eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
5.8هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
2.3هزار ویدیو
816 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع ، کلاس های غیر حضوری https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5913391035618167021.m4a
15.01M
333 ✴️درشرح معنی توکل به خدا ..... وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ (آل عمران/١٥٩) کانال مقتل ضامن اشک @zameneashk1 ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات 333 #بصیرت_عاشورایی ✴️درشرح معنی توکل به خدا ..... وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأ
🔰توکل از دیدگاه قرآن مجید (ضمیمه پست 333) برای آگاهی از حقیقت توکل، برخی از آیاتی را که از توکل سخن می گوید، مورد بحث و بررسی قرار می دهیم. یکی از نمونه های بارز توکل بر خدا، برنامه ویژه رزمندگان مسلمان است که در سنگرها با دشمنان حق و عدالت به ستیزه برخاسته و با استمداد از قدرت مطلق به جهاد خود ادامه می دهند: «إِذْ هَمَّتْ طائِفَتانِ مِنْکمْ أَنْ تَفْشَلا وَ اللَّهُ وَلِیهُما وَ عَلَی اللَّهِ فَلْیتَوَکلِ الْمُؤْمِنُونَ [1]؛ به یاد آر، هنگامی را که دو طایفه از شما، تصمیم بر سستی در امر جهاد گرفتند. خداوند ولی هر دو طایفه است. و بر گروه با ایمان است که بر خدا توکل نمایند». کافی است که بدانیم خداوند به پیامبر دستور می دهد که پس از زمینه سازی و تصمیم قاطع بر کار، بر خدا توکل نمایید، چنان که می فرماید: «فَإِذا عَزَمْتَ فَتَوَکلْ عَلَی اللَّهِ [2]؛ هر موقع تصمیم گرفتی، بر خدا توکل بنما». نکته شایان توجه، این است که بدانیم «توکل» در قرآن، در کنار «صبر»- که عامل نیروبخش و قدرت آفرین است- وارد شده و در آخرین بخش این کتاب، درباره صبر و بردباری- که جز استقامت در راه هدف و مقاومت در برابر موانع نیست- به طور گسترده سخن خواهیم گفت، چنان که قرآن می فرماید:«وَ ما لَنا أَلَّا نَتَوَکلَ عَلَی اللَّهِ وَ قَدْ هَدانا سُبُلَنا وَ لَنَصْبِرَنَّ عَلی ما آذَیتُمُونا وَ عَلَی اللَّهِ فَلْیتَوَکلِ الْمُتَوَکلُونَ [3]؛ چرا ما بر خدا توکل ننماییم، در حالی که ما را به راههای رستگاری خویش رهبری نموده و ما در برابر آزارهای شما (در راه هدف) مقاومت خواهیم کرد و متوکلان بر خدا توکل کنند». باز در آیه دیگری می بینیم عمل و فعالیت و صبر و توکل در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، آنجا که می فرماید: «نِعْمَ أَجْرُ الْعامِلِینَ الَّذِینَ صَبَرُوا وَ عَلی رَبِّهِمْ یتَوَکلُونَ [4]؛ چه خوب است پاداش گروهی [که با اسباب، چنگ می زنند] آنان بردبارانند و بر خدا توکل می ورزند». این آیه پاسخگوی گروهی است که می اندیشند که بهره گیری از عوامل طبیعی و اسباب مادی، نقطه مقابل توکل بر خداست، در صورتی که در این آیه، توجه به کار و کوشش، در کنار توکل قرار گرفته است و نکته آن، این است که هر نوع حرکت و جنبش و هر بود و نمودی از جانب خداست و هرگز نمی توان اسباب مادی را از اراده خدا جدا دانست. فرد متوکل از تمام علل مرئی و نامرئی بهره می گیرد و از خدا استمداد می جوید تا نارساییهای کار او را برطرف سازد و حتی پیامبران نیز که در مقام اعجاز از علل نامرئی مدد می گیرند، دست به دامن توکل می زنند، چنان که قرآن می فرماید:«وَ ما کانَ لَنا أَنْ نَأْتِیکمْ بِسُلْطانٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ وَ عَلَی اللَّهِ فَلْیتَوَکلِ الْمُؤْمِنُونَ [5]؛ شأن ما نیست که معجزه ای برای شما بیاوریم، مگر به اذن خدا. گروه با ایمان بر او توکل جویند». گروه با ایمان، در مقام بازداشتن خویش از ارتکاب گناه، از توکل بر خدایی که آنان را در کشمکشهای درونی کمک کند، بی نیاز نیستند، چنان که قرآن می فرماید: «إِنَّهُ لَیسَ لَهُ سُلْطانٌ عَلَی الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَلی رَبِّهِمْ یتَوَکلُونَ؛[6]ابلیس بر افراد با ایمانی که بر پروردگار خود توکل می کنند، تسلطی ندارد». برای آشنایی بیشتر با مفهوم این روش اخلاقی، کافی است که در مضمون آیه زیر، دقت بیشتری کنیم. در این آیه، رزمندگانی از بنی اسرائیل که مأمور حمله به برج و باروی دشمن بودند، در سایه توکل بر خدا یورش می برند، ولی گروه کسل و سست عنصری که فاقد نیروی توکل بودند، دست روی دست می گذارند و از زیر بار مسؤولیت شانه خالی می کنند؛ قرآن به سخنان هر دو گروه اشاره می نماید:«قالَ رَجُلانِ مِنَ الَّذِینَ یخافُونَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَیهِمَا ادْخُلُوا عَلَیهِمُ الْبابَ فَإِذا دَخَلْتُمُوهُ فَإِنَّکمْ غالِبُونَ وَ عَلَی اللَّهِ فَتَوَکلُوا إِنْ کنْتُمْ مُؤْمِنِینَ؛[7] آن دو نفر از بنی اسرائیل که مورد نعمت خدا قرار گرفته بودند، به گروه مبارز گفتند: یورش ببرید و وارد شوید، وقتی وارد شدید، شما پیروزید و اگر فرد با ایمانی هستید، بر خدا توکل نمایید». این منطق گروه متوکلانی است که با استفاده از ابزار مادی و وسایل طبیعی، خود را با نیروی توکل مجهّز می سازند و بر دشمن یورش می برند؛ اکنون منطق دیگران را که فاقد این نیرو بودند، ملاحظه کنیم: «قالُوا یا مُوسی إِنَّا لَنْ نَدْخُلَها أَبَداً ما دامُوا فِیها فَاذْهَبْ أَنْتَ وَ رَبُّک فَقاتِلا إِنَّا هاهُنا قاعِدُونَ؛[8]گروه دیگر به موسی گفتند: تا جبّاران آنجا هستند، ما وارد آنجا نمی شویم، تو و خدایت بروید و با دشمن نبرد کنید، ما در اینجا نشسته ایم». [1] آل عمران/122 [2]آل عمران/ 159 [3] ابراهيم/12 [4] عنكبوت/ 58 و 59 [5] ابراهيم/ 11 [6] نحل/99 [7] مائده/23 [8] مائده/24 کانال مقتل ضامن اشک @zameneashk1
اللهم عجل لولیک الفرج 🤲 @zameneashk1
❖﷽❖ 3 در پاسخ اتمام حجت امام حسین علیه السلام زهیر بن قین چنین گفت: 📜ثم تكلم زهير بن القين البجلي فقال: و اللّه يابن رسول اللّه لوددت أني قتلت فيك ثمّ‌ نشرت حتى اقتل فيك ألف مرّة و أن اللّه قد دفع القتل عنك و عن هؤلاء الفتية من إخوتك و ولدك و أهل بيتك. 📝زهير بن قين هم‌چنين گفت: به خدا قسم! دوست داشتم در راه تو كشته شوم، سپس زنده شوم تا آن‌كه هزار مرتبه به راهت كشته شوم و خدا به اين وسيله كشته شدن را از تو و جوانان و برادران و فرزندان و اهل بيت تو برطرف كند. 📚شرح غم حسین علیه السلام(مقتل خوارزمی)، صفحه 87 ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 4 📜فجعل عليه السلام زهير بن القين في ميمنة أصحابه، و حبيب بن مظاهر في ميسرة أصحابه، و أعطى رايته العباس أخاه عليه السلام، و جعلوا البيوت في ظهورهم، و أمر بحطب و قصب كان من وراء البيوت أن يترك في خندق كأنه ساقية عملوه في ساعة من الليل و أن يحرق بالنار مخافة أن يأتوهم من ورائهم فنفعهم ذلك . و أصبح عمر بن سعد في ذلك اليوم و خرج بالناس، و جعل على ربع أهل المدينة عبد اللّه بن زهير الأزدي، و على ربع ربيعة و كندة قيس بن الأشعث بن قيس، و على ربع مذحج و أسد عبد الرحمن بن أبي سبرة الحنفي، و على ربع تميم و همدان الحر بن يزيد الرياحي، فشهد هؤلاء كلهم مقتل الحسين عليه السلام إلا الحر بن يزيد فإنه عدل إلى الحسين عليه السلام و قتل معه. و جعل عمر أيضا على ميمنته عمرو بن الحجاج الزبيدي، و على ميسرته شمر ابن ذي الجوشن ،و على الخيل عروة بن قيس الأحمسي، و على الرجال شبث ابن ربعي اليربوعي التميمي، و أعطى الراية دريدا مولاه . 📝حسين (ع) زهير بن قين را بر ميمنه مقرر داشت و ميسره را به حبيب بن مظاهر سپرد و پرچم را به برادرش عباس داد و جلوى خيمه‌ها صف بستند و آنها را پشت سر نهادند و دستور داد هيزم و هيمه‌ها را كه پشت خيمه‌ها فراهم كرده بود در خندقى كه چون نهر بزرگى پشت خيمه‌ها در ساعتى از شب كنده بودند ريختند و آتش زدند، مبادا دشمن از پشت سر به آنها حمله كند؛ عمر بن سعد صبح عاشوراء لشكر خود را به صف كرد (مل ط‍‌) عبد اللّه بن زهير ازدى را بر اهل مدينه گماشت و ربيعه و كنده را به قيس بن اشعث سپرد و ربع مذحج و اسد را به عبد الرحمن بن ابى سبرۀ حنفى داد، و حر بن يزيد رياحى را سردار تميم و همدان كرد؛ همۀ آنان در كشتن حسين (ع) شركت كردند جز حر بن يزيد كه به حسين (ع) برگشت و با او كشته شد؛ عمر ميمنۀ سپاه را به عمرو بن حجاج زبيدى واگذاشت و ميسره را به شمر بن ذى الجوشن داد و عروة بن قيس احمسى را فرماندۀ سواره نظام كرد و شبث بن ربعى يربوعى را فرماندۀ پيادگان كرد و پرچم را به آزاد كردۀ خود دُرَيد سپرد. 📚نفس المهموم، در کربلا چه گذشت؟ ، صفحه 295 ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
بستن آب شيوه ناجوانمردانه تشنه نگه داشتن طرف در جنگ، براي از پاي درآوردن او .درحادثه کربلا سپاه عمر سعد به دستور ابن زياد، از رسيدن آب به خيمه‏گاه امام حسين‏ «ع‏» جلوگيري کردند.از روز هفتم محرم، عمر سعد کسي را به نام عمرو بن حجاج با پانصدسوار بر شريعه فرات مامور کرد.آنان فرات را در محاصره خويش قرار دادند و از سه روزبه شهادت امام حسين‏ «ع‏» مانده، مانع آب برداشتن اصحاب او از فرات شدند.[1] اين کار که‏به تشنگي امام و اصحاب و فرزندانش در روز عاشورا انجاميد، از سوزناکترين حادثه‏ هاي‏ کربلا بود و امام و ياران و اطفالش لب تشنه ماندند. فرهنگ عاشورا / جواد محدثي [1] اعيان الشيعه، ج 1، ص 599، الکامل في التاريخ، ج 2، ص 556. @zameneashk1
بالا سر يا «بالاي سر» قسمتي از قبر که طرف سر ميت قرار مي‏گيرد، محوطه‏ اي از حرم نزديک ‏به بالاي سر امام، در مقابل پايين پا. از آداب و مستحبات زيارت امام حسين‏ «ع‏» ايستادن بربالاي سر آن حضرت و زيارت خواندن و نماز گزاردن است.[1] . [1] بحار الانوار، ج 98، ص 186. ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanes لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk در ایتا @zameneashk1 تبلیغات @Rashidiirsh
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء 624 #السلام_علیک_یا_بن_رسول_الله 3 #سیره_و_اخلاق_امام_حسین_علیه_السلام 50
❖﷽❖ (ضمیمه پست 624) 🔰ثواب زيارت رسول الله و زيارت أمير المؤمنين و الحسن و الحسين صلوات اللّه عليهم أجمعين 📜 أَخْبَرَنَا أَبُو الْقَاسِمِ‌ جَعْفَرُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ قُولَوَيْهِ‌ الْقُمِّيُّ‌ الْفَقِيهُ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنِي أَبِي رَحِمَهُ‌ اللَّهُ‌ عَنْ‌ سَعْدِ بْنِ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ بْنِ‌ أَبِي خَلَفٍ‌ الْأَشْعَرِيِّ‌ عَنْ‌ أَحْمَدَ بْنِ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عِيسَى عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ خَالِدٍ الْبَرْقِيِّ‌ عَنْ‌ قَاسِمِ‌ بْنِ‌ يَحْيَى عَنْ‌ جَدِّهِ‌ الْحَسَنِ‌ بْنِ‌ رَاشِدٍ عَنْ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ بْنِ‌ سِنَانٍ‌ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌ : بَيْنَمَا اَلْحُسَيْنُ‌ بْنُ‌ عَلِيٍّ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ فِي حَجْرِ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ إِذْ رَفَعَ‌ رَأْسَهُ‌ فَقَالَ‌ لَهُ‌ يَا أَبَتِ‌ مَا لِمَنْ‌ زَارَكَ‌ بَعْدَ مَوْتِكَ‌ فَقَالَ‌ يَا بُنَيَّ‌ مَنْ‌ أَتَانِي زَائِراً بَعْدَ مَوْتِي فَلَهُ‌ اَلْجَنَّةُ‌ وَ مَنْ‌ أَتَى أَبَاكَ‌ زَائِراً بَعْدَ مَوْتِهِ‌ فَلَهُ‌ اَلْجَنَّةُ‌ وَ مَنْ‌ أَتَى أَخَاكَ‌ زَائِراً بَعْدَ مَوْتِهِ‌ فَلَهُ‌ اَلْجَنَّةُ‌ وَ مَنْ‌ أَتَاكَ‌ زَائِراً بَعْدَ مَوْتِكَ‌ فَلَهُ‌ اَلْجَنَّةُ‌ . 📝ابو القاسم جعفر بن محمّد بن قولويه قمى فقيه مى‌گويد: پدرم رحمة الله عليه از سعد بن عبد اللّه بن ابى خلف اشعرى و او از احمد بن محمّد بن عيسى و او از محمّد بن خالد برقى و او از قاسم بن يحيى، و او از جدّش حسن بن راشد و او نيز از عبد اللّه بن سنان و او از حضرت ابى عبد الله امام صادق عليه السّلام نقل نمود كه آن جناب فرمودند: حضرت حسين بن على عليهما السّلام در دامن پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم بودند، سپس سر مبارك بالا نموده و عرضه داشت: اى پدر ثواب كسى كه پس از رحلتتان شما را زيارت كند چيست‌؟ پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم فرمودند: پسرم، كسى كه من را پس از رحلت زيارت كند مستحق بهشت بوده و در صورتى كه بعد از ارتحال پدرت او را زيارت نمايد به بهشت داخل مى‌گردد و اگر برادرت را پس از ممات زيارت نمايد بهشت حق او بوده و آن كس كه بعد از شهادتت تو را زيارت كند بهشت از آن او مى‌باشد. 📚 کامل الزیارات، صفحه 6 باب1/حدیث1 ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء 624 #السلام_علیک_یا_بن_رسول_الله 3 #سیره_و_اخلاق_امام_حسین_علیه_السلام 50
❖﷽❖ (ضمیمه پست 624) 🔰ثواب زيارت رسول الله و زيارت أمير المؤمنين و الحسن و الحسين صلوات اللّه عليهم أجمعين 📜عَنْهُ‌ عَنْ‌ أَحْمَدَ بْنِ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عِيسَى عَنْ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ أَسْبَاطٍ‍‌ عَنْ‌ عُثْمَانَ‌ بْنِ‌ عِيسَى عَنِ‌ اَلْمُعَلَّى بْنِ‌ أَبِي شِهَابٍ‌ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌ : قَالَ‌ اَلْحُسَيْنُ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ لِرَسُولِ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ مَا جَزَاءُ مَنْ‌ زَارَكَ‌ - فَقَالَ‌ يَا بُنَيَّ‌ مَنْ‌ زَارَنِي حَيّاً أَوْ مَيِّتاً أَوْ زَارَ أَبَاكَ‌ أَوْ زَارَ أَخَاكَ‌ أَوْ زَارَكَ‌ كَانَ‌ حَقّاً عَلَيَّ‌ أَنْ‌ أَزُورَهُ‌ يَوْمَ‌ الْقِيَامَةِ‌ حَتَّى أُخَلِّصَهُ‌ مِنْ‌ ذُنُوبِهِ‌. 📝از سعد بن عبد اللّه و او از احمد بن محمد بن عيسى، و او از على بن اسباط‍‌، و او از عثمان بن عيسى، و او از معلى بن ابى شهاب و او از حضرت ابى عبد الله عليه السّلام نقل نمود كه آن حضرت فرمودند: حضرت ابى عبد الله الحسين صلوات اللّه عليه به جناب رسول صلّى اللّه عليه و آله و سلّم عرض كردند: پاداش كسى كه شما را زيارت كند چيست‌؟ پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم فرمودند: پسرم، كسى كه من را در حال حيات و بعد از آن زيارت كند يا به زيارت تو و برادرت آيد بر من لازم است كه در روز قيامت به زيارتش رفته تا او را از عذاب گناهانش برهانم. 📚 کامل الزیارات، صفحه 7 باب1/حدیث2 ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
❖﷽❖ 5 📜ثم خرج من بعده (حجاج بن مسروق) زهير بن القين البجلي و هو يقول: أنا زهير و أنا ابن القين أذودكم بالسيف عن حسين إنّ‌ حسينا أحد السبطين من عترة البرّ التقي الزين ذاك رسول اللّه غير المين أضربكم و لا أرى من شين و روي أنّ‌ زهيرا لما أراد الحملة وقف على الحسين و ضرب على كتفه و قال: «أقدم حسين هاديا مهديّا» الابيات التي تقدّمت للحجاج بن مسروق فلا أدري أهو منشؤها أم الحجاج بن مسروق ثمّ‌ قاتل قتالا شديدا. فشدّ عليه كثير بن عبد اللّه الشعبي و مهاجر بن أوس التميمي فقتلاه فقال الحسين حين صرع زهير: لا يبعدنّك اللّه يا زهير! و لعن اللّه قاتلك لعن الّذين مسخهم قردة و خنازير. ثم خرج من بعده سعيد بن عبد اللّه الحنفي و هو يقول: أقدم حسين اليوم نلقى أحمدا و شيخك الخير عليا ذا الندى و حسنا كالبدر وافى الأسعدا و عمك القرم الهجان الأصيدا و حمزة ليث الإله الأسدا في جنّة الفردوس نعلو صعدا فحمل و قاتل حتّى قتل. 📝پس از او (حجاج بن مسروق) ، زهير بن قين بجلى بيرون شد و چنين گفت: «من زهير فرزند قينم كه با شمشير از حسين عليه السّلام در برابر شما دفاع مى‌كنم. حسين عليه السّلام يكى از سبطين است كه از خاندان مردى پاك و پرهيزكار و خوبند. او رسول خداست كه دروغ نمى‌گويد. من شما را مى‌زنم و ننگ و زشتى در اين كار نمى‌بينم». گفته‌اند كه چون زهير قصد حمله كرد نزد امام آمد و بر شانه آن حضرت زد و اشعارى كه از حجاج بن مسروق نقل شد، خواند: اى حسين عليه السّلام هادى و مهدى! پيش رو...» بنابراين نمى‌دانيم سراينده اين اشعار، حجاج بوده يا زهير؟ زهير، جنگ سختى كرد تا آن‌كه كثير بن عبد اللّه شعبى و مهاجر بن اوس تميمى بر او حمله بردند و او را كشتند. وقتى او بر زمين افتاد امام فرياد زد: خدا تو را از رحمتش دور نكند، اى زهير! و قاتلت را لعنت كند آن‌گونه كه مسخ‌شدگان را لعنت فرمود. آن‌گاه سعيد بن عبد اللّه حنفى خارج شد و گفت: «پيش‌رو اى حسين عليه السّلام كه امروز پيامبر و على و حسن و جعفر و حمزه عليهم السّلام را خواهيم ديد و درجات بهشت را بالا خواهيم رفت». پس حمله برد و جنگيد تا كشته شد 📚شرح غم حسین علیه السلام(مقتل خوارزمی)، صفحه 138 ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
4_5920438574439728898.m4a
25.92M
334 اگه بگن کرونا نشسته تو هیت های امام حسین و منتظر عزاداراس که مبتلاشون بکنه بازم میریم ،چه سعادتی از این بالاتر که تو مراسم عزای ارباب بی کفن جون بدیم سلام ببخشید این مطلب رو یه عزیزی تو گروه گذاشته بود به نظر شما استدلال ایشون درسته؟؟؟؟؟ممنون میشم پاسخ بفرمایید ضامن اشک در تلگرام @zameneashk1 ای دی برای سوالات مقتل تلگرام @m_h_tabemanesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«أقول: قد مضي في معجزاته (صلوات الله عليه) أنه لما اشتد العطش بالحسين عليه‏السلام و أصحابه نادي فيهم: من کان ظمآن فليجئ. فأتاه رجل من رجال أصحابه و يجعل عليه‏السلام ابهامة في راحة واحدهم، فلم يزل يشرب الرجل بعد الرجل حتي ارتووا، فقال بعضهم لبعض: و الله لقد شربنا شرابا ما شربه أحد من العالمين»]. معجزه حفر جاه : ندی شد هر که تشنه است بیاید پس مردی بعد از مردی آمد و امام ابهام انگشت خویش را در کف دست ایشان قرار داد و ایشان را سیراب فرمود پس بعضی از ایشان به یکدیگر گفتند تا به حال چنین شراب شیرین و گوارایی ننوشیده ایم. ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل در تلگرام @m_h_tabemanesh1 @m_h_tabemanesh2 کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک کانال ضامن اشک در ایتا https://eitaa.com/zameneashk1
شفاعت واسطه شدن در آمرزش گناهان نزد خداوند.مقام برجسته‏اي که خداوند به پيامبر و ائمه و علما و شهدا داده است.مفسران تعبير «مقام محمود» را در قرآن، به شفاعت تفسير کرده‏اند.يکي از شفيعان هم حسين بن علي‏ «ع‏» است.شفاعت‏ حسين‏ «ع‏» هم در آخرت‏ سبب نجات گنه کاران از عذاب دوزخ است، هم در دنيا سبب فلاح و رستگاري‏ علاقه‏مندان به آن حضرت و سوگواران در عزاي اوست.به فرموده پيامبر، همه ديده‏ها در قيامت گريانند، مگر چشمي که در عزاي حسيني گريسته باشد، که خندان و مژده يافته به‏ بهشت است‏ «کل عين باکية يوم القيامة الا عين بکت علي مصاب الحسين فانها ضاحکة‏ مستبشرة بنعيم الجنة‏».[1] طبق احاديثي، رسول خدا پاداش شهادت حسين‏ «ع‏» را بصورت ‏حق شفاعت براي گنهکاران امت از خدا دريافت کرده است. حسين بن علي‏ «ع‏» شفيع شيعيان است.در زيارتنامه او هم آمده است: «و ان شفعت ‏شفعت‏».[2] «فکن لي شفيعا الي الله‏»[3] و «اللهم ارزقني شفاعة الحسين يوم الورود»[4] درحديث است: «ثلاثة يشفعون الي الله عز و جل فيشفعون: الانبياء ثم العلماء ثم الشهداء»[5] . نه ‏تنها امام حسين‏ «ع‏» بلکه هر شهيدي حق شفاعت دارد و اين مقام را در سايه شهادت يافته‏است.محبان امام حسين‏ «ع‏» به شفاعت او معتقدند و باور دارند که بخاطر گريه و عزاداري ‏و محبت نسبت به ابا عبدالله‏ «ع‏»، خداوند آنان را عذاب نخواهد کرد. ناگفته نماند که حسين بن علي‏ «ع‏» گر چه شفيع محشر است و گريه بر او گر چه‏ بيمه کننده از عذاب دوزخ است، ليکن لياقت‏شفاعت‏يافتن براي ما، در سايه صلاح و پاکي است.عقيده به شفاعت‏حسين‏ «ع‏» نبايد دوستداران را به گناه و معصيت، گستاخ و جري سازد.اينکه بگوييم: «تمام غرق گناهيم و يک حسين داريم‏»، مجوزي براي ارتکاب‏ گناه نيست.همانگونه که مسيحيان معتقدند مسيح به دار آويخته شد تا موجب آمرزش ‏مسيحيان شود، عده‏اي نيز از شيعيان فکر مي‏کنند فلسفه شهادت سيد الشهدا آمرزش‏ گناهان امت مصطفي‏ «ص‏» است و اين خطاست و چنين تفکري زمينه‏ ساز جرات برمعصيت است.شفاعت ابا عبدالله‏ «ع‏» درست است، ولي ارتکاب گناه و بي مبالاتي در امردين، به اميد شفاعت آن حضرت، انحراف است. شفاعت آن حضرت شامل کساني‏مي‏شود که نماز و واجبات ديني را سبک نشمارند و حق مردم را تضييع نکنند و لايق‏ شفاعت او باشند. فرهنگ عاشورا / جواد محدثي [1] بحار الانوار، ج 44، ص 293.روايات مربوط به آثار و پاداش گريه بر آن حضرت در بحار الانوار، ج 44، ص 278 به بعد. [2] مفاتيح الجنان، ص 419، اعمال حرم مطهر امام حسين‏ «ع‏». [3] همان، ص 442، زيارت نيمه رجب. [4] همان، ص 458، زيارت عاشورا. [5] بحار الانوار، ج 8، ص 34. ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل در تلگرام @m_h_tabemanesh1 @m_h_tabemanesh2 کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک کانال ضامن اشک در ایتا https://eitaa.com/zameneashk1