eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
5.8هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
2.3هزار ویدیو
818 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع ، کلاس های غیر حضوری https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜أن العباس لما رأي وَحَدَتهُ عليه‏السلام، أتي أخاه و قال : يا أخي، هل من رخصة؟ فبکي الحسين عليه‏السلام بکاء شديدا، ثم قال: يا أخي، أنت صاحب لوائي، و اذا مضيت تفرق عسکري! چون عباس ع تنهایی امام حسین ع رادید، به خدمت برادر خود آمد و گفت: «اي برادر! مرا رخصت فرما که جان خود را فداي تو گردانم.» پس حضرت ع با شنیدن سخنان عباس ع گریه شدیدی کرد و گفت: «اي برادر! تو علمدار مني و از رفتن تو لشکر من از هم مي‏پاشد.» فقال العباس: قد ضاق صدري، و سئمتُ من الحياة، و أريد أن أطلب ثاري من هؤلاء المنافقين. فقال الحسين عليه‏السلام: فاطلب لهولاء الأطفال قليلا من الماء. عباس ع فرمود: «اي برادر بزرگوار! سينه‏ام تنگ شده است و از زندگي ملول شده‏ام مي‏خواهم در طلب خون برادران و خويشانم انتقام از دشمن بگیرم.» پس امام حسین ع فرمود که: «اگر عازم سفر آخرت گرديده‏اي، آبي برای کودکان طلب کن.» فذهب العباس و وعظهم و حذرهم، فلم ينفعهم، فرجع الي أخيه، فأخبره، فسمع الأطفال ينادون: العطش العطش! فرکب فرسه، و أخذ رمحه و القربة، و قصد نحو الفرات، فأحاط به أربعة آلاف ممن کانوا موکلين بالفرات، و رموه بالنبال، فکشفهم ، و قتل منهم علي ما روي ثمانين رجلا حتي دخل الماء. عباس به نزديک دشمن رفت و ایشان را موعظه کرد وبیم از آخرت داد پس صحبت در ایشان اثر نکرد.چون ديد که نصيحت و پند در آن کافران اثر نمي‏کند، به خدمت حضرت برگشت. و از کار حضرت را خبر کرد. ناگاه از خيمه‏هاي حرم صداي العطش به گوش او رسيد. بي‏تاب شد و بر اسب خود سوار شد و نيزه و مشکي برداشت و متوجه شط فرات گرديد. چون به نزديک نهر رسيد، چهار هزار نامرد که بر آن موکل بودند، آن غريب مظلوم را در ميان گرفتند و بدن شريفش را تيرباران کردند. آن شير بيشه‏ي شجاعت خود را بر آن سپاه بي‏قياس زد و هشتاد نفر از ايشان را با تن تنها بر زمين افکند و خود را به آب رسانيد. فلما أراد أن يشرب غرفة من الماء، ذکر عطش الحسين و أهل بيته، فرمي الماء و ملأ القربة و حملها علي کتفه الأيمن، و توجه نحو الخيمة، فقطعوا عليه الطريق و أحاطوا به من کل جانب، فحاربهم حتي ضربه نوفل الأزرق علي يده اليمني، فقطعها، فحمل القربة علي کتفه الأيسر، فضربه نوفل، فقطع يده اليسري من الزند چون کفي از آب برگرفت که بياشامد، تشنگي آن امام مظلوم و اهل بيت او را به ياد آورد. آب را ريخت و مشک را پر کرد و بر دوش خود کشيد و جنگ کنان متوجه خيمه‏ هاي حرم شد. آن کافران بي‏حيا سر راه بر او گرفتند و بر دور او احاطه کردند و با ايشان محاربه مي‏کرد و راه مي‏پيمود. ناگاه يزيد بن ورقا از کمين درآمد و حکم بن طفيل نيز او را مدد کرد. ضربتي بر آن سيد بزرگوار زدند و دست راست او را جدا کردند. آن شير بيشه‏ي شجاعت و نهال حديقه‏ ي امامت، مشک را دوش چپ کشيد و ششير را به دست چپ گرفت و جهاد مي‏کرد و راه مي‏پيمود. ناگاه حکم بن طفيل ضربتي بر او زد و دست چپش را جدا کرد. فحمل القربة بأسنانه، فجاءه سهم، فأصاب القرية و اريق ماؤها، ثم جاءه سهم آخر، فأصاب صدره،فانقلب عن فرسه پس مشک را به دندان گرفت و اسب را مي‏دوانيد که آب را به آن لب تشنگان برساند. ناگاه تيري بر مشک خورد و آب بر زمين ريخت و تير ديگر بر سينه‏ي او آمد و از اسببه زمین افتاد. و صاح الي أخيه الحسين:أدرکني. فلما أتاه، رآه صريعا، فبکي، و قال«الآن انکسر ظهري و قلت حیلتی » پس صدا زد : «اي برادر مرا درياب.» چون امام حسين عليه‏السلام صداي برادر را شنيد، خود را به او رسانيد. چون او را به آن حال مشاهده کرد،گریست و فرمود:«حالا، پشت من شکست. و راه چاره بر من کم شد.» 📚المجلسي، البحار، 42 - 41 / 45 ؛ البهبهاني، الدمعة الساکبة 323 - 322 / 4؛ القمي، نفس المهموم، / 337 - 336؛ الجواهري، مثير الأحزان، / 84 ، 83 کانال مقتل ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال مقتل ضامن اشک در ایتا @zameneashk1 ضامن اشک در واتساپ https://chat.whatsapp.com/KAyraS0E7Kc2JarDj8ZKjR
❖﷽❖ 📜أقول قد ذکر صاحب الکامل البهائي خبر سهل بن سعد، بنحو أخصر، و فيه و رأيت الرؤوس علي الرماح و يتقدمهم رأس العباس بن علي عليهماالسلام [1] و رأس الامام عليه‏السلام کان وراء الرؤوس أمام المخدرات، و للرأس الشريف مهابة عظيمة و يشرق منه النور بلحية مدورة قد خالطها الشيب و قد خضبت بالوسمة، أدعج العينين، أزج الحاجبين، واضح الجبين، أقني الأنف، متبسما الي السماء، شاخصا ببصره الي نحو الأفق، و الريح تلعب بلحيته يمينا و شمالا کأنه أميرالمؤمنين [2] . 📚 القمي، نفس المهموم، 432 - 431 مساوي عنه المازندراني، معالي السبطين، 141 2 [1] [زاد في المعالي: نظرت اليه کأنه يضحک] . مي‏گويم:صاحب کامل بهايي خبر سهل بن سعد را مختصرتر بيان کرده و در ضمن آن گفته است: «سرها را بالاي نيزه ديدم و جلو آنها سر عباس بن علي عليهماالسلام بود. سر امام دنبال همه و جلو مخدرات حرم بود. هيبت عظيمي داشت و نور از آن مي‏درخشيد. ريش مدوري که موهاي سپيد در آن بود، و با وسمه خضاب شده بود، در آن جلب نظر مي‏کرد. چشماني درشت و سياه و أبرواني پيوسته داشت. پيشاني بلند و بيني کشيده داشت. لبخندي سوي آسمان مي‏زد، و چشم به افق دوخته بود و باد ريش او را به راست و چپ مي‏برد و گويا أميرالمؤمنين بود. 📚کمره‏ اي، ترجمه‏ ي نفس المهموم، / 205 کانال مقتل ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال مقتل ضامن اشک در ایتا @zameneashk1 ضامن اشک در واتساپ https://chat.whatsapp.com/KAyraS0E7Kc2JarDj8ZKjR
18-1.mp3
26.46M
1393-18-1 💔وقایع عصر عاشورا 🕊ذوالجناح کانال مقتل ضامن اشک @zameneashk1 ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh
18-2.mp3
27.91M
1393-18-2 💔وقایع عصر عاشورا 🕊ذوالجناح کانال مقتل ضامن اشک @zameneashk1 ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh ضامن اشک در واتساپ https://chat.whatsapp.com/KAyraS0E7Kc2JarDj8ZKjR
4_5870598824749170754.mp3
6.92M
سبک قدیمی استاد سقای دشت کربلاء -کانال ضامن اشک : ویژه مقتل امام حسین (علیه السلام ) @zameneashk1
4_6028368834845476217.mp3
8.29M
1 زیارت حضرت عباس در ناحیه مقدسه السلام علي أبي‏الفضل العباس بن أميرالمؤمنين المواسي أخيه بنفسه، الآخذ لغده من أمسه، الفادي له، الواقي، الساعي اليه بمائه،المقطوعة يديه، لعن الله قاتليه يزيد ابن الرقاد الجهني و حکيم بن الطفيل الطائي. ابن‏طاوس، الاقبال، / 574 - 573، مصباح الزائر، / 279 - 278 ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل در تلگرام و ایتا @m_h_tabemanesh1 کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک کانال ضامن اشک در ایتا https://eitaa.com/zameneashk1
4_6028368834845476218.mp3
10.91M
2 يسمونه «السقاء»، و يکنونه أبا قربة؛ شهد مع الحسين کربلاء؛ فعطش الحسين، فأخذ قربة، و اتبعه اخوته لأبيه و أمه بنو علي، و هم: عثمان، و جعفر و عبدالله، فقتل اخوته قبله.. المصعب الزبيري، نسب قريش، / 43 مساوي مثله ابن أبي الدنيا، مقتل الامام أميرالمؤمنين عليه‏السلام، / 120؛ المحمودي، العبرات [7] ، 80 / 2 في بحارالأنوار: کان العباس بن علي عليه‏السلام يکني أبالفضل، و أمه أم‏البنين الکلابية، و کان رجلا و سيما جميلا، و کان يرکب الفرس المطهم و رجلاه تخطان في الأرض، و کان يقال له «قمر بني‏هاشم». أخذ شمر الکتاب، کان معه عبدالله بن أبي المحل بن حزام [؟]. عند ابن‏زياد، و کانت عمته أم‏البنين بنت حزام [؟] عند علي، فولدت له العباس، و عبدالله، و جعفرا، و عثمان، فقال لابن‏زياد: ان رأيت أن تکتب لبني أختنا أمانا، فافعل. فکتب لهم أمانا. فبعث به مع مولي له اليهم، فلما رأوا الکتاب، قالوا: لا حاجة لنا في أمانکم، أمان الله خير من أمان ابن‏سمية. @zameneashk در ایتا https://eitaa.com/zameneashk1
4_6028368834845476219.mp3
10.56M
3 أن العباس لما رأي وَحَدَتهُ عليه‏السلام، أتي أخاه و قال : يا أخي، هل من رخصة؟ فبکي الحسين عليه‏السلام بکاء شديدا، ثم قال: يا أخي، أنت صاحب لوائي، و اذا مضيت تفرق عسکري! فقال العباس: قد ضاق صدري، و سئمتُ من الحياة، و أريد أن أطلب ثاري من هؤلاء المنافقين. فقال الحسين عليه‏السلام: فاطلب لهولاء الأطفال قليلا من الماء. فذهب العباس و وعظهم و حذرهم، فلم ينفعهم، فرجع الي أخيه، فأخبره، فسمع الأطفال ينادون: العطش العطش! فرکب فرسه، و أخذ رمحه و القربة، و قصد نحو الفرات، فأحاط به أربعة آلاف ممن کانوا موکلين بالفرات، و رموه بالنبال، فکشفهم ، و قتل منهم علي ما روي ثمانين رجلا حتي دخل الماء. فلما أراد أن يشرب غرفة من الماء، ذکر عطش الحسين و أهل بيته، فرمي الماء و ملأ القربة ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل در تلگرام و ایتا @m_h_tabemanesh1 کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک کانال ضامن اشک در ایتا https://eitaa.com/zameneashk1
4_6028368834845476220.mp3
7.88M
4 فلما أراد أن يشرب غرفة من الماء، ذکر عطش الحسين و أهل بيته، فرمي الماء و ملأ القربة و حملها علي کتفه الأيمن، و توجه نحو الخيمة، فقطعوا عليه الطريق و أحاطوا به من کل جانب، فحاربهم حتي ضربه نوفل الأزرق علي يده اليمني، فقطعها، فحمل القربة علي کتفه الأيسر، فضربه نوفل، فقطع يده اليسري من الزند فحمل القربة بأسنانه، فجاءه سهم، فأصاب القرية و اريق ماؤها، ثم جاءه سهم آخر، فأصاب صدره،فانقلب عن فرسه و صاح الي أخيه الحسين:أدرکني. فلما أتاه، رآه صريعا، فبکي، و قال«الآن انکسر ظهري و قلت حیلتی » ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل در تلگرام و ایتا @m_h_tabemanesh1 کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک کانال ضامن اشک در ایتا https://eitaa.com/zameneashk1
4_6028368834845476221.mp3
19.26M
5 العباس ع و الأسدي: حرملة بن الکاهل الذي جاء برأس عباس بن علي بن أبي‏طالب و هو قتله مع الحسين بالطف. البلاذري، جمل من أنساب الأشراف، 256 / 13 أقول قد ذکر صاحب الکامل البهائي خبر سهل بن سعد، بنحو أخصر، و فيه و رأيت الرؤوس علي الرماح و يتقدمهم رأس العباس بن علي عليهماالسلام و رأس الامام عليه‏السلام کان وراء الرؤوس أمام المخدرات، و للرأس الشريف مهابة عظيمة و يشرق منه النور بلحية مدورة قد خالطها الشيب و قد خضبت بالوسمة، أدعج العينين، أزج الحاجبين، واضح الجبين، أقني الأنف، متبسما الي السماء، شاخصا ببصره الي نحو الأفق، و الريح تلعب بلحيته يمينا و شمالا کأنه أميرالمؤمنين. القمي، نفس المهموم، 432 - 431 @m_h_tabemanesh1 کانال مقتل ضامن اشک @zameneashk لینک کانال ضامن اشک در ایتا https://eitaa.com/zameneashk1
❖﷽❖ 🔰العباس في الرجعة رجعت عباس ع در حکومت امام مهدی عج 📜[1] رويت باسنادي المتصل عن الصدوق أبي‏جعفر [2] محمد بن علي بن بابويه [3] قال روي [4] محمد بن اسماعيل البرمکي، قال حدثنا موسي بن عبدالله النخعي قال قلت لعلي ابن محمد بن علي بن موسي بن جعفر بن محمد بن علي بن الحسين بن علي بن أبي‏طالب عليهم‏السلام علمني يا ابن رسول الله قولا أقول [5] به بليغا کاملا اذا زرت واحدا [6] منکم، فقال قل، و ذکر الزيارة بتمامها و ذکر في أثنائها ما يدل علي رجعتهم عليهم‏السلام فمنها [7] مقر بفضلکم، محتمل لعلمکم، محتجب بذمتکم معترف بکم، مؤمن بايابکم، مصدق برجعتکم، منتظر لأمرکم، مرتقب لدولتکم. و منها و نصرتي لکم معدة حتي يحيي الله بکم دينه، و يردکم في أيامه، و يظهرکم لعدله، و يمکنکم في أرضه. و منها و يحشر في زمرتکم و يکر في رجعتکم، و يملک في دولتکم، و يشرف في عافيتکم، و يمکن في أيامکم، و تقر عينه غدا برؤيتکم. و منها و مکنني في دولتکم، و أحياني في رجعتکم، و ملکني في أيامکم. [8] من ذلک [9] ما ذکره الشيخ أبوجعفر الطوسي رضي الله عنه في کتاب مصباح المتهجد في زيارة العباس عليه‏السلام أشهد أنک قتلت مظلوما، و أن الله منجز لکم ما وعدکم، جئتک يا ابن أميرالمؤمنين و قلبي مسلم لکم و أنا لکم تابع و نصرتي لکم معدة حتي يحکم الله و هو خير الحاکمين، فمعکم معکم لا مع عدوکم، اني بکم و بايابکم [10] من المؤمنين [11] . حسن بن سليمان، مختصر البصائر، 36 - 35 مساوي مثله الاسترآبادي، الرجعة، 185 - 183 رقم 104، 103 [11] مصباح المتهجد: 725، عنه مختصر بصائر الدرجات: 36، و البحار: 94 / 53 ح 105. و روي نحوه في کامل الزيارات: 230 باسناده عن أبي عبدالرحمان محمد بن أحمد بن الحسين العسکري و محمد بن الحسن جميعا عن الحسن بن علي بن مهزيار، عن أبيه علي بن مهزيار، عن محمد بن أبي‏عمير، عن محمد بن مروان، عن أبي‏حمزة الثمالي، عن الصادق عليه‏السلام في زيارة الحسين عليه‏السلام، عنه البحار: 98 / 53 ح 116. و روي نحوه الطوسي في مصباح المتهجد: 789، و التهذيب: 113 / 6 ح 17 باسناده عن جماعة من أصحابنا، عن أبي‏محمد هارون بن موسي بن أحمد التلعکبري، قال: حدثنا محمد بن علي بن معمر، قال: حدثني أبوالحسن علي بن محمد بن مسعدة و الحسن بن علي بن فضال، عن سعدان بن مسلم، عن صفوان بن مهران، عن الصادق عليه‏السلام في زيارة الأربعين، عنهما يالايقاظ من الهجعة: 317 ح 21. و أخرجه في البحار: 92 / 53 ح 100 عن التهذيب. و في الايقاظ: 315 ح 19 عن المتهجد: 725 و التهذيب و کامل الزيارات. کانال مقتل ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال مقتل ضامن اشک در ایتا @zameneashk1 ضامن اشک در واتساپ https://chat.whatsapp.com/KAyraS0E7Kc2JarDj8ZKjR
✅در زمره رجعت کنندگان(ایمان محض) اعتقاد بـه رجـعت حضرت عباس (ع) در زیارتنامه ایشان این گونه بیان شده است: «إِنِّی بِکمْ وَ بِإِیابِکمْ مـِنَ الْمـُؤْمِنِینَ» من از کسانی هستم که بـه شـما و رجعتتان ایـمان دارم. مـفهوم رجـعت رجعت در لغت به معنای (بازگشت) اسـت و مـراد از آن، این است که (خداوند گروهی از مرگان را با همان شکل خود به دنیا بـاز می گرداند) ودر اصطلاح به معنای (بازگشتن روح بـه بدن) است و بر بـازگشت گـروهی از انسانها پس از مرگ و پیش از روز رستاخیز اطـلاق مـی شود. رجعت در اصطلاح علم کلام و در عقیده شیعیان عبارت است از: برگشت جمعی از مؤمنان به دنیا پیش از قـیامت در زمان قائم(ع) یا پیش از آن یا بعد از آن بـرای دیدار دولت حـقه و شـادی از آن، و برای انتقام از دشـمنان خـود، و هم رجوع جمعی از کافـران و مـنافقان برای انتقام گرفتن از آنان (کلینی، 1375، ج2: 830). با بررسی آیات و روایات می توان فلسفه وقوع رجعت ایـن گـونه برشمرد: مجازات سخت کافران، زمینه سـازی تـکامل معنوی یـا تـکامل شـقاوت، مدال عظیم یاری امـام برای منتظران واقعی (مکارم شیرازی، 1386،: 559)، شفای دل اهل ایمان (طبرسی، 1360، ذیل آیه 83 نمل)، لذت بردن مومنان از حـاکمیت اسـلام و نصرت دین و حکومت عدل جهانی(حـر عـاملی، 1362، : 272) بـا تـوجه بـه آنچه از روایات اسـلامی اسـتفاده می شود، رجعت جنبه همگانی ندارد، بلکه تنها برخی مؤمنانی که در یک مرحله عالی از ایمان قرار دارند، بـازگشت خـواهند کرد شاید این بازگشت به منظور تـکامل مـعنوی آنها بـاشد تـا شـاهد و ناظر حکومت جهانی حق و عدالت باشند و در بنای این حکومت شرکت جویند، چرا که شرکت در تشکیل چنین حکومتی از بزرگترین افتخارات است. چنانکه امام جعفر صادق(ع) در حدیثی می فرماید: «انَّ الرجعَة لیسَت بِعامَةٍ و هی خاصَة لایرجعُ الا مَن مَحض الایمان محضاً أَو مَحض الشِّرک محضا» عمومی و همگانی نیست، بلکه خاص است و فقط کسانی به دنیا باز می گردند که مؤمن خالص یا مـشرک مـحض باشند» (کلینی، 1375،ج2: 831). بر اساس روایات اسلامی، رجعت از روزهای بزرگ و مهم عالم است که از آن در قرآن به «ایام الله» (روزهای خدا) یاد شده است (مُحمّد بن نَعمان(شیخ مُفید)، 1413: ص 42). اعتقاد به رجعت از نشانه هـای شیعیان اهل بیت (علیهم السلام) است، برای همه مومنان و منتظران واقعی ظهور حضرت مهدی (عج) که پیش از ظهور آن عزیز از دنیا رفتند امکان رجعت بـه دنیا و یاری آن امام وجود دارد (شیخ کلینی،1382، ج2: 7) و بـر خـلاف مؤمنین که رجعتی اختیاری دارند کفار و منافقان هرگز به میل و ارادۀ خود به دنیا باز نمی گردند؛ بلکه از روی اجبار به رجعت تن می دهند(عـلامه مـجلسی، 1378،: 92) و از جمله مؤمنان رجعت کـننده، پیامـبران و امامان معصوم (علیهم السلام) هستند و اولین امامی که در زمان رجعت و پس از امام مهدی)عج) حکومت عدل جهانی را برعهده می گیرد، حضرت امام حسین (ع) است که سالهای بسیار حکومت خواهد کرد. (علامه مجلسی، 1378: 46).
در بـرخی روایـات بطور مشخص نام افرادی که می کنند ذکر شده است، از پیامبران، حضرت اسماعیل بن حزقیل و دانیال و یوشع و عیسی و خضر و حضرت رسول اکرم (ص) و نیز ائمه اطهار(علیهم السلام) و جمعی از اصحاب چون سلمان، مقداد، جـابربن عـبدالله انصاری، مـالک اشتر، مفضل بن عمر و حمران بن اعین و میسر بن عبد العزیز و نیز اصحاب کهف و.... ذکر شده اند (علامه مجلسی، 1362، ج53، ص 61 و 105و108). از روایـت وارده مشخص می شود که امر رجعت امام حسین یکی از مسلمات و حتمیات مـکتب تـشیع مـی باشد. وهمچنین در روایات متواتر ایشان را به عنوان اولین رجعت کننده معرفی می کنند. امام صادق(ع) می فرماید: جَمِیلِ بْنِ دَرَّاجٍ عـَنِ الْمـُعَلَّی بْنِ خُنَیسٍ وَ زَیدٍ الشَّحَّامِ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالا سَمِعْنَاهُ یقُولُ إِنَّ أَوَّلَ مَنْ یکرُّ فـِی الرَّجـْعَةِ الْحـُسَینُ بْنُ عَلِی ع وَ یمْکثُ فِی الْأَرْضِ أَرْبَعِینَ سَنَةً حَتَّی یسْقُطَ حَاجِبَاهُ عَلَی عَینَیه؛ نخستین کسی کـه زمین برای او شکافته می شود و روی زمین باز می گردد، حسین بن علی) ع) است و به قـدری حکومت می کند که از کـثرت سـن ابروهایش روی دیدگانش می ریزد (علامه مجلسی، 1362، ج 53، ص 64) ازجمله روایات دیگر درامر رجعت، روایاتی است که اشاره به رجعت حضرت عباس(ع) دارد. در زیارت حضرت ابوالفضل(ع) می خوانیم: جِئتُک یابنَ امیرَالمؤُمنین وافِداً اِلیکم و قَلبی مُسلِم لکم... فَمَعکم مـَعکم لامعَ عَدوِّکم إِنّی بِکم و بِایابِکم مِنَ المؤُمِنینَ وَ بِمَن خَالَفَکم وَ قَتلَکم مِنَ الکافِرینَ؛ ای پسر امیرمؤمنان! من به محضر شما شرفیاب شدم؛ در حالی که دلم تسلیم شما و یاریم آماده برای شما است... من با شمایم، بـا شـمایم، نه با دشمنان شما. من نسبت به شما و بازگشت شما از ایمان آورندگان و نسبت به آنان که شما را کشتند، از کافرانم (علامه مجلسی1362، ج 22، ص 173). حضرت اباالفضل العباس به گواهی امام جعفرصادق(ع) جزء این افـرادی هـستند که در زمره رجعت کنندگان خواهند بود. به خاطر«عبد صالح» بودن و «ایمان محکم» داشتن به گونه ای که مصداق«کتَبَ فی قُلُوبِهِمُ الْإیمانَ وَ أَیدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ»(مجادله: 22) قرار گرفته اسـت. ایـن افتخار رجعت حکایت از ایمان محض حضرت عباس (ع) می نماید که او را شایسته این مقام نموده است. کانال زائر عرش شرح و تفسیر زیارات امام حسین ع http://eitaa.com/joinchat/3725787156Cadcdabd35d
🏴در آستانه و تصاویری جدید و اختصاصی از پهن کردن موکت فرش های قرمز رنگ در کف زمین بین الحرمین 1442
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5931423820882644804.mp3
30.57M
1399-9 🌺شرح آیه 69 سوره نساء در زیارتنامه اقا ابوالفضل (ع) وَمَن يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَٰئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِم مِّنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ وَحَسُنَ أُولَٰئِكَ رَفِيقًا ذکر امام حسین(ع) توسط ابوالفضل(ع): 💦 ذکر العطش الحسین و اهل بیته... شب تاسوعا 99/6/7 کانال مقتل ضامن اشک @zameneashk1 ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh ضامن اشک در واتساپ https://chat.whatsapp.com/KAyraS0E7Kc2JarDj8ZKjR
❖﷽❖ 📜و از زيد بن ارقم روايت كرده‌اند كه گفت:من در غرفۀ خانۀ خود نشسته بودم ناگاه صداى هجوم عام و خروش عوام به گوشم رسيد،چون سر از غرفه بيرون كردم ديدم كه سرها بر نيزه‌ها كرده‌اند و يك سر در ميان آنها مانند آفتاب مى‌درخشد و نور از آن ساطع مى‌گردد ،چون به نزديك غرفۀ من رسيدند،غرفه از شعاع آن سر منوّر شد،ديدم كه لبهاى او حركت مى‌كند،چون گوش دادم،سورۀ كهف تلاوت مى‌نمود به اين آيه رسيده بود: 🎇 أَمْ‌ حَسِبْتَ‌ أَنَّ‌ أَصْحابَ‌ الْكَهْفِ‌ وَ الرَّقِيمِ‌ كانُوا مِنْ‌ آياتِنا عَجَباً ﺁﻳﺎ ﮔﻤﺎﻥ ﻛﺮﺩﻱ ﻛﻪ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﻛﻬﻒ ﻭ ﺭﻗﻴﻢ ﺍﺯ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﺷﮕﻔﺖ ﺍﻧﮕﻴﺰ ﻣﺎ ﺑﻮﺩﻧﺪ ؟ [ ﭼﻨﻴﻦ ﻧﻴﺴﺖ ; ﺯﻳﺮﺍ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﭘﻬﻦ ﺩﺷﺖ ﻫﺴﺘﻲ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎﻳﻲ ﺷﮕﻔﺖ ﺍﻧﮕﻴﺰﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﻛﻬﻒ ﺍﺳﺖ . ](کهف/٩) پس مويهاى بدن من راست ايستاد. چون نيك نگريستم،شناختم كه سر مبارك حضرت امام حسين عليه السّلام است، گفتم:اى فرزند رسول خدا امر تو از امر اصحاب كهف و رقيم عجيب‌تر است . به روايتى ديگر:چون سر آن حضرت را در صيارف كوفه بر سر نيزه كردند،شروع كرد به آواز بلند به خواندن سورۀ كهف،و تا اين آيه خواند 🎇 إِنَّهُمْ‌ فِتْيَةٌ‌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ‌ وَ زِدْناهُمْ‌ هُدىً‌ ﺁﻧﺎﻥ ﺟﻮﺍﻧﻤﺮﺩﺍﻧﻲ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﺑﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ، ﻭ ﻣﺎ ﺑﺮ ﻫﺪﺍﻳﺘﺸﺎﻥ ﺍﻓﺰﻭﺩﻳﻢ .(کهف/١٣) و ديدن اين معجزه براى هدايت آن كافران فايده نبخشيد بلكه موجب مزيد ضلالت ايشان شد . به روايت ديگر:چون سر مقدّس مبارك آن بزرگوار را در كوفه بر درخت آويختند، اين آيه خواند: 🎇 وَ سَيَعْلَمُ‌ الَّذِينَ‌ ظَلَمُوا أَيَّ‌ مُنْقَلَبٍ‌ يَنْقَلِبُونَ‌ يعنى:زود باشد كه بدانند آنها كه ستم كردند كه بازگشت ايشان به كجا خواهد بود .(شعراء/228) 📚جلاء العیون، صفحه 723 علامه محمدباقر مجلسی کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin