eitaa logo
زمینه سازان ظهور
20 دنبال‌کننده
165 عکس
3 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
. استاد شهید مطهری: [ بزرگترین دشمن بشر، نفس امّاره ی اوست. این دشمن می تواند مرکز تدبیر و بینش انسان را دچار اختلال کند؛ یعنی اثر عقل را خنثی کند، روح بشر را تاریک کند و جلوی بصیرت و نور قلب را بگیرد. ] برداشتی آزاد از حکمتها و اندرزها ۱، صص ۱۴۷_۱۴۶ . آیت الله مجتبی تهرانی: هر وقت انسان بتواند خود را از وابستگی های مادّی نجات دهد، می تواند فرهنگ دینی خود را بشناسد و بگوید: میزان در دست من وجود دارد. مگر هر کسی می تواند چنین ادّعایی کند؟!... شما ممکن است کسی را ببینید که برای حق، صد استدلال ردیف می کند، ولی عملش اصلاً و ابداً با علم و استدلالش تطبیق ندارد. چنین کسی معیار ندارد، وگرنه خودش فریب باطل را نمی خورد... قرآن می گوید: تو می توانی حقّ و باطل را جدا کنی؛ امّا اوّل باید بروی تقوا پیدا کنی تا بتوانی از نظر فرهنگی و بینشی، حقّ و باطل را تشخیص دهی... اگر بخواهی همین طور لاابالی گری کنی، بعد هم بنشینی برای خودت ببافی، به حق نمی رسی. منبع: سلوک عاشورایی: حقّ و باطل، صص ۱۱۷_۱۱۶ . امام خامنه ای ( ۶۶/۳/۲ ): بصیرت یعنی آن روشنیِ دل. بصیرت معنایش آگاهی ها و هوشیاری های کتابی و روزنامه ای و رادیویی و علمی نیست. اشتباه نکنید... این جا میدانی نیست که علم و فضل و قدرت تحلیل سیاسی و سابقه ی کار سیاسی و این چیزها را بطلبد. این جا قدرت معنوی می طلبد. منبع: بصیرت و استقامت، بیانات امام خامنه ای، ص ۴۲ یا ۹ . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. استاد شهید مطهری: دکارت فرضیه ای دارد که ریشه اش غلط است و یکی از مزخرفترین حرفهای دنیاست که روی آن تبلیغات زیادی کرده اند. همین حرفی است که دکارت را در دنیا دکارت کرده است: " من فکر می کنم پس وجود دارم ". آمده است در همه چیز شک کرده است. شکش کارِ بجایی است؛ هر فیلسوفی حق دارد در همه چیز شک کند تا در میان این مشکوکات، یقین واقعی را پیدا کند. حالا که در همه چیز، از طبیعت و ماوراء طبیعت و خدا و جسم و نفس و دین و حتی در وجود خودش هم شک کرده است، آمده است که از یک نقطه ی یقین شروع کند، ولی اول چیزی را که به عنوان نقطه ی یقین می گیرد، خودِ شک است. می گوید در هرچه شک کنم، در خود شک که شک نمی کنم. من شک می کنم، پس من فکر می کنم، پس من وجود دارم. منبع: توحید، ص ۲۰۰ . استاد شهید مطهری: عین این حرف با جوابش در اشارات بوعلی هست. بوعلی می گوید هر کسی وجود خودش را قبل از هر چیزی درک می کند و نمی تواند به وجود خودش به دلیل دیگری پی ببرد... اگر بگویی: نه، من فکر می کنم ( همین که دکارت گفته است )... قبل از آنکه فکر را درک کنی، مضاف الیه آن را که خودت است، درک می کنی. پس قبل از اینکه فکر را درک کنی خودت را درک کرده ای، آنوقت چطور می خواهی از فکر پی به وجود خودت ببری؟ منبع: توحید، ص ۲۰۱ . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. استاد شهید مطهری: ممکن است ملتی خیلی هم از وضع موجود ناراضی باشد و خیلی هم آرزوی وضع دیگری را داشته باشد در عین حال انقلاب نکند، چرا؟ برای این که دارای روحیه ی... ظلم پذیری است. ناراضی است ولی در عین حال تسلیم ظلم است... اسلام خصوصیتش این است که به مردم خودش حس پرخاشگری و حس مبارزه و حس طرد و نفی وضع نامطلوب را می دهد... مسیحیت که اساسش بر تسلیم و تمکین است قرنها از اسلام انتقاد می کرد که اسلام چه دینی است! در دین که نباید شمشیر و جهاد باشد، دین باید دم از صلح و صفا بزند، دین باید بگوید اگر به طرف راست صورتت سیلی زدند طرف چپ صورتت را پیش بیاور. ولی اسلام هرگز چنین منطقی ندارد... اگر در مکتبی عنصر تعرض و تهاجم نسبت به ظلم و ستم و اختناق وجود داشته باشد این مکتب می تواند بذر انقلاب را در میان مردم خود بکارد. منبع: آینده انقلاب اسلامی ایران، صص ۹۱_۹۰ . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. استاد علیرضا پناهیان: نگاه عامیانه یعنی نگاهی سطحی به مفاهیم و مسائل عمیق داشتن، و به اندک آگاهی درباره ی هر چیزی اکتفا کردن. نگاه عامیانه یعنی پردازش اطلاعات اندک، و افزایش غیرواقعی و خیال پردازانه ی آنها. نگاه عامیانه یعنی از چرایی ها و چگونگی ها نپرسیدن، و ریشه ها و نتیجه ها را ندانستن. نگاه عامیانه یعنی از افواه ( دهانها ) مردم درس گرفتن و به افکار عمومی اتّکا کردن. نگاه عامیانه یعنی نشستنِ گمانه زنی جای تدبیر و اندیشه؛ و باب شدن استنباط بی استدلال. منبع: انتظار عامیانه، انتظار عالمانه، انتظار عارفانه، ص ۱۱ . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. آیت الله مجتبی تهرانی: خدا هم به تو عقل داده و هم برایت نقل صحیح فرستاده؛ برو شعور پیدا کن، نه شعار!... دنبال شعور باش که در پی هر شعار زیبایی راه نیفتی و جزو سربازان و نیروهای لشکر باطل، نشوی! منبع: سلوک عاشورایی: حقّ و باطل، ص ۳۳۴ . آیت الله مجتبی تهرانی: انسان باید به حدّی برسد که حقّ و باطل را [ با چشم دل ] ببیند و تنها این طور است که می تواند حقّ و باطل را تمییز دهد... [ آدم بی بصیرت، ] امروز از سر جهالت می گوید: زنده باد! فردا از سر جهالتی دیگر می گوید: مرده باد! دلیل این تغییر مسیرهای ناگهانی، این است که فرد شعور دینی ندارد و اصلاً دنبال این هم نیست که بصیرت و بینش پیدا کند. منبع: سلوک عاشورایی: حقّ و باطل، صص ۳۰۳_۲۹۷ . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. استاد شهید مطهری: یکی از فرقها میان اسلام و مسیحیت در همین جاست. مسیحیت همیشه دم از صلح و صفا و سازش می زند. در این مکتب هرگز عنصر تعرض و تهاجم که بذر انقلاب است وجود ندارد. ولی در اسلام عنصر تعرض و تهاجم وجود دارد. آنچه که در اسلام در یک جا به نام جهاد و در جای دیگر به نام امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد یعنی بذر تعرض و تهاجم در مقابل وضع نامطلوب حاکم موجود. اسلام می گوید متعرض باش، مهاجم باش، قیام کن، شورش کن و وضع نامطلوب موجود را