بسم الله الرحمن الرحیم
#حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها 10
#سیره_و_اخلاق_حضرت_زهراء_س
#عفاف_و_حجاب_در_سیره_حضرت_زهراء_س
7- عفاف و حجاب فاطمی س
نزدیکترین حالات زن به خدا در سیره حضرت زهراء س
قَالَ سَأَلَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَصْحَابَهُ عَنِ الْمَرْأَةِ مَا هِيَ قَالُوا عَوْرَةٌ قَالَ فَمَتَى تَكُونُ أَدْنَى مِنْ رَبِّهَا
پيامبر ص از اصحاب خويش پرسيد: زن چيست گفتند: زن ناموس است (يعنى بايد از انظار نامحرمان پوشيده باشد) گفت: زن چه موقع بخداى خود نزديكتر است؟ اصحاب نتوانستند جواب بگويند.
فَلَمْ يَدْرُوا فَلَمَّا سَمِعَتْ فَاطِمَةُ ع ذَلِكَ
موقعى كه اين پرسش بگوش فاطمه اطهرس رسيد
قَالَتْ أَدْنَى مَا تَكُونُ مِنْ رَبِّهَا أَنْ تَلْزَمَ قَعْرَ بَيْتِهَا
فرمود: نزديكترين اوقات زن بخداى خود هنگامى است كه در بيخ خانه خود باشد.
فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِنَّ فَاطِمَةَ بَضْعَةٌ مِنِّي
پس از اين جواب بود كه پيامبر خدا گفت: حقا كه فاطمه پاره تن من است.
باب 4- سيرها و مكارم أخلاقها صلوات الله عليها و سير بعض خدمها بحارالأنوار ج : 43 ص : 91
نکات مهم روایت
1. سیره و مکارم زهرای مرضیة س ،عفاف وحجاب فاطمی س
2. حجاب از مواردی که پیامبر ص فرمود: فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِنَّ فَاطِمَةَ بَضْعَةٌ مِنِّي
3. پاسخ فاطمة س به پیامبر ص درباره چه زمانی زن به خدا نزدیک است؟
4. اهمیت خانه داری زن و تربیت کودکان
5. اهمیت آرامش در خانه توسط زنان
6. تقرب الی الله با دوری کردن زن از نامحرمان در سنگر خانه
7. حفاظت ازخانه در مقابل آسیبهای اجتماعی توسط زن
8. حساسترین سنگر و جبهه ، خانواده و خانه است دشمن خصوصا صهیونیستها در پیام هایشان خانه را مورد هجوم شدید قرار داده اند و متاسفانه خردرجالی ( ماهواره ) که در خانه ها است دشمن را برای انهدام خانواده بسیار موفق کرده است. نگهبان و پاسدار این خانه زن است.
9. با دقت در کلام حضرت زهراء س که می فرماید زن در قعر خانه بنشیند : می فهمیم بودن وجود زن در خانه ( بعنوان قلب خانواده در روایت قعرترجمه شده است)چقدر اهمیت دارد و زن باید تسلط کامل از هر جهت بر خانه داشته باشد. چه مصائب و گناهان عظیمی در نبودن زن در خانه صورت می گیرد که اینجا جای شرحش نیست.
یا علی ، التماس دعا
https://telegram.me/zameneashk
خادم الحسین / محمد حسین تابع منش 8/1/95
ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم
#حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها 11
#روضه_های_حضرت_زهراء_س_و_پیامبر_ص
اسرار بوسه های پیامبرص بر فاطمة س
22- ما، [الأمالي للشيخ الطوسي] حَمَّوَيْهِ عَنْ أَبِي الْحُسَيْنِ عَنْ أَبِي خَلِيفَةَ عَنِ الْعَبَّاسِ بْنِ الْفَضْلِ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عُمَرَ عَنْ إِسْرَائِيلَ عَنْ مَيْسَرَةَ بْنِ حَبِيبٍ عَنِ الْمِنْهَالِ بْنِ عَمْرٍو عَنْ عَائِشَةَ بِنْتِ طَلْحَةَ عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ :
در كتاب امالى ابن الشيخ از عايشه نقل ميكند كه گفت:
مَا رَأَيْتُ مِنَ النَّاسِ أَحَداً أَشْبَهَ كَلَاماً وَ حَدِيثاً بِرَسُولِ اللَّهِ ص مِنْ فَاطِمَةَ
من احدى را نديدم كه از لحاظ سخن گفتن از فاطمه بيشتر برسول خدا شباهت داشته باشد
كَانَتْ إِذَا دَخَلَتْ عَلَيْهِ رَحَّبَ بِهَا وَ قَبَّلَ يَدَيْهَا وَ أَجْلَسَهَا فِي مَجْلِسِهِ
هر گاه فاطمه بحضور پيامبر اعظم اسلام مىآمد پيغمبر اكرم به وى مرحبا و خوش آمد مي گفت، دستهاى فاطمه را مىبوسيده و او را بجاى خود مىنشانيد.
فَإِذَا دَخَلَ عَلَيْهَا قَامَتْ إِلَيْهِ فَرَحَّبَتْ بِهِ وَ قَبَّلَتْ يَدَيْهِ
هر گاه پيغمبر معظم اسلام نزد فاطمه ميرفت فاطمه از جاى خود بر ميخواست و به پدر خويش مرحبا ميگفت و دستهاى مباركش را مىبوسيد.
باب 3- مناقبها و فضائلها و.. بحارالأنوار ج : 43 ص : 25
گریز روضه : بی احترامی کردن به فاطمة س از طرف جانشینان غاصب رسول الله ص
گریز عاشورایی:
1. شباهت علی اکبر به رسول الله
2. شباهت حسنین ع به رسول الله
3. بوسه های زینب س بر دستان امام حسین ع در وداع آخر
4. بوسه های امام حسین در صبح عاشوراء بر ایتام وسفارش به محبت به آنها و..
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم
#حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها 12
#القاب_و_اسماء_حضرت_زهراء_س
چرا حضرت زهراء س فاطمه نامیده شد؟
أَ تَدْرِي لِمَ سُمِّيَتْ فَاطِمَةُ فَاطِمَةَ
[عيون أخبار الرضا عليه السلام] بِالْإِسْنَادِ إِلَى دَارِمٍ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ مُوسَى الرِّضَا وَ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ ع قَالَا سَمِعْنَا الْمَأْمُونَ يُحَدِّثُ عَنِ الرَّشِيدِ عَنِ الْمَهْدِيِّ عَنِ الْمَنْصُورِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ قَالَ قَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ لِمُعَاوِيَةَ
صدوق در كتاب عيون اخبار رضا عليه السّلام از امام رضا ع و امام جواد ع نقل ميكند كه ابن عباس به معاويه گفت:
أَ تَدْرِي لِمَ سُمِّيَتْ فَاطِمَةُ فَاطِمَةَ قَالَ لَا ،
آيا ميدانى كه فاطمه براى چه فاطمه ناميده شد؟ گفت: نه،
قَالَ لِأَنَّهَا فُطِمَتْ هِيَ وَ شِيعَتُهَا مِنَ النَّارِ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ص يَقُولُهُ
گفت: براى اينكه او و شيعيانش از آتش جهنم آزادند، من اين موضوع را از پيامبر خدا شنيدم.
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
بسم الله الرحمن الرحیم
#حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها 13
#القاب_و_اسماء_حضرت_زهراء_س
در معانی نام مطهر فاطمه س
پیامبر ص فرمودند: او را فاطمه س نامیدم زیرا..
[عيون أخبار الرضا عليه السلام] بِالْأَسَانِيدِ الثَّلَاثَةِ عَنِ الرِّضَا عَنْ آبَائِهِ ع قَالَ :
عیون اخبار الرضا ع از حضرت رضا عليه السّلام از پيامبر خدا صلّى اللَّه عليه و آله نقل ميكند كه فرمود:
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِنِّي سَمَّيْتُ ابْنَتِي فَاطِمَةَ لِأَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَطَمَهَا وَ فَطَمَ مَنْ أَحَبَّهَا مِنَ النَّارِ
من اين دخترم را بدين لحاظ فاطمه ناميدم كه خداى سبحان وى و دوستانش را از آتش جهنم نجات داده است.
باب 2- أسمائها و بعض فضائلها ع بحارالأنوار ج : 43 ص : 12
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
#حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها 14
#روضه_پیراهن_خونی_امام_حسین_ع
#حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها_و_عاشوراء
روایت امام رضا ع در باره پیراهن خونی امام حسین ع در قیامت در دست مادرش فاطمة س
3- ن، [عيون أخبار الرضا عليه السلام] بِالْأَسَانِيدِ الثَّلَاثَةِ عَنِ الرِّضَا عَنْ آبَائِهِ ع قَالَ :
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص تُحْشَرُ ابْنَتِي فَاطِمَةُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ مَعَهَا ثِيَابٌ مَصْبُوغَةٌ بِالدَّمِ فَتَتَعَلَّقُ بِقَائِمَةٍ مِنْ قَوَائِمِ الْعَرْشِ فَتَقُولُ يَا عَدْلُ احْكُمْ بَيْنِي وَ بَيْنَ قَاتِلِ وُلْدِي قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص فَيَحْكُمُ لِابْنَتِي
وَ رَبِّ الْكَعْبَةِ وَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَغْضَبُ لِغَضَبِ فَاطِمَةَ وَ يَرْضَى لِرِضَاهَا
صح، [صحيفة الرضا عليه السلام] عن الرضا عن آبائه ع مثله
باب 8- تظلمها صلوات الله عليها في القيامة و كيفية مجيئها إلى المحشر بحارالأنوار ج : 43 ص : 220
3- نيز در همان كتاب: از پيغمبر معظم اسلام صلى اللَّه عليه و آله روايت ميكند كه فرمود: هنگامى كه روز قيامت فرا رسد دخترم فاطمه در حالى محشور مىشود كه لباسهاى خون آلودى با وى خواهد بود، آنگاه يكى از پايههاى عرش را ميگيرد و ميگويد: اى خداى عادل! بين من و قاتل فرزندانم حكم كن!
سپس پيامبر اكرم فرمود: بحق خداى كعبه قسم كه خدا بر له دخترم قضاوت ميكند، زيرا خدا براى غضب فاطمه غضب مينمايد و براى رضايت وى راضى خواهد شد.
داستان پیراهن امام حسین ع چیست؟
#دل_نوشته
پیراهنی که در ابتدا برتن انبیاء بوده است و زینت آنها و وسیله تقرب آنها به خدا و .. زمانی در دست فاطمة س است و حالا در روز عاشوراء در دستان مقدس امام حسین ع ؛ امام آنرا از قیمت می اندازد و پاره پاره می کند وبر تن می کند.... اسبها می ایند پیراهن با خاک خون و ..پیچیده می شود و بعد از ظهر عاشوراء پیراهن خونی مونس زینب س است حالا قیامت است دوباره همان پیراهن دردستان فاطمة س است. پیراهن امام حسین ع وسیله انتقام ؛ وسیله اشگ در قیامت و تقرب الی الله و .. حالا آن پیراهن به صورت پرچمی در دستان ماست آری پرچم امام حسین ع یادی از آن پیراهن مقدس است و زینت بخش مجالس عرشی و یاد بزرگ مردان عاشوراست .
من در منزلم همیشه پرچمی نصب شده دارم و ساکی که پر از پرچم است یعنی هزاران گل را در ساکی قرار داده ام که همیشه معطر و با طراوت است احتیاجی به نورو هوای تازه و رسیدگی ندارد زیرا عطرش از جنات و نورش از الله نور السموات و الارض می باشد .
گوشه ای از یاد داشت هایم محمد حسین تابع منش 23/11/1393 صبح پنج شنبه
شهادت امام رضا بر عاشقانش تسلیت باد
خادم الحسین / محمد حسین تابع منش 21/9/94
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
لینک گروه مقتل متضمن البکاء
مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع
https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg
ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم
#حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها 15
#غصب_فدک
#قرآن_و_حضرت_زهراء_س
غصب فدک در تفاسیر قرآن ، تفسیر اطیب البیان
فَآتِ ذَا الْقُرْبى حَقَّهُ اخبار بسيار داريم از حضرت باقر و حضرت صادق عليهما السلام و از ابى سعيد خدرى كه ذا القربى فاطمه است و حق او فدك است و شرحش بطور مختصر كه منافى با وضع تفسير نباشد اينست كه: فدك ملك خديجه بود يهود در مدينه بحيل و وسائلى تصرف كرده بودند و چون پيغمبر هجرت فرمود بمدينه، يهود آمدند و فدك را تقديم حضرت كردند اين آيه نازل شد كه اين فدك چون از خديجه بوده و وارثش فاطمه است پس حق فاطمه است باو رد فرما حضرت بفاطمه دادند و سه سال قبل از رحلت حضرت رسول اللَّه در تصرف فاطمه بود و مال الاجاره آن را صرف فقراء مسلمين مىنمود و چون ابى بكر بر سر پا شد عمال خود را فرستاد تا عمال فاطمه را از فدك بيرون كردند و آن را تصرف نمود و استتار كرد بشهادت اوس بن حدثان و عايشه و حفصه كه پيغمبر فرمود «انا معاشر الانبياء لا نورث ما تركناه صدقه» و اين كلام از جهات بسيار باطل است:
1- خلاف نص قرآن است كه فرمود وَ وَرِثَ سُلَيْمانُ داوُدَ (سوره نمل آيه 16) و از قول زكريا كه عرض كرد فَهَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا يَرِثُنِي وَ يَرِثُ مِنْ آلِ يَعْقُوبَ (سوره مريم آيه 5- 6).
2- اين ميراث خديجه بود نه ميراث پيغمبر چنان كه از خود اين جمله استفاده ميشود، كه حق فاطمه قبل از رحلت پيغمبر بوده و ميراث حق وارث است بعد از وفات مورث.
3- عنوان ميراث نبوده كه پيغمبر در زمان حيات نحله فاطمه قرار داد.
4- تكذيب فاطمه رد شهادت خدا است كه باتفاق سنى و شيعه آيه تطهير فاطمه را شامل ميشود و جزء اهل بيت است.
5- از فاطمه مطالبه شاهد كردن، خلاف ضرورى دين است بنا برآیه تطهیر
6- اگر فاطمه حقى نداشت چرا ابى بكر نامه رد فدك را بفاطمه داد و اگر حق داشت چرا عمر پاره كرد. (تضاد بین دو خلیفه غاصب،از جمله دلایل تحریف نشدن قرآن نداشتن تضاد در آن است و از دلایل حقانیت 14 معصوم متضاد نبودن معصومی با معصوم دیگر در طول 260 سال است)
7- اگر فاطمه حق نداشت چرا عمر بن عبد العزيز فدك را رد كرد ببنى هاشم معلوم بود كه سابقين، غاصبين بودند و همچنين در بنى عباس كه باز برگردانيدند بائمه (ع)
8- اگر شهادت عايشه صدق است چرا خانه پيغمبر را تصرف كرد و شيخين را در آنجا دفن نمود.
أطيب البيان في تفسير القرآن ج10 391 [سوره الروم(30): آيه 38] ..... ص : 390
التماس دعا
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم
#حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها 16
#حضرت_زهراء_س_و_حضرت_مهدی_عج
دیگ غذای فاطمة س نزد حضرت قائم عج است و ازآن غذا می خورد.
38- شي، [تفسير العياشي] عَنْ سَيْفٍ عَنْ نَجْمٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ إِنَّ فَاطِمَةَ ع ضَمِنَتْ لِعَلِيٍّ ع عَمَلَ الْبَيْتِ وَ الْعَجِينَ وَ الْخُبْزَ وَ قَمَّ الْبَيْتِ وَ ضَمِنَ لَهَا عَلِيٌّ ع مَا كَانَ خَلْفَ الْبَابِ نَقْلَ الْحَطَبِ وَ أَنْ يَجِيءَ بِالطَّعَامِ
عياشى در تفسير خود از حضرت امام محمّد باقر عليه السّلام نقل ميكند كه فرمود: حضرت زهراى اطهر بعلى بن ابى طالب ضمانت داد كه كار و امور خانه را از قبيل: خمير كردن، نان پختن، آب و جاروب خانه را بعهده بگيرد. حضرت على هم ضمانت داد كه امور خارج از خانه را از قبيل: آوردن هيزم و طعام عهدهدار شود
فَقَالَ لَهَا يَوْماً يَا فَاطِمَةُ هَلْ عِنْدَكِ شَيْءٌ قَالَتْ وَ الَّذِي عَظَّمَ حَقَّكَ مَا كَانَ عِنْدَنَا مُنْذُ ثَلَاثَةِ أَيَّامٍ شَيْءٌ نَقْرِيكَ بِهِ قَالَ أَ فَلَا أَخْبَرْتِنِي قَالَتْ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص نَهَانِي أَنْ أَسْأَلَكَ شَيْئاً فَقَالَ لَا تَسْأَلِينَ ابْنَ عَمِّكِ شَيْئاً إِنْ جَاءَكِ بِشَيْءٍ [عَفْوٍ] وَ إِلَّا فَلَا تَسْأَلِيهِ
يكى از روزها امير المؤمنين: على بفاطمه اطهر عليهما السّلام فرمود: آيا غذائى نزد تو موجود است؟ فرمود: قسم بحق آن خدائى كه مقام تو را بزرگ قرار داده مدت سه روز است غذائى نزد ما موجود نيست كه براى تو بياوريم. امير المؤمنين فرمود:
پس چرا مرا آگاه ننمودى؟ گفت: پدرم رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله مرا نهى كرده كه از تو چيزى بخواهم، ميفرمود: اگر چيزى براى تو آورد بپذير و الا مبادا از او چيزى خواهش نمائى!
قَالَ فَخَرَجَ ع فَلَقِيَ رَجُلًا فَاسْتَقْرَضَ مِنْهُ دِينَاراً ثُمَّ أَقْبَلَ بِهِ وَ قَدْ أَمْسَى فَلَقِيَ مِقْدَادَ بْنَ الْأَسْوَدِ فَقَالَ لِلْمِقْدَادِ مَا أَخْرَجَكَ فِي هَذِهِ السَّاعَةِ قَالَ الْجُوعُ وَ الَّذِي عَظَّمَ حَقَّكَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ
راوى ميگويد: على عليه السّلام از خانه خارج شد، در بين راه با شخصى مواجه گرديد و مبلغ يك دينار از او قرض كرد و در نظر گرفت غذائى براى اهل خانه خود تهيه نمايد. در بين راه با مقداد بن اسود مواجه شد و به او فرمود: براى چه در اين موقع از خانه خارجشدهاى!؟ گفت: يا امير المؤمنين! بحق آن خدائى كه اين جاه و جلال بزرگ را به تو عطا كرده گرسنگى موجب خروج من گرديده است.
قَالَ قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ ع وَ رَسُولُ اللَّهِ ص حَيٌّ قَالَ وَ رَسُولُ اللَّهِ ص حَيٌّ قَالَ فَهُوَ أَخْرَجَنِي وَ قَدِ اسْتَقْرَضْتُ دِينَاراً وَ سَأُوثِرُكَ بِهِ فَدَفَعَهُ إِلَيْهِ
راوى ميگويد: بحضرت امام محمّد باقر عليه السّلام گفتم: آيا در آن موقع پيامبر اسلام صلّى اللَّه عليه و آله زنده بود؟ فرمود: آرى زنده بود. امير المؤمنين: على بمقداد فرمود من نيز بهمين علت از خانه بيرون آمده و يك دينار قرض كردهام، اكنون اين دينار را بتو ميدهم و تو را بر خويشتن مقدم ميدارم،
فَأَقْبَلَ فَوَجَدَ رَسُولَ اللَّهِ ص جَالِساً وَ فَاطِمَةُ تُصَلِّي وَ بَيْنَهُمَا شَيْءٌ مُغَطًّى فَلَمَّا فَرَغَتْ اجْتَرَّتْ ذَلِكَ الشَّيْءَ فَإِذَا جَفْنَةٌ مِنْ خُبْزٍ وَ لَحْمٍ قَالَ يَا فَاطِمَةُ أَنَّى لَكِ هَذَا قَالَتْ هُوَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَرْزُقُ مَنْ يَشاءُ بِغَيْرِ حِسابٍ
وقتى على عليه السّلام آن دينار را بمقداد داد و متوجه خانه خويش گرديد پيامبر اكرم نشسته و حضرت زهراى اطهر مشغول نماز و يك ظرف سر پوشيده ما بين ايشان است. هنگامى كه حضرت زهراء از نماز فراغت حاصل كرد و آن ظرف را جلو كشيد ديدند كاسهاى است پر از نان و گوشت. امير المؤمنين فرمود: يا فاطمه! اين غذا را از كجا آوردهاى
گفت: از طرف خدا آمده، خدا هر كسى را كه بخواهد بدون حساب رزق و روزى ميدهد.
فَقَالَ لَهُ رَسُولُ اللَّهِ ص أَ لَا أُحَدِّثُكَ بِمَثَلِكَ وَ مَثَلِهَا قَالَ بَلَى قَالَ مَثَلُكَ مَثَلُ زَكَرِيَّا إِذَا دَخَلَ عَلَى مَرْيَمَ الْمِحْرَابَ فَ وَجَدَ عِنْدَها رِزْقاً قالَ يا مَرْيَمُ أَنَّى لَكِ هذا قالَتْ هُوَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَرْزُقُ مَنْ يَشاءُ بِغَيْرِ حِسابٍ
پيامبر اعظم اسلام فرمود: يا على! آيا دوست دارى براى تو و زهراى اطهر يك مثالى بزنم؟ گفت: آرى. فرمود: تو مثل حضرت زكريا عليه السّلام هستى، زيرا آن حضرت هم وقتى در محراب عبادت حضرت مريم رفت و غذائى نزد او يافت به مريم فرمود: اين غذا را از كجا آوردهاى!؟ گفت: از طرف خدا آمده، خدا هر كسى را كه بخواهد بدون حساب رزق و روزى ميدهد.
فَأَكَلُوا مِنْهَا شَهْراً وَ هِيَ الْجَفْنَةُ الَّتِي يَأْكُلُ مِنْهَا الْقَائِمُ ع وَ هِيَ عِنْدَنَا
مدت يك ماه بود كه از غذاى آن كاسه ميخوردند، آن كاسه همان است كه حضرت قائم عليه السّلام هم از غذاى آن ميخورد. حضرت امام محمّد باقر فرمود: آن كاسه اكنون نزد ما ميباشد.
باب 3- مناقبها و فضائلها و بعض أحوالها و معجزاتها صلوات الله عليها بحارالأنوار ج : 43 ص : 32
نکات ویژه روایت
1- برنامه زندگی علی و فاطمة س و تقسیم کار بین آنها به روایت امام صادق ع
2- داستان قرض کردن علی ع برای مخارج زندگیش
3- مقدم داشتن علی ع ، مقداد را در دادن یک دینار به او با وجود احتیاج خود
4- برکت دیگ فاطمة س و غذا خوردن 5 تن و اهالی خانه از دیگ غذا
5- مثال پیامبر ص برای علی در متشابه بودن زکریا و مریم به فاطمة س
6- دلیل برتری فاطمة س بر مریم س در کلام رسول الله.
7- فاطمة س تفسیر آیات قرآن در انفاق و نزول برکات الهی .
8- دیگ فاطمة س نزد قائم عج است و ازآن غذا می خورد.
