eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
6.1هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
2.3هزار ویدیو
851 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع ، کلاس های غیر حضوری https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5780884710351702153.m4a
41.9M
🕯شرح و تفسیر آیات سوره فصلت ارتباط بین استقامت و شرکت در مهمانی خداوند إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنتُمْ تُوعَدُونَ(٣٠) نَحْنُ أَوْلِيَاؤُكُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَفِي الْآخِرَةِ وَلَكُمْ فِيهَا مَا تَشْتَهِي أَنفُسُكُمْ وَلَكُمْ فِيهَا مَا تَدَّعُونَ(٣١) نُزُلًا مِّنْ غَفُورٍ رَّحِيمٍ(٣٢) ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
4_5782809121988281962.opuse
6.85M
شرح و لا جعل الله الاخر العهد منی لزیارتکم قسمت دوم - چرا علی اکبر ع بجای حرکت به سمت فرات به سمت امام حسین ع آمد؟ ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل در تلگرام و ایتا @m_h_tabemanesh @m_h_tabemanesh2 کانال مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک کانال ضامن اشک در ایتا https://eitaa.com/zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم مقام عرفانی علی اکبر در کلام امام حسین ع قال- رحمه الله-: فلما تجلى وجه طلعته من أفق العقاب واستولت يده وقدمه على العنان والركاب، خرجن النساء وأحدقن به، فأخذت‏ عماته وأخواته بعنانه وركابه، ومنعنه من العزيمة مرحوم شیخ شوشتری در مصیبت امام حسین ع در بدرقه فرزندش به میدان می فرماید : هنگامیکه روی مه لقایش از بالای عقاب (نام اسب حضرت ) تجلی کرد و دستان مبارک بر عنان و پاهای همایونی بر رکاب قرار گرفت و تصمیم به رفتن میدان گرفت زنان اهل حرم دور علی اکبر ع را گرفتند عمه ها و خواهرانش عنان و رکاب اسب را گرفتند و او را از رفتن باز داشتند . فعند ذلك تغير حال الحسين عليه السلام بحيث أشرف على الموت، وصاح بنسائه وعياله: دعنه، فإنه‏ ممسوس‏ في الله و مقتول في سبيل الله در این هنگام حال حسین ع متغیر شد به حدی که به حال موت افتاد در این حال با صدای بلند خطاب کرد به زنان و عیالش : دعنه، فإنه‏ ممسوس‏ في الله و مقتول في سبيل الله او را رها کنید، زیرا او مس در ذات الهی است و کشته ی در راه خداست ثم أخذ بيده وأخرجه من بينهن، فنظر إليه نظر آيس منه، إلى آخره. سپس دست علی اکبر ع را گرفت و از میان زنان بیرون کشید و در این هنگام نگاه نا امیدانه به او کرد و می دانست بر نمی گردد المازندراني، معالي السبطين، 1/ 415/ مثله الزنجاني، وسيلة الدارين،/ 293 سلام علیکم با تشکر از دوستان که باعث شدند متن را ترجمه کنم و تقدیم نمایم ثواب آن هدیه به عزیزانم در رشد آنها در نوکری به ارباب و اما : این روایت در رفتن حضرت به میدان است که از روضه های زیبا می باشد و دارای نکات عرفانی فوق العاده ای است. ممسوس ، اسم مفعول است و ریشه اش مس است علی مماس با ذات الله است از بالاترین و عجیب ترین مقامات علی اکبر ع است که معصوم نقل می کند زنان وقتی دور علی اکبر