eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.2هزار عکس
34.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
روایت 12 کتاب جهاد.mp3
11.07M
✨✨ 📚 🎧👆 ✨ جلسه: 3 ✨موضوع: سوال از ، و 📚 شرح روایات کتاب الجهاد اثر شیخ (ره) ✨ ✅ ارسال به دیگران فراموش نشود 🙏
بناهای مسلمانان یکی از مؤلفان در سال ۹۹۳ به من نوشته که ساختمان‌های قسطنطنیه عبارتند از: بناهای مسلمانان بیست و پنج هزار بنا به صورت زیر است: مسجد جامع‌ها ۴۰۰ باب، مسجدهای محله‌ها ۴۴۹۴ باب، مکتب خانه‌ها ۱۶۵۲ باب، بناهای عالیه ۵۰ باب، خانقاه‌ها ۱۵۰ باب، زاویه‌های مشایخ و منزویان ۲۸۵ باب، کاروانسراها ۴۱۸ باب، چشمه سارها ۹۴۸ باب، وضو خانه‌ها ۴۹۸۵ باب، نانوایی‌ها ۳۹۵ باب، آسیاها ۵۸۵ باب، میدان ها۱۲ عدد حمام‌ها ۸۷۴ باب. بناهای کفار نیز عبارتند از: خانه‌های یهودی نشین ۲۸۵ باب، کنیسه ها۷۴۲ باب، مناره‌ها ۵۵ باب. کشکول شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: ۳- سازندگی فرد و جامعه عبادت و توجّه به خدا و پرستش او، چون همراه با نادیده گرفتن هوس‌ها و تمایلات، و تفاخر نداشتن نسبت به نژاد و لباس و زبان و زمین و شهر است و انس گرفتن با خدا و دل بستن به بی نهایت قدرت و کمال و تشکر از صاحب نعمت است، این مسائل، در ساختن فکر و زندگی فردی و اجتماعی مردم نقش دارد. عبادت، حرکت در مسیر مستقیم الهی است: «وَأَنِ اعْبُدُونِی هَذَا صِرَطٌ مُّسْتَقِیمٌ» (۸) عبادت، بار نیست، بلکه اهرم حرکت است: «وَاسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلَو ةِ» (۹) از صبر و نماز کمک بگیرید. عبادت، هم انسان را به صورت فردی، از بردگی هوس‌ها و گناهان و شیطان نجات می‌دهد، و هم یک جامعه عابد، که خدارا می‌پرستد، از پرستش طاغوت‌ها و ستمگران و ابرقدرت‌ها آزاد می‌شود. اقبال لاهوری می‌گوید: آدم از بی بصری بندگی آدم کرد گوهری داشت ولی نذر قباد و جم کرد یعنی از خوی غلامی ز سگان پست تر است من ندیدم که سگی پیش سگی سر خم کرد عبادت، هم «فرد ساز» است و هم جامعه ساز، فساد جوامع، بیشتر از گرایش به عبودیت و پرستش غیر خدا سرچشمه و ریشه می‌گیرد. ۵ - انتظار حکومت عدل جهانی پیامبر صلی الله علیه وآله فرمود: «اَفْضَلُ الْعِبادَةِ اِنْتِظارُ الْفَرَجِ» [۱] انتظار فرج وگشایش (با آمدن امام زمان علیه السلام) برترین عبادت است. روشن است که انتظار مثبت و سازنده که زمینه سازی و تلاش برای دولت عدل مهدی علیه السلام را نیز به همراه داشته باشد. ---------- [۱]: ۱۳) نهج الفصاحه، جمله ۴۰۹. پس رنگ و صبغه الهی دادن به کارها، بر ارزش آنها می‌افزاید وآنها را عبادت وگاهی برتر از عبادت می‌سازد. نیّت صحیح، اکسیری است که هر فلز بی ارزش را، طلا می‌سازد وکارهایی که با نیّت تقرّب به خدا انجام گیرد، عبادت می‌شود. بااین حساب، می‌توان گفت ابعاد ونمونه‌های عبادت، قابل شمارش نیست وحتّی نگاه پر مهر به پدر ومادر، نگاه به چهره علما، نگاه به قرآن و کعبه و رهبر عادل یا برادر دینی هم عبادت است. [۲] ---------- [۲]: ۱۴) سفینةالبحار، کلمه «نظر». ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ نماز مهمتره یا امام زمان؟! 🌾قسمت اول 👈عزیزان حتما حتما این سوال رو از اطرافیان و دوستان بپرسید. بعد از کمی تفکر و شنیدن فایلها نتایج فوق‌ااالعادست
.......: از حضرت صادق سلام اللَّه علیه روایت است که . چون بنده مؤمن داخـل قبـر شـود، نمـاز در جانب راست او و زکات در جانب چپ او است، و خوبى او بر او سایه افکند و صـبر در گوشـه اى قرار گیرد؛ و چون دو ملکى که موکّل سؤالند داخل شوند، صبر به نماز و زکات و نیکویى گویـد : با شما باد یارى رفیقتان و اگر شما عاجز شدید من با او هستم (17 .(و این حدیث شـریف را در کافى شریف به دو طریق نقل فرموده و شیخ صدوق رحمه اللَّه در ثواب الاعمال حدیث فرموده . و دلالت آن بر صور غیبه برزخیه و حیات و شعور آنها واضح است . و احادیـث تمثّـل قـرآن بـه صورت ملکوتیه و تمثّل نماز بسیار است . و اما آنچه گفته شد که از براى نمـاز و سـایر عبـادات جز این آداب صوریه آداب قلبیه ایست که بدون آن آداب نماز ناقص است یا اصلًا مقبـول درگـاه نیست، در خلال این اوراق، که شماره آداب قلبیه مىشود، مذکور خواهد شد ان شاء اللَّه . و آنچه در این مقام باید دانست آن است که اکتفا نمودن به صـورت نمـاز و قـشر آن و محـروم ماندن از برکات و کمالات باطنیه آن، که موجب سعادات ابدیـه بلکـه باعـث جـوار رب العـزّة و مرقاة عروج به مقام وصول به وصال محبوب مطلـق - کـه غایـت آمـال اولیـاء و منتهـاى آرزوى اصحاب م ( عرفت و ارباب قلوب بلکه قرّة العین سید رسل صلّى اللَّه علیه و آله 18 (اسـت از اعـلا مراتب خسران و زیان کارى است که پس از خروج از این نشأه و ورود در محاسبه الهیه موجـب حسرتهایى است که عقل ما از ادراك آن عاجز است . ما تا در حجاب عالم ملک و خدر طبیعـت هستیم از آ ن عالم نمى توانیم ادراکى نماییم و دسـتى از دور بـر آتـش داریـم . کـدام حـسرت و ندامت و زیان و خسارت بالاتر از آن است که چیزى که وسیله کمال و سـعادت انـسان و دواى درد نقایص قلبیه است و در حقیقت صورت کمالیه انسانیه است، ما پس از چهـل پنجـاه سـال تعب در راه آن از آن ب ه هیچ وجه اسـتفاده روحیـه نکـرده سـهل اسـت مایـه کـدورت قلبیـه و حجابهاى ظلمانیه شود، و آنچه قرّة العین رسول اکرم صلّى اللَّه علیه و آله و سلم اسـت موجـب ضعف بصیرت ما گردد یا حسرَتى علَى ما فَرَّطْت فى جنْبِ اللَّه.(19 ( پس اى عزیز، دامن همت به کمر زن و دس ت طلب بگشاى و با هر تعب و زحمتى است حـالات خود را اصلاح کن و شرایط روحیه نماز اهل معرفت را تحصیل کن؛ و از این معجون الهى که بـا کشف تام محمدى صلّى اللَّه علیه و آله براى درمان تمام دردها و نقصهاى نفـوس فـراهم آمـده استفاده کن؛ و خود را تا مجال است از این منزل گاه ظلمت و حسرت و ندامت و چاه عمیق بعـد از ساحت مقدس ربوبیت جلّ و علا کوچ ده و مستخلص کن و به معـراج وصـال و قـرب کمـال خود را برسان؛ که اگر این وسیله از دست رفت وسایل دیگر منقطـع اسـت : انْ قُبِلَـت قُبِـلَ مـا سواها؛ و إنْ ردت رد ما سواها(20 .( و ما آداب باطنیه این سلوك روحانى را به مقدار میسور و مقتضى بیان مى کنیم، شـاید یکـى از اهل ایمان را نصیبى از آن اتّفاق افتد، و این خود شاید موجب رحمت الهى و توجه غیبى شـود نسبت به این بازمانده از طریق سعادت و انسانیت و مغلول در زندان طبیعت و انانیـت . انّـه ولـى الْفضلِ و العنایۀ . مقاله اولى در آدابى که در تمام حالات نماز بلکه در تمام عبادات و مناسک ضرور است و در آن چند فصل است . ⬆️عنوان کتاب : «آداب الصلوه» اثر: حضرت (ره) https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 | 12 اقدام سلام‌الله علیها در دفاع از 1⃣ دفاع از ولایت در گفتگوها 2⃣ بازگو کردن فضایل ولی، از کلام نبی 3⃣ نشان دادن اعتراض بر نوع حکومت با گریه‌های بسیار بر مظلومیت پدر 4⃣ گریه بر مظلومیت ولی 5⃣ مخالفت شدید با بردن ولی به مسجد برای بیعت 6⃣ دفاع تمام‌قد از ولی در مسجد با وجود جراحات بسیار 7⃣ یادآوری ولایت علی علیه السلام در ملاقات زنان با ایشان 8⃣
 
رفتن به خانه انصار و یادآوری ماجرای غدیر 9⃣ عدم رضایت از دیدار با فتنه‌گران وغاصبان حق ولی 🔟 نشان دادن اعتراض با وصیت به برگزاری تشییع مخفی 1⃣1⃣ وصیت به عدم حضور مردم در نماز بر ایشان و نشان دادن نارضایتی 2⃣1⃣ دستور به مخفی کردن قبر برای نمایان شدن اوج اعتراض ____________ 🔶 برگرفته از سخنرانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مناظره جالب با کارشناس 🔻توهین عقیل بی عقل به پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله! ⁉️چرا فقط از ارث نگذاشتن پیامبر با خبر بود؟چرا هیچ کدام از ورثه اطلاع نداشتن ؟ آیا پیامبر فراموش کرده بود به سلام الله علیها بگوید؟ دلیل مخفی کردن پیامبر از حضرت زهرا (س) چه بود؟ و یا اینکه ارث نگذاشتن پیامبر دروغیست بزرگ؟ 💥ببینید و انتشار دهید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چرا سلام الله علیها شبانه دفن شدند؟ 🔊 حجت‌الاسلام 👈اینکه شبانه دفن شد دلیلش این نبود که از مردم مدینه قهر کرده بود! روایت هست که علی علیه‌السلام فرمودند: فاطمه سلام الله عليها کرد و امر فرمود به من که شما دو نفر نباید حاضر میشدید! 💥ببینید و انتشار دهید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا عنوان سلام الله علیها در های گذشته نبود ؟!!! ✍پاسخی پیرامون و ادعای پیش افتاده شبکه های وهابی در خصوص اینکه کلمه قبلا در ها نبوده و در سال ۷۱ در تقویم آورده شد!! 💥ببینید و انتشار دهید
ا◼️✨◼️✨ ا✨◼️✨ ا◼️✨ ا✨ ✨ما أَفاءَ اللَّهُ عَلى رَسُولِهِ مِنْ أَهْلِ الْقُرى فَلِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ وَ لِذِي الْقُرْبى وَ الْيَتامى وَ الْمَساكينِ وَ ابْنِ السَّبيلِ كَيْ لا يَكُونَ دُولَةً بَيْنَ الْأَغْنِياءِ مِنْكُمْ (سوره حشر،‌آيه ۷) 🔹مطابق این کریمه، آنچه خداوند عزوجل به رسول خویش می دهد، ‌برای خدا و رسول و ذی القربای اوست . 