اساتيد : گلپايگاني & شهناز-ماهور - كانال شعر و موسيقي اصيل ايراني.mp3
1.52M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
ای آرزوی چشمم رویت به خواب دیدن
دوری نمی تواند پیوند ما بریدن
ترسم که جان شیرین، هجران به لب رساند
تا وقت آن که باشد ما را به هم رسیدن
چشمی که دیده باشد آن شکل و آن شمایل
بی او ملول باشد از روی خوب دیدن
#همام_تبريزي
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قدس خرمشهر دیگر می شود
#استوری🌱
https://eitaa.com/zandahlm1357
مداحی آنلاین - ممد نبودی ببینی - حاج غلام کویتی پور.mp3
8.76M
ممد نبودی ببینی
شهر آزاد گشته...
🇮🇷🕊
🎤بانوایغلامکویتیپور
گرامیداشت سالروز
آزادسازی خرمشهر قهرمان✌️
#شهدا را یاد کنیم با ذکر صلوات🌹
#سوم_خرداد
#خرمشهر
https://eitaa.com/zandahlm1357
⭕️ حمله انتحاری روحانی به دولت آینده
🔹قابل توجه نامزدهای ریاست جمهوری:
حسن روحانی به جد تصمیم گرفته تا در روزهای باقیمانده از دولتش، حرکتی انجام دهد که دولت آینده را با دردسرهای بزرگی روبرو خواهد کرد و مانع اجرای برنامه های رئیس جمهور آینده خواهد شد!
🔹مذاکرات وین با فشار انگلیس و فرانسه و باهدف بازگرداندن آمریکا به برجام و محکم کردن زنجیر برجام بر پای دولتهاي آینده در ایران طراحی شده و به هيچ عنوان منجر به رفع یا کاهش تحريم ها نخواهد شد.
🔹اصرار روحانی به اتمام مذاکرات وین و بازگشت آمریکا به برجام با این هدف صورت می گیرد که دولتهای آینده هم با اسارت در این برنامه خسارت بار و مضر، راهی به سوی موفقیت پیدا نکنند و در علاج مشکلات جامعه درمانده شوند. چرا که روحانی مسئول شکست خورده ترین دولت تاریخ جمهوری اسلامی است و طبیعی است که مایل به موفقیت دولتهای آینده در حل مشکلات جامعه نباشد تا بتواند ادعا کند : من مقصر نبودم! مشکلات لاینحل بود!
✳️ برادران بزرگوار!
سکوت شما در برابر مذاکرات خسارت بار وین، شما را «وارث» موانعی خواهد کرد که امکان عبور از آنها جز با سختی و مرارت ممکن نخواهد بود. برای این که مانند «روحانی» در چاه برجام گرفتار نیافتید، مانع تکرار «خسارت محض» شوید.
▪️لطفا با دقت به بیانیه منتشر شده توسط دانشمندان و کارشناسان هسته ای کشور درباره مذاکرات وين توجه کنید.
❇️ و ما علینا الا البلاغ المبین.
محمد صادق کوشکی
.......:
لاریجانی: حوزه اقتصاد، نه پادگان است و نه دادگاه که با تشر و دستور اداره شود!
حسنروحانی(سال92): من سرهنگ نیستم، حقوقدان هستم و هیچوقت پادگانی فکر و عمل نکردم!
https://eitaa.com/zandahlm1357
وقتی میگیم لاریجانی، #دولت_سوم_روحانی است دقیقا یعنی همین😁
مردم ابالفضلی بیاید تعارف رو بذاریم کنار اگر میخواید به جهانگیری و لاریجانی رأی بدید از همین الان بگید که ما بدونیم چه مارک کفنی سفارش بدیم😃
https://eitaa.com/zandahlm1357
✨✨✨🌹
✨✨🌹
✨🌹
#قران
✨رَبَّنَا اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِلْمُؤْمِنِينَ
✨يَوْمَ يَقُومُ الْحِسَابُ ﴿41﴾
✨پروردگارا روزى كه حساب برپا مى شود
✨بر من و پدر و مادرم و بر
✨مؤمنان ببخشاى (41)
📚 سوره مبارکه إبراهيم
✍آیه 41
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✨🌹
✨✨🌹
✨✨✨🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ ۖ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ ۖ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ - بقره 186
و هنگامی که بندگانم از تو دربارهی من بپرسند بگو: من نزدیکم و دعای دعاکننده را هنگامی که مرا بخواند، پاسخ میگویم پس آنان هم دعوت مرا بپذیرند و به من ایمان بیاورند تا آنان راه یابند.
📺 تلاوت زیبای آیه 186 سوره مبارکه بقره با صدای احمد النفیس
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#کرامات امام رضا (ع)را در آرشیو هشتمین امام ☝️☝️☝️ ببینید👀
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
آسیبشناسی مناظره بر اساس الگوی مناظرات امام رضـا)علیه السلام( چکیده مناظـره گفتگویـی بـرای ایجـا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
علمی - پژوهشی فرهنگ رضوی سال ششم، شماره 21 ،بهار 1397
مقدمه
در طـول تاریـخ همیشـه دو جبهـه حـق و باطـل بـا هـم در تقابـل بوده انـد. ایـن تقابـل در
دو میـدان جنـگ و گفتگـو قابـل تصـور اسـت. به نظـر میرسـد روش نخسـت، تأثیـر روش
دوم را نـدارد زیـرا ممکـن اسـت انسـان در میـدان جنـگ طـرف مقابـل را شکسـت دهـد. در
ُعــد دوم کــه میــدان بحــث
اینصــورت، امــکان پذیــرش حــق ســلب میشــود. ولــی در ب
و گفتگوســت، هــر دو طــرف بــا بیــان ادلّــۀ خــود ســعی میکننــد طــرف مقابــل را قانــع
کننـد. بـا ایـن روش، اگـر انصـاف پیشـه کننـد بـه حـق و حقیقـت دسـت پیـدا خواهنـد
کرد)
بررســیهای تاریخــی نشــان میدهــد تکامــل علــوم به ویــژه
ِ معــارف عقلــی بشــر در پرتــو مباحثــات علمــی، تضــارب آراء و تعاطــی افــکار تحقق یافتــه
اســت و ثمــرۀ آن، رشــد و شــکوفایی فرهنــگ جوامــع مختلــف اســت. دیــن مبیــن اســلام
نیـز بـه آزاداندیشـی و ارزیابـی آراء و نظریه هـا اهمیـت داده و در آثـار اسـلامی بـه مناظـره
و جــدال احســن تأکیــد شــده اســت)نحل/25 .) ِ
مناظــره یکــی از بنیادهــای اســتوار دیــن
اســلام به شــمار مــیرود. قــرآن کریــم ضمــن بیــان سرگذشــت انبیــا، ابعــاد و شــیوه های
آن را بیـان داشـته اسـت. ایـن شـیوۀ تبلیغـی، اثـری عظیـم در شناسـاندن حقانیـت شـریعت
محمدی)صلی الله علیه وآلــه( و تفهیــم لــزوم پیــروی از آن را در پرسشــگران بیغــرض داشــته
و وسـیلهای کارآمـد در ابطـال و دفـع شـبهاتی اسـت کـه صاحبـان مذاهـب و اندیشـه های
انحرافــی ایجــاد میکنند)
رســول خدا صلی الله علیه وآلــه( و ائمــه معصومین)علیهمالســلام( بــه زیبایــی از مناظــره
به عنــوان راهــکاری تبلیغی ـآموزشــی بهــره برده انــد تــا آنجاکــه حضــرت علی)علیهالســلام(
فرمودنــد: »آراء و نظــرات خــود را بــر یکدیگــر عرضــه داریــد تــا رأی صحیــح از آن پدیــد
آید.«)
تأثیـر مناظـره و بحـث در تأییـد جبهـۀ حق و تضعیـف باطل تاحدی اسـت که هارون الرشـید
پـس از شـنیدن مناظـرۀ هشـام گفـت: »فـو اهلل للسـان هـذا أبلـغ فـی قلوب الن
ألـف سـیف«)به خـدا سـوگند! زبـان ایـن شـخص کارسـازتر از صدهـزار شمشـیر در قلـوب
مردم است.(مجلســی، 1404ق، ج48 :202 .)
روشـن اسـت کـه شـروع هـر کاری نیازمنـد رعایـت پیش شـرطهای آن و داشـتن علـم و
مهـارت در آن زمینـه اسـت. بـر ایـن اسـاس، گام نهـادن در وادی مناظـره نیـز نیازمنـد تحمل
زیـاد، سـعۀ صـدر فـراوان، دیـدگاه وسـیع و منطـق قـوی در برابـر نظرهـای دیگـران و دوری
از آســیبهای مؤثــر در گفتگوســت، زیــرا هیچکــس نمیتوانــد جــز بــا منطــق و برهــان،
دیــدگاه خــود را بــر دیگــری تحمیــل کنــد. در این میــان، نبایــد از دوســویه بودن ایــن ابــزار
غافـل شـد؛ یعنـی مناظـره در عیـن تأثیـر عمیقـی کـه در پرتِـو رعایـت اصـول الزمـه مـیتوانـد داشـته باشـد، عمـل نکـردن بـه اصـول ضـروری آن و افتـادن در دام آسـیبهای گفتگو،
نتیجـۀ عکـس به دنبـال خواهـد داشـت)
ِ کشـف حقیقـت، بـه حجابـی سـر ِ راه شـناخت حـق تبدیـل می ّ گـردد. اگـر حـس غلبـه بـر دیگـران در مناظـره و نیـز جاه طلبـی و مباهـات بـر روحیـۀ کسـی مسـتولی گـردد،
ِ ایـن گونـه تمایـلات وی را بـه اظهـار و ارتـکاب ِ علنـی تمـام پلیدیهـا سـوق میدهـد کـه
به ِ عنــوان آفــات و نتایــج ســوء مناظره هـای نادرســت تلقــی میگردد)
از نظـر غزالـی، مناظـره آفـات متعـددی دارد کـه کمتـر کسـی میتوانـد خـود
را از آن برهانــد. از نظــر وی آفتهــای دهگانــۀ مناظــره عبارتنــد از: حســد، تکبــر، حقــد،
غیبــت، دروغگویــی، خودســتایی، تجســس عیــوب، شــادی بــه غــم و غمگینــی بــه شــادی
حریـف، نفـاق و گردنکشـی در برابـر حـق. ایـن ده خصلـت ریشـۀ رذایـل اخلاقـی به شـمار
میروند)غزالـی، 1406ق، ج1 :55 .)
مناظره کننـدگان در مواجهـه بـا ایـن آفـات، از لحـاظ پایـه
و موقعیـت اوضـاع مختلفـی دارنـد. برخـی از اخـلاق علمـی منحـرف شـده و جـدل نزد
آنـان منجـر بـه پراکندگویـی، مغالطـه و قیاسهـاي باطـل و نادرسـت گردیـده اسـت. آنـان بـا
نادیده گرفتـن حقیقـت علمـی و بـدون آنکـه کمتـر توجهـی بـه آن داشـته باشـند، تنهـا هدف
را اشـکال و غلبـه بـر دشـمن و مخالفـان خـود قـرار دادند. برخی کوشـش خـود را در مسـائلی
بـی ارزش هـدر داده و متوجـه امـور و مسـائلی شـدند کـه هرگـز تحقـق نمییافت) گاهـی تأثیرهـای روانـی ایـن نـوع مناظـرات چنـان تلـخ و سـنگین
است و موجــب افزایــش تنــش، ابهــام می شود کــه شــخص مغلــوب را بــه کام مــرگ میکشــاند
افـکار، تخریـب و جوسـازی و شـبهه پراکنی در جامعـه میگردید بـر
ایـن اسـاس، ضـرورت دارد ایـن
آفتهـا شناسـایی و در فراینـد مناظـره از آنهـا دوری شـود.
پژوهشــگران بســیاری مناظــرات امام رضا)علیهالســلام( را بررســی کرده انــد. در پژوهــش خــود، يكنواخــت نبــودن مطالــب و ارائــۀ
مطالـب و مفاهيـم توجه برانگيـز، تأکيـد بـر پاسـخگويي بـه مهمتريـن مسـائل و پرسـشهاي
مخاطــب، منحرف نشــدن از موضــوع اصلــي بحــث و پرهيــز از حاشــيه پردازي، صريح بــودن
1 .یکـی از ایـن افـراد محمدبـن عبـاس خوارزمـی طبـری اسـت کـه پـس از شکسـت در مناظـره ای کـه بـا بدیع الزمـان همدانـی
داشـت، بیـش از یـک سـال دوام نیـاورد و بـه گفتـه برخـی مورخـان، بـر اثـر همیـن مناظـره از دنیـا رفت)
مناظرةالخوارزمـی و
الهمذانـی، منـذر الجبـوری،1393ق:24
.......:
مطالــب و دوري از ابهام گويــي، خلــق و ايده پــردازي مفاهيــم بــراي نزديك كــردن بــه
ذهــن، پرســش بــه قصــد تأکيــد و ارائــۀ مطالــب توجيهــي را از ویژگیهــای مناظــرات امام رضا)علیه ســلام شــمرده اند. در پژوهــش خــود نشــان داده اســت
کـه امام رضاعلیه السـلام( در مناظـرات خـود همـۀ اصـول و ضوابـط مناظـره از جملـه ارائـۀ
دلایل محکــم و متناســب، رعایــت ایجــاز و به کارگیــری تشــبیهات و تمثیـلـات را رعایــت
کرده انــد. از نظــر روانشناســی نیــز بــه روشهایــی چــون رعایــت ســطح فکــری مخاطــب،
مماشـات بـا نرمـی، رعایـت مقتضیـات حـال، نرمـی در رفتـار و پافشـاری در اثبـات مواضـع
از ســوی امام علیه الســلام( میتــوان اشــاره کــرد. در
پژوهشــی بــا عنــوان »بررســی اصــول علمــی و اخلاقــی مناظره هــای رضــوی« ســه اصــل
ِ علمـی اسـتفاده از جـدال احسـن، بهره گیـری از اسـتدلال عقلـی و پرهیـز از مغالطـه و سـه
اصـل اخلاِ قـی رعایـت ادب، پرهیـز از نقـد شـخصیت افـراد و پرهیـز از سـتیزه جویی و تعصـب
را به عنــوان مهم تریــن اصولــی کــه امــام هشتم علیه الســلام ملتــزم بــه رعایــت آن بودنــد،
بیــان داشــته اند. فراینــد مناظــرات امام رضا علیه الســلام را در
سـه مرحلـه ارائـه کرده انـد: مشـخص کردن طـرف مقابـل، هدایـت بـه بحـث و احقـاق حـق
و حق مــداری. بــا توجــه بــه مبانــی پژوهشــی ارائه شــده میتــوان گفــت، دربــارۀ اصــول و
روشهـای صحیـح مناظـره از منظـر امـام رضاعلیه السـلام پژوهشهـای متعـددی صـورت
گرفتــه اســت، امــا دربــاره موانــع و آســیبهایی کــه میتوانــد اثربخشــی مناظــره را از بیــن
ببـرد و حتـی بـه جـدل و درگیـری تبدیـل کنـد، پژوهـش کاملـی صـورت نگرفتـه اسـت.
از طرفــی، بــا عنایــت بــه اینکــه دوران حيــات امام رضاعلیه الســلام دوران نشــاط علمــي،
گوناگــون درون اســلام و نيــز افزايــش ارتباطهــاي
تضــارب آراء و ديدگاههــا ميــان ف
فرهنگــي بــا ديگــر جوامــع اســت و حکومــت عباســی به دلیــل
موضع گیریهایــی کــه در برابــر ائمه)علیه الســلام داشــته بــا انگیزههــای خاصــی اقــدام
بــه تشــکیل جلســات مناظــره مینمــود، ایــن شــرایط وظیفــه ســنگینی را بــر دوش
امام رضاعلیه السـلام گذاشـت. لـذا دامـن همـت بـه کمـر زد و انقـاب فکـری عمیقـی ایجـاد
فرمـود و در برابـر ایـن امـواج سـهمگین و تندبادهـای خطرنـاک، اصالـت جامعـه اسـلامی را
حفــظ کرد بــا درنظرگرفتــن ایــن شــرایط و تدبیــر در آنهــا،
تمسـک بـه نيـروي عظيـم علمـي، در تمـام
میتـوان گفـت امام رضا علیه السـلام به سـبب ّ
ايــن مجالــس مناظــره بــر حريفــان و دشــمنانش پيــروز شــد، بــدون اينکــه وارد مغالطــات
جدلـي شـود. برخـي از مناظره کننـدگان بـراي اينکـه بنـاي حجـت خصـم را ويـران کننـد
قــوت و اســتدلال او را از ميــان ببرنــد، بــدان پنــاه ميبردنــد، ولــي آن حضــرت بــا بيانــي
معجزه آســا و روشــي روشــن و ره گشــا و بــا جدالــي احســن، بــه دلايــل مطمئــن خــود در
اثبــات حــق تکيــه ميفرمود کــه میتوانــد الگــو و راهبــردی بــرای
مناظــره و گفتگوهــای فعلــی مــا در عصــر حاضــر باشــد زیــرا آفتهــای علمــی و اخلاقــی
گفتگـو، امـروزه چهـرۀ مباحـث علمـی و دینـی را مخـدوش سـاخته و شـاید عمده تریـن مانـع
در دسـتیابی بـه اهـداف و حقایـق مـورد بحـث باشـد. بـا ایـن اوصـاف، پژوهشـگر کوشـیده
اسـت بـر اسـاس الگـوی مناظره هـای امام رضاعلیه السـلام
درسـت و اصولـی مناظـره میگـردد، شناسـایی و آنهـا را که بهتر نتیجــه دادن مناظره هــا میشــود،
اثربخشـی مناظره هـا بیشـتر و مطلوبتـر گـردد. پـس هـدف پژوهـش حاضـر آسیب شناسـی
مناظــره بــر اســاس الگــوی مناظره هــای امام رضا علیه الســلام می باشد
ان شاء الله ادامه خواهد داشت
👇👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سجاده گشودم که بخوانم غزلم را
سمتي که تويي عقربه ي قبله نما رفت
🌷
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 دوتا سؤال داشتم راجع به صیحه ی آسمانی قبل از ظهور. ۱_صدایی که آسمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا