.......:
قدمگاه حضرت رضا صحت دارد يا نه
قدمگاه در حدود صد كيلومتري مشهد به طرف نيشابور قرار گرفته، آنجا محلي است كه مانند سنگ مقام حضرت ابراهيم عليه السلام در مسجدالحرام دو جاي پا روي سنگ سياهي بجا مانده و مردم معتقدند كه آنجا جاي پاي حضرت علي بن
موسي الرضا عليه السلام است.
مؤلف كتاب ملاقات با امامان زمان عليه السلام جناب آقاي ابطحي ميفرمايد: من بسيار به آن محل كه داراي گنبد و صحن و حرم مفصلي است رفته و تا روز هفتم ماه رجب ۱۴۰۴ بي توجه به آن مقام مقدس بودم، يعني فكر ميكردم كه مردم آن سنگ و آن محل را درست كرده اند و هيچ مدرك و مأخذ صحيحي
[صفحه ۱۰۳]
ندارد، ولي در روز مذكور كه اول اذان ظهر در حال رفتن به تهران به آنجا رسيدم به همراهان گفتم براي آن كه نماز اول وقت مان از بين نرود خوب است در آن محل نماز ظهر و عصر را بخوانيم، آنها قبول كردند و ماشين را جلو در صحن قدمگاه پارك كردند و ما وارد صحن شديم، در آن كنار چشمه آب گوارائي است كه ميگويند با اشاره عصاي حضرت علي بن موسي الرضا عليه السلام جاري شده و تا آن زمان به اعتقاد آنكه اين مطلب صحيح است و بخواهم متبرك شويم، بلكه چون آب ديگري آنجا نيست از آن چشمه وضو گرفتيم و وارد حرم شديم، در اين موقع من به آن سنگ سياهي كه آثار قدمها روي آن بود نگاهي كردم، ديدم قطعه شعري به اين مضمون بالاي آن نصب شده است:
گر ميسر نشود بوسه زدن پايش را
هر كجا پا بنهد بوسه زنم جايش را
بر زميني كه نشان كف پاي تو بود
سالها بوسه گه اهل نظر خواهد بود
[صفحه ۱۰۴]
من گريهام گرفت، رفتم آن سنگ را بوسيدم و گفتم آقا جان اگر ما پايت را نمي توانيم ببوسيم جاي پايت هم نميدانيم كجا است كه ببوسيم، ولي جائي را ميبوسيم كه مردم ميگويند جاي
پاي آن حضرت است همينطور برخلاف هر چند مرتبه اي كه به آن مكان شريف مشرف شده بودم اشك ميريختم و به آن جاي پاي احتمالي عشق ميورزيد م تا آنكه نماز ظهر را خواندم، بعد از نماز ظهر ناگهان چشمهايم سنگين شد، حالت چرتي به من دست داد در عالم رؤيا ميديدم كه آن مكان شريف كه در دامنه كوه قرار گرفته بود مبدل به بياباني شده كه در دامنه همان كوه است و همان چشمه آب جاري است و در طرف راست چشمه قريه كوچكي است كه مردم آن بيرون قريه «روستا» جمع شده اند و منتظر موكب همايون حضرت علي بن موسي الرضا عليه السلام هستند من در آن حال متوجه شدم كه زمان را به عقب برگردانده اند و آن زماني را به من نشان ميدهند كه حضرت ثامن الحجج عليه السلام از آن بيابان عبور ميفرمايند و اين مردم به استقبال آن حضرت آمده اند، كه موكب مبارك آن
[صفحه ۱۰۵]
حضرت نمايان شد مردم آن قريه «روستا» سر از پا نمي شناختند صداي گريه و ضجه شوق تمام بيابان را پر كرده بود. بهرحال ميديدم كه آن حضرت از كجاوه پياده شدند و مردم دور وجود مقدسش حلقه زده بودند: دستهاي آن حضرت را ميبوسيدند آقا كنار همان چشمه تشريف آوردند روي اين سنگ سياه كه كنار همان چشمه افتاده بود ايستادند و ميخواستند پاهاي مباركشان را از گرد و غبار راه بشويند كه پيرمردي ظاهرا بزرگتر اهالي روستا بود و با اصرار زياد بلكه با گريه و زاري درخواست كرد كه آقا اجازه بدهند او آب بريزد و پاهاي مقدس آن حضرت را بشويد، بالاخره با
اصرار زياد اجازه گرفت و اين كار را كرد و سپس آن سنگ را براي خود برداشت و در خانه نگه ميداشت و سالها بعد از تشريف بردن آن حضرت به طرف طوس مردم نزد او ميآمدند و از آن سنگ مقدس استشفاء مينمودند تا آنكه شايد بعدها همان پيرمرد براي آنكه اين سنگ فراموش نشود جاي پايي روي آن سنگ حك كرد و شايد هم همان موقعي كه حضرت روي آن ايستاده
[صفحه ۱۰۶]
بودند جاي پا روي آن سنگ افتاده.
بهرحال بعدها مردم با ولايت و يا محبت نسبت به خاندان عصمت عليهم السلام خانه آن پيرمرد را مبدل به حرم و صحن و بارگاه كردند و مردم شيعه آن سنگ مقدس را مورد احترام قرار دادند چنانكه مردم مسلمان سنگي را كه حضرت ابراهيم عليه السلام براي بناي كعبه رويش ايستاده در بلور و طلا گرفته اند و در وسط مسجدالحرام قرارش داده اند و از آن احترام ميكنند و خداي تعالي نام آنرا در قرآن برده و فرموده:
«و اتخذوا من مقام ابراهيم مصلي»
پس از اين حالت خواب مانند كه به خود آمدم فكر ميكردم كه اگر اين جريان حقيقت داشته باشد سنگ سياه هزارها برابر سنگ سياهي كه حضرت ابراهيم عليه السلام رويش ايستاده و به اين خاطر شرافت پيدا كرده و نامش مقام ابراهيم عليه السلام شده شرافت و برتري دارد، زيرا طبق آنچه از آيات قرآن و روايات استفاده ميشود حضرت ابراهيم عليه السلام پس از آن همه امتحانات و پوشيدن لباس خلت و امامت تازه به مقام شيعيان
[صفحه ۱۰۷]
حضرت علي بن ابي طالب و يا حضرت علي بن موسي الرضا و يا ساير ائمه عليهم السلام ميرسد و به اين
مقام مقدس مفتخر ميشود و خداي تعالي در قرآن او را منحصرا در ميان انبياء به داشتن اين مقام ياد
ميكند كه ميفرمايد:
«و ان من شيعته لأبراهيم»
بنابراين به همان اندازه كه حضرت علي بن موسي الرضا عليه السلام بر حضرت ابراهيم عليه السلام شرافت دارد اين سنگ هم بر سنگ مقام حضرت ابراهيم شرافت خواهد داشت.
باز تكرار ميكنيم:
گر ميسر نشود بوسه زدن پايش را
هر كجا پا بنهد بوسه زنم جايش را
بر زميني كه نشان كف پاي تو بود
سالها بوسه گه اهل نظر خواهد بود
[صفحه ۱۰۸]
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 در آخرین توقیع امام به نائب چهارم، امام از شخص «تهمت زننده» یاد کرده است. من
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
استاد چطوری میتونیم بصورت قطعی مطمئن بشیم حضرت محمد فرستاده خداست؟ دلایل عقلی که هر چقدر هم قوی باشند بالاخره شک و ظن در آنها راه داره به این معنا که بالاخره غیرملموسند و راه شهودی و عین الیقینی هم که بر روی ما بسته است پس تکلیف چیه؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
🔸اولا به شما توصیه میکنیم که هیچ وقت روی این چیزها فکر نکنید چون بخواهید خیلی فکر بکنید ممکن است حتی به انحراف هم بروید.
👈🏻نکته بعد همین قرآنی که دست شما هست اگر کسی بتونه از این قرآن ایرادی بگیره و یا مثل این قرآن بیاره قطعا میتونه در نبوت پیامبر (ص) شک ایجاد بکنه که کسی بهتر از پیامبر اومده و قرآن بهتری آورده.
