4_638289447934230979.pdf
4.14M
بحارالانوار
جلد44
#کتب_مرجع
#کتب_اهل_بیت_علیه_السلام
#امام_حسین_ع
#کتب_مقتل_حضرت_امام_حسین_علیه_السلام
@zamenashkbook1
4_638289447934230980.pdf
4.07M
بحارالانوار
جلد45
#کتب_مرجع
#کتب_اهل_بیت_علیه_السلام
#امام_حسین_ع
#کتب_مقتل_حضرت_امام_حسین_علیه_السلام
@zamenashkbook1
4_5785151610036420971.pdf
1.91M
#امام_حسین_ع
#کتب_مقتل_حضرت_امام_حسین_علیه_السلام
#کتب_مرجع
ترجمه خصائص الحسینیه
مرحوم شوشتری
- کانال کتابخانه ی مقتل امام حسین ع
@zamenashkbook1
4_369645797689528555.pdf
4.74M
#کتب_زیارات_امام_حسین_ع
کامل الزیارات
محمد بن قولویه
@zamenashkbook1
کتب مرجع با موضوع امام حسین(ع) را در کانال کتابخانه ضامن اشک جستجو کنید:
#کتب_مرجع
#امام_حسین_ع
#کتب_مقتل_حضرت_امام_حسین_علیه_السلام
#کتب_زیارات_امام_حسین_ع
1-لهوف
2-نفس المهموم
3-ارشاد شیخ مفید
4-جلد44و45 بحارالانوار
5-خصائص الحسینیه
6-کامل الزیارات
وبسیاری از کتب دیگر...
@zamenashkbook1
10.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌❌مَحرَمانِه ❌❌
#مجاهدت ؟؟؟
#امام_خمینی_ره
#امام_خامنه_ای_حفظه_الله_تعالی
#استاد_پناهیان
http://eitaa.com/joinchat/3374055438C78867d1480
#مجالس_امام_حسین_علیه_السلام
#آداب_نوکری #سخن_بزرگان
آیت الله بهجت(ره)
به جوانان تأکید داشتند که:
حسینی بشوند نه هیئتی! زیرا اگر گرم هیئت بشوید حسینتان را آنگونه که خود
دوست دارید و باب میلتان است میسازید و هرکس با میل شما مخالف باشد میگویید
باحسین(ع) مخالف است؛
ولی اگر حسینی باشید هیئت و رفتارتان را بر مبنای حسین میسازید!
هیئتی شدن کاری ندارد کافیست ریش بگذارید و با پیراهن مشکی از این هیئت به آن هیئت بروید!
حسینی شدن است که مشکل است.
@zameneashk1
روضه اربعین، اقامت رباب بر سر قبر امام حسین ع به مدت یک سال
#روضه_های_اربعین
#بیتوته_رباب_س_در_کنار_قبر_سید_الشهداء_ع
سلام علیکم مادحین محترم یادمان باشد روز اربعین علاوه بر اربعین امام حسین ع اربعین سایر شهداء هم هست از جمله علی اصغر ع. روضه مادرش رباب را آوردم به امید شفاعت . انشاء الله در پرونده اعمال همه این روضه زیبا ثبت گردد تا نورش تمام گناهانمان را محو کند.خیلی خیلی التماس دعا.
و بقيت الرباب زوجة الحسين في کربلاء حتي ماتت.
و رباب همسر امام حسین ع (در روز اربعین) در کنار قبر امام حسین ع ماند تا از شدت حزن دق کرد.
و في کامل التاريخ لابنالأثير الجزري أن الرباب بنت امرئ القيس زوجة الحسين أقامت علي قبره سنة کاملة، ثم عادت الي المدينة.
گفته شده: «او بر قبر حسين مدت يک سال اقامت و عزاداري نمود و چون به مدينه برگشت از شدت ماتم درگذشت.»
الزنجاني، وسيلة الدارين، /405
ثقة الاسلام کليني در کافي از مصقلة بن الطحان روايت کرده است که گفت: از امام صادق عليهالسلام شنيدم که فرمود: «هنگامي که حضرت سيدالشهداء عليهالسلام شهيد شد، أقامت امرأته الکلبية علي قبر أبيعبدالله مأتما و بکت سنة کاملة و بکين النساء و الجواري... الي آخر.»
از امام صادق عليهالسلام شنيدم که فرمود: «هنگامي که حضرت سيدالشهدا عليهالسلام شهيد شد، زوجهي کلبيه او بر قبر ابيعبدالله عليهالسلام ماتم اقامه کرد و تا يک سال گريست.»
قاضي طباطبايي، تحقيقي راجع به اول اربعين حضرت سيدالشهدا عليهالسلام، /361 - 358).
خادم الحسین ع / محمد حسین تابع منش 4-9-94
کانال ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
کانال ضامن اشک تلگرام
@zameneashk
برکات اربعین امام حسین ع
احياي ارزشهاي ديني- اسلامي
شرح زیارت اربعین امام حسین ع
#شرح_و_تفسیر_زیارت_اربعین
از ديگر علل و انگيزههاي حماسه خونين کربلا که در سيره حسيني موج ميزند، احياي سنتهاي ديني است که در عصر امويان، به ويژه يزيدبن معاويه به تاراج رفته بود. يزيد فردي فاسق، شارب الخمر، قاتل انسانها و معلن به فسق بود و شخصيتي چون سيدالشهدا(ع) که پرورده دامنهاي پاک و پرورش يافته بيت رسالت و توحيد بود، نميتوانست با او سازش کند: «و مثلي لا يبايع مثله».
هدف قيام و دعوت امامحسين(ع) بازگشت به اسلام زمان اميرمؤمنان(ع) و احياي سيره و روش حکومت پيامبر اکرم(ص) بود:
«و انا ادعوکم الي کتاب الله و سنّة نبيّه(ص) فان السنّة قد اميتت و ان البدعة قد احييت».
عدالتطلبي و آزاديخواهي آن حضرت نيز که در بخش پيش با عنوان احياي ارزشهاي انساني ـ اخلاقي از آن ياد شد، در پرتو احياي ارزشهاي ديني و اسلامي متجلّي ميشود، در واقع ارزشهاي انساني و اخلاقي، در دامن آموزههاي ديني و معارف کتاب و احکام سنت است که به شکل صحيح و مطلوب در مسير سعادت انساني رشد ميکنند و بارور ميشوند. اين کتاب و سنت است که محدوده و مصداقهاي قسط و عدل و آزادي و حريت را تعيين ميکنند و عدالت و حريت واقعي را آموزش ميدهند. لذا در سخنان حضرت اباعبدالله(ع)، ارزشهاي انساني در کنار آموزههاي دين مطرح ميشود. در نامهاي به برادر خود محمد حنفيه تأکيد دارد:
«من از روي تکبّر و خودخواهي و براي افساد و ستم خروج نکردم؛ قيام من براي امر به معروف و نهي از منکر است، من به عنوان يک مصلح در امت جدّم قيام کردم، قصدم آن است که سيره رسول خدا(ص) و علي مرتضي(ع) را احياء کنم.»
امام(ع) بر اين باور بود:
«در شرايطي که به حق عمل نميشود و کسي از باطل رويگردان نيست، مؤمن بايد لقاء پروردگارش را بر چنين زندگياي ترجيح دهد.»
و در روز عاشورا عملاً اين بايد و ضرورت را به همگان نشان داد.
از اين رو، در زيارت مخصوص اربعين، گفته ميشود:
«فأَعْذَرَ في الدعاء و مَنَحَ النصح و بذل مهجته فيک ليستنقذ عبادک من الجهالة و حيرة الضلالة؛ پروردگارا گواهي ميدهم؛ (اباعبدالله(ع)) در دعوت خويش جايي براي عذر و بهانه باقي نگذاشت. و از خيرخواهي دريغ نکرد. جان خود را در راه تو هديه کرد تا آنکه بندگانت از ناداني و سرگرداني گمراهي رهايي يابند.»
فرهنگ عاشورا و زنده نگاه داشتن مکتب خونين حسين(ع) براي احياي همين اهداف است. در زيارت و سوگواري، در مرثيه و روضه، عاشقان سيدالشهداء(ع) بايد با اين آرمانهاي بلند آشنا بشوند و هر ساله تجديد بيعت کنند. سرّ آنکه اين اهداف در زيارتنامههاي آن حضرت که از زبان اولياي معصوم الهي(ع) نقل گرديده است، تکرار ميشود، يادآوري و تأکيد پيروان بر اين خط سير و اين شاخصها است. در زيارتنامهاي که جابر جعفي، از امام صادق(ع) روايت ميکند، چنين نقل شده است:
«اشهد انک قد اقمت الصلوة و آتيت الزکوة و امرت بالمعروف و نهيت عن المنکر و جاهدت الملحدين و عبدت الله حتّي اتيک اليقين.»
کانال ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
کانال ضامن اشک تلگرام
@zameneashk
4_638289447934231235.mp3
759.9K
#روضه_های_اربعین
روضه های اهل بیت علیهم السلام بر مزار شهداء در روز اربعین
@m_h_tabemanesh
کانال ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
کانال ضامن اشک تلگرام
@zameneashk
بسم الله الرحمن الرحیم
روضه های اربعین امام حسین ع
روضه ی کامل اربعین به روایت شیخ عباس قمی در منتهی الامال
#روضه_های_اربعین
حدثنی ...
شيخ جليل القدر عماد الدين ابوالقاسم طبري آملي که از اجلاي فن حديث و تلميذ ابو علي بن شيخ طوسي است در کتاب «بشارة المصطفي» که از کتب بسيار نفيسه است، مسندا روايت کرده است، از عطية بن سعد ابنجنادة عوني که از روات اماميه است و اهل سنت در رجال تصريح کردهاند به صدق او در حديث که گفت:
عن عطية العوفي، قال: خرجت مع جابر بن عبد الله الأنصاري زائرين قبر الحسين عليهالسلام، فلما وردنا کربلاء دنا جابر عن شاطيء الفرات، فاغتسل، ثم اتزر بأزار، ثم ارتدي بآخر، ثم فتح صرة فيها سعده ، فنثره علي بدنه، ثم لم يخطو خطوة الا ذکر الله تعالي حتي دنا من القبر
ما بيرون رفتيم با جابر بن عبد الله انصاري به جهت زيارت قبر حضرت حسين عليهالسلام پس زماني که به کربلا وارد شديم، جابر نزديک فرات رفت و غسل کرد.پس جامه را لنگ خود کرد و جامه ديگر را بر دوش افکند. پس گشود بستهاي را که در آن سعد بود و بپاشيد از آن بر بدن خود.
پس به جانب قبر روان شد و گامي برنداشت مگر با ذکر خدا، تا نزديک قبر رسيد.
قال: يا عطية ! المسنية، فألمسته، فخر علي القبر مغشيا عليه فرشيت عليه شيئا من الماء، فلما أفاق قال: يا حسين! يا حسين! يا حسين! ثلاثا، ثم قال: حبيب لا يجيب حبيبه.
مرا گفت:«دست مرا بر قبر گذار. من دست وي را بر قبر گذاشتم؛ چون دستش به قبر رسيد، بيهوش روي قبر افتاد. پس آبي بر وي پاشيدم تا به هوش آمد و سه بار گفت:«يا حسين!»
پس گفت:«حيب لا يجيب حبيبه! آيا دوست جواب نميدهد دوست خود را؟»
ثم قال: و أني لک بالجواب و قد شخبت أوداجک علي أشباحک ، و فرق بين بدنک و رأسک.
پس گفت:«کجا تواني جواب دهي و حال آن که در گذشته رگهاي گردن تو از جاي خود آويخته شده بر پشت و شانه تو و جدايي افتاده ما بين سر و تن تو.
فأشهد أنک ابن خير النبيين و ابنسيد الوصيين، و و ابنحليف التقوي ، و سليل الهدي، و خامس أصحاب الکساء، و ابنسيد النقباء، و ابنفاطمة سيدة النساء و ما بالک ألا تکون هکذا و قد غذتک کف محمد سيد المرسلين و ربيت في حجور المتقين و رضعت من ثدي الايمان، و فطمت بالاسلام، فطبت حيا، و طبت ميتا
پس شهادت ميدهم که تو ميباشي فرزند خير النبيين و پسر سيد المؤمنين و فرزند همسوگند تقوي و سليل هدي و خامس اصحاب کساء و پسر سيد النقباء و فرزند فاطمه سيده زنها و چگونه چنين نباشي و حال آن که پرورش داده تو را پنجه سيد المرسلين و پروريده شدي در کنار متقين و از پستان ايمان شير خوردي و بريده شدي از شير به اسلام و پاکيزه بودي در حيات و ممات.
غير أن قلوب المؤمنين غير طيبة لفراقک و لا شاکة في الخيرة لک، فعليک سلام الله و رضوانه، فأشهد انک مضيت علي ما مضي يحيي بن زکريا.
همانا دلهاي مؤمنين خوش نيست به جهت فراق تو و حال آن که شکي ندارد در نيکويي حال تو. پس بر تو باد سلام خدا و خشنودي او و شهادت ميدهم که تو گذشتي بر آن چه گذشت بر آن برادر تو، يحيي بن زکريا.