🔘حضرت باقرالعلوم (علیه السلام) در تفسیر این شریفه فرمودند هر چه برای رسول است، برای اهل بیت رسول نيز هست، اما منظور از برای ذی القربای رسول بودن، یعنی برای شیعیان ماست. ▫️عنْ أَبِي حَمْزَةَ الثُّمَالِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عليه السلام قَالَ: ▫️قالَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى ما أَفاءَ اللَّهُ عَلى رَسُولِهِ مِنْ أَهْلِ الْقُرى فَلِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ وَ لِذِي الْقُرْبى ▫️و مَا كَانَ لِلرَّسُولِ فَهُوَ لَنَا وَ لِشِيعَتِنَا حَلَّلْنَاهُ لَهُمْ وَ طَيَّبْنَاهُ لَهُمْ ▫️يا أَبَا حَمْزَةَ وَ اللَّهِ لَا يُضْرَبُ عَلَى شَيْءٍ مِنَ السِّهَامِ فِي شَرْقِ الْأَرْضِ وَ لَا غَرْبِهَا مَالٌ إِلَّا كَانَ حَرَاماً سُحْتاً عَلَى مَنْ نَالَ مِنْهُ شَيْئاً مَا خَلَانَا وَ شِيعَتَنَا.. 📔تفسير فرات الكوفي ؛ ص۴٧٣ ◀️حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) ذی القربای رسول در مطلق معنای آن است؛ به گونه ای که روح پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله وسلم) است : فاطمة روحی التّی بین جنبي ◀️ائمه از فرزندان ایشان نیز به واسطه حضرت مادر، قربای حضرت رسول در مطلق معنا هستند و با حضرت رسول وحدت در فضائل دارند. ☑️اما کسانی که از نزدیکان اهل بیت به شمار می روند، شیعیان هستند که به میزان معرفت و طاعت و مُتخلّق شدن به فضائل ایشان ، قرابت نزدیک تری با حضرات خواهند داشت. 🔹به همین علت است که حضرت اباجعفر محمد بن علی الباقر (علیه السلام) در روایت فوق بیان فرمودند که آنچه خداوند عزوجل به ما و رسولش داده است،‌ برای شیعیان ما که ذی القربای ما هستند، نیز می باشد، ما آن را بر ایشان حلال و طیب گردانیده ایم. 🔹(حضرت فرمودند) به خدا قسم ای اباحمزه، اگر مالی در شرق و یا غرب عالَم به دست آید ،‌ آن مال جز بر ما و شیعیان ما حرام است 🔹این است معنای این شریفه که آنچه خدا عطاء فرموده است، برای رسول و ذی القربای رسول است ، یعنی برای ما و شیعیان ماست. 🔘بنابراین تمام شیعیان به واسطه مودّت شان به قربای رسول، از نزدیکان و قربای آن حضرت محسوب می شوند ،‌ همان طور که حضرت رسول اکرم (صلی الله عیله و اله و سلم) تمام حسب ها و نسب ها را در روز قیامت، منقطع و قطع شده دانستند، جز آنکه با حضرت رسول در ولایت، حسب و نسب داشته باشد: ▫️قالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله و سلم : ▫️كلُّ سَبَبٍ وَ نَسَبٍ مُنْقَطِعٌ يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِلَّا مَا كَانَ مِنْ سَبَبِي وَ نَسَبِي . 📔بحار الأنوار ، ج٢۵، ص: ٢۴٨ 🖋یعنی با ادای حق «ذی القربی» که در مطلق معنای آن حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) است،‌ شیعیان خود از قرابای حضرت رسول و حسب و نسب آن حضرت به شمار می رود و در روز قیامت، این حسب و نسب منقطع نمی گردد. ✨ ◼️✨ ✨◼️✨ ◼️✨◼️✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا