eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.3هزار عکس
34.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
مأمون و دانشمندان اسلامي : مأمون، متكلمان و دانشمندان اسلامي و ساير اديان را نزد امام رضا (ع) گرد هم آورد. علي بن جهم از متكلمان اسلامي از امام رضا پرسيد: اي زاده پيامبر! آيا شما قائل به عصمت انبيائيد؟ فرمود: آري. گفت: پس با اين سخن خداي متعال چه ميكنيد كه فرمود: « و عصي آدم ربه » و نيز « و ذالنون اذ ذهب مغاصبا فظن ان لن نقدر عليه » و اين كه درباره يوسف فرمود: « و لقد همت به و هم بها » و درباره داوود فرمود: « و ظن داود انما فتناه » امام رضا (ع) به او فرمود: واي بر تو اي علي. از خدا بترس و زشتي را به انبياء نسبت مده. اما سخن خدا در مورد آدم: بدان كه خدا آدم را آفريد تا جانشين او در زمين باشد. خدا آدم را براي بهشت نيافريد و نافرماني آدم در بهشت بود نه در زمين و زماني كه به زمين آمد معصوم گرديد. و اما در مورد يونس: يونس بر اين باور بود كه خداوند روزياش را در تنگنا قرار نميدهد. و در مورد حضرت يوسف: آن زن قصد گناه كرد و چنانچه او يوسف را به گناه بزرگي وا مي‌داشت، وي قصد كشتن او را مي‌کرد. اما خداوند كشتن وگناه را از يوسف دور كرد. اما در مورد داوود: داوود تنها پنداشت كه خداوند مخلوقي داناتر از او نيافريده است خداوند نيز دو فرشته را بر بالاي محراب او فرستاد تا در بين آنها قضاوت كند داوود از شاكي دليل نخواست و به شخص شکايت شده توجه نكرد و اين خطاي داوري او بود. (عصمت انبياء و رسولان – تأليف سيد مرتضي عسگري). امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
مروری بر فرقه‌ها و جریان‌های مختلف شیعی اشاره از آغاز تشیع تا امامت امام رضا (علیه السلام) در این قسمت، سعی بر آن است تا مروری بر فرقه‌ها و جریان‌های مختلف شیعی از ابتدای این جریان‌ها – جریان‌های منجر شده به فرقه- صورت گیرد و طبیعتاً در این مرور، فرقی که تا زمان امامت امام رضا (علیه السلام) کم رنگ و بی اهمیت و یا حتی مضمحل و نابود شده بودند، مورد بررسی قرار می‌گیرند. - غالیان [۱]: از دورة حکومت امام علی (علیه السلام) در کوفه (۳۵-۴۰ ه. ق) روایات متعددی در مورد غلو دربارة آن حضرت (علیه السلام) رسیده است که می‌توان آنها را در سه بخش مورد بررسی قرار داد. یک دسته از این گزارش ها، مربوط به شخصیتی جنجالی به نام «عبدالله بن سبا» است که کتاب‌های تاریخی و همچنین کتاب‌های فرقه شناسی، نقش بزرگی برای او در تحولات سیاسی و عقیدتی اواخر حکومت عثمان و دوران حکومت امام علی (علیه السلام) قائل شده اند. برخی از کتاب‌های تاریخی، توطئه علیه عثمان در مصر، تحریک عمار یاسر برای مخالفت با عثمان [۲]، و بالاخره طرح برخی مسائل کلامی مثل رجعت و وصایت حضرت علی (علیه السلام) را به او نسبت داده اند. [۳] امّا آنچه جالب توجه است این که معمولاً در این نوع کتاب های، سخنی از اعتقاد «ابن سبا» به الوهیت امام علی (علیه السلام) و رواج این اعتقاد وجود ندارد. در اواخر قرن سوم نام ابن سبا به کتاب‌های فرقه شناسی راه یافت و از آنجا به روایات نفوذ کرد. در کتب فرقه شناسی، عقایدی همچون الوهیت حضرت علی (علیه السلام)، مهدویت آن حضرت (علیه السلام)، تناسخ و... به او نسبت داده شده است. [۱] از آنجا که برخی، پیشینة عمیقی برای وی در یهودیت قائل بودند، اسلام او را صوری و انگیزه ای برای ضربه به اسلام از راه طرح عقاید انحرافی دانسته و از این راه ارتباطی بین تشیع و یهودیت برقرار ساخته اند. به طوری که در طول تاریخ اسلام بسیاری از مخالفان و معاندان شیعه، اصل تشیع و یا نفوذ عقاید مخالف عامه در این مذهب را ساخته و پرداخته ابن سبا می‌دانستند. امّا در قرن چهاردهم هجری، مورخان و تحلیل گران تاریخ اسلام با استفاده از مطالعات روشمند، برای اولین بار در وجود تاریخی چنین شخصیتی تشکیک کردند، چنان که در ادامة این جریان، ضربة اساسی بر پیکرة این افسانه از سوی دانشمند معاصر شیعی علامه سید مرتضی عسکری وارد شد. ایشان به طرق مختلف، افسانه و ساختگی بودن ماجرای ابن سبا را ثابت می‌کند. [۲] دسته دوم، گزارش‌های رسیده در مورد زطهاست که قومی از کولی‌های هندی بوده اند. روایت شده که هفتاد نفر از آنها پس از ماجرایی [۳] نزد امام علی (علیه السلام) آمده، بر او سلام کردند. حضرت (علیه السلام) به زبان آنها جواب داد و با آنها گفتگو کرد. آن گاه آنان ادعای الوهیت امام (علیه السلام) را مطرح کردند و امام (علیه السلام) به شدت، در مقابل آنان ایستاده و چون توبه نکردند، آنها را مجازات کرد. [۱] دسته سوم، احادیثی از امام علی (علیه السلام) است که حضرت (علیه السلام) در آنها سخن از عقاید غالیانه گروهی از افراد در مورد خود گفته است و مردم را از اعتقاد به چنین باورهایی بازداشته است. [۲] از این روایات می‌توان اجمالاً چنین استنباط کرد که گروه‌هایی با عقاید غالیانه در زمان آن حضرت (علیه السلام) وجود داشته اند. و امّا در دوران امامت امام حسن (علیه السلام) و امام حسین (علیه السلام)، به هیچ نوع غلوی دربارة ائمه یا شخصیت‌های دیگر شیعی بر نمی خوریم که می‌توان علت آن را در شدت اختناق حاکم به وسیلة امویان دانست. در مورد دوران امام سجاد (علیه السلام)، اگر از قیام مختار – که به عقیدة برخی بتوان آن را از نقاط آغازین غلو شیعی دانست [۳] – بگذریم، حدیث روایت شده از امام رضا (علیه السلام)، احتمالاً شاهدی بر وجود افراد غالی در این زمان می‌باشد؛ قسمتی از حدیث مذکور چنین است: «بنان بر علی بن حسین (علیه السلام) دروغ می‌بست، پس خدا داغی آهن را به او چشاند، و مغیرة بن سعید بر أبی جعفر (علیه السلام) [امام محمد باقر (علیه السلام) ] دروغ می‌بست... » [۴] . در مورد غلو در زمان امام باقر (علیه السلام) و امام صادق (علیه السلام)، این دوره شاهد دو نقطه عطف مهم در تاریخ غلو است. اوّل آن که عقیدة الوهیت اشخاص در میان عقاید برخی از غالیان مطرح شد. دیگر آن که در برخی از جریان‌های غالی، امامان شیعه یعنی امام باقر (علیه السلام) و امام صادق (علیه السلام) به عنوان محور بیان شدند. مهم ترین افراد غالی در این زمان، حمزة بن عمارة بربری، مغیرة بن سعید عجلی و ابومنصور عجلی بودند و البته از مهم ترین و خطرناک ترین غالیان زمان امام صادق (علیه السلام)، محمد بن مقلاص اسدی کوفی معروف به ابوالخطاب بود.
دورة غلوّ از زمان امام کاظم (علیه السلام) تا غیبت صغری را می‌توان دورة «خرده غالیان» نامید؛ زیرا غالیان این دوره یا خود را پیرو فرقه‌های پیشین می‌دانستند و یا آن که در صورت تشکیل فرقه، چندان اهمیتی نداشتند. ---------- [۱]: عمدة مطالب و منابع این قسمت (غالیان) را از مطالب و منابعِ بحث غالیان در کتاب آشنایی با فرق تشیع، نوشته ی دکتر نعمت الله صفری، صفحات ۱۴۴-۱۵۴ آوردیم. [۲]: طبری، تاریخ الطبری، تحقیق گروهی از علماء، مؤسسة الاعلمی للمطبوعات، بیروت، ۱۴۰۳ ق، ج ۲، ص ۶۴۷. [۳]: طبری، تاریخ الطبری، تحقیق گروهی از علماء، مؤسسة الاعلمی للمطبوعات، بیروت، ۱۴۰۳ ق، ج ۳، ص ۳۸. [۱]: برای آگاهی بیشتر، به کتب ملل و نحل ذیل فرقة سبائیه مراجعه شود. کتبی مثل فرق الشیعة، (نوبختی). [۲]: ر. ک: مرتضی عسکری، عبدالله بن سبا و اساطیر اخری، دارالغدیر، تهران، ۱۳۹۲ ق، ج ۲، صفحات مختلف از جمله؛ صص ۱۶۷-۲۱۵. [۳]: برای آگاهی از این ماجرا ر. ک: جمعی از نویسندگان، آشنایی با فرق تشیع، چاپ اول، مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، ۱۳۸۷، ص ۱۴۷. [۱]: محمد بن یعقوب کلینی، الفروع من الکافی، مجمع البحوث الاسلامیة، مشهد، ۱۴۱۰ ق، ج ۷، ص ۲۵۹. [۲]: برای آگاهی از این احادیث، ر. ک: جمعی از نویسندگان، پیشین، ص ۱۴۸. [۳]: ر. ک: جمعی از نویسندگان، پیشین، ص ۱۴۹. [۴]: طوسی، اختیار معرفة الرجال (رجال الکشی)، تحقیق میرداماد، محمدباقر حسینی، سید مهدی رجائی، مؤسسة آل البیت:، قم، ۱۴۰۴، ج ۲، ص ۵۹۱، رقم ۵۴۴. از مشهورترین غالیان دوران امام کاظم (علیه السلام)، می‌توان از محمد بن بشیر اسدی و از غالیان زمان امام رضا (علیه السلام) می‌توان از یونس بن ظبیان نام برد. [۱] ---------- [۱]: برای آگاهی بیشتر از تاریخچۀ غلات ر. ک: نعمت الله صفری فروشانی، غالیان؛ کاوشی در جریان‌ها و برآیندها تا پایان سدة سوم، چاپ اول، آستان قدس رضوی، مشهد، ۱۳۷۸، صص۷۰-۱۵۰. های_درون_شیعی ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
چشم به راه - قسمت اول.mp3
11.6M
📻 | مجله رادیویی 🎬 قسمت: اول 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻تفکیکی که اکثرمردم‌جهان نمی‌توانند انجام‌دهند❗️ ⬅️مردم اسرائیل، یهودیان مظلوم جهان هستند، یا همان خائنانی هستند که زمان حضرت موسی علیه‌السلام هم به ایشان خیانت کردند؟ ⬅️ آنقدر فریب کارند که اسم حضرت یعقوب را روی خود گذاشته اند... استاد رحیم‌پور ازغدی 🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌 هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️ شماره ۱ کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی 🌹
سدنه بهشت و « سدنه جنان » در کلام معصوم علیه السلام به معنای خدمه است. و این خدمه چنان که اقتباس از آیه شریفه نموده اند: « لاَ یَعْصُونَ اللَّهَ مَآ أَمَرَهُمْ [۳] »، آن اشاره به مدارک و مشاعر سبعه، أعنی خمسه ظاهره و دو حاسّه باطنه است از قوه خیالیه - که مدرک صور جزئیه است - و قوه واهمه - که مدرک معانی جزئیه باشد - و باقی دیگر مدرک نیستند، بلکه حافظ و متصرّف اند. پس این مشاعر و خدمه سبعه - چنان که هر گاه استعمال نماید انسان آنها را در طاعات و تحصیل معارف حقّه و فیما خلق لأجله - أبواب و سدنه جنان اند، نیز بوّاب و سدنه نیرانند برای نفسی که صرفها فی جلب شهوات الدنیا و تسخیر العقل للهوی و تسخدمها الشیطان، حتی صار کلّ مشعر باب من أبواب النیران التی لها سبعة أبواب، لکل باب منهم جزء مقسوم ؛ و للجنة باب الثامن و هو باب القلب [۱]، و اذا غلقت أبواب النیران فتحت أبواب الجنان. « و الذین لایعصون اللّه ما أمرهم »: صفات این ملائکه سدنه است که آنچه خدا به آنها تکویناً امر نموده در عبادت فطری و اطاعت انسان ابا و عصیان ندارند. و «یَفْعَلُونَ ما یُؤْمَرُونَ [۲] »: یعنی در هر مورد که آنها را استعمال نمود مطیع و منقاداند، نه متمرّد، و أشاره تعالی الی ابواب الجنان بقوله: « جَنَّاتِ عَدْنٍ مُّفَتَّحَةً لَّهُمُ الاْءَبْوَابُ [۳] » و أبواب النیران هی أشار الیه بقوله: « ادْخُلُوا أَبْوَابَ جَهَنَّمَ خَالِدِینَ فِیهَا [۴] ». ---------- [۳]: ۴ - سوره مبارکه تحریم، آیه ۶. [۱]: ۱ - بسنجید: الأسفار، ج ۹، ص ۳۳۰ ؛ اسرار الآیات، ص ۲۱۸. [۲]: ۲ - سوره مبارکه تحریم، آیه ۶. [۳]: ۳ - سوره مبارکه ص، آیه ۵۰. [۴]: ۴ - سوره مبارکه غافر، آیه ۷۶. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
فقر، حال عبادت از اسراری که خدا به موسی علیه السلام داد، این بود: ای موسی، وقتی دیدی فقر می‌آید به او خوش آمد گو که شعار صالحان است، و چون دیدی ثروت می‌آید، بگو: گناهی کرده‌ام که خدا عقوبتش را به تعجیل انداخته است. در هنگام عبادت خود، به بی نیازی خدا از آن عبادت ننگر، چرا که اگر خدا به بی نیازی خویش می‌نگریست، عبادتی از تو نمی خواست. بلکه به عبادت از آن نظر که خود به آن نیازمندی و در پی تحصیل کمال هستی بنگر. بنگر به چیزی که خدا برای تو خواسته، و در اصلاح آن کوشا باش. که او نیازی به تو ندارد. اگر این حقیقت را رعایت نکنی، مقام عبادت و نظام آن را ضایع ساخته ای. وجود و عدم عارفی گوید: نگاه کننده به عقل خود در می‌یابد که وجود بر عدم سبقت جسته است؛ چون همه ی موجودات به این گواهی می‌دهند. چه اینکه اگر عدم بر وجود سابق می‌شد، وجود موجود محال می‌شد و خداست که آغاز و پایان و آشکار و نهان است و هر چیزی نشانه وحدانیت اوست. و فی کل شیء له آیه تدل علی انه واحد شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه تربیت فرزند👇👇👇👇 @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
ویژگیهای (قسمت ۷) 12- تصور آسیب ناپذیری خود نوجوانان در این سن فکر می کنند اتفاقات بد فقط برای دیگران می افتد و فقط دیگران آسیب می بینند. آنها به اندازه کافی عاقل هستند و به خوبی می توانند از مشکلات بگریزند. البته این افکار چیزی نیست جز یک توهم مخصوص دوران نوجوانی. این توهم می تواند پایه خطرات و انحرافات بسیاری در دختر نوجوان شما باشد. مثلا «اگر سوار ماشین یک غریبه هم باشم برای من هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. من می دوم چطوری باید رفتار کنم.» @zandahlm1357
. 🌿 اَلقُدسُ لَنا؛ 🇵🇸 @zandahlm1357
audio%3A1000050749.MP3
6.69M
فایل صوتی شماره 34   🤨 موضوع:اهمیت دادن به دندان
طب الصادق علیه السلام: تدابیر دارویی خشکی چشم ▪️مصرف قطره‌های چشمی سرمه کشی از جمله استفاده از سرمه اثمد در چشم‌ها به تعداد فرد (۳، ۵ یا ۷ بار در شب) روغن‌مالی پیشانی، شقیقه‌ها و اطراف چشم با روغن زیتون، روغن بادام شیرین، روغن بنفشه یا … ▫️قرار دادن برش‌های نازک خیار بر روی چشم به مدت ۱۵ دقیقه (دوبار در هفته) مصرف لعاب به دانه با کتیرا (دو یا سه بار در هفته) انجام ورزش‌های مناسب چشمی ➣ @zandahlm1357 ۵ عامل بزرگ شدن شکم! ▪️کم خوابی ▫️دیر شام خوردن ▪️دریافت ناکافی پروتئین ▫️غذا خوردن هنگام عصبانیت ▪️نوشیدن منظم نوشابه های گازدار ▫️هر چقدر بافت چربی شما بیشتر باشد احتمال بیماری قلبی،فشار خون و سکته بیشتر میشود. ➣ @zandahlm1357 9 نابودگر معده ▫️غذاهای مانده ▪️غذاهای کنسرو شده حاوی نیترات ▫️سوسیس و کالباس ▪️آب آلوده به نیترات ▫️مصرف زیاد ترشیجات ▪️نان سوخته، ته دیگ سوخته ▫️الکل ▪️سیگار ▫️دود تریاک ➣ @zandahlm1357 قارچ بخورید تا سرطان نگیرید! 👈محققان ژاپنی با بررسی وضعیت سلامت ۳۶۵۰۰ مرد در مدت طولانی متوجه شدند که خوردن قارچ به طور مرتب باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات می‌شود 👈کسانی که هفته‌ای یک یا دو بار قارچ می‌خورند، ۸ ٪ کمتر خطر ابتلا به آنکولوژی دارند. دانشمندان تأکید می‌کنند که حتی مصرف اندک قارچ‌ها در رژیم غذایی، مزایای ملموس برای سلامتی انسان در آینده به همراه خواهد داشت. قارچ را میتوانید با تخم مرغ صبحانه و یا در سالاد استفاده کنید ➣ @zandahlm1357 یبوست، مادر تمام بیماری‌ها ! عوامل ایجاد یبوست : ▪️آب خوردن بین غذا ◽️مواد افزودنی و نگهدارنده ها ▪️مصرف غذای مانده ◽️چای و قند و شکر ▪️فشار اعصاب ◽️پرخوری ▪️ وقتی به موقع سم از بدن خارج نشود سموم به داخل خون برگشته و از طریق گردش خون همه اعضای بدن را درگیر میکند! ➣ @zandahlm1357 سکوت اجباری لکنت زبان می‌آورد ! 👈وادار کردن کودک به سکوت، زمانی که تمایل به صحبت کردن دارد، باعث شکل‌گیری عواطف منفی میشود 👈منع غضبناک کودک از صحبت کردن هنگامی که قصد بیان مطلبی را دارد بسیار خطرناک است و حتی ممکن است او را دچار لکنت زبان کند ➣ @zandahlm1357 علل ناخن جویدن چیست؟ ▪️اونیکوفاژی یا ناخن جویدن یک عمل وسواسی هست که با جویدن ناخن ها یا پوست اطراف ظاهر میشود علل ناخن جویدن شامل: ▫️اضطراب ▪️احساس گناه ▫️ محیط خانوادگی ناکارآمد ▪️مشکلات در تعامل اجتماعی و... است ➣ @zandahlm1357 افراد استرسی زودتر پیر می شوند! 🔸 اگر همیشه استرس دارید یا از خواب مناسب بی‌بهره‌اید، بدن‌تان هورمون استرس بیشتری تولید می‌کند که باعث پیری زودرس می‌شود 🔹هورمون استرس باعث تخریب کلاژن‌های پوست می‌شود ➣ @zandahlm1357