ع را گرفتند و مانع رفتن علی اکبر ع به میدان شدند و فریاد می زدند ای حامی حرم کجا می روی امام حسین ع فرمود او را رها کنید او ممسوس فی ذات الله و مقتول فی سبیل الله است او به ذات خدا مماس است ،متصل است ، مستغرق است حالتی که زنان مصری مستغرق یوسف بودند علی اکبر ع به خدا داشت اینجا فی معنی بر هم می دهد فی معنی درون را می دهد البته در متن فی آمده است اما اگر معنی در ذات خدا ترجمه کنیم کفر است علی اکبر در ذات خدا مستغرق است اشکال دارد علی مماس است در هندسه مماس را بر سطح خارجی گویند حتی منطبق هم اشکال دارد خارج از محیط و مماس است البته حقیر اصلا درک این مقام نمی کنم و به ذهنم هم نمی آید فقط کلام مولی نقل شد یا علی التماس دعا محمد حسین تابع منش 27/2/95 بابر با نهم شعبان المعظم شب ولادت علی اکبر ع @zameneashk1
4_5789633550143717475.mp3
10.42M
شرح مختصر درباره ی نام مقدس علی ع و علی اکبر ع کانال ضامن اشک : ویژه مقتل امام حسین (علیه السلام ) @zameneashk1 برای پرسش از مقتل @m_h_tabemanesh
سلام علیکم برای دیدن مطالب علی اکبر ع بعد از ورود به کانال ضامن اشک لطفا این هشتگها را بزنید 👇👇 ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanes @m_h_tabemanesh2 لینک مقتل ضامن اشک پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrD-rSAOIK0SWg لینک ضامن اشک در ایتا @zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم قسمت اول (1) سلام جناب استاد؛ در مورد وجود و حضور همسر و فرزندان حضرت علی اکبر(ع)اطلاعاتی رو میخواستم بدونم چون بعضا گفته و شنیده میشه که ایشون تنها تشریف اوردن کربلا....!!! ممنون از توجهتون. سلام علیکم وجود مقدس علی اکبر صاحب همسر بود به نام ام ولد دختر امام حسن ع که بعدا به همسری امام سجاد در آمد در زیارت امام صادق ع به این مطلب اشاره شده است . اسناد و مدارک وأما الزيارة، ففي الزيارة الطويلة المروية عن الثمالي، عن الصادق عليه السلام قال في زيارة علي بن الحسين المقتول بالطف: صلى الله عليك وعلى عترتك وأهل بيتك وآبائك وأبنائك. القمي، نفس المهموم،/ 315 و در زيارت مفصلى كه ثمالى از امام صادق روايت كرده در ضمن زيارت على بن الحسين مقتول به كربلا است كه صلوات خدا بر تو و بر عترت تو و خانواده تو و پدران تو و فرزندان تو. كمره اى، ترجمه نفس المهموم،/ 145 کانال ضامن اشک : ویژه مقتل امام حسین (علیه السلام ) @zameneashk1 @m_h_tabemanesh
بسم الله الرحمن الرحیم قسمت دوم (2) ادامه ی سوال درباره ی ازدواج علی اکبر ع (1)- نام و كنيت از جد داشت؛ چه اورا به نام على و به كنيت ابوالحسن گفتند. سپهر، ناسخ التواريخ سيدالشهدا عليه السلام، 2/ 349 بدان كه از بعضى روايات و زيارات استفاده مى‏شود كه آن حضرت فرزند و خانواده داشته، روايت را ثقة الاسلام كلينى رحمه الله از على‏بن ابراهيم قمى از پدرش از احمدبن محمد بن ابى‏نصر بزنطى رضى الله عنه از امام رضا روايت‏كرده [است‏] گويد: «از آن حضرت پرسيدم از مردى كه زنى‏بگيرد و با ام‏ولد، پدر آن‏زن ازدواج كند.» فرمود: «عيبى ندارد.» گفتم: «از پدرت به ما خبر رسيده كه على‏بن