سلام علیکم روایت بالا برای مجالس سرور وشادی اهل البیت ع بسیار مناسب است . سیره و مکارم فاطمة س و حضرت علی ع و روش خانه داری آنها برای مجلس فوق العاده است.سخنرانان و ذاکرین محترم امیدوارم نهایت استفاده را ببرند.
سوال زیبایی که در حدیث مطرح است این است که :
چــرا دیگ حضرت زهـراء نـزد حضرت مهدی عج است و حضرت از آن غذا می خورد ؟
سال گذشته همین سوال مطرح شد و دلدادگان حضرت مهدی عج جوابهای بسیار زیبایی دادند . امیدوارم تمام عزیزان حتی به قدر یک سطر در گروه متضمن البکاء و فایل شخصی خود پاسخ دهند . با ورود به بحث ، به خانه فاطمة س وارد شویم و با حضرت مهدی عج هم سفره ای حضرت شویم که احدی را از سر سفره نمی رانند یا علی.
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم
#اربعین
#روضه_های_اربعین
#حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها 17
#اشک_بر_امام_حسین_علیه_السلام
#حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها_و_عاشوراء
#السلام_علی_اسیر_الکربات_و_قتیل_العبرات
#احادیث_ویژه_ی_ائمة_درباره_امام_حسین_علیه_السلام
السلام علی اسیر الکربات و قتیل العبرات
نيست کسي که بر حسين (ع) گريه کند مگر اينکه فاطمه سلام الله عليها او را ياري کند
حديث زراره درباره گريستن آفرينش بر حسين ع
قال ابو عبدالله عليه السلام يا زرارة ان السماء بکت علي الحسين اربعين صباحا بالدم و ان الارض بکت اربعين صباحا بالسواد و ان الشمس بکت اربعين صباحا بالکسوف و الحمرة و ان الجبال تقطعت و انتثرت و ان البحار تفجرت و ان الملائکة بکت اربعين صباحا علي الحسين عليهالسلام.
يعني صادق آل محمد حضرت ابي عبدالله (ع) فرمود اي زراره به درستي که آسمان چهل روز صبحگاه بر حسين (ع) به خون گريه کرد و زمين چهل روز به سياهي گريست و خورشيد چهل بامداد به کسوف و تيرگي و سرخي گريه کرد و به درستي که کوهها قطعه قطعه شدند و از يکديگر پراکنده گرديدند و درياها منفجر شده و در جريان آبها گريستند و فرشتهها چهل بامداد بر حسين (ع) گريه کردند.
پس از آن امام (ع) فرمود اي زراره بعد از قتل حسين (ع) زنهاي ما خضاب نکردند و روغن به تن نماليده و عطر بر خود نزدند و سرمه نکشيدند و موهاي خود را شانه نزده و گيسوان خود را رها ننمودند تا آن وقت که سر عبيدالله پسر زياد را آوردند و بعد از آن هم همه اوقات گريه ميکردند و نزد جدم حضرت سيد سجاد هر وقت که نام حسين (ع) بر زبان ميگذشت اشک از چشم مبارکش سرازير شده و ديدهاش از سرشک مالامال ميشد و اشک چشمش از محاسن شريفش ميگذشت و از گريه او فرشتههائي که ملازم قبر آن حضرت بودند به طوري ميگريستند که فرشتگان زمين و آسمان به گريه در ميآمدند و چون آن حضرت شربت شهادت نوشيد جهنم مانند اشخاص عزادار و صاحب سوگواري ميناليد و از خود بانگي مهيب برميآورد چنانکه از هيبت آن زمين ميخواست بشکافد و از هم بپاشد.
آنگاه که يزيد و ابنزياد را از اين سراي دنيا به سراي آخرت انتقال دادند جهنم که پذيرائي ارواح منحوس آن دو ملعون را مشتاق بود چنان نعره زده و شهيق برآورد که اگر در دست خازنين خود محبوس و مغلول نبود هر چه که بر روي زمين بود بيقين فروميکشيد و تمامي را بلعيده و ميگداخت و ميسوزانيد با اين وصف باز هر ساعت بر خود دميده و بر خزان خويش ميشوريد تا اينکه جبرئيل فرود آمده با لطمه خود آن را به جاي خويش نشانيد و جهنم با اين احوال بر حسين(ع) ميگريست و به جانب کشندگان او زبانه ميکشيد.
