eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
47.2هزار عکس
34.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🕌در محضر امام روح الله (۴۲) 📌امام خمینی (ره): من امیدوارم که ان شاءالله تعالی به برکت این آستان مقدس، جمهوری اسلامی همان‌طوری که تاکنون پیروزمندانه پیش رفته است از این به بعد هم پیش برود و این جمهوری اسلامی باقی باشد با اسلامیت خود تا وقتی که، زمانی که به حضور بقیه الله این جمهوری مشرف شود و مسائل را در خدمت ایشان حل کند. 📚صحیفه نور ،جلد ١۶،صفحه ٢٣١ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
استدلال امام از انجيل امام شروع کرد به خواندن سفر سوم انجيل تا رسيد به نام مبارک محمد صلي الله عليه و اله و سلم. بعد فرمود: « اي نصراني! به حق مسيح و مادرش سوگند، آيا من عالم به انجيل هستم؟ » گفت: « آري » امام مطالب مربوط به حضرت رسول اکرم و اهل بيت و امتش را از انجيل قرائت کرد و سپس پرسيد: « اي نصراني، در برابر اين گفته‌هاي انجيل چه مي‌گويي؟! اگر انجيل را قبول نکني و حضرت عيسي و حضرت موسي را تکذيب کني که قتلت واجب است! » جاثليق گفت: « من به مطالب انجيل ايمان دارم. » سپس از حضرت رضا عليه السلام اسامي حواريون (ياران نزديک حضرت عيسي) را پرسيد. امام نام آنها را يک به يک بيان کرد و سپس فرمود: « اما ما به عيساي شما به جهت ضعفي که در عبادت و روزه و نماز داشت، اعتراض داريم! » جاثليق عصباني شد و گفت: « من گمان مي‌کردم امروز در ميان ملت اسلام، از شما داناتر کسي نيست! عيسي همه ي شب‌ها بيدار بود و روزها روزه مي‌گرفت و در عبادت هرگز کوتاهي نمي نمود! » امام فوراً فرمود: « اگر چنين است، حضرت عيسي براي چه کسي نماز مي‌خواند و روزه مي‌گرفت؟! شما که مي‌گوييد عيسي خداست! » جاثليق چيزي نگفت. امام فرمود: « اي جاثليق! من زنده کردن مردگان را به دست حضرت عيسي عليه السلام را انکار نمي کنم، ولي او به اذن خداوند مردگان را زنده مي‌کرد. » جاثليق گفت: « زنده کردن مرده از افعال خداوند است و هر کس چنين کند يا کر و کور را شفا دهد، شايسته عبادت است. » امام فرمود: « اليسع (يکي از پيامبران) نيز مانند حضرت عيسي، مردگان را زنده مي‌کرد و کورها را شفا مي‌داد و روي آب راه مي‌رفت، ولي امت او هرگز او را خداي خود ندانستند. حضرت حزقيل (! [pagebreak] ( صفحه ۱۳۱۵) يکي ديگر از پيامبران) سي و پنج هزار مرده را در يک روز زنده کرد ؛ در حالي که شصت سال بود از دنيا رفته بودند و اين مطلب در تورات هست. اي راس الجالوت! آيا اين مطلب در تورات نيست؟ » گفت: « چرا. » امام فرمود: « قريش نزد رسول خدا آمدند و گفتند: « مردگان را زنده کن! » رسول اکرم اميرالمؤمنين علي عليه السلام را خواست و فرمود: « به گورستان برو و افرادي را که اينها نام مي‌برند، صدا بزن و بگو محمد مي‌گويد به اذن خداوند از جاي خود حرکت کنيد! » آنان زنده شدند و به رسالت پيامبر اسلام اقرار کردند. آري، پيامبر اسلام بيماران و ديوانگان را شفا مي‌داد و با حيوانات سخن مي‌گفت ولي ما مسلمان‌ها او را خداي خود نگرفتيم. همچنين يکي از انبياء بني اسرائيل به امر خداوند به يک مشت استخوان پوسيده خطاب کرد که « به اذن خداوند از جاي خود حرکت کنيد. » آنها همه زنده شدند. ابراهيم خليل پرندگاني را قطعه قطعه کرد و آنها را کوبيد و هر قسمت را سر کوهي قرار داد ؛ وقتي آنها را خواند، همه زنده شدند. حضرت موسي با هفتاد نفر از برگزيدگان امّت خود به کوه طور رفت و آنها در اثر درخواست نابجاي خود که گفتند مي‌خواهيم خدا را ببينيم، به وسيله ي صاعقه اي هلاک شدند. آن گاه حضرت موسي دعا کرد و آنها زنده شدند. زنده کردن مردگان به دست پيامبران الهي نمونه‌هاي بسيار دارد. من اين داستان‌ها را نقل کردم تا نتواني آنها را رد کني. آيا هر کس مردگان را زنده کند بايد پرستش شود؟ اگر چنين است پس همه ي اين پيامبران بايد پرستش شوند. چه مي‌گويي؟! » جاثليق گفت: « حق به جانب تو است و خدايي جز خداي يگانه نيست. » امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
طرح مطالعاتی شهید مطهری 28.mp3
6.19M
❇️ تدریس کتاب ❇️ ( جلسه 2 کتاب حجاب) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 در کتاب عصر ظهور علامه کورانی به نقل از کتاب بحار چند حدیث آورده شده است که شیعیان از امام صادق و امام باقر (ع) پرسیدند در زمان خروج سفیانی چه کاری باید انجام بدهند و پاسخ گرفتند که باید پنهان بمانند و یا بگریزند. سوال من اینجاست که با توجه به این احادیث، سید خراسانی و سید یمانی چرا برای نبرد با سفیانی خروج میکنند و پرچمشان هم هدایتگر معرفی شده است؟ آیا احادیث این دو سید بزرگوار با احادیث مذکور تناقض ندارند؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ☝️🏻من قبلا هم عرض کردم برای اینکه شما یک حکمی را از یک روایت استخراج بکنید نمی توانید فقط به آن روایت نگاه بکنید باید روایات متعدد را ببینید تا ببینید آن روایات چه می گویند؟ آیا آن روایت متناقض دارد ندارد؟ حرفش چه هست، مطلب چه هست، پس این طوری نیست که به راحتی بیایید با یک روایت اظهار نظر بکنید. 📜ما روایات دیگر هم داریم که زید قیام کرد، امامها تأییدش کردند و گفتند که شهید شده. پس یعنی چه؟ یعنی قیام قبل از ظهور باطل نیست آن روایاتی که شما می گویید باید ببینید که امام دارد به چه کسی می گوید؟ یکی از روایات امام صادق (ع) دارد به سدیر می گوید‌. سدیر می دانید چه کسی است؟ یکی از این انقلابی های یک خرده جوشی، اینکه می گویند طرف زیادی انقلابی است، از آن کسانی هست که خیلی راحت سریع می گفت امام پاشو برویم قیام کنیم، پاشو انقلاب کنیم.. امام به امثال سدیر گفت بنشین سر جایت، ببین نشانه ها چه می شود و.. 👈🏻والا روایتهای دیگر هم داریم که امام صادق (ع) گفت ببینید آن کسی که قیام می کند نیتش چه هست، اگر نیتش رضای اهل بیت است کمکش بکنید. پس هیچ وقت با یک روایت نمی شود اظهار نظر کرد باید روایات متعدد را شما ببینید. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 وقتی زمزمه عملیات به گوش می‌رسید، وقتی شبانه نیروها را جابجا می کردند، و از زیر قرآن رد می‌شدند.. وقتی کامیون‌ها و وانت برای انتقال نیروها به خط می‌شدند.. ◇ نوحه و نوا و شور و شوقی در بین رزمنده‌ها به پا بود، و وداع با یاران و التماس دعا و قول شفاعت از همدیگر، چه دیدنی و خاطره انگیز بود... 🌷 ◇ ۲۷ مهرماه ۱۳۶۲_منطقه عملیاتی شمالغرب عملیات والفجر۴ 🌺🍃🌺🍃🌺
رزمنده سایبری.mp3
1.29M
📻 پادکست | رزمنده سایبری ۱۵ دقیقه و ۴۰ ثانیه حرف‌هایی که خوب است بروبچه‌های فعال فضای مجازی و سایبری بشنوند. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔰 حاج حسین یکتا
اقسام کتاب الهی و آیات و کلمات آن باری، کتاب خدا که صاحب ایمان و ایقان باید به حقانیّت او تصدیق نماید از روی علم و تحقیق نه از روی ظنّ و تقلید أوّلاً دو قسم است، تکوینی و تدوینی، امّا کتب تدوینی که مسطور و مرقوم بر قرطاس و مابین دفّتین است مذکور شد ؛ ولی کتاب تکوینی او نیز انواع و اقسامی دارد. به لحاظ اوّلْ کلّیه عالم وجود کتاب الهی است، کما قیل: به نزد آن که جانش در تجلّی است همه عالم کتاب حق تعالی است عرض اعراب و جوهر چون حروف است مراتب همچو آیات وقوف است از او هر عالمی چون سوره خاص یکی چون فاتحه دیگر چو اخلاص [۱] چه معنای کتاب که: « ما یکتب فیه » باشد بر عالم وجود صادق است، زیرا که او مسطور و مرقوم از آیات تکوینی و کلمات وجودی است، چه بر هر موجود بما هو موجود چون بذاته مشعر مراتب غیب و به آثار و صفات خود مظهر و مبرّز صفات و اسماء ذات غیب الغیوب حقّ است « آیه » و « کلمه » اطلاق شده، کما قال تعالی: « وَ بِکَلِمَةٍ مِّنْهُ اسْمُهُ الْمَسِیحُ [۲] »، و قال مولانا أمیرالمؤمنین علیه السلام فی حقّ آدم علیه السلام: و أنت کتاب المبین الذی بأحرفه تظهر المضمر أتزعم [۳] انک جرم صغیر و فیک انطوی العالم الاکبر [۴] و قال فی حقّ ذاته الشریف: « أنا کلام اللّه الناطق » [۵]، پس عالم بتمامها کتاب تکوینی، است و چون حاوی بر مراتب طولیه است از مراتب سته، لهذا آنها هر یک به منزله سوره[ای] است از آن کتاب، جواهر عالم چون ثابت و محقّق اند به منزله حروفات آن سوره اند، و اعراض تسعه به منزله اعراب اند. ---------- [۱]: ۱ - گلشن راز، شبستری، « قاعده در تشبیه کتاب آفرینش ». [۲]: ۲ - سوره مبارکه آل عمران، آیه ۴۵. [۳]: ۳ - مصدر: و تحسب. [۴]: ۴ - دیوان علی علیه السلام، ص ۱۷۵: با تقدیم و تأخیر در ابیات. [۵]: ۵ - بحارالأنوار، ج ۳۰، ص ۵۴۶ و ج ۷۹، ص ۱۹۹. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
تفسیر آیه و لقد زینا در تفسیر آیه شریفه وَ لَقَدْ زَیَّنَّا السَّمٰاءَ الدُّنْیٰا بِمَصٰابِیحَ [۱]، باید گفت: این آیه دلالت بر این ندارد که ستارگان در فلک ماه هستند، بلکه دلالت آیه بر این است که فلک ماه به ستارگان زینت شده است. و این صحیح است چرا که ستارگان نور دارند. تفسیر آیه و جعلناها رجوماً در تفسیر ادامه این آیه (B وَ جَعَلْنٰاهٰا رُجُوماً)، نیز باید گفت: از آیه بدست نمی آید که ستارگان نیز شهاب هستند، چون در این صورت باید تعداد ستارگان کم شود. آنچه آیه بر آن دلالت دارد این است که اجزایی از ستارگان به نام شهاب جدا می‌شود مانند جدا شدن شعاع نور. علاوه اینکه دلیلی وجود ندارد که ستارگان در فلک هشتم مستقر باشند. و در فلک قمر، جز قمر چیزی نباشد، بلکه چه بسا ستارگانی باشند که هنوز کشف نشده اند و شهابها از آن ستارگان جدا شوند. ---------- [۱]: ۱) - ملک، ۵. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
تمدن نوین اسلامی 1.MP3
10.28M
✅ مدرسه کادرسازی ، دوره هایی برای تربیت نیروهای تراز انقلاب 💠 دوره 1 🔰 تحقق تمدن نوین اسلامی، خواست رهبری از جوانان انقلابی 🎤 با تدریس 🎬 جلسه 1⃣ (فیلم این جلسه متاسفانه ضبط نشد) ✴️ انتشار فایلها بلا مانع است
ب) قلع و قمع برگزيدگان صحابه عثمان با برخى از اصحاب برگزيدۀ پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) به شدت برخورد كرد و اين برخوردها كه در برابر سخن حق آن‌ها بود، بسيار به زيان عثمان تمام شد و او را از نظر مردم انداخت. مشاهير صحابه اى كه عثمان آنان را قلع و قمع كرد از اين قرارند. ابوذر غفارى: ابوذر يكى از برترين اصحاب پيغمبر خدا بود. وى مردى شجاع و صريح اللهجه بود و در برابر تخلّفات عديدۀ عثمان سكوت نمى كرد. عثمان باخبر شد كه ابوذر در جايگاه پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) مى نشيند و مردم گرد او جمع مى شوند و احاديثى مى گويد كه در مذمّت اوست. به صراحت مى گويد كه خليفه سنت هاى پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) و حتى ابوبكر و عمر را تغيير داده است. عثمان همچنين شنيد كه ابوذر بى پرده از مقام و جايگاه على (عليه السّلام) و حقّانيّت او سخن مى گويد و خلفاى قبلى را غاصب مى داند. عثمان، ابوذر را به شام نزد معاويه تبعيد كرد، اما ابوذر در شام نيز به افشاگرى خود بر ضد خلافت عثمان و تخلفات او ادامه داد؛ به گونه اى كه مشتاقان شنيدن سخنانش بسيار شدند. معاويه به عثمان نامه نوشت كه تو شام را به وسيلۀ ابوذر تباه ساختى. خليفه نيز به معاويه دستور داد تا ابوذر را بر شترى با جهاز بى روپوش سوار كند و به مدينه گسيل دارد. بدين ترتيب او را به مدينه آوردند، در حالى كه گوشت دو رانش ريخته شده بود. ابوذر با عثمان مناظره اى دربارۀ بنى اميه و چپاول بيت المال مسلمانان توسط آن‌ها داشت؛ تا آن جا كه عثمان تصميم به تبعيد مجدّد او گرفت. خليفه دستور داد او را به «ربذه» زادگاهش كه ابوذر آن جا را خوش نداشت، تبعيد كنند. عثمان، مروان حكم را مأمور تبعيد ابوذر كرد و دستور داد مراقب باشد تا كسى او را بدرقه نكند. اميرالمؤمنين (عليه السّلام) و حسنين (عليهماالسّلام) و عبدالله بن جعفر و عمّار ياسر بيرون شهر و در نقطۀ دورى براى بدرقۀ ابوذر حاضر شدند. چون ابوذر على (عليه السّلام) را ديد، پيش رفت و دست آن حضرت را بوسيد. آن گاه گريست و به اميرالمؤمنين (عليه السّلام) عرض كرد: من هرگاه شما و فرزندانتان را مى بينم، سخن پيغمبر خدا را به ياد مى آورم و شكيبايى ندارم تا از گريستن بر مظلوميت شما خوددارى كنم. اميرالمؤمنين (عليه السّلام) و امام حسن (عليه السّلام) و امام حسين (عليه السّلام) با او سخن گفتند و آن صحابى بزرگوار و مظلوم را بدرقه كردند. ابوذر چندى در تبعيدگاه بود و سرانجام مظلومانه در آن جا از دنيا رفت و همان گونه كه پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) به او فرموده بود، مردانى با ايمان كه به سوى مدينه مى آمدند، او را به خاك سپردند. مالك اشتر و حذيفة بن يمان در دفن او شركت داشتند. [۱] عبدالله بن مسعود: صحابى و قارى مشهور قرآن، قاضى و خزانه دار كوفه، به سبب اعتراض به چپاول خويشان عثمان از بيت المال و مقاومت در برابر گرفتن قرآن خود، عزل شد و به دستور عثمان مورد ضرب و شتم واقع گرديد تا بر اثر آن از دنيا رفت. [۲] عمّار بن ياسر: از اصحاب برجستۀ پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) و بسيار مورد علاقۀ آن حضرت بود. عثمان از آغاز هجرت به مدينه به سبب برخوردى كه با عمّار داشت، از او دل خوشى نداشت و اهانتى را كه به هنگام بناى مسجدالنبى يا به نقل برخى در سال هفتم هجرى به عمّار كرد، پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) شنيد و برآشفت و فرمود: «با عمّار چه كار دارند؟ او آن‌ها را به بهشت مى خواند و آن‌ها او را به دوزخ مى خوانند. عمّار در چشم من بسيار عزيز است». عمّار در دفاع از ابوذر، سخنى در مذمّت عثمان گفت كه به گوش او رسيد و مى خواست تا عمّار را تبعيد كند؛ بنى مخزوم كه عمّار به آن قبيله وابسته بود، نزد على (عليه السّلام) آمدند و از آن حضرت كمك خواستند. على (عليه السّلام) فرمود: نخواهيم گذاشت كه عثمان قصد خود را عملى سازد. هنگامى كه اقدام بنى مخزوم و سخن حضرت امير (عليه السّلام) به عثمان رسيد، از تبعيد او صرف نظر كرد. ---------- [۱]: . نگاه كنيد به: تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۷۱ به بعد و تاريخ طبرى، ج ۴، ص ۲۸۳ تا ۲۸۶ و ص ۳۰۸ و مروج الذهب، ج ۲، ص ۳۴۸ به بعد و كامل بهايى، ج ۲، ص ۱۱۴. [۲]: . نگاه كنيد به: تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۷۰ و مروج الذهب، ج ۲، ص ۳۴۷ و شرح نهج البلاغة، ج ۱، ص ۱۹۹. چندى بعد در پى اعتراض شديد مردم مناطق مختلف نسبت به مظالم حكّام عثمان و بى اعتنايى هاى او، تصميم گرفتند تمام اعمال ناشايست خليفه و فرمانروايانش را در نامه اى بنويسند و او را از عواقب اين گونه اعمال بيم دهند. آن‌ها نامه را به عمّار دادند تا به نمايندگى از آن‌ها به عثمان بدهد. چون عثمان از مضمون نامه با خبر شد، با بى اعتنايى نامه را دور انداخت و به غلامانش دستور داد تا عمّار را مضروب سازند. غلامان چنين كردند و خود خليفه چند لگد به شكم او زد، به گونه اى كه بى هوش شد و بعداً به مرض فتق مبتلا شد. [۳]
عبدالرحمن بن حنبل: عثمان از جمله عبدالرحمن بن حنبل، صحابى پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) را به قلعۀ قموص خيبر تبعيد كرد. علت تبعيد او اين بود كه نسبت به بذل و بخشش هاى عثمان و مقدم داشتن بنى اميه بر ديگران اعتراض داشت. [۴] ۳. ---------- [۳]: . نگاه كنيد به: تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۷۳ و مروج الذهب، ج ۲، ص ۳۴۷. [۴]: . تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۷۳. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357