eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
زندگي شخصي و ويژگي‌هاي فردي مقام معظم رهبري مادرم... مادرم... گوشه‌هايي از خاطرات حضرت آيت الله خامنه اي از والده ي مكرمه شان ۱ پدر و مادرم، پدر و مادر خيلي خوبي بودند. مادرم يك خانم بسيار فهميده، باسواد، كتابخوان، داراي ذوق شعري و هنري، حافظ شناس - البته حافظ شناس كه مي‌گويم، نه به معناي علمي و اينها، به معناي مأنوس بودن با ديوان حافظ - و با قرآن كاملاً آشنا بود و صداي خوشي هم داشت. ۲ وقتي بچه بوديم، همه مي‌نشستيم و مادرم قرآن مي‌خواند؛ خيلي هم قرآن را شيرين و قشنگ مي‌خواند. ما بچه‌ها دورش جمع مي‌شديم و برايمان به مناسبت، آيه‌هايي را كه در مورد زندگي پيامبران است، مي‌گفت. من خودم اوّلين بار، زندگي حضرت موسي (ع)، زندگي حضرت ابراهيم (ع) و بعضي پيامبران ديگر را از مادرم - به اين مناسبت - شنيدم. قرآن كه مي‌خواند، به آياتي كه نام پيامبران در آن است مي‌رسيد، بنا مي‌كرد به شرح دادن. ۳ بعضي از شعرهاي حافظ كه هنوز - بعد از سنين نزديكِ شصت سالگي - يادم است، از شعرهايي است كه آن وقت از مادرم شنيدم. از جمله، اين دو بيت يادم است: سحر چون خسرو خاور عَلَم در كوهساران زد به دست مرحمت يارم در امّيدواران زد دوش ديدم كه ملائك در ميخانه زدند گل آدم بسرشتند و به پيمانه زدند ۴ (مادرم) خانمي بود خيلي مهربان، خيلي فهميده و فرزندانش را هم - البته مثل همه ي مادران -
دوست مي‌داشت و رعايت آنها را مي‌كرد. پدرم عالِم ديني و ملّاي بزرگي بود. برخلاف مادرم كه خيلي گيرا و حرّاف و خوش برخورد بود، پدرم مردي ساكت، آرام و كم حرف مي‌نمود؛ كه اين تأثيرات دوران طولاني طلبگي و تنهايي در گوشه ي حجره بود. البته پدرم تُرك زبان بود - ما اصلاً تبريزي هستيم؛ يعني پدرم اهل خامنه ي تبريز است - و مادرم فارس زبان. ما به اين ترتيب از بچگي، هم با زبان فارسي و هم با زبان تركي آشنا شديم و محيط خانه محيط خوبي بود. البته محيط شلوغي بود؛ منزل ما هم منزل كوچكي بود. شرايط زندگي، شرايط باز و راحتي نبود و طبعاً اينها در وضع كار ما اثر مي‌گذاشت. ۵ چيزي كه حتماً مي‌دانم براي شما جالب است، اين است كه من همان وقت، معمّم بودم؛ يعني در بين سنين ده و سيزده سالگي - كه ايشان سؤال كردند - من عمامه به سرم و قبا به تنم بود! قبل از آن هم همين طور. از اوايلي كه به مدرسه رفتم، با قبا رفتم؛ منتها تابستانها با سرِ برهنه مي‌رفتم، زمستان كه مي‌شد، مادرم عمامه به سرم مي‌پيچيد. مادرم خودش دختر روحاني بود و برادران روحاني هم داشت، لذا عمامه پيچيدن را خوب بلد بود؛ سرِ ما عمامه مي‌پيچيد و به مدرسه مي‌رفتيم. البته اسباب زحمت بود كه جلوِ بچه ها، يكي با قباي بلند و لباس نوع ديگر باشد. طبعاً مقداري حالت انگشت نمايي و اينها بود؛ اما ما با بازي و رفاقت و شيطنت و اين طور چيزها جبران مي‌كرديم و نمي گذاشتيم كه در اين زمينه‌ها خيلي سخت بگذرد. ۶ دورانهاي كلاس اوّل و دوم و سوم را كه اصلاً يادم نيست و الان هيچ نمي توانم قضاوتي بكنم كه به چه درسهايي علاقه داشتم؛ ليكن در اواخر دوره ي دبستان - يعني كلاس پنجم و ششم - به رياضي و جغرافيا علاقه داشتم. خيلي به تاريخ علاقه داشتم، به هندسه هم - بخصوص - علاقه داشتم. البته در درسهاي ديني هم خيلي خوب بودم؛ قرآن را با صداي بلند مي‌خواندم - قرآن خوانِ مدرسه بودم - يك كتاب ديني را آن وقت به ما درس مي‌دادند - به نام تعليمات ديني - براي آن وقتها كتاب خيلي خوبي بود؛ من تكّه‌هايي از آن كتاب را كه فصل، فصل بود، حفظ مي‌كردم. ۷ به هرحال، گاهي انسان به فكر آينده مي‌افتد؛ اما من از اين كه چه زماني به فكر آينده افتادم، هيچ يادم نيست. اين كه در آينده ي زندگي خودم، بنا بود چه شغلي را انتخاب كنم، از اوّل براي خود من و براي خانواده‌ام معلوم بود. همه مي‌دانستند كه من بناست طلبه و روحاني شوم. اين چيزي بود كه پدرم مي‌خواست و مادرم به شدّت دوست مي‌داشت. خود من هم علاقه مند بودم؛ يعني هيچ بي علاقه به اين مسأله نبودم. اما اين كه لباس ما را از اوّل، اين لباس قرار دادند، به اين نيّت نبود؛ به خاطر اين بود كه پدرم با هر كاري كه رضاخان پهلوي كرده بود، مخالف بود - از جمله، اتّحاد شكل از لحاظ لباس - و دوست نمي داشت همان لباسي را كه رضاخان به زور مي‌گويد، بپوشيم. مي‌دانيد كه رضاخان، لباس فعلي مردم را كه آن زمان لباس فرنگي بود و از اروپا آمده بود، به زور بر مردم تحميل كرد. ايرانيها لباس خاصي داشتند و همان لباس را مي‌پوشيدند. او اجبار كرد كه بايستي اين طور لباس بپوشيد؛ اين كلاه را سرتان بگذاريد! پدرم اين را دوست نمي داشت، از اين جهت بود كه لباس ما را همان لباس معمولي خودش كه لباس طلبگي بود، قرار داده بود؛ اما نيّت طلبه شدن و روحاني شدن من در ذهنشان بود. هم پدرم مي‌خواست، هم مادرم مي‌خواست، خود من هم مي‌خواستم. من دوست مي‌داشتم و از كلاس پنجم دبستان، عملاً درس طلبگي را در داخل مدرسه شروع كردم. گفت و شنود با جمعي از نوجوانان و جوانان ۷۶/۱۱/۱۴ https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌳 دقت در آفرینش 🌳 👇آیه5/حج «وَتَرَى الْأَرْضَ هَامِدَةً فَإِذَا أَنزَلْنَا عَلَیْهَا الْمَاء اهْتَزَّتْ وَرَبَتْ وَأَنبَتَتْ مِن کُلِّ زَوْجٍ بَهِیجٍ: و زمین را بی‌گـیـاه می‌بـیـنـی، ولی هـمـیـن کـه آب بر آن نازل می‌کنیم به جـنـب و جـوش درمی آیـد و می‌پـرورانـد و انـواع گـیـاهـان نـشـاط انـگـیـز را می‌رویـانـد» 👇آیه19/حجر « وَ أَنْبَتْنا فِیها مِنْ کُلِّ شَیْ‏ءٍ مَوْزُون» : و در زمین هر نوع گیاهی را در تعادل و توازنی آفریدیم».
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
امامان در برابر مسئوليت هايشان غرور فرمانروايان تا به حدّى رسيده بود كه تا مى توانستند مردم را از گرد خاندان نبوّت و سرچشمه رسالت مى پراكندند، و جز به خويشتن و دوام سلطه و يكّه تازيشان، هر چند به قيمت نابودى همه اديان آسمانى تمام شود، نمى انديشيدند. در اين ميان كه مردم را غفلت و حكمرانان را غرور و نخوت، و عالم نماها را شيوه هاى بدعت آفرين فراگرفته بود، امامان ما، در حّد امكاناتى كه داشتند به نشر تعاليم آسمانى مى پرداختند و از حريم دين خدا پاسدارى مى كردند. امّا امام رضا (ع): در آن فرصت كوتاهى كه نصيب امام (ع) شده بودو حكمرانان را سرگرم كارهاى خويشتن مى يافت، وظيفه خود را براى آگاهانيدن مردم ايفا نمود. اين فرصت همان فاصله زمانى بين درگذشت رشيد و قتل امين بود. ولى شايد بتوان گفت كه فرصت مزبور به نحوى والبته به شكلى محدودتاپايان عمر امام (در سال ۲۰۳) نيز امتداد يافت. امام با شگرد ويژه خود نفوذ گسترده اى بين مردم پيدا كردو نوشته هايش را در شرق وغرب كشور اسلامى منتشر مى كردند، و خلاصه همه گروه‌ها شيفته او گرديده بودند. https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: حضرت فرمود: آئينه شو جمال پري طلعتان طلب مرحوم شيخ محمد رازي در كتاب التقوي نوشته از مرحوم حاج شيخ محمدتقي بافقي شنيدم كه فرمود: يكي از علاقمندان از حاجي ملا محمد اشرفي مازندراني معروف به حجة الاسلام با عده اي از اهل بابل عازم زيارت ثامن الائمه عليه السلام حضرت امام رضا عليه السلام بودند، براي خداحافظي به خدمت حاجي اشرفي آمده عرض كرد به زيارت حضرت رضا عليه السلام مي‌رويم آمده ايم با شما وداع كنيم. حاجي اشرفي نامه اي به او داد و فرمود: اين نامه را به محضر امام رضا عليه السلام برسان و جوابش را براي من بياور. [صفحه ۵۸] آن شخص نامه را گرفته. مرخص شد ولي در تعجب بود مگر حاجي نمي داند امام رضا عليه السلام در حال حيات نيست. خلاصه مي‌گويد وقتي كه وارد حرم حضرت شديم و زيارت كرديم من آن نامه را ميان ضريح حضرت انداخته به امام عرض كردم اي آقاي من حاجي جواب نامه را از شما خواسته است. تا آنكه روز آخر شد ما براي زيارت وداع آمديم در حالي كه من در حال تضرع مشغول خواندن دعا و زيارت بودم، ناگهان ديدم خدام مشغول بيرون كردن زوار از حرم شدند و حرم را خلوت كردند ولي متوجه من نشدند من خيال كردم شايد يكي از بزرگان به حرم مشرف مي‌شود و حرم را براي او قرق مي‌كنند، تا آنكه بكلي حرم خالي شد، آنگاه ديدم از ميان ضريح حضرت، آقاي بسيار مجلل و نوراني بيرون تشريف آورده، آمد و نزديك من رسيد. من سلام عرض كرده پس عرض كردم يابن رسول الله حاج اشرفي از شما جواب خواسته، وقتي به نزد ايشان رفتم جواب نامه ايشان را چه بگويم؟ [صفحه ۵۹] حضرت فرمود: اين شعر را بگو آئينه شو جمال پري طلعتان طلب جاروب كرده خانه و پس ميهمان طلب در اين حال ديدم دوباره حرم پر از جمعيت است و مردم مشغول زيارت هستند، پس از خراسان به مازندران آمديم. من آمدم منزل حاجي اشرفي كه جواب حضرت را برسانم، تا من وارد خانه شدم و حاجي چشمش به من افتاد اين شعر را خواند. آئينه شو جمال پري طلعتان طلب جاروب كرده خانه و پس ميهمان طلب https://eitaa.com/zandahlm1357
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد یک سوالی داشتم چرا می گویند در زمانی که امام زمان (عج) ظهور می کند سلاح ها از کار می افتد؟ لطفا استاد یک پاسخ کامل بدهید. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 🔹یک نکته ای را باید توجه داشت و آن هم این است که همه روایات را نمی شود فقط به دید ظاهر نگاه کرد. بله بعضی روایات و آیات مشخص است و می شود ظاهری معنا کرد تبیین کرد اما برخی موارد را در روایات نمی شود حمل بر ظاهر کرد، معنای باطنی و کنایه ای مراد است. 👈🏻مثلا روایت داریم هنگامی که امام زمان (عج) می آید خورشید از مغرب طلوع می کند خُب منظور این نیست که نظام کیهانی و طبیعی جهان از بین برود و خورشید از مغرب.. اینکه نمی شود! مراد چیزهای دیگر است، کنایه است شاید منظور آن نور معنویتی است که از غرب طلوع می کند و از غرب می آیند به سمت امام زمان (عج) برای یاری امام زمان. یا به قول شهید مطهری آمدن امام خمینی از پاریس مصداق این روایت است. یکی از مصداق ها نه اینکه همه مصداق ها. پس بعضی از روایات که با عقل جور در نمی آید را باید معنای کنایه ای آن در نظر گرفت معنای کنایه ای آن را. 👈🏻مثلا یک روایت داریم ترک کننده ی نماز کافر است معنا این نیست که مثل کافر فقهی است نجس است و فلان است.. منظور اینکه نیست. به هر حال طرف شهادتین را حداقل گفته این قدر قبول دارد که خدا و پیغمبری هست پس کافر نیست. منظور از این روایت این است کارش بسیار زیاد شدید است سخت است کارش قبیح است. کافر هم معنای لغتی اش اینجا معناست نه آن معنای فقهی. کافر از لحاظ لغت یعنی پوشاننده اسم فاعل است دیگر، فعل کَفَر یعنی پوشاندن. کافر یعنی پوشاننده یعنی ایمان خودش را دارد می پوشاند، حجابی روی ایمان خودش کشیده، از این معنا. ترک کننده نماز کافر است به این معنای لغتی اش منظور است نه آن معنای فقهی. می خواهم بگویم بعضی روایات را این معنا.. نه همه روایات را، بعضی.. ☝️🏻این روایتی هم که می گوید موقع ظهور سلاح ها از کار می افتد به این معنا نیست که امام زمان دستور دهد آهای سلاح های دنیا همه از کار بیفتید، اینکه اصلا معنا نمی دهد، اینکه اصلا اختیار انسان را بی خیال شده. چرا زمان پیامبر (ص) پس اینطوری نبود‌؟ البته این روایات سلاح ها از کار می افتد من باید یک بررسی مفصل بکنم هم در بحث سندیش، هم اینکه در چه کتاب هایی آمده، نسخه بدل های روایت، در نسخه های دیگر چی، اینها را باید یک بررسی مفصل بکنم فرصت داشته باشم ان شاءالله سر فرصت خواهم کرد. 👌🏻ولی علی الظاهر فی الحال بدانید مراد از اینها معنای کنایه ای است، یعنی معنویت بر سلاح پیروز است، یعنی در هنگام ظهور سلاح ها نمی توانند اثر آنچنانی داشته باشند کار می کنند ولی نور معنویت قوی تر از آنهاست. نمونه انقلاب اسلامی ما، مردم با دست خالی انقلاب کردند در برابر سلاح های حکومت پهلوی. نمونه جنگ بدر که مسلمین سلاح ساده هم نداشتند در برابر هزار نفر از مشرکین ایستادند و پیروز شدند. ⚠️می خواهم این را بگویم این روایات این را می رساند که نور معنویت و آن ایمان و اخلاصی که رزمندگان در زمان ظهور دارند بسیار بسیار بالاتر از این سلاح های دشمن است. مثل حزب الله سلاح های اسرائیل را شما نگاه بکنید بسیار سلاح های پیشرفته تر از سلاح های حزب الله ست ولی چون حزب الله با نور ایمان و اخلاص کار کرد توانست آنها را شکست بدهد. این روایات این را دارد می رساند. به قول معروف همان واژه معروف خون بر شمشیر پیروز است اینجا هم دارد همین را نشان می دهد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
🌟امام صادق علیه السلام : 🔹«مَنْ سَرَّهُ اَنْ يَكُونَ مِنْ اَصْحابِ الْقائِمِ فَلْيَنْتَظِرْ، وَلْيَعْمَلْ بِالْوَرَعِ وَ مَحاسِنِ الاَْخْلاقِ وَ هُوَ مُنْتَظِرٌ»؛ 🔹هر كه دوست دارد از ياران قائم باشد، بايد انتظار كشد و در حالی كه منتظر است، پارسایی و اخلاق نيک را در پيش گيرد. 📚بحارالأنوار، ج۵۲، ص۱۴۰
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
8.mp3
14.65M
📗 کتاب صوتی "خاطرات همسر سردار شهید علی چیت سازیان" قسمت 8⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلى رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبادِي وَ ادْخُلِي جَنَّتِي 💢 : «وقتی اطمینان پیدا شد و ذکر خدا و یاد خدا شد، وقتی است که مخاطب می‌شود به این خطاب: یا ایَّتُها النَّفْسُ المُطْمَئِنَّهُ در روایتی است که خطاب به حضرت سید الشهداست....»
خداحافظ ی دعوا ندارد. برای این که به دعوا و اختلاف پایان دهند از این مَثَل استفاده می‌کنند. 🌸🌸🌸🌸🌸 ذکر خدا کنی بلا از خود جدا کنی. امام علی (علیه السلام): ذِكْرُ اللَّهِ مَطْرَدَةُ الشَّيْطَان؛ یاد خدا، مایه ی راندن شیطان است. [۱] ---------- [۱]: . تصنیف غُرَرُالحِکم وَ دُرَرُالکِلَم، ح ۳۶۱۴. https://eitaa.com/zandahlm1357