🔸خود قرآن به نظر من هم معجزه ست برای خود پیامبر و هم معجزه ست برای خدا و دین اسلام.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗 کتاب صوتی #راز_درخت_کاج "خاطرات مادر شهیده زینب کمایی" قسمت 5⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.mp3
11.42M
📗 کتاب صوتی
#راز_درخت_کاج
"خاطرات مادر شهیده زینب کمایی"
قسمت 6⃣
39.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃
خدا آگاهی ینی وجود خداوند در خود
#سخنرانی
👤 دکتر الهی قمشه ای
✍🏼 #دکتر_الهی_قمشه_ای
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
عَدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد (خدا شری بدهد که خیر ما در آن باشد) ممکن است نتیجه ی بسیاری از توطئ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
عفو خدا بیشتر از جرم ماست
عفو خدا بیشتر از جرم ماست. [۱]
گر ما مقصریم تو دریای رحمتی. [۲]
دریای رحمت و بخشایش خداوند وسیع تر از گناه آدمی است. و بندگان به مقصر بودن خود اعتراف دارند.
----------
[۱]: . حافظ.
[۲]: . سعدی.
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
03.Ale.imran.067-68.mp3
2.15M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
03.Ale.imran.069.mp3
1.84M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
03.Ale.imran.070.mp3
1.34M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
03.Ale.imran.071.mp3
1.35M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
03.Ale.imran.072.mp3
4.09M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥شگفتی های آفرینش خداوند در اعماق دریا
فَتَبارَکَ الله أَحْسَنُ الْخالِقین...💕
#شگفتیهای_آفرینش
🌷🌸🌷🌸🌷🌸
⇝✿•📖•❀°✵﷽✵°❀•📖•✿⇜
#ســورهاعــراف
#صفحـه۱۵۳
❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋
✨يَا بَنِی آدَمَ قَدْ أَنْزَلْنَا عَلَيْكُمْ لِبَاسًا يُوَارِی
سَوْآتِكُمْ وَ رِيشًا ۖ وَ لِبَاسُ التَّقْوَىٰ ذَٰلِکَ خَيْرٌ ۚ
ذَٰلِکَ مِنْ آيَاتِ اللهِ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ{۲۶}
اى فرزندان آدم همانا بر شما لباسى فرو فرستاديم تا هم زشتى برهنگى شما را بپوشاند و هم زيورى باشد ولى لباس تقوا همانا بهتر است آن از نشانههاى خداست باشد كه آنان پند گيرند(۲۶)
❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋
⬅️ پس از نقل داستان حضرت آدم
خداوند در اين سوره چهار بار
در اين آيه و آيات ۲۷، ۳۱، ۳۵
فرزندان آدم و نسل بشر را خطاب قرار داده
و به امورى همچون: حفظ لباس تقوا
فريب شيطان را نخوردن
در خوراكىها و آشاميدنىها و تجملات
اسراف نكردن و پذيرفتن دعوت انبیاء
سفارش كرده است
⬅️ «ريش» به معناى پر پرندگان است که
براى آنها هم پوشش است و هم وسیله زیبائی
همچنين به لباسى كه براى انسان نوعى زينت
به حساب آيد ريش گفته مىشود
همه نعمتها به دست خداوند است
و از خزینه غيب الهى سرازير مىشود
چنانكه خداوند مىفرمايد:
«وَ إِنْ مِنْ شَيْءٍ إِلَّا عِنْدَنا خَزائِنُهُ وَ ما
نُنَزِّلُهُ إِلَّا بِقَدَرٍ مَعْلُومٍ»
↲سوره حجر، آیه ۲۱
هيچ چيز نيست جز آنكه گنجينههاى آن
نزد ماست و جز به اندازه معلوم فرو
نمىفرستيم و مىفرمايد:
«وَ أَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ»
↲سوره حدید، آیه ۲۵
«وَ أَنْزَلَ لَكُمْ مِنَ الْأَنْعامِ»
↲سوره زمر، آیه ۶
پس مراد از نزول لباس از سوى خداوند
آفرينش و قرار دادن آن در اختيار انسان است
«أَنْزَلْنا عَلَيْكُمْ لِباساً»
⬅️ مراد از «لِباسُ التَّقْوى» لباسى است كه
بر اساس تقوا، تواضع، پاكى و پاكدامنى باشد
و به هر یک از خشيت، طاعت، عفّت، حيا
و عمل صالح نيز تعبير شده است
↲تفسير منهج الصادقين
◽️⇦ نکتـــهها ↯
⓵ توجه به نعمتهاى الهى
عامل عشق به خدا و دورى از غفلت است
«قَدْ أَنْزَلْنا عَلَيْكُمْ ... لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ»
⓶ لباس زمانى نعمت الهى است كه
بدن را بپوشاند «یُوارِی سَوْآتِكُمْ»
⓷ گرچه در تهیه لباس علاوه بر عوامل
طبيعى انسانها نيز تلاش مىكنند
ولى همه اينها به دست خداست
«أَنْزَلْنا عَلَيْكُمْ لِباساً»
⓸ پوشش و پوشاندن كار خداست
«أَنْزَلْنا عَلَيْكُمْ لِباساً یُوارِی»
ولى برهنگی و برهنه كردن كار شيطان است
«فَوَسْوَسَ .. لِيُبْدِیَ لَهُما ما وُورِیَ عَنْهُما
مِنْ سَوْآتِهِما»
⓹ لباس نعمت الهى است «لِباساً یُوارِی»
و برهنگى و خلع لباس، كيفر گناه
«فَلَمَّا ذاقَا الشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُما سَوْآتُهُما»
⓺ پوشش و آراستگى با پوشاک و لباسهاى
زيبا مطلوب و محبوب خداوند است
«قَدْ أَنْزَلْنا عَلَيْكُمْ لِباساً ... وَ رِيشاً»
آراستن و زينت و بهره بردن از لباسهاى زيبا
تا آنجا كه به اسراف كشيده نشود مانعى ندارد
⓻ معنویت در كنار مادیت
تقوا در كنار زينت لازم است
«رِيشاً وَ لِباسُ التَّقْوى»
وگرنه لباس مىتواند وسیله:
اسراف، تكبّر، فساد، خودنمايى، مدپرستى
شهوترانى، فخرفروشى و امثال آن شود
⓼ آن گونه كه در لباس مادى پوشش عيوب
حفاظت از سرما و گرما و زیبائى مطرح است
تقوا هم عامل پوشش عيوب است
هم نگهدارنده از گناه
و هم مايهى زیبائی معنوى انسان مىباشد
«لِباسُ التَّقْوى»
⓽ از خاک پنبه مىرويد
از حيوان پشم توليد مىشود
و از آب دهان كرم ابريشم
اينها همه از آيات الهى است كه مىتواند
مایه تذكّر و بيدارى انسان باشد
«ذلِکَ مِنْ آياتِ اللهِ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ»
°❀°▪️°❀°▪️°❀°▪️°❀°
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
🍃 🌸 🌺🍃
🌺🍃🌸
🍃🌸
🌺
🍃
✔️ :دانستنی های سوره های قرآن کریم :
🌸کدام سوره قرآن کریم به "سبع مثانی " معرو ف است ؟
📝»سوره حمد به سبع مثانی معروف است.
🌺کدام سوره به "فسطاط القرآن "معروف است ؟
📝» سوره بقره به فسطاط القرآن نیز معروف است.
🌼در کدام سوره قرآن کریم داستان "فضیل عیاض "بیان شده است ؟
📝» سوره حدید آیه 16
🌹سوره هایی که به طواسین معروف هستند؟
📝» سوره- شعرا -نمل - قصص-
🌷کدام سوره منسوب به امیرالمومنین (ع) می باشد ؟
📝» سوره عادیات
🌸سوره هایی که به نام زمان هایی از شب وروز هستند ؟
📝» سوره فلق به معنای (صبح )- لیل به معنای (شب ) فجر به معنای (سپیده دم )
🌸🌸🌸🌸
🌺
🍃
🌺🍃
🍃 🌺🌸
🌺🍃🍃🌺🍃🌺🍃
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔈 #وادی_شفاعت 🔊 جلسه ششم * نظام تشافع * عالم برزخ در فضای IT بهتر قابل درک است * مثال قرآنی آثار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا