☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
آیا خراسانی از قزوین قیام میکند؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
نخیر جایی ننوشته خراسانی از قزوین قیام می کند. اگر هم نوشته باشد روایتش غیر معتبر است.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
🌷داستان تسبیح و وصیت حاجقاسم🌷
دختر «سید عباس موسوی» دبیرکل سابق حزبالله لبنان:
🔹حاج قاسم تسبیحی در دست داشت ناگهان آن را به من داد و گفت: این تسبیح برای من بسیار عزیز است، همیشه آن را گم میکنم سپس بهزودی پیدا میشود. این تسبیح را به تو میدهم بهشرطی که هر روز هزار بار با آن صلوات بفرستی.🌷
🔹سپس به من گفت: زمانی که شهید شدم باید این تسبیح با من دفن شود.
🔹از همان دیدار اول با حاجقاسم حسرت شهادت را در چهره ایشان احساس کردم و ایشان داستانهایی از امام زمان (عجّ) و اهلبیت (علیهم السلام) و علاقه ویژه خود به حضرت امام خامنهای برایم تعریف کرد.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✨✨ 📚#جهاد_با_نفس 🎧👆 ✨ جلسه ۱۵ ✨موضوع: نور بیم و امید. حقیقت واحد #خوف و #رجا. 🔊 #کلیپ_صوتی :
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روایت 105 کتاب جهاد.mp3
18.33M
✨✨ 📚#جهاد_با_نفس 🎧👆
✨ جلسه ۱۶
✨موضوع: تقارن #امید و #تلاش.
حقیقت #امید و #بیم.
خوف و رجا رابطه ما را با خدا و خودمان تنظیم می کند.
🔊 #کلیپ_صوتی :
📚 شرح روایات کتاب الجهاد اثر شیخ #حر_عاملی (ره)
✨ #درس_اخلاق
✅ ارسال به دیگران فراموش نشود 🙏
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
بیضاوی نام او عبداللّٰه و شهرت وی ناصر الدین و کنیه اش ابوالخیر فرزند عمر بن محمد بن علی بیضاوی است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گواهی موی چشم
نیشابوری در تفسیر آیه اَلْیَوْمَ نَخْتِمُ عَلیٰ أَفْوٰاهِهِمْ وَ تُکَلِّمُنٰا أَیْدِیهِمْ... [۱]، آورده است در اخبار صحیحه ای آمده است که اعضا آدمی در قیامت علیه او گواهی میدهند، مویی از پلک چشم بحرکت میآید و اجازه گواهی به نفع صاحب خود میخواهد. خدا به او اجازه شهادت میدهد. وی گواهی میدهد که صاحبش در خوف خدا گریسته است. خدا او را میبخشد.
کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۶- چگونه عبادت کنیم؟ پرتوی از اسرار نماز » چگونه عبادت کنیم؟ روش عبادت را باید از قرآن و عترت آمو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۲- عاشقانه
آنگونه که بیمار، از غذای لذیذ، لذّت نمی برد، عبادت کنندگان بی شوق هم، لذّتی از پرستش نمی برند. عبادت باید همراه محبت و عشق و نشاط و لذّت باشد، نه همراه کسالت و بیحالی و افسرده دلی.
نشاط در عبادت، امتیازی است که انسانهای شیفته دل از آن برخوردارند. زمینه آن را هم باید با معرفت و توجّه بدست آورد. عبادت زوری و تحمیلی، بی نتیجه است.
امام صادق علیه السلام فرمود:
«لا تُکْرِهُوا اِلی اَنْفُسِکُم الْعِبادَة» (۲۱) عبادت را به خودتان تحمیل نکنید.
آنگونه که برای دیدار یک شخصیت محبوب و بزرگ، نشاط و شوق مییابیم، برای دیدار با خدا و پرستش در آستان او هم باید قلبی مشتاق و با نشاط بیابیم. اولیاء دین و معصومین علیهم السلام چنان شیفته لحظه دیدار با خدا بودند و چنان عاشقانه نماز و عبادت داشتند که شگفت آور است (به نمونههایی در بحثهای بعد اشاره میشود).
۳- خالصانه
گوهر خلوص، به عبادتها ارزش و اعتبار میبخشد و عبادتی که خالص برای خدا نباشد و ریا، نفاق و شهرت طلبی و عوام فریبی باشد، فاقد ارزش است و نزد خداوند هم پذیرفته نیست.
قرآن میفرماید: «وَلَا یُشْرِکْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدَا» (۲۲)
(هر که به خدا و قیامت ایمان دارد) کسی را در عبادت، شریک خدا نسازد.
امام رضا علیه السلام فرمود: «مَنْ شَهَّرَ نَفْسَهُ بالْعِبادَةِ فَاتَّهَمُوهُ عَلی دینِه» (۲۳)
هر کس با طرح عبادت خویش در جامعه، خود را مشهور میکند، نسبت به دین او بدبین باشید.
چنین کسانی از دین، دامی برای فریب مردم میسازند. عبادت بی اخلاص، همچون جسم بی جان و پیکر بی روح است. و به تعبیر قرآن، مردم فرمان نیافته اند مگر آنکه با دینی خالص خدا را بپرستند: «وَمَآ أُمِرُواْ إِلَّا لِیَعْبُدُواْ اللَّهَ مُخْلِصِینَ لَّهُ الدِّینَ» (۲۴)....
✍محسن قرائتی
https://eitaa.com/zandahlm1357
🔴 نشانه های پذیرش نماز
✍ از امام صادق (ع) نقل شده است: «کسی که دوست دارد بداند آیا نماز او پذیرفته شده یا نه، باید بنگرد و ببیند آیا نماز، او را از فحشا و منکر بازداشته است؟ پس به آن اندازه که او را از فحشا و منکر بازداشته، از او پذیرفته شده است.»
نماز از مهمترین آثارش جلوگیری از منکر و گناه و آلودگی هاست. خداوند در قرآن فرموده است: «اِنَّ الصَّلاةَ تَنهی عَنِ الفَحشاءِ وَ المُنکَرِ، نماز از کار زشت و ناپسند باز میدارد.»
حال اگر کسی نماز خواند، ولی از گناه ابایی نداشت، از ظلم ابایی نداشت، از ضایع کردن حق ديگران ابایی نداشت، آیا این نماز، نماز مقبول بوده است؟ بیتردید چنین نیست.
Namaz01-48k.mp3
18.99M
#چگونه_یک_نماز_خوب_بخوانیم1⃣
*چگونه دیگران را قانع کنیم نماز بخوانند؟
*تصور اشتباه از نماز خوب
*تعریف نماز خوب
1. کاهش نقایص زندگی
2. تنظیم روح آدمی
3. آباد کردن دنیا
4. کلید مقامات مادی و معنوی
*برخی از آثار نماز خوب
*سادگی و راحت بودن نماز خوب
*نماز ابتدایی، رعایت ادب
*نماز در مرحله اول، رعایت ادب است، نه عشق بازی
*خدا آداب نماز را واجب کرده، نه حال و گریه را
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: فصل اول یکى از آداب قلبیه در عبادات و وظایف باطنیه سالک طریق آخرت، توجه به عـزّ ربوبیـت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
فصل دوم در مراتب مقامات اهل سلوك
بدان که اهل سلوك را در این مقام و سایر مقامات مراتب و مدارجى است بى شمار، و ما به ذکر
بعض از آن مراتب به طور کلّى مى پردازیم. و اما احاطه به جمیع جوانب و احـصاء همـه مراتـب
آن از عهده این ناچیز بیرون است: ( الطُّرُقُ الَى اللَّه بِعدد انْفاسِ الْخَلائق 27 .(
یکى از آن مراتب مرتبه علم است . و آن، چنان است که به سلوك علمى و برهان فلـسفى ثابـت
نماید ذلّت عبودیت و عزّت ربوبیت را . و این یکى از لبـاب معـارف اسـت کـه در علـوم عالیـه و
حکمت متعالیه به وضوح پیوسته که جمیع دار تحقّق و تمام دایره وجود صرف ربـط و تعلّـق و
محض فقر و فاقه است . و عزّت و ملک و سلطنت مختص به ذات مقدس کبریا است و احـدى را
از حظوظ عزّت و کبریا نصیبى نیست، و ذل عبودیت و فقر در ناصیه هر یـک ثبـت و در حـاقّ
حقیقت آنها ثابت است . و حقیقت عرفان و شهود و نتیجه ریاضت و سلوك، رفع حجاب از وجـه
حقیقت و رؤیت ذلّ عبودیت و اصل فقر و تدلّى اسـت در خـود و در همـه موجـودات . و دعـاى
منسوب به سید کائنا ت صلّى اللَّه علیه و آله : ( اللّهم ارِنى الاشیاء کَما هـى 28 .(شـاید اشـاره بـه
همین مقام باشد؛ یعنى، خواهش مشاهده ذلّ عبودیت کـه مـستلزم شـهود عـزّ ربوبیـت اسـت
نموده
پس، اگر سالک راه حقیقت و مسافر طریق عبودیت با قدم سلوك علمى و مرکـب سـیر فکـرى
این منزل را طى کرد، در حجاب علم واقع شود و به مقام اول انسانیت نائـل شـود، و لکـن ایـن
حجاب از حجب غلیظه است که گفته اند: العلْم هو الْحجاب الْـاکْبر (29 .(و بایـد سـالک در ایـن
حجاب باقى نماند و آن را خرق کند . و شاید به این مقام اگر قناعت کند و قلب را در ایـن قیـد
محبوس نماید، در استدراج واقع شود . و استدراج در این مقام آن است که بـه تفریعـات کثیـره
علمیه پرداخته و به جولان فکر براى این مقـصد بـراهین کثیـره اقامـه کنـد و از منـازل دیگـر
محروم ماند، و قلبش به این مقام علاقه مند شود و از نتیجه مطلوبه که وصول الى فناء اللَّه است
غافل شود، و صرف عمر خود را در حجاب برهان و شعب آن نماید؛ و هر چه کثرت فروع بیشتر
شود، حجاب بزرگتر و احتجاب از حقیقت افزون گردد . پس، سالک نباید گول شیطان را در این
مقام خورده از حق و حقیقت به واسطه کثرت علم و غزارت آن و قوت برهان محجوب شود و از
سیر در طلب با زماند؛ و دامن همت به کمر زند و از جـدیت در طلـب مطلـوب حقیقـى غفلـت
نورزد و خود را به مقام دیگر که مقام دوم است برساند .
و آن، چنان است که آنچه را عقل با قوت برهان و سلوك علمى ادراك کـرده بـا قلـم عقـل بـه
صفحه قلب بنگارد و حقیقت ذلّ عبودیت و عزّ ربوبیت را بـه قلـب برسـاند و از قیـود و حجـب
علمیه فارغ گردد . و ما اشاره به این مقام در آتیه نزدیکى مى نمـاییم ان شـاء اللَّـه . پـس نتیجـه
مقام دوم حصول ایمان به حقایق است .
مقام سوم، مقام اطمینان و طمأنینه نفس است که در حقیقت مرتبه کاملـه ایمـان اسـت . قـالَ
تَعالى مخاطباً ل خَلیله: ا ولَم تُؤمنْ؟ قالَ بلى ( و لکنْ لیطْمئنَّ قَلْبى 30 .(و شـاید اشـاره بـه ایـن
مرتبه نیز پس از این بیاید .
مقام چهارم، مقام مشاهده است که آن نورى اسـت الهـى و تجلّـى اى اسـت رحمـانى کـه تَبـع
تجلّیات اسمائیه و صفاتیه در سرّ سالک ظهور کند و سر ت ا پاى قلب او را به نور شهودى متنـور
نماید. و در این مقام درجاتى است کثیره که ذکر آنها از حوصله این اوراق خارج است . و در این
مقام نمونه ( اى از قرب نوافل کُنْت سمعه و بصرَه و یده 31 (بروز کند و سالک خـود را مـستغرق
بحر لا یتناهى بیند؛ و پس از آن بح رى است بسیار عمیق که از اسرار قدر در آن شمه اى کشف
شود
هر یک از این مقامات را استدراجى است خاصبه خـود کـه سـالک را در آن هلاکـت عظـیم
است، و سالک باید در تمام مقامات خود را تخلیص از انانیت و انّیت کند و خودبین و خودخـواه
نباشد که سرچشمه اکثر مفاسد است خصوصاً براى سالک . و پس از این اشارتى به ایـن مطلـب
مىنماییم، ان شاء اللَّه....
آداب الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه
https://eitaa.com/zandahlm1357
AUD-20210917-WA0000.
4.57M
▪️ جلسه اول: چرا بعد از پیامبر اکرم(صلیاللهعلیهوآله)، امام علی (علیهالسلام) به قدرت نرسید؟
👤استاد طائب
✔️ حتما بشنوید
#اسلام_و_یهود
🇮🇷
طائب- اسلا م و یهود - MobarezClip.com.mp3
4.21M
▪️ جلسه دوم: تلاش های پیامبر برای جلوگیری از انحراف اسلام و اهمیت #قدس.
👤 استاد طائب
✔️ حتما بشنوید
#اسلام_و_یهود
طائب- اسلا م و یهود - MobarezClip.com.mp3
4.94M
▪️ جلسه سوم: اتفاقات تلخ بعد از شهادت پیامبر (ص). برنامههای یهود برای از بردن اسلام.
👤استاد طائب
#اسلام_و_یهود
✔️ حتما بشنوید
🇮🇷
طائب- اسلا م و یهود - MobarezClip.com.mp3
8.57M
▪️ جلسه آخر: ماجرای دقیق شهادت حضرت زهرا سلاماللهعلیها و اقدامات حضرت برای دفاع از اسلام و ولایت.
👤استاد طائب
#اسلام_و_یهود
✔️ حتما بشنوید
🇮🇷
📚 #معرفی_کتاب
🔰 معرفی کتاب عالی و بی نظیر " غلط ننویسیم "
👈 کتابی که خواندنش برای هر انسانی که سر و کارش با تحصیل و نوشتن مجازی یا حقیقی است لازم می باشد.
👌 در این کتاب شما با غلط های مشهور املایی و نوشتن درست کلمات پرتکرار که عموم مردم آنها را غلط می نویسند آشنا خواهید شد
💠 متاسفانه در جامعه فعلی تحصیل کرده ما به دلیل جدی گرفته نشدن ادبیات فارسی، غلط های املایی فاحش به وفور دیده می شود حتی در بین برخی فارغ التحصیلان مقطع دکتری !!!
⬇️⬇️ دانلود حلال و رایگان این کتاب از پست پائین ⬇️⬇️
ghalat_nanevisim(aftamat.com).pdf
15.09M
📚 فایل رایگان و حلال کتاب " غلط ننویسیم "
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🦋هنر زن بودن(بخش1،قسمت1) ♨️داوری های نادرست و غیر عادلانه و ظلم و تحقیر زن باعث شده که زن: 🚫_جای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_300608373114536055.mp3
24.04M
🦋هنر زن بودن (قسمت2 )
♨️داوری های نادرست و غیر عادلانه و ظلم و تحقیر زن باعث شده که زن:
🚫_جایگاه خود را نداند.
🚫_به زن بودنش افتخار نکند.
🚫_برای مردگونه بودن تلاش کند.
✅ مباحثی که ان شاء الله قرار است در "هنر زن بودن" بررسی شود
🎵استاد محمدجعفرغفرانی
#هنر_زن_بودن
معلم جدید، بی حجاب بود. مصطفی تا دید سرش را انداخت پایین.
خانم معلم آمد سراغش. دستش را انداخت زیر چانه اش كه «سرت را بالا بگیر ببینم.» چشم هایش را بست سرش را بالا آورد.
از كلاس زد بیرون، تا وسط های حیاط هنوز چشم هایش را باز نكرده بود.
خونه که رسید گفت: دیگه نمی خوام برم هنرستان.
گفتم: آخه برای چی!؟
معلم ها بی حجابن، انگار هیچی براشون مهم نیست.
میخوام برم قم؛ می خوام برم حوزه.
📙برگرفته از کتاب مصطفای خدا
❤️شهید مصطفی ردانی پور❤️