eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.5هزار عکس
36.2هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا میدانید؟ @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
سوراخ‌های دماغ شیفتی کار می‌کنن! حتما براتون پیش اومده که احساس کردید یکی از سوراخ‌های بینی تون بسته شده. این اتفاق به صورت کاملا برنامه ریزی شده توسط همون عضو خودمختاری که ضربان قلب رو تنظیم میکنه، صورت می گیره و بهش چرخه بینی گفته میشه. یکی از سوراخها بیشتر کارها رو انجام میده و هر چند ساعت یکبار نوبت به عضو دیگه میرسه. سوراخ دماغ نظم داره ولی صاحب دماغ هیچ نظمی نداره، جلل خالق @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیره انجیر از گذشته های دور تاکنون به عنوان درمان بیماری های پوستی، مسکن و میکروب کش استفاده میشود. @zandahlm1357
نان سنگک پیش از اسلام در ایران رواج داشته است و پس از بیماری یکی از پادشاهان ساسانی، طبیب برای معالجه دستور می‌دهد که برای شاه نانی تهیه کنند که ریگ داشته باشد. @zandahlm1357
ِاِسنت اتیوپیایی می‌تواند اَبَر غذایی برای ساکنان زمین باشد! گیاه اِسِنت در اتیوپی تحت گرمای شدید کشت می‌شود و در خیلی از نقاط دیگر آفریقا نیز قابل کشت است.‌ از ریشه و ساقه‌ی نشاسته‌ای این گیاه می‌توان برای تولید نان و محصولات مشابه استفاده کرد. البته میوه‌‌ی این گیاه که تا حدی شبیه موز است، قابل خوردن نیست. طبق نظر کارشناسان فقط با کشت همین گیاه در آفریقا می‌توان ۱۰۰ میلیون نفر را از گرسنگی نجات داد. این گیاه منحصر به فرد به تنهایی می‌تواند تمام کالری که از گندم و برنج و ذرت به انسانها می‌رسد را تامین کند. + تغییر رژیم غذایی یکی از مهمترین اهداف کشورها در آینده است. غذایی که کشت آن نیاز به آب کمتر و مواد مغزی بیشتری داشته باشد. @zandahlm1357
چطوري ازکپک زدن نان و مرباي خونگي جلوگيري کنيم ؟ کافيست به مربا کمي پودر دارچين اضافه کنيد و در جعبه نان يک چوب دارچين قراردهيد. دارچين ضدعفوني کننده و دشمن کپک است. @zandahlm1357
. 🌿 بحران پیری جمعیت بر دوش جوانان... @zandahlm1357
. 🌿 تاثیر رسانه های غربی... @zandahlm1357
نقل اخبار در وصایت ناچارم برای اثبات این معنی که جناب شیخ نفرمایند در نزد علماء ما مردود است بچند حدیثی مختصر اشاره نمایم. ۱- امام ثعلبی در مناقب و تفسیر خود و ابن مغازلی فقیه شافعی در مناقب و میر سید علی همدانی در مودت ششم از مودّت القربی از خلیفۀ دوم عمر بن خطاب نقل می‌نمایند که گفت ان رسول اللّه (ص) لمّا عقد المؤاخاة بین اصحابه قال هذا علیّ اخی فی الدنیا و الآخرة و خلیفتی فی اهلی و وصیّی فی امّتی و وارث علمی و قاضی دینی ماله منّی مالی منه نفعه نفعی و ضرّه ضرّی من احبّه فقد احبّنی و من ابغضه فقد أبغضنی [۱] . ۲- شیخ سلیمان بلخی حنفی باب ۱۵ ینابیع الموده را اختصاص باین موضوع داده و ۲۰ خبر از امام ثعلبی و حموینی و حافظ ابو نعیم و احمد بن حنبل و ابن مغازلی و خوارزمی و دیلمی در اثبات وصایت علی علیه السّلام نقل می‌نماید که بعض از آن اخبار را برای روشن شدن ذهن آقایان عرض می‌کنم. از مسند امام احمد حنبل نقل می‌نماید (و سبط ابن جوزی هم در ص ۲۶ تذکرة خواص الامّه و ابن مغازلی شافعی در مناقب نیز این خبر را آورده اند) که انس بن مالک گفت بسلمان گفتم سؤال کن از پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم که وصی او کیست: فقال سلمان یا رسول اللّه من وصیّک؟ فقال«ص»یا سلمان من کان وصیّ موسی؟ ---------- [۱]: ۱) رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله در روزی که عقد اخوت و برادری بین اصحاب قرار داد فرمود این علی برادر من است در دنیا و آخرت و خلیفه من است در اهل من و وصی من در امت من و وارث علم من و اداءکننده دین من خلاصه بین من و علی جدائی نیست نفع او نفع من و ضرر او ضرر من است کسی که او را دوست بدارد مرا دوست داشته و کسی که او را دشمن بدارد مرا دشمن داشته است. فقال یوشع بن نون قال«ص»انّ وصیّی و وارثی یقضی دینی و ینجز موعدی علیّ بن أبی طالب [۱] . ۳- و از موفق بن احمد اخطب الخطباء خوارزم از بریده نقل می‌کند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود لکلّ نبیّ وصیّ و وارث و انّ علیّا وصیّی و وارثی [۲] . (و محمد بن یوسف گنجی شافعی در ص ۱۳۱ کفایت الطالب ضمن باب ۶۲ مسندا همین خبر را آورده و بعد از نقل خبر گوید این حدیث نیکوئی است که محدث شام هم در تاریخ خود ذکر نموده). ۴- و از شیخ الاسلام حموینی نقل می‌کند از ابی ذر غفاری که گفت قال رسول اللّه صلّی اللّه علیه و سلّم أنا خاتم النبیّین و أنت یا علی خاتم الوصیّین الی یوم الدین [۳] . ۵- و نیز از خطیب خوارزمی نقل می‌نماید از امّ سلمه امّ المؤمنین که گفت رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود انّ اللّه اختار من کلّ نبیّ وصیّا و علیّ وصیّی فی عترتی و اهل بیتی و امّتی بعدی [۴] . ۶- و از ابن مغازلی فقیه شافعی نقل می‌کند از اصبغ بن نباته (که از اصحاب خاص امیر المؤمنین بوده و بخاری و مسلم هم از او روایت نموده اند) که گفت مولانا امیر المؤمنین در بعض از خطبه‌های خود فرمود: ایّها الناس انا امام البریّة و وصیّ خیر الخلیقة و ابو العترة الطاهرة الهادیة انا اخو رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و وصیّه و ولیّه و صفیّه و حبیبه انا امیر المؤمنین و قائد الغر المحجلین و سیّد الوصیّین حربی حرب اللّه و سلمی سلم اللّه و طاعتی طاعة اللّه و ولایتی ولایة اللّه و اتباعی اولیاء اللّه و انصاری انصار اللّه [۱] . ۷- و نیز ابن مغازلی شافعی در مناقب از عبد اللّه بن مسعود نقل می‌نماید که رسول اکرم فرمود: انتهت الدعوة الیّ و الی علیّ لم یسجد احدنا لصنم قطّ فاتّخذنی نبیّا و اتّخذ علیّا وصیّا [۲] . ۸- میر سید علی همدانی شافعی در مودت چهارم از مودة القربی از عتبة بن عامر الجهنی نقل می‌کند که گفت: بایعنا رسول اللّه (ص) علی قول ان لا اله الاّ اللّه وحده لا شریک له و انّ محمّدا نبیّه و علیّا وصیّه فأیّ من الثلاثة ترکناه کفرنا [۳] . ۹- و نیز در همان کتاب مودّة القربی است که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود انّ اللّه تعالی جعل لکلّ نبیّ وصیّا جعل شیث وصیّ آدم و یوشع وصیّ موسی و شمعون وصیّ عیسی و علیّا وصیّی و وصیّی خیر الاوصیاء فی البداء و انا الداعی و هو المضیء [۴] . ۱۰- صاحب ینابیع از مناقب موفق بن احمد خوارزمی نقل می‌کند از ابو ایوب انصاری که گفت در موقع مرض رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فاطمه سلام اللّه علیها آمد و گریه می‌کرد پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود یا فاطمة انّ لکرامة اللّه ایّاک زوّجک من هو اقدمهم سلما و اکثرهم علما و اعظمهم حلما انّ اللّه عزّ و جلّ اطّلع الی اهل الارض اطّلاعة فاختارنی منهم فبعثنی نبیّا مرسلا ثم اطّلع اطّلاعة فاختار منهم بعلک فاوحی الیّ انّ ازوّجه ایّاک و اتّخذه وصیّا [۱] .