الحسين عليه السلام دختر حسن‏بن على و ام‏ولد او را تزويج كرد و يكى از اصحاب ما به من گفت از شما بپرسم.» فرمود: «چنين نيست. همانا على‏بن الحسين عليه السلام دختر امام حسن و ام‏ولد على بن الحسين را كه در كربلا كشته شد، به زنى گرفت.» حميرى هم به سند صحيحى مانند آن را روايت كرده است. كمره‏اى، ترجمه نفس المهموم،/ 144- 145 1-کانال ضامن اشک : ویژه مقتل امام حسین (علیه السلام ) @zameneashk1 2- گروه متضمن البکا فاطمه الزهرا :ویژه پرسش و پاسخ و ارسال مطالب مقتل در رابطه با مقتل امام حسین (علیه السلام ) برای ورود به گروه مقتل به آی دی زیر رجوع کنید @m_h_tabemanesh
بسم الله الرحمن الرحیم قسمت سوم (3) ادامه پاسخ به کنیه و ازدواج حضرت علی اکبر ع كنيه على‏ اكبر ع در زيارت على‏ اكبر كه ابوحمزه ثمالى از امام صادق عليه السلام روايت نمود، آمده است كه: در شأن زيارت او، صورت بر قبر گذار و بگو: «صلى الله عليك يا أبا الحسن» و اين را سه مرتبه تكرار نما. در اين‏جا كما اين كه احتمال مى‏رود كه كنيه براى تفأل باشد، محتمل است كه وى فرزندى به نام حسن داشته است. شاهد بر اين امر روايت احمد بن أبى نصر بزنطى است كه نشانگر آن است كه على اكبر عليه السلام كنيزى داشته و از او صاحب فرزند شده است. اين روايت را عالم جليل ابن قولويه در «كامل الزيارات» به سند صحيح و راويان موثق آورده است. از آن جمله‏اند على‏بن مهزيار كه از وكلاى مورد وثوق امام جواد عليه السلام بوده [است‏] و امام خود برايش نوشتند: «به تحقيق كه طاعت و خدمتت را آزمودم و امتحان نمودم و اگر بگويم كه نظيرت را نديدم، اميدوارم سخنى به گزاف نگفته باشم.» و نيز در ميان راويان حديث است ابن‏ابى‏عمير، ثقه بزرگوار، و او آن كسى است كه به جرم تشيع، سندى‏بن شاهك به فرمان هارون صد و بيست ضربت تازيانه بر او وارد آورد و بعد در زندانش انداخت كه با پرداخت صد و بيست دينار طلا آزادش نمود. بزنطى به امام رضا عليه السلام عرضه داشت: «آيا امكان دارد مردى با زنى و «ام‏ولد» پدر آن زن ازدواج نمايد؟» امام فرمود: «اشكالى ندارد.» آن‏گاه احمد بزنطى عرض كرد: به ما خبر رسيده [است‏] كه حضرت على‏بن الحسين (امام سجاد عليه السلام)- - با دختر امام حسن مجتبى و «ام‏ولد» پدر او (يعنى ام‏ولد امام مجتبى) ازدواج نموده است. حضرت فرمود: چنين نيست؛ بلكه وى دختر امام حسن عليه السلام و ام‏ولد على‏بن الحسين را- كه نزد شما كشته محسوب مى‏شود (يعنى همسر على‏اكبر)- به ازدواج خود درآورد. 1 بديهى است كه بر هر كنيزى عنوان «ام‏ولد» اطلاق نمى‏شود، مگر اين كه آن كنيز از مولاى خود داراى فرزندى شده باشد. اين حديث شاهدى صريح بر اين است كه على‏ اكبر صاحب كنيزى بوده كه براى او فرزند آورده است. علاوه بر آن كه از حديث شريف امام صادق عليه السلام در زيارت ياد شده [است‏]، دري بى‏مانند و حقيقتى آشكار به دستمان مى‏آيد كه دست تطاول روزگار آن را تباه ساخته و قلم خائنان آن را به بازى گرفته است. اين‏فرمايش بيانگر آن مى‏باشد كه على‏اكبر خانواده و فرزند داشته است؛ هرچند كه نسل و اعقاب حضرتش نشانى در دست نيست و گويا اين نسل استمرار نيافته است. در اين‏جا، صادق آل محمد عليهم السلام مى‏فرمايد: صلى الله عليك وعلى عترتك وأهل بيتك وآبائك وأبنائك وامهاتك الأخيار الذين أذهب الله عنهم الرجس وطهرهم تطهيرا. يعنى: درود و تحيات خداوند بر تو و خاندان و خانواده و پدران و پسران و مادران پاكت باد. همان (خاندانى) كه خداوند پليدى را از آنان دور ساخته و پاك و مطهرشان قرار داده است. در اين زيارت شريف «ابناء» به صورت جمع بوده و طبق قواعد زبان عربى بر بيش از دو تن صدق مى‏كند (در نتيجه على‏اكبر بيش از دو پسر داشته است). همچنان كه ممكن است مراد از كلمه «پسران» همه بازماندگان از نسل آن بزرگوار باشد، اما اين احتمال با توجه به استعمال عرفى لفظ «پسر» منتفى است؛ زيرا در زبان عرف، اين لفظ دلالت بر فرزند صلبى انسان دارد، همان گونه كه اطلاق «عترت» كه به معناى ذريه و خانواده است، شاهد اين امر مى‏باشد، و اگر على‏اكبر خانواده‏اى تشكيل نداده بود، استعمال اين لغت صحيح به‏شمار نمى‏رفت و ورود اين جمله در لسان امام عارف به مفاهيم لغت و قوانين بلاغت و مقتضيات كلام عرب، قوى‏ترين برهان در اين‏باره است. 1. مرآة العقول، ج 4، ص 465./ طارمى، ترجمه على‏اكبر للمقرم،/ 19- 20 1-کانال ضامن اشک : ویژه مقتل امام حسین (علیه السلام ) @zameneashk1 2- گروه متضمن البکا فاطمه الزهرا :ویژه پرسش و پاسخ و ارسال مطالب مقتل در رابطه با مقتل امام حسین (علیه السلام ) برای ورود به گروه مقتل به آی دی زیر رجوع کنید @m_h_tabemanesh
پیامبر اکرم(صلي‌الله‌علیه‌و‌آله) می‌فرمایند: «مَا مِنْ شَابٍّ يَدَعُ لِلَّهِ الدُّنْيَا وَ لَهْوَهَا، وَ أَهْرَمَ شَبَابَهُ فِي طَاعَةِ اللَّهِ، إِلَّا أَعْطَاهُ اللَّهُ أَجْرَ اثْنَيْنِ وَ سَبْعِينَ صِدِّيقاً» هیچ جوانی نیست که دنیا و خوشی‌های دنیا را به خاطر خدا رها کند و جوانی‌اش را در طاعت خداوند به پیری رساند، مگر اینکه خداوند پاداش هفتاد و دو صدیق را به او عطا کند. الأمالي (للطوسي)، صفحۀ ۵۳۵ 🍃🌸 (علیه‌السلام) @zameneashk1
11 شعبان 1 ـ ﻭﻟﺎﺩﺕ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﻰ ﺍﻛﺒﺮ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 33 هـ ﺷﺒﻴﻪ ﺗﺮﻳﻦ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﺧﺎﺗﻢ ﺍلأﻧﺒﻴﺎﺀ ﺻﻠّﻰ الله ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﻰ ﺍﻛﺒﺮ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺑﻪ ﺩﻧﻴﺎ ﺁﻣﺪ. (1) ﻧﺎﻡ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ «ﻋﻠﻰ»، ﭘﺪﺭﺷﺎﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﻴّﺪ ﺍﻟﺸّﻬﺪﺍﺀ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ، ﻣﺎﺩﺭﺷﺎﻥ ﻟﻴﻠﻰ ﺑﻨﺖ ﻣُﺮة ﺛﻘﻔﻰ ﺍﺳﺖ. ﻛﻨﻴﻪ ی ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﻃﺒﻖ ﻓﺮﻣﺎﻳﺶ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ «ﺍﺑﺎ ﺍﻟﺤﺴﻦ» ﺍﺳﺖ. (2) ﺭﻭﺍﻳﺖ ﺑَﺰَﻧﻄﻰ ﻫﻢ ﺩﻟﺎﻟﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ. ﺩﺭ ﺯﻳﺎﺭﺕ ﻭﺍﺭﺩﻩ ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﻫﻢ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ : «ﺻﻠّﻰ الله عَلَیکَ ﻭَ ﻋَﻠﻰ ﻋِﺘﺮَتِکَ ﻭَ ﺍﻫﻞِ بَیتِکَ ﻭَ ﺁﺑﺎئِکَ ﻭَ أﺑﻨﺎئِکَ ﻭَ ﺍُﻣَّﻬﺎتِکَ ﺍلأﺧﻴﺎﺭِ ﺍﻟَّﺬﻳﻦَ ﺃَﺫﻫَﺐَ ﻋَﻨﻬُﻢُ ﺍﻟﺮِّﺟﺲَ ﻭَ ﻃَﻬِّﺮﻫُﻢ ﺗَﻄﻬﻴﺮﺍً» (3) ﻭ ﻟﻔﻆ ﺃﺑﻨﺎﺀ ﺩﺭ ﺯﻳﺎﺭﺕ ﺩﻟﺎﻟﺖ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺣﺘّﻰ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﺩﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻌﻪ ی ﻛﺮﺑﻠﺎ ﻧﺰﺩیک 27 ﺳﺎﻝ ﺍﺯ ﻋﻤﺮ ﻣﺒﺎﺭک ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩ. (4) 📚 منابع : 1. ﻋﻠﻰ ﺍﻛﺒﺮ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ (ﻣﻘﺮّﻡ) : ﺹ 16 ـ 15 ﺑﻪ ﻧﻘﻞ ﺍﺯ ﺍﻧﻴﺲ ﺍلشیعة. مستدرک سفینة البحار : ج 5، ص 413. 2. ﻛﺎﻣﻞ ﺍﻟﺰﻳﺎﺭﺍﺕ : ﺹ 240. بحار الأنوار : ج 98، ص 186. 3. همان. 4. ﻋﻠﻰ ﺍﻛﺒﺮ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ (ﻣﻘﺮّﻡ) : ص 20 ـ 16. @zameneashk1
❖﷽❖ 📜و روي أنه عليه السلام رفع شيبته نحو السماء و قال: اللهم اشهد على هؤلاء القوم فقد برز إليهم غلام أشبه الناس خلقا و خلقا و منطقا برسولك، كنا إذا اشتقنا إلى نبيك نظرنا إلى وجهه، اللهم امنعهم بركات الأرض و فرقهم تفريقا و مزقهم تمزيقا و اجعلهم طرائق قددا و لا ترض الولاة عنهم أبدا، فإنهم دعونا لينصرونا ثم عدوا علينا يقاتلوننا. ثم صاح بعمر بن سعد: ما لك قطع اللّه رحمك و لا بارك اللّه لك في أمرك و سلط‍‌ عليك من يذبحك بعدي على فراشك كما قطعت رحمي و لم تحفظ‍‌ قرابتي من رسول اللّه صلى اللّه عليه و آله. ثم رفع صوته و تلا 🌠 إِنَّ‌ اللّهَ‌ اصْطَفى‌ آدَمَ‌ وَ نُوحاً وَ آلَ‌ إِبْراهِيمَ‌ وَ آلَ‌ عِمْرانَ‌ عَلَى الْعالَمِينَ‌ ذُرِّيَّةً‌ بَعْضُها مِنْ‌ بَعْضٍ‌ وَ اللّهُ‌ سَمِيعٌ‌ عَلِيمٌ‌ (آل عمرا/33) ثم حمل علي بن الحسين عليهما السلام على القوم و هو يقول: أنا علي بن الحسين بن علي نحن و بيت اللّه أولى بالنبي من شبث و شمر ذاك الدني أضربكم بالسيف حتى ينثني ضرب غلام هاشمي علوي و لا أزال اليوم أحمي عن أبي تاللّه لا يحكم فينا ابن الدعي و شد على الناس مرارا و قتل منهم جمعا كثيرا حتى ضج الناس من كثرة من قتل منهم و روي أنه قتل على عطشه مائة و عشرين رجلا . و في المناقب أنه قتل سبعين مبارزا، ثم رجع إلى أبيه و قد أصابته جراحات كثيرة فقال: يا أبة العطش قد قتلني و ثقل الحديد أجهدني فهل إلى شربة من ماء سبيل أتقوى بها على الأعداء .فبكى الحسين عليه السلام و قال: وا غوثاه يا بني قاتل قليلا فما أسرع ما تلقى جدك محمدا صلى اللّه عليه و آله فيسقيك بكأسه الأوفى شربة لا تظمأ بعدها أبدا . 📝على بن الحسين زيباتر و خوش‌خوتر همۀ مردم بود، از پدرش اجازۀ نبرد خواست، به او اجازه داد و نگاه نوميدى به او كرد و اشكش سرازير شد و گريست روايت شده كه ريش مبارك سوى آسمان بلند كرد و گفت: خدايا گواه اين مردم باش، جوانى برابر آنها رفت كه شبيه‌ترين مردم است به پيغمبر تو در خلقت و اخلاق و گفتار، ما هر وقت مشتاق ديدار پيغمبرت مى‌شديم به روى او نگاه مى‌كرديم، بار خدايا بركات زمين را از آنها دريغ دار و جدائى ميان آنها افكن و آنها را پاره پاره كن، روش آنها را ناستوده كن و واليان را هرگز از آنها راضى مدار زيرا آنها ما را دعوت كردند تا يارى كنند سپس بر ما جهيدند و با ما جنگيدند؛ سپس به عمر بن سعد فرياد كرد: چه بر تو است‌؟ خدا نسلت را قطع كند و كارت را نامبارك كند و كسى را بر تو مسلط‍‌ كند كه در بسترت سرت را ببرد چنانچه رحم مرا قطع كردى و حرمت رسول خدا را دربارۀ من مراعات نكردى، سپس بانك برداشت و اين آيه را تلاوت كرد: «به راستى كه خدا آدم و نوح و آل ابراهيم و آل عمران را برگزيد بر جهانيان نژادى كه از يكديگرند و خدا شنوا و دانا است» على بن الحسين بر لشكر حمله كرد و مى‌سرود: منم على بن حسين بن على ما بخدا هستيم اولى به نبى از شبث و شمر همان پست دنى تا خم شود تيغ زنم چون زدنى همچو جوانى هاشمى علوى از پدر امروز كنم دفع بدى خود نسپاريم بر آن ابن دعى بر لشكر چند بار حمله برد و جمع بسيارى كشت به اندازه‌اى از آن لشكر كشت كه به شيون آمدند، در روايتى با تشنگى يكصد و بيست مرد را كشت، در «مناقب» گويد: هفتاد مبارز را كشت و نزد پدر برگشت و زخم بسيارى بر تن داشت عرض كرد: اى پدر، تشنگى مرا كشت و سنگينى آهن توانم برد، دسترسى به شربت آبى هست كه توانى گيرم و بر دشمن بتازم‌؟ حسين گريست و فرمود: وا غوثاه، پسر جان، اندكى بجنگ و به همين زودى جدّت محمد را ديدار كنى و از جام لبالب او بنوشى و هرگز تشنه نشوى. گفته‌اند كه: به او فرمود: اى پسر جانم، زبانت را بيرون آور، زبانش را گرفت و مكيد و انگشتر خود به دهانش نهاد و فرمود: به ميدان برگرد كه اميدوارم به شب نرسى تا جدّت از جام لبالب خود شربتى به تو بنوشاند كه بعد از آن هرگز تشنه نشوى. 📚 نفس المهموم، در کربلا چه گذشت؟ ، صفحه 389 ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
امام صادق علیه السلام فرمودند: ✅"اذا کتب الکتاب قتل الحسین علیه السلام" 💔"هنگامی که صحیفه ملعونه نوشته شد امام حسین علیه السلام به شهادت رسید." 📚بحار الانوار :ج۲۴ ص۳۳۶ ،ج۲۸ص۱۲۳،ج۳۱ ص ۶۳۵٫ تفسیر نور الثقلین:ج۴ ص۶۱۶٫ تآویل  الآیات :ج۲ص ۶۷۲٫  ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
4_5784916619490756673.m4a
26.85M
558 🌠شرح فراز: وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقامِكُمْ، وَاَزالَتْكُمْ عَنْ مَراتِبِكُمُ الَّتي رَتَّبَكُمُ اللهُ فيها، 💢دانستن داستان سقیفه و نوشتن پیمان نامه جهت شناسایی دشمن لازم است ای دی برای ارسال سوالات مقتل @m_h_tabemanesh ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از کتابخانه مقتل امام حسین ع و معصومین ع
کامل بهایی.pdf
7.73M
📚 کتاب کامل بهائی کتابخانه ضامن اشک ، زیر مجموعه کانال مقتل ضامن اشک @zameneashkbook کتابخانه ضامن اشک ایتا @zamenashkbook1
4_5787168419304441838.opus
1.35M
286 سلام استاد خسته نباشید خدا قوت سوالی داشتم از خدمتتون استاد اما نمیدانم اینجا سوال کنم یا در گروه دیگر بفرمایید ارتباط سوره یس با پیغمبر چه بوده چرا میگن اگر میخواهید پیغمبر را خوب بشناسید در سوره ی یس تفکر کنید ممنون میشم پاسخ بدید. ای دی برای ارسال سوالات مقتل @m_h_tabemanesh ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1
‏این لینک را دنبال کنید تا به گروه من در WhatsApp ملحق شوید: https://chat.whatsapp.com/LaqKPBkqNQlEenYvGztVu1
4_5789661308517353189.opuse
3.97M
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 559 💢 سومین لعن زیارت عاشوراء= لعن قاتلین 🌠 شرح و تفسیر آیه 61 سوره بقره: ..... وَضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْكَنَةُ وَبَاءُوا بِغَضَبٍ مِّنَ اللَّهِ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ كَانُوا يَكْفُرُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ ⬅️وَيَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ الْحَقِّ ذَٰلِكَ بِمَا عَصَوا وَّكَانُوا يَعْتَدُونَ ✴️شرح وتفسیر فراز: ⬅️ وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً قَتَلَتْكُمْ، وَلَعَنَ اللهُ الْمُمَهِّدينَ لَهُمْ بِالتَّمْكينِ مِنْ قِتالِكُمْ، بَرِئْتُ اِلَي اللهِ وَاِلَيْكُمْ مِنْهُمْ وَمِنْ اَشْياعِهِمْ وَاَتْباعِهِمْ وَاَوْلِيآئِهِم، ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1 ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
‍ بسم الله الرحمن الرحیم #شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشوراء 559 #قرآن_و_زیارت_عاشوراء #لعن_و_تبری_در_زیا
559 (ضمیمه پست صوتی) 🔰شرح و تفسی آیه 32 سوره اسراء وَ لاتَقْرَبُوا الزِّنى إِنَّهُ كانَ فاحِشَةً وَ ساءَ سَبِيلاً و نزديك زنا نشويد، كه كار بسيار زشت و راه بدى است! 📜الباقر (- ِ أَبِی‌الْجَارُودِ عَنْ أَبِی‌جَعْفَرٍ (وَلاتَقْرَبُوا الزِّنی إِنَّهُ کانَ فاحِشَةً یَقُولُ مَعْصِیَهًًْ وَ مَقْتاً فَإِنَّ اللَّهَ یَمْقُتُهُ وَ یُبْغِضُهُ قَالَ وَ ساءَ سَبِیلًا هُوَ أَشَدُّ النَّاسِ عَذَاباً وَ الزِّنَا مِنْ أَکْبَرِ الْکَبَائِرِ. 📝امام باقر (علیه السلام)- ابوجارود گوید: امام باقر (علیه السلام) فرمود: وَ لاَ تَقْرَبُواْ الزِّنَی إِنَّهُ کَانَ فَاحِشَةً، فاحشه یعنی گناه و دشمنی با خدا، نزد خداوند این کار بسیار مبغوض و منفور است. وَ سَاء سَبِیلًا عذاب زناکار از همه‌ی گنهکاران بیشتر است و زنا یکی از گناهان کبیره است. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۱۵۸ بحارالأنوار، ج۷۶، ص۱۹/ القمی، ج۲، ص۱۹/ مستدرک الوسایل، ج۱۴، ص۳۳۲/ نورالثقلین/ البرهان 📜الرّضا (- حَرَّمَ الزِّنَا لِمَا فِیهِ مِنَ الْفَسَادِ مِنْ قَتْلِ الْأَنْفُسِ وَ ذَهَابِ الْأَنْسَابِ وَ تَرْکِ التَّرْبِیَهًِْ لِلْأَطْفَالِ وَ فَسَادِ الْمَوَارِیثِ وَ مَا أَشْبَهَ ذَلِکَ مِنْ وُجُوهِ الْفَسَادِ. 📝امام رضا (علیه السلام)- زنا حرام شده، زیرا در آن فساد می‌باشد و آن عبارت است از؛ کشتن نفوس، از بین رفتن انساب، ترک تربیت اطفال، تباه‌شدن میراث و اموری شبیه به این‌ها که جملگی از وجوه فساد محسوب می‌شوند. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۱۶۰ بحارالأنوار، ج۷۶، ص۲۴/ نورالثقلین 📜الرّسول (- عَنِ النَّبِیِّ (أَنَّهُ قَالَ فِی وَصِیَّتِهِ لَهُ یَا عَلِیُّ فِی الزِّنَا سِتُ خِصَالٍ ثَلَاثٌ مِنْهَا فِی الدُّنْیَا وَ ثَلَاثٌ فِی الْآخِرَهًِْ فَأَمَّا الَّتِی فِی الدُّنْیَا فَیَذْهَبُ بِالْبَهَاءِ وَ یُعَجِّلُ الْفَنَاءَ وَ یَقْطَعُ الرِّزْقَ وَ أَمَّا الَّتِی فِی الْآخِرَهًِْ فَسُوءُ الْحِسَابِ وَ سَخَطُ الرَّحْمَنِ وَ الْخُلُودُ فِی النَّارِ. 📝پیامبر (صلی الله علیه و آله)- در روایت است که پیامبر (صلی الله علیه و آله) در وصیّتش به امام علی (علیه السلام) فرمود: ای علی (علیه السلام)! زنا شش ویژگی در خود دارد که سه مورد آن در دنیا و سه مورد دیگر در آخرت است. امّا سه مورد دنیا؛ ارزش آدمی را از میان می‌برد، زمینه‌ی نابودی را فراهم می‌سازد و روزی را قطع می‌کند. امّا سه مورد در آخرت؛ سختی حساب و خشم خداوند رحمان و جاودانه‌ماندن در آتش جهنّم را به دنبال دارد. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۱۶۰ الخصال، ج۱، ص۳۲۱/ نورالثقلین 📜أمیرالمومنین (- أَرْبَعٌ لَا یَدْخُلُ وَاحِدَهًٌْ مِنْهُنَّ بَیْتاً إِلَّا خَرِبَ وَ لَمْ یَعْمُرْ: الْخِیَانَهًُْ، وَ السَّرِقَهًُْ، وَ شُرْبُ الْخَمْرِ، وَ الزِّنَا. 📝امام علی (علیه السلام)- چهار عمل است که هیچ‌یک از آن‌ها در خانه‌ای داخل نشود جز آنکه آن خانه خراب شود و هیچ‌گاه آباد نگردد: خیانت و دزدی و شراب آشامیدن و زنا. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۱۶۰ الأمالی، ص۴۳۹ 📜أمیرالمومنین (- وَأَمَّا الزَّجْرُ فِی کِتَابِ اللَّهِ عزّوجلّ فَهُوَ مَا نَهَی اللَّهُ سُبْحَانَهُ وَ وَعَدَ الْعِقَابَ لِمَنْ خَالَفَهُ مِثْلُ قَوْلِهِ تَعَالَی وَلاتَقْرَبُوا الزِّنی إِنَّهُ کانَ فاحِشَةً وَ مَقْتاً وَ ساءَ سَبِیلًا وَ قَوْلِهِ تَعَالَی وَ لا تَقْرَبُوا مالَ الْیَتِیمِ إِلَّا بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ وَ قَوْلِهِ سُبْحَانَهُ لا تَأْکُلُوا الرِّبَوا أَضْعافاً مُضاعَفَةً وَ قَوْلِهِ وَلاتَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللهُ إِلَّا بِالْحَقِّ وَ مِثْلُ هَذَا کَثِیرٌ فِی کِتَابِ اللَّهِ تَعَالَی. 📝امام علی (علیه السلام)- و امّا منع و بازداشتن در کتاب خداوند عزّوجلّ چیزی است که خداوند [از آن] نهی فرموده و برای کسی‌که با آن مخالفت نماید وعده‌ی عذاب داده است مثل این کلام خداوند؛ وَ لاتَقْرَبُوا الزِّنی إِنَّهُ کانَ فاحِشَةً [وَ مَقْتاً] وَ ساءَ سَبِیلًا. و این کلام خداوند: و به مال یتیم، جز به بهترین راه نزدیک نشوید. (اسراء/۳۴) و این کلام خ-داوند؛ ربا [و سود پ-ول] را چند برابر نخورید! (آل عمران/۱۳۰) و این کلام خداوند: و کسی را که خداوند خونش را حرام شمرده، جز به‌حقّ به قتل نرسانید. (اسراء/۳۳) و مانند این موارد در قرآن فراوان است. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۱۶۰ بحارالأنوار، ج۹۰، ص۶۵ ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال ضامن اشک ایتا @zameneashk1 ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh
هدایت شده از الدولة الزهرائیة عج
37.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امریکا از گناهانت توبه کن مردم امریکا به دنبال مسیح دنیا شما را میخواند😢 یابن الحَسَن برای اشنا شدن به مطالب مهدویت به کانال الدوله الزهرائیه بپیوندیم @Aldolatahalzahraeyah