⭕️ عیدی وزیر ارتباطات به مردم به مناسبت سال نو/ تماس تصویری رایگان در ایام نوروز
🔹به عنوان عیدی به مردم، ترافیک پیام رسانهای داخلی و برخی از سکوهای ارتباط تصویری داخلی در ایام نوروز به مدت دو هفته رایگان است و هزینه آن توسط وزارت ارتباطات به اپراتورها پرداخت میشود.
#خبر
@zandahlm1357
🛠 ۸۰ واحد راکد و نیمهفعال در استان گلستان به چرخه تولید بازگشت
علیمحمد زنگانه گفت: ما در یک جنگ ترکیبی و پیچیده با دشمن هستیم. سال ۱۴۰۱ سال پرفراز و نشیبی بود و با مسائل مختلفی روبرو بودیم. با مداخله صورت گرفته در دولت سیزدهم ۸۰ واحد راکد و نیمه فعال تا امروز فعال شد و به چرخه تولید برگشت.
#خبر_خوب
#خبر
@zandahlm1357
🔴سناتور آمریکایی: ۳۱ تریلیون دلار بدهی بزرگترین تهدید است نه ایران، روسیه و چین
#خبر
@zandahlm1357
🔴 پیشبینی حضور ۱۰ میلیون زائر نوروزی در مشهد
وزیر کشور:
🔹با توجه به پیشبینی حضور ۱۰ میلیون زائر نوروزی در مشهد، شورای ملی زیارت تمهیدات لازم را در این خصوص انجام داده است.
🔹مقرر شد تا ۲۰ قلم کالای اساسی و ضروری همراه با نرخ مصوب و نصب برچسب قیمت در اختیار زائران بارگاه منور رضوی قرار گیرد.
#خبر
@zandahlm1357
♦️توقیف خودروها با دو تخلف حادثهساز در جادهها
رئیس پلیس راه کشور:
🔹از روز گذشته موج اول سفرهای نوروزی آغاز شده است.
🔹امروز هم ما شاهد افزایش تردد در جادهها هستیم.
🔹مشکل ترافیکی جدی در محورهای مواصلاتی گزارش نشده است.
🔹اگر خودرویی همزمان دو تخلف حادثه ساز مرتکب شود، نسبت به توقیف آن اقدام خواهد شد.
#خبر
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ترور دو فرمانده مقاومت اسلامی فلسطین در جنین
🔹وزارت بهداشت فلسطین از شهادت سه نفر به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جریان یورش آنها به شهر جنین در کرانه باختری خبر داد.
🔸رسانههای فلسطینی از ترور «نضال خازم»از نیروهای گردانهای قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی و «یوسف الشریم» از گردانهای القسام، شاخه نظامی جنبش اسلامی حماس در جریان ترور عصر امروز در شهر جنین خبر میدهند.
#خبر
@zandahlm1357
🚨ساخت رمپ ۳۵۰ تُنی بندرخمیر در ۴۰ روز
به همت مهندسان جوان و نخبگان ایرانی طراحی، ساخت و نصب اسکله رمپ فلزی چندمنظوره بندر خمیر در مدت زمان ۴۰ روز به اتمام رسید و این سازه امروز توسط وزیر راه بهرهبرداری میشود.
#خبر_خوب
#خبر
@zandahlm1357
📸تصویری از گریم نقش حاج قاسم سلیمانی در سریال «حبیب»
🔹«حبیب» محصول مشترک ایران و سوریه با روایتی از مدافعان حرم و نبرد با داعش از شبکه دو سیما در حال پخش است و هرشب ساعت ۲۱ و ۱۰ دقیقه به روی آنتن می رود.
#خبر
@zandahlm1357
آغاز رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی از امشب
🔷رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با حضور ایران، چین و روسیه و ناظرانی از قزاقستان و پاکستان از امشب در شمال اقیانوس هند آغاز میشود.
🔹سخنگوی رزمایش: در این رزمایش علاوه بر یگانهای سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش و سپاه، یگانهای شناوری چین و روسیه نیز حضور خواهند داشت.
🔹از اهداف این رزمایش میتوان به تقویت امنیت تجارت دریایی بینالمللی، مقابله با دزدی و تروریسم دریایی، تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی اشاره کرد.
#خبر
@zandahlm1357
📌 #فارسی_بان (۷)
❌ نگوییم: آرم
✅ بگوییم: نشان یا نشانه
✍آرم شرکت← نشان شرکت
✍آرم شبکه۱←نشانه شبکه۱
#خبر
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پيام تسليت رهبر معظم انقلاب اسلامي به مناسبت درگذشت آقاى عالى نسب پيام تسليت رهبر معظم انقلاب اسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پيام رهبر معظم انقلاب اسلامى به يادواره شهداى روحانيت نجف آباد
پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي به يادواره شهداي روحانيت نجف آباد
بسمه تعالي به ارواح طيبه ي شهداي عزيز نجف آباد و طلاب و روحانيان شهيد كه اين مراسم به ياد نيك آنان برگزار ميشود، درود ميفرستم. مردم نجف آباد در آزمايشهاي بزرگ انقلاب اسلامي و دوران دفاع مقدس از جمله سر افرازترين مردم بخشهاي كشورند. ايمان و صداقت و هوشمندي و شجاعت و وفاداري آنان به اسلام را در عمل صالح اين مردم عزيز به طور مجسم ميتوان مشاهده كرد. اميد است همواره مشمول الطاف الهي و توجهات حضرت بقيةالله ارواحنا فداه باشند.
سيد علي خامنه اي
۱۳/ تير/ ۱۳۸۴
.......:
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۶- جلسه ی پرسش و پاسخ سردبیران و نویسندگان نشریات دانشجویی کشور: ۱۳۷۷/۱۲/۰۴ ۱- سخنان رهبری در شروع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۳- نگرانی از آثار و حجم وسیع تبلیغات برخی از نامزدهای انتخابات شوراها
همان طور که مستحضرید، این روزها شاهد تبلیغات انتخاباتیِ نامزدهای انتخابات شوراها هستیم. به نظر میرسد حجم وسیع این تبلیغات، دو نگرانی در بعضی از مردم ایجاد کرده باشد: نگرانی اوّل این است که مشاهده میشود بعضی از روشهای غیرصحیح از سوی برخی از نامزدها انجام میشود که مردم را در نیّت این افراد دچار تردید میکند، که نکند به جای نیّت خدمت به مردم، منافع و منظورهای خاصّ دیگری داشته باشند. نگرانی دوّم این است که با این حجم وسیع تبلیغات، نکند سرمایه و پول در انتخابات حرف اوّل را بزند، نه تعهّد و تخصّص. جنابعالی برای حلّ این مشکل و رفع این نگرانیها چه پیشنهاد و توصیه ای دارید؟
حرفی که شما میزنید، حرف دل من است؛ من هم به هیچ وجه این وضعیّت را نمی پسندم. البتّه تبلیغ، کاری است لازم، منتها تبلیغ یک معنای صحیح و اسلامی و انسانی دارد و آن، «رساندن» است. بالاخره انسان بایستی یک حرفی را که در دل دارد، برساند به آن مخاطبی که میخواهد برساند؛ این هیچ اشکالی هم ندارد؛ از روشهای معمولی استفاده کند، برساند. یک معنای دیگر تبلیغ که امروز در دنیا رایج است، معنای غربیِ تبلیغ است؛ یعنی آنچه که در نظام سرمایه داری غرب معمول است. تبلیغ در آنجا اصلاً به معنای این نیست که یک حقیقتی را از یک جایی به مغزی منتقل کنند،
بلکه معنایش تحت تأثیر قرار دادن دلها و مغزهاست با شیوههای علمی و روان شناسی. فرض بفرمائید یک جا پنجاه عکس را بغل هم میزنند؛ این طبعاً در ذهن انسان میماند و مانع تفکّر و تعقل میشود. یک وقت است که شما یک چیزی را به من میگوئید، روی ذهن من کار میکنید، به معنای اینکه ذهن من را به یک حقیقتی متوجّه کنید؛ خیلی خب، من هم فکر میکنم؛ اگر دیدم درست است، از شما قبول میکنم؛ اگر نه، قبول نمیکنم؛ بسته به این است که من در چه مایه ای از فکر باشم. یک وقت هم هست که شما با تکرار تصاویر و کلمات، آنچنان روی من اثر میگذارید که مغز من قدرت تجزیه و تحلیل خودش را از دست میدهد. گاهی میشود انسانی که تحت تأثیر یک چنین تبلیغی - همین پروپاگاند معروف غربی - قرار میگیرد، بدون اینکه مغز او کار کند، بی اختیار اقدام میکند به آن چیزی که آن تبلیغ کننده خواسته. خُب، این قطعاً برخلاف نظر اسلام و برخلاف منطق صحیح انسانی است؛ ما این را نمی پسندیم. متأسّفانه در تبلیغات جمعی ما این کارها معمول هم هست؛ یواش یواش این چیزها را از غربیها یاد گرفتند؛ البتّه به آن شدّتها نیست. واقعاً آن کاری که در کشورهای غربی انجام میگیرد، فوق العاده و عجیب است. فرض بفرمائید بخواهند یک عطری را تبلیغ کنند و مثلاً در توصیفش بگویند عطرِ بی رنگ و بو! خُب، عطر خصوصیّتش به بویش است. اینقدر این را با شکلهای گوناگون تبلیغ میکنند که انسان میرود این عطری که اسمش عطر بی رنگ و بو است، پول میدهد و میخرد! الان این کار دارد انجام میگیرد. من اینجور کار را غلط میدانم.
البتّه برخی از کارهایی که مطبوعات ما در این زمینه مرتکب میشوند، بی تأثیر نیست. بلاشک بخشی از گناه این کار به دوش مطبوعات است؛ مطبوعاتی که حقیقتاً مسؤولیّتی برای خودشان نمیشناسند، یا مسؤولیّت اسلامی و مردمی برای خودشان قائل نیستند؛ یک هدف سیاسیِ محض را برای خودشان تعریف کرده اند و دنبال آن هستند. خُب، این، مردم را تشویق میکند. این مقدار کاغذ و این مقدار امکانات هم قاعدتاً آسان به
دست نمی آید. من واقعاً متحیّرم بعضی از اینها از کجا میآورند و این همه تبلیغ میکنند. جا دارد دستگاههای ذی ربط کشور بنشینند روی این مسئله فکر کنند. ما به کسانی که با آنها ارتباطی داریم - مسؤولین یا غیرمسؤولین کشوری - معمولاً در مورد تبلیغات سفارش میکنیم؛ ولی خُب، باید این یک فرهنگ بشود. باید به مردم تفهیم کنند که این کار، کار خوبی نیست. باید در عَلَن و به صورت واضح گفته بشود. ما هم گفته ایم، باز هم ان شاءالله خواهیم گفت. افراد باید بفهمند که اینجور حرکت غلط، یک تقلید نادرست است. به هر حال من تصدیق میکنم این ایرادی را که در ذهن شما هست؛ در ذهن بنده هم همین ایراد هست. یک مقدار از عکسهای دیوارهای شهر را برداشتند برای ما آوردند؛ حقیقتاً برای من چیز مطلوبی نبود، خیلی ناپسند به نظرم رسید. ابتدا عرض کردم؛ تبلیغ به معنای درست اشکالی ندارد - مثلاً حرفها و ادّعاهای خود را در روزنامه ای، در جایی منتشر کنند، یا حتّی به در و دیوار هم بزنند، که تبلیغِ به معنای واقعی باشد - لیکن این روشها، روشهای غلطی است.
#پاسخ پرسشهای دانشجویان
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
کتاب صوتی " روایت رهبری" اثر سید یاسر جبرائیلی
تولید : ایران صدا
#روایت_رهبری
#سید_یاسر_جبرائیلی
#تاریخ_معاصر #انقلاب_اسلامی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #روایت_رهبری قسمت 1⃣2⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part22_روایت رهبری.mp3
16.18M
📗کتاب صوتی
#روایت_رهبری
قسمت 2⃣2⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #استوری
🌿 آنکه انسان را از تزلزل بیرون میآورد، ذکر خداست...
➕یک نکته اخلاقی از #امام_خمینی به اشتراک بگذارید...
✅ https://eitaa.com/zandahlm1357
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
نامه اي به محمد بن سنان متن عربی حذف شده ترجمه نامه اي به محمد بن سنان آن چه حضرتش (ع) به محمد بن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
و به خاطر فرموده ابوجعفر (ع) كه: خداوند عزّ و جلّ به خاطر خوردن مال يتيم دو عقوبت را وعده نموده
، عقوبتي در دنيا و عقوبتي در آخرت. زيرا باقي داشتن يتيم و استقلال او، و رهايي اش از تنگناهاي پيش رو در زندگي، در حرام دانستن مال اوست كه خدا بدان وعده عقوبت داده، انتقام جويي از سوي يتيم را در پي دارد، كه روزي بر اين توانا خواهد شد و كينه و بغض و دشمني را موجب ميشود، تا هر دو راهي ديار نيستي شوند. علت تحريم فرار از ميدان جنگ و فرار از ميدان جنگ را حرام نمود كه موجب رخنه و سستي در دين، كوچك شمردن پيامبران و پيشوايان دادگر، ترك ياري آنان عليه دشمن و فروگذاري تنبيه آنان به خاطر انكار دعوت پيامبران و اعتراف به ربوبيت پروردگار، آشكار نمودن عدالت و ترك ظلم و ميراندن تباهي و فساد است همچنين اسباب گستاخي دشمن عليه مسلمانان، و به دنبال آن اسارت و كشتن آنان و از ميان بردن دين خداي عزّ و جلّ، و ديگر فسادها را فراهم ميآورد. علت تحريم بازگشت به باديه و جاهليت و بازگشت به باديه و جاهليت، پس از هجرت حرام شده است زيرا [ در حقيقت ] بازگشت از دين و ترك ياري پيامبران و حجّتهاي الهي بوده، تباهي و از ميان بردن حقّ هر صاحب حقّي در آن است، نه از آن جهت كه سكونت در باديه را برگزيده، چرا كه اگر حقّ و حقوق را هم شناخت و دين را كاملا" دريافت باز هم حقّ ندارد با مردم جاهل و بي فرهنگ
آميزش داشته باشد، زيرا ايمن از اين نيست كه تدريجا" دانش خود را كنار گزارد و با مردم جاهل در آميزد و از آنها هم جاهلتر شود. وجوب ذكر نام خداوند در هنگام ذبح و آنچه به جز با نام او كه خداوند عزّوجلّ اقرار بدان و ياد نامش را بر آن واجب ساخته است، ذبح شود، حرام شده است، تا آنچه بدان نزد خدا نزديكي جويند با آنچه براي شيطان و بتها قرباني ميشود، يكسان تلقي نشود. كه در ذكر بسم الله، اعتراف به ربوبيت و توحيد اوست. ديگر آن كه ذبح با غير نام خدا، شرك و نزديكي به غير اوست، بنابر اين لازم است هنگام ذبح ياد خدا و بسم الله گفته شود، تا حلال و حرام خدا از يكديگر باز شناخته شوند. تحريم پرندگان و چرندگان نجاست خوار و همه پرندگان و چرندگان وحشي را حرام فرمود كه مردار، گوشت انسان و مدفوع و مانند آن ميخورند. خداوند عزّ و جلّ دليلهاي حلال و حرام شمردن چرنده و پرنده را بيان فرموده، چنان كه پدرم (ع) گفته است: هر نيش داري از چرندگان و چنگال
داري از پرندگان حرام است و هر پرنده چينه دان دار حلال. علت ديگر كه تفاوت ميان پرنده حلال گوشت از حرام گوشت را شناساند اين فرموده آن حضرت (ع) است كه: هر پرنده اي كه پياپي بال ميزند، بخور و هر آنچه در پرواز بال نمي زند
، مخور. علت تحريم خرگوش و خرگوش را حرام كرد زيرا چون راسو بوده، چنگالهايي مانند او دارد و چرندگان وحشي نيز با وجود آلودگي شان، مانند آن هستند. همچنين آنچه از آنها از خون باشد، آن گونه كه از زنان است، زيرا مسخ شده است. علت تحريم ربا و علت حرام كردن ربا آن كه خداوند به دليل تباهي ثروتها آن را نهي فرمود. همچنين اگر انسان درهمي را به دو درهم بخرد، بهاي درهم يك درهم است و بقيّه آن باطل (حرام). بنابر اين فروش به ربا در هر حال به زيان خريدار و فروشنده است. و خداوند تبارك و تعالي ربا را به جهت تباهي ثروتها حرام نمود، آن گونه كه حرام نمود مال سفيه به خود او داده شود، زيرا بيم تباه كردن آن بر او ميرود، به اين سبب خداوند ربا و فروش درهمي به دو درهم را به صورت مبادله مستقيم حرام كرده است. و به تحريم ربا، پس از آشكاري آن، به كارگيري حرام، يعني ارتكاب كبيره پس از روشن شدن حقيقت آن و علم به تحريم خداي تعالي است و مرتكب آن جز كوچك شمردن تحريم كاري نكرده، و آن كه چنين كند به حوزه كفر در آمده است. علت تحريم رباي نسيه نيز از بين رفتن كار نيك، از ميان رفتن ثروتها، علاقه مند شدن مردم به رباخواري و كنار گذاشتن سنّت قرض و كار پسنديده است، همچنين تباهي ثروت
، ستم و نابودي اموال را موجب ميشود. علت تحريم خوك و خوك را حرام نمود كه مسخ شده، خداوند عزّ و جلّ آن را مايه پند و عبرت و بيم و نشاني بر مسخ آفريده خود قرار داده، همچنين غذايش آلوده ترين چيزهاست، و علتهاي بسيارِ ديگر. همچنين ميمون را حرام نمود زيرا او نيز چون خوك مسخ شده و آن را مايه عبرت خلق و نشاني بر مسخ آفريده اش قرار داده. از سويي شباهت چهره او به انسان براي آن است كه نشان دهد از آفريدههايي است كه مورد خشم الهي قرار گرفته است. علت تحريم مردار و مردار حرام شده است، زيرا فساد بدن و آفات آن در آن است، و خداوند عزّ و جل ّ خواست ذكر نام خويش به هنگام صيد يا بريدن سر آن، موجب حلال شدن آن شود، تا فرق حلال از حرام باقي ماند. خداوند عزّ و جلّ خون را نيز چون مردار حرام نمود كه در آن نيز فساد بدن بوده، به ارث گذار زردآب، تباه كننده فهم و بد بو كننده باد (خارج شده از انسان) است.