.......:
عبادت
-------------------------------------- ------
حالات مقام معظم رهبري هنگام عبادت، فوق العاده است. معظم له در حال نماز، آن چنان خاشع است كه اگر كسي پشت سر ايشان نماز بخواند، معنويتي در او ايجاد ميشود كه قابل وصف نيست.
من اين حالت را تنها در دو زمان حس كرده ام؛ يكي در آن زمان كه پشت سر امام خميني قدس سره در قم نماز ميخوانديم و ديگري در مسجد الحرام بين حجر الاسود و مقام.
اين حالت در ماه مبارك رمضان، فوق العاده ميشود. معظم له در طول سال، دعا و نيايش بسياري به درگاه خداوند دارند و در ماه مبارك،
بيش تر به راز و نياز ميپردازند.
حالت معظم له در صلوات شعبانيه ديدني است. ايشان در كمال متانت و حجب و حياي خاصي - كه مخصوص خود ايشان ميباشد - آن را ميخوانند و تذكر ميدهند كه اين دعاها خوانده شود.
مقام معظم له در طول شبانه روز، تنها ۴ ساعت ميخوابند و بقيه اوقات را به عبادت و انجام وظايف رهبري ميپردازند.
در سفري كه آقا به قم داشتند، علي رغم حجم زياد كارها؛ به مسجد جمكران عزيمت نمودند و تا صبح در آن مسجد به عبادت مشغول شدند.
معظم له در تهران نيز، هر شب از ساعت ۳/۳۰ دقيقه تا سپيده دم به عبادت ميپردازند. اين عبادت و معنويت
ايشان براي همه ما درس و الگوست.
حجةالاسلام و المسلمين موسوي كاشاني. پرتوي از خورشيد، ص ۷۰.
https://eitaa.com/zandahlm1357
توصیه های دلسوزانه خداوند به مسافران سرزمین ابدی
📖 سوره کهف آیه 28
🕋 واصبر نفسک مع الذین یدعون ربهم بالغداة والعشی یریدون وجهه ولا تعد عیناک عنهم ترید زینة الحیاة الدنیا ولا تطع من اغفلنا قلبه عن ذکرنا واتبع هواه وکان امره فرطا
👬 با کسانی باش که پروردگار خود را صبح و عصر میخوانند،
🙇🏻 و تنها رضای او را میطلبند!
💰 و هرگز بخاطر زیورهای دنیا، چشمان خود را از آنها برمگیر!
🚷 و از کسانی که قلبشان را از یاد خود غافل ساختیم اطاعت مکن!
📛 همانها که از هوای نفس پیروی کردند، و کارهایشان افراطی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قُلْ إِنِّي نُهِيتُ أَنْ أَعْبُدَ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ لَمَّا جَاءَنِيَ الْبَيِّنَاتُ مِنْ رَبِّي وَأُمِرْتُ أَنْ أُسْلِمَ لِرَبِّ الْعَالَمِينَ (سوره غافر : 66)
تلاوتی از احمد نعینع
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
14.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعای عهد تصویری
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: پذيرفتن وليعهدى با تهديد تلاش مأمون براى متقاعد ساختن امام از كتاب هاى تاريخ و روايت چنين
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
برخى از دلايل ناخوشنودى امام (ع)
متونى كه در اين باره به دست ما رسيده آن قدر بسيار زياد است كه به حدّ تواتر رسيده است. ابوالفرج مى نويسد: «. مأمون، فضل وحسن، فرزندان سهل، را نزد على بن موسى (ع) روانه كرد. ايشان به وى مقام وليعهدى را پيشنهاد كردند، ولى او نپذيرفتآنان پيوسته پيشنهاد خود را تكرار كردند و امام همچنان از پذيرفتنش ابا مى كرد، تا يكى از آن دو نفر زبان به تهديد گشود، ديگرى نيز گفت، به خدا سوگند كه مأمون مرا دستور داه تا گردنت را بزنم اگر با خواست او مخالفت كنى. » (۲۳۹)
برخى ديگر چنين آورده اند كه مأمون به امام (ع) گفت: اى فرزند رسول خدا، اين كه از پدران خود داستان مسموم شدن خود را روايت كنى، آيا مى خواهى با اين بهانه جان خود را از تن دردادن به اين كار آسوده سازى و مى خواهى كه مردم تو را زاهد در دنيا بشناسند؟
امام رضا پاسخ داد: به خدا سوگند، از روزى كه او مرا آفريده هرگز دروغ نگفته ام، و نه به خاطر دنيا زهد در دنيا را پيشه كرده ام، و در ضمن مى
دانم كه منظور تو چيست و تو به راستى چه از من مى خواهى.
چه مى خواهم؟
آيا اگر راست بگويم در امان هستم؟
بلى در امان هستى.
تو مى خواهى كه مردم بگويند، على بن موسي از دنيا روى گردان نيست، امّا اين دنياست كه بر او اقبال نكرده است. آيا نمى بينيد كه چگونه به طمع خلافت، وليعهدى را پذيرفته.
در اين جا مأمون برآشفت و به او گفت: تو هميشه به گونه ناخوشايندى با من برخورد مى كنى، در حالى كه تو را از سطوت خود ايمنى بخشيدم. به خدا سوگند، اگر وليعهدى را پذيرفتى كه هيچ، وگرنه مجبورت خواهم كرد كه آن را بپذيرى. اگر باز همچنان امتناع بورزى، گردنت را خواهم زد. (۲۴۰)
امام رضا (ع) در پاسخ ريّان كه علّت پذيرفتن وليعهدى را پرسيده بود، گفت:
«. خدا مى داند كه چقدر از اين كار بدم مى آمد. ولى چون مرا مجبور كردند كه از كشتن يا پذيرفتن وليعهدى يكى را برگزينم، من ترجيح دادم كه آن را بپذيرم. در واقع اين ضرورت بود كه مرا به پذيرفتن آن كشانيد و من تحت فشار و اكراه بودم.. » (۲۴۱)
اما حتى در پشت نويس پيمان وليعهدى اين نارضايتى خود و به سامان نرسيدن وليعهدى خويش را برملا كرده بود. (۲۴۲)
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥داستان شخصی که نامه به #امام_حسین (ع) نوشت امام رضا (ع) جواب نامه اش را داد.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 مدام گفته میشه دوران قبل از ظهور دوران غربال هست. سرنوشت اونهایی که در این غ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
در مورد سندیت خطبه البیان حضرت علی (ع) هست و از استاد میخوام در موردش توضیح جامعی بدن و سوال دیگه اینکه چرا در نهج البلاغه در مورد ظهور و احادیثی که از حضرت علی (ع) نقل میشه مثلا در بحارالانوار در نهج البلاغه نیست؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
🔸خطبة البیان را که خود علما اصلا رد کردند، علامه مجلسی رد کرده، علما رد کردند.
📄خطبة البیان را به نقل از فردی به نام ابن مسعود نقل می کنند. ابن مسعود این خطبه را می گوید برای کی هست؟ بعد از جنگ جمل یا صفین. خُب این جنگ جمل یا صفین تقریبا سال ۳۶، ۳۷ هجری بود، ابن مسعود خودش سال ۳۲ مُرد یعنی چهار سال قبلش مرد، چطور ممکن است کسی که سال ۳۲ می میرد وقایع سال ۳۶ را بیاید در خطبة البیان بیان بکند. از لحاظ سندی مشکل اینطوری دارد اصلا قابل قبول نیست به هیچ وجه.
🔹بعد اینکه نهج البلاغه را هم،
سید رضی تلاشش در نهج البلاغه این بود که خطبه های بلاغت آمیز حضرت علی (ع) را جمع بکند از نظر بلاغت صرف و نحو عربی منظورم هست، آنها را جمع بکند خطبه هایی که بلیغ هست بلاغت دارد. به همین خاطر بعضی از خطبه ها را ناقص کرد همه را نیاورد و بعضی از این مطالب و احادیثی هم که شما می گویید آنجا نیاورد. بیشتر جنبه بلاغتی نهج البلاغه و صرف و نحوی نهج البلاغه برای سید رضی ملاک بود.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
.......:
یازده مهدی
عبداللَّه بن عباس میگوید:
پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم فرمود: در شب معراج، هنگامی که خداوند - جل جلاله - مرا عروج داد ندای حق را شنیدم که میفرمود: یا محمّد!
- لبیک ای پروردگار بزرگ!
- آیا میدانی ساکنان عالم بالا در چه موضوعی اختلاف نظر دارند؟
- پروردگارا! نمی دانم.
- آیا هنوز وزیر، برادر و جانشینی بعد از خود از میان بنی آدم برنگزیده ای؟
- پروردگارا! چه کسی را باید برگزینیم؟ تو او را برای من انتخاب کن.
- من برای تو از میان بنی آدم علی را برگزیده ام.
- پروردگارا! او پسر عموی من است.
- بلکه او وارث تو و وارث علم من بعد از تو است، و صاحب پرچم تو و پرچم حمد، در روز قیامت و صاحب حوض توست تا هر مؤمنی را که از امّت تو وارد بهشت میشود، از آب آن سیراب کند.
یا محمّد! من به خود به سختی سوگند خوردهام کسی که دوستدار تو و اهل بیت تو و فرزندان پاک تو نباشد، از آب آن حوض ننوشد. به راستی، به راستی میگویم: ای محمّد! تمام امّت تو را وارد بهشت
خواهم کرد جز کسی که خود ابا کند.
- چگونه کسی از ورود به بهشت ابا میکند؟
- من تو را از میان خلق خود برگزیدم و برای تو نیز جانشینی انتخاب نمودم، تا برای تو به منزله هارون باشد برای موسی، جز آن که هارون نیز نبی بود، امّا ]بعد از تو پیامبری نخواهد بود. محبّت او را در قلب تو خواهم نهاد، و او را پدر فرزندان تو قرار خواهم داد. پس حقّ او بر امّت تو مانند حق توست بر ایشان آنگاه که زنده بودی و در میان ایشان به سر میبُردی؛ هر کس حق او را نادیده بگیرد حق تو را ضایع ساخته است، و هرکه از دوستی او سر باز زند از دوستی تو ابا نموده است، و هر که از دوستی تو سر باز زند، گویی از ورود به بهشت ابا نموده
است.
آنگاه من به سجده افتادم، و شکر الهی را به خاطر نعمتی که به من ارزانی داشته به جای آوردم. در این هنگام دوباره ندا رسید:
- یا محمّد! سر بردار هرچه میخواهی از ما بخواه، تا به تو عطا کنیم.
- پروردگارا! تمام امّت مرا تحت ولایت علی بن ابی طالب علیه السلام قرار ده تا روز قیامت همه اطراف حوض من باشند.
- یا محمّد! پیش از این که بندگان خود را خلق کنم، سرنوشت آنان را میدانم و بر اساس آن، هر که را بخواهم هلاک میکنم و هر که را بخواهم هدایت مینمایم. علم تو را بعد از تو به علی داده، و او را وزیر و جانشین بعد از تو قرار دادهام تا خلیفه تو برای اهل و امّت تو باشد.
اراده من چنین است کسی که با او دشمنی کند و منکر ولایت او بعد از تو باشد، داخل بهشت نگردد. و هر که با او دشمنی کند، با تو دشمنی نموده، و هرکه با تو دشمنی کند با من دشمنی نموده، و هرکه دوستدار او باشد، دوستدار توست، و هرکه دوستدار تو باشد، دوستدار من است.
به او این فضیلت را دادیم، و به تو این چنین عطا خواهیم کرد که از صلب او یازده «مهدی» که همه از فرزندان تو و دختر تو - فاطمه زهراعلیها السلام - باشند، خارج کنیم.
- پرودگارا! چه زمانی وقت آن میشود؟
- هنگامی که دانایی از بین رود و جهالت آشکار گردد؛
قاریان قرآن زیاد باشند و عالمان آن اندک؛
قتل و خونریزی زیاد شود؛
فقهای هدایت گر کاستی گیرند، و فقهای گمراه و خیانتکار زیاد شوند؛
شاعران زیاد شوند؛
امّت تو قبرستانها را مسجد کنند؛
قرآنها و مساجد را طلاکاری و زینت نمایند؛
ظلم و فساد زیاد شود وکارهای نکوهیده آشکار گردد، و امّت تو امر به منکر و نهی از معروف کنند؛
مردان با مردان و زنان با زنان خود را ارضا نمایند؛
پادشاهان کافر، دوستان آنها فاجر، یاران آنها ظالم و مشاوران آنها فاسق باشند؛
سه خسوف، یکی در شرق و یکی در غرب و دیگری در جزیرةالعرب به وقوع بپیوندد.
شهر بصره به دست مردی از ذریه تو - که پیروانش مردمی از افریقا هستند - خراب شود؛
مردمی از اولاد حسین بن علی قیام کند؛
دجال از سوی شرق و سرزمین سیستان ظاهر شود؛
سفیانی ظهور کند؛
- پروردگار! پس از من، چقدر فتنه و آشوب برخواهد خاست؟ [۱]
----------
[۱]: ۸. کمال الدین، ج ۲، ص ۲۵۰، ح ۲۵۲؛ بحار الانوار، ج ۵۱، ص ۶۸ - ۷۰.
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
🍂
🌸هیچ وقت حسرت زندگی آدمایی رو که از درونشون خبر نداری نخور!!
حسادت نوعی اعتراف به حقیر بودن خویش است. هر قلبی دردی دارد ؛ فقط نحوه ابراز آن فرق دارد.
بعضی ها آن را در چشمانشان پنهان میکنند ٬ بعضی ها در لبخندشان!
خنده را معنی به سر مستی مکن
آنکه میخندد غمش بی انتهاست
نه سفیدی بیانگر زیبایی ست. و نه سیاهی نشانه زشتی. کفن سفید ٬ اما ترساننده است و کعبه سیاه اما محبوب و دوست داشتنی است.
انسان به اخلاقش سنجیده می شود نه به مظهرش.
قبل از اینکه سرت را بالا ببری و نداشته هایت را به پیش خدا گلایه کنی ؛ نظری به پایین بینداز و داشته هایت را شاکر باش.🌺🌿
✍🏼 #دکتر_الهی_قمشه_ای
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
کار مرد خدا جز خدای خوانی نیست. کف نیاز به درگاه بی نیاز برآر *** کار مرد خدا جز خدای خوانی نیست [
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کور از خدا چه میخواهد؟ دو چشم بینا!
وقتی کسی مدتها منتظر فرصت باشد تا با اولین فرصت خواستهها و آرزوهای خود را عملی کند از این مثل استفاده میکنند.
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔰 سلسله جلسات #بصیرتی و #سیاسی با موضوع #تاریخ_انقلاب 4 🌀 بررسی دولت ها و وقایع بعد انقلاب جهت روش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاریخ انقلاب 5.MP3
7.34M
🔰 سلسله جلسات #بصیرتی و #سیاسی با موضوع #تاریخ_انقلاب 5
🌀 بررسی دولت ها و وقایع بعد انقلاب جهت روشنگری سیاسی
🎬 جلسه 5️⃣
✳️ #فصل_اول ، #دولت_میرحسین_موسوی ( جلسه 5 )
🎤 #استاد_عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر تاریخ معاصر و انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سلسله کلیپ های تصویری #ایران_بعد_اسلام 10
✅ بررسی تاریخی تحلیلی حکومت های ایران بعد از اسلام
🎬 جلسه 🔟
👈موضوع : #حکومت_صفاریان (6)
🎤 با توضیحات #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر تاریخ
🔵 ثروت باور نکردنی خانواده پهلوی
#شما_یادتون_نمیاد_ولی...
💠 خانواده #پهلوی جز شریف ترین و پاکدست ترین مردم جهان بودند بطوریکه وقتی از ایران فرار کردن هیچ چیزی از ثروت و اموال ملی رو باخودشون نبردن، برای مثال احمدعلی مسعودانصاری پسرخاله #فرح در خاطراتش میگه:ملکه مادر یعنی تاج الملوک مقدار کمی از جواهرات خودشو به دخترش شمس هدیه داد که شمس اونهارو به قیمت10میلیون دلار فروخت(10میلیون دلار در سال 59😳)
پ. ن:خدایی نکرده یک وقت فکر بد نکنید،اینا جواهراتی بوده که #رضاخان با پول کار کردن در طویله هلندیا برای ملکه مادر خریده بودن.
📚منبع: کتاب پس از سقوط، نوشنه احمدعلی مسعود انصاری(پسرخاله فرح)، صفحه303
15.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵 محبوبیت شاه در بین مردم جهان
#شما_یادتون_نمیاد_ولی...
💠 محبوبیت #محمدرضا_شاه در بین مردم جهان به حدی بود که وقتی از ایران فرار کرد و برای اقامت موقت وارد #مراکش شد دانشجویان مراکشی به دلیل حضور دیکتاتور فراری ایران در کشورشون به نشانه اعتراض دست به تحصن زدن.
📚 منبع:برشی از مستند آریا مهر1
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔘غزوه بنی المصطلق یا مریسع 💢بنی المصطلق طایفه ای از خزاعه اند و مریسع نام منطقه ای که سپاه اسلام ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📑 ادامه پیمان حدیبیه
👈قریش اصرار داشتند که آن سال به هیچ روی اجازه ورود به مکه را نخواهند داد. نوبت بعد مکرز بن حفص به نمایندگی از قریش نزد آن حضرت✨ آمد، اما جز همان گفتگوها حاصلی نداشت.
♦️در برابر رسول خدا (ص) نیز نخستین بار خراش بن امیه را برای تفهیم درخواست خود نزد قریش فرستاد، اما عکرمه بن ابی جهل شتر🐪 خراش را که متعلق به رسول خدا (ص) بود کشت. او توانست با حمایت احابیش جان خود را نجات دهد. رسول خدا (ص) از عمر خواست تا به مکه رفته با قریش سخن بگوید. او گفت: از قریش بر جان خود هراس دارد🗡، زیرا قریش با وی دشمنی دارند و کسی از بنی عدی در مکه از او دفاع نمی کند. رسول خدا (ص) چیزی نگفت و عمر خود، عثمان را -با توجه به آن که خویشانش از بنی امیه در مکه بودند- معرفی کرد. آن حضرت از عثمان خواست نزد قریش رود و بگوید ما برای جنگ نیامده ایم، بلکه برای تعظیم خانه خدا آمده 🕋 و پس از قربانی شترانمان شهر را ترک خواهیم کرد.
گفته اند که عثمان سه روز در مکه برای دعوت قریش به پذیرش صلح ماند. با این حال دقیقا روشن نیست چرا و چگونه قریش او را سه روز ⁉️ در شهر آزاد گذاشته اند.
به درازا کشیدن ماجرای عثمان، همراه با رسیدن برخی اخبار 📩 نگران کننده درباره مهاجرانی که به داخل شهر رفته بودند -برخی از مسلمانان برای دیدن خویشاوندان خود از رسول خدا (ص) اجازه گرفته بودند- و اصرار قریش در جلوگیری از ورود مسلمانان، ضرورت یک بیعت 🤝 همگانی را فراهم کرد. این بیعت را "بیعت رضوان"و نیز "بیعت شجره" نامیده اند. زیرا رسول خدا (ص) زیر درختی با مردم بیعت کردند.
💢عنوان رضوان از آیه ای که در این باره نازل شد، گرفته شده است. این بیعت در ارتباط با شرایط خاصی بود که در آن لحظه پیش آمده و بنابر این موضوع آن امر جهاد بود. مسلمانان بایستی بر اصل پایداری و مقاومت و جهاد⚔ با رسول خدا (ص) بیعت می کردند.
به هر روی خداوند از بیعت راضی بود. (فتح10-18-19) 📖
پس از بیعت که رودرروی شماری از مشرکان نیز صورت گرفت و آنان را به مذاکره تشویق کرد، سهیل بن عمرو را به نمایندگی نزد رسول خدا (ص) فرستادند. می توان گفت که آنها از جنگ با مسلمانان به هراس😱 افتادند.
او گفت: کسی که با تو بجنگد از عاقلان نیست، ما از جنگ بیزاریم و جنگ خواسته سفیهان ماست. ابتدا اسیران را آزاد کن؛ رسول خدا (ص)✨ فرمود: تا وقتی یاران من آزاد نشوند، اسیران شما آزاد نخواهند شد. مقصود کسانی بودند که برای دیدار خانواده های خود به مکه رفته و قریش آنها را نگه داشته بود.
👈پس از آن سهیل به مکه بازگشت و قریش بر این نکته توافق کردند تا آن سال رسول خدا (ص) برگردد و از سال آینده برای سه روز به داخل شهر 🏡 آمده و پس از قربانی کردن شترانش و انجام عمره شهر را ترک کند.
اصرار آنان بر عدم اجازه ورود در آن سال، جنبه حیثیتی😥 داشت. در واقع دلیلش آن بود که نمی خواستند این تصور برای اعراب پیش آید که پیامبر به زور به مکه وارد شده است. ورود پیامبر در آن سال، به این معنا بود که پیامبر (ص)✨ قریش را وادار کرده تا او را به شهر راه دهند. اما آمدن آن حضرت از سال آینده، مشکلی نداشت، زیرا بر اساس📃 یک معاهده صورت می گرفت.
البته قریش مشکل دیگری برای نپذیرفتن صلح داشت. قریش خود را کلید دار کعبه می دانست🔐، در صورتی که اجازه ورود را در هیچ شرایطی نمی داد، از سوی اعراب مورد سرزنش قرار می گرفت.
به هر روی، سهیل بن عمرو بازگشت و مذاکرات صورت گرفت و قرار شد تا متن مکتوبی تهیه شود.
🔹ادامه دارد ...
✍بـرگرفته از کتاب: "تـاریخ
سیـاسی اسلام، ج1، ص586-590"،
رسول جعفریان.
#تاریخ_سیاسی_اسلام ۴۸