eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.3هزار عکس
36هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
تفکّر و جایگاه آن قوله علیه السلام: وَ فِکْرُهُ قَلِیلٌ لِمَا هُوَ صَائِرٌ إِلَیْهِ. یعنی: سؤال من از تو سؤال کسی است که فکر او کم است در اموراتی [۱] که بالمآل صائر و راجع به او است از امور عقوبات عاجله دنیویه بر طبق جزای اعمال او، و از امورات طولیه اخرویه که به او رجوع کننده است، از قبیل واردات عالم برزخ و حشر ارواح و مواقف قیامت، الذی یحصل الاطلاع علیه بعد الموت، کما فی الدعاء: « أعوذ بک من هول المطلع » [۲] . و چون فکر در این امورات وارده مستقبله ممدوح است، لذا ورد: « تفکّر ساعة خیر من عبادة ستّین سنة [۳] »، به واسطه آن که فکر توصّل الی اللّه است، و العبادة توصّل الی ثواب اللّه، و الذی یوصلک الی اللّه خیر مما توصلک الی غیر اللّه ؛ و لأنّ الفکر عمل القلب و الطاعة عمل الجوارح و القالب ؛ فالقلب أشرف من القالب، و الفکر أعلی من العمل، لهذا أمر رسول اللّه بالتفکّر فی آثار و آیات صنایع اللّه، و قال: « تفکّروا فی آلاء اللّه و لاتتفکّروا فی ذات اللّه » [۴]، لأنّ ذات اللّه غیر متناه، محیط بالاشیآء و عقول البشر متناهٍ محدود محاط. و احاطه محدود متناهی بر محیط غیر متناهی لایجوز، کما قیل: به عقل نازی حکیم تا کی به فکرت این ره نمی شود طی به کنه ذاتش خرد برد پی اگر رسد خس به قعر دریا [۱] ---------- [۱]: ۱ - کذا و همچنین در سایر موارد. [۲]: ۲ - الإقبال الأعمال، ص ۳۷۶ ؛ بحارالأنوار، ج ۹۵، ص ۲۴۶. [۳]: ۳ - بحارالانوار، ج ۶۶، ص ۲۹۲. [۴]: ۴ - مجمع الزوائد، ج ۱، ص ۸۱ ؛ المعجم الأوسط، ج ۶، ص ۲۵ ؛ الجامع الصغیر، ج ۱، ص ۵۱۴. [۱]: ۱ - شعر از میر مشتاق اصفهانی می‌باشد. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
معاد آنچه می‌توان در باره معاد گفت عبارت است از: ۱- ثبوت معاد جسمانی و اینکه معاد جز برای همین بدن نیست و این عقیده کسانی است که نفس ناطقه مجرده را قبول ندارند و اکثر مسلمانان معاد جسمانی را پذیرفته اند. ۲- معاد روحانی، این عقیده فلاسفه ای است که می‌گویند انسان همان نفس ناطقه است و بدن آلتی است که برای استکمال جوهر نفسانی بکار می‌رود. ۳- اثبات معاد روحانی و جسمانی با هم، این عقیده برخی از مسلمانان مانند غزالی و راغب اصفهانی و بسیاری از صوفیان است، اینان قائل به وجود نفس ناطقه مجرده هستند. ۴- هیچ کدام صحیح نیست، این حرف طبیعیون است که به حرف آنها نه از نظر دین و نه فلسفه توجهی نمی شود. ۵- توقف، این حرف جالینوس است وی در حال مرگ می‌گفت: نمی دانم آیا نفس همان مزاجی است که در اثر مرگ از بین می‌رود و برنمی گردد و یا جوهر پایداریست که با فساد بدن، باقی می‌ماند و برمی گردد. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 سلام وقت بخیر ببخشید قرآن را حتما باید باخودقرآن بخونیم باگوشی بخونیم وگوش بدهیم درست است؟ ممنونم ازپاسخگویتان التماس دعای فراوان پاسخ👇 سلام علیکم خواندن قرآن از روی گوشی اشکالی ندارد اما اینکه در روایات برای نگاه به قرآن ثواب بیان کردند فقط شامل نگاه به خط قرآن حقیقی است نه مجازی و از گوشی
سؤال👇 سلام وقت بخیر منو همسرم بعضی اوقات برای اتفاقی مبلغی تعیین میکنیم که اگه این اتفاق افتاد این مبلغ بین ما رد و بدل شود و بیشتر جنبه سرگرمی داره، آیا از نظر شرعی شرط بندی محسوب میشه و حرام؟ پاسخ👇 سلام علیکم بنابرآنچه بیان شده شرط بندی و حرام است.
سؤال👇 سلام علیکم شرکت در وام های خانگی اشکال شرعی ندارد؟ اگر مسئول وام اولین وام را برای خود بردارد یا هر ماه که قرعه کشی انجام میدهد مبلغی از وام را برای خود بردارد؟ مرجع رهبری پاسخ👇 سلام علیکم ۱. اشکالی ندارد. ۲. اگر همه راضی باشند، جایز است.
سؤال👇 سلام سؤالی داشتم کسی که ناخن بکاره و مژه بکاره میگن وضو جبیره بگیره نمازش صحیح است یا نه خیلیا میگن با وضو جبیره نماز درستن پاسخ👇 سلام علیکم هیچیک از مراجع در مرحله اول چنین فتوایی را نداده اند. نظر مراجع به این شکل است: کاشتن ناخن و مژه در خارج از وقت نماز در صورتی که هنگام نماز بتوان برداشت اشکالی ندارد و الا جایز نیست. اگر کسی چنین کاری را انجام داد باید در هنگام نماز آن را بردارد و لو سخت باشد و هزینه هم داشته باشد و اگر برداشتن به هیچ وجه امکان نداشده باشد، نوبت به وضوی جبیره ای می رسد. با همه این توضیحات به نظر می رسد اینکه برداشتن امکان نداشته باشد، وجود ندارد.