eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
6.4هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
896 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh تبادل @m_h_tabemanesh
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم 15 غصب فدک در تفاسیر قرآن ، تفسیر اطیب البیان فَآتِ ذَا الْقُرْبى‏ حَقَّهُ اخبار بسيار داريم از حضرت باقر و حضرت صادق عليهما السلام و از ابى سعيد خدرى كه ذا القربى فاطمه است و حق او فدك است و شرحش بطور مختصر كه منافى با وضع تفسير نباشد اينست كه: فدك ملك خديجه بود يهود در مدينه بحيل و وسائلى تصرف كرده بودند و چون پيغمبر هجرت فرمود بمدينه، يهود آمدند و فدك را تقديم حضرت كردند اين آيه نازل شد كه اين فدك چون از خديجه بوده و وارثش فاطمه است پس حق فاطمه است باو رد فرما حضرت بفاطمه دادند و سه سال قبل از رحلت حضرت رسول اللَّه در تصرف فاطمه بود و مال الاجاره آن را صرف فقراء مسلمين مى‏نمود و چون ابى بكر بر سر پا شد عمال خود را فرستاد تا عمال فاطمه را از فدك بيرون كردند و آن را تصرف نمود و استتار كرد بشهادت اوس بن حدثان و عايشه و حفصه كه پيغمبر فرمود «انا معاشر الانبياء لا نورث ما تركناه صدقه» و اين كلام از جهات بسيار باطل است: 1- خلاف نص قرآن است كه فرمود وَ وَرِثَ سُلَيْمانُ داوُدَ (سوره نمل آيه 16) و از قول زكريا كه عرض كرد فَهَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا يَرِثُنِي وَ يَرِثُ مِنْ آلِ يَعْقُوبَ (سوره مريم آيه 5- 6). 2- اين ميراث خديجه بود نه ميراث پيغمبر چنان كه از خود اين جمله استفاده ميشود، كه حق فاطمه قبل از رحلت پيغمبر بوده و ميراث حق وارث است بعد از وفات مورث. 3- عنوان ميراث نبوده كه پيغمبر در زمان حيات نحله فاطمه قرار داد. 4- تكذيب فاطمه رد شهادت خدا است كه باتفاق سنى و شيعه آيه تطهير فاطمه را شامل ميشود و جزء اهل بيت است. 5- از فاطمه مطالبه شاهد كردن، خلاف ضرورى دين است بنا برآیه تطهیر 6- اگر فاطمه حقى نداشت چرا ابى بكر نامه رد فدك را بفاطمه داد و اگر حق داشت چرا عمر پاره كرد. (تضاد بین دو خلیفه غاصب،از جمله دلایل تحریف نشدن قرآن نداشتن تضاد در آن است و از دلایل حقانیت 14 معصوم متضاد نبودن معصومی با معصوم دیگر در طول 260 سال است) 7- اگر فاطمه حق نداشت چرا عمر بن عبد العزيز فدك را رد كرد ببنى هاشم معلوم بود كه سابقين، غاصبين بودند و همچنين در بنى عباس كه باز برگردانيدند بائمه (ع) 8- اگر شهادت عايشه صدق است چرا خانه پيغمبر را تصرف كرد و شيخين را در آنجا دفن نمود. أطيب البيان في تفسير القرآن ج‏10 391 [سوره الروم(30): آيه 38] ..... ص : 390 التماس دعا ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk ضامن اشک ایتا @zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم 16 دیگ غذای فاطمة س نزد حضرت قائم عج است و ازآن غذا می خورد. 38- شي، [تفسير العياشي‏] عَنْ سَيْفٍ عَنْ نَجْمٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ إِنَّ فَاطِمَةَ ع ضَمِنَتْ لِعَلِيٍّ ع عَمَلَ الْبَيْتِ وَ الْعَجِينَ وَ الْخُبْزَ وَ قَمَّ الْبَيْتِ وَ ضَمِنَ لَهَا عَلِيٌّ ع مَا كَانَ خَلْفَ الْبَابِ نَقْلَ الْحَطَبِ وَ أَنْ يَجِي‏ءَ بِالطَّعَامِ عياشى در تفسير خود از حضرت امام محمّد باقر عليه السّلام نقل ميكند كه فرمود: حضرت زهراى اطهر بعلى بن ابى طالب ضمانت داد كه كار و امور خانه را از قبيل: خمير كردن، نان پختن، آب و جاروب خانه را بعهده بگيرد. حضرت على هم ضمانت داد كه امور خارج از خانه را از قبيل: آوردن هيزم و طعام عهده‏دار شود فَقَالَ لَهَا يَوْماً يَا فَاطِمَةُ هَلْ عِنْدَكِ شَيْ‏ءٌ قَالَتْ وَ الَّذِي عَظَّمَ حَقَّكَ مَا كَانَ عِنْدَنَا مُنْذُ ثَلَاثَةِ أَيَّامٍ شَيْ‏ءٌ نَقْرِيكَ بِهِ قَالَ أَ فَلَا أَخْبَرْتِنِي قَالَتْ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص نَهَانِي أَنْ أَسْأَلَكَ شَيْئاً فَقَالَ لَا تَسْأَلِينَ ابْنَ عَمِّكِ شَيْئاً إِنْ جَاءَكِ بِشَيْ‏ءٍ [عَفْوٍ] وَ إِلَّا فَلَا تَسْأَلِيهِ يكى از روزها امير المؤمنين: على بفاطمه اطهر عليهما السّلام فرمود: آيا غذائى نزد تو موجود است؟ فرمود: قسم بحق آن خدائى كه مقام تو را بزرگ قرار داده مدت سه روز است غذائى نزد ما موجود نيست كه براى تو بياوريم. امير المؤمنين فرمود: پس چرا مرا آگاه ننمودى؟ گفت: پدرم رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله مرا نهى كرده كه از تو چيزى بخواهم، ميفرمود: اگر چيزى براى تو آورد بپذير و الا مبادا از او چيزى خواهش نمائى! قَالَ فَخَرَجَ ع فَلَقِيَ رَجُلًا فَاسْتَقْرَضَ مِنْهُ دِينَاراً ثُمَّ أَقْبَلَ بِهِ وَ قَدْ أَمْسَى فَلَقِيَ مِقْدَادَ بْنَ الْأَسْوَدِ فَقَالَ لِلْمِقْدَادِ مَا أَخْرَجَكَ فِي هَذِهِ السَّاعَةِ قَالَ الْجُوعُ وَ الَّذِي عَظَّمَ حَقَّكَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ راوى ميگويد: على عليه السّلام از خانه خارج شد، در بين راه با شخصى مواجه گرديد و مبلغ يك دينار از او قرض كرد و در نظر گرفت غذائى براى اهل خانه خود تهيه نمايد. در بين راه با مقداد بن اسود مواجه شد و به او فرمود: براى چه در اين موقع از خانه خارج‏شده‏اى!؟ گفت: يا امير المؤمنين! بحق آن خدائى كه اين جاه و جلال بزرگ را به تو عطا كرده گرسنگى موجب خروج من گرديده است. قَالَ قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ ع وَ رَسُولُ اللَّهِ ص حَيٌّ قَالَ وَ رَسُولُ اللَّهِ ص حَيٌّ قَالَ فَهُوَ أَخْرَجَنِي وَ قَدِ اسْتَقْرَضْتُ دِينَاراً وَ سَأُوثِرُكَ بِهِ فَدَفَعَهُ إِلَيْهِ راوى ميگويد: بحضرت امام محمّد باقر عليه السّلام گفتم: آيا در آن موقع پيامبر اسلام صلّى اللَّه عليه و آله زنده بود؟ فرمود: آرى زنده بود. امير المؤمنين: على بمقداد فرمود من نيز بهمين علت از خانه بيرون آمده و يك دينار قرض كرده‏ام، اكنون اين دينار را بتو ميدهم و تو را بر خويشتن مقدم ميدارم، فَأَقْبَلَ فَوَجَدَ رَسُولَ اللَّهِ ص جَالِساً وَ فَاطِمَةُ تُصَلِّي وَ بَيْنَهُمَا شَيْ‏ءٌ مُغَطًّى فَلَمَّا فَرَغَتْ اجْتَرَّتْ ذَلِكَ الشَّيْ‏ءَ فَإِذَا جَفْنَةٌ مِنْ خُبْزٍ وَ لَحْمٍ قَالَ يَا فَاطِمَةُ أَنَّى لَكِ هَذَا قَالَتْ هُوَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَرْزُقُ مَنْ يَشاءُ بِغَيْرِ حِسابٍ وقتى على عليه السّلام آن دينار را بمقداد داد و متوجه خانه خويش گرديد پيامبر اكرم نشسته و حضرت زهراى اطهر مشغول نماز و يك ظرف سر پوشيده ما بين ايشان است. هنگامى كه حضرت زهراء از نماز فراغت حاصل كرد و آن ظرف را جلو كشيد ديدند كاسه‏اى است پر از نان و گوشت. امير المؤمنين فرمود: يا فاطمه! اين غذا را از كجا آورده‏اى‏ گفت: از طرف خدا آمده، خدا هر كسى را كه بخواهد بدون حساب رزق و روزى ميدهد. فَقَالَ لَهُ رَسُولُ اللَّهِ ص أَ لَا أُحَدِّثُكَ بِمَثَلِكَ وَ مَثَلِهَا قَالَ بَلَى قَالَ مَثَلُكَ مَثَلُ زَكَرِيَّا إِذَا دَخَلَ عَلَى مَرْيَمَ الْمِحْرَابَ فَ وَجَدَ عِنْدَها رِزْقاً قالَ يا مَرْيَمُ أَنَّى لَكِ هذا قالَتْ هُوَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَرْزُقُ مَنْ يَشاءُ بِغَيْرِ حِسابٍ پيامبر اعظم اسلام فرمود: يا على! آيا دوست دارى براى تو و زهراى اطهر يك مثالى بزنم؟ گفت: آرى. فرمود: تو مثل حضرت زكريا عليه السّلام هستى، زيرا آن حضرت هم وقتى در محراب عبادت حضرت مريم رفت و غذائى نزد او يافت به مريم فرمود: اين غذا را از كجا آورده‏اى!؟ گفت: از طرف خدا آمده، خدا هر كسى را كه بخواهد بدون حساب رزق و روزى ميدهد.
فَأَكَلُوا مِنْهَا شَهْراً وَ هِيَ الْجَفْنَةُ الَّتِي يَأْكُلُ مِنْهَا الْقَائِمُ ع وَ هِيَ عِنْدَنَا مدت يك ماه بود كه از غذاى آن كاسه ميخوردند، آن كاسه همان است كه حضرت قائم عليه السّلام هم از غذاى آن ميخورد. حضرت امام محمّد باقر فرمود: آن كاسه اكنون نزد ما ميباشد. باب 3- مناقبها و فضائلها و بعض أحوالها و معجزاتها صلوات الله عليها بحارالأنوار ج : 43 ص : 32 نکات ویژه روایت 1- برنامه زندگی علی و فاطمة س و تقسیم کار بین آنها به روایت امام صادق ع 2- داستان قرض کردن علی ع برای مخارج زندگیش 3- مقدم داشتن علی ع ، مقداد را در دادن یک دینار به او با وجود احتیاج خود 4- برکت دیگ فاطمة س و غذا خوردن 5 تن و اهالی خانه از دیگ غذا 5- مثال پیامبر ص برای علی در متشابه بودن زکریا و مریم به فاطمة س 6- دلیل برتری فاطمة س بر مریم س در کلام رسول الله. 7- فاطمة س تفسیر آیات قرآن در انفاق و نزول برکات الهی . 8- دیگ فاطمة س نزد قائم عج است و ازآن غذا می خورد. سلام علیکم روایت بالا برای مجالس سرور وشادی اهل البیت ع بسیار مناسب است . سیره و مکارم فاطمة س و حضرت علی ع و روش خانه داری آنها برای مجلس فوق العاده است.سخنرانان و ذاکرین محترم امیدوارم نهایت استفاده را ببرند. سوال زیبایی که در حدیث مطرح است این است که : چــرا دیگ حضرت زهـراء نـزد حضرت مهدی عج است و حضرت از آن غذا می خورد ؟ سال گذشته همین سوال مطرح شد و دلدادگان حضرت مهدی عج جوابهای بسیار زیبایی دادند . امیدوارم تمام عزیزان حتی به قدر یک سطر در گروه متضمن البکاء و فایل شخصی خود پاسخ دهند . با ورود به بحث ، به خانه فاطمة س وارد شویم و با حضرت مهدی عج هم سفره ای حضرت شویم که احدی را از سر سفره نمی رانند یا علی. ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk ضامن اشک ایتا @zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم 17 السلام علی اسیر الکربات و قتیل العبرات نيست کسي که بر حسين (ع) گريه کند مگر اينکه فاطمه سلام الله عليها او را ياري کند حديث زراره درباره گريستن آفرينش بر حسين ع قال ابو عبدالله عليه السلام يا زرارة ان السماء بکت علي الحسين اربعين صباحا بالدم و ان الارض بکت اربعين صباحا بالسواد و ان الشمس بکت اربعين صباحا بالکسوف و الحمرة و ان الجبال تقطعت و انتثرت و ان البحار تفجرت و ان الملائکة بکت اربعين صباحا علي الحسين عليه‏السلام. يعني صادق آل محمد حضرت ابي عبدالله (ع) فرمود اي زراره به درستي که آسمان چهل روز صبحگاه بر حسين (ع) به خون گريه کرد و زمين چهل روز به سياهي گريست و خورشيد چهل بامداد به کسوف و تيرگي و سرخي گريه کرد و به درستي که کوه‏ها قطعه قطعه شدند و از يکديگر پراکنده گرديدند و درياها منفجر شده و در جريان آب‏ها گريستند و فرشته‏ها چهل بامداد بر حسين (ع) گريه کردند. پس از آن امام (ع) فرمود اي زراره بعد از قتل حسين (ع) زنهاي ما خضاب نکردند و روغن به تن نماليده و عطر بر خود نزدند و سرمه نکشيدند و موهاي خود را شانه نزده و گيسوان خود را رها ننمودند تا آن وقت که سر عبيدالله پسر زياد را آوردند و بعد از آن هم همه اوقات گريه مي‏کردند و نزد جدم حضرت سيد سجاد هر وقت که نام حسين (ع) بر زبان مي‏گذشت اشک از چشم مبارکش سرازير شده و ديده‏اش از سرشک مالامال مي‏شد و اشک چشمش از محاسن شريفش مي‏گذشت و از گريه او فرشته‏هائي که ملازم قبر آن حضرت بودند به طوري مي‏گريستند که فرشتگان زمين و آسمان به گريه در مي‏آمدند و چون آن حضرت شربت شهادت نوشيد جهنم مانند اشخاص عزادار و صاحب سوگواري مي‏ناليد و از خود بانگي مهيب برمي‏آورد چنانکه از هيبت آن زمين مي‏خواست بشکافد و از هم بپاشد. آن‏گاه که يزيد و ابن‏زياد را از اين سراي دنيا به سراي آخرت انتقال دادند جهنم که پذيرائي ارواح منحوس آن دو ملعون را مشتاق بود چنان نعره زده و شهيق برآورد که اگر در دست خازنين خود محبوس و مغلول نبود هر چه که بر روي زمين بود بيقين فرومي‏کشيد و تمامي را بلعيده و مي‏گداخت و مي‏سوزانيد با اين وصف باز هر ساعت بر خود دميده و بر خزان خويش مي‏شوريد تا اينکه جبرئيل فرود آمده با لطمه خود آن را به جاي خويش نشانيد و جهنم با اين احوال بر حسين(ع) مي‏گريست و به جانب کشندگان او زبانه مي‏کشيد. و نيز حضرت ابي عبدالله امام صادق (ع) می فرمايد: اگر نه اين بود که حجت‏هاي خدا در روي زمين جاي دارند زمين در هم مي‏شکست و آنچه را که آن در روي خود داشت واژگون مي‏نمود و آن تا قيامت دچار ارتعاش و تزلزل بود، نيست چشمي در نزد خدا محبوب‏تر از آن چشم که بر حسين (ع) بگريد و نيست کسي که بر حسين (ع) گريه کند مگر اينکه فاطمه سلام الله عليها او را ياري کند و حضرت محمد مصطفي اداي حق او را فرمايد و نيست بنده‏اي که در روز محشر از خاک برخيزد و گريان نباشد مگر آن کس که بر جد من بگريد و ايشانند که در روز انگيزش و تعب خوشحال و مسرور برانگيخته مي‏شوند و ديگر مردم ترسان و نوميد و خائف و خائب برانگيزند و گريه‏کنندگان بر حسين (ع) با حضرتش در سايه عرش الهي در آيند و مصاحب و مؤالف باشند و ايشان را اضطراب و وحشتي از حشر و حساب نباشد و از اين جهة دهشتي در خاطر ايشان راه نيابد وقتي که به ايشان گويند در رضوان بهشت در آئيد نپذيرند و مضايقه و دريغ دارند که حضرت حسين (ع) را گذارده و راه بهشت را پيش گيرند و حوريان براي ايشان فرستادگان و پيام‏ها فرستند که ما آرزومند شمائيم و شما را انتظار داريم چرا به جانب ما نيائيد و رغبت بما ننمائيد و گريه‏کنندگان بر حضرت سيدالشهداء را از آن کرامت و حشمتي که هست به جانب حوريان بهشتي نگران نشوند و نظر ايشان به جانب دشمنان خود باشد که آنان را با موهاي پيشاني و نواصي خويش به طرف آتش مي‏کشانند و آن‏ها را فرياد و فغان بلند است که براي ما شفيعي، يار و غمگساري و طرفداري نيست و آنان بر مقام و منزلت اينان نگران شده و نزديکي به ايشان را نتوانند و فرشتگان از جانب ارواح گريه کنندگان به رسالت و پيام‏گذاري آمده و خواستار منازل و جايگاه همسران آن‏ها مي‏گردند و در اين وقت ميل و غربت آنان به جانب همسران زيادتر مي‏شود چه قربت و نزديکي ايشان در حضرت ابي عبدالله مکشوف افتاده پس از آن مي‏گويند الحمدلله الذي کفانا الفزع الاکبر و اهوال القيامة و نجانا مماکنا نخاف. يعني حمد و سپاس و خداي را که ما را از اين فزع اکبر و هول و اضطراب قيامت و محشر نجات داد سپس بر مرکبهاي خود سوار گرديده و بارهاي سفر خود را بر شتران بسته و به اثنا و سپاس به منزل‏ها و جايگاه خويش وارد مي‏شوند.
زندگانی حضرت خامس آل عبا ابی عبدالله الحسین سید الشهداء (المجلد1-2) [ صفحه 295- 296 التماس دعا – انشاءالله برای اشک فردا صدقه بدهیم تا چشممان خشک نباشد. خادم الحسین ع / محمد حسین تابع منش . شب اربعین امام حسین ع 94-9-10 ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات @zameneashk
بسم الله الرحمن الرحیم 18 دعای متوسل شدن به خمسة طیبة وروى صاحب الدر الثمين في تفسير قوله تعالى: «فتلقى آدم من ربه كلمات فتاب عليه» أ نه رأى [على‏] ساق العرش و الأسماء عليه‏ ، فلقنه جبرئيل وقال له: قل: يا حميد بحق محمد، يا عالي بحق علي، يا فاطر بحق فاطمة، يا محسن بحق الحسن، يا قديم الإحسان بحق الحسين‏. به سند متصل به علامه مجلسى رحمه الله در بحار گفته كه: صاحب درالثمين در تفسير آيه 27 سوره بقره« آدم به كلماتى از طرف پروردگارش برخورد» گفته است در ساق عرش نام پيغمبر و ائمه عليهم السلام را ديد و جبرئيل به او ياد داد و گفت: يا حميد به حق محمد، و يا عالى به حق على، و يا فاطر به حق فاطمه، و يا محسن بحق الحسن والحسين ومنك الاحسان. نام امام حسین علت اشک مومن، اشک علامت ایمان در مومن فلما ذَكَرَت‏ الحسين عليه السلام، سالت دموعه وانخشع قلبه، چون نام حسين را برد اشك‏هايش روان شد و دلش فرو ريخت وقال: يا أخي جبرئيل! في ذكر الخامس ينكسر قلبي وتسيل عبرتي؟ وگفت: برادر جبرئيل! در ذكر پنجمين دلم شكست و اشكم روان شد روضه جبرئیل بر آدم قال جبرئيل: ولدك هذا يصاب بمصيبة تقصر عندها المصائب، فقال: يا أخي، وما هي؟ جبرئيل گفت: اين فرزندت به مصيبتى گرفتار شود كه مصيبت‏ها در برابر آن كوچك باشد، گفت: اى برادر! آن چه باشد؟ روضه مصائب امام حسین ع قال: يقتل عطشانا غريبا وحيدا فريدا ليس له ناصر ولا معين، گفت: تشنه و غريب و تنها و بى‏كس كشته شود، براى او ناصر و معين نيست روضه عطش امام حسین از قول جبرئیل از طرف خدا ولو تراه يا آدم ينادي‏ : وا عطشاه، وا قلة ناصراه، حتى يحول العطش بينه وبين السماء كالدخان، فلم يجبه أحد إلابالسيوف، وشرب الحتوف، و اگر ببينى اورا اى آدم! كه مى‏گويد وا عطشاه، وا قلة ناصراه؛ تا آن‏جا كه تشنگى چون دود ميان او و آسمان فاصله شود و كسى جوابش ندهد جز با شمشير و باران مرگ روضه گودال فيذبح ذبح الشاة من قفاه، و چون گوسفند از قفا سرش بريده شود روضه اسارت آل الله و راس مطهر ويكسب رحله أعداءه‏ ، وتشهر رؤوسهم هو وأنصاره في البلدان، ومعهم النسوان، سبق‏ في علم الواحد المنان؛ و دشمنانش خيمه‏گاهش غارت كنند و سرهاى خود و يارانش را بر سر نيزه‏ها، در شهرها بگردانند و زنانش با آن‏ها باشند. در علم خدا چنين گذشته است اشک انبیاء بر امام حسین ع فبكى آدم مع‏ جبرئيل بكاء الثكلى. و آدم و جبرئيل چون زن فرزند مرده گريستند. الطريحي، المنتخب، 1/ 144- 145/ مثله المجلسي، البحار، 44/ 245؛ البحراني، العوالم، 17/ 104؛ القزويني، تظلم الزهراء،/ 87- 88؛ القمي، نفس المهموم،/ 53- 54؛ دانشيار، حول البكاء،/ 5؛ / كمره اى، ترجمه نفس المموم،/ 18 سلام علیکم شب جمعه ، شب زیارتی امام حسین ع است.ملائک و انبیاء در حرم و مجالس سیدالشهداء برای ریختن اشک به زمین می آیند. مجالس امام حسین محل نزول برکات و عنایت خدا به اهل مجلس است.محل رفع مشکلات و رشد انسان و تقرب الی الله است. مقتل قدسی مقتلی است که توسط جبرئیل از طرف خدا بر انبیاء خوانده شده است و انبیاء ع گریسته اند. مرحوم شوشتری در کتاب خصائص و در تفاسیر قرآن در آیاتی که درباره امام حسین ع آمده است روایات مقتل قدسی نقل شده است. روضه ذکر شده، فوق العاده قوی و مستند ومقتل باز است که ذاکرین محترم می توانند قسمتهایی یا تمام روضه را در مجلس بخوانند.به همین دلیل این حقیر روضه را تقسیم بندی کرده ام در کار تقسیم یک روایت و مقتل دقت کافی لازم است که به روضه لطمه وارد نشود. در خواندن این روضه ذاکر باید بارها آن را مرور کرده باشد و تقریبا حفظ باشد و نباید در هر جایی خوانده شود.روضه مخصوص حلقه های عاشقان و باکین سید الشهداء ع است. غالبا این روضه از شب هفتم محرم به بعد و هرجا که مناسب حال جلسه بود.مانند ایام فاطمیة س در شب جمعه یا شب شهادت خوانده می شود. ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 19 اللهم صل علی فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها و سر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک (25) برکات صلوات بر حضرت فاطمة س در روایت پیامبر ص 11877- 2- الْبِحَارُ، عَنْ مِصْبَاحِ الْأَنْوَارِ عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَنْ فَاطِمَةَ ع قَالَتْ قَالَ لِي رَسُولُ اللَّهِ ص در روایت بحار از کتاب مصباح الانوار از امیرالمومنین ع از فاطمة س است که حضرت زهراء س فرمود: پدرم به من فرمودند: يَا فَاطِمَةُ مَنْ صَلَّى عَلَيْكِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ یا فاطمة هرکسی بر تو صلوات بفرستد خداوند او را بیامرزد وَ أَلْحَقَهُ بِي حَيْثُ كُنْتُ مِنَ الْجَنَّةِ و او را به من ملحق گرداند تا زمانیکه من در بهشت هستم مستدرك‏الوسائل ج : 10 باب14- ص : 211 1. دقت در سلسله روات حدیث که همه معصوم هستند 2. شروع منبر ایام فاطمیة با صلوات بر فاطمة س شروع شود 3. مقام صلوات فرست بر فاطمة س، در بهشت در کنار پیامبر ص است. ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء مخصوص پرسش از سوالات مقتل امام حسین ع https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrCfVxk0vCn8Lg ضامن اشک ایتا @zameneashk1
20 حضرت زهرا منتظِر و حضرت مهدي هم منتظَر و هم منتظِر است الف) حضرت زهرا منتظِر است . در اواخر خطبه فدکيه [1] حضرت زهرا (عليهاالسّلام) مي فرمايد:«وانتَظِر وا اِنّا منتظرون». [2] . در تفاسير روايي ، اين آيه به ظهور حضرت مهدي (عجّل اللّه تعالي فرجه الشّريف)، تأويل شده است که به برخي از آنها اشاره مي شود. [3] . - علي بن رئاب عن ابي عبدالله (عليه السّلام) انه قال في قول ا لله عزوجل: «يوم يأتي بعض آيات ربک لاينفع نفسا ايمانها لم تکن آمنت من قبل (او کسبت في ايمانها خيرا قل انتظروا اِنّا منتظرون)» [4] قال: الايات الائمه والايه المنتظره ، القائم (عليه السّلام). [5] . امام صادق (عليه السّلام) پيرامون اين آيه « روزي که بعضي از آيات پروردگار تحقق مي پذيرد، ايمان آوردن افرادي که قبلاً ايمان نياورده اند يا در ايمانشان عمل نيکي انجام نداده اند، سودي به حالشان نخواهد داشت. بگو: انتظار بکشيد، ما هم انتظار مي کشيم.» فرمودند: آيات، ائمه (عليهم السلام) هستند و آيه اي که انتظار او کشيده مي شود، حضرت قائم (عليه السّلام) است. - ابي بصير مي گويد: امام صادق (عليه السّلام) در تفسير همين آيه فرمودند: يعني خروج القائم المنتظر منا... [6] . انتظار قيام حضرت قائم، که او منتظَر از ما اهل بيت هست. پس شما و ما منتظِر منتظَر (حضرت مهدي، عليه السّلام) هستيم. - محمد بن فضيل مي گويد: از امام رضا (عليه السّلام) سؤال کردم از انتظار فرج فقال: او ليس تعلم ان انتظار الفرج من الفرج؛ ثم قال: ان الله تبارک و تعالي يقول: «وارتقبوا اني معکم رقيب». [7] . حضرت فرمود: آيا نمي داني انتظار فرج از فرج است (جزو فرج است)؛ سپس فرمود: خداوند مي فرمايد: «انتظار بکشيد؛ من هم با شما منتظر هستم». - تا آنجا آيه «فانتظروا اني معکم من المنتظرين» مربوط به حضرت مهدي (عليه السّلام) است که امام صادق (عليه السّلام) براي اثبات اينکه آيه سوم سوره بقره در مورد حضرت مهدي (عليه السّلام) است، به اين آيه تمسک مي کنند. يحيي بن قاسم مي گويد: از امام صادق (عليه السّلام) در مورد آيه «الم ذلک الکتاب لاريب فيه هدي للمتقين الذين يؤ منون بالغيب» [8] سؤال کردم فقال : المتقون، شيعه عليٍّ والغيب هو الحجه القائم و شاهد ذلک قول الله عزوجل «و يقولون لولا انزل عليه آيه من ربه فقل انما الغيب لله فانتظروا اني معکم من المنتظرين». [9] و [10] . حضرت فرمودند: مراد از متقين در آيه، شيعه حضرت علي (عليه السّلام) هستند و غيب حضرت قائم (عجّل اللّه تعالي فرجه الشّريف) است؛ شاهد بر اين مدعا گفتار خداوند است که مي فرمايد: «مي گويند: چرا معجزه اي از پروردگارش بر او نازل نمي شود! پس بگو: غيب تنها براي خدا (و به فرمان او) است؛ شما در انتظار باشيد؛ من هم با شما در انتظارم. پس حضرت زهرا (عليها السلام) با تمسک به اين آيه، منتظرِ ظهور حضرت مهدي (عج) مي باشد. اي اميد آخرين فاطمه اي نگار دلنشين فاطمه کي بگيري انتقام فاطمه پرکني عالم زنام فاطمه فاطمه آن علت کل وجود منتظر باشد به آن روي کبود کي ز رويش رنگ نيلي مي بري کي زدلها داغ سيلي مي بري آوري کي بهر آن مادر دوا کي دهي بشکسته پهلو را شفا مادرت غمديده و دل بيقرار مي کشد بهر ظهورت انتظار قد کمان جويد تو را آن مام پاک گرچه جسم اطهرش غلتد بخاک عالم هستي فداي خال تو فاطمه در کوچه ها دنبال تو [11] . ب) حضرت مهدي (عج) هم منتظَر است و هم منتظِر. در ضمن بحث قبل، اين معنا روشن شد. اما رواياتي هم داريم که آن حضرت را به اين لقب معرفي کرده اند. امام جواد (عليه السّلام) مي فرمايد: ان الامام بعدي ابني علي... والامام بعده ابنه الحسن... ثم سکت. فقلت له: يابن رسول الله! فمن الامام بعد الحسن؟ امام بعد از من، فرزندم علي (امام هادي«عليه السّلام») است و امام بعد از او، پسرش حسن (عليه السّلام) است؛ پس امام ساکت شد. عرض کرد: امام بعد از امام حسن عسکري (عليه السّلام) کيست؟ فبکي (عليه السّلام) بکاءً شديداً ثم قال اِنّ من بعد الحسن ابنه القائم بالحق المنتظَر. امام به شدت گريست و فرمود: بعد از حسن، فرزند او قائم به حق که منتظَر است، مي باشد. فقلت له: يا بن رسول الله: لم سمي القائم؟ قال: لانه يقوم بعد موت ذکره و ارتداد اکثر القائلين بامامته . عرض کردم : چرا به او قائم گويند؟ فرمود: زيرا او بعد از آنکه يادش از بين مي رود و بيشتر قائلين به امامتش از اعتقاد خود باز مي گردند، قيام مي کند. فقلت له: و لم سمّي المنتظَر؟ قال: لان له غيبه يکثر ايامها و يطول اَمَدَها؛ فينتظر خروجَه المخلصون... [12] . عرض کردم : چرا به او منتظر گويند؟ فرمود: زيرا براي او غيبت طولانيي است؛ پس مؤ منين مخلص انتظار ظهورش را مي کشند.
البته کلمه «منتظر» را در اين روايت، مي شود بر وزن اسم فاعل (با کسره) هم خواند؛ اما به قرينه ذيل روايت (فينتظر...) حتماً بايد بر وزن اسم مفعول (با فتحه) خواند. حضرت مهدي (عج) منتظِر است : ابي بصير مي گويد: از امام باقر (عليه السّلام) شنيدم که مي فرمايد: في صاحب هذا الامر اربع سنن من اربعه انبياء: سنه من موسي و... و اما من موسي فخائف يترقب. [13] . فرمود: در صاحب اين امر چهار روش از چهار پيامبر وجود دارد: روشي از موسي (عليه السلام) و... و روش او از موسي اين است که ترسانِ منتظِر است. در دعا زمان غيبت مي خوانيم و امرک ينتظر، منتظر دستور تو است. [14] . [1] بحارالانوار، ج 8، ص 109 به نقل ا ز احتجاج طبرسي، ط اسوه، ج 1، ص 253. [2] انتظار بکشيد، ما هم ، انتظار مي کشيم - آيات به اين مضمون، متعدد است، از جمله، انعام، 158، يونس، 20 و 102 و هود، 122. [3] ر.ک: به تفسير البرهان، ج 1، ص 564، ح 3، و ح 4، و ج 2، ص 181، ح 1، و ص 232، ح 4، و ح 5، و ص 205، و به تفسير عياشي، ج 2، ص 128، ح 50، و ص 159، ح 62 - و به کمال الدين، ج 2، باب 55. [4] انعام، 158. [5] تفسير البرهان، ج 1، ص 564، ح 3. [6] همان، ح 4. [7] تفسير البرهان، ج 2، ص 232، ح 4. [8] بقره، 3 - 1 - الم - آن کتابي که شک در آن راه ندارد، و مايه هدايت پرهيزکاران است، آنها، کساني هستند که، به غيب ايمان مي آورند. [9] يونس، 20. [10] تفسير البرهان، ج 2، ص 181، ح 1. [11] نغمه هاي فاطميه، ص 17. [12] کمال الدين، ج 2، باب 36، ح 3؛ ر.ک: به غيبت نعماني، ص 41، ذيل آيه و رابطوا اي رابطوا امامکم المنتظَر و ر.ک: به روزگار رهايي، ج 1، ص 98 و 109 و 276 و 327 و 500. [13] کمال الدين، ج 1، باب 32، ح 6 ، و ح 11. [14] مفاتيح الجنان، دعا در غيبت امام زمان (عج). حضرت زهرا و امام مهدي علي مصلحي کانال الدوله الزهراییه : ویژه مطالب مهدویت و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) @aldolatahalzahraeyah برای پرسش از از سوالات مهدویت به آی دی زیر مراجعه بفرمائید @m_h_tabemanesh1 ضامن اشک ایتا @zameneashk1
760.7K
#پاسخ_به_سوالات_و_شبهات 106 #کتب_مقتل #حضرت_عباس_علیه_السلام #حضرت_ابالفضل_العباس_علیه_السلام #سوال 👇👇👇 سلام کتاب مقتل درمورد زندگی حضرت ابوالفضل باشه معرفی .کنید.باتشکر ⬛️◾️▪️معرفی کتاب در مورد قمر منیر بنی هاشم علیهم السلام ⬛️◾️▪️کتابهای : ▪️تاریخ امام حسین ع یا موسوعه الامام الحسین ع در ۲۴ جلد (جلد نهم این مجموعه اختصاص به آقا ابالفضل العباس ع دارد) ▪️مجموعه ی ۴جلدی چهره ی درخشان قمر بنی هاشم ع.این کتاب تالیف آقای خلخالی، و موضوع آن شامل مقتل،داستان و شعر به زبان فارسی می باشد. ▪️کتاب بسیار زیبای ابوالقربه (به معنی سقای کربلا) نوشته ی مجید زجاجی کاشانی ▪️کتاب بسیار زیبای تشنه ی سیراب از سیدحسن هاشمی نژاد ▪️کتاب ستاره ی مدینه در مورد وجود مقدس مادر آقا ابالفضل ع،خانم ام البنین س نوشته ی حاج شیخ علی خلخالی ربانی ▪️کتاب بسیار عالی برای تحقیقات ،کتاب (العباس) نوشته ی عبدالرزاق مقرم، که ترجمه شده با نام (سردار کربلاء) ▪️ام البنین در آینه ی شعر که نزدیک به ۸۰صفحه راجع به جریان خواستگاری آقا امیرالمومنین ع،ولادت آقا ابالفضل ع و کرامات خانم ▪️(قمر بنی هاشم،ظهور عشق اعلی) کتابی عرفانی و فوق العاده زیبا ▪️اولین مقتل مستند آقا ابالفضل ع نوشته ی سیدعلی اکبر صداقت،به نام (مقتل ابالفضل ع) ▪️کتاب(زندگانی پرچمدار کربلاء) از انتشارات جاوید تالیف حسن مظفری معارف ▪️(خصائص العباسیه)،ویژگی های آقا،نوشته ی آیت الله محمدابراهیم کلباسی نجفی ▪️مدایح و مراثی آقا ابالفضل ع در شعر فارسی نوشته ی احمد احمدی بیرجندی ⬛️◾️▪️جستجوی هشتک #کتب_حضرت_عباس_ع در کتابخانه ی مقتل ایتا و تلگرام @zameneashk1
384.2K
107 یا امیرالمومنین التماس دعا ضامن اشک در ایتا https://eitaa.com/zameneashk1 ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh1 @m_h_tabemanesh2 لینک مقتل ضامن اشک ، پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء در تلگرام https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrD-rSAOIK0SWg لینک گروه مقتل متضمن البکاء در ایتا http://eitaa.com/joinchat/979107861C7825264ca2 ضامن اشک ایتا @zameneashk1