eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
6هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
2.3هزار ویدیو
828 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع ، کلاس های غیر حضوری https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
48-1.mp3
30.19M
🕯شام غريبان 1 🏴وقایع روز یازدهم محرم کانال مقتل ضامن اشک @zameneashk1 ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh ضامن اشک در واتساپ https://chat.whatsapp.com/KAyraS0E7Kc2JarDj8ZKjR
48-2.mp3
27.7M
🕯شام غريبان 2 🏴وقایع روز یازدهم محرم کانال مقتل ضامن اشک @zameneashk1 ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh ضامن اشک در واتساپ https://chat.whatsapp.com/KAyraS0E7Kc2JarDj8ZKjR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مداحی آنلاین - سلام بر اون بدن بی غسل و کفن - حاج منصور ارضی.mp3
2.52M
🔳 🌴سلام بر اون بدن بی غسل و کفن 🌴هنوز دود از خیمه ها بلند میشه 🎤حاج کانال مقتل ضامن اشک @zameneashk1
❇️حال بقايا اهل البيت ليلة الحادي عشر موسوعةالامام الحسین ع / ج5 اعلم أن أواخر النهار [1] يوم عاشوراء کان اجتماع حرم الحسين عليه‏السلام،: و بناته، و أطفاله في أسر الأعداء، و مشغولين بالحزن و الهموم و البکاء، و انقضي عنهم [2] آخر ذلک النهار و هم فيما لا يحيط [3] به قلمي من الذل و الانکسار، و باتوا تلک الليلة فاقدين لحمائهم [4] و رجالهم، و غرباء في اقامتهم و ترحالهم، و الأعداء يبالغون في البراءة منهم، و الاعراض عنهم، و اذلالهم ليتقربوا بذلک الي المارق عمر بن سعد موتم أطفال محمد، و مقرح الأکباد و الي الزنديق عبيدالله بن زياد، و الي الکافر يزيد بن معاوية، رأس الالحاد و العناد [...]. أقول: فاذا کان أواخر نهار يوم عاشوراء، فقم قائما، و سلم علي رسول الله صلي الله عليه و آله، و علي مولانا أمير المؤمنين عليه‏السلام، و علي مولانا الحسن بن علي عليه‏السلام، و علي سيدتنا فاطمة الزهراء عليهاالسلام، و عترتهم الطاهرين صلوات الله عليهم أجمعين. و عز هم علي هذه المصائب بقلب محزون، و عين باکية، و لسان ذليل بالنوائب. ثم اعتذر الي الله جل جلاله، و اليهم من التقصير فيما يجب لهم عليک، و أن يعفو عما لم تعمله مما کنت تعمله [5] من يعز عليک. فانه من المستبعد أن تقوم في هذا الصماب الهائل بقدر خطبه النازل [6] . ابن‏طاووس، الاقبال، / 583: عنه: القمي، نفس المهموم، / 385 ، 384؛ المازندراني، معالي السبطين، 83- 82 / 2؛ موسوعةالامام الحسین ع / ج5 - [ صفحه 305] سيد رحمه الله در اقبال گويد: «بدان که پسين روز عاشوراء بود که حرم حسين عليه‏السلام و دختران و کودکانش اسير دشمن شدند و به اندوه و افسوس و گريه گرفتار آمدند و روز را به حالي به شب آوردند که شرح اندازه دل شکستگي و خواري آنها در توان خامه من نيست و آن شب را بدون حامي و مردان خود غريبانه گذرانيدند و دشمان بي‏نهايت از آن‏ها بي‏زاري جسته و روگرداني کرده و خوارشان مي‏شمردند تا بدين وسيله خود را در نزد عمر بن سعد از دين برگشته و يتيم کننده اطفال محمد صلي الله عليه و آله و سلم و خراشنده جگرها و به عبيدالله بن زياد زنديق و به يزيد بن معاوية کافر که رأس الحاد و عناد بود مقرب نمايند». [...]. گويم: «گويا به پدر و مادر و عزيزان تو چنين گرفتاري رسيده است، نبايد آن را کوچک شمرد و هيچ مسلماني که مقام بزرگزادگان را شناسد نبايد آن را کوچک شمارد. من هم مي‏گويم پسين روز عاشورا که شد بايست و به رسول خدا و اميرالمؤمنين و حسن بن علي و فاطمه زهرا سلام بده و با دلي شکسته و چشمي گريان و زباني سوزناک آن‏ها را بر اين مصائب تسليت بده و از تقصير خود در مصيبت داري عذر بخواه و از آن که مانند عزيز مردگان سوگوار نيستي بخشش بجو، زيرا بيعد است که انسان حق عزاداري اين مصيبت هولناک را ادا کند». کمره‏اي، ترجمه‏ي نفس المهوم، / 180 - 179. موسوعةالامام الحسین ع / ج5 به محفل عاشقان امام حسین به کانال ضامن اشک بپیوندید. https://chat.whatsapp.com/KAyraS0E7Kc2JarDj8ZKjR واستاپ @zameneashk تلگرام @zameneashk1 ایتا
❇️رحلت دو تن از اطفال اهل بيت پس از آتش زدن خيام حرم و حمله وحشيانه گرگان و سگان کوفه و شام به مخدرات و اطفال بي‏پناه حضرت سيد الشهداء عليه‏السلام طبيعتا هر يک از اطفال و بانوان براي مصون ماندن از آسيب آن درندگان خونخوار بطرفي گريخته و متفرق شدند و پس از خاموش شدن آتش و دور شدن آن نااصلان و بي‏غيرتان از آن محوطه چطور اهل بيت و بانوان و اطفال خردسال دوباره جمع شدند و دور هم حلقه زدند، مدرک و ماخذ معتبري نديدم که آن را تشريح و توضيح داده باشد تنها در يکي از کتب ارباب مقاتل مقاله‏اي ديدم که از کتاب بحر المصائب نقل کرده و آن اينست: در شب پرتعب يازدهم عليا مکرمه زينب عليهاالسلام فضه خاتون را نشانيد يکان يکان اطفال برادر را جمع آوري کرد و به دست فضه خاتون سپرد ولي ديد دو طفل از اطفال نيستند، ناله از دل برکشيد که اي واي بر دل زينب عجب وصيت برادرم را به عمل آوردم، ديشب که شب عاشوراء بود برادرم با من وصيت اطفال را داشت امروز هم در وقت وداع عمده سفارشش درباره ايتام صغير بود، سپس خطاب به خواهرش نمود و فرمود: خواهرم ام‏کلثوم امروز همه مبتلا بوديم نميدانم اين دو طفل کجا رفته‏اند، آيا زنده‏اند يا مرده‏اند؟ پس حضرت زينب و ام‏کلثوم سلام الله عليها هر دو سر در بيابان گذاشته به [ صفحه 761] هر طرفي سراغ اين دو طفل را گرفتند تا به تلي رسيدند که روي آن خار مغيلان روئيده بود و در زير بوته آن خار آن دو طفل يتيم را ديدند که دست در گردن يکديگر انداخته، صورت به صورت هم گذاشته آن قدر گريه کرده‏اند که زمين از اشگ چشمشان گل شده عليا مخدره حضرت زينب سلام الله عليها خواهر را طلبيد، هر دو ببالين ايشان نشستند قدري گريستند، سپس حضرت زينب سلام الله عليها فرمود: خواهر گريه ثمري ندارد برخيز يکي را تو بردار و ديگري را من برميدارم اما آهسته بلند کن مبادا از خواب بيدار شوند زيرا گرسنه و تشنه‏اند ولي همينکه ايشان را بلند کردند ديدند هر دو از دنيا رفته‏اند، خداوند متعال در روضه‏اي که براي جناب موسي کليم عليه‏السلام خواند فرمود: يا موسي صغيرهم يميته العطش و کبيرهم جلده منکمش گويا همين اطفال صغير باشند که از تشنگي مرده‏اند مقتل مدینه تا مدینه به محفل عاشقان امام حسین به کانال ضامن اشک بپیوندید. https://chat.whatsapp.com/KAyraS0E7Kc2JarDj8ZKjR واستاپ @zameneashk تلگرام @zameneashk1 ایتا
🔰شام غريبان در لغت، به معناي شب مردم غريب و از يار و ديار دور افتاده است، شام مسافران که‏وحشتناک مي‏باشد.شام غريبان گرفتن: زاري کردن به درد، چنانکه بر وفات کسي گريستن‏و غم نمودن. شب اول وفات کسي براي خانواده آن کس، شب يازدهم محرم و عزاداري ‏بعد از آن شب.[1] در اصطلاح، به مراسم سوگواري شبانه در شب يازدهم محرم گفته‏مي‏شود که مردم به صورت دو گروه مجزا، پس از غروب آفتاب عاشورا در مسجدها و تکيه‏ها، با خواندن نوحه‏هاي غمگين، ياد اسراي اهل بيت را گرامي مي‏دارند.اين برنامه، اغلب با در دست داشتن شمعهايي و در شب تاريک يازدهم محرم انجام مي‏گيرد و بيشتراز کودکان و نونهالان در اين سوگواري تمثيلي استفاده مي‏شود.ياد کردي است از آوارگي ‏اهل بيت امام حسين‏ «ع‏» و کودکان باز مانده از شهداي کربلا که در غروب عاشورا، بي‏پناه و درمانده، در ظلمت اندوهبار شب، در دشت و بيابان کربلا به سر آوردند.در اين شب، «مراسمي ساده و غم‏انگيز بر پا مي‏شود و عزاداران با لباسهاي سياه و شمعي افروخته در دست گرفته، کاه بر سر مي‏پاشند و نوحه‏هاي غم‏انگيز مي‏خوانند و دسته دسته در معابرحرکت مي‏کنند و هر چند قدم، مدتي مي‏نشينند و مي‏گريند، آرام و غمناک.در اين مراسم ‏بکلي سينه زني نمي‏شود و علم و بيرق نيز حرکت داده نمي‏شود».[2] . فرهنگ عاشورا / جواد محدثي [1] لغت‏نامه، دهخدا. [2] تعزيه در ايران، صادق همايوني، ص 289. به محفل عاشقان امام حسین به کانال ضامن اشک بپیوندید. https://chat.whatsapp.com/KAyraS0E7Kc2JarDj8ZKjR واستاپ @zameneashk تلگرام @zameneashk1 ایتا
💠ساربان روايت‏ شده است: يکي از شتربانان کاروان حسيني پس از شهادت امام، به طمع‏ برداشتن بند زير جامه آن حضرت، دوباره به مقتل آن امام بازگشت و آن حضرت را سربريده و خونين يافت. دست برد تا آن بند را بردارد، که دست امام برآمد و بر دست او زد و مانع شد.کاردي در آورد و انگشت‏ يا دست‏ حضرت را بريد تا آن بند را برگيرد.امام‏ دست چپ را برآورد، دست چپ را هم بريد.[1] اين شخص، بعدا چهره‏اش سياه شد و در راه مکه فرياد برمي‏آورد که: «ايها الناس!دلوني علي اولاد محمد».[2] اي مردم! مرا به فرزندان محمد راهنمايي کنيد. نام او را «بريدة بن‏ وائل‏» گفته‏اند. اين قضيه به صورتهاي ديگر هم در برخي کتب نقل شده است،[3] از جمله‏ درباره کسي به نام ابحر بن کعب، که لباس از تن آن حضرت درآورد و او را عريان نهاد. بعدا دستانش مثل دو چوب خشک، خشکيد.[4] اما نمي‏توان به صحت آنها اطمينان يافت. در نقلها، گاهي قضيه انگشت و انگشتر هم آمده است و اينکه، بجدل بن سليم انگشت را با انگشتر قطع کرد و انگشتر را به غارت برد.[5] . فرهنگ عاشورا / جواد محدثي [1] اثبات الهداة، ج 5، ص 205. [2] ناسخ التواريخ، ج 4، ص 19، به نقل از «مدينة المعاجز». [3] همچون: بحار الانوار، ج 45، ص 311، معالي السبطين، ج 2، ص 61. [4] اثبات الهداة، ج 5، ص 201. [5] عوالم (امام حسين)، ص 302. به محفل عاشقان امام حسین به کانال ضامن اشک بپیوندید. https://chat.whatsapp.com/KAyraS0E7Kc2JarDj8ZKjR واستاپ @zameneashk تلگرام @zameneashk1 ایتا
✍معنای دقیق کلمات و چیست ؟ برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن .... . 🔹اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته‌اند که چون عشر و عاشر از یک ریشه‌اند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است پس عاشورا یعنی دهم محرم؛ 🔺 و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفته‌اند. اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است: 🔸 آیا واژه عاشورا برای دهم ماه‌ها دیگر نیز به کار می‌رود؟ مثلاً آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟ 🔹آیا اگر امام حسین(ع) مثلاً در یازدهم محرم شهید می‌شد، آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض می‌شد و عاشورا واژه دیگری داشت؟ 🔸 در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده‌ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود. 🔺 اعداد بر خلاف کلمات استثناپذیر نیستند؛ به طور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می‌شوند: اول – ثانی - ثالث - رابع ... و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و... چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده‌پذیر باشند؛ 🔺یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا-..، اما می‌بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی‌کنند؛ 🔺لذا نمی‌توانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند. 🖊عاشورا؛ روز معاشرت با امام(ع) 🔹عشر به کسر عین و عشرت، به معنای معاشرت و مصاحبت است. معاشر به ضم میم یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. 🔺خداوند می‌فرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. 🔺عشیر یعنی همدم و رفیق؛ «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کرده‌اند و چه بد معاشر و رفیقی است. 🔸العاشور از ریشه عشر به کسی گفته می‌شود که معاشرت خصلت او باشد. العاشوراء جایی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می‌شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می‌کنند؛ 🔺و عاشورا مبالغه است از میل به معاشرت؛ یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام(ع) به شدت بالا می‌رود. 🖊تاسوعا؛ روزی برای وسعت ظرفیت 🔹با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می‌گیرد و معنی نهم را از دست می‌دهد. 🔺 اتسع به فتح الف یعنی گروه‌های ۹ نفره شدند. اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد - گشاد شد - فراخ گردید. 🔺اتساع یعنی گسترده شدن و گشاد شدن. بالا رفتن ظرفیت. اتساع شرائین؛ یعنی رگ‌ها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد. التاسوع چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد؛ 🔺و بالاخره التاسوعا یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و تاسوعا این معنی را پیدا می‌کند: روزی که ظرفیت بالا می‌رود و در سینه‌ها فراخی ایجاد می‌شود و به جای تنگی، وسعت می‌یابد. 🔸این دو نام از ابداعات امام سجاد (علیه‌السلام) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) از عاشورا گفته شده است، اکثرا جعلیات بنی‌امیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است، اما در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد (علیه السلام) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است... @zameneashk1
1.mp3
27.52M
1399-11-1 ❣عاشوراء روز خاص حضرت مهدی(عج) 💔وداع های امام حسین(ع) 🕊ذوالجناح عصر عاشوراء 99/6/9 کانال مقتل ضامن اشک @zameneashk1 ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh ضامن اشک در واتساپ https://chat.whatsapp.com/KAyraS0E7Kc2JarDj8ZKjR
2.mp3
26.57M
1399-11-2 ❣عاشوراء روز خاص حضرت مهدی(عج) 💔وداع های امام حسین(ع) 🕊ذوالجناح عصر عاشوراء 99/6/9 کانال مقتل ضامن اشک @zameneashk1 ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh ضامن اشک در واتساپ https://chat.whatsapp.com/KAyraS0E7Kc2JarDj8ZKjR
به محفل عاشقان امام حسین به کانال ضامن اشک خوش آمدید. https://chat.whatsapp.com/KAyraS0E7Kc2JarDj8ZKjR واستاپ @zameneashk تلگرام @zameneashk1 ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1️⃣ حضرت سیدالشهداء نفرمود من با یزید بیعت نمی‌کنم؛ فرمود: «مِثْلِی لَا یُبَایعُ مِثْلَ یزید بن معاویة»؛ [بحارالأنوار، ج۴۴، ص٣٢۵] فرمود هرکس آزاداندیش است، حسینی فکر می‌کند؛ مثل من فکر می‌کند، زیر بار ظلم نمی‌رود. 2️⃣ امروز هم همین‌طور است، بیان حسین بن علی همین‌طور است. امروز کسی که حسینی فکر می‌کند؛ نه آمریکا را، نه آن را، نه را، هیچ‌کدام را تحمل نمی‌کند. 3️⃣ اگر حضرت فرموده بود من با یزید بیعت نمی‌کنم شاید فکر می‌کردند که مخصوص خود اوست. حضرت فرمود: «مِثْلِی لَا یُبَایعُ مِثْلَ یزید بن معاویة»، تا ظهورِ حضرت این اصل حاکم است؛ یعنی کسی که حسینی فکر می‌کند زیر بار ظلم نمی‌رود. 4️⃣ این است که امام (رضوان‌الله‌علیه) فرمود: انقلاب مدیون کربلاست، پیروزی این نهضت به برکت کربلا و قیام حسین بن علی بن ابی‌طالب است، همین است. ✍️ حکیم متأله آیةالله جوادی آملی پاسخ به سوالات مقتل: به محفل عاشقان امام حسین به کانال ضامن اشک بپیوندید. https://chat.whatsapp.com/KAyraS0E7Kc2JarDj8ZKjR واستاپ @zameneashk تلگرام @zameneashk1 ایتا
482.1K
394 💠متن شبهه👇👇👇 آیا میدانستید، در زیارت عاشورا وقتی میخوانند، اللهم العن الاول و الثانی و الثالث و الرابع، ویزید خامسا ..چه کسانی هستند؟؟؟ اولی قابیل پسر حضرت ادم، که پایه گذار قتل و فساد بود. دوم قیدار فرزند سالف، قاتل شتر صالح نبی ع است. سومی پادشاه رومانی بیلاطس، قاتل حضرت یحیی ع،،، که سر حضرت یحیی را در دشت گذاشت،..... ✴️✴️پاسخ استاد را در ارتباط با رد این مطلب در فایل صوتی بشنوید کانال مقتل ضامن اشک @zameneashk1 ای دی استاد برای طرح سوالات مقتل @m_h_tabemanesh