قال عطية: ثم جال ببصره حول القبر، فقال: السلام عليکم أيتها الأرواح الطيبة التي حلت بفناء الحسين عليهالسلام، و أناخت برحله، أشهد أنکم أقمتم الصلاة،و آتيتم الزکوة، و أمرتم بالمعروف، و نهيتم عن المنکر، و عبدتم الله حتي أتاکم اليقين
پس جابر گردانيد چشم خود را بر دور قبر و شهدا را سلام کرد به اين طريق:
السلام عليکم أيتها الأرواح التي حلت بفناء قبر السحين عليهالسلام و أناخت برحله، أشهد أنکم أقمتم الصلاة و آتيتم الزکاة و أمرتم بالمعروف و نهيتم عن المنکر و جاهدتم الملحدين و عبدتم الله حتي أتاکم اليقين.
و الذي بعث محمدا صلي الله عليه و آله و سلم بالحق لقد شارکناکم فيما دخلتم فيه.
پس گفت:«سوگند به آن که برانگيخت محمد صلي الله عليه و آله و سلم را به نبوت حقه که ما شرکت کرديم شما را در آن چه داخل شديد در آن».
قال عطية: فقلت لجابر بن عبد الله: و کيف و لم تهبط واديا، و لم تعسل جبلا، و لم تضرب بسيف، و القوم فرقت بين رؤوسهم و أبدانهم. فأيتمت الأولاد و أرملت الأزواج.
عطيه گفت:«به جابر گفتم: چگونه ما با ايشان شرکت کرديم و حال فرود نيامديم ما واديي را، بالا نرفتيم کوهي را و شمشيري نزديم، و اما اين گروه،پس جدايي افتاده ما بين سر و بدنشان و اولادشان يتيم و زنانشان بيوه گشته است».
کانال ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
کانال ضامن اشک تلگرام
@zameneashk
فقال يا عطية!سمعت حبيبي رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم يقول : من أحب قوما حشر معهم و من أحب عمل قوم أشرک في عملهم، أدرني نحو بيوت کوفان.قال فلما صرنا في بعض الطريق
جابر گفت:«اي عطيه! شنيدم از حبيب خود، رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم که ميفرمود: هر که دوست دارد گروهي را با ايشان محشور شود و هر که دوست داشته باشد، عمل قومي را شريک شود در عمل ايشان. پس قسم به خداوند که محمد صلي الله عليه و آله و سلم را به راستي بر انگيخته که نيت من و اصحابم بر آن چيزي است که گذشته بر آن حضرت حسين عليهالسلام و يارانش.»
پس جابر گفت:«ببريد مرا به سوي خانههاي کوفه.»
قال لي : يا عطية! هل أوصيک و ما أظنني بعد هذه السفرة ألاقيک: أحبب محب آل محمد صلي الله عليه و آله و سلم ما أحبهم، و أبغض مبغض آل محمد صلي الله عليه و آله و سلم ما أبغضهم و ان کانوا صواما قواما.
پس چون پارهاي راه رفتيم، به من گفت:«اي عطيه آيا وصيت کنم تو را و گمان ندارم که بر خورم تو را پس از اين سفر و آن وصيت اين است که دوستدار دوست آل محمد را مادامي که ايشان را دوست دارد. دشمن دار دشمن آل محمد را تا چندي که دشمن است با ايشان، اگر چه روزه دار و نمازگزار باشند و مدارا کن با دوست آل محمد صلي الله عليه و آله و سلم اگر چه بلغزد از ايشان پايي از بسياري گناهان، استوار و ثابت بماند پاي ديگر ايشان از راه دوستي ايشان. همانا دوست ايشان بازگشت نمايد به بهشت و دشمن ايشان بازگردد به دوزخ».
ابوطالب الزيدي، الأمالي، / 94 - 93: عنه: الخوارزمي، مقتل الحيسن، 168 - 167 / 2؛ مثله المحلي، الحدائق الوردية، 129 - 128 / 1؛ قمي، منتهي الآمال، / 527 - 524.
با عرض سلام خدوت ذاکرین و سخنرانان سید الشهداء ع
روضه بسیار کامل و مستند است . سفارش حقیر این است که از روضه نت برداری کنید و چندین مرتبه قبل از جلسه روضه را مرور کنید. کل روضه بیش از ده مطلب است که به صورت تفکیکی می توانید استفاده کنید.یا علی
@m_h_tabemanesh
کانال ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
کانال ضامن اشک تلگرام
@zameneashk