و نيز حضرت ابي عبدالله امام صادق (ع) می فرمايد: اگر نه اين بود که حجتهاي خدا در روي زمين جاي دارند زمين در هم ميشکست و آنچه را که آن در روي خود داشت واژگون مينمود و آن تا قيامت دچار ارتعاش و تزلزل بود، نيست چشمي در نزد خدا محبوبتر از آن چشم که بر حسين (ع) بگريد و نيست کسي که بر حسين (ع) گريه کند مگر اينکه فاطمه سلام الله عليها او را ياري کند و حضرت محمد مصطفي اداي حق او را فرمايد و نيست بندهاي که در روز محشر از خاک برخيزد و گريان نباشد مگر آن کس که بر جد من بگريد و ايشانند که در روز انگيزش و تعب خوشحال و مسرور برانگيخته ميشوند و ديگر مردم ترسان و نوميد و خائف و خائب برانگيزند و گريهکنندگان بر حسين (ع) با حضرتش در سايه عرش الهي در آيند و مصاحب و مؤالف باشند و ايشان را اضطراب و وحشتي از حشر و حساب نباشد و از اين جهة دهشتي در خاطر ايشان راه نيابد وقتي که به ايشان گويند در رضوان بهشت در آئيد نپذيرند و مضايقه و دريغ دارند که حضرت حسين (ع) را گذارده و راه بهشت را پيش گيرند و حوريان براي ايشان فرستادگان و پيامها فرستند که ما آرزومند شمائيم و شما را انتظار داريم چرا به جانب ما نيائيد و رغبت بما ننمائيد و گريهکنندگان بر حضرت سيدالشهداء را از آن کرامت و حشمتي که هست به جانب حوريان بهشتي نگران نشوند و نظر ايشان به جانب دشمنان خود باشد که آنان را با موهاي پيشاني و نواصي خويش به طرف آتش ميکشانند و آنها را فرياد و فغان بلند است که براي ما شفيعي، يار و غمگساري و طرفداري نيست و آنان بر مقام و منزلت اينان نگران شده و نزديکي به ايشان را نتوانند و فرشتگان از جانب ارواح گريه کنندگان به رسالت و پيامگذاري آمده و خواستار منازل و جايگاه همسران آنها ميگردند و در اين وقت ميل و غربت آنان به جانب همسران زيادتر ميشود چه قربت و نزديکي ايشان در حضرت ابي عبدالله مکشوف افتاده پس از آن ميگويند الحمدلله الذي کفانا الفزع الاکبر و اهوال القيامة و نجانا مماکنا نخاف.
يعني حمد و سپاس و خداي را که ما را از اين فزع اکبر و هول و اضطراب قيامت و محشر نجات داد سپس بر مرکبهاي خود سوار گرديده و بارهاي سفر خود را بر شتران بسته و به اثنا و سپاس به منزلها و جايگاه خويش وارد ميشوند.
زندگانی حضرت خامس آل عبا ابی عبدالله الحسین سید الشهداء (المجلد1-2) [ صفحه 295- 296
التماس دعا – انشاءالله برای اشک فردا صدقه بدهیم تا چشممان خشک نباشد.
خادم الحسین ع / محمد حسین تابع منش . شب اربعین امام حسین ع 94-9-10
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات
@zameneashk
بسم الله الرحمن الرحیم
#حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها 18
#مقتل_گودال
#روضه_های_حضرت_زهراء_س_و_عاشوراء
#اشک_انبیاء_بر_امام_حسین_ع
#قرآن_و_امام_حسین_علیه_السلام
#توسل_به_امام_حسین_علیه_السلام
دعای متوسل شدن به خمسة طیبة
وروى صاحب الدر الثمين في تفسير قوله تعالى: «فتلقى آدم من ربه كلمات فتاب عليه» أ نه رأى [على] ساق العرش و الأسماء عليه ، فلقنه جبرئيل وقال له: قل: يا حميد بحق محمد، يا عالي بحق علي، يا فاطر بحق فاطمة، يا محسن بحق الحسن، يا قديم الإحسان بحق الحسين.
به سند متصل به علامه مجلسى رحمه الله در بحار گفته كه: صاحب درالثمين در تفسير آيه 27 سوره بقره« آدم به كلماتى از طرف پروردگارش برخورد» گفته است در ساق عرش نام پيغمبر و ائمه عليهم السلام را ديد و جبرئيل به او ياد داد و گفت: يا حميد به حق محمد، و يا عالى به حق على، و يا فاطر به حق فاطمه، و يا محسن بحق الحسن والحسين ومنك الاحسان.
نام امام حسین علت اشک مومن، اشک علامت ایمان در مومن
فلما ذَكَرَت الحسين عليه السلام، سالت دموعه وانخشع قلبه،
چون نام حسين را برد اشكهايش روان شد و دلش فرو ريخت
وقال: يا أخي جبرئيل! في ذكر الخامس ينكسر قلبي وتسيل عبرتي؟
وگفت: برادر جبرئيل! در ذكر پنجمين دلم شكست و اشكم روان شد
روضه جبرئیل بر آدم
قال جبرئيل: ولدك هذا يصاب بمصيبة تقصر عندها المصائب، فقال: يا أخي، وما هي؟
جبرئيل گفت: اين فرزندت به مصيبتى گرفتار شود كه مصيبتها در برابر آن كوچك باشد، گفت: اى برادر! آن چه باشد؟
روضه مصائب امام حسین ع
قال: يقتل عطشانا غريبا وحيدا فريدا ليس له ناصر ولا معين،
گفت: تشنه و غريب و تنها و بىكس كشته شود، براى او ناصر و معين نيست
روضه عطش امام حسین از قول جبرئیل از طرف خدا
ولو تراه يا آدم ينادي : وا عطشاه، وا قلة ناصراه، حتى يحول العطش بينه وبين السماء كالدخان، فلم يجبه أحد إلابالسيوف، وشرب الحتوف،
و اگر ببينى اورا اى آدم! كه مىگويد وا عطشاه، وا قلة ناصراه؛ تا آنجا كه تشنگى چون دود ميان او و آسمان فاصله شود و كسى جوابش ندهد جز با شمشير و باران مرگ
روضه گودال
فيذبح ذبح الشاة من قفاه،
و چون گوسفند از قفا سرش بريده شود
روضه اسارت آل الله و راس مطهر
ويكسب رحله أعداءه ، وتشهر رؤوسهم هو وأنصاره في البلدان، ومعهم النسوان، سبق في علم الواحد المنان؛
و دشمنانش خيمهگاهش غارت كنند و سرهاى خود و يارانش را بر سر نيزهها، در شهرها بگردانند و زنانش با آنها باشند. در علم خدا چنين گذشته است
اشک انبیاء بر امام حسین ع
فبكى آدم مع جبرئيل بكاء الثكلى.
و آدم و جبرئيل چون زن فرزند مرده گريستند.
الطريحي، المنتخب، 1/ 144- 145/ مثله المجلسي، البحار، 44/ 245؛ البحراني، العوالم، 17/ 104؛ القزويني، تظلم الزهراء،/ 87- 88؛ القمي، نفس المهموم،/ 53- 54؛ دانشيار، حول البكاء،/ 5؛ / كمره اى، ترجمه نفس المموم،/ 18
سلام علیکم شب جمعه ، شب زیارتی امام حسین ع است.ملائک و انبیاء در حرم و مجالس سیدالشهداء برای ریختن اشک به زمین می آیند. مجالس امام حسین محل نزول برکات و عنایت خدا به اهل مجلس است.محل رفع مشکلات و رشد انسان و تقرب الی الله است.
مقتل قدسی مقتلی است که توسط جبرئیل از طرف خدا بر انبیاء خوانده شده است و انبیاء ع گریسته اند. مرحوم شوشتری در کتاب خصائص و در تفاسیر قرآن در آیاتی که درباره امام حسین ع آمده است روایات مقتل قدسی نقل شده است.
روضه ذکر شده، فوق العاده قوی و مستند ومقتل باز است که ذاکرین محترم می توانند قسمتهایی یا تمام روضه را در مجلس بخوانند.به همین دلیل این حقیر روضه را تقسیم بندی کرده ام در کار تقسیم یک روایت و مقتل دقت کافی لازم است که به روضه لطمه وارد نشود.
در خواندن این روضه ذاکر باید بارها آن را مرور کرده باشد و تقریبا حفظ باشد و نباید در هر جایی خوانده شود.روضه مخصوص حلقه های عاشقان و باکین سید الشهداء ع است.
غالبا این روضه از شب هفتم محرم به بعد و هرجا که مناسب حال جلسه بود.مانند ایام فاطمیة س در شب جمعه یا شب شهادت خوانده می شود.
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
بسم الله الرحمن الرحیم
#حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها 19
#صلوات_مخصوصه_بر_حضرت_زهراء_س
اللهم صل علی فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها و سر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک (25)
برکات صلوات بر حضرت فاطمة س در روایت پیامبر ص
11877- 2- الْبِحَارُ، عَنْ مِصْبَاحِ الْأَنْوَارِ عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَنْ فَاطِمَةَ ع قَالَتْ قَالَ لِي رَسُولُ اللَّهِ ص
در روایت بحار از کتاب مصباح الانوار از امیرالمومنین ع از فاطمة س است که حضرت زهراء س فرمود: پدرم به من فرمودند:
يَا فَاطِمَةُ مَنْ صَلَّى عَلَيْكِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ
یا فاطمة هرکسی بر تو صلوات بفرستد خداوند او را بیامرزد
وَ أَلْحَقَهُ بِي حَيْثُ كُنْتُ مِنَ الْجَنَّةِ
و او را به من ملحق گرداند تا زمانیکه من در بهشت هستم
مستدركالوسائل ج : 10 باب14- ص : 211
1. دقت در سلسله روات حدیث که همه معصوم هستند
2. شروع منبر ایام فاطمیة با صلوات بر فاطمة س شروع شود
3. مقام صلوات فرست بر فاطمة س، در بهشت در کنار پیامبر ص است.
ای دی برای سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh1
لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع
@zameneashk
لینک گروه مقتل متضمن البکاء
مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع
https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg
ضامن اشک ایتا
@zameneashk1