو و این مبلغ از او بگیر. گفتم شاید او از من باور نکند و نشانى طلبد. گفت بگو بدان نشانى که در اول شب که تکیه می‌کنى سى هزار بار بر من درود مى‏فرستی و به آخر شب که بیدار می‌شوى سى هزار نوبت دیگر صلوات مى‏فرستى، وام مرا ادا کن. سلطان محمود بعد از شنیدن این خبر به گریه درآمد و او را تصدیق کرد و قرضش را ادا کرد و هزار درم دیگرش به او داد. اطرافیان او تعجب کردند و گفتند اى سلطان این مرد را در این سخن محال که گفت است تصدیق کردید و حال آن که ما در اول شب و آخر با تو هستیم و نمى‏بینم که به صلوات اشتغال داشته باشید و اگر کسى در تمام اوقات و ساعات شبانه روز به فرستادن درود مشغول گردد و سعی و تلاش زیادی انجام دهد، نمی‌تواند شصت هزار بار صلوات بفرستد. سلطان محمود فرمود که من از علما شنیده بودم که هر که یکبار به این نوع صلوات بفرستد که «اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی سَیِّدنا مُحَمَّدٌ مَا اخْتَلَفَ الْمَلَوان وَ تَعاقَبَ الْعَصْرانِ وَ کَرَّ الْجَدیدانِ وَ اسْتَقْبَلَ الْفَرْقدانِ وَ بَلَّغْ رُوحَهُ وَ اَرْواحَ اَهْلِ بَیْتِهِ مِنّا التَّحِیَّهَ وَ السَّلامُ»؛ «خدایا، درود فرست بر مولای ما و پیامبر ما محمد و خاندانش، تا آن‌گاه که روز و شب می‌آیند و می‌روند، و بامداد و شامگاه پی در پی می‌شوند، و روزها و شب‌ها به دنبال هم می‌رسند. و آن دو ستاره قطبی بزرگ و کوچک روی می‌آورند؛ و روان او و خاندانش را از سوی ما درود و سلام برسان». چنان باشد که ده هزار بار صلوات فرستاده باشد و من در اول و در آخر شب سه مرتبه این صلوات را مى‏خوانم و چنان می‌دانم که شصت هزار صلوات فرستاده‏ام. از آنجا که این شخص پیام پیامبر(ص) را در تأیید سخن علما آورده است، گریه کردم.[1]، [2] [1]. حقى بروسوى، اسماعیل، تفسیر روح البیان، ج 7، ص 234، بیروت، دار الفکر، بی‌تا. [2]. برای آگاهی بیشتر راجع به صلوات(اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد)، ر. ک: صلوات صحیح و کامل، سؤال 482 (سایت: 587). .............................................. 🎙 آموزش تخصصی مداحی🎙 http://eitaa.com/zakerin1401 ..............................................
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا