eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
6.3هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
878 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh تبادل @m_h_tabemanesh
مشاهده در ایتا
دانلود
272.8K
سلام وعرض ادب احترام خدمت استاد ارزشمند وفرهیخته بزرگوار یه شبه که سوال دارند بعضی ها. فرزند در شکم حضرت زهرا سلام الله علیه چطور فهمیدن که پسر بوده اسمش حضرت محسن بوده ممنونم ویس پاسخگویی شما با سند بدید خدا خیرتون بده @zameneashk1
356.1K
سلام وققتون بخیر. میشه یه منبع بسیار بسیار معتبر و از کتاب های شیعه و همچنین کتاب های اهل سنت بگید که ثابت کنه ولایت امام علی را. @zameneashk1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ❖﷽❖ 🌠قطب راوندى از منهال بن عمرو روايت كرده است كه گفت:به خدا سوگند كه در دمشق ديدم سر مبارك جناب امام حسين عليه السّلام را بر سر نيزه كرده بودند،و در پيش روى آن جناب كسى سورۀ كهف مى‌خواند،چون به اين آيه رسيد ✨ أَمْ‌ حَسِبْتَ‌ أَنَّ‌ أَصْحابَ‌ الْكَهْفِ‌ وَ الرَّقِيمِ‌ كانُوا مِنْ‌ آياتِنا عَجَباً به قدرت خدا سر سيّد شهدا به سخن آمد و به زبان فصيح گويا گفت كه:امر من از قصّۀ اصحاب كهف عجيب‌تر است،و اين اشاره است به رجعت آن جناب براى طلب خون خود . 📚جلاء العیون، صفحه 730 علامه محمدباقرمجلسی کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
خرم آن بقعه که آرامگه یار آنجاست راحت جان و شفای دل بیمار آنجاست
❖﷽❖ 📜حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ هَمَّامٍ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ مَالِكٍ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا إِسْحَاقُ‌ بْنُ‌ سِنَانٍ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا عُبَيْدُ بْنُ‌ خَارِجَةَ‌ عَنْ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ عُثْمَانَ‌ عَنْ‌ فُرَاتِ‌ بْنِ‌ أَحْنَفَ‌ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ جَعْفَرِ بْنِ‌ مُحَمَّدٍ عَنْ‌ آبَائِهِ‌ عَلَيْهِمُ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌: زَادَ اَلْفُرَاتُ‌ عَلَى عَهْدِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ فَرَكِبَ‌ هُوَ وَ ابْنَاهُ‌ الْحَسَنُ‌ وَ اَلْحُسَيْنُ‌ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ‌ فَمَرَّ بِثَقِيفٍ‌ فَقَالُوا قَدْ جَاءَ عَلِيٌّ‌ يَرُدُّ الْمَاءَ فَقَالَ‌ عَلِيٌّ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ أَمَا وَ اللَّهِ‌ لَأُقْتَلَنَّ‌ أَنَا وَ ,اِبْنَايَ‌ هَذَانِ‌ وَ لَيَبْعَثَنَّ‌ اللَّهُ‌ رَجُلاً مِنْ‌ وُلْدِي فِي آخِرِ الزَّمَانِ‌ يُطَالِبُ‌ بِدِمَائِنَا وَ لَيَغِيبَنَّ‌ عَنْهُمْ‌ تَمْيِيزاً لِأَهْلِ‌ الضَّلاَلَةِ‌ حَتَّى يَقُولَ‌ الْجَاهِلُ‌ مَا لِلَّهِ‌ فِي آلِ‌ مُحَمَّدٍ مِنْ‌ حَاجَةٍ‌ . 📝(حديث كرد ما را محمّد بن همّام او گفت:حديث كرد ما را جعفر بن محمّد بن مالك،او گفت:حديث كرد ما را اسحاق بن سنان،او گفت:حديث كرد ما را عبيد بن خارجه از علىّ‌ بن عثمان و او از فرات بن احنف و او از): ابى عبد اللّه جعفر بن محمّد و آن حضرت از پدرانش عليهم السّلام:فرمود: ✅در دوران امير المؤمنين آب فرات طغيان كرد،امير المؤمنين و دو فرزندش حسن و حسين سوار شدند و چون بطايفۀ ثقيف گذر كردند آنان گفتند كه علىّ‌ عليه السّلام آمده است كه آب را برگرداند،علىّ‌ عليه السّلام فرمود:هان بخدا قسم كه من خودم و اين دو فرزندم بطور مسلّم كشته خواهيم شد و حتما خداوند مردى را از اولاد من در آخر الزّمان بخون خواهى ما بر ميانگيزد و او حتما از آنان پنهان خواهد شد تا گمراهان مشخّص شوند،تا آنجا كه يك فرد نادان خواهد گفت:خدا را در آل محمّد نيازى نيست. 📚غیبت نعمانی، صفحه 158 باب10/حدیث1 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ❖﷽❖ وَقَضَيْنَا إِلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا ﻣﺎ ﺩﺭ ﺗﻮﺭﺍﺕ ﺑﻪ ﺑﻨﻲ ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ ﺧﺒﺮ ﺩﺍﺩﻳﻢ ﻛﻪ ﻗﻄﻌﺎً ﺩﻭ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻓﺴﺎﺩ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺳﺮﻛﺸﻲ ﻭ ﻃﻐﻴﺎﻥ ﺑﺰﺭﮒ ﺩﭼﺎﺭ ﻣﻰ ﺷﻮﻳﺪ .(٤) فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَّنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ وَكَانَ وَعْدًا مَّفْعُولًا ﭘﺲ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ [ ﺯﻣﺎﻥ ﻇﻬﻮﺭ ]ﻭﻋﺪﻩ [ ﻋﺬﺍﺏ ﻭ ﺍﻧﺘﻘﺎم ﻣﺎ ﺑﻪ ﻛﻴﻔﺮ ] ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ ﻓﺴﺎﺩﺍﻧﮕﻴﺰﻱ ﻭ ﻃﻐﻴﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﻓﺮﺍ ﺭﺳﺪ ، ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺳﺨﺖ ﭘﻴﻜﺎﺭ ﻭﻧﻴﺮﻭﻣﻨﺪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺿﺪ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍﻧﮕﻴﺰﻳﻢ ، ﺁﻧﺎﻥ [ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺸﺘﻦ ، ﺍﺳﻴﺮ ﻛﺮﺩﻥ ﻭ ﺭﺑﻮﺩﻥ ﺛﺮﻭﺕ ﻭ ﺍﻣﻮﺍﻟﺘﺎﻥ ] ﻟﺎﺑﻪ ﻟﺎﻱ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﺭﺍ [ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻛﺎﻣﻞ ﻭ ﺑﺎ ﺩﻗﺖ ]ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ; ﻭ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺍﻳﻦ ﻭﻋﺪﻩ ﺍﻱ ﺍﻧﺠﺎم ﺷﺪﻧﻲ ﺍﺳﺖ .(٥) ثُمَّ رَدَدْنَا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَأَمْدَدْنَاكُم بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَجَعَلْنَاكُمْ أَكْثَرَ نَفِيرًا ﺳﭙﺲ ﭘﻴﺮﻭﺯﻱ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﺯ ﻣﻰ ﮔﺮﺩﺍﻧﻴﻢ ﻭ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺍﻣﻮﺍﻝ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﺗﻘﻮﻳﺖ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﻢ ، ﻭ ﻧﻔﺮﺍﺕ [ ﺭﺯﻣﻰ ] ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻣﻰ ﮔﺮﺩﺍﻧﻴﻢ . 💫ایه (٦) سوره اسراء 🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨ 📜«٢٥٠» عدّة من أصحابنا عن سهل بن زياد عن محمّد بن الحسن بن شمّون عن عبد اللّه بن عبد الرّحمن الأصمّ‌ عن عبد اللّه بن القاسم البطل عن أبي عبد اللّه عليه السّلام في قوله تعالى: وَ قَضَيْنا إِلى‌ بَنِي إِسْرائِيلَ‌ فِي الْكِتابِ‌ لَتُفْسِدُنَّ‌ فِي الْأَرْضِ‌ مَرَّتَيْنِ‌، قال:قتل عليّ‌ بن أبي طالب عليه السّلام و طعن الحسن عليه السّلام وَ لَتَعْلُنَّ‌ عُلُوًّا كَبِيراً، قال:قتل الحسين عليه السّلام، فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما فإذا جاء نصر دم الحسين عليه السّلام بَعَثْنا عَلَيْكُمْ‌ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ‌ شَدِيدٍ فَجاسُوا خِلالَ‌ الدِّيارِ قوم يبعثهم اللّه قبل خروج القائم عليه السّلام فلا يدعون وترا لآل محمّد إلاّ قتلوه وَ كانَ‌ وَعْداً مَفْعُولاً خروج القائم عليه السّلام ثُمَّ‌ رَدَدْنا لَكُمُ‌ الْكَرَّةَ‌ عَلَيْهِمْ‌ خروج الحسين عليه السّلام في سبعين من أصحابه عليهم البيض المذهّب لكلّ‌ بيضة و جهان المؤدّون إلى النّاس أنّ‌ هذا الحسين قد خرج حتّى لا يشكّ‌ المؤمنون فيه و أنّه ليس بدجّال و لا شيطان و الحجّة القائم بين أظهرهم فإذا استقرّت المعرفة في قلوب المؤمنين أنّه الحسين عليه السّلام جاء الحجّة الموت فيكون الّذي يغسّله و يكفّنه و يحنّطه و يلحده في حفرته الحسين بن عليّ‌ عليهما السّلام و لا يلي الوصيّ‌ إلاّ الوصيّ. ✴️امام صادق عليه السّلام فرمود:مراد از دوبار فساد در قول خداوند:«و در آن كتاب به بنى اسرائيل اعلام كرديم كه دوبار در زمين فساد مى‌كنيد»(اسراء/٤)كشتن على بن ابى طالب عليه السّلام و نيزه زدن به امام حسن عليه السّلام است ♥️و مراد از سركشى در«سركشى بزرگى مى‌نماييد»(اسراء/٤)كشتن امام حسين عليه السّلام است 💎 و مراد از«هرگاه وعده نخستين آنها در رسد»(اسراء/٥)وقت خونخواهى امام حسين عليه السّلام است 🕊 و مقصود از«بندگان سخت با صلابت فرستاديم تا در ديارشان كشتار كردند»(اسراء/٥)گروهى هستند كه خداوند آنان را پيش از خروج حضرت قائم عليه السّلام مى‌فرستد كه همه كسانى را كه در خون آل محمد دست داشتند بكشند ✅«و اين وعده»خروج حضرت قائم عليه السّلام«انجام شده است»(اسراء/٥) ❣«آن‌گاه بر ضدّ آنان دولت به شما داديم» (اسراء/٦)مراد خروج و رجعت امام حسين عليه السّلام است با هفتاد نفر از اصحابش كه كلاه‌خودهايى دو رو از طلا بر سر دارند و به مردم اعلان مى‌نمايند كه اين امام حسين عليه السّلام است كه خروج نموده اين‌گونه اعلام مى‌كنند تا مردم در خروج وى ترديد نكنند و بدانند كه او دجّال و شيطان نيست،اين در حالى است كه حضرت حجت قائم عليه السّلام در ميان مردم است پس وقتى كه مردم به يقين دانستند كه او امام حسين عليه السّلام است مرگ حضرت حجت عليه السّلام فرا مى‌رسد و امام حسين عليه السّلام عهده‌دار غسل و تكفين و حنوط‍‌ نمودن او و به خاكسپارى‌اش مى‌گردد زيرا عهده‌دار تجهيز وصى(امام)جز وصى نمى‌باشد. 📔الروضة من الکافی، صفحه 437 محمدبن یعقوب کلینی کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم دعا_مناجات_حضرت_زهراء_س چرا مخالفین در اذانشان حی علی خیر العمل را نمی گویند؟ معنی حی علی خیر العمل 3 کمک به حضرت زهراء س 🌺🌺 المناقب لابن شهرآشوب‏ ؛ سُئِلَ الصَّادِقُ عَنْ مَعْنَى حَيَّ عَلَى خَيْرِ الْعَمَلِ در مناقب ابن شهر آشوب آمده است : از حضرت امام جعفر صادق عليه السّلام راجع به معنى: حى على خير العمل پرسش شد. فَقَالَ خَيْرُ الْعَمَلِ بِرُّ فَاطِمَةَ وَ وُلْدِهَا فرمودند : معنی حی علی خیر العمل نیکی کردن بفاطمه اطهر س و فرزندان وى مى ‏باشد وَ فِي خَبَرٍ آخَرَ الْوَلَايَةُ و در روایت دیگر از امام صادق ع : منظور از حی علی خیر العمل ؛ ولايت آل محمّد صلى اللَّه عليه و آله است. باب 3- مناقبها و فضائلها بحارالأنوار ج : 43 ص : 46 🌺🌺 سلام علیکم خدمت تمام ذاکرین صدیقه طاهره س عزیزانی که سوال نمودند چرا مخالفین در اذانش جمله ی حی علی خیر العمل را حذف کرده اند و به جایش الصلوة خیر من النوم را آورده اند در معنای روایت و دستور امام صادق ع در باره مادرش فاطمة س دقت کنند. من حقیر نمی دانم در باره فضل این حدیث برای شما محبان صدیقة طاهرة س چه شرحی بیاورم و چه بنویسم ، من کجا و شرح نیکی کردن به فاطمة س کجا؟ * خَيْرُ الْعَمَلِ بِرُّ فَاطِمَةَ * خَيْرُ الْعَمَلِ بِرُّ فَاطِمَةَ * خَيْرُ الْعَمَلِ بِرُّ فَاطِمَةَ * یکی از ذاکرین مداح که سالهای گذشته در منزلمان جلسه مقتل بود و این حدیث درآنجا گفته شده بود فرمودند من با تسبیح بالای صد مرتبه خَيْرُ الْعَمَلِ بِرُّ فَاطِمَةَ را تکرار کردم سیر نشدم و اضافه کرد همیشه برای ایام فاطمیة و برای ورود به مجلس حضرت زهراء بارها این جمله را می گویم و دیگر این جمله برایم ذکر شده است. هر بار که موذن می گوید حی علی خیر العمل من هم صلوات بر فاطمة س دارم وهم ذکر خَيْرُ الْعَمَلِ بِرُّ فَاطِمَةَ را می گویم. راستی چگونه می شود به فاطمة س نیکی کرد ؟ این جمله در ذهن ، درست تداعی می کند جمله سید الشهداء ع را: هل من ناصر ینصرنی یقینا کسی نمی داند چگونه باید کمک کرد و چه کاری باید برای یاری امام حسین ع و حضرت زهراء س انجام داد. اصلا در وجود غرق گناه من این امکان وجود دارد که حامی حضرت زهراء و اولادش باشم؟ 1- اما آنچه این حقیر از روایات فهمیدم ؛ کمک به حضرت زهراء س حمایت کردن از ولایت است که در روایت امام صادق آمده است * وَ فِي خَبَرٍ آخَرَ الْوَلَايَةُ* 2- داشتن تقوی و سیره حضرت زهراء خصوصا در عفاف و حجاب . چنانچه حضرت علی ع فرمودند : ما را با تقوای خویش کمک کنید. 3- و در روایت ابا بصیر : خوشحال کردن حضرت زهراء س در اشک بر امام حسین ع است. ابو بصير مى‏گويد: محضر مبارك امام صادق عليه السّلام عرضه داشتم : فدايت شوم اين امر بسيار عظيم و بزرگ است! (اشک هستی و ..بر امام حسین ع) حضرت فرمودند: از اين عظيم‏تر ، خبرى است كه نشنيده ‏اى مى ‏باشد. ثم قال لي يا أبا بصير أ ما تحب أن تكون فيمن يسعد فاطمة ع سپس فرمودند: اى ابو بصير! دوست ندارى در زمره كسانى باشى كه حضرت فاطمه عليها السّلام را خوشحال و کمک مى ‏كنند؟ فبكيت حين قالها فما قدرت على المنطق و ما قدر على كلامي من البكاء . ابو بصير مى‏ گويد: وقتى امام صادق عليه السّلام درباره فاطمة س این جمله را فرمودند بطورى گريه به من دست داد كه قادر بر سخن گفتن نبودم و چنان بغض گلويم را مى‏فشرد كه توانايى بر تكلّم نداشتم. دقت کنید چگونه فقط نام فاطمة س ابو بصیر را دیوانه کرد. دوستان و عاشقان حضرت زهراء س کجایند، گاهی در مجالس صدای فریاد دوستان فاطمة س را دیده ا یم که چگونه فقط با اسم حضرت زهراء اشک می ریزند و فریاد می زنند و احتیاج به شنیدن روضه ندارند. ثم قام إلى المصلى يدعو سپس حضرت بپا خواسته و به نمازخانه تشريف برده و به خواندن دعا پرداختند. فخرجت من عنده على تلك الحال فما انتفعت بطعام و ما جاء ني النوم و أصبحت صائما وجلا حتى أتيته پس از مجلس حضرت با چنين حالى بر خاسته و بيرون آمدم پس نه طعام خوردم و نه خوابيدم و صبح روز بعد را با حالى ترسان روزه گرفته تا آنكه‏ محضر مباركش دوباره مشرّف شدم . شرح مطلب بالا را در رفتار ابا بصیر نسبت به حضرت زهراء س خودت در گوشه قلبت بنویس من که عاجزم از شرح عشق ابابصیر نسبت به حضرت زهراء س. فلما رأيته قد سكن سكنت و حمدت الله حيث لم تنزل بي عقوبة پس وقتى آن جناب را ساكن و آرام ديدم من نيز آرام گرفتم و از اينكه عقوبت و بلائى بر من نازل نشده حق تعالى را حمد و ستايش نمودم. كامل‏الزيارات، الباب السادس و العشرون، ص : 83 نتیجه اینکه بعلت دشمنی با حضرت زهراء س دشمن این فراز از اذان را حذف کرده است. یا علی ، التماس دعا
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع ، کلاس های غیر حضوری https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh