eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
5.8هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
2.3هزار ویدیو
816 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع ، کلاس های غیر حضوری https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5888638533500936940.mp3
7.34M
ادامه مجلس ابن زیاد لع 🌷مقام عرفانی و نورانی حضرت زینب س فقال: کيف رأيت فعل الله بأخيک، و أهل بيتک؟ فقالت: ما رأيت الا جميلا، هؤلاء قوم کتب الله عليهم القتل، فبرزوا الي مضاجعهم 🌷سخنان شماتت انگیز ابن زیاد لع در غالب زیبا جلوه دادن کار خود 🌷فریب شیطان زیبا جلوه دادن زشتی ها الأنفال وَإِذْ زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطَانُ أَعْمَالَهُمْ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﺍﻋﻤﺎﻟﺸﺎﻥ ﺭﺍ [ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺩﺷﻤﻨﻲ ﺑﺎ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻭ ﺿﺪ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﻮﺩ ] آراست. 🌷برائت شدید حضرت زینب س در مقابل فعل الله، فرمود کربلا جلوه جلال و جمال الهی یعنی زیبایی بود 🌷فرمود خدا مشتری انها در کربلا شد و انها را به سوی بالاترین آرامشگاه خود قرار داد 🌷مضاجع در قرآن مخصوص اصحاب اللیل السجدة تَتَجَافَى جُنُوبُهُمْ عَنِ الْمَضَاجِعِ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ خَوْفًا وَطَمَعًا وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنفِقُونَ ( اهل خواب در نیمه شب نیستند) ﭘﻬﻠﻮﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺑﮕﺎﻩ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺩﻭﺭ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﺑﻴﻢ [ ﺍﺯ ﻋﺬﺍﺏ ] ﻭ ﺍﻣﻴﺪ [ ﺑﻪ ﺭﺣﻤﺖ ﻭ ﭘﺎﺩﺍﺵ ]ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻧﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺭﻭﺯﻱ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻳﻢ ، ﺍﻧﻔﺎﻕ ﻣﻰکنند ۱۶ سجده
4_5888638533500936979.mp3
8.96M
ادامه مجلس ابن زیاد لع 🌺🌷شرح جمیلا ۱ فقال: کيف رأيت فعل الله بأخيک، و أهل بيتک؟ فقالت: ما رأيت الا جميلا، هؤلاء قوم کتب الله عليهم القتل، فبرزوا الي مضاجعهم، و سيجمع الله بينک و بينهم 🌷🌷منظور از زیبایی در ائمه و اولیاء الله و کربلا چیست؟ 🌷🌷میل به زیبایی،کمال،علم در نهاد همه انسانهاست، و دوری از اعمال قبیحه چون زشتی ، جهل در نهاد همه می باشد 🌷🌷با توجه به ایه زین الشیطان اعمالهم شیطان چگونه اعمال زشت را زیبا نشان می دهد و افراد را می فریبد.
4_5888638533500937005.mp3
9.96M
ادامه مجلس ابن زیاد لع 🌺🌷شرح جمیلا ۲ فقال: کيف رأيت فعل الله بأخيک، و أهل بيتک؟ فقالت: ما رأيت الا جميلا، هؤلاء قوم کتب الله عليهم القتل، فبرزوا الي مضاجعهم، و سيجمع الله بينک و بينهم 🌷🌷شرح یا جلیل یا جمیل ، جلال و جمال الهی 🌷🌷شرح عرفانی و مختصر دعای جوشن کبیر،شرح هزار فعل خداوند که هر فعل بی نهایت است 🌷🌷شرح جلیل و دوری از زشتی،و شرح جمیل در زیبایی 🌷🌷شرح خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد 🌷🌷شرح فاطمه مظهر جلال و زهرا مظهر جمال الهی است. 🌷🌷سر زیبا بودن زینب س و اصحاب امام حسین ع فوق العاده مهم، لطفا گوش کنید و نکته برداری کنید
4_5888638533500937042.mp3
10.66M
ادامه مجلس ابن زیاد لع 🌺🌷شرح جمیلا ۴ فقال: کيف رأيت فعل الله بأخيک، و أهل بيتک؟ فقالت: ما رأيت الا جميلا، هؤلاء قوم کتب الله عليهم القتل، فبرزوا الي مضاجعهم، و سيجمع الله بينک و بينهم 🌷🌷شرح یا جلیل یا جمیل ، جلال و جمال الهی 🌷🌷شرح کربلا زیباست بر اساس دو مقدنه بالا 🌷🌷کربلا مظهر جلال خداست، ذره ای از بدی در آن نیست. 🌷🌷کربلا،هی اطیب بقاع الارض،کربلا مرکز طهر در زمین است 🌷🌷نور باغهای بهشت از کربلا است. 🌷🌷هر کس به کربلا متصل شد زیبا می شود. 🌷🌷آفات ورود به کربلا و ندیدن زیبایی 🌷🌷سر زیبایی کربلا در نگاه خدا به کربلاست، کربلا حلقه اتصال عشاق است 🌷🌷کربلا به شدت مزین به صفت جلیل است لذا در سخن زینب س کربلا جمیل است.
4_5888638533500937023.mp3
9.52M
ادامه مجلس ابن زیاد لع 🌺🌷شرح جمیلا ۳ فقال: کيف رأيت فعل الله بأخيک، و أهل بيتک؟ فقالت: ما رأيت الا جميلا، هؤلاء قوم کتب الله عليهم القتل، فبرزوا الي مضاجعهم، و سيجمع الله بينک و بينهم 🌷🌷شرح یا جلیل یا جمیل ، جلال و جمال الهی 🌷🌷چرا کربلا،فاطمه س،و اصحاب،اهل نماز شب زیبا و نورانی هستند. 🌷🌷ذات و درون انسان از بدی دوری می کند در نتیجه جمال پیدا می کند و زیبا می شود. 🌷🌷سر زیبایی عباس ع در قمر دوری از گناه و اتصال به طهارت است. 🌷🌷سر زیبا بودن افراد مسن پیر غلامان 🌷🌷چگونه با نور فاطمه س خود را زیبا کنیم تا خدا از ما خواستگاری کند 🌷🌷 عواقب اتصال به صفات شیطانی، در زندگی روحی، اجتماعی ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh2 کانال مقتل ضامن اشک https://telegram.me/zameneashk کانال باب الحسین(ع) https://t.me/Babolhusein
4_5890726639226067810.mp3
10.79M
🌺🌷با صلوات بر وجود مقدس امیرالمومنین ع 🌷🌷شرح مختصری از وقایع شب اول صفر، ورود اهل بیت ع از دروازه ساعات 🌷🌷هدف دشمن از نگه داشتن اهل بیت ع در پشت دروازه ساعات و هو کردن، دست زدن،رقصیدن برای شکستن روحیه اسرا... 🌷🌷از کوفه تا شام زینب س ۸۰۰ کیلومتر بر شتر ، با شلاق، و سیلی ، اطفال یتیم آمده بود تا بر دهان یزید لع بزند و کاخ را بر سرش خراب کند و زینب س غلبه کرد و این یزید بود که مورد لعن ابدی واقع شد 🌷🌷الگو گیری بانوان و دختران از زینب س برای رسیدن به مقام الهی خود 🌷🌷حتما پست را برای عزیزانی که دوست دارند بدانند حسین ع درباره زن چگونه فکر می کند ارسال کنید https://t.me/joinchat/PL5isD9sIPm2VoUA ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh2 کانال مقتل ضامن اشک https://telegram.me/zameneashk کانال باب الحسین(ع) https://t.me/Babolhusein
4_5890726639226067866.mp3
9.39M
ادامه مجلس ابن زیاد لع سخنان زینب س بر علیه فرعون زمان ، ابن زیاد لع فقالت: ما رأيت الا جميلا، هؤلاء قوم کتب الله عليهم القتل، فبرزوا الي مضاجعهم، و سيجمع الله بينک و بينهم، فتتحاجون اليه، و تختصمون عنده ، فانظر لمن الفلج يومئذ، هبلتک امک يا ابن‏مرجانة! 🌷🌷ادامه شرح ما رایت الا جمیلا 🌷🌷کربلا مظهر جلال و جمال خدا 🌷🌷خدا در روایت ام ایمن توسط جبرئیل وصف کربلا نموده است 🌷🌷کسانیکه با قرار دادن تربت در کفن در بهشت محشور می شوند 🌷🌷بوی،نورانیت،مطهر بودن کربلا 🌷🌷خرید کربلا و بخشیدن به اهالی کربلا و امام سفارش فرمود زوارم را سه روز پذیرایی کنید و این سر اطعام میلیونی کربلاست. 🌷🌷اهمیت پیاده روی در شهرهای مختلف جهت جهانی شدن عاشورا و ظهور 🌷🌷اهمیت و نتیجه پیاده روی اربعین در کربلا و شهرهای غیر کربلا ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh2 کانال مقتل ضامن اشک https://telegram.me/zameneashk کانال باب الحسین(ع) https://t.me/Babolhusein
4_5890726639226067900.mp3
9.27M
ادامه مجلس ابن زیاد لع سخنان زینب س بر علیه فرعون زمان ، ابن زیاد لع فقالت: ما رأيت الا جميلا، هؤلاء قوم کتب الله عليهم القتل، فبرزوا الي مضاجعهم، و سيجمع الله بينک و بينهم، فتتحاجون اليه، و تختصمون عنده ، فانظر لمن الفلج يومئذ، هبلتک امک يا ابن‏مرجانة! 🌺🌷زینب س فرمود خدا تو را و شهدا را در قیامت جمع خواهد کرد ، و پاسخت را خواهیم دید 🌷🌷شرح س در سیجمع الله، فوق العاده مهم در عذاب ابن زیاد لع 🌷🌷حضرت زینب س شجره طیبه خود را بر اساس قران می فرماید و شجره ابن زیاد ملعون را به رخش کشید و قصر را بر سرش خراب نمود 🌷🌷مادر ابن زیاد لع صاحب پرچم زنا بود و شهره در شهر در زناکاری بود، ابن زیاد زنا زاده بود 🌷🌷زیارت عاشورا این ملعون را به مادرش (لعن الله بن مرجانه) می خواند و زینب س او را ابن مرمانه صدا زد و شغل مادرش را به رخش کشید ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh2 کانال مقتل ضامن اشک https://telegram.me/zameneashk کانال باب الحسین(ع) https://t.me/Babolhusein
4_5890726639226067900.mp3
9.27M
ادامه مجلس ابن زیاد لع سخنان زینب س بر علیه فرعون زمان ، ابن زیاد لع فقالت: ما رأيت الا جميلا، هؤلاء قوم کتب الله عليهم القتل، فبرزوا الي مضاجعهم، و سيجمع الله بينک و بينهم، فتتحاجون اليه، و تختصمون عنده ، فانظر لمن الفلج يومئذ، هبلتک امک يا ابن‏مرجانة! 🌺🌷زینب س فرمود خدا تو را و شهدا را در قیامت جمع خواهد کرد ، و پاسخت را خواهیم دید 🌷🌷شرح س در سیجمع الله، فوق العاده مهم در عذاب ابن زیاد لع 🌷🌷حضرت زینب س شجره طیبه خود را بر اساس قران می فرماید و شجره ابن زیاد ملعون را به رخش کشید و قصر را بر سرش خراب نمود 🌷🌷مادر ابن زیاد لع صاحب پرچم زنا بود و شهره در شهر در زناکاری بود، ابن زیاد زنا زاده بود 🌷🌷زیارت عاشورا این ملعون را به مادرش (لعن الله بن مرجانه) می خواند و زینب س او را ابن مرمانه صدا زد و شغل مادرش را به رخش کشید ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh2 کانال مقتل ضامن اشک https://telegram.me/zameneashk کانال باب الحسین(ع) https://t.me/Babolhusein
4_5890726639226067917.mp3
12.43M
ادامه جلسه ابن زیاد لع سخنان ابن زیاد لع در مقابل منطق حضرت زینب س فغضب، و استشاط حين أعياه الجواب و کأنه هم بها. فقال له عمرو بن حريث: أيها الأمير! انها امرأة، و المرأة لا تؤاخذ بشي‏ء من منقطها، و لا تذم علي خطيئتها 🌷منطق مستکبران در مقابل منطق قرآنی ستم،غصب،و قتل و ترور و فشار است که ابن زیاد لع اعمال کرد. 🌷غضب ملعون الهی به زینب س و سخن رفیقش ابن حریث درباره زن 🌷زن در منطق امثال ابن زیاد لع و یزید لع و صهیونیستم جهانی که چگونه به زن نگاه می کنند. 🌷سخن عمر در جلسه عیادت در باره زن و فاطمه س ( گوش دادنش واجب است) 🌷برائت شدید فاطمه س از این دو نفر و سخن دومی چون ابن حریث 🌷مقام زن در قران،در آیه سوره روم ، زن همگام برای راهی شدن بهمراه مرد به جنات 🌷الروم ۲۱ وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ﻭ ﺍﺯ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ [ ﻗﺪﺭﺕ ﻭ ﺭﺑﻮﺑﻴﺖ ]ﺍﻭ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﻫﻤﺴﺮﺍﻧﻲ ﺁﻓﺮﻳﺪ ﺗﺎ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭﺷﺎﻥ آرامش یابید
ادامه جلسه ابن زیاد لع سخنان ابن زیاد لع در مقابل منطق حضرت زینب س فغضب، و استشاط حين أعياه الجواب و کأنه هم بها. فقال له عمرو بن حريث: أيها الأمير! انها امرأة، و المرأة لا تؤاخذ بشي‏ء من منقطها، و لا تذم علي خطيئتها 🌷منطق مستکبران در مقابل منطق قرآنی ستم،غصب،و قتل و ترور و فشار است که ابن زیاد لع اعمال کرد. 🌷غضب ملعون الهی به زینب س و سخن رفیقش ابن حریث درباره زن 🌷زن در منطق امثال ابن زیاد لع و یزید لع و صهیونیستم جهانی که چگونه به زن نگاه می کنند. 🌷سخن عمر در جلسه عیادت در باره زن و فاطمه س ( گوش دادنش واجب است) 🌷برائت شدید فاطمه س از این دو نفر و سخن دومی چون ابن حریث 🌷مقام زن در قران،در آیه سوره روم ، زن همگام برای راهی شدن بهمراه مرد به جنات 🌷الروم ۲۱ وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ﻭ ﺍﺯ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ [ ﻗﺪﺭﺕ ﻭ ﺭﺑﻮﺑﻴﺖ ]ﺍﻭ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﻫﻤﺴﺮﺍﻧﻲ ﺁﻓﺮﻳﺪ ﺗﺎ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭﺷﺎﻥ آرامش یابید
4_5890726639226067917.mp3
12.43M
ادامه جلسه ابن زیاد در جلسه منطق شیطانی ابن زیاد لع در مقابل حضرت زینب س فلجأ ابن‏ زياد حينئذ الي البذاءة، و سوء القول مما هو جدير به ، فقال لها: لقد شفي الله نفسي من طاغيتک الحسين، والعصاة المردة من أهل بيتک. فرقت زينب، و بکت، و قالت له: لعمري لقد قتلت کهلي ، و قطعت فرعي، و اجتثثت أصلي، فان کان هذا شفاءک، فقد اشتفيت. الأمين، أعيان الشيعة، 614/1، لواعج الأشجان، / 210 - 209 🌺🌷سخنان شماتت و ظالمانه ابن زیاد لع به زینب س 🌷🌷 با جسارت به امام حسین ع و زدن چوب به سر مطهر خواست زینب س را بسوزاند 🌷🌷ملعون گفت دلم شفا پیدا کرد از زخم هایی که علی ع به ما زد با کشتن حسین ...و خانم پاسخش را با عرفان در اشک داد. 🌷🌷 اینبار فرعون در نیل دوباره با سخنان زینب غرق شد و سکاندار زینب س بود، مجلس بر سر ابن زیاد لع و رفقایش ، خراب شد عده ای حتی مادرش، برادرش به او اعتراض کردند. ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh2 کانال مقتل ضامن اشک https://telegram.me/zameneashk کانال باب الحسین(ع) https://t.me/Babolhuse
بسم الله الرحمن الرحیم امام حسين(ع) و رابطه او با همسرش «رباب» مقام زن در نزد پیامبر ص و امام حسین ع و ائمه اطهار ع چرا پیامبر زن را در ردیف نماز و عطر قرار داد؟ به طور کلي، زنان از سوي دو گروه مورد تحقير قرار گرفته اند؛ يکي کساني که زن را تنها ابزار شهوتراني گرفته و فراتر از آن، براي وي ارزشي قايل نيستند و ديگر، کساني که از سر تقدس، نزديک شدن به زن را، باعث پليدي خود شمرده، به همين دليل در پرهيز از زن، سخن فراوان گفته اند. اين نگرش زاهدانه، ضربه سهمگيني بر موقعيت و حيثيت زن وارد کرده و او را در حوزه پليدي، وارد نموده و از اسباب پرورش بُعد حيواني انسان، تلقي کرده است. در اين ديدگاه، دوستي زن نه تنها نشانه کمال نيست، بلکه نشانه دوري از کمال است. چنين بينشي، در عالم انديشه هاي گذشته بشر و حتي با نام دين، بي سابقه نيست، شايد بتوان گفت: نزديکترين مورد آن به ما، مسيحيت است. علاوه بر ابهاماتي که از لحاظ نظري در ديدگاههاي مسيحيت، راجع به زن وجود دارد، در عمل نيز با نگاهي زاهدانه، زن را تحقير کرده اند. نظري به واکنش افراطي جهان غرب در حال حاضر ـ در برابر مسيحيت قرون وسطا ـ دامنه بعد عمليِ اين نگرش مسيحيت را نشان مي دهد. اسلام در اين باره نيز ديدگاهها و تجربه هاي فراواني را عرضه مي کند. سيره رسول خدا(ص) و همين طور سيره امامامان معصوم(ع) بر اساس اعتدال و توازن، بنا شده و يک تجربه ء عيني از نظام فکري و فقهي اسلام است که بايد به دقت مورد بررسي قرار گيرد. پيامبر اکرم(ص) در برابر کساني که دوستي زن را مانع کمال و ترقي انساني دانسته اند، محبت به زن را در کنار دوستي خود نسبت به نماز و عطر، قرار مي دهد. روشن است که نگرش «پرهيز از زن» در واقع، چيزي جز تحقير زن نيست، آن هم نه در قالبي به ظاهر فاسد، بلکه در نگاهي زاهدانه، زن را بيشتر تحقير نموده، به انزوا مي کشاند، در حالي که رسول خدا(ص) «عبادت» و «زن» را از امور «محبوب» خود مي داند و «عطر» را نيز. همان گونه که عطر، دنياي اطراف را به مشام انسان، معطر و باصفا مي سازد و نماز، به زندگي، روح و جلا مي بخشد، زن نيز زندگي را به مذاق انسان شيرين و دلپذير مي سازد. اين سه، مرز دنيا و آخرت را به هم نزديکتر مي کنند، چرا که در آخرت نيز اين سه، برگزيده عطاياي خداوندند. امام صادق(ع) مي فرمايد: «من اخلاق انبياء حب النساء»(1) دين از اخلاق انبيا بوده که زن را دوست بدارند. اين سخن انسانهايي است که عمري را با اخلاص تمام در راه خدا گام برداشته و بيشترين سختيهاي جسمي و روحي را متحمل شده اند. آنان از پرهيزکارترين مردمان روزگار و بنده هاي شايسته و برگزيده خداوند بوده اند. اگر «دوستي زنان» از اخلاق پرهيزگاران است، بايد دانست که اين محبت، يک دوستي ارزشمند و اين محبوب يک موجود متعالي است. ناگفته نماند که اين دوستي در چارچوب «شرع» معنا مي دهد، اما در مجموع، بيانگر يک نگرش والا است. اينک، به اصل موضوع مي پردازيم. * * * امام حسين(ع) و رباب آن امام همام، به راستي سرور آزادگان است، کسي که در اخلاص ديني او براي هيچ انسان آشنا به سيره اش، ترديدي وجود ندارد، چه رسد به شيعيان آن گرامي که قرنهاست به عشق او بر سر و صورت مي زنند و مفهوم حيات معقول را از حيات عيني اش برگرفته اند. سخن ما در باره ء «امام حسين(ع) و زن» است. ابتدا برخورد آن حضرت را با رباب، همسر بزرگوار و صبورش بيان مي کنيم و سپس در قسمت بعد برخوردش را با زني ديگر به نام «هوي» دنبال خواهيم کرد. رباب، دختر «امرءالقيس» و جزو يکي از قبايل شامي است. پدر در زمان خليفه دوم، اسلام آورده و در مدينه، سه فرزند خود را از فرط علاقه و ارادت به حضرت علي(ع) به عقد ازدواج اميرالمؤمنين(ع) و امام حسن(ع) و امام حسين(ع) درآورد.(2) رباب به عقد امام حسين(ع) درآمد و تا آخرين لحظات زندگي آن حضرت در کنار وي مي ماند. در برخي از نقلها پدر او را انيف کلبي معرفي کرده اند(3)، اما نقل نخست، فراوان روايت شده است. علاوه بر اين، شايد مراد دسته دوم، رباب ديگري باشد که دختر انيف و همسر زبير بن عوام و مادر مصعب بن زبير بوده است.(4) رباب دو فرزند از امام حسين(ع) داشت، يکي سکينه و ديگري عبداللّه . عبداللّه در روز عاشورا در حالي که کودکي بيش نبود، در جلوي چشم پدر و مادرش به شهادت رسيد.(5) سکينه نيز، بعدها در شمار زنان بزرگ عالم اسلام درآمده، بويژه در ادب، شخصيت شناخته شده اي يافت. رباب بر اساس شواهدي در کربلا حضور داشته است. اين مطلب را برخي از مورخان آورده اند.(6) از اخبار محدودي که در زمينه روابط امام حسين(ع) و همسرش رباب به دستمان رسيده، چنين برمي آيد که روابط آن دو بسيار صميمي بوده است، آن قدر که هم امام(ع) و هم رباب از اظهار اين روابط صميمي ميانِ خود، خودداري نمي کرده اند، همان گونه که پيامبر(ص)
نيز از نشان دادن صميميتي که نسبت به برخي از همسران خود داشت، خودداري نمي کرد. به دليل وجود همين شواهد است که ابن کثير مي گويد: امام حسين(ع) همسرش رباب را بسيار دوست مي داشته و از روي علاقه مندي به وي، در باره اش شعر مي گفت.(7) نسابه معروف «المجدي» نيز تأکيد دارد که: امام حسين(ع) سکينه و مادرش رباب را دوست مي داشت(8). اين دوستي به دليل بزرگواري رباب بود، چنان که از هشام کلبي، مورخ مشهور نقل شده که: «من خيار النساء و افضلهنَّ(9)» رباب از بهترين زنان و از برترين آنها بود. در زمينه اين دوستي، دو بيت شعر از امام حسين(ع) در باره سکينه و رباب نقل شده، و در برخي از منابع، بيتي ديگر نيز به آن افزوده شده است. لَعَمْرُک اِنِّني لَاُحِبُّ دارا تَحُلُّ بها سکينةُ و الربابُ اُحبِّهما وَ اَبْدُلُ جُلَّ حالي وَ لَيْسَ لِلاَئمي فيها عِتابُ(10) «به جان تو سوگند! من خانه اي را دوست دارم که سکينه و رباب در آن باشند. آنها را دوست دارم و تمامي دارايي ام را به پاي آنها مي ريزم و هيچ کس نبايد در اين باره با من سخني بگويد.» در نقلي از سکينه آمده است که امام حسن مجتبي(ع) در باره انتساب اين شعر به امام حسين(ع) تأملي کرد و گويا تعجب کرده بود سپس، امام بيتي ديگر بر آن افزود: وَ لَسْتُ لَهُمْ وَ اِنْ عَتَبُوا مُطيعا حَياتي اَوْ يُغَيِّبُني الترابُ(11) «حتي اگر کساني در اين باره به من اعتراض کنند، آنها را در زندگي و نز وقتي مرا در خاک پنهان مي کنند، پيروي نخواهم کرد.» اين شعر به طور مستقيم از طرف امام حسين(ع) نقل شده و تا آنجا که ما مي دانيم هيچ کس آن را به عنوان زبان حال، ندانسته و نسبت آن را به امام تکذيب نکرده است. شعر مزبور، نشانگر ارتباط صميمي امام با همسرش رباب و فرزندش سکينه است. توجه داريم که سرودن اين شعر، همراه با انتشار آن در ميان مردم بوده است، بدين جهت، اين شعر در بيشتر کتابهاي تاريخي آمده است. شعر ديگري نيز از امام حسين(ع) در باره رباب نقل شده است: اُحبُّ لِحُبِّهَآ جميعا وَ نَثْلَةَ کُلَّها و بَنيِ الرُّباب وَ اخْوالاً لَهَا مِن آلِ لامَ اُحِبُّهُم وَ طَرَّبَني جنابُ(12) «من به خاطر دوستي او زيد، نثل و تمام «بنور رباب» را دوست دارم. و همچنين داييهاي او را از خاندان (بني) لام، همه را دوست دارم و «جناب» را که مرا به طرب آورده است». گويا اينها افراد وابسته به رباب هستند که از آنان ياد شده است. رباب نيز علاقه وافري به امام حسين(ع) داشت. او در سفر کربلا همراه امام(ع) بود و پس از شهادت آن حضرت(ع) نيز وفاداري اش را به زبان شعر، و نيز در عمل، نشان داد. دو مرثيه از رباب در دسترس، قرار دارد که هر دو داراي معاني بسيار زيبا بوده و خلوص و ارادت رباب را نسبت به آن حضرت(ع) نشاشن مي دهد: اِنَّ الّذي کانَ نورا يُستَضضاءُ به بِکربلا قتيلُ جزاکَ غَيْرُ مدفونِ جَنَبِتَ خُسرانَ الموازين قد کنتَ لي حَبلاً صَعبا اَلُوذُبه و کنت تَصْحَبنا بالرَحم و الدين مَن لِلْيَتامي وَ مَنْ للسائلين و مَنْ يُغني و ياوي اِليْه کُلُّ مِسْکِينِ وَ للّه ِ لاَابتَغي بَيْنَ الرّملِ و الطين(13) «آن پرتوي که ديگران از درخشش آن بهره مي بردند، در کربلا کشته شده و غير مدفون رها شده است. اي فرزند پيامبر(ص)! خدا از طرف ما تو را پاداش نيکو داده و در وقت «ميزان» تو را از هر زياني به دور دارد. تو آن چنان کوه محکمي بوده که من بدان پناه مي بردم و تو با رحمت و از سر دينداري با ما همنشيني داشتي. ديگر چه کسي براي يتيمان و فقيران، مانده؟ و چه کسي است که مسکينان بدو پناه برده و او بي نيازشان سازد؟ به خدا قسم! ديگر سايه اي بعد از تو بر سرم نخواهم پذيرفت تا در ميان خاک، پنهان شوم.» رباب در بيت سوم، ارتباط عميق خود را با امام حسين(ع) تصوير مي کند؛ امام چون کوهي است که پناهگاه آرام بخش رباب بوده و آن حضرت نيز با کمال ملاطفت و از سر دينداري با وي برخورد داشته است. رباب در بيت آخر، عزم راسخ خود را در عدم ازدواج با ديگري تا پايان عمر بيان مي کند. شخصيت والاي رباب، باعث شد تا عده اي از اشراف قريش، پس از شهادت امام، از وي خواستگاري کنند، امام به نوشته مورخان نپذيرت و گفت: من پس از آنکه رسول خدا پدرشوهرم بوده، شخص ديگري را به عنوان پدرشوهر نمي پذيرم.(14) شعر ديگري از رباب در مرثيه اباعبداللّه (ع) روايت شده است. رباب، زماني که در محفل ابن زياد، سر امام حسين(ع) را در دامن نهاده، بر آن بوسه مي زد، چنين سرود: وا حُسينَا فَلا نسيتُ حسينا اقصَدَتْهُ اُسِنَةُ الاعداء غادَروُهُ بِکربلاء صريعا لا سقي اللّه ُ جانبي کربلاء(15) «من هرگز حسين را فراموش نخواهم کرد، حسيني که نيزه هاي دشمن او را هدف قرار دادند. او را در حالي که در کربلا افتاده بود، کشتند؛ خداوند سرزمين کربلا را سيراب نکند. روشن است که چنين شعري، در محفل زياد، کمال مظلوميت امام حسين(ع) را آشکار نموده، خ
اطره سخت شهادت را زنده کرده است. به نقل از سبط ابن جوزي و همان گونه که از «ابن اثير» نقل شده، اشراف قريش و نيز يزيد، خواستار رباب بودند اما شدت علاقه رباب به اباعبداللّه سبب شد که نه تنها خواسته آنان را رد کند، بلکه از فرط غصه و گريه، بيش از يک سال زنده نماند، او در اين يک سال حتي زير سايه ننشست. ابن اثير تصريح کرده که همين امر، باعث رحلت او گرديد.(16) بر اساس برخي از نقلها، رباب يک سال نزد قبر امام حسين(ع) باقي مانده و بعد از آن به مدينه رفت. ابن کثير با نقل اين مطلب، شعري را نيز از زبان او آورده است: اِلي الحول ثمَ اَسْمُ السلامَ عليکما وَ مَنْ يَبْکِ حَوْلاً کَامِلاً فَقَد اعْتَذَر «تا يک سال، پس از آن بر شما درود مي فرستم و (وداع مي کنم) کسي که يک سال کامل بگريد پس از آن معذور است.»(17) اين شعر ممکن است پس از يک سال گريه در مدينه سروده شده باشد، اما اقامت يکساله رباب بر سر قبر امام، نبايد درست باشد، بويژه که سپاه ابن زياد، تمام اسرار را با اجبار به کوفه و پس از آن به شام فرستادند، بعضي از مورخان، تصريح کرده آند که رباب به شام رفته است. اگر آنها به کربلا بازگشته باشند، مي توان پذيرفت که او پس از بازگشت، مدتي بر سر قبر آن حضرت، باقي مانده است، اما اين امر نيز چندان ثابت شده نيست، و گزارشي که در آن، سفر رباب به شام ذکر شده است رفتن او را پس از آن به مدينه يادآور شده است.(18) ابن اثير با نقل اين مطلب، اين نظر را که رباب يک سال بر سر قبر امام مانده و بعد از آن به مدينه آمده، بر اثر غم و غصه در گذشته، نقل کرده است. بر اساس اخباري که بيان شد، مي توان شدت علاقه و پيوند ميان امام حسين(ع) و رباب را به دست آورد؛ پيوندي که امام، آشکارا آن را بيان کرد و رباب نيز با شعر و عمل خود، آن را به اثبات رسانده است. پاورقيها: 1ـ مکارم الاخلاق، ص197، بيروت. 2ـ الاغاني، ج16، ص140 ـ 141، قاهره، انساب الاشراف، ج1، ص195، انتشارات محمودي. 3ـ مجله تراثنا، ش10، 187، مؤسسه آل البيت. 4ـ طبقات الکبري، ج3، ص100 و ج5، ص182، 186، بيروت. 5ـ الاغاني، 16، ص141 ـ جمهرة انساب العرب، ص457. 6ـ البداية و النهاية، ج8، ص212 ـ الکامل، ابن اثير، ج4، ص88، بيروت. 7ـ البداية و النهاية، ج8، ص212. 8ـ المجدي، ص92، قم. 9ـ الاغاني، ج16، ص141. 10ـ مجله تراثنا، ش10، ص128 ـ الاغاني، ج16، ص136 ـ انساب الاشراف، ج1، ص195 ـ 196 ـ البدايه و النهايه، ج8، ص211 ـ المعارف، ص93، بيروت ـ الفصلو المهمة، ص183 ـ المجدي، ص92 ـ مقاتل الطالبين، ص94، بيروت ـ اعلام النساء المؤمنات. ص346. در برخي از نقلها به جاي «تحلّ بها»، «تکون بها» آمده و در روايتي ديگر به جاي آن «تُصيَّفُها». 11ـ الاغاني، ج16، ص140 ـ اعيان الشيعه، ج6، ص449 (طبع جديد) ـ تراثنا، ش10، ص128 ـ البدايه و النهاية، ص211، شرح الاخبار، الجزء الثالث عشر، ص14. در نقلي به جاي «مطيعا»، «مضيعا» آمده و برخي ديگر به جاي «يُغَيِّبُني»، «يعليني» ذکر شده است. 12ـ تاج العروس، ج1، ص263 ـ اعيان الشيعه، ج6، ص449. ابوالفرج از قول ابن عبده آورده است که رباب، فرزند حارثه، فرزند اوس بن حارثه بن لام الطايي بوده است (مقاتل الطالبين، ص94). ظاهرا مقصود از آل لام، همين خانواده است. 13ـ الاغاني، ج16، ص142 ـ اعيان الشيعه، ج6، ص449 ـ اعلام النساء، ص439 ـ اعلام النساء المؤمنات، ص347 ـ منتهي الآمال، ج1، ص335 ـ ادب الطف، ج1، ص61، انتشارات دارالمرتضي. 14ـ الکامل، ج4، ص88 ـ الاغاني، ج16، 141 ـ اعيان الشيعه، ج6، ص449. 15ـ تذکرة الخواص، ص260، انتشارات نينوي الحديثة ـ ادب الطف ـ ج1، ص61، به نقل از: تاريخ القرماني، ص4 ـ منتهي الآمال، ج1، ص463 ـ اعيان الشيعه، ج6، ص449 ـ اعلام النساء المؤمنات، ص347. 16ـ تذکرة الخواص، ص265 ـ الکامل، ج4، ص88. 17ـ البداية و النهاية، ج8، ص212. 18ـ الکامل، ج4، ص88. التماس دعا @m_h_tabemanesh2 @zameneashk
4_5892989971026943425.mp3
4.22M
🌷🌷کیفیت برنامه درسی هر شب مقتل بر اساس سه کانال که آدرسش در ابتدای جلسه داده شد 🌷🌷موضوع درسی امشب حضرت رباب س و راس الحسین ع با صلوات بر وجود مقدس امیرالمومنین ع و لعن بر غاصبینش https://t.me/joinchat/PL5isD9sIPm2VoUA
4_5892989971026943431.mp3
7.91M
🌺🌷شرح مقام حضرت رباب 🌷🌷رباب محو جمال امام حسین ع بود و غیر از او را نمی دید ، مصداق حلت بفنائک بود 🌷🌷مقتل شناسی روضه های رباب س 🌷🌷رباب س بعد از اربعین تا یک سال کنار قبر ماند و محافظ حرم بود. 🌷🌷 و في کامل التاريخ لابن‏الأثير الجزري أن الرباب بنت امرئ القيس زوجة الحسين أقامت علي قبره سنة کاملة، ثم عادت الي المدينة. گفته شده: «او بر قبر حسين مدت يک سال اقامت و عزاداري نمود و چون به مدينه برگشت از شدت ماتم درگذشت.» الزنجاني، وسيلة الدارين، /405 ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh2 کانال مقتل ضامن اشک https://telegram.me/zameneashk کانال باب الحسین(ع) https://t.me/Babolhusein گروه مقتل شناسی متضمن البکاء https://t.me/joinchat/PL5isD9sIPm2VoUA
4_5892989971026943441.mp3
7.99M
ادامه مجلس ابن زیاد لع عکس العمل رباب با دیدن سر مطهر امام حسین ع و قيل: ان الرباب بنت امرا القيس زوجة الحسين أخذت الرأس ، و وضعته في حجرها، و قبلته، و قالت: وا حسينا فلا نسيت حسينا أقصدته أسنة الأعداء . غادروه بکربلا صريعا لا سقي الله جانبي کربلاء 🌷🌷وقایع سال دوم اقامت رباب در مدینه 🌷🌷دق کردن رباب س درسال دوم در مدینه. 🌷🌷در مجلس ابن زیاد لع سر را در آغوش گرفت و فرمود : ای حسین هرگز تو را فراموش نمی کنم سرت در میان طشت و بدنت در کربلا 🌷🌷سر مطهر در آغوش چه کسانی رفت 🌷🌷داستان آسیه در قرآن ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh2 کانال مقتل ضامن اشک https://telegram.me/zameneashk کانال باب الحسین(ع) https://t.me/Babolhusein گروه مقتل شناسی متضمن البکاء https://t.me/joinchat/PL5isD9sIPm2VoUA
ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِّلَّذِينَ كَفَرُوا امْرَأَتَ نُوحٍ وَامْرَأَتَ لُوطٍ كَانَتَا تَحْتَ عَبْدَيْنِ مِنْ عِبَادِنَا صَالِحَيْنِ فَخَانَتَاهُمَا فَلَمْ يُغْنِيَا عَنْهُمَا مِنَ اللَّهِ شَيْئًا وَقِيلَ ادْخُلَا النَّارَ مَعَ الدَّاخِلِينَ ﺧﺪﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ، ﺯﻥ ﻧﻮﺡ ﻭ ﺯﻥ ﻟﻮﻁ ﺭﺍ ﻣﺜﻞ ﺯﺩﻩ ﻛﻪ ﺗﺤﺖ ﺳﺮﭘﺮﺳﺘﻲ ﻭ ﺯﻭﺟﻴﺖ ﺩﻭ ﺑﻨﺪﻩ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺍﺯ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﺎ ﺑﻮﺩﻧﺪ ، ﻭﻟﻲ [ ﺩﺭ ﺍﻣﺮ ﺩﻳﻦ ﻭ ﺩﻳﻦ ﺩﺍﺭﻱ ] ﺑﻪ ﺁﻥ ﺩﻭ [ ﺑﻨﺪﻩ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﻣﺎ ]ﺧﻴﺎﻧﺖ ﻭﺭﺯﻳﺪﻧﺪ ، ﻭ ﺁﻥ ﺩﻭ [ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ] ﭼﻴﺰﻱ ﺍﺯ ﻋﺬﺍﺏ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺩﻭ ﺯﻥ ﺩﻓﻊ ﻧﻜﺮﺩﻧﺪ ﻭ [ ﻫﻨﮕﺎم ﻣﺮﮒ ]ﺑﻪ ﺁﻥ ﺩﻭ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪ : ﺑﺎ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﻮﻧﺪﮔﺎﻥ ﻭﺍﺭﺩ ﺁﺗﺶ ﺷﻮﻳﺪ .(تحریم/١٠) وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِّلَّذِينَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ إِذْ قَالَتْ رَبِّ ابْنِ لِي عِندَكَ بَيْتًا فِي الْجَنَّةِ وَنَجِّنِي مِن فِرْعَوْنَ وَعَمَلِهِ وَنَجِّنِي مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻫﻤﺴﺮ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﺭﺍ ﻣﺜﻞ ﺯﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﮔﻔﺖ : ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﺑﺮﺍﻱ ﻣﻦ ﻧﺰﺩ ﺧﻮﺩﺕ ﺧﺎﻧﻪ ﺍﻱ ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺖ ﺑﻨﺎ ﻛﻦ ﻭﻣﺮﺍ ﺍﺯ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﻭﻛﺮﺩﺍﺭﺵ ﺭﻫﺎﻳﻲ ﺑﺨﺶ ﻭﻣﺮﺍ ﺍﺯ ﻣﺮﺩم ﺳﺘﻤﻜﺎﺭ ﻧﺠﺎﺕ ﺩﻩ .(تحریم/١١) وَمَرْيَمَ ابْنَتَ عِمْرَانَ الَّتِي أَحْصَنَتْ فَرْجَهَا فَنَفَخْنَا فِيهِ مِن رُّوحِنَا وَصَدَّقَتْ بِكَلِمَاتِ رَبِّهَا وَكُتُبِهِ وَكَانَتْ مِنَ الْقَانِتِينَ ﻭ [ ﻧﻴﺰ ] ﻣﺮﻳﻢ ﺩﺧﺘﺮ ﻋﻤﺮﺍﻥ [ ﺭﺍ ﻣﺜﻞ ﺯﺩﻩ ﺍﺳﺖ ] ﻛﻪ ﺩﺍﻣﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﭘﺎﻙ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺍﺯ ﺭﻭﺡ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﺍﻭ ﺩﻣﻴﺪﻳﻢ ﻭ ﻛﻠﻤﺎﺕ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺵ ﻭ ﻛﺘﺎﺏ ﻫﺎﻱ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺗﺼﺪﻳﻖ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ [ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻫﺎﻱ ﺧﺪﺍ ] ﺑﻮﺩ .(تحریم/١٢)
4_5892989971026943472.mp3
3.67M
اِنَّ الّذي کانَ نورا يُستَضضاءُ به بِکربلا قتيلُ جزاکَ غَيْرُ مدفونِ جَنَبِتَ خُسرانَ الموازين قد کنتَ لي حَبلاً صَعبا اَلُوذُبه و کنت تَصْحَبنا بالرَحم و الدين مَن لِلْيَتامي وَ مَنْ للسائلين و مَنْ يُغني و ياوي اِليْه کُلُّ مِسْکِينِ وَ للّه ِ لاَابتَغي بَيْنَ الرّملِ و الطين «آن پرتوي که ديگران از درخشش آن بهره مي بردند، در کربلا کشته شده و غير مدفون رها شده است. اي فرزند پيامبر(ص)! خدا از طرف ما تو را پاداش نيکو داده و در وقت «ميزان» تو را از هر زياني به دور دارد. تو آن چنان کوه محکمي بوده که من بدان پناه مي بردم و تو با رحمت و از سر دينداري با ما همنشيني داشتي. ديگر چه کسي براي يتيمان و فقيران، مانده؟ و چه کسي است که مسکينان بدو پناه برده و او بي نيازشان سازد؟ به خدا قسم! ديگر سايه اي بعد از تو بر سرم نخواهم پذيرفت تا در ميان خاک، پنهان شوم.» 🌷🌷محبت شدید رباب به امام حسین ع در اشعار ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh2 کانال مقتل ضامن اشک https://telegram.me/zameneashk
4_5892989971026943488.mp3
8.83M
❤️ اشعار عاشقانه امام حسین ع درباره رباب س لَعَمْرُک اِنِّني لَاُحِبُّ دارا تَحُلُّ بها سکينةُ و الربابُ اُحبِّهما وَ اَبْدُلُ جُلَّ حالي وَ لَيْسَ لِلاَئمي فيها عِتابُ «به جان تو سوگند! من خانه اي را دوست دارم که سکينه و رباب در آن باشند. آنها را دوست دارم و تمامي دارايي ام را به پاي آنها مي ريزم و هيچ کس نبايد در اين باره با من سخني بگويد.» 🌷🌷لعمرک ، تکه کلام امام حسین علیه السلام درباره همسر و دخترش جانم، عزیزم....بود 🌷🌷سر اینکه امام فرمود من خانه را دوست دارم، بعد رباب و سکینه را 🌷🌷امام فرمود هرچه دارم خرج زن و دخترم می کنم و .. 🌷🌷چگونه همسرمان را به سیره رباب س عاشق خانه کنیم؟ ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh2 کانال مقتل ضامن اشک https://telegram.me/zameneashk کانال باب الحسین(ع) https://t.me/Babolhusein گروه مقتل شناسی متضمن البکاء https://t.me/joinchat/PL5isD9sIPm2VoUA
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫معجزه جاری آخرین پیامبر 🔻 گفتگو جالب علیرضا پناهیان با مستندساز خارجی درباره علت محبت مردم به امام حسین(ع) @Panahian_ir @zameneashk1
📝محمّد بن حسن بن احمد بن وليد مى‏گويد:محمّد بن ابى القاسم ماجيلويه، از محمّد بن علىّ القرشى، از عبيد بن يحيى ثورى، از محمّد بن حسين بن على بن الحسين از پدر بزرگوارشان، از جدّشان، از على بن ابى طالب عليهم السّلام نقل كرده كه آن حضرت فرمودند: رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم روزى به زيارت ما آمدند پس طعامى نزد آن جناب نهاديم و كاسه خرما و ظرف شير و سر شيرى كه ام ايمن براى‏مان هديه آورده بود را نيز در مقابل حضرت نهاديم، آن جناب تناول فرموده و پس از فراغت ايشان از طعام ايستادم و آب روى دو دست مبارك ايشان ريخته و پس از آنكه حضرت دو دست خويش را شستند، دست‏هاى مرطوبى خود را به صورت و محاسن شريف كشيده سپس ايستادند و به مسجدى كه در يك طرف خانه بود تشريف‏ برده و نماز گزارده و در آخر به سجده رفته پس در آن گريه طولانى نموده سپس سر از آن برداشتند و از ما اهل بيت احدى جرأت نكرد سبب گريه آن حضرت را بپرسد، پس حضرت امام حسين عليه السّلام ايستاده و آهسته آهسته جلو رفت تا خود را به آن جناب رساند و از حضرتش بالا رفت تا به روى ران‏هاى حضرت قرار گرفت پس سر به سينه رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم، چانه را روى سر آن جناب نهاد سپس عرضه داشت:اى پدر چرا گريستى؟ رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم فرمودند: امروز به شما نگريستم بسيار مسرور و خوشحال شدم به طورى كه پيش از آن چنين سرور و نشاطى در من پيدا نشده بود، پس جبرئيل بر من نازل شد و خبر داد كه شما كشته خواهيد شد و قبورتان پراكنده خواهد بود پس خدا را حمد و ستايش كرده و از خدا خير شما را درخواست نمودم. حضرت سيّد الشهداء عليه السّلام عرض كرد: اى پدر چه كسى قبور ما را زيارت مى‏كند و با اينكه از هم جدا و متفرقند به سر آنها خواهد آمد؟ حضرت فرمودند: جماعتى از امّتم، و قصدشان از زيارت اين قبور احسان به من مى‏باشد و من نيز در قيامت به نزدشان حاضر شده و بازوهايشان را گرفته و آنها را از هول و وحشت و گرفتارى آن روز مى‏رهانم. 📚كامل الزيارات- باب شانزدهم-حدیث هفتم کانال ضامن اشک https://telegram.me/zameneashk کانال باب الحسین(ع) https://t.me/Babolhusein