eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.9هزار عکس
35.5هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🌿 هتک حرمت قرآن‌کریم در سوئد نشانه‌ای از بروز و ظهور جاهلیت نوین .🌿@zandahlm1357
موسیقی‌های غیرمجاز در حرمت غِناء چندان مشکلی وجود ندارد، مشکل تشخیص موضوع غِناء است. آیا غِناء هر صدایی است که در آن «ترجیع» (رفت و آمد صدا در حنجره و به اصطلاح غلت دادن) باشد؟ مسلما ثابت نیست. آنچه از مجموع کلمات فقهاء و سخنان اهل سنت در این زمینه می‌توان استفاده کرد این است که غِناء آهنگ های طرب انگیز و لهو و باطل است و به عبارت روشن تر: غِناء آهنگ‌هایی است که متناسب مجالس فسق و فجور و اهل گناه و فساد می‌باشد. و باز به تعبیر دیگر: غِناء به صوتی گفته می‌شود که قوای شهوانی را در انسان تحریک می‌نماید، و انسان در آن حال احساس می‌کند که اگر در کنار آن صدا، شراب و فساد جنسی نیز باشد کاملاً مناسب است! این نکته نیز قابل توجه است که گاه یک «آهنگ» هم خودش غِناء و لهو و باطل است و هم محتوای آن، به این ترتیب که اشعار عشقی و فسادانگیز را با آهنگ‌های تحریک آمیز بخوانند، و گاه تنها آهنگ، غِناست، به این ترتیب که اشعار پرمحتوا یا آیات قرآن و دعاء و مناجات را با آهنگی بخوانند که مناسب مجالس عیّاشان و فاسدان است و در هر دو صورت حرام می‌باشد. ذکر این نکته نیز لازم است که گاه برای غِناء دو رقم معنی ذکر می‌شود «معنی عام» و «معنی خاص» معنی خاص همان است که در بالا آمد یعنی آهنگ‌های تحریک کننده شهوات و متناسب با مجالس فسق و فجور. ولی معنی عام هرگونه صوت زیباست و لذا آنها که غِناء را به معنی عام تفسیر کرده اند بر آن دو قسم قایل شده اند «غِنای حلال» و «غِنای حرام». منظور از غِنای حرام همان است که در بالا آمد و منظور از غِنای حلال صدای زیبا و خوشی است که مفسده انگیز نباشد، و متناسب با مجالس فسق و فجور نگردد. بنابراین در اصل تحریم غِناء تقریبا اختلافی نیست، اختلاف در نحوه تفسیر آن است. البته «غِناء» مصادیق مشکوکی نیز دارد (همانند همه مفاهیم دیگر) که انسان به راستی نمی داند فلان صوت مناسب مجالس فسق و فجور است یا نه؟ و در این صورت به حکم اصل برائت محکوم به حلیت است (البته بعد از آگاهی کافی از مفهوم عرفی غِناء طبق تعریف فوق). و از این جا روشن می‌شود صداها و آهنگ‌های حماسی که متناسب میدان‌های نبرد و یا ورزش و یا مانند آن است دلیلی بر تحریم آن نیست. ........: 📚موسیقی از دیدگاه قرآن و حدیث https://eitaa.com/zandahlm1357
📸 | تصاویری از اولین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) در حضور رهبر انقلاب. ۱۴۰۲/۰۵/۰۲ .......: فرمانده صلوات @zandahlm1357