eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
5.9هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
2.3هزار ویدیو
818 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع ، کلاس های غیر حضوری https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh
مشاهده در ایتا
دانلود
لینک گروهها و کانالهای خادم الحسین ع تابع منش در ایتا 👇👇👇 گروه مقتل متضمن البکاء ، فاطمه الزهراء س http://eitaa.com/joinchat/979107861C7825264ca2 کانال ضامن اشک، رفع شبهه https://eitaa.com/zameneashk1 کانال زائر عرش ،شرح و تفسیر زیارات امام حسین ع http://eitaa.com/joinchat/3725787156Cadcdabd35d کانال قرآن و امام حسین ع http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin کانال الدوله الزهرائیه(مهدویت) http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84 کانال کتابخانه مقتل امام حسین ع و معصومین ع @zamenashkbook1 کانال اشعار حسینی و آموزش مداحی http://eitaa.com/joinchat/1055588373C0c7969e8af کانال فرهنگ عاشقی http://eitaa.com/joinchat/3374055438C78867d1480 نوای مقتل @Navaymagtal
🔆 رضای خدا، رضای ماست و ما خاندان به چیزی راضی هستیم که خدا راضی باشد ✍ کلمات الحسین ع ص 328 @zameneashk1
88 فضل خدا هنگام نماز حضرت زهراء س وَ فِي الْحَدِيثِ أَنَّ النَّبِيَّ ص دَخَلَ عَلَى فَاطِمَةَ وَ هِيَ فِي مُصَلَّاهَا وَ خَلْفَهَا جَفْنَةٌ يَفُورُ دُخَانُهَا فَأَخْرَجَتْ فَاطِمَةُ الْجَفْنَةَ فَوَضَعَتْهَا بَيْنَ أَيْدِيهِمَا فَسَأَلَ عَلِيٌّ ع أَنَّى لَكِ هَذَا قَالَتْ هُوَ مِنْ فَضْلِ اللَّهِ وَ رِزْقِهِ إِنَّ اللَّهَ يَرْزُقُ مَنْ يَشاءُ بِغَيْرِ حِسابٍ باب 3- مناقبها و فضائلها و بعض أحوالها و معجزاتها صلوات الله عليها بحارالأنوار ج : 43 ص : 50-47 در حديث وارد شده كه پيغمبر صلى اللَّه عليه و آله هنگامى نزد فاطمه اطهر آمد كه آن بانو در محراب عبادت بود، در عقب آن بانو يك كاسه غذا بود كه بخار از آن بر ميخاست فاطمه اطهر آن كاسه را نزد پيغمبر و حضرت على نهاد، على عليه السّلام بفاطمه گفت: اين غذا از كجا بتو نصيب شده؟ گفت: از فضل خدا، زيرا خدا هر كسى را كه بخواهد بدون حساب رزق و روزى ميدهد. @zameneashk1
4_5929175409798153513.mp3
27.91M
‍ قَالَ الصَّادِقِ ع الْبَكَّاءُونَ خَمْسَةٌ آدَمُ وَ يَعْقُوبُ وَ يُوسُفُ وَ فَاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ وَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ع 89 شرح و تفسیر : روضه گریه کنندگان عالم 1- ل، [الخصال‏] ابْنُ الْوَلِيدِ عَنِ الصَّفَّارِ عَنِ ابْنِ مَعْرُوفٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سُهَيْلٍ الْبَحْرَانِيِّ يَرْفَعُهُ إِلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الصَّادِقِ ع قَالَ الْبَكَّاءُونَ خَمْسَةٌ آدَمُ وَ يَعْقُوبُ وَ يُوسُفُ وَ فَاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ وَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ع فَأَمَّا آدَمُ فَبَكَى عَلَى الْجَنَّةِ حَتَّى صَارَ فِي خَدَّيْهِ أَمْثَالُ الْأَوْدِيَةِ وَ أَمَّا يَعْقُوبُ فَبَكَى عَلَى يُوسُفَ حَتَّى ذَهَبَ بَصَرُهُ وَ حَتَّى قِيلَ لَهُ تَاللَّهِ تَفْتَؤُا تَذْكُرُ يُوسُفَ حَتَّى تَكُونَ حَرَضاً أَوْ تَكُونَ مِنَ الْهالِكِينَ وَ أَمَّا يُوسُفُ فَبَكَى عَلَى يَعْقُوبَ حَتَّى تَأَذَّى بِهِ أَهْلُ السِّجْنِ فَقَالُوا لَهُ إِمَّا أَنْ تَبْكِيَ بِاللَّيْلِ وَ تَسْكُتَ بِالنَّهَارِ وَ إِمَّا أَنْ تَبْكِيَ بِالنَّهَارِ وَ تَسْكُتَ بِاللَّيْلِ فَصَالَحَهُمْ عَلَى وَاحِدَةٍ مِنْهُمَا باب 7- ما وقع عليها من الظلم و بكائها و حزنها و شكايتها في مرضها إلى شهادتها بحارالأنوار ج : 43 ص : 156 روضه بالا مقدمه و پیش منبری برای ورود به روضه اشکهای حضرت زهراء س در بیت الاحزان است. ضمنا دوستان ذاکر حتما آیات سوره ی یوسف را در باره فراق حضرت یوسف و اشکهایش حتما مطالعه بفرمائید.
90 شرح و تفسیر روضه بیت الاحزان اعتراض بزرگان مدینة به اشک و بکاء حضرت زهراء س وَ اجْتَمَعَ شُيُوخُ أَهْلِ الْمَدِينَةِ وَ أَقْبَلُوا إِلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع فَقَالُوا لَهُ يَا أَبَا الْحَسَنِ إِنَّ فَاطِمَةَ ع تَبْكِي اللَّيْلَ وَ النَّهَارَ فَلَا أَحَدٌ مِنَّا يَتَهَنَّأُ بِالنَّوْمِ فِي اللَّيْلِ عَلَى فُرُشِنَا وَ لَا بِالنَّهَارِ لَنَا قَرَارٌ عَلَى أَشْغَالِنَا وَ طَلَبِ مَعَايِشِنَا وَ إِنَّا نُخْبِرُكَ أَنْ تَسْأَلَهَا إِمَّا أَنْ تَبْكِيَ لَيْلًا أَوْ نَهَاراً فَقَالَ ع حُبّاً وَ كَرَامَةً بزرگان اهل مدينه اجتماع كردند و بحضور امير المؤمنين: على عليه السّلام مشرف شدند و گفتند: يا ابا الحسن! فاطمه شب و روز گريه ميكند، هيچ كدام از ما شب در رختخواب بخواب نميرويم، روزها بعلت مشغله و طلب وسائل زندگى قرار و آرام نداريم، ما از تو تقاضا ميكنيم كه فاطمه شب يا روز گريه كند. حضرت امير فرمود: مانعى ندارد. جواب فاطمة س در مقابل اعتراض بزرگان به اشک و حزنش فَأَقْبَلَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع حَتَّى دَخَلَ عَلَى فَاطِمَةَ ع وَ هِيَ لَا تُفِيقُ مِنَ الْبُكَاءِ وَ لَا يَنْفَعُ فِيهَا الْعَزَاءُ فَلَمَّا رَأَتْهُ سَكَنَتْ هُنَيْئَةً لَهُ فَقَالَ لَهَا يَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ ص إِنَّ شُيُوخَ الْمَدِينَةِ يَسْأَلُونِّي أَنْ أَسْأَلَكِ إِمَّا أَنْ تَبْكِينَ أَبَاكِ لَيْلًا وَ إِمَّا نَهَاراً فَقَالَتْ يَا أَبَا الْحَسَنِ مَا أَقَلَّ مَكْثِي بَيْنَهُمْ وَ مَا أَقْرَبَ مَغِيبِي مِنْ بَيْنِ أَظْهُرِهِمْ فَوَ اللَّهِ لَا أَسْكُتُ لَيْلًا وَ لَا نَهَاراً أَوْ أَلْحَقَ بِأَبِي رَسُولِ اللَّهِ ص فَقَالَ لَهَا عَلِيٌّ ع افْعَلِي يَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ مَا بَدَا لَكِ وقتى على عليه السّلام متوجه فاطمه اطهر شد ديد آن بانوى معظمه از گريه ساكت نميشود، و تسليت گفتن براى او ثمرى ندارد، هنگامى كه چشم آن بانو بحضرت امير افتاد لحظه‏اى ساكت شد. على عليه السّلام به وى فرمود: اى دختر پيغمبر خدا صلى اللَّه عليه و آله و سلم بزرگان مدينه از من خواسته‏اند كه از تو بخواهم: شب براى پدر بزرگوارت گريه كنى يا روز. فاطمه اطهر عليها السّلام گفت: يا ابا الحسن! من چندان مكثى در ميان اين مردم نخواهم كرد، بزودى من از ميان اين مردم ميروم، يا على بخدا قسم من شب و روز از گريه آرام نخواهم شد تا اينكه به پدرم ملحق شوم. حضرت امير فرمود: باشد، هر منظورى كه دارى انجام بده. ساختن بیت الاحزان برای فاطمة س ثُمَّ إِنَّهُ بَنَى لَهَا بَيْتاً فِي الْبَقِيعِ نَازِحاً عَنِ الْمَدِينَةِ يُسَمَّى بَيْتَ الْأَحْزَانِ وَ كَانَتْ إِذَا أَصْبَحَتْ قَدَّمَتِ الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْنَ ع أَمَامَهَا وَ خَرَجَتْ إِلَى الْبَقِيعِ بَاكِيَةً فَلَا تَزَالُ بَيْنَ الْقُبُورِ بَاكِيَةً فَإِذَا جَاءَ اللَّيْلُ أَقْبَلَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع إِلَيْهَا وَ سَاقَهَا بَيْنَ يَدَيْهِ إِلَى مَنْزِلِهَا على عليه السّلام بعد از اين جريان اطاقى خارج از شهر مدينه براى حضرت زهراى اطهر ساخت كه آن را بيت الاحزان ميگفتند. موقعى كه صبح ميشد فاطمه اطهر حضرت حسن و حسين عليهما السّلام را برميداشت و متوجه بقيع و خارج از مدينه ميشد «1» و همچنان تا شب مشغول گريه بود. موقعى كه شب فرا ميرسيد حضرت امير مى‏آمد و فاطمه اطهر را بمنزل خويش باز ميگردانيد. با عرض سلام خدمت ذاکرین سید الشهداء س ادامه پست قبل گریز از بیت الاحزان حضرت یعقوب ع به بیت الاحزان حضرت زهراء س و اشکهای حضرت یوسف ع به حضرت زهراء س و شکایت اهل زندان و اهل مدینه است. پست بعد انشاء الله پاسخ به شبهه اشک حضرت زهراء س در مدینه است. محل جلسه : مجمع الذاکرین جواد الائمه ع،جلسه مقتل سه شنبه شب ای دی برای ارسال سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع http://eitaa.com/joinchat/979107861C7825264ca2 فایل صوتی👇👇👇
131 91 آیا اشک های حضرت زهراء س که مردم مدینه شکایت به امیر المومنین ع بردند باعث حق الناس شد با توجه به اینکه حضرت زهراء س معصوم است؟ پاسخ کوتاه و اجمالی : خیر نه تنها حق الناس نبود بلکه عین دستور خداوند بود پاسخ کوتاه این است : اولا عمل معصوم عین دستور خداست و ما فقه یعنی حلال و حرام را براساس عمل معصوم می فهمیم و عمل می کنیم. ثالثا : اشک حضرت زهراء س اشک سیاسی و مبارزه با ظالم بود و معلوم است دشمن می خواهد سلاح را از ما بگیرد دادن سلاح به دشمن مخالف عقل است . و سلاحها بکاء اشک امام سجاد ع و حضرت یوسف ع و حضرت زهراء س اسلحه و شمشیر برنده علیه ظلم و دشمن بود که یقینا دشمن می خواهد آن در اختیار ما نباشد . شرح تفصیلی پاسخ را در فایل صوتی می شنویم. مکان : مجمع الذاکرین جواد الائمه جلسات سه شنبه شب:ایام فاطمیه 97=11-2 ای دی برای ارسال سوالات مقتل @m_h_tabemanesh کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk1 لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع http://eitaa.com/joinchat/979107861C7825264ca2 فایل صوتی👇👇👇
4_5929468103229441319.mp3
34.65M
131 91 آیا اشک های حضرت زهراء س که مردم مدینه شکایت به امیر المومنین ع بردند باعث حق الناس شد با توجه به اینکه حضرت زهراء س معصوم است؟
92 حضرت زهرا مبارکه و حضرت مهدي مبارک است . الف) حضرت زهرا (عليها السلام) مبارکه است . مبارک از برکت گرفته شده؛ به معناي رشد و زياده. مبارک يعني آنچه که از او خير زياد بيايد. [1] . به حضرت زهرا (عليها السلام) از اين جهت مبارک مي گويند که او کوثر، «انا اعطيناک الکوثر» است؛ همان طور که فخر رازي در تفسير خود گفته: مراد صديقه طاهره، فاطمه زهرا (عليها السلام) است. [2] و صاحب مجمع البيان مي گويد: کوثر، زيادي نسل و فرزند است؛ که از فاطمه زهرا (عليهاالسّلام) و اولاد وي، نسل رسول اکرم (صلّي اللّه عليه وآله وسلّم) آنچنان فراوان شد، که نتوان شماره کرد. مرحوم علامه طباطبايي مي فرمايد: مراد از کوثري که خداوند به پيامبر (صلّي اللّهُ عليه وآله سلّم) عطا فرمود، فقط کثرت ذريه پيامبر (صلّي اللّهُ عليه وآله وسلّم) مي باشد، يا مراد، خير کثير است، و کثرت ذريه، مراد مي باشد، در ضمن خير کثير؛ و اگر غير از اين، معنا کنيم، محقق کردن و محکم کردن کلا م به واسطه آيه «ان شانئک هوالابتر» خالي از فايده مي شود. [3] و [4] . ب) حضرت مهدي (عج) مبارک است. در ضمن لقبهايي که پيامبر (صلّي اللّهُ عليه وآله سلّم) براي آن حضرت شمردند، همين لقب مبارک است. [5] . وقتي پيامبر (صلّي اللّه عليه وآله وسلّم) در بياناتي آخر الزمان را ترسيم مي کنند، مي فرمايد: ولايزال ذلک البلاد علي اهل ذلک الزمان، حتي اذا يئسوا و قنطوا واساوُ والظّن اَلاّ يفرَّ جَ عنهم ؛ اذ بعث الله رجلا من اطايِب عترتي و ابرارِ ذرّيّتي عَدلاً مبارکاً زکيّا. [6] . اين گرفتاري با مردم آن زمان خواهد بود؛ تا هنگامي که مأيوس و نا اميد شوند و تصور کنند که ديگر خداوند از آنها رفع گرفتاري نخواهد فرمود؛ آنگاه خداوند مردي را از بهترين فرزندان و پاکترين عترت من بر مي انگيزد؛ که سرا پا عدل و برکت و پاکي است. [7] [1] لسان العرب، ماده برک. [2] تفسير کبير، ج 32، ص124. [3] الميزان، ج 20، ذيل سوره کوثر. [4] براي توضيح بيشتر، به کتب تفسيري، وکتاب فاطمه، من المهد الي اللحد، و فاطمه، بهجه قلب المصطفي (صلّي اللّه عليه وآله وسلّم) رجوع شود. [5] در شباهت سوم، گذشت. [6] روزگار رهايي، ج 2، ص950، به نقل از الملاح والفتن، ص 108. [7] حضرت زهرا و امام مهدي علي مصلحي ای دی برای ارسال سوالات مقتل @m_h_tabemanesh کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk1 لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrD-rSAOIK0SWg
93 كَانَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع يَحْتَطِبُ وَ يَسْتَقِي وَ يَكْنُسُ وَ كَانَتْ فَاطِمَةُ ع تَطْحَنُ وَ تَعْجِنُ وَ تَخْبِزُ 7- كا، [الكافي‏] عَلِيٌّ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ كَانَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع يَحْتَطِبُ وَ يَسْتَقِي وَ يَكْنُسُ وَ كَانَتْ فَاطِمَةُ ع تَطْحَنُ وَ تَعْجِنُ وَ تَخْبِزُ (2) 7- در كتاب: كافى از حضرت صادق آل محمّد صلى اللَّه عليه و آله و سلم روايت ميكند كه فرمود: حضرت امير عليه السّلام هيزم مياورد، آب مياورد، جاروب ميكرد فاطمه زهراء عليها السّلام آسيا ميكرد، خمير ميكرد، نان مي پخت. و ... 1- کمک علی ع به فاطمة س در خانه داری 2- امام صادق ع و فاطمة س 3- همکاری زوج بهشتی در امور دنیوی @zameneashk1
4_5965483568669920430.mp3
7.22M
132 اهمیت قصه گویی برای تربیت عاشورایی سلام خدمت اعضای محترم گروه وجناب استاد ضمن تشکروقدردانی اززحماتتون وآرزوی توفیق بیشتر برای شما سوال داشتم وراهنمایی میخواستم درموردبرگزاری مجالس مذهبی برای دختران دبستانی که چه نوع روضه ومطالبی مناسبه ارائه بشه ؟ ممنون @zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم کتابشناسی مقاتل کتب مرجع درباره صدیقه طاهرة 94 اللهم صل علی فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها و سر المستودع فیهابعد ما احاط به علمک خدمت ذاکرین و محبان صدیقة س طاهرة س حالا که در میان خلقت عظیم پروردگار هستیم که می گویند ما در کهکشانی زندگی می کنیم که در آن بالای یک میلیارد ستاره وجود دارد و هر ستاره دارای یک تا گاهی صد سیاره است و با توجه به اینکه میلیاردها کهکشان داریم با خودمان حساب کنیم خداوند در این هستی چند میلیارد میلیارد ستاره خلق کرده است . یکی از این ستاره ها خورشید است برای عظمت خورشید کافی است بدانیم انفجار خورشیدی که در سطح خورشید در چند سال پیش اتفاق افتاد ارتفاع شعله و زبانه آن سی برابر قطر زمین بود. خورشید یک میلیون و سصد هزار برابر زمین است. نور و گرمای زمین از خورشید است؟ نور و روشنایی خورشید ما و میلیارد میلیارد ستاره از کجاست؟ مفهوم یا زهراء چیست؟ 5- ع، [علل الشرائع‏] أَبِي عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مَعْقِلٍ الْقِرْمِيسِينِيِّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَزِيدَ الْجَزَرِيِّ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ إِسْحَاقَ النَّهَاوَنْدِيِّ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ حَمَّادٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ شِمْرٍ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قُلْتُ صدوق در كتاب: علل الشرائع از جابر نقل ميكند كه گفت: به حضرت امام جعفر صادق عليه السّلام گفتم: لِمَ سُمِّيَتْ فَاطِمَةُ الزَّهْرَاءُ زَهْرَاءَ براى چه فاطمه اطهرس ، زهراء ناميده شد؟ فَقَالَ لِأَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ خَلَقَهَا مِنْ نُورِ عَظَمَتِهِ فرمود: براى اينكه خداى حكيم آن بانو را از نور با عظمت خود آفريد. فَلَمَّا أَشْرَقَتْ أَضَاءَتِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ بِنُورِهَا موقعى كه درخشيد (متولد شد) آسمانها و زمين بنور او (فاطمة س) روشن شدند. وَ غَشِيَتْ أَبْصَارَ الْمَلَائِكَةِ وَ خَرَّتِ الْمَلَائِكَةُ لِلَّهِ سَاجِدِينَ وَ قَالُوا إِلَهَنَا وَ سَيِّدَنَا مَا هَذَا النُّورُ چشم‏هاى ملائكه خيره شد، ملائكه خداى را سجده نمودند و گفتند: پروردگار ما! اين چه نورى است!؟ فَأَوْحَى اللَّهُ إِلَيْهِمْ هَذَا نُورٌ مِنْ نُورِي وَ أَسْكَنْتُهُ فِي سَمَائِي خَلَقْتُهُ مِنْ عَظَمَتِي أُخْرِجُهُ مِنْ صُلْبِ نَبِيٍّ مِنْ أَنْبِيَائِي أُفَضِّلُهُ عَلَى جَمِيعِ الْأَنْبِيَاءِ خدا فرمود: اين يكى از نورهاى من است كه آن را در آسمان خود جاى دادم، اين نور را از عظمت خويشتن آفريدم، من اين نور را از صلب يكى از پيامبرانم خارج مينمايم كه او را بر تمام انبياء برترى داده‏ ام وَ أُخْرِجُ مِنْ ذَلِكَ النُّورِ أَئِمَّةً يَقُومُونَ بِأَمْرِي يَهْدُونَ إِلَى حَقِّي وَ أَجْعَلُهُمْ خُلَفَائِي فِي أَرْضِي بَعْدَ انْقِضَاءِ وَحْيِي از اين نور امامانى بوجود مي اورم كه براى امر و دين من قيام مي كنند و مردم را براه راست هدايت خواهند کرد ، هنگامى كه وحى من قطع شود. باب 2- أسمائها و بعض فضائلها ع بحارالأنوار ج : 43 ص : 12 نکات زیبا و عجیب روایت امام صادق ع درباره مادرش فاطمة س 1. علت نام گذاری فاطمة س به زهراء س 2. خلقت فاطمة از نور پروردگار / نور فاطمة س مشتق از نور پروردگار است. 3. نور تمام کهکشانها و هستی از نور فاطمة س است. 4. سجده ملائک دربرابر عظمت و نور فاطمة س 5. قرار گرفتن نور فاطمة س در صلب اشرف الانبیاء محمد ص 6. نور ائمة ع از نور فاطمة س است ( نور فاطمی س در چهره ائمةع) در مقام ذاکر حضرت زهراء س در میان میلیاردها میلیارد ستاره و سیاره که نور بعضی از ستاره ها بعد از میلیاردها سال نوری به زمین می رسد و در میان کره زمین که میلیاردها انسان وجود دارد به تو اجازه داد ه اند پرچم مقدس حضرت زهراء را به دوش بگیری و بگویی یا زهراء ایام فاطمة س نزدیک است و باید خودمان را برای ورود به مجالس نور و نورانی شدن آماده کنیم. لذا لازم دیدم دو کتاب مقتل و یک کتاب نقد بر رسی و پاسخ به سوالات درباره حضرت زهراء س خدمت دوستان معرفی کنم؟ اما یک کتاب مقتل را چگونه باید خواند و به نکات ظریف آن پی برد تا از آن به بهترین وجه بهره برداری کنیم را در فایل بعدی توضیح خواهم داد. کتب فاطمی س 1- کلبه احزان یا بیت الاحزان فی مصائب سیدة النسوان از شیخ عباس قمی نام این کتاب ازروی همان سرپناهی است که حضرت علی ع در بیرون شهر برای گریه کردن حضرت زهراء س ساخته بود، که آن کلبه را ظالمین تحمل نکردند و آنرا خراب کردند. این کتاب در 4 باب تنظیم شده است دوستان ذاکر کتاب را مانند کتب درسی بخوانند و حاشیه نویسی و فهرست برداری کنند و به جای اینکه چند کتاب متعدد بخوانند همین کتاب را مکررا بخوانند تا ملکه ذهن شود. آدرس: نشر آفاق،تلفن 22847035 @zamenashkbook1
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 94 سیر مطالعاتی کتب حضرت زهراء س برای ورود به ایام فاطمیة س روی عن علی ع عن فاطمة س قالت:قال لی رسول الله ص : یا فاطمة من صلی علیکِ غفرالله له و الحقه بی حیثُ کنتُ من الجنة ...حضرت رسول ص فرمودند: یا فاطمة س کسی که بر تو صلوات بفرستد خداوند گناهان او را می آمرزد و او را به من - هرجای بهشت که باشم – می رساند بحار الانوار ج 43 ص 55 ؛ ناسخ التواریخ ج فاطمة س ص 365 با عرض سلام خدمت عاشقان حضرت زهراء س که زندگیش اسوة برای حمایت از ولایت است. کتب زیر را حقیر برای آشنا شدن اصولی و معرفت پیدا کردن پایه ای به حضرت زهراء س خدمت دوستان معرفی می کنم اگر چه کتاب و مقالة درباره حضرت زهراء س بسیار است ولی با توجه به اینکه باید از جایی شروع کرد این کتب بهترین محل ورود به معرفت حضرت زهراء س است و دوستان را در حد بالایی مستغنی می کند. التماس دعا تابع منش 1. فاطمة ی زهراء سُرور دل پیامبر ص ترجمه ی فاطمة الزهراء بهجة قلب المصطفی ؛ تالیف احمد رحمانی همدانی ؛ انتشارات منیر چاپ اول 83 تلفن 66950010- 021 2. کلبه ی احزان ترجمه ی بیت الاحزان شیخ عباس قمی تهران ، نشر آفاق,تلفن 02155627449 3. زندگانی حضرت زهراء س جلد 43 بحار علامة مجلسی ( عربی و ترجمه فارسی) انتشارت اسلامیة ، خیابان 15 خرداد تلفن 55635448- 021 4. ششصد پرسش و پاسخ پیرامون فاطمة زهراء س ؛تالیف میرعلی محمد علی نژاد ؛ انتشارات سَنا ، تهران 02188086645 5. رنج های حضرت زهراء س، تالیف علامة سید جعفر مرتضی عاملی ( مهم در اخر این کتاب تمام مصائب و جنایات در 40 صفحه فقط سند از کتب اهل تسنن ذکر شده است) ؛انتشارات تهذیب، قم، خ ارم، ت 77433635 6. مقتل مقرم ،الزهراء سلام الله علیها؛تالیف آیة الله عبد الرزاق موسوی مقرم ؛ ناشر تهران،آرام دل 02166971697 7. فاطمة س اینگونه بود (خصائص الفاطمیة) ؛ تالیف آیة الله محمد باقر کُجوری مازندرانی؛ ؛ نشراندیشه هادی،قم،تلفن 02537832295 8. جُنّة العاصمة در تاریخ ولادت و حالات حضرت فاطمة س ؛ تالیف علامة سید محمد حسن طباطبایی میر جهانی اصفهانی ره ؛ انتشارات اکرام ،قم خ معلم تلفن 7737102 9. ناسخ التواریخ ، زندگانی حضت فاطمة س ؛ تالیف مرحوم سپهر ؛تهران ، انتشارت اسلامیة ، خیابان 15 خرداد تلفن 55635448- 021 10. ریحانة النبی در مناقب و مصائب حضرت انسیة الحوراء فاطمة الزهراء س ؛تالیف علی اصغر یونسیان ( شعر و مقتل و حدیث) ؛ مشهد مقدس,نشر رستگار؛تلفن 0512256615 11. منتهی الامال شیخ عباس قمی،زندگی و شرح حال 14 معصوم،انتشارت هلال 12. قطره ای از دریای فضائل اهل بیت ع ترجمه ی کتاب نفیس قطرة ؛ تالیف آیة الله سید احمد مستنبط در دو جلد (درباره ی 14 معصوم است)؛ قم،نشر حاذق ، تلفن02517733457 13. زندگانی حضرت زهراء س و دختران آن حضرت،تالیف سید هاشم رسولی محلاتی ( کتاب نقد و بر رسی ) ؛ تهران , دفتر نشر فرهنگ اسلامی ، تلفن 02166641835 14. و کتب و مقالات متعددی که به صورت موضوعی در کانال کتابخانه مقتل ضامن اشک قرار داده شده است. تذکرات : 1. اکثر کتب فوق به صورت پی دی اف در کتابخانه ی مقتل ضامن اشک موجود می باشد. 2. سه کتاب اول ارجحیت بیشتری برای دوستانی که در ابتدای مطالعه هستند دارد . کتابخانه مقتل امام حسین ع زیر مجموعه ی کانال مقتل امام حسین ع و گروه مقتل متضمن البکاء است @zameneashk ‌ لینک کانال مقتل برای دیدن متن مقاتل وپاسخ های صوتی لینک گروه مقتل برای پرسش دوستان از مقتل https://t.me/joinchat/FRbuyTy-YrDO5c-2tlaFAA ای دی حقیر برای ارسال کتب مقتل @m_h_tabemanesh آدرس کتابخانه ی مقتل امام حسین ع @zamenashkbook1
کتابها با موضوع حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در کانال کتابخانه ضامن اشک ایتا قرار گرفت: بیش از 50 جلد کتاب را با موضوع حضرت زهرا(س) در کتابخانه با این هشتک ها جستجو کنید: #کتب_فاطمة_الزهراء_س #السلام_علیک_یا_فاطمة_الزهراء #کتب_تاریخ_زندگی_حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها #کتب_سیره_و_اخلاق_حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها #کتب_مقتل_حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها  #کتب_مقتل_محسن_بن_علی_علیه_السلام #کتب_اشعار_مداحی کانال کتابخانه ی مقتل امام حسین ع @zameneashkbook کتابخانه ضامن اشک ایتا @zamenashkbook1
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 133 95 چرا حضرت فاطمة س را خدا زهراء س نامید؟ اللهم صل علی فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها و سر المستودع فیها بعد ما احاط به علمک خدمت ذاکرین و محبان صدیقة س طاهرة س حالا که در میان خلقت عظیم پروردگار هستیم که می گویند ما در کهکشانی زندگی می کنیم که در آن بالای یک میلیارد ستاره وجود دارد و هر ستاره دارای یک تا گاهی صد سیاره است و با توجه به اینکه میلیاردها کهکشان داریم با خودمان حساب کنیم خداوند در این هستی چند میلیارد میلیارد ستاره خلق کرده است . یکی از این ستاره ها خورشید است برای عظمت خورشید کافی است بدانیم انفجار خورشیدی که در سطح خورشید در چند سال پیش اتفاق افتاد ارتفاع شعله و زبانه آن سی برابر قطر زمین بود. خورشید یک میلیون و سصد هزار برابر زمین است. نور و گرمای زمین از خورشید است؟ نور و روشنایی خورشید ما و میلیارد میلیارد ستاره از کجاست؟ مفهوم و معنی زهراء س چیست؟ 5- ع، [علل الشرائع‏] أَبِي عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مَعْقِلٍ الْقِرْمِيسِينِيِّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَزِيدَ الْجَزَرِيِّ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ إِسْحَاقَ النَّهَاوَنْدِيِّ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ حَمَّادٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ شِمْرٍ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قُلْتُ صدوق در كتاب: علل الشرائع از جابر نقل ميكند كه گفت: به حضرت امام جعفر صادق عليه السّلام گفتم: لِمَ سُمِّيَتْ فَاطِمَةُ الزَّهْرَاءُ زَهْرَاءَ براى چه فاطمه اطهرس ، زهراء ناميده شد؟ فَقَالَ لِأَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ خَلَقَهَا مِنْ نُورِ عَظَمَتِهِ فرمود: براى اينكه خداى حكيم آن بانو را از نور با عظمت خود آفريد. فَلَمَّا أَشْرَقَتْ أَضَاءَتِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ بِنُورِهَا موقعى كه درخشيد (متولد شد) آسمانها و زمين بنور او (فاطمة س) روشن شدند. وَ غَشِيَتْ أَبْصَارَ الْمَلَائِكَةِ وَ خَرَّتِ الْمَلَائِكَةُ لِلَّهِ سَاجِدِينَ وَ قَالُوا إِلَهَنَا وَ سَيِّدَنَا مَا هَذَا النُّورُ چشم‏هاى ملائكه خيره شد، ملائكه خداى را سجده نمودند و گفتند: پروردگار ما! اين چه نورى است!؟ فَأَوْحَى اللَّهُ إِلَيْهِمْ هَذَا نُورٌ مِنْ نُورِي وَ أَسْكَنْتُهُ فِي سَمَائِي خَلَقْتُهُ مِنْ عَظَمَتِي أُخْرِجُهُ مِنْ صُلْبِ نَبِيٍّ مِنْ أَنْبِيَائِي أُفَضِّلُهُ عَلَى جَمِيعِ الْأَنْبِيَاءِ خدا فرمود: اين يكى از نورهاى من است كه آن را در آسمان خود جاى دادم، اين نور را از عظمت خويشتن آفريدم، من اين نور را از صلب يكى از پيامبرانم خارج مينمايم كه او را بر تمام انبياء برترى داده‏ ام وَ أُخْرِجُ مِنْ ذَلِكَ النُّورِ أَئِمَّةً يَقُومُونَ بِأَمْرِي يَهْدُونَ إِلَى حَقِّي وَ أَجْعَلُهُمْ خُلَفَائِي فِي أَرْضِي بَعْدَ انْقِضَاءِ وَحْيِي از اين نور امامانى بوجود مي اورم كه براى امر و دين من قيام مي كنند و مردم را براه راست هدايت خواهند کرد ، هنگامى كه وحى من قطع شود. باب 2- أسمائها و بعض فضائلها ع بحارالأنوار ج : 43 ص : 12 نکات زیبا و عجیب روایت امام صادق ع درباره مادرش فاطمة س 1. علت نام گذاری فاطمة س به زهراء س 2. خلقت فاطمة از نور پروردگار / نور فاطمة س مشتق از نور پروردگار است. 3. نور تمام کهکشانها و هستی از نور فاطمة س است. 4. سجده ملائک دربرابر عظمت و نور فاطمة س 5. قرار گرفتن نور فاطمة س در صلب اشرف الانبیاء محمد ص 6. نور ائمة ع از نور فاطمة س است ( نور فاطمی س در چهره ائمةع) در مقام ذاکر حضرت زهراء س در میان میلیاردها میلیارد ستاره و سیاره که نور بعضی از ستاره ها بعد از میلیاردها سال نوری به زمین می رسد و در میان کره زمین که میلیاردها انسان وجود دارد به تو اجازه داد ه اند پرچم مقدس حضرت زهراء را به دوش بگیری و بگویی یا زهراء ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع http://eitaa.com/joinchat/979107861C7825264ca2
بسم الله الرحمن الرحیم 96 8 - ولادت حضرت زهرای مرضیه س چگونه بود؟ نقل کامل ولادت حضرت زهراء س به روایت امام صادق ع صدوق در كتاب: امالى از مفضل بن عمر نقل ميكند كه گفت: قَالَ قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ الصَّادِقِ ع كَيْفَ كَانَ وِلَادَةُ فَاطِمَةَ ع بحضرت امام جعفر صادق عليه السّلام گفتم: ولادت فاطمه زهراء عليها السّلام چگونه بود؟ فَقَالَ نَعَمْ إِنَّ خَدِيجَةَ ع لَمَّا تَزَوَّجَ بِهَا رَسُولُ اللَّهِ ص هَجَرَتْهَا نِسْوَةُ مَكَّةَ فَكُنَّ لَا يَدْخُلْنَ عَلَيْهَا وَ لَا يُسَلِّمْنَ عَلَيْهَا وَ لَا يَتْرُكْنَ امْرَأَةً تَدْخُلُ عَلَيْهَا فَاسْتَوْحَشَتْ خَدِيجَةُ لِذَلِكَ وَ كَانَ جَزَعُهَا وَ غَمُّهَا حَذَراً عَلَيْهِ فرمود: موقعى كه پيامبر اسلام ص با خديجه كبری ازدواج نمود زنان مكه از آن بانو كناره‏ گيرى نمودند، نزد او نميرفتند، بر او سلام نميكردند، هيچ زنى را اجازه نميدادند كه نزد آن بانو مشرف شود. اين موضوع باعث وحشت و ناراحتى خديجه كبری شد، غم و اندوه وى براى پيامبر ص بود كه مبادا آن حضرت را آسيبى برسد. فَلَمَّا حَمَلَتْ بِفَاطِمَةَ كَانَتْ فَاطِمَةُ ع تُحَدِّثُهَا مِنْ بَطْنِهَا وَ تُصَبِّرُهَا هنگامى كه خديجه بحضرت زهراء حامله شد فاطمه اطهر در رحم مادر با مادر گفتگو ميكرد و او را امر بصبر مينمود. وَ كَانَتْ تَكْتُمُ ذَلِكَ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ ص فَدَخَلَ رَسُولُ اللَّهِ يَوْماً فَسَمِعَ خَدِيجَةَ تُحَدِّثُ فَاطِمَةَ ع فَقَالَ لَهَا يَا خَدِيجَةُ مَنْ تُحَدِّثِينَ قَالَتْ الْجَنِينُ الَّذِي فِي بَطْنِي يُحَدِّثُنِي وَ يُؤْنِسُنِي ولى خديجه كبری اين موضوع را از پيامبرص پنهان ميداشت، تا اينكه يك روز پيامبر خدا نزد خديجه كبری آمد و شنيد كه آن بانو با فاطمه س سخن ميگويد، فرمود: اى خديجه با كه سخن ميگوئى!؟ خديجه گفت: اين بچه‏اى كه در رحم من است با من سخن ميگويد و مونس من است. قَالَ يَا خَدِيجَةُ هَذَا جَبْرَئِيلُ يُخْبِرُنِي أَنَّهَا أُنْثَى وَ أَنَّهَا النَّسْلَةُ الطَّاهِرَةُ الْمَيْمُونَةُ وَ أَنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى سَيَجْعَلُ نَسْلِي مِنْهَا وَ سَيَجْعَلُ مِنْ نَسْلِهَا أَئِمَّةً وَ يَجْعَلُهُمْ خُلَفَاءَهُ فِي أَرْضِهِ بَعْدَ انْقِضَاءِ وَحْيِهِ پيامبرص فرمود: آرى اين جبرئيل است كه بمن بشارت ميدهد و ميگويد:اين فرزند دختر است، اين فرزند نسلى است طيّب و طاهر و مبارك خداى توانا نسل مرا از اين دختر برقرار و پايدار خواهد نمود. بزودى امامان را از اين دختر بوجود مياورد و آنان را پس از اينكه وحى پروردگار قطع شود در زمين خليفه خويشتن قرار خواهد داد. فَلَمْ تَزَلْ خَدِيجَةُ ع عَلَى ذَلِكَ إِلَى أَنْ حَضَرَتْ وِلَادَتُهَا فَوَجَّهَتْ إِلَى نِسَاءِ قُرَيْشٍ وَ بَنِي هَاشِمٍ أَنْ تَعَالَيْنَ لِتَلِينَ مِنِّي مَا تَلِي النِّسَاءُ مِنَ النِّسَاءِ فَأَرْسَلْنَ إِلَيْهَا أَنْتَ عَصَيْتِنَا وَ لَمْ تَقْبَلِي قَوْلَنَا وَ تَزَوَّجْتِ مُحَمَّداً يَتِيمَ أَبِي طَالِبٍ فَقِيراً لَا مَالَ لَهُ فَلَسْنَا نَجِي‏ءُ وَ لَا نَلِي مِنْ أَمْرِكِ شَيْئاً حضرت خديجه كبری دائما در همين حال بود تا اينكه موقع وضع حمل وى فرا رسيد، در اين موقع خديجه نزد زنان قريش و بنى هاشم فرستاد كه بيائيد و مرا در باره وضع حمل يارى نمائيد، آنان در جواب گفتند: چون تو سخن ما را نپذيرفتى و با محمّد ص كه شخص فقير و يتيم ابو طالب بود ازدواج نمودى لذا ما نزد تو نخواهيم آمد و متصدى هيچ گونه امر تو نخواهيم شد!! فَاغْتَمَّتْ خَدِيجَةُ ع لِذَلِكَ فَبَيْنَا هِيَ كَذَلِكَ إِذْ دَخَلَ عَلَيْهَا أَرْبَعُ نِسْوَةٍ سُمْرٍ طِوَالٍ كَأَنَّهُنَّ مِنْ نِسَاءِ بَنِي هَاشِمٍ فَفَزِعَتْ مِنْهُنَّ لَمَّا رَأَتْهُنَّ فَقَالَتْ إِحْدَاهُنَّ لَا تَحْزَنِي يَا خَدِيجَةُ فَإِنَّا رُسُلُ رَبِّكِ إِلَيْكِ وَ نَحْنُ أَخَوَاتُكِ خديجه كبری از شنيدن اين جواب غمگين گرديد،درهمان حالى كه وى اندوهناك بود ناگاه چهار زن گندمگون و بلند بالا كه گويا از زنان بنى هاشم بودند نزد او حاضر شدند هنگامى كه خديجه كبرا آنان را ديد جزع و فزع كرد،يكى از آنان گفتاى خديجه! محزون مباش! زيرا ما فرستادگان خدائيم، ما خواهران تو هستيم
أَنَا سَارَةُ وَ هَذِهِ آسِيَةُ بِنْتُ مُزَاحِمٍ وَ هِيَ رَفِيقَتُكِ فِي الْجَنَّةِ وَ هَذِهِ مَرْيَمُ بِنْتُ عِمْرَانَ وَ هَذِهِ كُلْثُمُ أُخْتُ مُوسَى بْنِ عِمْرَانَ بَعَثَنَا اللَّهُ إِلَيْكِ لِنَلِيَ مِنْكِ مَا تَلِي النِّسَاءُ مِنَ النِّسَاءِ فَجَلَسَتْ وَاحِدَةٌ عَنْ يَمِينِهَا وَ أُخْرَى عَنْ يَسَارِهَا وَ الثَّالِثَةُ بَيْنَ يَدَيْهَا وَ الرَّابِعَةُ مِنْ خَلْفِهَا فَوَضَعَتْ فَاطِمَةَ ع طَاهِرَةً مُطَهَّرَةً من:ساره‏ام، اين بانو: آسيه بنت مزاحم است كه در بهشت رفيق تو ميباشد. اين بانو: مريم دختر عمران و آن بانوى ديگر: كلثم خواهر موسى بن عمران است ما را خدا فرستاده تا متصدى امر وضع حمل تو باشيم، يكى از آنان زنان طرف راست خديجه و ديگرى طرف چپ وى و سومى آنان در مقابل او و چهارمى ايشان پشت سر او نشستند و خديجه حضرت فاطمه را در حالى كه پاك و پاكيزه بود زائيد. فَلَمَّا سَقَطَتْ إِلَى الْأَرْضِ أَشْرَقَ مِنْهَا النُّورُ حَتَّى دَخَلَ بُيُوتَاتِ مَكَّةَ وَ لَمْ يَبْقَ فِي شَرْقِ الْأَرْضِ وَ لَا غَرْبِهَا مَوْضِعٌ إِلَّا أَشْرَقَ فِيهِ ذَلِكَ النُّورُ موقعى كه حضرت زهراء متولد شد نور آن بانو درخشيد و داخل خانه‏ هاى مكه شد، هيچ خانه‏اى در شرق و غرب زمين باقى نبود مگر اينكه آن نور در آن تابيد وَ دَخَلَ عَشْرٌ مِنَ الْحُورِ الْعِينِ كُلُّ وَاحِدَةٍ مِنْهُنَّ مَعَهَا طَسْتٌ مِنَ الْجَنَّةِ وَ إِبْرِيقٌ مِنَ الْجَنَّةِ وَ فِي الْإِبْرِيقِ مَاءٌ مِنَ الْكَوْثَرِ فَتَنَاوَلَتْهَا الْمَرْأَةُ الَّتِي كَانَتْ بَيْنَ يَدَيْهَا فَغَسَلَتْهَا بِمَاءِ الْكَوْثَرِ وَ أَخْرَجَتْ خِرْقَتَيْنِ بَيْضَاوَيْنِ أَشَدَّ بَيَاضاً مِنَ اللَّبَنِ وَ أَطْيَبَ رِيحاً مِنَ وَ الْعَنْبَرِ فَلَفَّتْهَا بِوَاحِدَةٍ وَ قَنَّعَتْهَا بِالثَّانِيَةِ آنگاه تعداد ده نفر از حور العين نزد خديجه كبری آمدند كه با هر كدام يك طشت و ابريق بهشتى بود، ابريقها پر از آب كوثر بودند، آن زنى كه در مقابل خديجه بود ابريقها را گرفت و فاطمه زهراء را با آب كوثر شستشو داد، بعدا دو حوله كه از شير سفيدتر و از مشك و عنبر خوشبوتر بودند بيرون آورد و يكى از آنها را ببدن مبارك حضرت زهراء پيچيد و ديگرى را براى آن حضرت مقنعه قرار داد ثُمَّ اسْتَنْطَقَتْهَا فَنَطَقَتْ فَاطِمَةُ ع بِالشَّهَادَتَيْنِ وَ قَالَتْ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ الْمِسْكِ وَ أَنَّ أَبِي رَسُولُ اللَّهِ سَيِّدُ الْأَنْبِيَاءِ وَ أَنَّ بَعْلِي سَيِّدُ الْأَوْصِيَاءِ وَ وُلْدِي سَادَةُ الْأَسْبَاطِ سپس آن زن از حضرت زهراء خواست كه سخن بگويد، زهراى اطهر زبان به شهادتين گشود و فرمود: اشهد ان لا اله الا اللَّه و ان ابى رسول اللَّه سيد الأنبياء و ان بعلى سيد الاوصياء و ولدى سادة الاسباط. ثُمَّ سَلَّمَتْ عَلَيْهِنَّ وَ سَمَّتْ كُلَّ وَاحِدَةٍ مِنْهُنَّ بِاسْمِهَا وَ أَقْبَلْنَ يَضْحَكْنَ إِلَيْهَا وَ تَبَاشَرَتِ الْحُورُ الْعِينُ وَ بَشَّرَ أَهْلُ السَّمَاءِ بَعْضُهُمْ بَعْضاً بِوِلَادَةِ فَاطِمَةَ ع وَ حَدَثَ فِي السَّمَاءِ نُورٌ زَاهِرٌ لَمْ تَرَهُ الْمَلَائِكَةُ قَبْلَ ذَلِكَ آنگاه بر آن زنان سلام كرد و هر يك از آنان را بنامشان نام برد، آنان براى آن نوزاد مقدس خندان شدند و بيكديگر بشارت دادند، اهل آسمان هم راجع بولادت حضرت زهراء بيكديگر بشارت ميدادند و در آسمان نور درخشنده‏اى پيدا شد كه ملائكه قبل از آن نظير آن را نديده بودند، وَ قَالَتِ النِّسْوَةُ خُذِيهَا يَا خَدِيجَةُ طَاهِرَةً مُطَهَّرَةً زَكِيَّةً مَيْمُونَةً بُورِكَ فِيهَا وَ فِي نَسْلِهَا فَتَنَاوَلَتْهَا فَرِحَةً مُسْتَبْشِرَةً وَ أَلْقَمَتْهَا ثَدْيَهَا فَدَرَّ عَلَيْهَا فَكَانَتْ فَاطِمَةُ ع تَنْمِي فِي الْيَوْمِ كَمَا يَنْمِي الصَّبِيُّ فِي الشَّهْرِ وَ تَنْمِي فِي الشَّهْرِ كَمَا يَنْمِي الصَّبِيُّ فِي السَّنَةِ بعدا آن زنان بخديجه كبرا گفتند: اين مولود پاك و پاكيزه را كه مبارك است بگير! خود اين نوزاد و نسل وى با بركت خواهند بود، خديجه كبرا در حالى كه خوشحال و مسرور بود حضرت زهراء را گرفت و پستان خود را در دهان او نهاد و شير در دهان وى جارى شد فاطمه اطهر در هر روزى بقدر يكماه كودكان معمولى و در هر ماه بقدر يك سال آنان رشد و رقاء ميكرد. باب 1- ولادتها و حليتها و شمائلها صلوات الله عليها و جمل توار-بحارالأنوار ج : 43 ص : 4-2 سلام علیکم ولادت حضرت زهراء س بر جمیع عاشقانش مبارک باشد. روایت بسیار زیبای بالا برای پیش منبری بسیار مناسب است لذا ذاکرین محترم چندین بار مطلب را مروربفرمایند و با تسلط کامل وارد مجلس بشوند.
نکات و گریزها 1. کیفیت ولادت حضرت زهراء س به روایت امام صادق ع 2. مصائب خدیجه س در ولادت فاطمة س 3. گریزسخن گفتن حضرت زهراء س در رحم مادر به سخن گفتن امام حسین ع در رحم مادر 4. کیفیت وضع حمل توسط حوریه های بهشتی و زنان برگزیده عالم 5. نورانیت عظیم فاطمة س هنگام ولادت 6. بشارت اهل ملکوت به یکدیگر در ولادت فاطمة س 7. القاب و اسماء فاطمة س در کلام حوریه بهشتی در تبریک و تهنیت ، طَاهِرَةً مُطَهَّرَةً زَكِيَّةً مَيْمُونَةً 8. بشارت دادن به نسل فاطمة س که خلفاء خدا در زمین هستند ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع http://eitaa.com/joinchat/979107861C7825264ca2
بسم الله الرحمن الرحیم 97 9 – شرح اسمآء نورانی فاطمة س در ولادت خلقت نور فاطمة س از نور خدا عز و جل ( 64 ) 9 - مع، [معاني الأخبار] ... عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ آبَائِهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص خُلِقَ نُورُ فَاطِمَةَ ع قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَ الْأَرْضَ وَ السَّمَاءَ صدوق در كتاب: معانى الاخبار از امام جعفر صادق از پدران بزرگوارش از پيامبرص نقل ميكند كه فرمود: نور فاطمه س قبل از اينكه زمين و آسمان خلق شوند آفريده شد فَقَالَ بَعْضُ النَّاسِ يَا نَبِيَّ اللَّهِ فَلَيْسَتْ هِيَ إِنْسِيَّةً فَقَالَ فَاطِمَةُ حَوْرَاءُ إِنْسِيَّةٌ بعضى از مردم گفتند: يا رسول اللَّه! پس بنا بر اين: فاطمه از جنس بشر نيست؟ فرمود: فاطمه حوريه انسيه‏اى است. قَالُوا يَا نَبِيَّ اللَّهِ وَ كَيْفَ هِيَ حَوْرَاءُ إِنْسِيَّةٌ قَالَ خَلَقَهَا اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ نُورِهِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَ آدَمَ إِذْ كَانَتِ الْأَرْوَاحُ فَلَمَّا خَلَقَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ آدَمَ عُرِضَتْ عَلَى آدَمَ گفتند: يا رسول اللَّه! چگونه مى‏شود كه زهراء حوريه و انسيه باشد؟ فرمود: خداى توانا قبل از اينكه حضرت آدم را بيافريند فاطمه اطهر را در آن موقعى كه ارواح خلائق را خلق كرد از نور خود آفريد، هنگامى كه آدم ع را خلق نمود فاطمه را به وى عرضه كرد قِيلَ يَا نَبِيَّ اللَّهِ وَ أَيْنَ كَانَتْ فَاطِمَةُ قَالَ كَانَتْ فِي حُقَّةٍ تَحْتَ سَاقِ الْعَرْشِ گفته شد: يا رسول اللَّه فاطمه در آن موقع كجا بود!؟ فرمود: نور او در ميان يك حقه در زير ساق عرش جاى داشت قَالُوا يَا نَبِيَّ اللَّهِ فَمَا كَانَ طَعَامُهَا قَالَ التَّسْبِيحُ وَ التَّقْدِيسُ وَ التَّهْلِيلُ وَ التَّحْمِيدُ گفتند: اى پيامبر خدا! طعام وى چه بود؟ فرمود: تسبح و تقديس و تهليل- يعنى گفتن لا اله الا اللَّه- و حمد خدا بود، فَلَمَّا خَلَقَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ آدَمَ وَ أَخْرَجَنِي مِنْ صُلْبِهِ وَ أَحَبَّ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْ يُخْرِجَهَا مِنْ صُلْبِي جَعَلَهَا تُفَّاحَةً فِي الْجَنَّةِ وَ أَتَانِي بِهَا جَبْرَئِيلُ ع فَقَالَ لِي السَّلَامُ عَلَيْكَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ يَا مُحَمَّدُ قُلْتُ وَ عَلَيْكَ السَّلَامُ وَ رَحْمَةُ اللَّهُ حَبِيبِي جَبْرَئِيلُ موقعى كه خدا حضرت آدم را آفريد و مرا از صلب او خارج نمود و دوست داشت كه فاطمه را از صلب من خارج كند او را بصورت يك سيب در آورد و آن سيب را جبرئيل نزد من آورد و گفت: يا محمّد! السلام عليك و رحمت اللَّه و بركاته، گفتم: اى حبيب من و عليك السلام و رحمت اللَّه و بركاته. فَقَالَ يَا مُحَمَّدُ إِنَّ رَبَّكَ يُقْرِئُكَ السَّلَامَ قُلْتُ مِنْهُ السَّلَامُ وَ إِلَيْهِ يَعُودُ السَّلَامُ قَالَ يَا مُحَمَّدُ إِنَّ هَذِهِ تُفَّاحَةٌ أَهْدَاهَا اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْكَ مِنَ الْجَنَّةِ فَأَخَذْتُهَا وَ ضَمَمْتُهَا إِلَى صَدْرِي جبرئيل گفت: يا محمّد! خدا تو را سلام ميرساند، گفتم: سلامتى از طرف خدا است و بسوى او باز خواهد گشت، گفت: يا محمّد! اين يك سيبى است كه خداى مهربان آن را از بهشت براى تو فرستاده، من آن سيب را گرفتم و بسينه خود نهادم قَالَ يَا مُحَمَّدُ يَقُولُ اللَّهُ جَلَّ جَلَالُهُ كُلْهَا فَفَلَقْتُهَا فَرَأَيْتُ نُوراً سَاطِعاً وَ فَزِعْتُ مِنْهُ فَقَالَ يَا مُحَمَّدُ مَا لَكَ لَا تَأْكُلْ كُلْهَا وَ لَا تَخَفْ جبرئيل گفت: يا محمّد! خداى حكيم ميفرمايد: اين سيب را تناول كن! هنگامى كه آن سيب را پاره كردم نورى از آن درخشيد كه من ترسان شدم!! گفت: يا رسول اللَّه! پس چرا آن را نميخورى! بخور و خائف مباش. فَإِنَّ ذَلِكَ النُّورَ لِلْمَنْصُورَةِ فِي السَّمَاءِ وَ هِيَ فِي الْأَرْضِ فَاطِمَةُ زيرا اين نور آن بانوئى است كه در آسمان منصوره و در زمين فاطمه ميباشد قُلْتُ حَبِيبِي جَبْرَئِيلُ وَ لِمَ سُمِّيَتْ فِي السَّمَاءِ الْمَنْصُورَةَ وَ فِي الْأَرْضِ فَاطِمَةَ گفتم: اى حبيب من! چرا در آسمان منصوره و در زمين فاطمه است؟ قَالَ سُمِّيَتْ فِي الْأَرْضِ فَاطِمَةَ لِأَنَّهَا فُطِمَتْ شِيعَتُهَا مِنَ النَّارِ وَ فُطِمَ أَعْدَاؤُهَا عَنْ حُبِّهَا گفت: بدين جهت در زمين فاطمه ناميده شده كه شيعيان خود را از آتش نجات ميدهد و دشمنان وى از محبتش محروم خواهند بود وَ هِيَ فِي السَّمَاءِ الْمَنْصُورَةُ وَ ذَلِكَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ يَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بِنَصْرِ اللَّهِ يَنْصُرُ مَنْ يَشاءُ در آسمان بدين لحاظ منصوره است كه خدا فرموده: در آن روز- يعنى روز قيامت- مؤمنين براى نصرت خدا كه هر كس را بخواهد يارى مي كند خوشحال مى‏شوند
يَعْنِي نَصْرَ فَاطِمَةَ لِمُحِبِّيهَا منظور از اين نصرت همان نصرتى است كه فاطمه اطهر براى دوستان خود خواهد نمود. باب 1- ولادتها و حليتها و شمائلها صلوات الله عليها و جمل تواريخها بحارالأنوار ج : 43 ص : 5 سلام علیکم خدمت مادحین و ذاکرین امام حسین ع ، با عرض تبریک به ساحت مقدس امام زمان عج روایت فوق از مقامات عظیم عرفانی حضرت زهراء س است و بسیار عالی برای شروع منبر است لذا اولا در روایت باید بسیار تفکرنمود ثانیا در نقل آن باید بسیار احتیاط کرد عزیزان قبل از انتقال حتما چندین بار روایت را مرور کنید تا به حالت حفظ در بیاید. ممنون نکات و گریزها 1. خلقت نور فاطمة س قبل از خلقت 2. نورفاطمة س از نور خداست 3. عرضه فاطمه به آدم در روایتی عرضه ولایت فاطمه س بر آدم و انبیا است انبیائ به ولایت فاطمة س به مقام نبوت رسیدند 4. شرح اسم انسیة الحوراء 5. مکان و محل فاطمه قبل ازخلقت عرش الهی و غذایش ذکر بوده است 6. القاب و اسماء حضرت زهراء ، فاطمة س ، منصوره 7. فاطمه و منصوره از جمله اسماء قدسی حضرت زهرا است. 8. مقام شیعه فاطمة س در قیامت 9. نصرو یاری خدا به شیعیان فاطمة س در دنیا و آخرت 10. فاطمة هدیه خدا به پیامبر ص و پیروانش 11. گریز داستان نطفه و نور فاطمة س در سیب به داستان حوریه درسیب که برای امام حسین ع گریان بود ومقتل بوی سیب (به مدینة المعاجز رجوع کنید) 12. سلامهای مکرر خدا در خلقت فاطمة س از بر پیامبر ص 13. ساطع شدن نور فاطمة س بر پیامبر ص 14. ترس پیامبر ص از هیبت نور عظیم فاطمة س 15. شرح اسم فاطمة س و منصورة ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع http://eitaa.com/joinchat/979107861C7825264ca2
98 قَالَ النَّبِيُّ ص إِنَّ فَاطِمَةَ أَحْصَنَتْ فَرْجَهَا فَحَرَّمَ اللَّهُ ذُرِّيَّتَهَا عَلَى النَّارِ 6- ن، [عيون أخبار الرضا عليه السلام‏] بِإِسْنَادِ التَّمِيمِيِّ عَنِ الرِّضَا عَنْ آبَائِهِ ع قَالَ قَالَ النَّبِيُّ ص إِنَّ فَاطِمَةَ أَحْصَنَتْ فَرْجَهَا فَحَرَّمَ اللَّهُ ذُرِّيَّتَهَا عَلَى النَّارِ باب 3- مناقبها و فضائلها و بعض أحوالها و معجزاتها صلوات الله عليها بحارالأنوار ج : 43 ص : 21 (2) 6- نيز در همان كتاب از پيامبر اسلام نقل ميكند كه فرمود: فاطمه ناموس خود را حفظ كرد و خدا آتش جهنم را بر فرزندان او حرام كرد. 1- برکات حجاب فاطمة س بر فرزندانش 2- حجاب و فاطمة س 3- تفسیر حدیث / با حیاء بودن زن در خانه منجر به بهشتی شدن فرزندان می شود. نسل مطهر حضرت زهراء س بر اثر حجابش اثر تربیت زن در خانه و نسل های بعد 4- سیره وتربیت فاطمة س / تاثیر بر نسل و فرزندانش 5- مقام اولاد فاطمة س در قیامت 6- روایت امام رضا ع از پدرانش در باره حجاب فاطمة س ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk1 لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع http://eitaa.com/joinchat/979107861C7825264ca2
99 أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص قَالَ لِفَاطِمَةَ يَا فَاطِمَةُ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَغْضَبُ لِغَضَبِكِ وَ يَرْضَى لِرِضَاكِ 8- ج، [الإحتجاج‏] عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ زَيْدٍ عَنْ جَعْفَرٍ الصَّادِقِ ع أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص قَالَ لِفَاطِمَةَ يَا فَاطِمَةُ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَغْضَبُ لِغَضَبِكِ وَ يَرْضَى لِرِضَاكِ قَالَ فَقَالَ الْمُحَدِّثُونَ بِهَا قَالَ فَأَتَاهُ ابْنُ جَرِيحٍ فَقَالَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ حُدِّثْنَا الْيَوْمَ حَدِيثاً اسْتَشْهَرَهُ النَّاسُ قَالَ وَ مَا هُوَ قَالَ حُدِّثْتُ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص قَالَ لِفَاطِمَةَ إِنَّ اللَّهَ لَيَغْضَب‏ لِغَضَبِكِ وَ يَرْضَى لِرِضَاكِ قَالَ فَقَالَ ع نَعَمْ إِنَّ اللَّهَ لَيَغْضَبُ فِيمَا تَرْوُونَ لِعَبْدِهِ الْمُؤْمِنِ وَ يَرْضَى لِرِضَاهُ فَقَالَ نَعَمْ فَقَالَ ع فَمَا تُنْكِرُونَ أَنْ تَكُونَ ابْنَةُ رَسُولِ اللَّهِ ص مُؤْمِنَةً يَرْضَى اللَّهُ لِرِضَاهَا وَ يَغْضَبُ لِغَضَبِهَا قَالَ صَدَقْتَ اللَّهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسالَتَهُ‏ باب 3- مناقبها و فضائلها و بعض أحوالها و معجزاتها صلوات الله عليها بحارالأنوار ج : 43 ص : 21 (1) 8- طبرسى در كتاب: احتجاج از امام جعفر صادق عليه السّلام روايت ميكند كه پيغمبر معظم اسلام بفاطمه زهراء فرمود: اى فاطمه! خداى حكيم براى غضب تو غضب ميكند و براى خوشنودى تو خوشنود ميگردد. هنگامى كه محدثين اين حديث را نقل كردند ابن جريح بحضور امام صادق آمد و گفت: امروز حديثى بگوش ما رسيد كه مردم آن را شهرت داده‏اند! فرمود: چه حديثى؟ گفت: شما فرموده‏اى: پيامبر اسلام بفاطمه اطهر فرمود: خدا براى غضب تو غضب ميكند و براى خوشنودى تو خوشنود مى‏شود. فرمود: آرى، آيا بنظر شما نه چنين است كه خدا براى غضب بنده مؤمن خود غضب ميكند و براى خوشنودى او خوشنود مى‏شود؟ گفت: چرا. فرمود: پس چرا انكار ميكنيد كه خدا براى غضب فاطمه كه دختر پيغمبر اسلام است غضب خواهد كرد و براى خوشنودى او خوشنود خواهد شد!! گفت: راست گفتى، خدا ميداند كه مقام پيامبرى را نصيب چه خاندانى كند! نکات روایت 1- مقام فاطمة س در نزد خدا / غضب و رضایت خداوند بخاطر فاطمة س 2- امام صادق ع به نقل از رسول الله ص../ حدیث غضب و رضایت خدا برای فاطمة س 3- فاطمة س و قرآن / تفسیر آیه 58 سوره احزاب 4- سؤال فاطمی س / درباره خشم و رضایت خدا در خشم و رضایت فاطمة س و پاسخ از امام صادق ع ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk1
100 نورانیت حضرت زهراء س به ملکوت لِأَنَّهَا كَانَتْ إِذَا قَامَتْ فِي مِحْرَابِهَا زَهَرَ نُورُهَا لِأَهْلِ السَّمَاءِ 6- مع، [معاني الأخبار] ع، [علل الشرائع‏] الطَّالَقَانِيُّ عَنِ الْجَلُودِيِّ عَنِ الْجَوْهَرِيِّ عَنِ ابْنِ عُمَارَةَ عَنْ أَبِيهِ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنْ فَاطِمَةَ لِمَ سُمِّيَتْ زَهْرَاءَ فَقَالَ لِأَنَّهَا كَانَتْ إِذَا قَامَتْ فِي مِحْرَابِهَا زَهَرَ نُورُهَا لِأَهْلِ السَّمَاءِ كَمَا يَزْهَرُ نُورُ الْكَوَاكِبِ لِأَهْلِ‏ الْأَرْضِ باب 2- أسمائها و بعض فضائلها ع بحارالأنوار ج : 43 ص : 13 نيز در كتاب سابق الذكر از پدر ابن عماره نقل ميكند كه گفت: بامام جعفر صادق عليه السّلام گفتم: براى چه فاطمه اطهر زهراء ناميده شد؟ فرمود: براى اينكه هر گاه فاطمه در محراب عبادت ميايستاد نور او براى اهل آسمان ميدرخشيد همان طور كه نور ستارگان براى اهل زمين ميدرخشد. ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk1
101 قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع وَ الصَّحْفَةُ عِنْدَنَا يَخْرُجُ بِهَا قَائِمُنَا ع فِي زَمَانِهِ 55- كا، [الكافي‏] مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْمَاعِيلَ عَنْ صَالِحِ بْنِ عُقْبَةَ عَنْ عَمْرِو بْنِ شِمْرٍ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ قَالَ النَّبِيُّ ص لِفَاطِمَةَ يَا فَاطِمَةُ قُومِي فَاخْرُجِي تِلْكِ الصَّحْفَةَ فَقَامَتْ فَأَخْرَجَتْ صَحْفَةً فِيهَا تَرِيدٌ وَ عُرَاقٌ يَفُورُ فَأَكَلَ النَّبِيُّ ص وَ عَلِيٌّ وَ فَاطِمَةُ وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ ع ثَلَاثَةَ عَشَرَ يَوْماً ثُمَّ إِنَّ أُمَّ أَيْمَنَ رَأَتِ الْحُسَيْنَ مَعَهُ شَيْ‏ءٌ فَقَالَتْ لَهُ مِنْ أَيْنَ لَكَ هَذَا قَالَ إِنَّا لَنَأْكُلُهُ مُنْذُ أَيَّامٍ فَأَتَتْ أُمُّ أَيْمَنَ فَاطِمَةَ ع فَقَالَتْ يَا فَاطِمَةُ إِذَا كَانَ عِنْدَ أُمِّ أَيْمَنَ شَيْ‏ءٌ فَإِنَّمَا هُوَ لِفَاطِمَةَ وَ لِوُلْدِهَا وَ إِذَا كَانَ عِنْدَ فَاطِمَةَ شَيْ‏ءٌ فَلَيْسَ لِأُمِّ أَيْمَنَ مِنْهُ شَيْ‏ءٌ فَأَخْرَجَتْ لَهَا مِنْهُ فَأَكَلَتْ مِنْهُ أُمُّ أَيْمَنَ وَ نَفِدَتِ الصَّحْفَةُ فَقَالَ لَهَا النَّبِيُّ ص أَمَا لَوْ لَا أَنَّكِ أَطْعَمْتِهَا لَأَكَلْتِ مِنْهَا أَنْتِ وَ ذُرِّيَّتُكِ إِلَى أَنْ تَقُومَ السَّاعَةُ ثُمَّ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع وَ الصَّحْفَةُ عِنْدَنَا يَخْرُجُ بِهَا قَائِمُنَا ع فِي زَمَانِهِ باب 3- مناقبها و فضائلها و بعض أحوالها و معجزاتها صلوات الله عليها بحارالأنوار ج : 43 ص : 64 نيز در كتاب كافى از امام محمّد باقر عليه السّلام روايت ميكنند كه فرمود: يك وقت پيغمبر معظم اسلام بفاطمه اطهر فرمود: برخيز و آن ظرف غذا را بياور، فاطمه برخاست و آن ظرف تريد را در حالى آورد كه بخار از آن متصاعد بود، مدت سيزده روز بود كه پيغمبر خدا حضرت على، فاطمه اطهر، حسن و حسين از آن ظرف غذا خوردند، تا اينكه ام ايمن آن را در دست امام حسين ديد و به وى گفت: اين غذا از كجا بتو نصيب شده؟ فرمود: ما چند روز است كه از اين غذا ميخوريم. ام ايمن نزد حضرت فاطمه آمد و گفت: هر گاه نزد من غذائى باشد تو و فرزندانت در آن سهيم هستيد، ولى هر گاه غذائى نزد تو باشد ام ايمن حقى به آن نخواهد داشت؟ فاطمه اطهر از آن غذا به ام ايمن داد، وقتى ام ايمن از آن خورد آن ظرف ناپديد گرديد، پيامبر خدا بفاطمه زهراء فرمود: اگر از اين غذا به ام ايمن نداده بودى تو و فرزندانت تا قيام قيامت از آن ميخورديد. امام محمّد باقر ميفرمايد: آن ظرف نزد ما است، امام زمان عليه السّلام در زمان خود آن را ظاهر مينمايد. نکات روایت 1- داستان ظرف پر برکت غذا فاطمة س و ام ایمن 2- برکات فاطمة س تا قیامت برای محبان و دوستان فاطمة س 3- قرآن و مریم س ، فاطمة س ،نزول برکات آسمانی 4- داستانهایی از کودکی امام حسین ع 5- امام باقر ع و فاطمة س 6- غذای بهشتی در نزد فاطمة س و اولادش 7- واژگان / ظرف غذای فاطمة س 8- امام مهدی ع و فاطمة س ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk1 لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع http://eitaa.com/joinchat/979107861C7825264ca2