تحفه شام
فضای عمومی سوریه(۱)
شاید بتوان کشور سوریه را از جهت فرهنگی و سبک زندگی جزو مدرنترین کشورهای عربی محسوب نمود. اگرچه فرهنگ و دین اکثریت مطلق مردم سوریه اسلام و ظرفیتهای تاریخی- مذهبی آن بسیار زیاد است، اما دقت در زیرساختهای شهرسازی و معماری و حتی قبرسازی آنان نشان میدهد هنوز از دو اندیشه رومی و سوسیالیستی عبور نکردهاند. معماری با سنگ بهسبک ستونها و بناهای مسیحی روم باستان و واتیکان کاملاً در طراحی شهرسازی مشهود است و حتی سنگ قبور نیز به سبک مسیحیان تعبیه میشود. فرهنگ شهرسازی نیز با تمرکز بر آپارتماننشینی و دور از فرهنگ ویلایی و برجسازی، نشان از اندیشه سوسیالیستی است که بعد از جنگ سرد همچون شبح بر شئونات این کشور سایه انداخته بود. البته نمادهای ناسیونالیسم عرب و وحدت عربی نیز بعضاً مشهود است. سبک پوشش مردم سوریه برخلاف عراق یا عربستان یا کشورهای حاشیه خلیج فارس که تلفیقی از سنت و مدرنیزم است همانند ایران و ترکیه متأثر از غرب است.
نظام سیاسی سوریه لائیک است، اما مساجد آن عموماً آباد و کلیساها پررونق و آزاد و محل رجوع مردم هستند. آثار جنگ به صورت عمومی و در نگاه اول خیلی قابل لمس نیست. نمادها و آثاری از کشتهشدگان یا شهدای جنگ در فضای عمومی شهرها یافت نمیشود. اما دقت در درآمد کارکنان دولت و اساتید دانشگاه نشان میدهد جنگ باعث ایجاد محدودیت در منابع و پرداختها شده است. هنوز بازسازی سوریه کلید جدی نخورده است، اما دولت تلاش میکند جوهره امنیتی فضا را به سمت عادی شدن سوق دهد و زندگی عای را رونق دهد. مؤلفههای مهمی همچون اقتدار ساختار سیاسی و تکحزبی، حفظ زیرساختهای ارتش، رونق کشاورزی، تنوع غذایی و پوشش لباس با آخرین مدلهای روز در شهرهای بزرگ سوریه نشان از استحکام حکومت و استمرار حیات اجتماعی است. عمده خودروهای سواری از کره جنوبی در اولویت اول و ژاپن و تاحدودی غرب در اولویت دوم و سوم وارد میشوند و خودروهای کرایهای معمولاً پراید یا سمند ایرانی است. سوریه دارای آب و هوای معتدل مدیترانهای و چهارفصل است و نواحی پرجمعیت غربی آن (شبیه ایران) مشکل آب ندارند.
برخلاف انگاره غربیها یا روشنفکران ایرانی که حاکمیت سیاسی سوریه را حاکمیت اقلیت بر اکثریت میدانند، ذهنیت مردم سوریه چنین نیست و شاید علت آن نبود نمادهای دینی و ایدئولوژیک در حکومت باشد. مردم از بشار اسد تصویر یک رهبر مذهبی ندارند، اما او را روشنفکر، تحصیلکرده و ملیگرا میشناسند. ظهور تکفیریها به بازسازی سرمایه اجتماعی جریان حاکم در سوریه کمک کرده است. بهتعبیر بهتر غیریتی به نام تکفیر باعث ارزشگذاری مجدد مردم بر جریان حاکم شده است و قدردان آن هستند که آزادیهای مذهبی و فردی را محدود نمیکند. به جز تصاویر بشار اسد و برادرش و بعضاً پدر، تصویر دیگری در خیابانها یا ورودیهای شهرها و اماکن عمومی و دولتی یافت نمیشود. تصاویر اسد بسیار پرحجم و با تنوع زیاد یافت میشود
✍️ عبدالله گنجي
🌺🌿كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 نادر طالب زاده:
از دوماه پیش صحبت درباره لوایح FATF در صداسیما ممنوع است!
🌿🌺كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
تحفه شام (۲)
سرزمین درختهای خمیده به سوی شرق!(کشاورزی)
سرزمین شام از بهترین سرزمینهای کشاورزی جهان است. آب و هوای معتدل مدیترانهای نعمتی است که خداوند به مردم سوریه عطا کرده است. در سال دوبار برداشت محصول دارند و فاقد سرما و گرمای شدید هستند و رطوبت هوای مدیترانهای کاشت برخی محصولات را تسهیل کرده است.
دولت نیز بهصورت ویژه در این حوزه سرمایهگذاری کرده است. در اطراف حلب کانالهای مکانیزه آبرسانی با ارتفاع ۱۰، ۲۰ سانتیمتر از زمین (برخلاف ایران که روی زمین تعبیه میشود) دهها کیلومتر امتداد دارد. در ایران آب در جایی وجود دارد که کوههای بلندتری باشد. معمولاً شهرهای زیبا و پرجمعیت ایران در کنار یک کوه بنا شدهاند و آن کوه ذخیره برف و نگهدارنده ابرهاست. اما سوریه اینگونه نیست. از جنوب سوریه در درعا تا شمال سوریه در حلب که حدود ۵۰۰ کیلومتر است، رشته کوه یا قله مرتفع وجود ندارد. اما بارندگی مدیترانهای به صورتی است که در طول سال زمین زنده و سرسبز است. مزیت نسبی کشاورزی سوریه، زیتون، گندم، پنبه و دامپروری است. بهصورتی که این سه محصول بخش قابل توجهی از درآمد ارزی کشور را به خود اختصاص داده است. در دشتهای وسیع سوریه مزارع وسیع و زیبای زیتون چشمنوازی میکند و مرکبات نیز در جایجای کشور کاشته میشود. ساختار جغرافیایی سوریه شبیه ایران است. غرب و شمال و شمال غرب آن پرآب و پرجمعیت است و سمت شرقی و جنوب شرقی آن حالت کویری دارد. تمرکز جمعیت در غرب کشور در همسایگی لبنان یا دریای مدیترانه است. سوریه تقریباً واردات میوه ندارد و محصول اولیه صنعت نساجی در درون کشور تأمین میشود. شاید بتوان گفت: در میان صنعت، منابع زیرزمینی و کشاورزی، مورد اخیر حرف اول را در سوریه میزند. بهرغم آن دشتهای وسیعی نیز وجود دارد که زیر کشت نمیروند، اما دارای آبوهوای مستعد و مناسب هستند. در نزدیکی شهر حمص (سومین شهر بزرگ سوریه) همه درختان به سمت شرق خوابیدهاند و بهصورت عمودی رشد نکردهاند که علت آن را بادهایی میدانند که از کوههای القصیر لبنان و از میان دو کوه جبل عامل و جبل علویون به این دشت وارد میشوند و به علت هوای توأم با رطوبت فشار سنگینی را به درختان وارد میکنند و در عین حال مورب بودن همه درختان زیبایی مثالزدنی را بر دشت مذکور حاکم کرده است. جنگ خصوصاً به مناطق کشاورزی اطراف شهرهای بزرگ آسیب رسانده است، اما هرقدر به سمت روستاها میروید، رونق کشاورزی ملموستر است. درمجموع میتوان گفت: آورده کشاورزی سوریه فراتر از نیاز ملت آن است و ظرفیت خوبی است که میتواند نقش نفت در ایران را به عهده بگیرد. با این تفاوت که کشاورزی آنان محصول تلاش است و نفت ما محصول عدم تلاش و نوعی آمادهخوری است. گوشت و خصوصاً مرغ از مصارف جدی مردم است، اما دامپروری سوریه بهصورتی است که هر دو را تأمین میکند. بر خلاف ایرانیان، برنج جایگاهی در سبد غذایی مردم سوریه ندارد، اما تنوع غذایی آنان از ایرانیان بیشتر و شبیه به استانهای گیلان و مازندران است.
✍️ عبدالله گنجي
🌺🌿كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
image_2018_12_29-9_54_16_163_s2h.png
208.4K
🔻صحبت کردن از حصر یا رفع حصر در سالگرد عاشورای ۸۸ یا سالگرد ۹ دی یک اشتباه است که فتنهگران راه انداختهاند تا با قراردادن سران خود در موضع مظلومیت و نظام در موضع ظالم، ۸ ماه اغتشاش و ایجاد ناامنی را توجیه کنند. در حالی که نظام حتی پس از عاشورا هیچ برخوردی با سران فتنه نکرد. برخورد تامینی حصر مربوط به یک سال و دو ماه بعد و به دنبال آشوب ۲۵ بهمن ۸۹ بود که در آن فتنهگران سبز، باز اغتشاش و ناامنی به راه انداختند و البته جمهوری اسلامی را همپای حکومتهای دیکتاتوری منطقه دانستند و با شعارهایی همچون "مبارک، بن علی، نوبت سید علی" خواستار سرنگونی حکومت ولایت فقیه شدند. در واقع پس از آغاز پروژهی جنگ داخلی در ایران، همچون تونس و سوریه و ... برای تامین امنیت کشور سران فتنه با تصمیم شورای عالی امنیت ملی حصر شدند. وگرنه با پایان آشوبهای ۸۸ در ۹ دی ماه هیچ برخوردی با موسوی و کروبی نشد.
كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
بشری
تحفه شام (۲) سرزمین درختهای خمیده به سوی شرق!(کشاورزی) سرزمین شام از بهترین سرزمینهای کشاورزی جه
تحفه شام (۳)
دزدی همسایه از صنایع سوریه!
سوریه فاقد صنایع مادر است، اما همانند بقیه کشورهای جهان سوم تلاش کرده است به حوزه صنعتی نیز توجه کند. بزرگترین شهرک صنعتی سوریه «شهرک شیخ نجار» در حاشیه شهر حلب است. عمدهترین بخشهای صنعتی سوریه عبارتند از: ۱-صنایع نساجی؛ سوریه در محصول پنبه، هم خودکفاست، هم جزو صادرکنندگان آن است، بنابراین نساجی از صنایع مهم سوریه است. بخشی از کارخانجات نساجی سوریه در حاشیه حلب به اشغال معارضین درآمده است، اما پس از آزادسازی از کارخانهها خبری نیست. در تحلیل مسئله گفته میشود سوریه در نساجی رقیب جدی ترکیه بود که پس از جنگ احتمالاً تجهیزات کارخانجات به ترکیه منتقل شده باشد.
۲- از نکات جالب و افتخارآمیز صنعت سوریه، پوشاک است. ۸۰ درصد پوشاک مردم سوریه تولید داخلی است و این برای یک کشور جهان سوم در دنیای مدرن آورده مهمی است.
۳- روغن زیتون و مشتقات آن نیز از صنایع مهم سوریه است. این کشور صادرکننده زیتون و روغن زیتون و دیگر مشتقات آن است. علاوه بر آن روغن زیتون در سبد غذایی مردم سوریه سهم مهمی دارد.
سوریه فاقد کارخانه کامل خودروسازی است، اما برخلاف ایران تعرفه واردات خودرو بسیار پایین است. همانند کشور عراق خودروهای هیوندا و کیای کرهجنوبی و انواع و اقسام آن در سوریه حرف اول را میزنند. تویوتا نیز نقش مهمی در بازار سوریه دارد، اما خودروهای غربی حجم کمتری از بازار خودرو را در اختیار دارند. دو خودروی ایرانی سمند و پراید محور خودروهای عمومی (اجره) سوریه هستند و به عنوان تاکسی شهری مورد استفاده قرار میگیرند. البته سمند و پراید شخصی نیز وجود دارد و به صورت بسیار محدود انواع پژوی ایرانی نیز در خیابانها دیده میشود.
از جمله محصولات دیگر ایرانی که مورد استقبال سوریها قرار دارد، تراکتور ایرانی است، اما به دلایلی که برای نگارنده روشن نشد، این تولید صنعتی اساسی و ارزآور در حال حاضر به سوریه ارسال نمیشود.
صنعت نفت و گاز سوریه در منطقه فرات است که قبلاً در کنترل داعش بود و اکنون در کنترل کردهای تحت حمایت امریکاست. دولت سوریه بخشی از نیاز نفت خود را قبلاً از داعش میخرید و اکنون از کردهای حاکم بر رقه میخرد! حدود ۷۰ کیلومتری حلب (از جاده سفیره) یک سهراهی وجود دارد که محل تجمع تانکرهای سوخت است. کردها نفت را از رقه به این نقطه میآورند و به دولت میفروشند! شهرهای بزرگ سوریه همچون دمشق و حلب فاقد گازکشی هستند و کپسول گاز همچنان رونق دارد. صنایع بستهبندی نیز در سوریه مورد توجه قرار گرفته است که عملاً در مشتقات زیتون، خشکبار، حلواارده و انواع مواد غذایی متمرکز است.
✍ عبدالله گنجی
كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
🔴 تحریک دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد علیه مدیریت جدید دانشگاه آزاد توسط اصلاحطلبان و جریان فتنه با شعار ولایتی استعفا....گمانه زنی ها در مورد احتمال خرابکاری و ایجاد نقص فنی عمدی در اتوبوس حادثه دیده را تقویت کرده است.
بودجه های دانشگاه آزاد و ساختار آن حدود سه دهه پشتیبان مالی و سیاسی جریان غربگرا بوده است که با مدیریت جدید این سفره رنگین از چنگ آنها خارج شده است .
كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
بشری
تحفه شام (۳) دزدی همسایه از صنایع سوریه! سوریه فاقد صنایع مادر است، اما همانند بقیه کشورهای جهان س
تحفه شام (۴)
مدفن پیامبران و اولیای خدا(فرهنگی-مذهبی)
سوریه از سرزمینهای مهم پیدایش و استقرار تمدن روم باستان و مسیحیت است. به همین دلیل نمادها و اماکن هر دو تمدن اسلام و روم و مسیحیت در جایجای این کشور قابل مشاهده است؛ از شهر باستانی تدمر تا قلعه حلب و شهر مسیحینشین «معلولا» گرفته تا دهها مرکز و کلیسای دیگر. اما آنچه قابل توجه بیشتر است، تبدیل دیر و کلیساها به مسجد در زمان امویان است. از جمله، مسجد اموی حلب و دمشق قبل از اسلام کلیسا بودهاند، به همین دلیل زکریا و یحیی نبی در درون آنان مدفون هستند. در شهر حلب دیر مسیحیان به دلیل استقرار موقت سر مقدس امام حسین (ع) امروز مرکز شیعیان حلب است. اما آثار فرهنگی به جای مانده از صدر اسلام، خصوصاً مقابر مورد عنایت شیعیان در سوریه زیاد است. در نگاه اول بسیاری از شخصیتهای مدفون در سوریه را مدفون در مدینه یا عراق فرض میکنیم، اما با مشاهده قبرستان «بابالصغیر» متوجه خواهیم شد که حتی دو تن از همسران پیامبر اسلام (ص) نیز در دمشق دفن شدهاند. سکینه (س) دختر امام حسین وامکلثوم دختر امام علی (ع) در کنار هم در این قبرستان مدفون هستند. یکی از دختران مسلمبن عقیل و اسما بنت عمیس همسر جعفربن ابی طالب، دختر امام حسن (ع) و عبداللهبن جعفر، همسر حضرت زینب (س) نیز در این مکان مدفون هستند. علاوه بر آن بلال حبشی مؤذن پیامبر اسلام، فضه خادم حضرت زهرا (س) و عبدالله فرزند امام سجاد و عبداللهبن امام صادق (ع) نیز در باب الصغیر هستند. سرهای ۱۶ تن از شهدای کربلا که با نام ذکر شدهاند نیز در حاشیه این قبرستان مدفون است. علاوه بر مرقد زینب و رقیه (س) مقبره برخی از شخصیتهای اسلام همچون صلاحالدین ایوبی نیز در کنار مسجد بزرگ اموی دمشق است. در شهر حلب مقبرهای متعلق به محسنبنالحسین وجود دارد که طبق روایت در سفر اسرا از کوفه به شام در مسیر در شکم مادر، درگذشته و در حلب دفن شده است. در شهر درعا در جنوب سوریه نیز سکینه بنت علی (ع) دفن است که مرقد ایشان توسط تکفیریها منهدم شده است. در شهر حلب دو نفر ایرانی مربوط به قرن هفتم و قبل از آن نیز دفن هستند. شیخ شهاب الدین سهروردی فیلسوف بزرگ اسلامی (زنجانی) و عمادالدین نسیمی از شعرای ایرانی (آذربایجانی) در شهر حلب مدفون هستند. زینبیه سوریه که حدود ۲۰ کیلومتری دمشق قرار دارد مأمن و مأوای شیعیان آن کشور است شهر زینبیه نسبت به دمشق فقیرنشین است، اما نمازجمعه و مراسمات اصلی شیعیان در این مکان برگزار میشود. مساجد سوریه معمولاً آباد و پررنق است. کلیساها نیز به همین صورت سرزنده و محل رجوع مسیحیان است.
سوریه میتواند یکی از مراکز مهم گردشگری جهان باشد که اکنون به دلیل جنگ و ناامنی فروکش کرده است. اما در دراز مدت جذابیتهای
مسیحی – اسلام در این کشور برای رونق این صنعت بسیار مهم است. زیست مسلمانان سنی، علوی، اثنی عشری، دروزی و مسیحی در این کشور بدون تنش است و همدیگر را به رسمیت میشناسد.
در قبرستان بابالصغیر سوریه دو تن از خلفای اموی نیز مدفون هستند و مقبرهای نیز به نام بنیانگذار سلسله اموی در وسط قبرستان قرار دارد که احتمالاً همان معاویه بن ابوسفیان است.
بازار قدیمی دمشق (بازار حمیدیه) که در حاشیه مسجد اموی است نیز از معماری رومی برخوردار است و بافت قبل از اسلام آن تقریباً حفظ شده است. البته اماکن مذهبی – تاریخی سوریه منحصر در دمشق و حلب نیست و تقریباً در همه نقاط این کشور قابل مشاهده است.
شهر معلولا در شمال غرب دمشق از شهرهای خاص مسیحیان است که مدتی در اشغال تکفیریها بوده و تا حدودی تخریب شده است. این شهر دارای کلیساها و صومعههایی است که از زیارتگاههای خاص مسیحیان است. معلولا از جهت جغرافیایی نیز بسیار زیبا و دیدنی است.
در حال حاضر حرم زینب (س) کانون تردد رزمندگان حاضر در سوریه خصوصاً ایرانیها، فاطمیون، زینبیون و حزبالله است. کانون معنویت و ادعیه آنان زینبیه است و از آنجا به خطوط مقدم جبهه (فعلاً آتشبس) اعزام میشوند. مقبره حضرت رقیه در حاشیه مسجد اموی است که نشان میدهد با حضور اسرا در مسجد مذکور همخوانی و سنخیت دارد. اما دور بودن حرم حضرت زینب از مرکز شهر دمشق نشان میدهد که سالهای بعد مجدداً به این شهر مهاجرت کردهاند.
✍ عبدالله گنجی
🌿🌺كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
بشری
تحفه شام (۴) مدفن پیامبران و اولیای خدا(فرهنگی-مذهبی) سوریه از سرزمینهای مهم پیدایش و استقرار تمد
تحفه شام (۵)
90 درصد دانشجویان با حجاب کامل
(دانشگاه و آموزش عالی)
آموزش عالی در سوریه از جهت ساختاری در قالب یک وزارتخانه اداره میشود. تحصیلات عالی در سوریه تا شروع جنگ اخیر کلاً رایگان بوده است، اما اکنون همانند ایران دانشجوی شبانه جذب میکنند. بهرغم وجود ۱۴ استان در سوریه، آموزش عالی آن به صورت چهار قطب مهم اداره میشود. شهرهای حلب، دمشق، حمص و دیرالزور به عنوان قطبهای اصلی دانشگاهی هستند و برخی دانشکدههای آنان در شهرهای دیگر استقرار یافتهاند. برای مثال چهار دانشکده از دانشگاه حلب در شهر ادلب مستقر هستند که اکنون در اشغال معارضین و تکفیریها است. دانشگاه حلب با قدمت ۶۰ سال (۱۹۵۸) بزرگترین دانشگاه این کشور است که از ۱۹ دانشکده و دو پژوهشگاه تشکیل شده است. هیئت علمی این دانشگاه بیش از ۶۰۰ نفر است و در اکثر رشتههای کارشناسی، مقطع ارشد و دکتری نیز وجود دارد. برخلاف ایران دانشکدههای پزشکی و پیراپزشکی نیز با دانشگاههای سراسری در یک وزارتخانه اداره میشوند. در دوران جنگ معارضین مسلح که بخش قدیمی شهر حلب را اشغال کرده بودند تا ۷۰۰ متری دانشگاه پیش آمدند، اما دانشگاه تعطیل نشده است. بعضی دانشجویان بر اثر اصابت خمپاره در محوطه دانشگاه کشته شدند، اما بازهم دانشگاه تعطیل نشده و در جنگ نیز کمک کار بوده است. دانشگاه حلب ظرفیت خوابگاهی ۴۰ هزار نفر را دارد که بخشی از خانوادههای جنگزده نیز در آنان مستقر شدهاند. با شروع جنگ و کاهش منابع، جذب دانشجوی شبانه نیز در سوریه قدرالسهم مهمی پیدا کرده است. ورودی دانشگاه به این صورت است که سال دوازدهم همه دانشآموزان در آزمون شرکت میکنند و متناسب با امتیاز کسب شده از پزشکی به پایین توزیع میشوند و کسانی که حداقل امتیاز را نمیآورند، در قالب رشتههای کاردانی به رشتههای کار و دانش میروند. زبان فارسی در دانشگاه حلب دارای گروه آموزشی است و مدیر گروه آن استاد خانمی است که مدرک ارشد و دکتری خود را از دانشگاه تربیت مدرس تهران اخذ کرده است و اکثر مناطق ایران را نیز به عنوان تفریح رفته است و خاطرات خوشی از ایران و ایرانیان داشت.
تشکل دانشجویی در دانشگاههای سوریه وجود ندارد و دانشجویان در قالب تشکل فعالیت خاصی انجام نمیدهند و اصولاً دانشجویانی که رایگان تحصیل میکنند فعالیت سیاسی علیه حاکمیت را بیمعنا و نقض غرض میدانند، اما بعد از ظهور تکفیریها در سوریه، دانشجویان با هماهنگی مدیریت دانشگاه و با لباس نظامی به صورت چرخشی در ورودی دانشگاه نگهبانی میدهند و غیر دانشجویان را کنترل میکنند. ریاست دانشگاه حلب از دو دانشگاه ایران انتقاد داشت که تفاهمنامه امضا کردهاند، اما بهکلی پیگیری نشده است.
رشتههای غیر علوم انسانی در سوریه پرطرفدارتر و فراوانتر هستند. از دو پژوهشگاه دانشگاه حلب یکی خاص باستانشناسی و دیگری خاص زبانهای خارجی است. اکثر زبانهای مطرح دنیا در دانشگاه تدریس میشود (بهجز زبانهای شرق آسیا).
کلاسهای درس مختلط است، اما بیش از ۹۰ درصد دانشجویان دختر محجبه هستند. بدحجاب در دانشگاهها و حتی شهرهای سوریه دیده نمیشود یا حجاب کامل دارند یا بیحجاب هستند.
کاربردی بودن علوم و رفع نیازهای جامعه از طریق دانشگاه، راهبرد مدیریت آموزش عالی سوریه است. مدرکگرایی به عنوان یک فرهنگ، کمرنگتر از ایران است و توجه به رشتههای کاردانی فنی و کارودانش نیز بههمین دلیل صورت میگیرد. دانشجویانی که با عنوان بورسیه دولت به خارج اعزام میشوند، بازمیگردند و این نیز از محاسن آموزش عالی سوریه است. اکثر اساتید دانشگاه - که حتماً مانند ایران روشنفکران جامعه محسوب میشوند - با حکومت همراه هستند و جریان تکفیری نیز به این همسویی کمک کرده است. از دو نفر از آنان درباره تعدد عکسهای رئیسجمهورشان در محیط دانشگاه سؤال کردم که این حجم از تصاویر تکراری زدگی ایجاد نمیکند؟ پاسخ آنان منفی بود و آن را لازم میدانستند. به نظر میرسد ظرفیتهای خوبی برای تبادل با دانشگاههای ایران وجود دارد، اما جنگ فعلی و شاید انگاره غربگرای آموزش عالی ما احساس نیاز نمیکند و دانشگاههای جهان سوم برایمان جذابیتی ندارد.
عبدالله گنجی
🌿🌺كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
بشری
تحفه شام (۵) 90 درصد دانشجویان با حجاب کامل (دانشگاه و آموزش عالی) آموزش عالی در سوریه از جهت ساخت
تحفه شام (۶)
تولد یک نیروی بزرگ چند ملیتی پشت مرزهای اسرائیل(جنگ و امنیت)
جنگ به جز در دو استان لاذقیه و طرطوس در همهجای سوریه لمس شده است و شهرهای بزرگ سوریه همچون دمشق، حلب، حمص، دیرالزور، حماه، ادلب و رقه درگیر جنگ بودهاند. در بین مراکز استانها، دیرالزور به صورت کامل در تصرف تکفیریها بود که اکنون توسط دولت آزاد گردیده است. رقه نیز پایتخت داعش بود که اکنون در اختیارکردهای مورد حمایت امریکاست و ادلب تنها استانی است که با دو ونیم میلیون جمعیت مرکز تجمع همه گروههای معارض تکفیری و غیرتکفیری است.
جنگ تأثیرات روانی- اقتصادی خود را برجای گذاشته و شاید بازسازی سوریه بدون حمایت نهادهای بینالمللی و جهانی ۲۰ سال طول بکشد. اکنون علاوهبر استان ادلب در مناطق بیابانی شرق سوریه (همجوار با عراق) داعش حضور دارد و امریکاییها نیز پایگاهی را درمنطقه «تنف» در شرق سوریه دایر نمودهاند. در بقیه کشور معارضین استقرار جغرافیایی و سرزمینی ندارند، اما ممکن است در اشکال انتخاری، کمین و عملیات چریکی خودنمایی کنند. پایتخت پس از تخلیه دوما و غوطه شرقی در امنیت است و اگر بمبگذاری کور انجام نشود مشکل دیگری ندارد. حجم سیطرهها و ایستهای بازرسی امنیتی در ورودیهای دمشق مشهود است. اماکن مذهبی شیعیان همچون منطقه زینبیه دمشق با ضریب امنیتی بالاتری حفاظت میشود. حجم ایست و بازرسیهای درونشهری و برونشهری بسیار زیاد است و این نکته را به ذهن متبادر میکند که ناامنی چه هزینه هنگفتی را میبلعد و امنیت چه نعمت بینظیری است که باید قدردان آن بود.
دولت تلاش نموده است در مناطق آزاد شده تردد مردم تسهیل و عادی شود. به طور مثال جاده اصلی دمشق به غرب و شمال سوریه از مسیر غوطه شرقی که آخرین نقطه حضور معارضین در حومه دمشق بود، پس از آزادسازی بهسرعت آسفالت و بزرگراه مذکور اکنون محل عبور و مرور مردم است. جاده عبوری از غوطه شرقی اهمیتی همانند بزرگراه تهران-قم دارد. یعنی استانهای حلب، ادلب، حماه، حمص، لاذقیه و طرطوس از این جاده به دمشق وصل میشوند. به دلیل اینکه جاده دمشق- حلب در نقاطی (ادلب) به محل استقرار تکفیریها و معارضین نزدیک میشود، اکنون از جادههای فرعی و با فاصله، تردد صورت میگیرد. فرودگاه حلب قابل استفاده و بینالمللی است و فرودگاه دمشق در حالت بازگشت به قبل از جنگ است. علاوه بر پروازهای ایران، پروازها به لبنان، بحرین، کویت و دیگر مناطق نیز انجام میشود. اما ملاحظاتی امنیتی حین نشست و برخاست هواپیماها همچنان برقرار است. جبهه ادلب و تنف درحال حاضر آتشبس است و منتظر عملیاتی شدن تصمیمات سیاسی هستند. اگر مسلحین حاضر در ادلب به نوار مرزی ترکیه و سوریه منتقل شوند و ادلب آزاد شود، تقریباً مسئله جنگ در سوریه تمام شده محسوب میشود. بهرغم هفت سال جنگ در یک کشور نسبتاً ضعیف (از نظر بنیه اقتصادی) و تجزیه بخشی از ارتش (جیشالحر)، همچنان زیرساختهای ارتش سوریه مستحکم است و خط حائل در ادلب را دراختیار دارد.
جنگ اخیر، بسیج مردمی سوریه استعداد ۶۰ هزار نیروی ورزیده و آموزشدیده را متولد کرده است و همچنان از حفظ و انسجام برخوردار است. یگانهای ویژه ارتش با فرماندهی برادر بشار اسد نیز از آمادگی و انسجام قابل قبولی برخوردار هستند و استخوانبندی ارتش برای جنگهای احتمالی بعدی نیز آماده است.
صهیونیستها که با تولد گروههای تکفیری منتظر پایان حزبالله، ایران و سوریه بودند اکنون که جنگ سوریه روبه پایان است از دهها هزار نیروی ورزیده و آماده چندملیتی در سوریه وحشت زدهاند که نهتنها اهداف محقق نشده که هزاران رزمنده از جهان اسلام در کنار مرزهای اسرائیل خیمه زدهاند؛ لذا هر ازگاهی بر خلاف همه قوانین بینالمللی محلهایی را در خاک سوریه هدف قرار میدهد و شورای امنیت سازمان ملل هیچگونه واکنشی به آن نشان نمیدهد. اما ایران که با مجوز دولت سوریه در آنجا حاضر است، از سوی ائتلاف غربی-عربی متهم به دخالت در امور دیگر کشورمان میشود.
✍️ عبدالله گنجي
🌺🌿كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
بشری
تحفه شام (۶) تولد یک نیروی بزرگ چند ملیتی پشت مرزهای اسرائیل(جنگ و امنیت) جنگ به جز در دو استان
تحفه شام (قسمت آخر)
ایران در سوریه پیوست فرهنگی ندارد
(نقش ایران در سوریه)
ایران در راهبرد دفاعی خود خاورمیانه اسلامی را عاری از غرب و دشمنان اسلام تعریف کرده است و برای حذف و اخراج قدرتهای غربی و خصوصاً امریکا از جغرافیای مسلمانان از هیچ تلاش مؤثری صرفنظر نکرده است.
بدون تردید سقوط سوریه با طراحی غرب و صهیونیستها و با ایدئولوژی تکفیر ضربات زیادی را به راهبردهای جمهوری اسلامی در منطقه وارد میکرد و شاید دهها سال موجب زحمت و دردسر میشد. امروز و پس از هفت سال جنگ، حضور میدانی ایران در سوریه نسبتاً ملموس نیست و متناسب با شرایط امروز که آتشبس نسبی وجود دارد و جغرافیای جنگ نیز کوچک شده است، قبض و بسط حضور نظامی ایران نیز منعطف گردیده است. آنچه ایران در کشاکش جنگ سوریه انجام داد، فراتر از زمان و مکان بود و آن هم تشکیل ارتش مردمی و چندملیتی یا به تعبیر حضرت امام «بسیج جهانی اسلام» بود. در جایجای سوریه این بسیج قابل لمس و رؤیت است. در حرم حضرت زینب (س) رزمندگان انبوه فاطمیون که برای زیارت آمده بودند، نظرها را به خود جلب میکرد. جوانان مؤمن و با انگیزهای که نگارنده شخصاً در دوران جوانی مشابه آنان را در مجنون، شلمچه و... دیده بودم.
از راهبردهای بسیار مهم و کمتر گفته شده ایران در سوریه این بود که در میدانهایی از جنگ که منازعه سوری- سوری است، حضور نداشته باشد. به تعبیر دیگر دشمن تکفیری که پول و سلاح آن از خارج از مرزهای سوریه تأمین میشد، هدف ایران بوده است و معارضین داخلی سوریه (که عموماً به مذاکره هم علاقهمند هستند) جامعه هدف ایران در جنگ نبوده است. برای مثال، ایران نقشی در غوطه شرقی و جنگ آن نداشته است و ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه اقدام کردهاند. این راهبرد را با بعضی از فرماندهان ایرانی چک کردم و آنان نیز تأیید میکردند. آنچه از ایرانیها برای سوریها اهمیت داشت، تجربه ذیقیمت ایران از جنگ هشتساله با صدام و انتقال آن تجربه را نجاتبخش کشورشان میدانستند. در شهر حلب امام جماعتی را دیدم که پسرش در جنگ داخلی سوریه مفقود بود و خودش در سال ۱۳۶۶ در جنگ با صدام در عملیات والفجر ۱۰ جانباز شده بود و این نشان از پیوند تاریخی و عاطفی ایرانیان و سوریها داشت.
نقش نظامی- مستشاری ایران در سوریه ملموستر و شناخته شدهتر از ابعاد دیگر است و میتوان گفت: در ابعاد دیگر سهواً یا به اشتباه یا براساس تدابیر اقدام مؤثری صورت نگرفته است. روسها همزمان با جنگ و خصوصاً این روزها به حوزه نخبگی و فرهنگی سوریه ورود کردهاند.
دانش آموزان نخبه حلب را شناسایی و سفرهای کوتاه مدت را به روسیه برایشان تعریف کردهاند یا برگزاری کلاسهای زبان روسی را رونق بخشیدهاند. مسجد اموی حلب که از آثار اسلامی است با مسئولیت روسها در حال بازسازی است، اما نقش و اقدامات فرهنگی ایران برای نگارنده برجسته و روشن نبود. شاید بتوان گفت: پیوست فرهنگی – اقتصادی ایران در سوریه تحت تأثیر بحران جنگ رخ نمایی نکرده است و مورد توجه قرار نگرفته است. در دوران پساجنگ دولت جمهوری اسلامی ایران در حوزه اقتصادی و تجارت سوریه نقش ملموسی ندارد. فرد سرمایهگذاری که بطریهای آب معدنی را در حومه حلب تولید میکرد با گلایه میگفت که هر قدر تلاش کردم نتوانستم مواد اولیه را از ایران وارد کنم و اکنون از چین و دیگر کشورها وارد مینمایم. تراکتور ایران برای بخش کشاورزی سوریه شناخته شده و برند است و بهرغم نیاز جدی به آن در دوران بعد از جنگ، از صادرات آن خبری نبود. در تحلیل چرایی جلو بودن روسها در ابعاد فرهنگی و غیرنظامی علت را این میدانستند که دولت و نیروهای مسلح روسیه با هم و همسو در سوریه عمل میکنند. اما دولت ایران در تراز نیروهای مسلح ظهور و بروز ندارد. امید است با شروع بازسازی سوریه، ایران محور مسئله باشد و همانطور که مقام معظم رهبری نیز تأکید کردند حقوق ایران پیگیری و وصول گردد. مردم سوریه اقتدار ایران و نقش نجاتبخشی آنان از دست تکفیریها را میستودند و اساتید آنان برآمیختگی خون ایرانیان و سوریها افتخار میکردند و علاقه وافری به سفر به ایران داشتند و اکنون لازم است برنامهریزیها برای تحقق این مهم صورت گیرد. اگر نقش فرهنگی – اقتصادی ایران در سوریه مورد غفلت قرار گیرد ممکن است دیگران که نقشی در خاتمه بحران سوریه نداشتند میداندار دوران پس از جنگ شوند و ایران عقب بماند.
✍ عبدالله گنجی
🌿🌺كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
🔹 روایت نفوذ در سری جدید مجموعه «خارج از دید»
🔸 پخش سری جدید مجموعه مستند «خارج از دید» با محوریت نفوذ در عرصههای فرهنگی، اقتصادی و محیط زیست، از شب گذشته در شبکه سوم سیما آغاز شد. به گزارش خبرنگار کیهان، «خارج از دید» برای اولین بار سال گذشته و با موشکافی زمینههای وقوع فتنه سال 88 پخش شد. فصل دوم این مجموعه نیز به کارگردانی مهدی نقویان از شنبه شب روی آنتن رفت. البته این مجموعه نیز مرتبط با فتنه سال 88 است. به این معنی که نقویان در این مستند نشان میدهد که دشمن پس از شکست از مردم ایران در سال 88، پروژه نفوذ را با جدیت دنبال میکند؛ نفوذ در عرصههای مختلف اقتصادی، فرهنگی و محیط زیست. بررسی این اتفاقات در نهایت به فتنه سال 96 ختم میشود و این بخش از تاریخ سیاسی کشورمان نیز در مستند «خارج از دید2» هدف واکاوی قرار میگیرد. مستندی که این مسائل را با توجه به اسناد و وقایع مختلف، مورد کنکاش قرار میدهد.
گفتنی است، مجموعه مستند «خارج از دید2» در 20 قسمت 45 دقیقهای تهیه شده که فصل اول این مستند در 10 قسمت، از شنبه تا چهارشنبه پس از خبر ساعت 22 از شبکه سه سیما روی آنتن میرود. / کیهان
🌿🌺كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸کلیپ #فتنه_شاید
📌فتنه شاید کُنجِ پستوی کسی لای کتابی
فتنه لازم نیست حتماً در خیابان بوده باشد
🔺باصدای مجتبی الله وردی
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🌿🌺كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
9 دی، انقلابی درون انقلاب اسلامی ایران / نقش بازیگران زن در #فتنه_88 – 1
فتنه سال ۸۸ ابعاد و بازیگران مختلفی داشت و بخشی از بازیگران فعال در این حوزه را زنان تشکیل می دادند. حوزهای که امروز هم بیشتر از گذشته ضدانقلاب بر روی آن تمرکز کرده است. برخی از زنان در این حوزه نقش فعالی ایفا کردند. نقشی که در ابعاد مختلف و فتنه جنسی در سال ۸۸ نمایان است.
*نقش زنان در کلید زدن و گرم کردن تنور فتنه سال ۸۸
در همین راستا نقش فعال زنانی را می بینم که در بوجود آوردن و کلید زدن اغتشاش تا به پایان ادامه داشت. همسر مرحوم هاشمی رفسنجانی که اظهاراتش هنگام خروج از حوزه رای گیری در ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ خبر ساز شد؛ موضوع قابل تاملی است. خانم مرعشی پس از رای گیری که گفته می شد به میر حسین موسوی یکی از کاندیداهای انتخابات رای داده است در پاسخ به سئوال خبرنگاری گفت: «موسوی رئیس جمهور است، اگر غیر از این شد مردم بریزند تو خیابانها.»
فائزه هاشمی دختر کوچک مرحوم هاشمی هم چه قبل از انتخابات و چه بعد از انتخابات سال ۸۸ نقش قابل تاملی بازی کرد. فائزه در حوادث بعد از انتخابات هم با چند بار دستگیری در اغتشاشات و سخنانی که علیه مقامات ارشد نظام داشت خبرساز شد. اخبار دستگیری و بازداشت هایی که به سرعت لغو می شد مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.
در ادامه شاهد بودیم که همسر یکی از سران فتنه در همراهی و تهییج و گرم کردن آتش فتنه نقش فعالی را ایفا کرد. وی فردای انتخابات ریاست جمهوری در غروب ۲۳ خرداد ۱۳۸۸ در مصاحبه زنده تلفنی با شبکه ماهواره ای بی بی سی فارسی در پاسخ به درخواست مجری این شبکه مبنی بر ارائه دلایل و اسناد تقلب مورد ادعای همسر خود گفت: «آذربایجان هیچ وقت فرزند خود را نمی گذارد که به شخص دیگری رای بدهد، در ضمن من لر هستم و موسوی هم بارها گفته من داماد لرستان هستم، پس لرستان موسوی را نمی گذارد به احمدی نژاد رای بدهد.»
دختر جواد امام دیگر چهره رسانهای روزهای پس از انتخابات بود. جواد امام یکی از اعضای ستاد انتخاباتی موسوی و عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بود. پس از دستگیری جواد امام در روزهای ابتدایی پس از انتخابات سایتهای خبری این جریان مدعی شدند که دختر جواد امام نیز توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به محل نامعلومی منتقل شده است. شبکه خبری بی بی سی با استناد به مصاحبهای با همسر جواد امام نسبت به سرنوشت عاطفه امام ابراز نگرانی کرد و حتی نام عاطفه امام در برخی فهرستهای شهدا و مفقودین این جریان جای گفت.
اما به فاصله تنها چند روز همسر جواد امام در مصاحبه با پایگاه خبری فراکسیون اقلیت مجلس که خود از رسانههای حامی معترضین محسوب میشد ربوده شدن عاطفه امام را تکذیب کرد و انتشار چنین اخباری را تنها ماجراجویی دختر خود عنوان کرد. همزمان برخی رسانه ها از نقش پدر وی در پروژه موسوم به نوارسازان که سناریو مشابهی با ماجرای ربوده شدن عاطفه امام را داشت پرده برداشتند
ادامه دارد...
#فتنه_88
كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
🔹فَاستَقِم کَما اُمِرت... آقا محسن!
🔸آقا محسن درباره عملیات کربلای چهار حرف جدیدی نزده است. او بارها و بارها طی سالیان دراز ماجرا را روایت کرده بود. اما چرا ناگهان یک توئیت به مناسبت سالروز عملیات -که در انتخاب واژگانش دقت نشد- بهانه چنان حملات سنگین و بیسابقهای به او میشود؟
🔸 مسئله کاملا روشن است. او امروز تیر و ترکش میخورد چون دقیقا به میانه میدان جنگی دیگر آمده است. جنگ بر سر اصل ولایت فقیه است. لیبرالها میگویند ولی فقیه باشد و نقشش در نظام اسلامی به پند و موعظه و نصیحت محدود شود، اما برادر محسن جایی ایستاده است که باید نظارت کند تا به سیاستهای کلی تعیین شده از طرف ولی فقیه بیاعتنایی نشود. همه دعوا بر سر این است که کاری کنند تا هیئت عالی نظارت منفعل شود و به وظایف تاریخی خود عمل نکند، کما اینکه تاکنون توانستهاند با این دست شارلاتانبازیها، سابقون انقلابی و بزرگان بسیاری را منفعل کرده و بلکه با خود همراه سازند.
🔸چند روز پیش که لیبرالها این جنجال را علیه او به پا کردند پیام دادم که اگر شما سر قضیه نظارت کوتاه بیایید همین لیبرالها مدافع عملکرد شما در جبهه هم میشوند. پاسخش محکم و راسخ بود: "مگر گردنم را بزنند که کوتاه بیایم".
🔸آقا محسن! امروز شما در تنگه احد زمانه ایستادهاید. میدان جنگ است و پیروزی، جانفشانی میخواهد؛ و البته که گذشتن از آبرو، از تقدیم جان سختتر است.
فَاستَقِم کَما اُمِرت که انشاءالله حزب الله پیروز این میدان نیز خواهد بود. هُو الّذی اَیَّدَکَ بِنَصرِه و بِالمُؤمنین...
✍️ ياسر حبراييلي
🌺🌿كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
بشری
9 دی، انقلابی درون انقلاب اسلامی ایران / نقش بازیگران زن در فتنه 88 – 2
کشته سازی از زنان و دختران برای جریحه دار کردن احساسات افکارعمومی
فتنه انگیزی یک طرف ماجرای حوادث این سال بود. از سوی دیگر زنان و دختران ابزاری برای جریحه دار کردن احساسات افکارعمومی و دمیدن بر آتش فتنه شدند. درهمین زمینه کشته سازی در دستور کار ضدانقلاب قرار گرفت. یکی از قربانیان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری که عصر ۳۰ خرداد در منطقه ای دور از مسیر تظاهرات معترضان به نتایج انتخابات، به طرز مشکوکی به دلیل اصابت گلوله به سینه اش کشته شد، ندا آقا سلطان بود که از سوی رسانه های اپوزسیون نظام و حتی نمایندگان کنگره آمریکا چون سناتور مک کین، شهید خوانده شد.
ابهامات و شبهات زیادی خصوصا درباره دکتری که بالای سر ندا آقا سلطان در همان حین حادثه حضور یافت، وجود داشت. وی پس از این حادثه ازکشور متواری شد. منافقین نیز از این فرصت برای مطرح کردن خود استفاده کردند. کشته سازی از زنان در همین زمینه در دستور کار ضدانقلاب قرار گرفت و موضوع «سعیده پورآقایی» مطرح شد. گفته شد که وی دختری بوده که دستگیر و مورد تجاوز قرار گرفته و کشته شده است.
در اوج این داستانسرایی ضدانقلاب اما، به یکباره گفتگویی پخش شد که سعیده پورآقایی به همراه مادرش در منزل پدری با خبرنگار رسانه ملی صحبت می کرد. انتشار خبر زنده بودن دختری که رهبر جریان معترض در مراسم ختم وی نیز شرکت کرده و رسانه های منتسب به وی انتقادات فراوانی را در خصوص شکنجه و قتل وی منتشر کرده بودند جنجال رسانه ای شدیدی به راه انداخت .
کشته سازی دیگر در این روند درباره زنی به نام «ترانه موسوی» بود. خبر ابتدایی بسیار رقت انگیز و وحشتناک بود. دختری به نام ترانه که اتفاقا نام فامیل آن با یکی از کاندیداهای معترض انتخابات یکی بود، در تجمع مقابل مسجد قبا توسط نیروهای انتظامی و امنیتی دستگیر شده و به دلیل شدت شکنجه و تجاوز فوت کرده بود. در این خبر تصریح شده بود که ماموران به دلیل ترس از عواقب اقدام خود پیکر ترانه موسوی را با اسید سوزانده و در بیابان های قزوین رها کرده اند.
بعدها مشخص شد که ترانه موسوی در کانادا مشغول زندگی روزمره خود است و خانواده وی در گفتگویی تلویزیونی به این امر صحه گذاشتند. با این حال تصویرمنتسب به وی مدت ها به یکی از نمادهای اصلی تجمع گروه های اپوزسیون خارج از کشور در اروپا و آمریکا تبدیل شده بود.
به رغم تمامی این دسیسه ها، افکارعمومی ایران نه تنها فریب صحنه آرایی ضدانقلاب را نخورد بلکه در ۹ دیماه 88 با خروشی حماسی نشان داد که تعیین کننده مقدرات کشور است. مردم ایران در حماسه ۹دی به طور واقعی و ملموس «لیبک یا حسین (ع)» را معنا کردند. ۹ دی در واقع، انقلابی درون انقلاب ایران برای پاکسازی بود.
✍ امیر حمزه نژاد
كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
جریان شناسی زنان در #فتنه_۸۸ - 1
شیرین عبادی، مادر خود خوانده فتنه گران
شیرین عبادی در سال ۱۳۲۶ در شهر همدان به دنیا آمد. پدرش محمدعلی عبادی، از اساتید حقوق تجارت بود. خانواده ی عبادی هنگامی که او یک سال داشت به تهران نقل مکان نمودند. دوره ی دبیرستان را در دبیرستان های تهران به اتمام رساند و در سال ۱۳۴۴ وارد دانشکده حقوق شد. پس از اخذ مدرک لیسانس و قبولی در کنکور دادگستری و شش ماه کارآموزی قضاوت، در اسفند ۱۳۴۸ به عنوان قاضی رسماً کار خود را شروع کرد. عبادی به موازات قضاوت در دادگاه به ادامه تحصیل پرداخت و در رشته ی حقوق خصوصی، در سال ۱۳۵۰ از دانشگاه تهران به مدرک فوق لیسانس دست پیدا کرد.
پس از کار در سطوح مختلف دادگستری، در سال ۱۳۵۴ به این ریاست شعبه ی ۲۴ دادگاه شهرستان رسیده و بین سال های ۱۳۵۴ تا ۱۳۵۷ (قبل از انقلاب اسلامی) در این سمت فعالیت داشت.
پس از سقوط حکومت ستم شاهی در بهمن ۱۳۵۷ به کارهای اداری مشغول شد. بعد از آن به عنوان کارشناس در دادگستری به خدمت ادامه داد و با تقاضای بازنشستگی قبل از موعد بازنشسته شد. بعد از بازنشستگی به تألیف چند کتاب و انتشار مقالات متعددی در نشریات ایران پرداخت تا این که در سال ۱۳۷۱ موفق به اخذ پروانه وکالت شد و دفتر وکالت خود را تأسیس نمود.
شیرین عبادی پس از اخذ پروانه وکالت، وکالت خانوداه ی مقتولان قتل های زنجیره ای، کوی دانشگاه و زهرا کاظمی را عهده دار شد. عبادی وکیل تعدادی از چهره های سرشناس مسئله دار از جمله دکتر حبیب الله پیمان، عباس معروفی (سردبیر ماهنامه گردون) و فرج سرکوهی (سردبیر ماهنامه ی آدینه) نیز بود.
در سال ۲۰۰۳ کمیته ی جایزه نوبل در نروژ، جایزه صلح نوبل را به شیرین عبادی اعطا کرد. خبرسازترین خبر درباره وی دادگاه حسین شریعتمداری است که مدیر مسئول روزنامه کیهان در دفاعیات خود به سخنان و گفته های عبادی در دفاع از «رژیم طاغوت»، «همجنس بازی» و «فرقه ی ضاله ی بهائیت» اشاره کرد.
شیرین عبادی به عنوان فعال حقوق بشر در طول سال های گذشته ارتباطات نزدیکی با جامعه ی بهایی در داخل و خارج داشته و با فشار به نام اسلامی در صدد تحقق حقوقی برای فرقه ی ضاله و خائن بهائیت بوده است. او به دفعات جمهوری اسلامی را متهم به نقض حقوق بهائیان کرده است.
شیرین عبادی در یکی از اظهار نظرهای خود در دفاع از این فرقه، رهبر این فرقه ی ضاله را آخرین فرستاده ی خدا می نامد! و می گوید: «پیروان این دین در کشور ایران که خاستگاه این دین است محدود شده اند و جرم آنها این است که نمی خواهند دین خود را تغییر دهند.»
ارتباط شیرین عبادی با جامعه ی بهایی چنان تنگاتنگ است که ظاهراً بهائیان را بر مسلمانان ترجیح می دهد و خانم ژینوس سحابی را که یک بهایی است به عنوان منشی خود استخدام می کند. «ژینوس سحابی» منشی بهایی گروهک کانون مدافعان حقوق بشر پس از فتنه گری اوباش و گروهک ها در عاشورای حسینی در تاریخ ۱۳ دی ۱۳۸۸ به همراه شمار دیگری از عناصر بهایی فعال در فتنه گری روز عاشورا بازداشت می شود و از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به دو سال حبس محکوم می گردد. گفتنی است از منزل و محل کار آقای محمد علی دادخواه سخنگوی کانون غیرقانونی مدافعان حقوق بشر که نقش مهمی را در راه اندازی آشوب ها داشته است، تعداد دو قبضه سلاح کمری همراه با مقادیری فشنگ، مواد مخدر، اسناد ارتباط با گروه های خارج از کشور جهت ایجاد اغتشاش و مدارک و اطلاعیه هایی دال بر تحریک مردم به آشوب و بلوا کشف شد.
ادامه دارد...
#فتنه_88
🌿🌺كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
فرماندهان ارشد جنگ( #رضایی_سلیمانی ) خود را موظف به پاسخگویی برای یک توئیت در باره یک عملیات در 32سال پیش دانستند و به رسانه آمدند
چقدر خوب است مدعیان #آَشنای پاسخگویی،در باره یک مساله امسال که سرنوشت #هجده_میلیارد_دلار است یک کلمه با مردمی که به آنان رای دادند سخن بگویند.
✍ عبدالله گنجي
🌺🌿كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
بشری
جریان شناسی زنان در #فتنه_۸۸ - 1 شیرین عبادی، مادر خود خوانده فتنه گران شیرین عبادی در سال ۱۳۲۶ د
جریان شناسی زنان در #فتنه_۸۸ - 2
شیرین عبادی، مادر خود خوانده فتنه گران
فعالیت شیرین عبادی در جهت حمایت از بهائیت به حدی است که مرکز جهانی بهائیت موسوم به «بیت العدل اعظم» واقع در «سرزمین های تحت اشغال رژیم صهیونیستی» از ایشان تقدیر می کند. در تاریخ ۶ اکتبر ۲۰۰۷ در گزارشی که به بیت العدل ارسال می شود از شیرین عبادی و کانون مدافعان حقوق بشر به دلیل برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی با عنوان «حق آموزش و پرورش» در ۲۶ مهر ۱۳۸۶ قدردانی می گردد. در این گزارش از شیرین عبادی و اعضای کانون غیرقانونی مدافعان حقوق بشر در ایران با عنوان «احبای عزیز» نام برده می شود و در ادامه چنین می آید: «برگزاری این کنفرانس، نشانه ای از حسن نیت و صداقت مسئولین کانون و همچنین آمادگی جوایران برای فعالیت هایی که احبای عزیز در عرض چند سال گذشته به آن مبادرت ورزیده اند، می باشد. بیت العدل توصیه می فرمایند که هیئت یاران در نامه ای خطاب به کانون مدافعان حقوق بشر از حسن نیت، صداقت و شجاعت ایشان در درفاع از حقوق جامعه بهایی تشکر کنند.»
در بخشی از بیانیه رسمی کمیته صلح نوبل که متن آن عینا از سایت WWW.NOBEL.SE برداشت و ترجمه شدهآمده است: ”شیرین عبادی نماینده اسلام اصلاح شده است و در راستای تعبیر جدید از قوانین اسلامی بحث و جدل می کند. تعبیری که با حقوق حیاتی بشر مثل دموکراسی، برابری در مقابل قانون، آزادی مذهبی و آزادی بیان هماهنگ است. درباره ی آزادی مذهبی باید متذکر شد که شیرین عبادی همچنین پشتیبان حقوق افراد جامعه ی بهایی است. جامعه ای که از زمان شکل گیری تا کنون با مشکل مواجه بوده است.
حمایت خانم شیرین عبادی از بهائیان و بهائیت و نیاز اعضای -اکثرا صهیونیست- کمیته ی صلح نوبل به حمایت از این حزب صهیونیستی تا آن جاست که کمیته یاد شده در بیانیه خود به واژه ی کلی «آزادی مذهبی» بسنده نمی کند و در یک پاراگراف مستقل و با بهره گیری از قید مخصوصا ESPECIALLY تأکید می ورزد که حمایت خانم عبادی از آزادی مذهبی، به ویژه شامل حمایت از بهائیان نیز می شود.
شیرین عبادی در تلاش برای جلب توجه بیشتر غرب به خود ادعا می کند که «عمل زنا، نه جنایت است و نه جرم». او در مصاحبه با یک سایت فرانسوی زن مجرمی را که پس از زنای محصنه، شوهر خود را با همکاری مردی دیگر کشته است بی گناه می داند و در ادامه ی خوش خدمتی های خود، افزایش فشارهای غربی بر قوه ی قضائیه ی کشورمان را موجب خوشحالی می داند.
بعد از اعطای جایزه صلح نوبل به خانم عبادی در سال ۲۰۰۳ میلادی، از آنجا که پاپ ژان پل دوم، رهبر کاتولیک های جهان نیز در فهرست نامزدهای دریافت کننده این جایزه قرار داشت، در میان جمعیت ها و مراکزی که جریان اعطای جایزه صلح نوبل را دنبال می کنند، این پرسش آمیخته با تعجب شکل گرفته و به سرعت در رسانه ها منتشر شد که چرا با وجود نامزدی پاپ ژان پل دوم، جایزه صلح نوبل به شیرین عبادی تعلق گرفته است؟ در پی این پرسش که تکرار فراوانی داشت، سخنگوی سوئدی هیئت انتخاب برندگان جایزه صلح نوبل در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «جناب پاپ برای ما شخصیت قابل احترامی است و ایشان نیز نامزد دریافت جایزه صلح نویل بوده اند، اما متاسفانه جناب پاپ ژان پل دوم با همجنس گرایی و بارداری قبل از ازدواج زنان مخالفند. بنابراین نمی توانستیم جناب پاپ را انتخاب کنیم».
وابستگی عبادی به رژیم صهیونیستی به حدی است که مأمور جورج سورس نیز از او تقدیر می کند. شیرین عبادی شصت و دو ساله، به دعوت «جان وستون» و «اسکات رید»، نمایندگان حزب محافظه کار پارلمان کانادا وارد این کشور شده و قرار می شود سخنرانی های مختلفی را علیه جمهوری اسلامی ایران در شهرهای کانادا ایراد کند. اسکات رید، نماینده پارلمان کانادا، از مادری یهودی زاده شده است و جزء سیاستمداران حامی رژیم صهیونیستی در این کشور به حساب می آید. جان وستون نیز رابط دولت کانادا با جامعه ی ایرانیان مقیم این کشور است. در این بین اسکات رید نماینده پارلمان کانادا و حامی صهیونیست ها، عبادی را هم ردیف با بهائیان، همجنس بازان و فراریان مخالف جمهوری اسلامی قرار می دهد و می گوید: «عبادی تنها کسی است که از آنها دفاع می کند.»
ادامه دارد...
#فتنه_88
🌿🌺كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
📹 گفتگوی صریح و بیپرده در مورد فتنه ۸۸
🔸با حضور مهدی محمدی | کارشناس مسائل سیاسی
🔹امشب (سهشنبه) ساعت ۲۰:۳۰ | شبکه مستند سیما | #به_اضافه_مستند
🌺🌿كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
بشری
جریان شناسی زنان در #فتنه_۸۸ - 2 شیرین عبادی، مادر خود خوانده فتنه گران فعالیت شیرین عبادی در جهت ح
جریان شناسی زنان در #فتنه_۸۸ - 3
شیرین عبادی، مادر خود خوانده فتنه گران
پس از افشای اسناد وابستگی شیرین عبادی به محافل صهیونیستی، نمایندگان مجلس نیز از مقامات قضایی می خواهند که هرچه سریعتر تکلیف پرونده ی شیرین عبادی را روشن کنند و خواستار بازگرداندن شیرین عبادی به ایران از طریق اینترپل می شوند. تعدادی از سازمان های غیردولتی زنان ایران نیز طی بیانیه ای خواستار لغو پروانه وکالت شیرین عبادی می شوند و از قوه قضائیه می خواهند تا هرچه سریع تر به پرونده شیرین عبادی پرداخته و حکم لازم را درباره ی وی اجرا کند.
شیرین عبادی در گفت و گو با یک رسانه تحت نفوذ سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) می گوید: «کودتای مخملین را جرم نمی دانم و معتقدم که رفرمیست ها و احزاب سیاسی اصلاح طلب در تلاش برای انجام کودتای مخملین در ایران بوده اند؛ مفهوم کودتای مخملين، همان آزادی احزاب برای تغییر در روند حاکمیت است که در ایران جرم شناخته می شود.»
اولین اقدام ضد انقلاب بعد از انتخابات ریاست جمهوری که با پشتوانه ی رسانه ای قوی حامیان صهیونیستی همراه بود، تحصن در مقابل مقر سازمان ملل متحد در نیویورک بود. این اقدام توسط شیرین عبادی و اکبر گنجی مدیریت می شد. به دعوت این افراد از روز چهارشنبه ۳۱ تیر تا ۲ مرداد ماه (۲۲ تا ۲۴ جولای)، برخی از افراد ضد انقلاب مقیم آمریکا در مقابل مقر سازمان ملل متحد در نیویورک به اعتصاب غذا دست زدند. «گوگوش»، خواننده فاسد دوران پهلوی، «ابی»، خواننده منحرف، «سیمین بهبهانی» و... عناصر دیگری بودند که در این مراسم حاضر شدند و حمایت خود را از این جمع چند نفره اعلام کردند.
شیرین عبادی در عمل خائنانه ی دیگر، اقدام به نام گذاری روز سوم مرداد به عنوان «روز جهانی اقدام برای اعلام همبستگی با جنبش مسالمت آمیز مردم ایران» می نماید و تلاش تبلیغاتی وسیعی برای برگزاری تجمعات متعدد علیه جمهوری اسلامی در اروپا و آمریکا نموده و به ادعای طراحان این صحنه، برگزاری تجمعات اعتراض آمیز به صورت همزمان در پنجاه کشور و ۱۲۰ شهر جهان طراحی می شود، که در اغلب آن ها تعداد معدودی حتی کمتر از انگشتان دست حضور می یابند. شلوغ ترین تجمعی که «شیرین عبادی» خود در آن سخنرانی می کند، در شهر آمستردام هلند برگزار می شود. عبادی درباره ی محتوای سخنرانی خود به خبرنگار رادیو فردا می گوید: «موضوع سخنرانی من حول حوادثی بود که بعد از انتخابات در ایران اتفاق افتاد، تجزیه و تحلیل این حوادث، اینکه چگونه می شود اعتماد را به مردم برگرداند و مردم را به حکومت نزدیک تر کرد؛ که در این خصوص من گفتم که باید حداقل پنج شرط اتفاق بیفتد و آن اینکه خشونت های دولتی قطع شود، کلیه افرادی که بعد از انتخابات دستگیر شده اند، بدون قید و شرط فورا آزاد شوند. سوم اینکه رسانه ها آزاد باشند و سانسور دولتی از بین برود و چهارم اینکه با خانواده ی قربانیان خشونت های اخیر و همچنین مصدومان خسارت پرداخت شود و از همه مهم تر انتخابات باطل شود و انتخابات دیگری تحت نظارت سازمان ملل متحد برگزار شود».
ادامه دارد...
#فتنه_88
🌿🌺كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby
20.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#موشن_گرافیک | بشار اسد
⚪️ ریاست در میدان آتش
ماجرای ریاست جمهوری بشار اسد در سوریه و فراز و فرودهای به وجود آمده در سوریه
◽️ خانهطراحانانقلاباسلامی
🌿🌺كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي🌿🌺
🌺 @zanan_enghelaby