eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.5هزار عکس
35.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
ابوالحسنین: ♨️(شبهه سوم)👇👇👇 سوره شوری آیه 23: ....قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى.... الفرقان : 57 قُلْ ما أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِلاَّ مَنْ شاءَ أَنْ يَتَّخِذَ إِلى‏ رَبِّهِ سَبيلا‏ یک آیه فرموده اجر من مودت فی القربی است (سوره شوری23)ولی در سوره فرقان آیه 57 میفرماید: من اجری از شما نمیخاهم مگر اینکه راه خدا را بروید❓❓ جواب:👇👇👇 👌👌نکته خیلی مهم به هیچ در قرآن تعارض حقیقی وجود ندارد اگر هم تعارض باشد تعارض بدوی(یعنی در نگاه اول بدون تحقیق و ندیدن سایر آیات)ممکن است باشد که با دیدن سایر آیات از بین میرود ظاهر این دو آیه با هم تعارض دارد ولی با کمی تامل و فکر این تعارض از بین میرود مثلا👈اگر کسی از من سوال بکند چه کسی در خانه است و من در جواب بگویم علی، و دوباره یک نفر دیگر از من سوال بکند چه کسی داخل خانه است من بگویم برادرم اینگونه جواب دادنها به سه صورت متصور است :۱)هر دو کلام دروغ است۲)یکیشون درست تست و دیگری غلط است ۳)هردوتا کلام درست است(زمانی که اسم برادرم علی باشد). ✅✅جواب شبهه قرآنی هم مثل همین سه صورت است یا نعوذبلله هردو یا یکی از کلام متعارض و کذب است که این درست نیست چون از خداوند فقط صدق صادر میشود،یا اینکه دو کلام درست است زمانی که مودت اهل بیت علیهم السلام همان پیمودن راه خدا باشد.👌 نتیجه👇👇 👏👌کسی که مودت اهل بیت علیهم السلام را ندارد ولو اهل نماز خمس ....باشد فقط خیال میکند که دارد راه راست را طی میکند
.......: 💢شبهه چهارم⚠️ آیا گناهی که من انجام میدهم به خواست و اراده خداوند است❓ کما اینکه خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم می‌فرماید آیه ۲۹ سوره تکویر وَمَا تَشَاءُونَ إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ و شما چیزی را اراده نمیکنید مگر اینکه به خواست خدای آفریننده عالم باشد ☘بخش اول 👇👇 بله فعل گناه و زشت و ناپسند به خواست و اراده خداوند است🤔 👈حالا سوال این است آیا خداوند اراده گناه و زشت و ناپسند میکند؟حال آنکه خداوند کمال مطلق است❓ مقدمه لازم و ضروری 👌✅👈ما دو تا مفهوم داریم 1- مفهوم ماهوی:یعنی ما به ازای خارجی دارد(یعنی آن چیزی که داخل ذهن من می آید در عالم خارج مصداقش هم وجود دارد)مثل ماشین،منزل، و...👈اولا ما به ازای خارجی دارد(یعنی مثل غول چراغ جادویی نیست که در عالم دنیا نباشه) ثانیا از هر جهت درنظر بگیریم ماشین است و سیب نمیشود 2-مفهوم فلسفی: که از مقایسه دو چیز با هم به وجود می آید مثلا حرکت کردن دست، اگر بر صورت ظالم زده شود ثواب است ولی اگر بر صورت مظلوم زده شود گناه است. در اینجا ثواب و گناه که در عالم خارج وجود ندارد بلکه فقط حرکت دست است که اگر بر سر ظالم فرود آید ثواب ولی اگر بر سر مظلوم زده شود گناه است. 👈✅در عالم خارج فقط فعل محقق میشود نه گناه و این مفاهیم گناه ثواب، خوب و بد و....را خداوند با توجه به اتفاقی که رخ میدهد این اسم ثواب و گناه را رویش گذاشته است والا آنچیزی که در خارج و بیرون وجود دارد فقط حرکت دست و چشم و... است مثلا ما میگوییم نگاه حرام به نامحرم ولی در واقع آنچیزی که اتفاق می افتد فقط دیدن است که اگر این نگاه محبت آمیز به زن و بچه و پدر و مادر باشد به این حرکت چشم (نگاه کردن) میگوییم ثواب ولی اگر خدایی نکرده این حرکت چشم به نامحرم باشد میشود حرام ولی حرام و حلال در مقایسه نگاه به وجود آمد نه اینکه حرام و حلال در بیرون باشد چون در بیرون و عالم دنیا پدر و مادر زن وبچه دختر داخل خیابان و.... است(لطفا با دقت خوانده شود)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خداوند متعال می‌فرماید: قد جاءکم بصائر من ربکم فمن أبصر فلنفسه و من عمی فعلی‌ها و ما أنا علیکم بحفیظ. به راستى رهنمودهایى از جانب پروردگارتان براى شما آمده است. پس هر که به دیده‌ی بصیرت بنگرد به سود خود او، و هر کس از سر بصیرت ننگرد به زیان خود اوست، و من بر شما نگهبان نیستم (سوره انعام آیه ۱۰۴). https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: بازگشت به زندگى جديد از نظر قرآن عموم فِرَق اسلامى در اين عقيده متّفقند كه روح پس از پايان اين زندگى، به بدن ديگرى در اين جهان بازنمى گردد، و دانشمندان شيعه و سنّى با صراحت تمام، عقيده تناسخ را كه يكى از خرافات اديان باستانى هند است، محكوم ساخته اند. تنها دسته كوچكى در اين ميان به نام «تناسخيّه» بودند كه از اين عقيده طرفدارى مى نمودند، و ما امروز نام اين دسته را تنها در كتابهاى «ملل و نحل» مى يابيم و از وجود آنها در ميان صفوف مسلمانان امروز اطّلاعى نداريم، و ممكن است به سرنوشت همان دسته هايى گرفتار شده باشند كه به هنگام ترجمه كتب فلسفى يونان و كتابهاى مذهبى ديگر و گرم شدن بازار بحث و مجادله و گفتگوهاى مذهبى، از ميان افراد ارتباط با ارواح، ص: ۵۲ بى مايه و كم اطّلاع به وجود آمدند و تنها نامى از آنها در كتب «ملل و نحل» باقى ماند. نويسنده دائرةالمعارف قرن بيستم (در جلد دهم، صفحه ۱۸۱) چنين مى نويسد: عقيده بازگشت ارواح (به بدن ديگر در اين جهان) يك اعتقاد قديمى و كهنه است كه نخستين بار در هند به وجود آمد، هم اكنون نيز اين عقيده در ميان آنها هست... و در اسلام هيچ كس قائل به اين عقيده نشده است جز فرقه «تناسخيّه». آنها نيز اين عقيده را از قرآن نگرفته اند، بلكه از هندوها و منقولاتى كه عرب از فلسفه آنها داشته است، اقتباس نموده اند... اصولًا بايد توجه داشت كه از منابع مختلف استفاده مى شود اين عقيده بيشتر در ميان اقوامى طرفدار داشته كه به رستاخيز و معاد، آنچنان كه ما ايمان داريم و كتاب بزرگ آسمانى ما قرآن تشريح مى كند، معتقد نبوده اند. زيرا با قبول اين كه ارواح، بار ديگر به بدنهاى جديد در اين جهان باز گردند و نتيجه اعمال خود را ببينند، ديگر لزومى براى رستاخيز و معاد باقى نمى ماند. ارتباط با ارواح، ص: ۵۳ هنگامى كه به قول بعضى از طرفداران اين عقيده، مرد فقير و محروم، به صورت ثروتمندِ پُر پول، و يا ثروتمند ستمكار، به صورت كارگر فقير و محروم به اين جهان بازگشت كند، و يا شكست خوردگان در عشق! به وصال معشوق برسند و خيانت كنندگان در عشق! به هجران و فراق مبتلا گردند، و مثلًا «نايب حسين كاشى! » براى مكافات اعمال خود، به صورت چنين و چنانى بازگردد، با اين حال ديگر لزومى براى رستاخيز باقى نمى ماند، و در حقيقت رستاخيز آنها در همين زندگى دنيا صورت گرفته، و رستاخيز ديگر و فراهم ساختن محكمه و حساب و كتاب، ديگر نه تنها ضرورت ندارد، بلكه با توجّه به اين كه هر كس به مكافات عمل خود رسيده است، يك نوع ظلم و ستم محسوب مى شود. و لذا در احاديثى كه از پيشوايان بزرگ اسلام به ما رسيده است ضمن ابطال قطعى اين عقيده، توجّه به لوازم آن- از جمله انكار رستاخيز و معاد- داده شده است. مرحوم «صدوق» محدّث بزرگ جهان اسلام، در كتاب «عيون اخبار الرّضا» از هشتمين پيشواى ما امام علىّ بن موسى الرّضا عليه السلام نقل مى كند كه حضرت در پاسخ سؤالى كه مأمون از مسئله تناسخ كرد، فرمود: مَنْ قالَ بِالتَّناسُخِ فَهُوَ كافِرٌ بِاللَّهِ الْعَظيمِ؛ يَكْذِبُ بِالْجَنَّةِ وَ النَّارِ؛ كسى كه عقيده به تناسخ داشته باشد، ايمان به خدا ندارد، و بهشت و دوزخ را انكار مى كند. نكته اى كه در اين حديث بيشتر بايد مورد توجّه قرار گيرد، اين است كه عقيده به تناسخ، همدوش با عدم اعتقاد به خداوند ذكر شده است، و ارتباط اين دو با توجّه به يك موضوع روشن مى گردد و آن اين كه در كتب «تاريخ و اديان» مى خوانيم كه يك دسته از طرفداران سرسخت تناسخ جمعى از مادّيين بودند، آنها به اين جهت ابراز تمايل به اين مسلك مى نمودند كه بر اثر عدم اعتقاد به وجود خدا، ناچار بودند ارواح را ازلى و بدون آفريننده بدانند، طبعاً اين ارواح در طول عمر جاويدان خود مى بايست هرچند صباحى در بدنى منزل گزينند، و با از ميان رفتن يك بدن، روح وارد بدن ديگرى گردد و به عمر خود ادامه دهد. (دقّت كنيد! ) و به اين ترتيب رابطه نزديكى ميان اين عقيده، و عقيده مادّيگرى پيدا مى شود. ارتباط با ارواح آیت الله شیرازی https://eitaa.com/zandahlm1357
13.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ سوال ⁉️ آیا ارواح سرگردان داریم؟ چطور به خواب ما می آیند؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔗 https://btid.org/fa/video/198677 📎 📎 📎 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ بسیارزیبا 🔺 لحظات مرگ و توشه آخرت 🔺نِگرشی بر ایات 80 تا 87 🔺سوره واقعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سیب های قرمز زیر تخت گواه صداقت جوان تجربه گر مرگ شد ▪️این قسمت: بیست و چهار سال بعد ▫️تجربه‌گر : آقای حسن کریمی
صفحه تست هوش حل معما باما همراه باشید👇👇👇👇 @zandahlm1357
کدام گزینه دکتر واقعی نیست⁉️🤔 🎁با ما مغزت ورزش میکنه🧠 https://eitaa.com/zandahlm1357
کدام درخت متفاوته ⁉️🤓 🎁با ما مغزت ورزش میکنه🧠 https://eitaa.com/zandahlm1357
اختلاف تصویر را پیدا کنید⁉️🤓 4تا 🎁با ما مغزت ورزش میکنه🧠 https://eitaa.com/zandahlm1357
🔴 هر کس در عصر پنج شنبه برود بر سر قبر مادرش و پدرش و طلب مغفرت کند ، خداوند عزوجل طبقه هایی از نور به قلب آنان افاضه می کند و آنها را خشنود می گرداند و حاجات این کس را بر می آورد. أرحام انسان در عصر پنجشنبه منتظر هدیه ای هستند. 📚 معاد شناسی علامه طهرانی ، ج ۱ ، ص ۱۹۰
توسل به امام موسی کاظم علیه السلام جهت برآمدن حاجت مردی خدمت امام هفتم شکایت کرد کار بر من بسته شده و به هر کاری که متوجه می‌شوم سودی نمی‌یابم و به هر حاجت می‌روم مأیوس می‌شوم. حضرت فرمود: بعد از نماز صبح ده مرتبه این جمله را بگو: سُبْحانَ الْعَظیمِ وَ بِحَمْدِهِ اَسْتَغْفِرُ اللهَ وَ اَسْئَلُهُ مِنْ فَضْلِهِ آن مرد مداومت نمود با این دعا و به طور خوبی وضعش نیکو گردید.   https://sapp.ir/joingroup/WYOlMR156TKbJ79jxdy3pzru کانال ما در پیام رسان ایتا👇👇 https://eitaa.com/zandahlm1357