eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.7هزار عکس
35.5هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
6.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌 هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️ شماره ۵ کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی 🌹
ملائکه موکّل بر مخلوقات قوله علیه السلام: وَ مَنْ مِنْهُمْ عَلَی الْخَلْقِ. و از ملائکه کسانی که موکّل بر افراد خلق ذی تکلیف اند، که در طرف خیر ملک اند، و در طرف شرّ شیطان، کما أخبر تعالی: « الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلاَآئِکَةُ أَ لاَّ تَخَافُوا وَ لاَ تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ * نَحْنُ أَوْلِیَآؤُکُمْ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَ فِی الاْآخِرَةِ [۱] ». و اما در طرف شر، کما قال: « وَ مَن یَعْشُ عَن ذِکْرِ الرَّحْمَنِ نُقَیِّضْ لَهُ شَیْطَانًا ---------- [۱]: ۶ - سوره مبارکه فصلت، آیات ۳۰ و ۳۱. فَهُوَ لَهُ قَرِینٌ [۲] »، چه آن هیئت راسخه در باطن نفس مسماة است در عرف و حکمت به « ملکه »، و در لسان شریعت به « ملک » و « خطرات » از او به « الهامات »، و از شیطان به « القاءات » و « وساوس »، لذا ورد فی الخبر: « إنّ من عمل حسنة یخلق اللّه منها ملکاً یستغفر له الی یوم القیامة » [۳] . قوله علیه السلام: فَصَلِّ عَلَیْهِمْ یَومَ یَأْتِی «کُلُّ نَفْسٍ مَعَهَا سَائِقٌ وَ شَهِیدٌ. [۴] » ---------- [۲]: ۱ - سوره مبارکه زخرف، آیه ۳۶. [۳]: ۲ - در منابع معتبر حدیثی یافت نشد. ولی بنگرید: مفاتیح الغیب، ۶۴۷. [۴]: ۳ - سوره مبارکه ق، آیه ۲۱. کماله. « مَعَهَا سَآئِقٌ وَ شَهِیدٌ »، أی معها محرّک و مدرک ؛ چه «سوق» به معنی راندن و تحریک است، و « شهید » فعیل به معنی فاعل است، أی مدرک و عالم و مطّلع، کما یقال: شهدت علی الشی ء اطّلعت علیه و عاینته، که: اوّل: اشاره به قوای محرّکه است در انسان که به اعتباری ملائکه جسمانی اند به واسطه انطباع آنها در مواد، و آنها در انسان واحد خمسة [۱] مأة به عدد عضلات است. و ثانی: اشاره به شواهد و مدارک و حواس ظاهره و باطنه انسان است، کما فی الحدیث: « الحمد للّه الذی لاتدرکه الشواهد » [۲]، أی الحواسّ و المدارک. بالجملة، تمام این ملائکه مدرکه و محرّکه از جانب خدای تعالی اعوان انسان اند در [۳] سلوک طریق الی اللّه و [ال-]وصول إلی الآخرة. [صلوات بر ملائکه] قوله علیه السلام: وَ صَلِّ عَلَیْهِمْ صَلاَةً تَزِیدُهُمْ کَرَامَةً عَلَی کَرَامَتِهِمْ وَ طَهَارَةً عَلَی طَهَارَتِهِمْ. صلاة: بمعنی الدعاء و الرحمة و البرکة و التعظیم، و منه « اللّهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد » [۴] أی عظّمه فی الدنیا بأعلا ذکره و إظهار دعوته و ابقاء شریعته ؛ و فی الآخرة بتضعیف أجره و مثوبته. و الکرامة: بمعنی العزّة و الفضیلة، والإکرام و التکریم واحد. و الطهارة: التنزیه و التجرید من الأنجاس والأرجاس والأدناس عن عوارضات الموادّ و لوازمات عالم الأجساد، و البعد عن المکروه. بعد بدان که: « صلاة » که نسبت به حق تعالی داده می‌شود، فقط به معنی رحمت و مزید برکت است، به قرینه کرامت که در فقره دعا عقب او است. یعنی رحمت و قرب منزلت بده به آن ملائکه جسمانی و روحانی، الموکلة علی الخلق، که بعضی از آنها داخل در « مقسّمات أمر » و برخی در زمره « مدبّرات امر »، و پاره ای در عداد « سائق » و معدودی موسوم به « شاهد » و « شهید »اند، چنانچه از آیه مذکور که معصوم علیه السلام استشهاد نموده بود استفاده می‌شود. پس برکت و رحمت بده به عموم طبقات آنها، نوع برکاتی که موجب فضیلت و طهارت و تجرید آنها گردد از تعلّق به عالم طبیعت و ایصال آنها به عالم ملکوت اعلی، و طبقه « صافات صفّا » التی لا توجّه لها إلی ما سوی، کما أخبر تعالی عن حالهم: « وَ مَا مِنَّا إِلاّ لَهُ مَقَامٌ مَّعْلُومٌ [۱] ». ---------- [۱]: ۴ - کذا، صحیح: خمس. [۲]: ۵ - الاحتجاج، ج ۱، ص ۲۰۴ ؛ اعلام الدین، ص ۶۷ ؛ بحارالأنوار، ج ۴، ص ۲۶۱. [۳]: ۶ - اصل: و. [۴]: ۱ - الکافی، ج ۲، ص ۵۵۸ ؛ إقبال الأعمال، ج ۱، ص ۲۹۳. [۱]: ۲ - سوره مبارکه صافات، آیه ۱۶۴. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
عرض بهشت هارون الرشید به ابن سماک گفت: مرا موعظه کن، ابن سماک گفت: بپرهیز که بر بهشتی عرضه شوی که عرض آن آسمانها و زمین است و برای تو جای پایی نباشد. گریه بر گذشته ابوسلیمان دارانی گوید: اگر عاقل باقی عمر خود را بر گناهان گذشته اش بگرید، سزاوار است تا زمان مرگ لحظه ای بی غصه نباشد. اینک چگونه است حال کسی که جاهلانه آینده ی عمرش را چون گذشته تباه می‌کند. نفس عارفی گفته است: این نفس در نهایت خست و پستی و جهالت و سفاهت است. شاهد این مطلب این است که وقتی قصد گناه کرد و شهوتش برانگیخته شد، اگر خدا و سپس رسول و جمع انبیاء او و سپس تمام کتاب‌های آسمانی و صالحان و عابدان گذشته را واسطه کنند و نیز مرگ و قبر و قیامت و بهشت و و آتش را به او یاد آوری کنند، از گناه دست برنمی دارد. در حالی که اگر پس از ارضاء شهوتش او را از لقمه ای نان محروم کنند، زبون می‌شود. زیبا گفته است که: بنان سازند مردم رام هر سگ را ولیکن تو اگر خواهی که گردد رام نفس سگ، مده نانش شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 سلام وقتتون بخیر ببخشید میشه تکبیرة الاحرام بدون این که دستامون بلند کنیم بگیم و نماز شروع کنیم؟آیت الله سیستانی پاسخ👇 سلام علیکم بالا آوردن دست ها هنگام تکبیره الاحرام مستحب است و واجب نیست.
سؤال👇 سلام پسرم دوم دبستان امروز میخواست بره مدرسه کیفش را بخاطر خواهر یک سالش گذاشت بالای میز تلویزیون بعد روی قرآن چندین بار هم بهش گفتم که روی قرآن نباید چیزی گذاشت و قرآن باید بالا باشد بعد ببخشید کیفش افتاد قرآن هم افتاد حالا باید قرآن را وزن کنم هم اندازه اش شکلات بدهم ؟ بعد خودم هم یک برگه بین قرآن گذاشته بودم تا بدونم تا کجا ختم کردم حالا دیگه نمیدونم چون برگه بینش هم افتاد خودم چکار کنم از اول ختم کنم؟ پاسخ👇 سلام علیکم ۱. خیر نیازی نیست. ۲. از جایی که احتمال می دهید، ادامه بدهید.
سؤال👇 سلام علیکم در نماز چهار رکعتی ، در رکعت دوم بعد از تشهد نصف سلام نماز رو میدهیم و یادمون میافته باید بلند میشدیم و رکعت سوم رو میخوندیم ،ایا نصف سلام رو دادیم در رکعت دوم نمازمون درسته ؟؟ پاسخ👇 سلام علیکم در فرض سؤال نماز صحیح است، و باید ادامه داده شود.