در هم بریز تا وضع مطلوب را به وجود بیاوری، و الّا نشستن و ناراضی بودن، از آن طرف هم آه کشیدن و آرزومند بودن [ کافی نیست، ] با آرزو چیزی به انسان نمی دهند. منبع: آینده انقلاب اسلامی ایران، ص ۱۲۰ . استاد علیرضا پناهیان: دعای ندبه، سرشار از اعتراض به اوضاع نامطلوبی است که ما گرفتار آن هستیم... اگر اعتراض نباشد، انتظار فرج هم پدید نمی آید؛ و بر اساس " خلایق هرچه لایق "... باید نگران وضع بدتر هم بود... شاید باید اوضاع آن چنان بد شود تا راهی جز اعتراض باقی نماند. تنها در این صورت است که آدم های بی حال و منفعل هم معترض می شوند... اگر زودتر از آنکه خرابی های عالم به اوج برسند، در اثر معرفت به سقوط بیش از پیشی که جامعه بشری را تهدید می کند، فریاد اعتراض بشر جهان را پر کند، فرج آن حضرت هم، زودتر و کم هزینه تر محقق خواهد شد. منبع: انتظار عامیانه، انتظار عالمانه، انتظار عارفانه، صص ۱۱۸_۱۱۱ . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. آیت الله مجتبی تهرانی: امام حسین علیه السلام، خود را فدای بیداری و بصیرت امّت کرد. حضرت از مدّتها قبل، می خواست مردم را بیدار کند و جامعه ی اسلامی را از دست حکومت شیطانی بنی امیّه نجات دهد؛ امّا چه کند که افراد مقابلش، تحمیق شده بودند و متوجّه کردن آنها آسان نبود. حضرت می خواست معاویه را براندازد، امّا در موقعیّت حکومت پسرش، می توانست این قضیه را به خوبی برای مردم جا بیاندازد که اینها چه افراد جانی و فاسدی هستند و اصلاً به اسلام اعتقاد ندارند. آیا راهی جز برپا کردن صحنه ی کربلا برای بیدار کردن یک امّت تحمیق شده وجود دارد؟! برداشتی آزاد از سلوک عاشورایی: شرح خطبه ی منا، صص ۶۵ و ۷۰ . امام خامنه ای ( ۶۶/۳/۲ ): بصیرت یعنی آن روشنیِ دل. بصیرت معنایش آگاهی ها و هوشیاری های کتابی و روزنامه ای و رادیویی و علمی نیست. اشتباه نکنید... این جا میدانی نیست که علم و فضل و قدرت تحلیل سیاسی و سابقه ی کار سیاسی و این چیزها را بطلبد. این جا قدرت معنوی می طلبد. منبع: بصیرت و استقامت، بیانات امام خامنه ای، ص ۴۲ یا ۹ . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. آیت الله مجتبی تهرانی: کسانی هستند که حق را تشخیص داده و به آن گرویده اند امّا پایداری نکردند... این ها نتوانستند تا آخر با حق باشند. منشا این عدم پایداری مختلف است. این ها هم باید بدانند که باطل گِرهی از کارشان نمی گشاید. در جامعه ی ما افراد بسیاری هستند که چه بسا مخلصانه، وارد کاری می شوند، ولی وقتی به موانع برخورد می کنند، خطشان عوض می شود. منبع: سلوک عاشورایی: حقّ و باطل، ص ۲۲۸ . آیت الله مجتبی تهرانی: آن هایی که حق را انتخاب کردند و پایش هم ایستادند، اولیاء الله هستند. اهل باطل هم که اهل باطلند، وضعشان معلوم است؛ مشکل، این رنگ عوض کُن ها هستند؛ متلوّنین ( تغییر پذیرها )! این ها کار را خراب می کنند. اوّل در مسیر حقّند، بعد راه عوض می کنند و به سمت باطل می روند. منبع: سلوک عاشورایی: حقّ و باطل، ص ۲۳۲ . آیت الله مجتبی تهرانی: همان حقّی که تو برای عزیز شدنت زیر پا گذاشتی، ذلیلت خواهد کرد. همان باطلی که خیال می کردی ضررهای با حق بودن را ندارد و به آن ملتزم شدی، تو را از بین می برد... تو خیال کردی که با باطل به ریاست خواهی رسید و عزّت پیدا می کنی، ولی صبر کن و ببین آخرش چه می شود! منبع: سلوک عاشورایی: حقّ و باطل، ص ۲۳۵ . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. در هر جامعه ای که افراد و اشخاص معیار حقیقت قرار گرفتند، باید منتظر فتنه بود. جایی که بر اساس سوابق افراد و عملکرد گذشته ی آنان بخواهیم درباره ی وضعیت فعلی آنان داوری کنیم، ممکن است نتوانیم به حقیقت دست یابیم؛ زیرا شخصیت افراد در این مواقع راهزن اندیشه و فکر انسان می شود. تمرکز بر گذشته ی افراد و بزرگ نمایی پیشینه ی آنان مانع دیدن وضعیت فعلی و پیشبینی آینده ی آنان خواهد شد. منبع: موج فتنه، احمد حسین شریفی، ص ۵۵ . #احمدی_نژاد #محمود_احمدی_نژاد #حب_الدنيا #معصومیت_از_دست_رفته #دشمنی_با_ولایت #نفاق_احمدی_نژاد #فتنه_احمدی_نژاد #گمراه_کننده_طرفدارانش . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. آیت الله مجتبی تهرانی: این افراد چگونه می توانند توده ی مردم را با خود همراه کرده، از آنها استفاده ی ابزاری ببرند و به مطامع شیطانی و اجتماعی خود برسند. قضیه این است که این ها از جهل مردم نسبت به مصداق حق سوء استفاده می کنند... در زمان امام حسین علیه السلام وضع توده ی مردم همین گونه بود که نسبت به مفهوم حق، علم داشتند ولی نسبت به مصداق آن جاهل بودند... فقر فرهنگی که ما به آن بی شعوری می گوییم، جامعه را بدبخت می کند. از روایات هم به دست می آید که ضرر فقر فرهنگی برای جامعه، بیشتر از فقر اقتصادی است. چون فقر اقتصادی نهایتاً انسان را می کُشد ولی به آخرت کاری ندارد، امّا فقر فرهنگی یعنی اینکه نتوانی مصداق حق را از باطل تشخیص دهی؛ و این تو را به جهنّم می کشاند. منبع: سلوک عاشورایی: حقّ و باطل، صص ۲۷۱_۲۶۴ . امام خامنه ای ( ۸۰/۲/۱۲ ): بعضی کسان هستند که به خاطر نداشتن فهم سیاسی و تحلیل سیاسی، در جهنم می افتند. البته یک عدّه هم به خاطر اغراض شان به جهنم می افتند، اما بعضی افراد، غرض چندانی هم ندارند، ولی به خاطر نفهمیدن و نداشتن بصیرت، در جهنم واقع می شوند. منبع: بصیرت و استقامت، بیانات امام خامنه ای، ص ۴۱ . امام خامنه ای ( ۶۶/۳/۲ ): بصیرت یعنی آن روشنیِ دل. بصیرت معنایش آگاهی ها و هوشیاری های کتابی و روزنامه ای و رادیویی و علمی نیست. اشتباه نکنید... این جا میدانی نیست که علم و فضل و قدرت تحلیل سیاسی و سابقه ی کار سیاسی و این چیزها را بطلبد. این جا قدرت معنوی می طلبد. منبع: بصیرت و استقامت، بیانات امام خامنه ای، ص ۴۲ یا ۹ . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
ادمین: استاد علیرضا پناهیان معتقدند که کتب دینی مدارس، همانگونه اسلام را آموزش می دهند که بنی امیه آموزش می دادند. یعنی ایمان را آموزش می دهند ولی کفر را آموزش نمی دهند. به نظر ادمین، این کتب تحت مدیریت کسانی نوشته شده است که جام زهر را به امام خمینی (ره) نوشانده اند، همان کسانی که امروز امام خامنه ای را به انزوا برده اند. . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. استاد شهید مطهری: از نظر اسلام محدودیت کامیابیهای جنسی به محیط خانوادگی و همسران مشروع، از جنبه ی روانی به بهداشت روانی اجتماع کمک می کند، و از جنبه ی خانوادگی سبب تحکیم روابط افراد خانواده و برقراری صمیمیت کامل بین زوجین می گردد، و از جنبه ی اجتماعی موجب حفظ و استیفای نیروی کار و فعالیت اجتماع می گردد، و از نظر وضع زن در برابر مرد، سبب می گردد که ارزش زن در برابر مرد بالا رود. منبع: مسئله ی حجاب، ص ۷۶ . استاد شهید مطهری: اسلام می خواهد انواع التذاذهای جنسی، چه بصری و لمسی و چه نوع دیگر، به محیط خانوادگی و در کادر ازدواج قانونی اختصاص یابد، اجتماع منحصراً برای کار و فعالیت باشد، برخلاف سیستم غربی عصر حاضر که کار و فعالیت را با لذتجوییهای جنسی به هم می آمیزد اسلام می خواهد این دو محیط را کاملاً از یکدیگر تفکیک کند. منبع: مسئله ی حجاب، صص ۷۷_۷۶ . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
پیج من در اینستاگرام . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#لعنت_بر_فتنه_گران_لیبرال #فتنه_بنزین . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. استاد شهید مطهری: در اسلام اصلی است راجع به اصول دین که وجه امتیاز ما [ بر ] هر مذهب دیگری- مخصوصاً مسیحیت- همین است. اسلام می‌گوید اصول عقاید را جز از طریق تفکر و اجتهاد فکری نمی‌پذیرم. یعنی جنابعالی باید موحد باشی، خداشناس باشی؛ اما چرا خداشناس باشم، به چه دلیل؟ می‌گوید دلیلش را خودت باید بفهمی، این یک مسئله علمی است، یک مسئله فکری و عقلی است. همین طور که به یک دانش‌آموز می‌گویند این مسئله حساب را خودت باید بروی حل کنی، من حل کنم به دردت نمی‌خورد، آن وقت به دردت می‌خورد که این مسئله را خودت حل کنی، اسلام صریح می‌گوید: لا الهَ الا الله یک مسئله است، این مسئله را تو باید با فکر خودت حل کنی؛ این‌که من به لا الهَ الا الله اعتقاد داشته باشم و آن را درک کنم برای تو کافی نیست، خودت باید این مسئله را طرح کنی و خودت هم باید آن را حل کنی. رکن دوم اسلام چیست؟ مُحَمَّدٌ رَسولُ الله. اسلام می‌گوید این هم مسئله دیگری است که باز تو باید مثل یک دانش‌آموز حلش کنی، یعنی فکر کنی و آن را حل نمایی. معاد چطور؟ معاد را هم تو باید مثل یک مسئله حل کنی، باید فکر کنی، باید معتقد باشی؛ و همچنین سایر مسائل. گو این‌که حل کردن این دو مسئله (یعنی توحید و نبوت) به حل سایر مسائل کمک می‌کند؛ ولی به هر حال از نظر اسلام اصول عقاید، اجتهادی است نه تقلیدی، یعنی هرکسی با فکر خودش باید آن را حل کند. منبع: مجموعه آثار استاد شهید مطهری، ج ۲۴، ص ۳۷۲ . #اصول_دین_تحقیقی_است #تحقیق_و_شک_مقدس #دردهای_روحی_و_فکری . #تحقیق_درباره_وجود_خدا #لا_اله_الا_الله #محمد_رسول_الله . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. استاد شهید مطهری: [ انسان باید هم عارف باشد و هم فیلسوف. عرفا بخشی از حقیقت را درک می کنند و فلاسفه نیز بخشی را. عرفا بیش از اندازه عقل را تحقیر کرده اند. ] بو علی سینا، این حکیم بسیار بزرگِ... عقلی و خشک، با یک عارف بسیار مهم و بزرگ، یعنی ابوسعید ابوالخیر معاصر بوده است... نوشته اند این دو، سه شبانه روز با یکدیگر خلوت کردند و حرفهایشان را با یکدیگر می زدند و جز برای نماز جماعت بیرون نمی آمدند. بعد که از هم جدا شدند، از بوعلی پرسیدند: بوسعید را چگونه دیدی؟ گفت آنچه ما می دانیم او می بیند. از ابوسعید پرسیدند: بوعلی را چگونه دیدی؟ گفت: هر جا که ما رفتیم، این کور با عصای خودش دنبال ما آمد. منبع: انسان کامل، ص ۱۹۶ . #برتری_عقل_از_مشاهده_ی_چشم #عقل_خیانت_نمیکند . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
ادمین: شما چرا محرم گریه میکنی؟ بالاترین دلیلی گریه ی تو و من باید این باشد که چرا مانع حکومت جهانی امام حسین علیه السلام شدند؟ چرا نگذاشتند قدرت سیاسی به امام حسین علیه السلام برسد؟ چرا تمدن بین المللی اسلامی را قرنها به تاخیر انداختند؟ و چرا الان قدرت سیاسی جهان در دست صهیونیست است و نه امام زمان علیه السلام؟! من بخاطر اینها گریه میکنم. بخاطر اینکه زمینه ساز فرج و شهادت طلب شوم گریه میکنم. شما چرا گریه میکنید؟ . ؟ . 🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️ @zaminehsazan2 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
. امام خمینی (ره): [ در ۲۵۰۰ سال فرهنگ غلط رژیم طاغوتی، و پنجاه و چند سال رژیمی که ما ادراک کردیم، ] آنچنان تبلیغ کرده بودند که اوایلی که من _ همان سال اول و دوم _ آمدم به قم، در قم وضع جوری بود که یکی از روحانیون که رئیس بود، مورد طعن مردم بود، می‌گفتند: در منزلش روزنامه پیدا می‌شود! روزنامه پیدا شدن در منزل یک روحانی را نقصش می‌دانستند. فلان آخوند " سیاسی " است! طعن می‌زدند به اینکه فلان آخوند " سیاسی " است. جدا می‌کردند روحانیون را، محدودشان می‌کردند به همان مسائل شخصی؛ و از مسائل اجتماعی و مسائل سیاسی همچو ( این طور ) جدا می‌کردند، و تبلیغات همچو بود که یک آخوندی اگر چنانچه می‌خواست در این امور دخالت کند می‌ترسید از مردم؛ مطعون می‌شد ( مورد طعن و لعن قرار گرفته می‌شد )؛ کنار گذاشته می‌شد، اینطور درست کرده بودند. منبع: صحیفه امام، ج ۹، ص ۲۴۳ . _________________________ . امام خمینی (ره): در مدرسه ی فیضیه فرزند خردسالم، مرحوم مصطفی از کوزه ای آب نوشید، کوزه را آب کشیدند، چرا که من فلسفه می‌گفتم. تردیدی ندارم اگر همین روند ادامه می‌یافت، وضع روحانیت و حوزه ها، وضع [ جمود فکری ] کلیساهای قرون وسطی می‌شد. منبع: صحیفه امام، ج ۲۱، ص ۲۷۹
. امام خمینی (ره): از بعد از هجرت رسول اکرم و در طول زمان غیبت امام _ سلام الله علیه _ تا حالا، آن که حفظ کرده است اسلام را و حفظ کرده است ملت اسلامی را این طبقه‌ی روحانیون بوده‌اند. شماها بودید که مردم را حفظ کردید و اسلام را به مردم معرفی کردید و ملت اسلام را روشن کردید؛ و آن کسی که با شماها دشمنی داشته باشد، او با اسلام دشمنی دارد. آنهایی که مخالفت با شماها می‌کنند، اولاً با اسلام مخالف اند؛ و چون شما را خادم اسلام می‌دانند، با شما مخالف اند. منبع: صحیفه امام، ج ۹، ص ۴۷۴
. امام خمینی (ره): حالا آقایان آمده‌اند با قلمهایشان و با قدمهایشان و با کلماتشان از این روحانیت انتقاد می‌کنند. من نمی‌خواهم بگویم سرتاسر، هر که عمامه دارد کذاست، نایب الامام است، نیست، همچو حرفی نیست. لکن آنها که می‌شکنند، بدها را نمی‌شکنند؛ اینها با خوبها بدند، با بدها خوبند! منبع: صحیفه امام، ج ۹، ص ۵۳۸
. 🔴 استاد شهید مطهری: نبودن حریم میان زن و مرد و آزادی معاشرتهای بی‌بند و بار، هیجانها و التهابهای جنسی را فزونی می‌بخشد و تقاضای س.ک.س را به صورت یک عطش روحی و یک خواست اشباع نشدنی درمی‌آورد. غریزه‌ی جنسی غریزه‌ای نیرومند، عمیق و « دریا صفت » است، هرچه بیشتر اطاعت شود سرکش‌تر می‌گردد، همچون آتش که هر چه به آن بیشتر خوراک بدهند شعله‌ورتر می‌شود. منبع: مسئله‌ی حجاب، ص ۷۷ 🔴🔴 استاد شهید مطهری: فلسفه‌ی پوشش و منع کامیابی جنسی از غیر همسر مشروع، از نظر اجتماعِ خانوادگی این است که همسر قانونی شخص، از لحاظ روانی عامل خوشبخت کردن او به شمار برود؛ در حالی که در سیستم آزادی کامیابی، همسر قانونی از لحاظ روانی، یک نفر رقیب و مزاحم و زندانبان به شمار می‌رود و در نتیجه کانون خانوادگی بر اساس دشمنی و نفرت پایه گذاری می‌شود. منبع: مسئله‌ی حجاب، ص ۸۱ 🔴🔴🔴 استاد شهید مطهری: آیا اگر مردی در خیابان و بازار و اداره و کارخانه و غیره با قیافه‌های محرّک و مهیّج زنان آرایش کرده دائماً مواجه باشد بهتر سرگرم کار و فعالیت می‌شود یا در محیطی که با چنین مناظری روبرو نشود؟ اگر باور ندارید، از کسانی که در این محیطها کار می‌کنند بپرسید. هر موسسه یا شرکت یا اداره‌ای که سخت مایل است کارها به خوبی جریان یابد از این نوع آمیزشها جلوگیری می‌کند. اگر باور ندارید تحقیق کنید. منبع: مسئله‌ی حجاب، ص ۸۵ . استاد شهید مطهری: آیا اگر پسر و دختری در محیط جداگانه‌ای تحصیل کنند و فرضاً در یک محیط درس می‌خوانند دختران بدن خود را بپوشانند و هیچ گونه آرایشی نداشته باشند بهتر درس می‌خوانند و فکر می‌کنند و به سخن استاد گوش می‌کنند یا وقتی که کنار هر پسری یک دختر آرایش کرده با دامن کوتاه تا یک وجب بالای زانو نشسته باشد؟ منبع: مسئله‌ی حجاب، صص ۸۵_۸۴ 🔴🔴🔴🔴 استاد شهید مطهری: وقتی زن، پوشیده و سنگین از خانه بیرون رود و جانب عفاف و پاکدامنی را رعایت کند افراد فاسد و مزاحم جرئت نمی‌کنند متعرض آنها شوند... جوانان ولگرد همیشه متعرض زنان جلف و سبک و لخت و عریان می‌گردند. وقتی که به آنها اعتراض می‌شود که چرا مزاحم می‌شوی، می‌گویند اگر دلش این چیزها را نخواهد با این وضع بیرون نمی‌آید. منبع: مسئله‌ی حجاب، ص ۱۶۲ .