eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.3هزار عکس
36هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
پناه جستن و یاری جستن از خداوند قوله علیه السلام: وَ إِلَیْکَ أَلْجَأُ، وَ بِکَ أَثِقُ، وَ إِیَّاکَ أَسْتَعِینُ. أی أنت حصنی و حصن من سوای، یلجؤون إلیک و یتحصّنون فیک، و لا ملجأ و لا مخلص و لا مهرب و لا ملاذ لمن طلبه إلاّ إلیک. و ألجأ الیه: أی اعتصم به. و ألجأت ظهری إلیک: أی اعتمد فی أموری بظهره. أثق: من الوثوق، و هو کلّما یستوثق بها من الأمر ؛ المیثاق: الیمین المؤکّد و العهد، قوله تعالی: « وَ أَخَذْنَ مِنکُمْ مِیثَاقًا غَلِیظًا [۴] »، أی عهداً وثیقاً. و ورد: « کلّ یمین فیها کفّارة » [۵] إلاّ ما کان من عهد أو میثاق. أی إلاّ ما یتعهّد به الانسان و یلتزمه لغیره ؛ فإنّه لا کفّارة له سوی الوفاء به. و أیضاً: وثقت الشی ء توثیقاً إذا ربطته و شدّدته. و منه الحدیث: « إذا مات المؤمن وثّقه ملک الموت، و لو لا ذلک لم یستقرّ » [۶] . ---------- [۴]: ۳ - سوره مبارکه نساء، آیه ۲۱. [۵]: ۴ - وسائل الشیعة، ج ۲۳، ص ۲۴۹. [۶]: ۵ - بسنجید: الفقیه، ج ۱، ص ۱۳۵: « قال أمیرالمؤمنین علیه السلام: إنّ المؤمن إذا حضره الموت، وثّقه ملک الموت فلولا ذلک لم یستقرّ ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
بحث بلاغی در کتاب التبیان فی المعانی و البیان، آمده است: یکی از صنایع بدیعی که آن را قول موجب هم می‌نامند این است که کلامی به مخاطب القا شود که خلاف انتظار او باشد. مراد وی از این تلقین این است که به مخاطب بفهماند کلام او شایسته تر به منظور بوده است. قول موجب گویند وقتی حجاج بن یوسف، قبعثرا را تهدید به قتل کرد و به او گفت: تو را به زنجیر آهنین در بند می‌کنم (لا حملنک علی الادهم)، قبعثرا در پاسخ حجاج گفت: مثل الامیر یحمل علی الادهم و الاشهب، یعنی سزاوار است مانند امیر، افراد را بر اسب سیاه رنگ و سپید رنگ سوار کند. حجاج گفت: مرادم از ادهم، زنجیر است نه اسب، قبعثرا گفت: الحدید خیرٌ من البلید، یعنی انسان تیز هوش از کند ذهن برتر است. آیه شریفه إِنْ تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ سَبْعِینَ مَرَّةً فَلَنْ یَغْفِرَ اللّٰهُ لَهُمْ [۱] نیز از همین صنعت بهره برده است چرا که مراد از عدد مزبور کثرت است. در حدیثی رسول خدا صلی الله علیه و آله فرموده است، بیش از هفتاد بار طلب آمرزش می‌کنم. ---------- [۱]: ۱) - توبه، ۸۰. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 سلام سؤالی داشتم یه بنده خدایی گفتن ازتون بپرسم یه دختر با مرد متاهلی عاشق هم بودن پدر دختر و زن اول مرد اجازه نمی‌داد با هم ازدواج کنند این دوتا اومدن پنهانی ۶ سال بدون اینکه کسی بفهمه محرمیت خوندن و مثل زن و شوهر بودن بعد ۶ سال به زور ازدواجشون رو علنی کردن الان از من خواستن از شما بپرسم تو این ۶ سال که نه پدر دختر و نه زن مرد قبول داشتن ایا محرمیتشون درست بوده و اگه نبوده گناهی مرتکب شدن و اگه گناهی مرتکب شدن باید چکار کنن تا خدا ببخشدشون ممنون میشم راهنمایشون کنید پاسخ👇 سلام علیکم ازدواج دختر باکره بدون اذن پدر باطل است. بنابراین این عقد صحیح نبوده و در این مدت مرتکب گناه شده اند و باید توبه کنند.
سؤال👇 سلام وقت بخیر خانمی درحال پس انداز کردن برای آینده . جهیزیه و مراسم ازدواج دخترش است به صورت سکه ی پارسیان . همسرش میداند ولی از مقدارش خبر ندارد . آیا به این سکه ها خمس تعلق میگیرد؟ اگر کار واجبی پیش بیاید و خرج شود چه؟آیت الله گرگانی پاسخ👇 سلام علیکم لازم است خمس آن پرداخت شود.
سؤال👇 سلام علیکم اگر بخواهیم امتیاز یک وام را که سود آن ۴درصد هست بخریم محل اشکال هست؟ پاسخ👇 سلام علیکم غیر از وام ازدواج خرید امتیاز سایر وام ها اشکالی ندارد.
سؤال👇 سلام وقتتون بخیر بازی با ورق پاسور یا همون پاستور دقیقش نمیدونم بدون شرط بندی انجامش اشکال داره؟ بدون شرط بندی باشه برا سرگرمی تخته نرد و شطرنج چطور؟ حرامن؟ حتی اگه شرط بندی نباشن؟ مرجع رهبری پاسخ👇 سلام علیکم بازی با ورق هایی که عرفاً، آلات قمار محسوب می شوند، مطلقاً جایز نیست ولی بازی با ورق هایی که عرفاً آلت قمار محسوب نمی شوند، بدون شرط بندی اشکال ندارد. و به طور کلی بازی با هر چیزی که مکلّف تشخیص دهد از آلات قمار است و یا در آن شرط بندی شود، به هیچ وجه، جایز نیست. و بازی با هر وسیله ای که جزء آلات قمار به حساب نیاید، بدون شرط بندی، اشکال ندارد. اگر به نظر مکلّف، شطرنج در حال حاضر از آلات قمار محسوب نشود در این صورت بازی با آن بدون شرط بندی اشکال ندارد.
سؤال👇 ایا به گوشی موبایل خمس تعلق میگیرد رهبر عزیز پاسخ👇 سلام علیکم اگر تا سال خمسی استفاده نشود، متعلق خمس است.
سؤال👇 سلام ببخشید، سندیت دعای معراج تا چه اندازه هست؟ من الله توفیق. پاسخ👇 سلام علیکم 1. دعایی که در سایت‌های اینترنتی و برخی از کتابچه‌های جیبی به عنوان «دعای معراج» ذکر شده، سندی –هر چند غیر معتبر-، برای آن نیافتیم؛ و برای این دعا ثواب‌هایی را نیز از پیامبر اکرم(ص) نقل کرده‌اند که به هیچ منبع حدیثی و ادعیه آدرس داده نشده است. لذا نمی‌توان گفت کدام نسخه صحیح و کدام نسخه نادرست است؛ با این حال، درباره چنین دعاهایی باید گفت خواندن دعاهایی که از لحاظ محتوایی مشکلی نداشته اما اعتبار سندشان معلوم نشده، با امید ثواب، -نه به قصد ورود و صدور از پیامبر اکرم(ص) و یا امامان معصوم(ع)- اشکال ندارد. به علاوه، دعاهای معتبر و مؤثری داریم که دیگر نیازی به خواندن دعاهای غیر معتبر نیست. 2. اما دعای دیگری در کتاب‌ »البلد الأمین و الدرع الحصین‏» شیخ ابراهیم کفعمی با عنوان دعای معراج از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که الفاظ و عبارات آن غیر از آن چیزی است که در سایت‌ها با عنوان دعای معراج آمده است. و آن دعا عبارت است از: «اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُک یا مَنْ أَقَرَّ بِالْعُبُودِیةِ لَهُ کلُّ مَعْبُودٍ یا مَنْ یحْمَدُهُ کلُّ مَحْمُودٍ یا مَنْ یفْزَعُ إِلَیهِ کلُّ مَجْهُودٍ یا مَنْ یطْلَبُ عِنْدَهُ کلُّ مَفْقُودٍ یا مَنْ سَائِلُهُ غَیرُ مَرْدُودٍ یا مَنْ بَابُهُ عَنْ سُؤَالِهِ غَیرُ مَسْدُودٍ یا مَنْ هُوَ غَیرُ مَوْصُوفٍ وَ لَا مَحْدُودٍ یا مَنْ عَطَاؤُهُ غَیرُ مَمْنُوعٍ وَ لَا مَنْکودٍ یا مَنْ لَیسَ بِبَعِیدٍ وَ هُوَ نِعْمَ الْمَقْصُودُ یا مَنْ رَجَاءُ عِبَادِهِ بِحَبْلِهِ مَشْدُودٌ یا مَنْ شِبْهُهُ وَ مِثْلُهُ غَیرُ مَوْجُودٍ یا مَنْ لَیسَ بِوَالِدٍ وَ لَا مَوْلُودٍ یا مَنْ کرَمُهُ وَ فَضْلُهُ لَیسَ بِمَعْدُودٍ یا مَنْ حَوْضُ بِرِّهِ لِلْأَنَامِ مَوْرُودٌ یا مَنْ لَا یوصَفُ بِقِیامٍ وَ لَا قُعُودٍ یا مَنْ لَا تَجْرِی عَلَیهِ حَرَکةٌ وَ لَا جُمُودٌ یا اللَّهُ یا رَحْمَانُ یا رَحِیمُ یا وَدُودُ یا رَاحِمَ الشَّیخِ الْکبِیرِ یعْقُوبَ یا غَافِرَ ذَنْبِ دَاوُدَ یا مَنْ لَا یخْلِفُ الْوَعْدَ وَ یعْفُو عَنِ الْمَوْعُودِ یا مَنْ رِزْقُهُ وَ سِتْرُهُ لِلْعَاصِینَ مَمْدُودٌ یا مَنْ هُوَ مَلْجَأُ کلِّ مَقْصِی مَطْرُودٍ یا مَنْ دَانَ لَهُ جَمِیعُ خَلْقِهِ بِالسُّجُودِ یا مَنْ لَیسَ عَنْ نَیلِهِ وَ جُودِهِ أَحَدٌ مَصْدُودٌ یا مَنْ لَا یحِیفُ فِی حُکمِهِ وَ یحْلُمُ عَنِ الظَّالِمِ الْعَنُودِ ارْحَمْ عُبَیداً خَاطِئاً لَمْ یوفِ بِالْعُهُودِ إِنَّک فَعَّالٌ لِمَا تُرِیدُ یا بَارُّ یا وَدُودُ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ خَیرِ مَبْعُوثٍ دَعَا إِلَى خَیرِ مَعْبُودٍ وَ عَلَى آلِهِ الطَّیبِینَ الطَّاهِرِینَ أَهْلِ الْکرَمِ وَ الْجُودِ وَ افْعَلْ بِنَا مَا أَنْتَ أَهْلُهُ یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ وَ سَلْ حَاجَتَک تُقْضَى إِنْ شَاءَ اللَّهُ تَعَالَى‏»‏. 3. گفتنی است؛ مؤلف کتاب «فهرستگان نسخه‌های خطی (حدیث و علوم حدیث شیعه)»، نامی از دعای معراج می‌برد و مؤلف آن‌را ناشناخته اعلام می‌کند و آن‌را به نسخه‌های فهرست گوهرشاد مشهد آدرس داده است، اما ما چون متن آن نسخه را مشاهده نکردیم که آیا این همان دعای معراجی است که در سایت‌ها و برخی از کتاب‌های جیبی آمده است و یا دعای معراجی است که شیخ ابراهیم کفعمی نقل می‌کند، نظری نمی‌دهیم.