.......:
۱ - نخستين مطلب آن است كه قدمهاي بزرگ، ارزش و اهميت
و ضرورت خود را از هدفهاي بزرگي كه حركت، متوجه آنهاست كسب ميكنند، و هر چه آن هدفها والاتر باشد آن قدمها و اقدامها باارزشتر است و براي آن بايد اهتمام و دلسوزي و مجاهدت بيشتري مبذول گردد. اكنون با اين توجه كه: هدف از نظم و كارآيي حوزه ي علميّه، گسترش هدايت الهي در همه جا و رساندن علم دين به آن سطحي است كه قادر باشد همه ي گرههاي ذهني و عملي بشر را در دنياي پيچيده ي امروز با سر انگشت گره گشاي دين خدا باز كند، ميتوان فهميد ارزش هر اقدامي كه به افزايش كارآييهاي حوزه بيانجامد چه اندازه است و در راه آن چه مجاهدت و تلاش پر حجم و با كيفيّتي لازم است. امروز كه راه براي اين مجاهدت باز است، درنگ و كوتاهي از هيچكس پسنديده نيست. ۲ - حوزه علميه مشتمل بر ميراث گرانبهايي از روشها و تجربهها و اندوختههاي علمي است. براي بهره بردن از اين تراث فنّي و علمي و افزودن بر آن بايد از نيروي ابتكار و خلاقيّت، استفاده كرد و سلف صالح نيز با ابتكار و خلاقيّت خود بود كه توانستند دانشهاي ديني را به سطح كنوني برسانند. حوزه بايد راه را بر نوآوري علمي و فنّي فرزندان خود باز كنند و تازههاي بازار رايج علم دين را به چشم تقدير بنگرند و صاحبان آن را تشويق كنند و در عين حال، تصرّف ناشيانه و خودسرانه در بنيادهاي سنّتي را مجاز نشمرد و به اعمال نظرهاي جاهلانه و مغرضانه، ميدان رشد و جولان ندهد. ۳ - همين سخن درباره ي سنّتهاي ساختاري حوزه و شيوههاي تعليم و تعلّم
جاري است. بي شك در اين مقوله نيز بسي اندوخته يي ارزشمند هست كه مزاياي نظام حوزه يي به شمار ميآيد در هر تحوّل ساختاري بايد محفوظ بماند، ولي اين سخن حق نبايد مدّعاي حق ديگري را به فراموشي دهد، و آن اين كه حوزه براي پيشرفت خود بايد از ابزارها و روشهاي متداول در محيطهاي علمي استفاده كند و خود را از امكاناتي كه بشر را در كسب علم موفق تر ميسازد محروم نسازد. در دنيايي كه تازههاي ابزاري و ساختاري به دانش پژوهان فرصت ميدهد كه تازه ترين دستاوردهاي ذهن بشر را به سهولت كسب كنند، روا نيست كه طالب علم دين، راهي به نوآوري در روشهاي ناقص و معيوب نداشته باشد. ۴ - شرط اساسي براي تحول سالم و تكامل بخش در حوزه، نظم و انضباط و برخورداري از مركزي انديشمند و با نفوذ و مطاع است. هرج و مرج و پيروي از سليقههاي مختلف و گاه متضاد، تنها زيانش محروم ماندن از حركتي سالم و منطقي و پيش رونده نيست، بلكه زمينه ي پيدايش تحولهاي ناسالم و حركتهاي غير منطقي و خسارتبار نيز هست. امروز حوزه علميه ما با وظيفه ي بزرگي كه بر دوش دارد و با خسارتهايي كه از درنگ در ترميم و اصلاح به خود آن و نيز به مخاطبانش وارد خواهد آمد،
ناهماهنگي و خودسري را بر نمي تابد، طلّاب و فضلاي جوان و نيز همه ي عناصر مؤثر در مجموعه ي حوزه لازم است مديّريت جديد را پشتيباني و ياري كنند و كار كنوني آن را كه برداشتن نخستين قدمهاي جدّي و عملي است شتاب بخشند.....
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
آزادى كجرويها و انحرافها ديده شود تا به نام آزادي دچار بي بندوباري نشويم؛ چون آزادي مرز بسيار ظريف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
.......:
قانون
از خصوصيات امام تقيد به قانون بود و اين كه كاري خلاف قانون انجام نگيرد.
سياست اداره ي كشور بايد در جهت سود طبقات محروم و رفع محروميت از آنها باشد.
رفاه مادّي، به معناي ترويج روحيه ي مصرف گرايي نيست.
راه ما، راه اسلامي است كه مستضعفان و مظلومان را خوشحال ميكند.
خط انقلاب، خط دفاع از مظلومين و مستضعفان است.
حركت به سمت گشودن گرههاي مردم و ايجاد يك زندگي سالم و مرفه وظيفه ي اسلامي همه است.
ملاك عدل و اقامه ي آن، قانون است... و ملاك قانون، شرع است.
نيرويي كه انقلاب و نظام را حفظ خواهد كرد، همين طبقات محروم جامعه هستند.
(قانون اساسي در سرنوشت رفاه و چگونگي زيست مردم از نقش مؤثري برخوردار است. لذا بايد سرلوحه ي كردار قوه ي مجريه و ساير قوا قرار گيرد.
عدالت اجتماعي، بدين معني است كه فاصله ي ژرف ميان طبقات و برخورداريهاي نابحق و محروميتها از ميان برود.
عدالت، يعني كمك به مردم محروم و ضعيف. عدالت، يعني اين كه برنامهها و حركت كلي كشور، در جهت تأمين زندگي مستضعفان باشد.
وظيفه داريم فقر و محروميت را در كشور از بين ببريم و به زندگي اين قشر بيشتر رسيدگي كنيم. اين، وظيفه ي ما و وصيت امام است.
#کلمات قصار نویسنده ؛آیت الله العظمی سید علی خامنه ای(دام ظله)
https://eitaa.com/zandahlm1357
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
16.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مکالمه شنیدنی رهبر انقلاب و سیدحسن نصرالله!
🔺 تو که هنوز جوانی و محاسنت سیاه؛ من از خستگیها چه بگویم با این محاسن سفید...
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
#آیه_گرافی
-قطعا فضل خداوند نسبت به تو بزرگ است.
📚#اسراء - 87
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 اَفَلَم یَنظُروُ اِلَی اَلسَّماءِ ...
📢 مقطعی فوق العاده زیبا و لذت بخش
با صدای خیالی استاد #عبدالباسط_عبدالصمد
✅حتما گوش کنید و به قدرت صدای استاد توجه کنید !!
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
14.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعای عهد تصویری
https://eitaa.com/zandahlm1357
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: محمد بن ابى عمير ازدى وى از ثقات راويان و اصحاب امام كاظم، امام رضا و امام جواد عليهم السل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
موسى بن قاسم بجلى كوفى
جد موسى، معاوية بن واهب است كه از ثقات راويان حضرت صادق و موسى بن جعفر عليهماالسلام بوده و موسى از اصحاب حضرت رضا و جوادالائمة است و خاندان مزبور از قبيله بجيله اند كه از قبايل مشهور عرب است.
شيخ در فهرست شماره تأليف وى را سى كتاب (به تعداد كتب حسين بن سعيد) مرقوم داشته، به اضافه كتاب « الجامع ».
معاوية بن سعيد كندى كوفى
وى را شيخ طوسى در جايى از اصحاب حضرت صادق شمرده و در جاى ديگر از اصحاب حضرت رضا و از اين كه برادرش محمد بن سعيد را نيز در شمار اصحاب حضرت صادق آورده، معلوم مى شود كه معاويه نيز شرف صحبت حضرت صادق را درك كرده و تا زمان امام رضا نيز مى زيسته كه به صحابت آن حضرت نيز مشرّف شده است و شاهد اين معنى، حكايت اردبيلى است كه محمد بن سنان را از راويان حضرت رضا مى شمارد.
به هر حال، انتساب معاويه به كندى حاكى است كه وى از قبيله كِنده كه از اعراب يمانى است كه حارث پادشاه حيره و حجر پدر امرؤالقيس، شاعر معروف از همين قبيله اند.
نجاشى از تأليفات وى كتاب « مسائل الرضا » را نام برده است.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