از تحولات مهم ارتباطیِ پس از ازدواج، روابط شما با خانواده تان است؛ علاوه براینکه وارد زندگی خانوادۀ همسرتان نیز شده اید و نقش جدیدی پیدا کرده اید. در این فصل، به نقشهای جدید شما در خانوادۀ خویش و خانوادۀ همسرتان میپردازیم.
از مسائل مهمی که باید طیِ زندگی مشترک، به خصوص در ابتدای ازدواج، به آن آگاهی پیدا کرد تا بسیاری از تنشهای بعدی مهار شود، نوع ارتباط زوج با خانواده هایشان است. زن و شوهر باید زمینه و توان مدیریت کردنِ رابطه با خانواده هایشان را به دست آورند که برای تحقق این مهم، توجه به سه محور اساسی، ضروری است: ۱. لزوم استقلال در زندگی جدید و چگونگیِ کسب آن؛ ۲. شیوههای تعامل با خانواده ها؛ ۳. اهمیت پیشگیری از اختلاف و روشهای حل نگرانی ها. توضیح هریک از این محورها در ادامه میآید.
#تار_و_پود_عاشقی
https://eitaa.com/zandahlm1357
▫️#مولاعلی:از بین بردن فرصت ، موجب غصہ است.
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نشاطدرزندگی
📹 کلیپ تکنیکال از کلام دکتر داودی نژاد
با عنوان
📋 6 قانون رفیق بازی❗️
📔 بعضیا رفیق باز رفیق شناس اند...
برای کمک به مهربونی برای همه رفیقاتون بفرستین🌹
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔊سلسله آموزش های تربیتی #عطر_خوش_زندگی 👤#حجت_الاسلام_تراشیون 📚موضوع: #تربیت_نسل_آینده 🔹قسمت سوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_5071016035.mp3
29.96M
🔊سلسله آموزش های تربیتی
#عطر_خوش_زندگی
👤حجت_الاسلام_تراشیون
📚موضوع: تربیت_نسل_آینده
🔹قسمت چهارم
🔻موضوعات مطرح شده:
▫️شرط تحقق تربیت
▫️نکات طلایی در برنامه ریزی
▫️تبیین جامعیت در برنامه ریزی
▫️توجه به روحیات فرزندان
▫️تعریف و محوریت برنامه جامع
▫️مصادیق برنامه های عبادی
▫️دقت در انتخاب گروه اجتماعی
▫️اهمیّت تربیت براساس جنسیت
▫️قاعده نظارت والدین
💢این نقاشی های خوشگل بر روی سنگ و با رنگ اکرلیک هستن. اول سعی میکنیم سنگی رو انتخاب میکنیم که سطحش صاف باشه و فرو رفتگی و بیرون زدگی نداشته باشه و بعد با رنگ اکرلیک و قلم مو تمام سطح سنگ رو کاور میکنیم و در آخر طرح های مورد نظرمون رو روشون نقاشی میکنیم و در آخر اسپری کیلر برای ضد اب شدن رنگ ها میزنیم میتونیم برای تزیین بر روی سطح گلدان ها استفاده کنیم.
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✡ صنعت سینما و حاکمیت موضوع جنگ (4) 1⃣ البته دو ابرقدرت ظهوریافته در فرایند جنگهای جهانی اول و دوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✡ صنعت سینما و حاکمیت موضوع جنگ (5)
1⃣ اگر چه #سینما رسماً در سال ۱۸۹۵ میلادی یعنی حدوداً بیست سال قبل از آغاز جنگ جهانی اول (۱۹۱۴ میلادی) متولد شد، اما با این همه در سالهای پس از جنگ جهانی اول بود که سینما نطق گشود.
2⃣ در سال ۱۹۲۷ میلادی #سینمای_صامت جای خود را به سینمای صدادار داده و این ابزار مهم رسانهای به عاملی اصلی جهت پیشبرد اهداف قدرتهای مطرح عصر خود مبدل گردید.
3⃣ و این همه در حالی صورت گرفت که مابین #جنگ_جهانی اول و دوم، سینما هم از لحاظ فیلمبرداری و بهطور کل موضوعات تکنیکی و هم از جهات مفهومی و داستانگویی و روایتسازی، پیشرفتهای زیادی كرد.
4⃣ این امر موجب شد تا تمامی قدرتهای دخیل در فرایند تحولات جنگ جهانی دوم، بهنحوی محسوس از این #ابزار_رسانهای، کمال بهره را گرفته و دوشادوش درگیری سربازان در جبهههای متنوع خاکی و آبی و هوایی، جبههی جنگ دیگری را بر پردهی نقرهای سینمای جهان رقم زنند.
✍ دکتر موسی اسماعیلنژاد
📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 goo.gl/Vu5uZS
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۶ اگر موسیقی لهوی است یا فساد دارد باید از آن احتراز شود و فرقی در این باره میان موسیقی سنّتی و غیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نظر رهبر فرزانه درباره موسیقی اصیل ایرانی و سنتی و کلاسیک
بعضی خیال میکنند که مرز موسیقی حلال و حرام، موسیقی سنّتی ایرانی و موسیقی غیرسنّتی است، نه، این طوری نیست. آن موسیقی ای که منادیان دین و شرع همیشه در دورههای گذشته با آن مقابله میکردند و میگفتند حرام است همان موسیقی سنّتی ایرانی خودمان است که به شکل حرامی در دربارهای سلاطین، در نزد افراد بی بند و بار، در نزد افرادی که به شهوت تمایل داشتند و خوض در شهوات میکردند اجرا میشده، این همان موسیقی حرام است. بنابراین مرز موسیقی حرام و حلال، عبارت از ایرانی بودن، سنتی بودن، قدیمی بودن، کلاسیک بودن، غربی بودن، یا شرقی بودن نیست. مرز آن چیزی است که انسان را به بیکارگی، ابتذال، بی حالی و وا خوردگی از واقعیتهای زندگی
بکشاند و نیز انسان را از معنویّت، از خدا و از ذکر غافل کند و به شهوترانی تشویق کند. [۱]
فتاوای مراجع عظیم الشأن درباره فرق غِناء و موسیقی
س با توجه به ترویج موسیقی از طرف بعضی از مراکز فرهنگی، وقتی با مردم حتی افراد تحصیل کرده در سطح بالا روبه رو میشویم و به آنها گفته میشود موسیقی مطرب حرام است و گوش ندهید، در جواب میگویند آنچه حرام است غِناء مطرب است و موسیقی اشکال ندارد. اکنون از محضر مبارکتان استدعا دارم فرق بین غِناء و موسیقی را مرقوم فرمایید؟
بسمه تعالی
غِناء خوانندگی مطرب و ملهی متناسب با مجالس عیش و نوش است و موسیقی نوازندگی با همان اوصاف است و در حکم با هم فرقی ندارند و هر دو حرام است.
مقام معظم رهبری
بسمه تعالی
غِناء در باب تلفظ و تعلم است ولی موسیقی مطرب هم مطلقا حرام است.
----------
[۱]: روزنامه جمهوری اسلامی ۱۸/۱۱/۷۷ ۲۱ شوال ۱۴۱۹.
........:
📚موسیقی از دیدگاه قرآن و حدیث
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 کارتون زیبای قلب خورشید 📼 قسمت یازدهم #کارتون #قلب_خورشید https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا