هدایت شده از الدولة الزهرائیة عج
❖﷽❖
#امام_مهدی_عج_و_عاشوراء
#ملعونین_زیارت_عاشوراء
#و_لعن_الله_بنی_امیة_قاطبة
#یا_لثارات_الحسین
#سفیانی
📜حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ الْوَلِيدِ رَحِمَهُ اللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى الْعَطَّارُ وَ أَحْمَدُ بْنُ إِدْرِيسَ جَمِيعاً عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ يَحْيَى بْنِ عِمْرَانَ الْأَشْعَرِيِّ عَنِ السَّيَّارِيِّ عَنِ اَلْحَكَمِ بْنِ سَالِمٍ عَمَّنْ حَدَّثَهُ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: إِنَّا وَ آلُ أَبِي سُفْيَانَ أَهْلُ بَيْتَيْنِ تَعَادَيْنَا فِي اللَّهِ قُلْنَا صَدَقَ اللَّهُ وَ قَالُوا كَذَبَ اللَّهُ قَاتَلَ أَبُو سُفْيَانَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ قَاتَلَ مُعَاوِيَةُ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ قَاتَلَ يَزِيدُ بْنُ مُعَاوِيَةَ اَلْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ اَلسُّفْيَانِيُّ يُقَاتِلُ الْقَائِمَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ .
📝حكم بن سالم از قول شخصى، از امام صادق عليه السّلام روايت نموده: كه فرمود: ما و فرزندان أبو سفيان أفراد دو خانواده هستيم، دشمنى ما با هم در راه خداست، ما مىگوئيم: خدا راست گفته، ولى آنان مىگويند: خدا دروغ گفته است، ابو سفيان با پيغمبر صلى اللّه عليه و آله جنگيد و معاويه با علىّ بن ابى طالب پيكار نمود، و يزيد پسر معاويه با حسين بن علىّ عليهما السّلام جنگيد و او را بشهادت رسانيد و سفيانى با قائم آل محمّد عليه السّلام خواهد جنگيد.
📚معانی الأخبار - جلد2، صفحه 309
باب392/حدیث1
ابن بابویه
کانال الدولة الزهرائیة (عج)ویژه مطالب مهدویت
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
4_6021762238841358657.opuse
8.87M
#مقتل_شناسی
✴️جلسه سوم
مقتل شناسي
شناخت کتب مقتل
#مجمع_الذاکرین_امام_هادی_ع
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
کانال مقتل ضامن اشک
@zameneashk1
ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh
4_6019205655263447185.m4a
38.9M
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات 347
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء 649
#قرآن_و_زیارت_عاشوراء
۱_عهد الهی (عهد الله) با میثاق الهی (میثاق الله) چه تفاوتی دارد؟
۲_از چه کسی (چه امامی) بیشتر عهد گرفته شده است ؟
✅شرح فراز:
وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ
#خادم_الحسین_علیه_السلام_تابع_منش
کانال مقتل ضامن اشک
@zameneashk1
ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل
@m_h_tabemanesh
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات 347 #شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء 649 #قرآن_و_زیارت_عاشوراء ۱_عهد الهی (عهد ا
❖﷽❖
#آیات_الولایة
#آیات_خاص_در_شان_14_معصوم
(ضمیمه پست 649)
وَإِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِن بَنِي آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ قَالُوا بَلَىٰ شَهِدْنَا أَن تَقُولُوا يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّا كُنَّا عَنْ هَٰذَا غَافِلِينَ
ﻭ [ ﺑﻪ ﻳﺎﺩ ﺁﺭ ] ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﺭﺍ ﻛﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺍﺯ ﺻﻠﺐ ﺑﻨﻲ ﺁﺩم ﻧﺴﻠﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﺪﻳﺪ ﺁﻭﺭﺩ ، ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ [ ﺩﺭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺎ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﻳﺶ ] ﺑﺮ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﮔﻮﺍﻩ ﮔﺮﻓﺖ [ ﻭ ﻓﺮﻣﻮﺩ : ] ﺁﻳﺎ ﻣﻦ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺷﻤﺎ ﻧﻴﺴﺘﻢ ؟ [ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻭﺍﺑﺴﺘﮕﻲ ﻭﺟﻮﺩﺷﺎﻥ ﻭ ﻭﺟﻮﺩ ﻫﻤﻪ ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺕ ﺑﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﻱ ﻭ ﺭﺑﻮﺑﻴّﺖ ﺣﻖ ] ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﺁﺭﻱ ، ﮔﻮﺍﻫﻲ ﺩﺍﺩﻳﻢ . [ ﭘﺲ ﺍﻗﺮﺍﺭ ﺑﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﻱ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺩﻧﻴﺎ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﮔﺮﻓﺘﻴﻢ ] ﺗﺎ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻧﮕﻮﻳﻴﺪ : ﻣﺎ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ [ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﻭ ﺭﻭﺷﻦ ] ﺑﻲ ﺧﺒﺮ ﺑﻮﺩﻳﻢ .(اعراف/١٧٢)
✨✨✨✨✨✨✨
📜الباقر (علیه السلام)- عَنْ جَابِرِبْنِیَزِیدَ الْجُعْفِیِّ قَالَ: قَالَ أبُو جَعْفَرٍ (علیه السلام) یَا جَابِرُ کَانَ اللَّهُ وَ لَا شَیْءَ غَیْرَهُ وَ لَا مَعْلُومَ وَ لَا مَجْهُولَ فَأَوَّلُ مَا ابْتَدَأَ مِنْ خَلْقٍ خَلَقَهُ أَنْ خَلَقَ مُحَمَّداً (صلی الله علیه و آله) وَ خَلَقَنَا أَهْلَ الْبَیْتِ مَعَهُ مِنْ نُورِهِ وَ عَظَمَتِهِ فَأَوْقَفَنَا أَظِلَّهًًْ خَضْرَاءَ بَیْنَ یَدَیْهِ حَیْثُ لَا سَمَاءَ وَ لَا أَرْضَ وَ لَا مَکَانَ وَ لَا لَیْلَ وَ لَا نَهَارَ وَ لَا شَمْسَ وَ لَا قَمَر ... فَلَمَّا أَرَادَ اللَّهُ إِخْرَاجَ ذُرِّیَّهًِْ آدَمَ (علیه السلام) لِأَخْذِ الْمِیثَاقِ سَلَکَ ذَلِکَ النُّورَ فِیهِ ثُمَّ أَخْرَجَ ذُرِّیَّتَهُ مِنْ صُلْبِهِ یُلَبُّونَ فَسَبَّحْنَاهُ فَسَبَّحُوا بِتَسْبِیحِنَا وَ لَوْ لَا ذَلِکَ لَا دَرَوْا کَیْفَ یُسَبِّحُونَ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ ثُمَّ تَرَاءَی لَهُمْ بِأَخْذِ الْمِیثَاقِ مِنْهُمْ لَهُ بِالرُّبُوبِیَّهًِْ وَ کُنَّا أَوَّلَ مَنْ قَالَ بَلی عِنْدَ قَوْلِهِ أَ لَسْتُ بِرَبِّکُمْ ثُمَّ أَخَذَ الْمِیثَاقَ مِنْهُمْ بِالنُّبُوَّهًِْ لِمُحَمَّد (صلی الله علیه و آله) وَ لِعَلِیٍّ (علیه السلام) بِالْوَلَایَهًِْ فَأَقَرَّ مَنْ أَقَرَّ وَ جَحَدَ مَنْ جَحَد.
📝امام باقر (- جابربنیزید جعفی گوید: امام باقر (فرمود: ای جابر! خدا بود و هیچ چیزی غیر از او نبود، نه معلوم و نه مجهول. اوّلین موجودی که آفرید محمّد (بود و ما اهل بیت را به همراه ایشان و از نور خود و از عظمتش آفرید و به صورت سایهای سبز در مقابل خود نگاه داشت. در آن هنگام نه آسمان و زمین و نه شب و روز و نه خورشید و ماه، هیچ کدام وجود نداشتند ... وقتی خداوند خواست ذریّه آدم (را برای گرفتن پیمان خارج کند، آن نور را در آن راه داد. آنگاه ذریّه او را از نهادش خارج کرد درحالیکه لبّیک می گفتند. ما خدا را تسبیح کردیم و آن ها به تسبیح ما تسبیح نمودند و اگر نه نمی دانستند چگونه تسبیح کنند. آن گاه خداوند عزّوجلّ برای گرفتن پیمان ربوبیّت خود را به آن ها ارائه نمود. ما اوّلین کسانی بودیم که وقتی فرمود: «آیا پروردگار شما نیستم»؟ آری گفتیم. سپس برای محمّد (به نبوّت و برای علی (به ولایت پیمان گرفت و هرکه خواست اقرار کرد و هرکه خواست انکار نمود».
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۵، ص۴۰۰ بحار الأنوار، ج۲۵، ص۲۰
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات 347 #شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء 649 #قرآن_و_زیارت_عاشوراء ۱_عهد الهی (عهد ا
❖﷽❖
#آیات_الولایة
#آیات_خاص_در_شان_14_معصوم
(ضمیمه پست 649)
إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَيْنَ أَن يَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنسَانُ إِنَّهُ كَانَ ظَلُومًا جَهُولًا
ﻳﻘﻴﻨﺎً ﻣﺎ ﺍﻣﺎﻧﺖ ﺭﺍ [ ﻛﻪ ﺗﻜﺎﻟﻴﻒ ﺷﺮﻋﻴﻪ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﺑﺨﺶ ﺍﺳﺖ ]ﺑﺮ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﻭ ﻛﻮﻩ ﻫﺎ ﻋﺮﺿﻪ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺯ ﺑﻪ ﻋﻬﺪﻩ ﮔﺮﻓﺘﻨﺶ [ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺍﺳﺘﻌﺪﺍﺩﺵ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺷﺘﻨﺪ ] ﺍﻣﺘﻨﺎﻉ ﻭﺭﺯﻳﺪﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺗﺮﺳﻴﺪﻧﺪ ، ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺁﻥ ﺭﺍ ﭘﺬﻳﺮﻓﺖ ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺍﻭ [ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﺍﺩﺍ ﻧﻜﺮﺩﻥ ﺍﻣﺎﻧﺖ ] ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺳﺘﻤﻜﺎﺭ ، ﻭ [ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻧﺠﺎم ﺧﻴﺎﻧﺖ ﺩﺭ ﺍﻣﺎﻧﺖ ] ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻧﺎﺩﺍﻥ ﺍﺳﺖ .(احزاب/٧٢)
✨✨✨✨✨✨
📜الصّادق (- الْأَمَانَهًُْ الْوَلَایَهًُْ وَ الْإِنْسَانُ أَبُوالشُّرُورِ الْمُنَافِقُ.
📝امام صادق (- منظور از الْأَمانَةَ، ولایت و منظور از الْإِنْسانُ، پدر شرارتها و [همان] انسان منافق است.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۲، ص۲۸۸ بحار الأنوار، ج۲۳، ص۲۷۹
📜علیبنإبراهیم (- الْأَمَانَهًُْ هِیَ الْإِمَامَهًُْ وَ الْأَمْرُ وَ النَّهْیُ وَ الدَّلِیلُ عَلَی أَنَّ الْأَمَانَهًَْ هِیَ الْإِمَامَهًُْ قَوْلُهُ عَزَّوَجَلَّ لِلْأَئِمَّهًِْ إِنَّ اللهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلی أَهْلِها یَعْنِی الْإِمَامَهًَْ وَ الْأَمَانَهًُْ الْإِمَامَهًُْ عُرِضَتْ عَلَی السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ الْجِبَالِ فَأَبَیْنَ أَنْ یَحْمِلْنَها قَالَ أَبَیْنَ أَنْ یَدَعُوهَا أَوْ یَغْصِبُوهَا أَهْلَهَا وَ أَشْفَقْنَ مِنْها وَ حَمَلَهَا الْإِنْسانُ أَیِ الْأَوَّلُ إِنَّهُ کانَ ظَلُوماً جَهُولًا لِیُعَذِّبَ اللهُ الْمُنافِقِینَ وَ الْمُنافِقاتِ وَ الْمُشْرِکِینَ وَ الْمُشْرِکاتِ وَ یَتُوبَ اللهُ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِناتِ وَ کانَ اللهُ غَفُوراً رَحِیماً.
📝علیّبنابراهیم (- منظور از آن الْأَمانَةَ، امامت و امر و نهی است و دلیل اینکه منظور از امانت، امامت میباشد، آیهی خداوند به شما فرمان میدهد که امانتها را به صاحبانش بدهید!. (نساء/۵۸) است که امانت در آن بهمعنای امامت میباشد. پس منظور از الْأَمانَةَ، امامت است که بر آسمانها، زمین و کوهها عرضه شد؛ امّا آنها از به دوشکشیدن آن امتناع ورزیدند و از اینکه مدّعی آن امانت شوند یا آن را از اهل آن به زور بگیرند، ابا نمودند وَ أَشْفَقْنَ مِنْهَا وَ حَمَلَهَا الْإِنسَانُ یعنی اوّلی إِنَّهُ کَانَ ظَلُومًا جَهُولًا* لِیُعَذِّبَ اللهُ الْمنَافِقِینَ وَالمُنَافِقَاتِ وَالمُشْرِکِینَ وَالْمشرِکَاتِ وَ یَتُوبَ اللهُ عَلَی المُؤْمِنِینَ وَالمُؤْمِنَاتِ وَکَانَ اللهُ غَفُورًا رَّحِیمًا.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۲، ص۲۸۸ بحار الأنوار، ج۲۳، ص۲۸۰
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات 347 #شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء 649 #قرآن_و_زیارت_عاشوراء ۱_عهد الهی (عهد ا
❖﷽❖
#احادیث_ولایی
#امام_حسین_ع
(ضمیمه پست 649)
📜 وَ أَخْبَرَنَا عَلِيُّ بْنُ أَحْمَدَ الْبَنْدَنِيجِيُّ عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ مُوسَى الْعَلَوِيِّ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ الْحَسَنِ عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ مِهْرَانَ عَنِ اَلْمُفَضَّلِ بْنِ صَالِحٍ عَنْ مُعَاذِ بْنِ كَثِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: الْوَصِيَّةُ نَزَلَتْ مِنَ السَّمَاءِ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ كِتَاباً مَخْتُوماً وَ لَمْ يُنْزَلْ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ كِتَابٌ مَخْتُومٌ إِلاَّ الْوَصِيَّةُ فَقَالَ جَبْرَئِيلُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَا مُحَمَّدُ هَذِهِ وَصِيَّتُكَ فِي أُمَّتِكَ إِلَى أَهْلِ بَيْتِكَ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَيُّ أَهْلِ بَيْتِي يَا جَبْرَئِيلُ فَقَالَ نَجِيبُ اللَّهِ مِنْهُمْ وَ ذُرِّيَّتُهُ لِيُوَرِّثَكَ عِلْمَ النُّبُوَّةِ قَبْلَ إِبْرَاهِيمَ وَ كَانَ عَلَيْهَا خَوَاتِيمُ فَفَتَحَ عَلِيٌّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ الْخَاتَمَ الْأَوَّلَ وَ مَضَى لِمَا أُمِرَ فِيهِ ثُمَّ فَتَحَ الْحَسَنُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ الْخَاتَمَ الثَّانِيَ وَ مَضَى لِمَا أُمِرَ بِهِ ثُمَّ فَتَحَ اَلْحُسَيْنُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ الْخَاتَمَ الثَّالِثَ فَوَجَدَ فِيهِ أَنْ قَاتِلْ وَ اقْتُلْ وَ تُقْتَلُ وَ اخْرُجْ بِقَوْمٍ لِلشَّهَادَةِ لاَ شَهَادَةَ لَهُمْ إِلاَّ مَعَكَ فَفَعَلَ ثُمَّ دَفَعَهَا إِلَى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ وَ مَضَى- فَفَتَحَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ الْخَاتَمَ الرَّابِعَ فَوَجَدَ فِيهِ أَنْ أَطْرِقْ وَ اصْمُتْ لِمَا حُجِبَ الْعِلْمُ ثُمَّ دَفَعَهَا إِلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَفَتَحَ الْخَاتَمَ الْخَامِسَ فَوَجَدَ فِيهِ أَنْ فَسِّرْ كِتَابَ اللَّهِ تَعَالَى وَ صَدِّقْ أَبَاكَ وَ وَرِّثِ اِبْنَكَ الْعِلْمَ وَ اصْطَنِعِ الْأُمَّةَ وَ قُلِ الْحَقَّ فِي الْخَوْفِ وَ الْأَمْنِ وَ لاَ تَخْشَ إِلاَّ اللَّهَ فَفَعَلَ ثُمَّ دَفَعَهَا إِلَى الَّذِي يَلِيهِ فَقَالَ مُعَاذُ بْنُ كَثِيرٍ فَقُلْتُ لَهُ وَ أَنْتَ هُوَ فَقَالَ مَا بِكَ فِي هَذَا إِلاَّ أَنْ تَذْهَبَ يَا مُعَاذُ فَتَرْوِيَهُ عَنِّي نَعَمْ أَنَا هُوَ حَتَّى عَدَّدَ عَلَيَّ اثْنَيْ عَشَرَ اسْماً ثُمَّ سَكَتَ فَقُلْتُ ثُمَّ مَنْ فَقَالَ حَسْبُكَ .
📝(و خبر داد ما را على بن احمد بندنيجىّ از عبيد اللّه بن موسى علوىّ كه گفت:حديث كرد ما را علىّ بن حسن از اسماعيل بن مهران و او از مفضّل بن صالح و او از معاذ بن كثير):
و او از ابى عبد اللّه جعفر بن محمّد عليهما السّلام كه فرمود :
💎وصيّت بصورت نوشتهاى سر بسته از آسمان بر رسول خدا(صلّى الله عليه و آله)فرود آمد و نوشتهاى سربسته بجز وصيّت هيچ وقت بر رسول خدا فرود نيامد پس جبرئيل عرض كرد اى محمّد اين وصيّت تو است در ميان امّتت نسبت باهل بيت،رسول خدا صلى اللّه عليه و آله فرمود:
اى جبرئيل كدام اهل بيت من؟
عرض كرد برگزيدۀ خدا از اهل بيت با فرزندانش تا از تو علم نبوّت را پيش از ابراهيم بارث برد
و بر آن وصيّت مهرهايى بود
پس على عليه السّلام نخستين مهر را باز كرد و بر آنچه مأمور بود رفتار كرد.
سپس حسن عليه السّلام مهر دوّم را برداشت و بر آنچه مأمور بود رفتار كرد.
💔سپس حسين عليه السّلام مهر سوّم را باز كرد ديد دستور چنين است كه جنگ كن و بكش و كشته بشو
و با گروهى بمنظور شهادت بيرون برو آنان جز با تو شهيد نخواهند شد حسين(عليه السّلام)هم آنچنان كرد.
سپس وصيّت را بعلىّ بن الحسين سپرد و درگذشت پس علىّ بن الحسين عليه السّلام مهر چهارم را باز كرد ديد دستور آنست كه سر بزير افكن و خاموش بنشين كه چهرۀ علم در پس پرده قرار گرفته است.
سپس آن حضرت وصيّت را بمحمّد بن علىّ عليه السّلام داد او پنجمين مهر را برداشت ديد دستور آنست كه كتاب خدا را تفسير كن و پدرت را تصديق نما و فرزندت را وارث اين علم كن و بكار سازندگى امّت پرداز و سخن حقّ را در حال ترس و ايمنى بگو و بجز خدا از هيچ كس مترس او نيز چنين كرد.
سپس آن وصيّت را بكسى كه پس از خود بود سپرد.
معاذ بن كثير گويد عرض كردم:تو همانى؟
فرمود:تو را چه در اين پرسش ؟ جز اينكه بروى اى معاذ و آن را از من باز گو كنى؟
آرى من همانم و تا دوازده نفر را بنام براى من شمرد سپس خاموش شد عرض كردم:ديگر چه كسى؟
فرمود:همين تو را بس.
📚غیبت نعمانی، صفحه 44
باب 3/حدیث3
کانال الدولة الزهرائیة (عج)ویژه مطالب مهدویت
http://eitaa.com/joinchat/20803092
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات 347 #شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء 649 #قرآن_و_زیارت_عاشوراء ۱_عهد الهی (عهد ا
❖﷽❖
#امام_حسین_ع
#صحیفه_نصر
(ضمیمه پست 649)
📜[٦٧٣]٨-عدّة من أصحابنا،عن أحمد بن محمّد،عن عليّ بن الحكم،عن سيف بن عميرة،عن عبد الملك بن أعين،عن أبي جعفر عليه السّلام قال:
أنزل اللّه تعالى النّصر على الحسين عليه السّلام حتّى كان[ما]بين السّماء و الأرض ثمّ خيّر:النّصر أو لقاء اللّه فاختار لقاء اللّه تعالى.
📝عبد الملك اعين از حضرت باقر عليه السّلام روايت كرده كه فرمود:
♥️خداوند والا يارى را بر حسين عليه السّلام نازل كرد تا ميان آسمان و زمين آمد.سپس ميان يارى و ديدار خداوند مخيّر شد و او ديدار خدا را برگزيد.
📚 اصول کافی -جلد 1، صفحه 557
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin