eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
دفع شداید توسط حضرت حقّ قوله علیه السلام: لاَ یَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلاَّ مَا دَفَعْتَ. دفع: بمعنی ازاله و ردّ شدن چیزی است از چیزی. و مرجع ضمیر « منها » مهمّات است. و اندفاع: به معنی سرعت. یقال: اندفع الفرس أی أسرع فی سیره. ما حصل فقره دعا آن که: آنچه را از مهمّات و ملمّات تو امر به رد و دفع او فرموده به سرعت و فوریت، زایل و ردّ می‌شود، نه چون امر مخلوق که بطیئة [۳] الزوال و تدریجی الحصول باشد، چنان که خود از سرعت نفوذ امر خود خبر می‌دهد: « وَ مَآ أَمْرُنَآ إِلاَّ وَاحِدَةٌ کَلَمْحٍ بِالْبَصَرِ [۴] » أو هو أقرب [۵] . ---------- [۳]: ۳ - کذا اصحّ: بطی ء. [۴]: ۴ - سوره مبارکه قمر، آیه ۵۰. [۵]: ۵ - بسنجید کریمه نحل، ص ۷۷: « وَ ما أَمْرُ السّاعَةِ اِلاّ کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ ». ظهور بلایا توسّط حضرت حقّ قوله علیه السلام: وَ لاَ یَنْکَشِفُ مِنْهَا إِلاَّ مَا کَشَفْتَ. الکشف: بمعنی الاظهار، و یجی ء بمعنی الدفع و الرفع و الازالة. ولی در ما نحن فیه همان معنی حقیقی او که اظهار و ابراز باشد انسب است ؛ زیرا که اگر به معنی دفع باشد با فقره قبل از دعا تکرار می‌شود، و نیز در « یا کاشف البلایا » [۱] چون در مقام مدح و امتنان است لهذا به معنی اظهار است، نه ازاله ؛ لأنّ البلاء للولاء کما فی الدعاء: « نحمدک علی بلائک کما نشکرک علی آلائک » [۲] . پس مفاد فقره دعا آن که: ظاهر و آشکار نمی شود « منها »، یعنی از آن مهمّات و بلیّات در وجود عبدی از عباد، الاّ آن چیزی که تو از آن در او ظاهر نمودی، کما ورد: « ان اللّه اذا أحبّ قوما فابتلاهم » [۳] . ---------- [۱]: ۱ - مصباح الکفعمی، ص ۲۴۷ ؛ البلد الأمین، ص ۴۰۳ ؛ بحارالأنوار، ج ۹۱، ص ۳۸۵. [۲]: ۲ - در منابع معتبر یافت نشد، شرح الاسماء الحسنی، ج ۱، ص ۵۵. [۳]: ۳ - مشکاة الأنوار، ص ۵۱۷ ؛ مسند أحمد، ج ۵، ص ۴۲۷ ؛ سنن ابن ماجة، ج ۲، ص ۱۳۳۸. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
تفسیر آیه ان السمع والبصر کشاف در تفسیر آیه إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤٰادَ کُلُّ أُولٰئِکَ کٰانَ عَنْهُ مَسْؤُلاً [۱] آورده است: عنه در محل رفع است برای مسئول، مانند غیرالمغضوب علیهم که علیهم در محل رفع است. بسیاری از مفسران به او اعتراض کرده اند و گفته اند: فاعل و هرچه جای آن بنشیند، بر فعل مقدم نمی شود چگونه در اینجا بر مسئول مقدم شده است. پند ابن عباس می‌گوید: پس از ارتحال پیامبر، هیچ موعظه ای در من مؤثرتر از نامه امام علی علیه السلام نبود. امام نوشته بودند: اما بعد، انسان از بدست آوردن آنچه از دست داده خشنود می‌شود و از دست دادن آنچه بدست می‌آورد ناراحت. تو به آنچه از دنیا در اختیار توست خرسند نباش و از آنچه از کف می‌نهی ناراحت نشو. از آنان نباش که بی عمل به آخرت چشم دوخته اند و با آرزوی دراز توبه را به عقب می‌اندازند والسلام. ای بندگان خدا، آگاه باشید، آگاه باشید، بخدا آنقدر عیب پوشانده که گویا از عیب همه چشم پوشیده و آنقدر مهلت داده که گویا همه را به خود واگذاشته است. عده ای از خدا یاری می‌طلبند که به زبان خدا را ستایش می‌کنند و به دل هم با او آشنایند، اما با عملشان مخالفت می‌ورزد. ---------- [۱]: ۱) - اسراء، ۳۶. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
امام صادق علیه السلام از پدرش نقل می‌کند که فرمود: زلزله‌ها و گرفتگی ماه و خورشید و بادهای سخت و وحشت زا، از نشانه‌های قیامت است. هر گاه یکی از اینها را دیدید، به یاد بر پائی قیامت بیفتید، به مسجدها پناه برید و نماز بخوانید. (۵۵۱) این روایت نیز، توجّه دادن اذهان مردم، از طبیعت، به خدای طبیعت است و در نهایت با نماز، این «خداگرایی» تکمیل می‌شود. چگونگی نماز آیات در مورد نماز آیات، فقط به چند مسئله اشاره می‌شود. توضیح بیشتر آنرا در رساله‌های عملیه بخوانید. ۱- نماز آیات، دو رکعت است و هر رکعت، پنج رکوع دارد. در هر رکعت، می‌توان پس از حمد و سوره، به رکوع رفت و برخاست، دوباره حمد و سوره و رکوع، تا پنج مرتبه. و می‌توان در هر رکعت، یک حمد خواند و آیات سوره توحید را به پنج قسمت کرد و قبل از هر رکوع، یک بخش از سوره را خواند و به رکوع رفت، و سپس آیه ای دیگر و رکوع دوّم و همچنین تا پنج رکوع تمام شود. ۲- در نماز آیات هم، آنچه در نمازهای روزانه لازم است، واجب می‌باشد، مانند طهارت، قبله و... ۳- خواندن نماز آیات، واجب فوری است و نباید به تأخیر انداخت. در ماه و خورشید گرفتگی، از وقتی که ماه و خورشید، شروع به گرفتن می‌کند، می‌توان نماز آیات را خواند. اگر کسی نماز آیات نخوانده، گناه کرده است و تا آخر عمر بر او واجب است و هر وقت بخواند، «ادا» می‌باشد. ۴- اگر عوامل وجوب نماز آیات، در شهری اتفاق بیفتد (مثلاً زلزله و... ) برای مردم همانجا واجب است نه شهرهای دیگر. ۵ - فرقی نمی کند که تمام ماه یا خورشیدبگیرد، یا قسمتی از آن (خسوف وکسوف کلّی یاجزئی) در هر دوحال، نماز آیات واجب است. از نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیلی مهمه که از بچگی فرزندانتون چه دغدغه‌هایی از شما در زندگی می‌بینن؟ ⭕️ دغدغه‌های ما به فرزندان‌مون منتقل میشه و اونا رو با این مسائل بزرگ میکنه. اگه تو خونه مدام از پول نداشتن و گرانی حرف زدی فرزندت پول و مادیات جزو مهم‌ترین دغدغه‌هاش میشه و اگه دید برای نماز اول وقت و دستگیری از دیگران دغدغه داری اونا براش مهم میشه. ⭕️ ما چه دغدغه‌هایی رو از کودکی به فرزندان‌مون منتقل می‌کنیم؟ ⭕️ خوبه یه دقتی بکنیم ببینیم مهم‌ترین دغدغه‌های زندگی روزانه‌مون چیه؟! 🔹نشرحداکثری @zandahlm1357
4738736640624.wav
17.76M
🔵 ⭕️ شیوه موفقیت یک مدیر در دعوت به نماز ⭕️ 🔴 محتوای مدارس کشور @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙🌸استاد آيت الله موضوع : درمان وسواس ✅ برای تمام برادران خواهران بسیار شنیدنی اگه تو وضو یا مسائل نماز وسواس دارین حتما گوش کنید👌 @zandahlm1357
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 6️⃣3️⃣ کسی که هر روز به حمام می‌رود، چه نیازی به غسل و نیت کردن دارد؟ 🔶 اول: دانشمندان ژاپنی وقتی روی آب آزمایشی انجام دادند، فهمیدند آبی که اسم خدا در کنارش برده می‌شود، مولکول‌هایش منظم‌تر از آب‌های دیگر است. اگر برای غسل کردن فقط صرف شستن ظاهر را بخواهید، مسلماً آن اثر را ندارد. همانطور که نیت و حرف خوب بر آب اثر دارد، آبی هم که با نیت و کلام خدا باشد، مسلمآً روی بدن ما اثر دارد. 🔷 دوما: اگر غسل فقط برای شستن و تمیز کردن بود، باید در بحث وضو و اعمال دیگر هم بگوییم نیت مهم نیست. در حالیکه اولین اصل در وضو، نماز و تمام عبادات نیت است. ♦️ سوما: اگر بحث بهداشتی و تمیزی مطرح بود، عقل انسان و پیشرفت‌های امروزی حکم می‌کرد به جای شستن با آب خالی، از مواد شوینده استفاده کند. دلیل غسل پاکی و تمیزی روح است. اما روح انسان چطور پاک می‌شود؟! روح انسان با ذکر و یاد خدا پاک میشود. نیت یعنی ما در تمام مراحل زندگیمون به یاد خدا باشیم. 💎 چهارماً: در آخر باید توجه داشته باشیم که خدا به ما دستور داده اینگونه غسل و وضو را انجام دهید. ما نمی‌توانیم هر طور که خودمان دوست داشتیم آن را انجام دهیم. 📝 لینک مطلب:👇 https://btid.org/fa/news/198930 📎 📎 📎 📎
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 7️⃣3️⃣ عرب‌ جماعت برای تحقیر ایران به ما یاد داد تا به واق واق سگ پارس بگوییم؟ 🔷 اول:عرب اصلا در حروف خودش حرف (پ) ندارد تا بتواند چنین حرفی را تلفظ کند. نهایتا عرب اسم وطن ما رو فارس یا بارس تلفظ می‌کرد که آن هم ربطی به پارس ندارد. 🔻 دوم: شباهت کلمه پارس و پاس باعث شده تا چنین اشتباهی رخ دهد. کلمه‌ای که برای صدای سگ به کار می‌برند، پاس است نه پارس. پاس به معنای پاسبانی است، چون سگ با صدایش پاسبانی می‌کند. 🔷 سوم: در هیچ کتاب تاریخی نیامده که به صدای سگ پارس گفته باشند و معمولا در کتاب‌های تاریخی به صدای سگ عوعو و واق واق گفته شده است. 🔴 لفظ پارس کردن را اولین بار دهخدا در لغت نامه‌اش برای صدای سگ آورده و ممکن است از لهجه تهران گرفته باشد و آن کم کم در فارسی جا افتاده است. 🔶 چهارم: عرب به صدای سگ عوعو می‌گوید نه پاس که بخواهد آن را برای تحقیر ایرانی به کار برده باشد. 📝 لینک مطلب:👇 https://btid.org/fa/news/200147 📎 📎 📎 📎
♻️ شش پاسخ به شش اشکال مخالفان نهی از منکر 🔰 معمولا کسانی که حجاب را قبول ندارند و رعایت نمی‌کنند، زمانی که به ایشان تذکر می‌دهید، یکی از این موارد را در جواب شما خواهند گفت: 1️⃣ می‌گویند: «موسی به دین خود، عیسی به دین خود». ⬅️ پاسخ: البته ما اگر بخواهیم طبق دین خودمان رفتار کنیم، که «امر به معروف و نهی از منکر» را واجب کرده، می‌بایست به شما تذکر بدهیم. اما شما می گویید کسی نباید دیگران را نسبت به کارهای دینی‌اش امر و نهی کند، درحالی که خودتان این کار را می‌کنید. شما می‌گویید «نهی از منکر» دخالت در کار دیگران است و کار درستی نیست، اما همین الان دارید ما را از تذکر دادن، نهی می‌کنید و در کار ما دخالت می‌کنید! 🔹شاید برخی در جواب ما بگویند: «شما زمانی حق دارید به ما تذکر بدهید که ضرری به شما برسد، وگرنه این کار شما، دخالت در مسائل شخصی است. از بی حجابی ما ضرری به شما نمی‌رسد». 🔹در جواب باید گفت: حتما بی‌حجابی شما که باعث تحریک دیگران می‌شود، برای بسیاری افراد جامعه ضرر دارد از جمله فروپاشی خانواده. جدا از این ضررهای اجتماعی که حتی در نتایج تحقیقات دانشمندان غربی هم آمده، باید گفت که نهی از منکر، دستور خدایی است که خالق ما و شماست، اما شما معتقدید که خدا، دستور خوبی نداده و در این مورد با خداوند، اختلاف نظر دارید! اما شما طبق تفکر خودتان رفتار نمی کنید. 2️⃣ می‌گویند: «مگر دین اجباری است؟ لا اکراه فی الدین». ⬅️ پاسخ: این حرف، در مورد اصل پذیرش دین است. یعنی هیچ‌کس را حتی با زور اسلحه، نمی‌توان اجبار کرد که به دینی که ما اعتقاد داریم، ایمان بیاورد. ایمان، اعتقاد درونیِ فرد است که با اختیار خودش حاصل می‌‌شود. در غیر این‌ صورت، او می‌تواند در ظاهر بگوید «ایمان آوردم»، ولی واقعا ایمان نیاورد. اگر «لا اکراه فی الدین» به این معنا باشد، پس فلسفه امر و نهی و واجب و حرام الهی چیست؟ 🔹قوانین بشری هم همینطور است، شما می‌توانید به کشوری، وارد نشوید، اما اگر وارد شدید، مجبورید قوانین آن را رعایت کنید. 3️⃣ می‌گویند: «چرا به اختلاس‌ها و دزدی‌ها اعتراض نمی‌کنید». ⬅️ پاسخ: دزدی و اختلاس منکر است، بی‌حجابی و عریانی هم منکر است. اما بستر تحقق بی‌حجابی، فضای علنی و بستر تحقق اختلاس و دزدی، محیط پنهان است. کسی علنی و آشکار و با اعلان عمومی اختلاس نمی‌کند. بله اگر همزمان اختلاس و کشف حجاب رخ دهد و شما اطلاع داشته‌ باشید اما فقط به کشف‌حجاب اعتراض کنید، اشکال شما وارد است. مضافا که ممکن است عده‌ای به صورت تخصصی به اختلاس‌ها و حفره‌های قانونی این منکر اعتراض کنند و عده‌ای به کشف‌حجاب، آیا اقدام هر کدام مانع اقدام دیگری خواهد شد؟! 4️⃣ می‌گویند: «این بی‌حجابی ما، در واقع اعتراض است، اعتراض به اختلاس‌ها و بی‌عدالتی‌ها». ⬅️ پاسخ: کسی که اختلاس کرده یا عدالت را رعایت نمی‌کند، یک کار ضددینی و خلاف اسلام انجام داده. آیا اسلام گفته بود برود دزدی و اختلاس کنید؟ اگر شما هم دستور دینی حجاب را کنار بگذارید، شبیه او شده‌اید و در همان مسیر حرکت کرده‌اید. آیا این اعتراض است یا همراهی؟! مثل این است که من در اعتراض به کسی که مواد مخدر مصرف می‌کند، بگویم چون او مواد مخدر مصرف می‌کند، من هم در اعتراض به او سیگار می‌کشم! 5️⃣ می‌گویند: «در شرایطی که وضعیت اقتصاد و گرانی، اینچنین است، شما نمی توانید به بی حجابی، اعتراض کنید. فقر، دینی باقی نمی‌گذارد. هر وقت وضعیت اقتصاد خوب شد، ما هم حجاب را رعایت می‌کنیم». ⬅️ پاسخ: اولا که معمولا هر چه به مناطق مرفه‌تر در شهرها نزدیک می‌شویم، روند کشف حجاب و عریانی بیشتر می‌شود. پس فقر، علت اصلی این منکر دینی و قانونی نیست. علاوه بر این، ریشه فقر در بخشی از جامعه، بی‌دینی بخش دیگر آن است. منکراتی مثل کم فروشی، کم کاری، خیانت، دست درازی به بیت‌المال، اختلاس و سیاست‌هایی که به تقویت سرمایه‌داری زالو صفتانه می‌انجامد، از مصادیق بی‌دینی است نه دینداری. 6️⃣ می‌گویند: «دیگر فایده ای ندارد، شما نمی‌توانید وضعیت حجاب را به حالت سابق برگردانید». ⬅️ پاسخ: این نگاه محصول این نظریه است که اکثریت جامعه به ویژه خانم‌ها با مساله‌ای به نام حجاب مخالفند. درحالی که در طول ماه‌های گذشته مشخص شد که اکثر بانوان با سیاست کشف حجاب همراه نیستند. بعد از غائله زن، زندگی، آزادی با اینکه تصور برخی سردمداران این جریان کشف حجاب اکثریت خانم‌های جامعه بود، اما شاهد بودیم که این اتفاق برعکس افتاد. خصوصا بعد از اینکه مشخص شد که نزاع بر سر کشف حجاب سر نیست و انتهای این مسیر برهنگی، عریانی و از بین رفتن نهاد خانواده است. اینکه وضعیت حجاب به حالت قبل بر می‌گردد یا نه، وظیفه ما نیست، ما وظیفه داریم در کنار مطالبه اقدام قانونی بازدارنده از سوی نهادهای مسئول، اجرای امر به معروف و نهی از منکر زبانی را اجرا کنیم. @zandahlm1357
❌ شبهه ۱۱۱۴ به اینایی که ارزانی زمان شاه را به رخ ما می‌کشند، چی باید بگیم؟ 🆔 @zandahlm1357 ✅ پاسخ حجت‌الاسلام قربانی‌مقدم نرخ تورم به تنهایی شاخص دقیقی برای شناخت وضعیت اقتصادی نیست، آنچه مهم است قدرت خرید است. از واضحات علم اقتصاد این است که ارزانی یک کالا یا به دلیل عرضه زیاد است یا تقاضای کم. با یک بررسی ساده معلوم می‌شود کالاهای مهمی مانند خودرو یا گوشت و مرغ، عرضه زیادی که نداشته است، (آمار تعداد خودرو و سرانه مصرف گوشت و مرغ مقایسه می‌شود) پس نتیجه روشن اینکه قدرت خرید مردم پایین بوده است. طبیعی است وقتی افراد توانایی خرید ندارند، فروشنده تا جای ممکن نرخ را پایین می‌آورد. اما این ارزانی برای مردم چه سودی دارد؟ کالا ارزان باشد و مردم نتوانند بخرند بهتر است یا اینکه بتوانند بخرند اما گران؟ طبق آمار تعداد خودروی موجود در کشور در سال ۵۷ حدود یک میلیون خودرو بوده و اکنون بیش از ۲۴ میلیون خودرو داریم. (و علی‌رغم عرضه زیاد هنوز تقاضا زیاد است و فروش خودرو با قرعه کشی صورت می‌گیرد) یعنی جمعیت کمتر از سه برابر شده اما قدرت خرید خودرو بیش از ۲۴ برابر. به عبارت دیگر، اینکه مردم در زمان شاه خودرو نمی‌خریده‌اند، نه به این دلیل بوده که از خودرو خوششان نمی آمده، نخیر، نمی‌توانسته‌اند بخرند. طبیعی است فروشنده تا جای ممکن قیمت را پایین می‌آورد، قسطی هم بدهد اما دریغ از مشتری! 🔹شواهد و مستندات افزایش قدرت خرید مردم در پس از انقلاب را در دو مطلب بعدی حتماً ببینید. 🔹 تذکر مهم این نوشتار به هیچ عنوان درصدد توجیه‌گر گرانی و تورم نیست و به شدت از آن گلایه‌مند است و خود مانند اکثر مردم از زیان‌دیدگان این وضعیت و بی‌ثباتی است. بلکه منظور آن است که در مقام قضاوت، مقایسه جامع و منصفانه داشته باشیم. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توضیحات حجت‌الاسلام عالی درباره تذکر به رعایت در مجالس روضه اهل‌بیت(ع) @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 طرف میگه: هیچ جا قرآن مجازاتی برای بی حجابی نیاورده، همون طور که مجازاتی برای بی نمازی و غیبت کردن نیاورده... هم مثل دروغ و غیبت یک اصل اخلاقی و نمیشه مجبور کرد کسیو... 🔺و اما جواب این سوال رو...👆 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نمونه هايى از پيامدهاى مثبت حجاب و بى حجابى در ادامه به چند نمونه از پيامدهاى مثبت حجاب و نيز مشكلاتى كه از بدحجابى و نداشتن پوشش مناسب، دامن گير زنان شده است، اشاره مى شود. داستان اسلام آوردن زن آمريكايى به بركت حجاب در يكى از شهرهاى امريكا، زنى مسلمان شده بود. وقتى خبرنگاران براى تهيه گزارش به او مراجعه كردند، داستان مسلمان شدنش را چنين نقل كرد: من در يك خانواده مسيحى زندگى مى كردم و هيچ گاه اسمى از اسلام نشنيده بودم. هنگامى كه كودك بودم، از هوش سرشار و استعداد بسيارى برخوردار بودم كه همه را به تعجب مى انداختم. وقتى بزرگ تر شدم، به خاطر درك و فهم بالايى كه داشتم، از انجام كارهاى زشت و ناروا خوددارى مى كردم و با اينكه در كشورم اسمى از حجاب نبود و زنان، حجاب و پوشش مناسبى نداشتند، من از همان زمان كودكى دوست نداشتم مردان نامحرم بدنم را ببينند. ازاين رو لباس هايم طورى بود كه تمام بدنم را مى پوشاند و در واقع من زنى عفيف و باحجاب بودم. چند سال گذشت و من در مقابل فرهنگ بى بند و بارى جامعه مقاومت مى كردم. تا اينكه شبى در عالم رؤيا شخصى را با لباس روحانى ديدم كه به من فرمود: «من از سمت شرق مى آيم». آن گاه كتاب مقدسى را به من نشان داد و گفت: «راه نجات و سعادت تو در اين كتاب است». از خواب بيدار شدم و سه سال دنبال آن كتاب گشتم. ولى كتابى با آن نشانى كه در خواب ديده بودم، نيافتم. روزى يك مسلمان هندى را ديدم و خوابى را كه ديده بودم، برايش نقل كردم. او دست در جيبش كرد و كتابى در آورد و به من نشان داد. ديدم دقيقاً همان كتابى است كه در خواب ديده بودم. پرسيدم: «اين چه كتابى است؟ » گفت: «قرآن است و آن را به من هديه كرد». با خوشحالى كتاب را گرفتم و آن را باز كردم تا بخوانم، ولى چون به زبان عربى بود، چيزى نفهميدم. تا اينكه پس از مدتى، ترجمه انگليسى آن را به دست آوردم. وقتى آن را مطالعه كردم، ديدم تمام مطالب آن مطابق عقل و فطرت است. پس ايمان آوردم و مسلمان شدم. اينجا بود كه فهميدم خداوند مرا به بركت حجاب، با اسلام آشنا كرد. [۱] اين داستان ما را به ياد سخنى از اميرمؤمنان على (عليه السلام) مى اندازد كه فرمود: «اَلْعِفَّةُ رَأْسُ كُلِّ خَيْرٍ» [۱] ؛ «عفت و پاك دامنى، منشأ هر خير و خوبى است». در حقيقت، اين زن با رعايت حجاب و پوشيدگى و عفت ورزيدن، توفيق مسلمان شدن و اهل نجات شدن را پيدا كرد و از بزرگ ترين نعمت الهى بهره مند شد. ---------- [۱]: نقش زنان صالحه در اصلاح جامعه، سيد نعمت الله حسيني، ص١٢٢. [۱]: غررالحكم و دررالكلم، عبدالواحد الآمدي، ج١، ص۴٠. تقویت فرهنگ حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357
عمر ما گذشت چند روز قبل از فوت مرحوم آية اللّه بروجردى، عدّه اى خدمت ايشان مى رسند در حاليكه آقا را خيلى ناراحت مى بينند. آقا در چنين حالتى مى گويد: خلاصه عمر ما گذشت و ما رفتيم و نتوانستيم چيزى براى خود از پيش ببريم و عمل باارزشى انجام دهيم. يك نفر از حضّار گفت: آقا شما ديگر چرا؟ ما بيچاره‌ها اين حرف را مى زنيم. شما چرا؟ بحمداللّه شما اين همه آثار خير از خود باقى گذاشته ايد. اين همه شاگرد تربيت كرده ايد. اين همه كتبى كه به يادگار نهاده ايد. مسجدى با اين عظمت ساخته ايد. مدرسه‌ها در كجا و كجا بنا كرده ايد. وقتى سخن آن شخص تمام شد مرحوم آقاى بروجردى جمله اى را كه ظاهراً حديث قدسى است فرمودند: آن جمله اين بود: خلّص العَمَلَ. فَاِنَّ النّاقد بصير. و با اين جمله همه حضار را منقلب كردند. (۳۴) ناله و افغان چرا تا عرش اعلا رفته است آية اللّه بروجردى ز دنيا رفته است از جهان سرمايه علم و كمال و معرفت جان فضل و فهم وجود و زهد و تقوى رفته است حامى دين مبين و پشتبان مسلمين با سرافرازى ز دنيا سوى عقبى رفته است حوزه علميّه تنها نيست زين غم داغدار هر كجا بينى اندوه و غوغا رفته است (آية اللّه شيخ على صافى گلپايگانى) صفحه ... https://eitaa.com/zandahlm1357
آزار بعلیّ آزار به پیغمبر است آیا این بود ثمره و نتیجۀ سفارشات پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم درباره علی و فاطمه علیهما السّلام که تمام علمای شما در کتب معتبره خود نوشته اند درباره هر یک از علی و فاطمه علیهما السّلام علی حده فرمود اذیت آنها أذیت من است که خلاصه کلمات آن می‌شود که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود من آذاهما فقد آذانی و من آذانی فقد اذی اللّه [۲] و نیز فرمود من آذی علیّا فقد آذانی [۳] . دشنام دادن بعلیّ دشنام به پیغمبر است و بالاتر از اینها در تمام کتب معتبره شما ثبت است که آن حضرت فرمود: من سبّ علیا فقد سبّنی و من سبّنی فقد سبّ اللّه [۴] . و محمد بن یوسف گنجی شافعی در اول باب ۱۰ کفایت الطالب حدیث مفصلی از ابن عباس مسندا نقل نموده که در مقابل جمعی از اهل شام که علی را لعن و سب می‌نمودند فرمود شنیدم از رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم که بعلی علیه السّلام فرمود من سبّک فقد سبّنی و من سبّنی فقد سبّ اللّه و من سبّ اللّه اکبّه اللّه علی منخریه فی النار [۱] . و بعد از این حدیث احادیث دیگری مسندا نقل می‌نماید که تمامی آنها دلالت دارد بر کفر کسانی که علی را دشنام بدهند چنانچه عنوان باب ۱۰ را باین عبارت آورده الباب العاشر فی کفر من سبّ علیّا علیه السّلام [۲] . ---------- [۲]: ۲) هر کس این دو تن (علی و فاطمه) را آزار کند مرا آزرده و کسی که مرا آزار دهد خدا را آزرده. [۳]: ۳) کسی که علی را بیازارد مرا آزرده. [۴]: ۴) هر کس علی را دشنام دهد مرا دشنام داده و کسی که مرا دشنام دهد خدا را دشنام داده است. [۱]: ۱) کسی که ترا دشنام دهد مرا دشنام داده و کسی که مرا دشنام دهد خدا را دشنام داده و کسی که خدا را دشنام دهد خدا او را برو در آتش اندازد. [۲]: ۲) باب دهم در کفر کسی که علی را سب و دشنام دهد. و نیز حاکم در ص ۱۲۱ جلد سیم مستدرک همین حدیث را باستثنای جملۀ آخر نقل نموده است. پس طبق این احادیث سب کنندگان بعلی علیه السّلام سب کنندگان خدا و پیغمبر می‌باشند و سب کنندگان خدا و پیغمبر (مانند معاویه و امویها و خوارج و نواصب و امثال آنها) ملعون و اهل آتش می‌باشند. بس است-قیامت گرچه دیر آید بیاید-چون جدّۀ مظلومۀ ما سکوت نموده و محاکمه را موکول بروز قیامت در محکمه عدل الهی نمود ما هم سکوت را پیشه کنیم برویم بر سر دلائل خود بر رد حدیث مورد استشهاد شما. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357