eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.7هزار عکس
36.3هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
9.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
طبیعت زیبای روستای ییلاقی الیت ، مازندران مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357
۱۲-آنچه در زیر می‌آید قسمتهای گزیده ای از مجموع چند نامه است که حضرت شیخ قدس سره به یکی از سادات علماء دزفول نگاشته اند: بسم الله الرحمن الرحیم امید است مشمول الطاف الهیه و توجهات اولیاء حق خصوصا حضرت ظل الله فی العالمین بوده باشید. رقیمه شریفه زیارت شد، ولی نمیدانم چه بنویسم، چ ه خوش گفته است خلاق المعانی کمال الدین اصفهانی قدس سره الشریف: داریم ساقیا هوس عشرت و نشاط جویای راه میکده ایم اهدنا الصراط میخانه ای بساز و بکن وقف عاشقان چیزی که بی ریاست به از صد پل و صراط شبانه روز پنج مرتبه بحضور حق و هر مرتبه دوبار «اهدنا الصراط، گویائیم، و حضرت حق صد و بیست و چهار هزار پیغمبر داشته است که شاید در مقابل هر نبی لااقل ده ولی بوده است، و همه آنها برای هدایت طریق آمده اند. پیغمبری در مناجات عرض کرد: «رب این الطریق الیک» یعنی: «پروردگارا راه بسوی تو کدام است؟ » خطاب رسید: «دع نفسک و تعال» یعنی: «نفس خویش را رها کن و بیا» تو را تا در نظر اغیار و غیر است اگر در مسجدی آن عین دیر است چو برخیزد ز پیشت کثرت غیر تو را مسجد نماید صورت دیر عزیز من بهر حالت که هستی خلاف نفس کافر کن که رستی باری وقت تشرف به آستان قدس، حقیر خیالاتی داشتم، ولی دیدم نظر شما به جای دیگر است و لنعم ما قال: هوی ناقتی خلفی و قدامی الهوی و انی و ایاه لمختلفاتی [۱] میل مجنون پیش آن لیلی روان میل ناقه پس پی طفلش دوان ---------- [۱]: ١- عشق من مرا به جلو میخواند و کشش و عشق ناقه من بسوی عقب است و در این مورد با هم در دو جهت مختلف هستیم لیک ناقه بس مراقب بود و چست هر کجا دیدی مهار خویش سست... عشق مولی کی کم از لیلی بود گوی گشتن در رهش اولی بود زین کند نفرین حکیم خوش دهن و بر سواری کو فرو ناید ز تن باری بعد از زمانی بر من معلوم شد که این ابتلا از کجا بوده است. بی ادب تنها نه خود را داشت بد بلکه آتش بر همه آفاق زد امروزه به حسب شهرتی که بنده پیدا کرده ام، و بحمدالله خداوند حفظ کرده است بمضمون: «کم من عثار وقیته و کم من ثناء جمیل لست اهلا له نشرته»، و تا حال خداوند اعمال بد حقیر را پوشانده است بمضمون حمدی که همه روزه می‌کنم: «الحمد الله الذی ستر عورتی و لم یفضحنی بین الناس»، لذا غالب مردم خود را به حقیر نسبت می‌دهند. شخص دروغ گوئی اعمالی را مدعی شده و گفته است که من از فلانی اخذ کرده ام، و از اینرو رفقا می‌گویند: وقتی که فلانی به او گفته است، باید به طریق اولی بما بگوید، و حال آنکه سالبه بانتفاء موضوع بوده است، و آن شخص جهت رواج بازار خود این دروغ را گفته است، و چه آثار وخیمی از عمل او به بار آمده است. باری خدا حفظ کند. دیگر آنکه شخصی نقل کرد که فلانی فوت شد و داماد او رفت نزد فلانی و شیخوخیت باو داد و چون این علم را مدعی بود نسخه ای هم باو داد و او یک سال مشغول بود اما نتیجه نگرفت. دوباره مراجعه کرد و به او گفته شد فلان جای آن خراب شده است، لذا دستوری گرفت و باز آمد. دو سال دیگر مبتلا بود اما نتیجه ای حاصل نشد. خواست برگردد که فوت شد. اما حقیر نسخ خط اساتید را که شاید تعداد آنها حدود چهار صد نسخه باشد، و نیز نسخی را که به خط غیر صاحب عمل است ولی نسخ صحیحه است و تعداد آنها قریب سه هزار نسخه می‌باشد در اختیار دارم، اما وقتی نگاه می‌کنم می‌بینم این عمل یا ابدا در ناصیة طلب کننده آن نیست، و یا اگر هست وقت ظهور آن نرسیده است. آن وقت می‌بینم اگر چیزی باو بگویم هم تضیع وقت او شده است و هم تضییع مال او، و لذا ساکتم. مردم این سکوت را حمل بر بخل حقیر می‌کنند، ولی خدا شاهد است که چنین نیست. ولنعم ما قال: مردانه ساختیم زنانه فروختیم رو رو زنانه ساز که مردانه می‌خرند باری چون حال مردم را چنین دیدند گفتند: هذا زمان السکوت و ملازمة البیوت. زیرا پسند اهل این دوره، مردمی اند که به میل اهل این زمان رفتار کنند، چه واعظ، چه ملا، و چه مفتی. می خورکه شیخ و زاهد و مفتی و محتسب چون نیک بنگری همه تزویر می‌کنند حدیث است که خداوند می‌فرماید: «لا تجعل بینی و بینک عالمة قلبه مفتون بحب الدنیا فانهم قطاع طریقی» یعنی: «عالمی را که قلبش شیفته محبت دنیا است، بین من و خود قرار مده، زیرا ایشان راهزنان راه من هستند. از حضرت عیسی علیه السلام سؤال شد: «من نجالس؟ » یعنی: «با چه کس همنشین باشیم» فرمود: «من یذکرکم الله رؤیته، و یزیدکم فی العلم منطقه، و یرغبکم فی الاخرة عمله، یعنی: «با کسی همنشین باشید که دیدن او شما را به یاد خدا بیاندازد، و سخن او بر علم و دانش شما بیفزاید، و عمل او شما را به آخرت ترغیب نموده و مایل سازد». اما مردم طالب کسی هستند که میان آنها و محبوبشان دلاله باشد. چون طالب دنیا هستند، خواهان کسی هستند که آنها را به دنیایشان برساند. مثل مردم، مثل بقالی است که پدرش مرده بود و می‌خواست
برای او نماز و روزه بخرد. او خم شیره ای داشت و موش در آن افتاد و مرد. پس چاره ای اندیشید و شخصی را دید و به او گفت تو یکسال نماز و روزه برای پدر من بجا آور و من این خم شیره را بعنوان اجرت بتو میدهم. بقال پس از آنکه خم شیره را بعنوان اجرت نماز داد، خواست تقدس کرده باشد لذا از آن شخص حلالیت طلبید و گفت: شیرهای را که در عوض نماز دادم، موش در آن افتاده بود، شما مرا حلال کنید. شخص مزبور گفت: البته شما را حلال می‌کنم، به شرط آنکه شما هم مرا حلال کنید. پرسید مگر چه شده؟ گفت: در این نمازها که متعهد به خواندن آنها بودم، هر گاه که به رکوع میرفتم بادی از من خارج می‌شد و من علت آنرا نمی دانستم، و اکنون فهمیدم. این مردم می‌خواهند با ملائی مراوده داشته باشند که به درد کارهای دنیای آنها بخورد، و در مرحله بعد برای آخرتشان نیز مفید باشد. این است که کارهای امروزه همه همین طور است که مشاهده می‌کنید، یعنی تمام عنوان حقه بازی و دنیاداری پیدا کرده است.. فارجع البصر هل تری من فطور. [۱] از اوائل تکلیف که مأمور به صوم ایام البیض و قرائت آیه «قل انما، شدم، و در این سه روز سه هزار مرتبه بر این قلب قاسی آیه «... فمن کان یرجوا لقاء ربه فلیعمل عملا صالحة.. » [۲] قرائت می‌شد، تاکنون هوای ملاقات از سر حقیر بیرون نرفته است. باید ترک دنیاداری نمود «.. لعل الله یحدث بعد ذلک امرآ [۳] حضرت عیسی علیه السلام می‌فرماید: «ان الزق ما لم یتخرق او ینحل یوشک أن یکون وعاء للعسل. یعنی «بدرستیکه مشک هنگامی قابلیت دارد که در آن عسل بریزند که پاره و پوسیده نباشد». مثل الجته التی وعد المتقون فیها انهار من ماء غیر اسن و انهار من لبن لم یتغیر طعمه و انهار من خمره لذة للشاربین و انهار من عسل مصفی... » [۴] فیا اخوانی علیکم بموعظة الشیخ حتی تحیی قلوبکم المیتة و اعملوا عملا صالحا لعل الله یرزقکم لقائه. » جان به بوسی می‌خرد آن شهریار مژده ای عشاق کاسان گشت کار ---------- [۱]: ۱- آیه ۳ سوره ملک، ترجمه «باز گردان نظر خود را به عالم خلقت آیا نقصی در آن مشاهده میکنی. » [۲]: ۲- آیه ۱۱۰ سوره کهف، ترجمه «... پس هر کس امید به لقاء پروردگارش دارد پس باید عمل صالح انجام دهد [۳]: ۳- آیه ۱ سوره طلاق. ترجمه «... شاید خداوند بعد از آن امر جدیدی حادث کند [۴]: ۴- آیه ۱۵ سوره محمد - ترجمه «مثل بهشتی که وعده آن به مردم پرهیزگار داده شده جائی است که در آن نهرهائیاز آب گوارا و نهرهائی از شیر که طعم آن دگرگون نشود و نهرهائی از شراب که نوشیدن آنها موجب لذت نوشندگان است همچنین نهرهائی از عسل مصفی......... ابذلوا ارواحکم باعاشقین ان تکونوا فی هوانا صادقین رنج راحت دان چوشد مطلب بزرگ گردگله توتیای چشم گرگ تهون علینا فی المعالی نفوسنا و من طلب الحسناء لم یغلها المهر [۱] فالروح اول نقدا تأتی بها وفی وصلنا ان کنت من خطابنا خون ریز بود همیشه در کشور ما جان عود بود همیشه در مجمر ما داری سر ما و کرنه رو از برما ما دوست کشیم و تو نداری سر ما ---------- [۱]: ا- ترجمه نفس امور بزرگ را در چشم ما کوچک جلوه میدهد. در حالیکه کسیکه طالب زیبائی باشد مهریه مانع رسیدن او نیست روح اولین نقدی است که در طبق اخلاص خواهیم گذاشت اگر از جانب معشوق خطابی بما برسد این ره این توشه این نو این منزل مرد راهی اگر، بیاو و بیار * * * در ره عشق تو با کم ز تهی دستی نیست زانکه صد عقد گهر ز آبله بر پا دارم * * * این سو کشان سوی خوشان آن سو کشان با ناخوشان یا بشکند یا بگذرد کشتی از این گردابها از بی نشانها...... شیخ حسنعلی اصفهانی https://eitaa.com/zandahlm1357
5.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔅ماجرای دیدار علامه مجلسی با عج... 🤲اللهم عجل لولیک الفرج 🔰 _______________ ➬مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357 «»
🇮🇷مهم ترین سامانه های پدافندی ایران را بشناسید @zandahlm1357
🔴رئیس‌جمهور در آئین واگذاری ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد: تولید مسکن و بهره‌برداری از مسکن برای مددجویان در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ افزایش ۴۴ درصدی داشته است @zandahlm1357